Çağrı Akıncı 20 Temmuz Paylaş 20 Temmuz (düzenlendi) Herkese merhabalar, 2008 model 1.4 Chevrolet Aveo aracım var. Yaklaşık 1 ay önce külbütör kapak contası değişimi ve buji değişimi yaptım. üzerinden 2 hafta sonra egzozdan siyah duman, rolantide stop etme(özellikle ışıklarda durduğumda), aşırı fazla çiğ benzin atma ve gaza basmamla vuruntu yapması gibi durumlarla karşılaştım. Bujiye baktığımda kararmıştı tekrar değiştim. Bobin, buji kablosu, hava akışmetre, rolanti motoru da yenileriyle değişti. Egr valfine baktım testini yaptım çalışıyor. Hala problemim devam etmekte. Bu problemleri araç ısınınca yapıyor. Şimdi ısı müşürüne elm327 ile baktığımda sıcaklık hep 37,59 derece olarak gözüküyor. Bundan kaynaklı olabilir mi? Yardımcı olabilirseniz sevinirim 20 Temmuz tarihinde Çağrı Akıncı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Temmuz Paylaş 20 Temmuz Çağrı Akıncı yazdı: Bujiye baktığımda kararmıştı porselen mi kararmıştı? Yorum bağlantısı
Metin Akbal 20 Temmuz Paylaş 20 Temmuz Bobini söküp bakar mısınız bujilere yağ gelmiş mi? Yorum bağlantısı
Çağrı Akıncı 20 Temmuz Yazar Paylaş 20 Temmuz Çağlar Bayur yazdı: porselen mi kararmıştı? Yok, tırnak kısımları kararmıştı. Değişim sonrası 2 haftalığına çözdü sorunumu ama tekrar başladı. Şimdi bakmadım Pazartesi değişimi düşünüyorum. Metin Akbal yazdı: Bobini söküp bakar mısınız bujilere yağ gelmiş mi? Şimdi baktım, temiz olarak duruyor Yorum bağlantısı
Çağrı Akıncı 20 Temmuz Yazar Paylaş 20 Temmuz Çağlar Bayur yazdı: ateşleme sounu gibi bu Peki sadece ısınınca yapması ateşlemeye yorumlanabilir mi? Çünkü 3 er kez değişimini yaptım set olarak. Buji, buji kablosu ve bobin. Elimde ikişer adet malzemeler var, üçüncü ise araçta takılı zaten. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Temmuz Paylaş 20 Temmuz Çağrı Akıncı yazdı: adece ısınınca yapması ateşlemeye yorumlanabilir mi? bobin ısındıkça sukoyveriyor olabilir Yorum bağlantısı
Çağrı Akıncı 21 Temmuz Yazar Paylaş 21 Temmuz Metin Uzunoğlu yazdı: Araçta lpg varmı? Evet araç lpgli ve benzindede aynısını yapıyor. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 21 Temmuz Paylaş 21 Temmuz Çağrı Akıncı yazdı: Evet araç lpgli ve benzindede aynısını yapıyor. Ateşleme bobini lpg li araçlarda ömrünü erkenden tamamlıyor . Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Temmuz Paylaş 21 Temmuz Motor suyunun 37 kalması sıkıntı tabi ama çiğ benzin atmasına da neden olmamalı. Külbütör contasını değişmeden de aynı şikayetler var mıydı? Neden değiştiniz? hava akışında kaçak var mı? Hava akışmetre doğru ölçüm yapıyor mu? Kompresyon basınçları doğru mu? zaten bobin buji değişmişsiniz. supap zamanlaması zincir/kayış hatalı takma gibi durumlara da bakılmalı Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş 21 Temmuz Paylaş 21 Temmuz Bobin çok hassas bir şey bobin arızalı olabilir, orjinal veya 1. Sınıf bir marka takılmadıysa sebep olabilir. Değiştirdim diyip göz ardı etmeyin. Yorum bağlantısı
Çözüm Çağrı Akıncı 21 Temmuz Yazar Çözüm Paylaş 21 Temmuz Metin Uzunoğlu yazdı: Ateşleme bobini lpg li araçlarda ömrünü erkenden tamamlıyor . Tansu Kalafatoğlu yazdı: Motor suyunun 37 kalması sıkıntı tabi ama çiğ benzin atmasına da neden olmamalı. Külbütör contasını değişmeden de aynı şikayetler var mıydı? Neden değiştiniz? hava akışında kaçak var mı? Hava akışmetre doğru ölçüm yapıyor mu? Kompresyon basınçları doğru mu? zaten bobin buji değişmişsiniz. supap zamanlaması zincir/kayış hatalı takma gibi durumlara da bakılmalı Görkem Karakaş yazdı: Bobin çok hassas bir şey bobin arızalı olabilir, orjinal veya 1. Sınıf bir marka takılmadıysa sebep olabilir. Değiştirdim diyip göz ardı etmeyin. Bilgilendirmeleriniz için çok teşekkür ederim. Sorunum dediğim gibi Isı müşürüymüş. Değişimi yapmamla tekte marş alması, rolantinin düzgün çalışması ve stop etmemesi bir oldu. Ek olarak krank mili sensörünüde temizledim. 4 Yorum bağlantısı
Recommended Posts