İçeriğe Yönlendir

CVT Devir Hakkında Bir Soru


Ali Memisoglu

Recommended Posts

Recep Demirci

Arkadaşımın FC5 Makyajlı Civic aracını 3-5 km gibi bir kısa test sürüşü yaptım geçişleri hiç hissetmedim. Fakat düz yerdi öyle rampaya doğru değildi.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Gülmez yazdı:

şirkette tailant var cvt li L moduna alınca 4 5 bin devirde gidiyor

 

Kullanan kişi kim neden L modunda kullanma ihtiyacı hissediliyor 😊

 

L yi rampa inerken birde karda kışta kullanırım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Hem de Arda’nın sürüşü ile

Arda'yı frenledim ben.. Daldığım an 160 a çıkıyor.  gördüğüm an 130 a düşürdüm.. 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Mehmet Ozyurek yazdı:

Arda'yı frenledim ben.. Daldığım an 160 a çıkıyor.  gördüğüm an 130 a düşürdüm.. 

 

 

Bu gençler iyi şoförlüğü hızlı araba kullanmak olarak algılıyor vallaha 😅

  • Beğen 3
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Ozyurek yazdı:

Benim son yolculuğumdaki ortalama hızım 133 km idi canım 

Seninki kaç ? 

Yakıt ortalamanı da söyle de, beraber gülelim :D 

Metin Akbal yazdı:

 

Bu gençler iyi şoförlüğü hızlı araba kullanmak olarak algılıyor vallaha 😅

20 ile öğle vakti mecidiyeköy taksim yaptıralım, görelim hünerleri gençlerin :D 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Yakıt ortalamanı da söyle de,

133 ortalama 850 km giden ne ile karşılaştıracağız?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

133 ortalama 850 km giden ne ile karşılaştıracağız?

133 ortalama ile 850km gitmesi için, 60lt deposu varsa, ok'im ben.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sani Gerşon yazdı:

Yakıt ortalamanı da söyle de, beraber gülelim :D 

 

 

Ortalama 7,5-8 litre yakmıştır.. Helal olsun..  

 

Sani Gerşon yazdı:

133 ortalama ile 850km gitmesi için, 60lt deposu varsa, ok'im ben.

 

65 litre depo lazım :)

O hızla 850 km gitmez ya.. Bir depo ile 110 ortalama hız ile gider belki. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

133 ortalama ile 850km gitmesi için, 60lt deposu varsa, ok'im ben.

focus S değil ki konu? orantısız güç kullanmam

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

focus S değil ki konu? orantısız güç kullanmam

Focus o şartlarda 5 litre ancak yakardı.. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ortalama 7,5-8 litre yakmıştır.. Helal olsun..  

 

Demek ki ne kadar ekmek o kadar köfte. Orantısal olarak her şeyimiz aynı bu durumda :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Metin Akbal yazdı:

 

Kullanan kişi kim neden L modunda kullanma ihtiyacı hissediliyor 😊

 

L yi rampa inerken birde karda kışta kullanırım.

buradaki L modu spor modu gibi çalışıyor yalnız

yolda d modunda 100 ile 3000 devirde giderken  L ye aşınca devir bir anda 4500 ve üzerine çıkıyor

Yorum bağlantısı
Ali Memisoglu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


belki gaza bas bırak şeklinde sürüyordur. Sabit ayar gaz pedalına basamayan sürücüler tanıyorum. 

olabilir hocam, ben de birçok sürücüde gördüm gaza sabit basamayan ve öyle süren 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Atmosferik motorlarda CVT böyle maalesef. Tork ihtiyacını karşılayabildiği devirde tutuyor hep. 

 

Benimki 90 km hıza kadar 1400 devirde gidiyor. 90 dan sonra devir artmaya başlıyor.. 2000 devirle 130 km hızla gidiyor. 

Devrin düşük olması ciddi bir sessizlik sağlıyor. 90 a kadar pilli gibi, 90 dan sonra benzinli sesi geliyor.. 

 

 

2000 devirle 130 km bana yeterli açıkçası, hız seven biri değilim, sadece belli bir devirden sonra motorun bağırması hoşuma gitmiyor şu anki aracımızda olduğu gibi

Serkan Gülderen yazdı:

cvt ye alışık olmayan sürücü sanrım. 2013 aurisimde 2000-2500 devirde 120 görürdü düz yolda. cvt dip gaz sevmez yavaş yavaş gazlayarak devrini aldırınca düşük devirlerde hız çevirir. 

anlattığınız sürüş tarzıyla 9-10 litre civarları ortalamalarda gezer, ben 8-9 litre den aşağı düşürememiştim.

 hibrite geçince biraz rahat ettim :)

teşekkürler

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Selçuk Keleş yazdı:

ben hep 2500 devirde kullanıyorum  :) 

O da bi şey mi, ben de hep 50+0 liralık alıyorum.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Turbo bir motor şart. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Turbo bir motor şart. 

tramp bile geri gelmiş zamanlarda artık atmosferik motor üretimi kaldı mı? tofaş gibi

  • Beğenme 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

0.9 olsun turbo olsun 😜

1.0 olup bizim de olabilir 😬

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

tramp bile geri gelmiş zamanlarda artık atmosferik motor üretimi kaldı mı? tofaş gibi

Evet. Toyota hibritler atmosferik. 😅

  • Beğenme 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Mehmet Ozyurek yazdı:

Evet. Toyota hibritler atmosferik. 😅

 

Bu kadar baskıya VW alırdım ben 😂

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ünlü turbo ustası LAG ne demiş? En iyi turbo, turbosuzluktur 

 

toyota 4,5’luk turboyu pas geçip direkt e-turbo kullanacakmış  :onder2:

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

En sonunda Tansu, bu turboya motor takacak.

 

4.jpg.04574426c81ed3900ba537a7bfbbb322.jpg

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tamer Topaç yazdı:

En sonunda Tansu, bu turboya motor takacak.

 

4.jpg.04574426c81ed3900ba537a7bfbbb322.jpg

Büyük ihtimalle man dır.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
İlkay Başaran yazdı:

Büyük ihtimalle man dır.

Dünya da man, ahirette iman...

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ünlü turbo ustası LAG ne demiş? En iyi turbo, turbosuzluktur 

 

toyota 4,5’luk turboyu pas geçip direkt e-turbo kullanacakmış  :onder2:

yaris gr videosunu izlesene 

turboya karşı bu kadar ön yargı neden :)

1618 cc 3 silindirden 280 hp güç aldılar turbo 1.5 barda çalışıyormuş

yanlış anlamadım ise 800 hp ye kadar yolu varmış

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

1000 beygir de alır da 40 dakika çalışır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...