İçeriğe Yönlendir

CVT Devir Hakkında Bir Soru


Ali Memisoglu

Recommended Posts

Ali Memisoglu

Geçenlerde bir arkadaşın 2017 otomatik corolla aracına bindim, gözüm hep devirdeydi, genelde 3000 devir civarında sürdü aracı -farklı hızlarda- 

 

Hız olarak 50-60 civarında da devri 3000 hatta 4000lerde gördüm, 100-110 hızlarda da

 

Nadiren 2000 ila 3000 arasındaydı devir. 

 

Büyük ihtimalle kullanıcıya bağlı bu devir oranları, sizin görüşlerinizi merak ediyorum açıkçası CVT konusunda

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yüksek geldi bana o devirler, yokuş yukarı mı çıkılıyordu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

@Tansu Kalafatoğlu daha iyi yazar. Bizim hibritlerde CVT yanlış bilmiyorsam 2500'lerde geziyor. En ideal devir demek ki motora göre değişiyor olmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Klima açık düşük devirde zorlanıyor diye anladım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

@Tansu Kalafatoğlu daha iyi yazar. Bizim hibritlerde CVT yanlış bilmiyorsam 2500'lerde geziyor. En ideal devir demek ki motora göre değişiyor olmalı.


Seri kullanmadığımız sürece 1300-2500 arası çalışıyor. Ama cvt ile bizimki çok farklı :) 
 

sabit 110km ile 3-4 bin çeviriyorsa rampa çıkıyordur. Yüklü veya klima açık olabilir. Eğimsiz yolda fazla 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

daha iyi yazar. B

arabsaında şanzıman yok ki, motorlar tekere direkt bağlı

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Memisoglu
Çağlar Bayur yazdı:

yüksek geldi bana o devirler, yokuş yukarı mı çıkılıyordu

hayır , sürekli bir yokuş yukarı değildi güzergahımız, çevreyolu genelde düz yoldu

 

bu arada sürücü bayan bunun bir etkisi olur mu onu da belirteyim

Sani Gerşon yazdı:

@Tansu Kalafatoğlu daha iyi yazar. Bizim hibritlerde CVT yanlış bilmiyorsam 2500'lerde geziyor. En ideal devir demek ki motora göre değişiyor olmalı.

bahsettiğim devirlerdeki kullanım yakıtı artırmaz mı peki hocam

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Aynı aracı çok uzun süre kullanma fırsatım oldu. 

 

Durum tamamen gaza basma seviyesi ile alakalı. Yani hızlanma eğilimi yüksek olsun diye gazı yarım seviyelerde tutarsanız bu şekilde gider. 

 

Ama makul seviyede tutarak hızlanırsanız 2000 devirlerde gidersiniz genelde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Memisoglu
(düzenlendi)

Klima açıktı  başta sonra kapattırdık camları açtık hatta dönüş yolunda klima hiç açık değildi camları açtık

 

Youtube'da cvt kullanımıyla ilgili videoları izliyorum genelde dipgaz ve yokuşta motordan bağırma sesleri geliyor, devir yükselmesinden dolayı sanırım o da

 

 

tarihinde Ali Memisoglu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Memisoglu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Aynı aracı çok uzun süre kullanma fırsatım oldu. 

 

Durum tamamen gaza basma seviyesi ile alakalı. Yani hızlanma eğilimi yüksek olsun diye gazı yarım seviyelerde tutarsanız bu şekilde gider. 

 

Ama makul seviyede tutarak hızlanırsanız 2000 devirlerde gidersiniz genelde. 

bir videoda gazı sabit tutup yani devri sabit tutup hızı artıyordu, cvt nin esprisi bu sanırım, pedalı tutttuğun seviyede hızı artırma eğilimli

benim asıl gelmek istediğim nokta da şu 

 

yakıt tüketim olarak az diyorlar corolla için fakat böyle yüksek devirlerde nasıl olacak diye hesap yapıyorum o günden beri

 

bununla birlikte kullanıma bağlı olduğunu da anlıyorum 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Memisoglu yazdı:

Klima açıktı  başta sonra kapattırdık camları açtık hatta dönüş yolunda klima hiç açık değildi camları açtık


belki gaza bas bırak şeklinde sürüyordur. Sabit ayar gaz pedalına basamayan sürücüler tanıyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

arabsaında şanzıman yok ki, motorlar tekere direkt bağlı

Bu durumda motorlar tekere bağlı ise frenler de direk motorlara bağlı diyebilir miyiz? :crazy:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

CVT kötü değil de torksuz arabada zor. 2.0 tdi A4 multitronic 1500 devir ile ne olduğunu anlamadan 160-180 gidiyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Bu durumda motorlar tekere bağlı ise frenler de direk motorlara bağlı diyebilir miyiz? :crazy:


aynen öyle. Hatta fren = motor :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Atmosferik motorlarda CVT böyle maalesef. Tork ihtiyacını karşılayabildiği devirde tutuyor hep. 

 

Benimki 90 km hıza kadar 1400 devirde gidiyor. 90 dan sonra devir artmaya başlıyor.. 2000 devirle 130 km hızla gidiyor. 

Devrin düşük olması ciddi bir sessizlik sağlıyor. 90 a kadar pilli gibi, 90 dan sonra benzinli sesi geliyor.. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Ozyurek yazdı:

90 a kadar pilli gibi

Aaaah ah.. Hayaller ve hayatlar. Gel bi hibrit Toyota da sana alalım :) 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sani Gerşon yazdı:

Aaaah ah.. Hayaller ve hayatlar. Gel bi hibrit Toyota da sana alalım :) 

Benim son yolculuğumdaki ortalama hızım 133 km idi canım 

Seninki kaç ? 

  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Benim son yolculuğumdaki ortalama hızım 133 km idi canım 

Seninki kaç ? 

ortalamayı max sanacak şimdi kalbine indirme çocuğun poliçesi falan gelmiştir

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Benim son yolculuğumdaki ortalama hızım 133 km idi canım 

Seninki kaç ? 


neden? Motor 1.33 diye mi o kadar gidiyor 

 

:exc1:

  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

 heyecanlı max çılar gelmiş mi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

albea 1.2 cvt ile 120 de 2000 devir gidiliyor. Ekonomi modu kapatılıp spor moduna aldıysa biraz yükseltiyor. ondan da olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Ozyurek yazdı:

Benim son yolculuğumdaki ortalama hızım 133 km idi canım 

Seninki kaç ? 

Hem de Arda’nın sürüşü ile

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen
Ali Memisoglu yazdı:

Geçenlerde bir arkadaşın 2017 otomatik corolla aracına bindim, gözüm hep devirdeydi, genelde 3000 devir civarında sürdü aracı -farklı hızlarda- 

 

Hız olarak 50-60 civarında da devri 3000 hatta 4000lerde gördüm, 100-110 hızlarda da

 

Nadiren 2000 ila 3000 arasındaydı devir. 

 

Büyük ihtimalle kullanıcıya bağlı bu devir oranları, sizin görüşlerinizi merak ediyorum açıkçası CVT konusunda

cvt ye alışık olmayan sürücü sanrım. 2013 aurisimde 2000-2500 devirde 120 görürdü düz yolda. cvt dip gaz sevmez yavaş yavaş gazlayarak devrini aldırınca düşük devirlerde hız çevirir. 

anlattığınız sürüş tarzıyla 9-10 litre civarları ortalamalarda gezer, ben 8-9 litre den aşağı düşürememiştim.

 hibrite geçince biraz rahat ettim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

ben hep 2500 devirde kullanıyorum  :) 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Selçuk Keleş yazdı:

ben hep 2500 devirde kullanıyorum  :) 

şirkette tailant var cvt li L moduna alınca 4 5 bin devirde gidiyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...