Ercan Demir 16 Temmuz Paylaş 16 Temmuz Arabam Ford focus 2018 model 70.000 kilometrede disel 2.0 motor 150 PS Aracımda enjektörler değişti mazot pompası değişti yağı değişti hava filtresi degisti mazot basınç sensörü değişti Akku değişti agr soğutucu sizgec conta degisti Aracımda bir sorun var aracım motor soguken yani ilk calismada tekleme yapıyor 500 metre felan sürdükten sonra sonra düzeliyor ayda bir yada 2 ayda bir tekleme yapiyor sorunu çözemedim map ve maf sensörleri sprei ile temizledim , ekseride motor soguken tekleme yapıyor eğr borusunu soktum baktım kurum bile yok boğaz gaz kelebeğin temizledim ve duman testi yaptım kaçak goremedim arabamda çekişten bir sorun yok ama bir türlü tekleme nedenini bulamıyorum obd cihaza bagladik hata koduda vermiyor araç göstergede arıza isigida yok size maf ve map sensör değerlerini paylaşıyorum acaba sensörler bozuk olabilirmi bakipta yorum yapabilirmisiniz Yorum bağlantısı
Hamit inan 17 Temmuz Paylaş 17 Temmuz (düzenlendi) Emin değilim ama ilk aklıma gelen. 4 kablolu lambda sensorlerinde ilk calistirmada motor soğuk iken ölçümü düzgün yapmak için kendi rezistansi ile ısınıyor. Belki bunda hata var ise soğuk motorda karşımı bozuyor olabilir. 17 Temmuz tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Emrullah Aydoğdu 17 Temmuz Paylaş 17 Temmuz dpf sensörü yoksa egr, dpf katalizör üçlüsüne bakılabilir. DPF tıkalı olduğunda uyarı vemiyor benimki, 2 ayda bir motor sıcakkenn 3000 devirde 10 km yapınca kebdine geliyor. 1 Yorum bağlantısı
Ercan Demir 17 Temmuz Yazar Paylaş 17 Temmuz Maf ve map sensorun degerleri Normalmi yani bozuk felan değil degilmi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 17 Temmuz Paylaş 17 Temmuz kırmızı rakamlar araç çalışırkenmi okundu? 1 Yorum bağlantısı
Ercan Demir 17 Temmuz Yazar Paylaş 17 Temmuz Evet araç çalışırken o kırmızı değerler Aktarım kutu sıcaklığı -40 diyor Egsoz gaz sıcaklığı 13 bunlar ne anlam taşıyor onu da bilmiyorum Yorum bağlantısı
Çözüm Hamit inan 17 Temmuz Çözüm Paylaş 17 Temmuz Ercan Demir yazdı: Egsoz gaz sıcaklığı 13 bunlar ne anlam taşıyor onu da bilmiyorum eksoz sondasını değişebilir isen iyi olur. Önden soketlerini v.slerini kontrol et ve temizle. Geniş bant mı yoksa normal mi bilemiyorum sizinki ama oradan çıkma ihtimali kuvvetli 1 Yorum bağlantısı
Ercan Demir 17 Temmuz Yazar Paylaş 17 Temmuz Egsoz sensorunu dediğiniz degistirin tanitmam lazimmi yoksa direk taktinmi calisiyormu Yorum bağlantısı
Ercan Demir 17 Temmuz Yazar Paylaş 17 Temmuz Map ve maf sensörü arızalı değil diyorsunuz o zaman Egsoz ısı sensorumu değişecek Omu arızalı diyorsunuz Ağustosun 30 da Almanya'dan turkiyeye gelecem bu tekleme egsoz ısı sensörü den olabilirmi Uzun yola cikacamda bu arada yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Hamit inan 17 Temmuz Paylaş 17 Temmuz (düzenlendi) Bu denenecek. Pahalı bir parça. Bazı servislerin ellerinde denemelik yedek olabiliyor (Kesin değil ihtimal dahilinde) https://www.hepsiburada.com/fomoco-focus-2018-2-0-dizel-ecoblue-oksijen-sensoru-jx61-5l239-ba-pm-HBC00003KJN7S 17 Temmuz tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ercan Demir 17 Temmuz Yazar Paylaş 17 Temmuz Peki bu obd cihaza bagladikmi arıza kodu vermesi lazım degilmi birde göstergede ışık yanması lazım degilmi Benim aracı kompile aratiyoruz arıza kodu vermiyor bu parça arızalı oldumu arıza kodu vermesi lazım degilmi bilginiz varmi Yorum bağlantısı
Ercan Demir 17 Temmuz Yazar Paylaş 17 Temmuz Bana yorum yapan arkadaşlara teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Ercan Demir 17 Temmuz Yazar Paylaş 17 Temmuz Akadaslar obd ile yine ölctum bugün değerler aynı motoru kapatim aynı sogukkende aynı normalmi fişini çektim hata kodu vermedi demekki sensör çalışmıyor ama dediğiniz sensör değil mavi kablolu olan galiba turbonun hemen yanında sıcaklık sensörü oksijen sensörü hemen yanında onun kablosunu çektim hata verdi demekki oksijen sensörü değil siz ne diyorsunuz Mavi kablo debi metre ile ölçtüm 4.96 V geliyor fisinden Siyah kablolu oksijen sensörü mavi ısı sensoru hemen öbür tarafta hemen yanında turbo var Bugün olctugum değer de aynı motoru kapatsamda ayni Yorum bağlantısı
Ali Uymaz 17 Temmuz Paylaş 17 Temmuz Gecenlerde benzeri sorunum vardi egr tamamen söküldü temizlendi elektronik kısmı ayrıldı mekanik kısmı sıvının içinde yarım saat bekletilerek temizlendi dört gündür sorun yaşamadım şükür deneyebilirsiniz 1 Yorum bağlantısı
Ercan Demir 17 Temmuz Yazar Paylaş 17 Temmuz Bende de sorun yok şimdilik ama bu değerler hep aynımı olur anlamadim egsoz gaz dicaklik değerleri hep aynı anormal degilmi acaba motoru kapatsamda calistirsada aynı deger birde kırmızı değerde yani Yorum bağlantısı
Hamit inan 18 Temmuz Paylaş 18 Temmuz (düzenlendi) Aynı olmamali.Geniş bant sensorler ile pek uğraşmadım ayriyeten ısı sensörü var mı eksozda sizin bilemiyorum. Her türlü aynı görünüyor ise oradan devam arıza aramaya 18 Temmuz tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ercan Demir 18 Temmuz Yazar Paylaş 18 Temmuz Arkadaşlar egsozumda iki tane ısı sensörü var bunları multimetre ile kontrol ettim Değerlerine baktım 11 ve 12 numaralı sorun yok yani 13 ve 14 numarada hiç hareket yok sanki arızalı gibi ama bu sensörler üstünde yok Yani bu arabayı calistirsada kapatsamda bu değerler hep aynı kırmızı hep demekki bu sensörler yok galiba Yorum bağlantısı
Ercan Demir 18 Temmuz Yazar Paylaş 18 Temmuz Çok şükür icimde kuşku kalmadi çalışanlarin değerler çok normal mavi rakamli Yorum bağlantısı
Recommended Posts