İçeriğe Yönlendir

Focus I Klima Sorunu


Tolga Çivicioğlu

Recommended Posts

Tolga Çivicioğlu

Herkese Selamlar,

 

Aracımı tam genel bakıma götürürken klima arızalandı bu yaz sezonunun ilk sıcak dalgası olduğu içinde ustanın deyimiyle "klimacılar aşırı yoğun beni başından salladı" dedi :) Bende acelem olduğu için aracı klima tamir edilmeden aldım geri.Klima ile ilgili sorun klima kompresörünün kavramayı yapıp 1-2 saniye içinde kavramayı geri bırakması.Ustanın dediğine göre klimacılar yaptıkları kontrolde herhangi bir gaz eksiği veya bir kompresör arızasına rastlamamışlar bulguları "sistemde bir tıkanıklık" olduğu.Benim aklıma genleşme valfi diyorlar sanırım Orifice Tube denen parçanın bozuk/tıkalı vs.vs. olması geldi.Bu konuda tecrübesi olanlar varsa faydalanmak isterim ayrıca bizim ihtiyar Focus I dilinden anlayacak İstanbul Kadıköy çevresinde bildiğiniz klima tamircisi varsa öneriliriniz bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Klima yüksek basınç müşür kablosunu birleştirip deneyin. Büyük ihtimalle sorun düzelecek.

Müşür motor bölümü üst sol tarafta klima borusu üzerinde. 

 

Yorum bağlantısı
Tolga Çivicioğlu

Selam,

 

İşlemi yaptım ve evet kompresörün devreden çıkması ortadan kalktı ancak soğutma başarısız.Radyatör fanının devreye girmesi bile zaman alıyor sanırım gerçekten gaz akışında bir sorun var.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Fan neden geç devreye giriyor acep?

Fan soketlerinde oksitlenme var mı kontrol edin fan çalışmaz ise kondenser aşırı ısınır verim düşer.

Normalde klima açılır açılmaz direk devreye girmesi lazım.

Şunlara dikkat edin.

Tıkanıklık varsa kompresörden, radyatördeki kondensere giden gaz borusu aşırı ısınacaktır. Basma hattı el yakacak sıcaklikta olur.

Tıkanıklık yok kompresör bozuk ise o kondenser hattında sıkışma olmayacağı için ısınma da olmayacaktır. Buna göre tamir adımları takip edilebilir

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tolga Çivicioğlu

Fan belkide ortada yük olmadığı için geç devreye girmiş olabilir açıkçası karakterini hatırlamıyorum sağlamken derhal devreye giriyor muydu.Sabah nispeten serin bir saatte soğuk motorla denedim.Ben aslında bahsettiğiniz denemeyi sanırım yaptım meraktan.Kompresörden radyatör paneline doğru giden boru hattı sıcaktı.Sanırım dryer , genleşme valfi şeklinde boru hattını takip etmek gerekecek.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Sıcak soğuk ayıran hava klapelerinde sorun da olabilir.

Sıcak soğuk ayar düğmesini çekip sökün. Gaz pedalının sağında duvarda o ayar anahtarının takılacağı yer var. Olası tel kopması sonucu direk ordan sıcak soğuk seçilebilmesi için. Oradaki klape çevirme ucuna düğmeyi tak çevir belki ortada kalıyordur tam soğuğa geçmiyorsa geçer.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...