Mehmet Yeter 11 Ağustos Paylaş 11 Ağustos Öner Kurukuz yazdı: Kanat, Yusuf Dikeç pozu Pişti oyunu. Bakalım daha neler göreceğiz . Bulega ilk defa Toprak ile dişe diş mücadelenin ne olduğunu gördü. Geç frenajın nasıl yapıldığını bu konudaki en iyisinden canlı canlı gördü. Bau düştükten sonra her tur start-finiş düzlüğünde dibine kadar gelip de frenaj noktasında erken fren yapıp geri düşünce anlamıştır kimle dans ettiğini. Kanat kırıldıktan sonra bautistanın zorlayacağı belliydi bau için hayır duaları ederken yerde buldu kendini 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 12 Ağustos Yazar Paylaş 12 Ağustos Toprak serbest antrenmanlarda yeterince sürüş yapamayınca, motor ayarını yapamadılar. Motordaki arızayı giderebilmek için Bmw çok çalıştı. İlk yarışı diken üstünde izledikten sonra superpole ve yarış 2 baya sıkıntılı geçecek gibi görünüyor dedim. Superpole de vdm nerdeyse podyuma giriyordu. Kawasaki de baya hızlıydı. Kawasakide Rea olsaydı titanik üçlüsü sahalara dönmüş olurdu. Yarış 2 de bau hata yapmasaydı yarışı almıştı. Hatta fark bile açabilirdi. Yalnız düşeceğini ben hissettim. Toprağın yerinde olsam liderliği verip ardından kovalarım, nasıl olsa baskıya gelemiyor. Sitrese girip motoru deviriyor. Nitekim zor frenlemenin olduğu yerde hızlıydı. Motoru döndüremedi. Haddinden fazla yatırmak zorunda kaldı. Neticede lowside oldu. Pist az daha uzun olaydı Bulega yarışı götürecekti. Bir kanat kırığı aeroyu ne derece bozdu öğrendik. Herkesin özlemle beklediği bir wsbk oldu. Ne adrenalindi. Hem sürene hem de bize. Sanki kendim yarışıyormuş gibi hissettim. Toprak gerçekten çok üst gömlek bir sürücü. Bunu ispat etti. O motorla bu denli zor bir pistte yarış kazanmak, hele de böyle hızlı rakiplerin varsa. Toprağı ve motoru tamir etmek için her şeyini veren Bmw mekanikerlerini tebrik ederim. Güzel bir ekip çalışması oldu. Sonuna kadar hak ettiler. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 12 Ağustos Yazar Paylaş 12 Ağustos "Kazanmayı ne zaman bırakacağımı bilmiyorum" Toprak Razgatlıoğlu da Portimao'da durdurulamıyor. Bir başka hat-trick ve ardı ardına gelen başarıların (13) yanı sıra Superbike klasmanında daha da sağlamlaşan bir liderlik. BMW M 1000 RR ile sözleşmeyi imzaladığında hayal bile edilemeyecek sonuçlara ulaşıyor. Gerçekten tarih yazıyor. Superbike Portimao ve Razgatlıoğlu coşku içinde Türk sürücü, Autodromo Internacional do Algarve'de uzun zamandır beklenen etkinliğin sonunda sadece gülümseyebiliyor: “ Benim için inanılmaz bir hafta sonu. Superbike kariyerimde üst üste galibiyet rekorunu kırarak 13 galibiyete ve 54 galibiyete ulaştım. Gerçekten mutluyum. Son yarışta Bautista ve Bulega ile savaştım ." WorldSBK'da yeni bir rekor kırmak ve 54 zafere ulaşmak onu özellikle gururlandırıyor: “ Benim için bu gerçekten çok özel, her geçen gün daha da bir efsaneye dönüşüyoruz. Bundan mutluyum, Superbike'ın bir aile gibi olduğunu hissediyorum. BMW ile artık başka bir seviyedeyiz ve Magny-Cours'ta tekrar kazanacağımızı umuyorum, bu galibiyet serisinin ne kadar süreceğini bilmiyorum. Motosikletin üzerindeki his iyi ve kazanmak için çabalayabilirim. Magny-Cours'ta BMW ile ilk yarışım olacak, göreceğiz ." Kayıp kanat Toprak, ilk etaplarda sol kanadını kaybetmesine rağmen 1. Yarışta zafere ulaştı, bu onun için kaçınılmaz olarak bazı sorunlar yarattı ancak bu durumla en iyi şekilde başa çıkmayı başardı: " Düzlükte nasıl bir temas olduğunu bilmiyorum Alex Lowes ile kanat kırıldı. Sonrasında motosiklet dönmedi, özellikle son sektörde çok fazla kayıp yaşadım, yaklaşık yarım saniye. Ducati orada çok güçlü ve son 4-5 turda önce Alvaro, ardından Nicolo ile gerçekten mücadele ettim. Son turda son sektöre girmeden önce %100'den fazlasını vermem gerekiyordu, planım işe yaradı ve tekrar kazandım ." Nicolò Bulega'nın 92 puan önünde çok fazla bir puan var ama Razgatlıoğlu artık dünya şampiyonluğu yarışına odaklanmayı düşünmüyor: " Olumlu ama şampiyonluğu düşünmüyorum. Artık kazanmaya odaklandım. Uçuyormuşuz gibi görünüyor ama şimdi Magny-Cours'a bakıyorum. Bu benim en sevdiğim pistlerden biri ama orada BMW ile iyi olup olmadığımı bilmiyorum . Ancak o zaman Dünya Kupası'nı düşüneceğiz ." Haber kaynak 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 12 Ağustos Yazar Paylaş 12 Ağustos "İyi bir gösteri sergilemek istedim" - Bautista'nın sabırsızlığı ikinci yarışta zafere mal oldu Dünya şampiyonu Alvaro Bautista'nın Portimao'daki Superbike Dünya Şampiyonası'nda Nisan ayından bu yana ilk zaferini kazanma şansı oldukça yüksekti ancak çok sabırsız olduğu için bu şansı değerlendiremedi. (Motorsport-Total.com) - Ducati sürücüsü Alvaro Bautista, BMW Cumhuriyet altını Toprak Razgatlıoğlu'nun Portimao'daki Superbike Dünya Şampiyonası'ndaki galibiyet serisine son verme şansına sahip oldu. Kötü başlangıçlarla birlikte ikinci sıradaki başlangıç pozisyonunun bir faydası olmadı, ancak Bautista sabırsız yaklaşımı nedeniyle ikinci ana yarıştaki zaferi kaybetti ( yarış raporuna bakın ). Bautista, son etaplarda Razgatlıoğlu'yla mücadele etmek yerine 5. virajda limiti aşarak kaza yaptı. Yarışın son üçte birinde Bautista, Razgatlıoğlu'ndan bariz bir şekilde daha hızlıydı. Büyük adımlarla 54 numarayla BMW'ye yaklaştı. Ancak sabırsızlığı onu ağır şekilde cezalandırdı. Kazanın ardından Bautista yarışı sürdürdü ancak puanların dışında kaldı ve Kawasaki sürücüsü Alex Lowes'un sadece on puan geride. Düşüşe rağmen iyi ruh hali: Alvaro Bautista neden mutluydu? Yine de Bautista, Portimao hafta sonunun son yarışından sonra memnun görünmüyordu. Şu ana kadar karışık bir sezon geçiren İspanyol sürücü, "Kulağa tuhaf geliyor ama kendimi iyi hissediyorum. Mutluyum çünkü motosiklete olan hislerim geri geliyor" diyor. Most'taki son WSBK haftasonunda Bautista, Ducati Panigale V4R'deki atılımdan ve yeniden kazanılan duygudan bahsetti. Most'un ilerlemesi Portimao'da doğrulandı. "Geçen yıl yaptığım gibi motosiklet sürebiliyorum. Belki sınıra biraz daha yaklaştım ama durum aynı. Mutluyum" yorumunu yapıyor. Kuvvetli rüzgar: Zorlu koşullar sürüş hatalarına neden oldu Son yarışta kuvvetli rüzgar pilotların işini zorlaştırdı. Fren noktalarının yeniden ayarlanması gerekiyordu. Sürücüler son yarışta kuvvetli bir rüzgarla karşılaştı. 5. virajda fren yaparken rüzgar arkadan esiyordu, bu yüzden bazı sürücüler durumu yanlış değerlendirdi. Bautista şöyle anlatıyor: "İkinci yarıştaki koşullar zordu. Rüzgar çok güçlüydü. Hangi virajların daha zor olduğunu ve rüzgarın hangi virajlarda dönüşe yardımcı olduğunu anlamanız gerekiyordu." İkinci yarının başında Razgatlıoğlu'nun bir saniye gerisinde yer alan Ducati sürücüsü, "İyi bir başlangıç yapamadım ama dünkü kadar da kötü değildi. Pozisyonları hızlı bir şekilde telafi edebildim" diyor. Alvaro Bautista neden daha fazla zaman ayırmadı? Sabırsızlığı nedeniyle ağır ceza alan Bautista, "Toprak'a yetiştim. Bu sezon ilk kez bunu başardım. Kendimi güçlü hissettim" dedi. "Muhtemelen birkaç tur rahatlayıp sonra atak yapabilirdim. Ancak uzun süredir galibiyet için savaşmıyordum. İyi bir gösteri sergileyip biraz oynamak istiyordum. Toprak'la eğlenmek istiyordum." saldırgan yaklaşımını haklı çıkararak açıklıyor. Bautista 3. virajda liderliği ele geçirdi ancak iki viraj sonra Razgatlıoğlu'na kaptırdı. Bautista pişmanlığını şöyle dile getiriyor: "5. virajda beni geçti ve geniş bir çizgi seçmek zorunda kaldı. Onun çizgisini kesmek istedim ve ön tarafı kaybettim. Bu gerçekten utanç vericiydi çünkü performansı çok iyiydi." Bautista'nın kazasının ardından Razgatlıoğlu, ikinci fabrika Ducati'ye karşı galip gelmek zorunda kaldı. Nicolo Bulega saldırı mesafesindeydi ancak saldırı başlatamadı. Razgatlıoğlu üst üste 13'üncü galibiyetini kutladı. Türk, Cumartesi günü elde ettiği on bir galibiyet rekorunu ilk yarıştaki zaferle eşitledi. Bautista ve Jonathan Rea'nın paylaştığı on bir galibiyetlik önceki rekor tarih oldu. Bautista, Razgatlıoğlu'nun plakları için ne diyor? "Zaten 11 galibiyet etkileyici bir rekordu ama 13 galibiyet daha da iyi. Çok iyi çalışıyorlar, onları tebrik etmek lazım. Çok rekabetçi bir motosiklet geliştirdiler. Toprak, BMW'ye çok iyi adapte oldu. Onlara yetişmeye çalışacağız. gelecek durakta" dedi 39 yaşındaki İspanyol. Alvaro Bautista, Portimao'daki kötü başlangıcı nasıl açıklıyor? Daha iyi başlangıçlar yapılsaydı Bautista'nın hayatı çok daha kolay olurdu. Ducati sürücüsü, "Bunu açıklayamam çünkü Most'taki startlarım inanılmaz derecede iyiydi," diye düşünüyor Ducati sürücüsü üç yarışta da neden birkaç sıra kaybettiğini açıklarken. Bautista, olası bir nedeni öne sürerek, "Tüm hafta sonu boyunca debriyajla ilgili sorun yaşadım. Başlangıçta debriyajla oynamak zordu. Antrenmanlardaki başlangıç denemelerim de önceki hafta sonları kadar iyi değildi" diyor ve olası bir nedeni öne sürüyor: "Debriyajla oynamak zordu. burada daha uzun dişli oranı var. İlk dişlinin dişli oranı daha uzun. Bunun muhtemelen bir faydası olmadı." Haber kaynak Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 14 Ağustos Yazar Paylaş 14 Ağustos "Alvaro adım adım geliyor... Onu bekliyorum" Portimao'ya yaptığımız yolculukta çok sayıda önemli haberin yayınlanmasının ardından sezonun ikinci yarısı başladı Toprak Razgatlıoğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı): “Alvaro adım adım geliyor… Onu bekliyorum” Toprak Razgatlıoğlu için üst üste 13. galibiyet, kanatımı veririm ama galibiyetimi vermem dedi. : "Benim için özel çünkü WorldSBK'da toplam 54 galibiyetim oldu ve mutluyum! Üst üste 13 galibiyet de inanılmaz bir şey. 2. yarış çok zordu, rüzgar çok güçlüydü ve motosiklet son virajda dönmüyordu. Ducati sürücüleri geldiğinde, onlarla savaşmaya hazırdım! Ducati'nin son virajda çok güçlü olduğunu biliyordum ve savaşmaya başlamak için bekliyordum. Alvaro 5. virajda düştü ve ondan sonra Nicolo geldi. Tekrar kazandık ve çok özel bir hafta sonuydu. Şimdi, en sevdiğim pistlerden biri olan Magny-Cours'a bakıyorum ve BMW ile orada ne kadar iyi olduğumuzu göreceğiz. Motosiklet iyi çalışıyor ve genel olarak her şey iyi. Pazar günü Portimao'da motosikleti geliştirdik ama kolay bir galibiyet için yeterli değildi. Eğer kavga etmeseydik belki sert frenlemeyi unuturdum! Yusuf Dikeç artık dünyada çok ünlü ve ben de onun stili yaptım. Bence bu iyi bir kutlama! Alvaro adım adım geliyor ama bu yıl neden mahvolduğunu bilmiyorum. Geçen yıl çok güçlüydü ama bu yıl değil. Onu bekliyorum çünkü onunla kavga etmekten gerçekten çok hoşlanıyorum.” Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati): “2024'te Toprak'a bu kadar yakın olduğum ve onu yenme şansımın olduğu ilk seferdi” Nicolo Bulega'nın güçlü çabası, İtalyan'ın hastalığa karşı savaşmasını ve 2. Yarış'ta sadece 0,035 saniye ile zaferi kaçırmasını sağladı: "Sadece uyumak istiyorum. Ne yazık ki hafta sonundan önce çok fazla ateşim vardı. Hayatımın en zor hafta sonlarından biriydi. Birinci ve ikinci sektörde Toprak benden daha hızlıydı ama son sektörde ben ondan daha hızlıydım ama mahvolmuştum. Son turlarda sadece motosikletin üzerinde oturuyordum ve motosiklet beni sürüyordu. Son virajda kartımı oynadım çünkü daha hızlı olduğum tek nokta orasıydı ama yeterli değildi. Yine de mutluyum; P2 ve neredeyse bir galibiyet iyi. Sanırım %100'ümde değildim, bu yüzden 2024'te Toprak'a bu kadar yakın olduğum ve onu yenme olasılığımın olduğu ilk sefer olduğunu düşünüyorum. Her zamanki gibi çok güçlüydü." Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati): “Kan kokusunu aldım ve saldırmak istedim… Neredeyse 40 yaşındayım ama içimde 18 lik delikanlıyım!” Dünya SBK'da iyimserliğini koruyan ve kazanmaya kararlı olan çifte Dünya Şampiyonu Alvaro Bautista için olabilecek bir başka hikaye: "Yarışlar böyle olabilir; önemli olan yarışı en azından birkaç metre önde götürmemiz! Mutluyum çünkü performansımız bu hafta sonu artıyor ve daha fazla özgüvenim var. Yarışta olanlar her zaman olabilirdi; Toprak'a geldiğimde, diğer koşullarda, 'Tamam, biraz nefes al ve saldır' derdim ama şimdi, kan kokusunu aldım ve hemen saldırmak istedim. Kendimi güçlü hissettim ve biraz da şanssızdım. Olaylar olduğunda, söylemesi kolay ama neredeyse 40 yaşındayım. Çaylaklarla aynı , bu iyi ama bazen o kadar iyi değil. Neyse ki, hala bu hisse sahibim ve bu, bunu yapmak istediğim anlamına geliyor. 'P2 burada tamam' gibi değil; kazanabilirsem, deneyeceğim. Son beş tur için bir strateji yoktu; sadece tam gaz, elimden gelenin en fazlasını yaptım. Şu anda kaybedecek hiçbir şeyim yok. Toprak ile kavga etmeye yakındık ve Magny-Cours'ta küçük adımlar atmaya devam edip farkı azaltacağımızı umuyorum." Haber kaynak 3 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 20 Ağustos Yazar Paylaş 20 Ağustos (düzenlendi) Toprak Razgatlıoglu'nun WorldSBK rakipleri "inanılmaz" galibiyet serisi hakkındaki görüşlerini dile getiriyorlar. Toprak Razgatlıoğlu'nun Dünya SBK'da elde ettiği 13 yarışlık galibiyet, rakiplerini bile hayran bıraktı. Geçtiğimiz hafta sonu Toprak Razgatioglu üst üste dördüncü üçlüsünü elde ederek galibiyet serisini 13 yarışa çıkardı. Rakipleri için BMW sürücüsünün başarısına hayranlık duyuluyor. Üst üste galibiyet rekoru, 2023 yılında bu rekoru elde eden Alvaro Bautista ve 2018'in sonlarında bu rekoru elde eden Jonathan Rea'nın ortak elindeydi. Lowes: 'Yetenekli bir sürücü ve harika bir adam' 2019 sezonunun sonunda Yamaha'da Razgatlioglu ile yer değiştirdikten sonra Kawasaki'de Rea ile takım arkadaşı olan Alex Lowes, WorldSBK.com'a yaptığı açıklamada, "Superbike'taki zamanım [Jonathan Rea] ile geçti, diyelim ki gelmiş geçmiş en iyilerden biriydi ve şimdi de Toprak'ımız var," dedi. "Ona tüm saygımla, harika bir iş çıkarıyor. BMW'ye alıştığında, artık neredeyse yenilmez oldu. "Ama son yarış yakındı, bu hafta sonu ona çok daha yakındık. "O yetenekli bir sürücü ve bunun dışında - daha da önemlisi - harika bir adam." Petrucci: “Tanıştığım en büyük yeteneklerden biri” Portimao'da Razgatlıoğlu'nun galibiyet serisine en büyük meydan okumalardan biri, Cumartesi günkü 1. Yarışın büyük bölümünde liderliği elinde tutan Danilo Petrucci'den geldi. Petrucci, Türk sürücünün yeni rekoru hakkında, "Toprak, birçok kez söyledim, şu anda herkesten bir adım önde," dedi. "Motosiklette gerçekten oldukça rahat görünüyor ve tanıştığım en büyük yeteneklerden biri. "Sadece işini yapıyor, motosikleti sorunsuz bir şekilde yönetiyor, dolayısıyla iyi bir motosikleti var ama kesinlikle büyük bir yetenek. "Bu sayının tekrar artacağını düşünüyorum çünkü şu anda onunla gerçekten savaşabilecek biri olup olmadığını bilmiyorum çünkü dün ona oldukça yakından bakma şansım oldu, oldukça rahattı ama ben değildim. Yani, onu yenmek gerçekten zor." Van der Mark: “Ondan çok şey öğrenebilirim” Razgatlıoğlu'nun 2024 sezonu için BMW'ye transfer olmasının ardından WorldSBK'daki takım arkadaşı ise 2014 Dünya Supersport Şampiyonu Michael van der Mark oldu. İkili arasında güçlü bir çalışma ilişkisi olduğu açıkça görülüyor; Razgatlıoğlu sık sık van der Mark'a internet tercihleri konusunda tavsiyelerde bulunurken görülüyor. Hollandalı, takım arkadaşının başarısı hakkında "Bunu görmek harika," dedi. "Onunla aynı garajı paylaşmak da güzel, ondan çok şey öğrenebiliyorum ve bence podyuma giderek yaklaşmamın nedenlerinden biri de bu, çünkü ondan çok şey öğrenebiliyorum. "Bence bu hafta sonu birlikte çok iyi çalıştığımızı gösterdik, zaten antrenmanlarda - birlikte çalışmalıyız çünkü rekabet artık çok yakın. Onu pit alanında görmek harika ve birlikte çalışmamız ve birbirimize yardım etmek istememiz daha da iyi. Bautista: “Bence 11 gerçekten etkileyiciydi” Özellikle son iki yıldır Razgatlıoğlu ile çok sayıda yarışta başa baş mücadele eden Alvaro Bautista, Türk pilotun yeteneklerinin fazlasıyla farkında. "Bence 11 gerçekten etkileyiciydi ve 13 daha da etkileyiciydi," dedi hüküm süren ve iki kez WorldSBK Şampiyonu. "Onlar [BMW] gerçekten iyi bir iş çıkarıyorlar ve hepsini tebrik ediyorum çünkü gerçekten rekabetçi bir motosiklet ürettiler ve Toprak Yamaha'dan sonra BMW'ye gerçekten iyi uyum sağladı. Bu yüzden, sadece tebrikler ve biz [Ducati] gelecekte onları durdurmaya çalışacağız." Bulega: 'Toprak çok hızlı' Nicolo Bulega, bu yıl WorldSBK'ya WorldSSP Şampiyonu olarak katıldı ve Phillip Island'daki 1. Yarışı kazanarak ilk sezonuna mükemmel bir başlangıç yaptı. O tarihten bu yana İtalyan pilotun zafere en çok yaklaştığı an, Portimao'daki 2. yarışta Razgatlıoğlu'nun 0,035 saniye gerisinde kalması oldu. "Ne söylemem gerekiyor? Bu yıl inanılmaz, Toprak, çok hızlı, BMW çok iyi çalışıyor," dedi Bulega. "Bence çok iyi bir paketleri var, çünkü diğer BMW sürücüleri de gelişiyor. Yani, iyi çalıştıklarını görebiliyorsunuz. "Ama aynı zamanda iyi bir iş çıkardığımı düşünüyorum çünkü ilk yılımdayım, bu yüzden her yeni piste çıktığımda benim için sıfırdan başlamak gibi oluyor. Yani, tüm hafta sonlarıma bakarsanız, geçmişte de, 2. Yarışta en iyi performansımı gösteriyorum, çünkü motosikletle daha fazla kilometreye ihtiyacım var." Iannone: “Sadece motosiklet değil” Bulega gibi Andrea Iannone de -genç rakibinden farklı koşullar altında da olsa- bu yıl WorldSBK'da ilk kez mücadele ediyor, ancak seri üretim motosikletlerdeki deneyimsizliğine rağmen zaman zaman Razgatlıoğlu ile mücadele ettiğini görüyoruz. "Toprak kesinlikle iyi bir yeteneğe sahip," dedi Iannone. "Şu anda iyi bir motosiklete, iyi bir pakete sahip olduğunu düşünüyorum - yani sadece motosiklete değil, sürücüye, motosiklete, takıma, her şey iyi çalışıyor. “Sonunda, bu son adımın sırrı. Göreceğiz. Bunu gelecek için inşa etmeye çalışıyorum. Buna inanıyorum ve büyük hayaller kurduğum için geri dönüyorum. Kesinlikle asla pes etmiyorum. Göreceğiz çünkü Toprak ile benim mücadelemizin evlerindeki insanlar için iyi bir gösteri olduğunu düşünüyorum ve kesinlikle daha iyi olmak için çok heyecanlıyım.” Haber kaynak 20 Ağustos tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 21 Ağustos Yazar Paylaş 21 Ağustos TEKNİK GALERİ: Rekor kıran BMW M 1000 RR'ın inceliklerini keşfedelim! Bmw 1000 RR Bu yıl DünyaSBK tarih kitaplarına Toprak Razgatlıoğlu'nun ellerinde girdi, bu canavarı yakından görelim. 2024 MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası'nda yarışan makineler güzel şeyler ve size bunları bir dizi teknik galeride yakından görme şansı veriyoruz. Bu sefer, Toprak Razgatlioglu'nun (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) gelişinden bu yana yeni zirvelere taşınan BMW M 1000 RR zamanı. Bmw 1000 rr Toprak Razgatlıoğlu tarafından evcilleştirilip Wsbk tarih kitaplarında yerini aldı. Bu canavar yeni rekorun sahibi. Onu yakından görelim. Haber kaynak 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 21 Ağustos Yazar Paylaş 21 Ağustos MotoGP: BMW için, Grand Prix büyük bir yanılsama olmaya devam ediyor. BMW, MotoGP elitlerine girmek için birkaç girişimde bulundu, ancak şimdiye kadar tüm girişimler başarısız oldu. BMW'nin motosiklet bölümünün başkanları Markus Flasch ve Sven Blusch, bu hafta sonu Avusturya Grand Prix'sinde hazır bulunmuş olsalar da, MotoGP'de bir taahhüt için yönetim kurulu onayı alamadılar. BMW yarış direktörü Blush , speedweek ile yaptığı özel röportajda , markanın yönetim kurulunu ikna etmede karşılaştığı zorlukları dile getirerek lafını sakınmadı. “ Motosiklet sporu son yıllarda sadece BMW için değil, birçok şirket için de dalgalanan bir öncelik oldu ,” diye itiraf etti. “ Ancak, MotoGP'nin ticari gelişim ve imaj iyileştirme açısından muazzam bir potansiyele sahip olduğu açık , zira KTM ve Ducati bunu kanıtladı » Ancak BMW'nin ikilemi, tutarlı stratejik kararlar alma becerisinde yatmaktadır. Blush, markanın geçmişteki yaklaşımını eleştirdi: " Motosiklet sporu, genel stratejimizin temel bir unsuru olmaktan ziyade bir ek olarak görülüyordu . MotoGP'ye girmek istiyorsak, bu , uzun vadeli yatırımlarla, yarı önlemler olmadan, kesin ve sürdürülebilir bir karar olmalı » Sven Blusch, BMW: “ 2027'deki yeni düzenlemelere sadece iki buçuk yıl kaldıHaber kaynak, geç kaldığımız açık » Ayrıca BMW'nin rakiplerine kıyasla biriktirdiği muazzam gecikmeyi de vurguladı : " Yeni 2027 düzenlemelerine sadece iki buçuk yıl kala, programın gerisinde kaldığımız açık. Ancak daha ciddi olan, genel stratejimizdeki netliğin olmaması . MotoGP masada, ancak girmek istiyorsak hızlı karar vermeliyiz, çünkü zaten çok gerideyiz » Blush, BMW'nin eşsiz varlıklarını hatırlatmayı ihmal etmedi: " İki cephede de var olma avantajına sahibiz - iki tekerlekliler ve dört tekerlekliler - bu da bize MotoGP'de eşsiz bir rekabet avantajı sağlayabilir. Ancak bu avantaj, ancak büyük miktarda yatırım yapmaya ve yetişmek için gerekli kaynakları seferber etmeye hazır olduğumuzda geçerli olacak » BMW'nin yarış departmanı hakkında, şu anda yaklaşık otuz çalışanı olan ve MotoGP yarışlarının bu konuda yaklaşık 200 kişiyi istihdam ettiği yarış departmanı hakkında, " Geliştirme aşamasındayız " diyor . " Son birkaç ayda daha fazla personel aldık ve Superbike tarafında bunun çok iyi çalıştığını görebilirsiniz . Hala küçük bir ekibimiz var , ancak çok güçlüler ". MotoGP BMW için büyük bir fırsat olabilirken , net bir karar eksikliği ve stratejilerinin yavaş uygulanması, motosiklet yarışlarının birinci kategorisindeki hırslarını bir kez daha mahvedebilir. BMW için zaman tükeniyor ve hızlı ve kararlı bir eylem olmadan fırsat penceresi tamamen kapanabilir. Haber kaynak 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 21 Ağustos Yazar Paylaş 21 Ağustos Bu arada gelecek yıl motorda değişiklikler yapılacak. Kartal kanadı olmaya bilir. Son yarış röportajında Toprak bunun imasını vermişti. Motor zaten Toprağın istediği gibi yapıldı. Toprağın geri bildirimi çok iyi. İyi mekanik er ve mühendis haricinde pilotun geri bildirimi can alıcıdır. Formula 1 deki efsane pilot ve bu spor var olduğu sürece bir efsane olarak kalacak olan Michael Schumacher en iyi geri bildirimcilerdendir. Belki de en iyisi. Kim bilir. İki tekerde de Toprağı tek geçerim. Toprağın en büyük avantajı ise ekip olarak transfer olması. Konuşmadan da anlaşabiliyorlar. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 22 Ağustos Yazar Paylaş 22 Ağustos Van Der Mark anlatıyor: Toprak Razgatlıoğlu (BMW) neden hiç kaza yapmıyor? Toprak Razgatlıoğlu, 2024 Superbike Dünya Şampiyonası'nda BMW M1000RR ile yarışları nasıl kazanabileceğinizi ve neredeyse hiç kazaya neden olamayacağınızı etkileyici bir şekilde gösteriyor. Michael vd Mark, ROKiT takım arkadaşının sırrını açıkladı. Toprak Razgatlıoğlu ve Michael van der Mark, ROKiT BMW'de uyumlu bir ekip oluşturuyor. Sporda birlikte çalışıyoruz, kişisel düzeyde iyi anlaşıyoruz ve herkes birbirinin başarılarından memnun. Sıralama açık: Türk, galibiyetlerin sorumluluğunu üstleniyor ve genel sıralamada lider durumda. Hollandalı pilot ise iki zorlu yılın ardından yükseliş eğilimi gösteriyor ve ilk 5'e girmek için mücadele ediyor. Van der Mark takım arkadaşının sınıfını tanımakta hiç sorun yaşamıyor. «Birçok kişi Toprak'ın şu anda motora nasıl hakim olduğuna şaşırıyor. Ancak geçen yıl Yamaha'yı ne kadar hızlı sürdüğünü ve Álvaro Bautista'ya ne kadar geride kaldığını hatırlarsanız, onun mükemmel olduğu açıktı," dedi 31 yaşındaki sürücü meslektaşlarımız racesport.nl ile birlikte yazdığı köşe yazısında. "Barselona ve Portimão'daki yarışlarda her turda düzlükte geçiliyordu, öyle ki belli bir noktadan sonra artık ona bakamaz hale geliyordunuz. Artık daha önce sahip olmadığı kaynaklara sahip ve bunun sonucu da bu oluyor. Eğer bunu daha önce yapmış olsaydı şimdiye kadar daha fazla dünya şampiyonluğuna sahip olurdu." Van der Mark, BMW'nin daha yüksek motor gücüne ve dolayısıyla daha iyi hızlanma ve azami hıza değiniyor. Van der Mark bir şeyler öğrenmek için takım arkadaşının verilerini inceliyor. 2021 dünya şampiyonunun neden bu kadar nadir düştüğü açıkça görülüyor. “Son yıllarda onun neredeyse hiç hata yaptığını görmediniz ve bu yıl tek bir hata bile yapmadı. Bana göre o, bu padoktaki açık ara en iyi sürücü" dedi Hollandalı sürücü saygıyla. "Dışarıdan bakıldığında sürüş tarzı benzersiz görünüyor ancak verilere baktığınızda o kadar da farklı değil. Elbette bunu diğerlerinden farklı yapıyor ama imkansız değil. Sürüş tarzı onun neden hızlı olduğunu ve neredeyse hiç kaza yapmadığını açıklıyor. Neredeyse yalnızca motosiklet dik durumdayken fren yapıyor, bu nedenle çok az risk alıyor. Çoğu yarışçıdan farklı bir yöntem ama işe yarıyor." Haber kaynak 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 22 Ağustos Yazar Paylaş 22 Ağustos Bu haberi atlamışım. Danilo Petrucci, Toprak Razgatlıoğlu'nun sırrını açıklıyor… Çok deneyimli Danilo Petrucci'nin Türk yıldızı takip ederken fark ettiği şey en hafif tabirle şaşırtıcı... "Evet, evet, Toprak, bunu birçok kez söyledim, şu anda herkesin bir adım önünde olduğunu düşünüyorum. Motosiklette gerçekten rahat görünüyor ve tanıştığım en büyük yeteneklerden biri. Yani evet, sadece işini yapıyor, motosikleti gerçekten sorunsuz bir şekilde kullanıyor, yani iyi bir motosikleti var ama kesinlikle harika bir yetenek. Ve evet, bence bu sayı daha da artacak çünkü şu anda onunla gerçekten mücadele edebilecek biri olup olmadığını bilmiyorum, çünkü dün onu yakından izleme şansım oldu, çok rahattı ama ben değildim (gülüyor)! Yani gerçekten, gerçekten yenilmesi zor bir sürücü! » Haber kaynak 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 22 Ağustos Yazar Paylaş 22 Ağustos Razgatlıoğlu, Ducati ikilisi hakkında: Bautista'nın sorunlarının nedeni Bulega BMW sürücüsü Toprak Razgatlıoğlu, Ducati fabrikası ekibindeki durumu analiz ediyor ve Alvaro Bautista'nın sorunlarından Nicolo Bulega'nın gücünü sorumlu tutuyor. (Motorsport-Total.com) - Son iki yılın dünya şampiyonu için mevcut WSBK sezonu planlandığı gibi gitmiyor. Başarıya alışkın olan Ducati fabrika takımı şu ana kadar 21 yarıştan sadece 3'ünü kazanabildi. Geçen yıl Alvaro Bautista tek başına tüm yarışların dörtte üçünü kazandı. BMW'de tamamen farklı bir tablo ortaya çıkıyor: Sezonun orta noktasından kısa bir süre sonra, yüksek uçan oyuncu Toprak Razgatlıoğlu şimdiden kendi adına 2021 dünya şampiyonluğu sezonundan daha fazla 15 zafer kazandı. Peki dünya şampiyonu Alvaro Bautista neden son iki yıla göre çok daha zor zamanlar geçiriyor? Toprak Razgatlıoğlu, "Ağırlığın kesinlikle bir rol oynadığını" düşünüyor. "Motosikleti geçen yıla göre biraz daha ağır." Razgatlıoğlu, "Ama bu aynı zamanda çok güçlü ve çabuk adapte olabilen takım arkadaşına da bağlı," diye şüpheleniyor ve Nicolo Bulega'nın WSBK'deki ilk performansını övüyor: "Gerçekten çok iyi sürüyor ve her zaman podyum için mücadele ediyor." Toprak Razgatlıoğlu: Nicolo Bulega, Alvaro Bautista'yı zihinsel olarak "mahvetti" Razgatlıoğlu'na göre Bulega'nın sürekli iyi sonuçları Bautista'nın psikolojisini etkiliyor: "Onu biraz mahvetti. Benim değerlendirmem bu. Suçu takım arkadaşıma veriyorum." Şampiyonada Bulega şu anda tamamen ikincilik yolunda ilerliyor. Yedi WSBK etkinliğinden sonra adına 273 puan aldı. Takım arkadaşı Bautista şimdiden 50 puan geride ve Kawasaki'nin öncüsü Alex Lowes'un sadece 10 puan önünde bulunuyor. Bautista'nın bu yılki performansına değinen Razgatlıoğlu, "Bana göre Alvaro geçen yıl daha güçlüydü" dedi. "Fakat Bulega büyük bir adım attı. Kendisini hemen güçlü bir sürücü olarak kabul ettirdi. Çok çabuk adapte oldu." Toprak Razgatlıoğlu neden Dünya Kupası'ndaki en büyük rakibine tüyo veriyor? Ancak Razgatlıoğlu, WSBK çaylağının açık bir zayıflığını görüyor. Razgatlıoğlu, "İlk birkaç turda lastikleri çok zorluyor" dedi. Diğer sürücüler diplomatik açıklamaların arkasına saklanırken, Razgatlıoğlu net bir analiz yapıyor ve hatta ilk Dünya Şampiyonası avcı ipuçlarını bile veriyor. "Most'ta sol virajlarda kaldırımları çok fazla geçti. Bu lastikler için iyi değil. Öğreniyor, bu onun ilk yılı. Arka lastikleri daha iyi yönetmesi gerekiyor ama onun tek sorunu bu. Bunun dışında." O çok güçlü" dedi Razgatlıoğlu. Peki Dünya Kupası lideri neden rakibine tüyo veriyor? "Bazen hiçbir şey söylememek iyi oluyor. Ama onu seviyorum. O iyi bir adam ve hala oldukça genç. Eğer arka lastiğe daha iyi bakmayı öğrenirse daha da güçlenecek. Ben sadece yardım etmeye çalışıyorum." Johnny (Rea) bunu bana nasıl yaptı" diye açıklıyor BMW sürücüsü. Haber kaynak 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 24 Ağustos Yazar Paylaş 24 Ağustos FIM Dorna'yı engelleyip BMW'yi koruyor – Toprak mutlu Superbike Dünya Şampiyonası lideri Toprak Razgatlıoğlu üst üste 13 yarış kazandı. Dorna'nın rakipleri ve destekçileri de aynı görüşte: BMW'ye verilen teknik tavizlerin aşırıya kaçtığı düşünülüyor. 2018'den bu yana seri bazlı dünya şampiyonası, yıllar içinde geliştirilen ve dolayısıyla daha karmaşık ve kafa karıştırıcı hale gelen karmaşık bir denge kuralına sahip. Algoritmanın neyi hesapladığını, nasıl hesapladığını ve üreticilerin bundan ne gibi avantaj veya dezavantajlar elde ettiğini dışarıdan gelenlerin anlaması artık mümkün değil. Bir sonraki adım, izin verilen yakıt akış hızının çok başarılı olan üreticileri yavaşlatmak için ilk ayar vidası görevi göreceği 2025 yılında gerçekleşecek. Bu hala yalnızca izin verilen maksimum hızda mümkündür. Bir üreticinin, kalıcı arıza nedeniyle normal düzenlemeler kapsamında motor ve şaside izin verilmeyen imtiyazlı veya süper imtiyazlı parçalar alması durumunda, performansı her iki olayda bir değerlendirilecektir. Bu, bir takımın çok fazla avantaj elde etmesini önlemek için tasarlanmıştır. Bu imtiyazlardan şu anda BMW, Honda ve Kawasaki faydalanıyor. Razgatlıoğlu'na hayırlı olsun: Her üreticinin en iyi iki sürücüsünün sonuçları bu değerlendirmeye dahil ediliyor. Ancak M1000RR'de yalnızca Toprak üstün olduğu için ikinci en iyi pilotun sonuçları BMW'nin ortalamada pek iyi bir performans sergilemediği anlamına geliyor. Bu nedenle normal denge düzenlemeleri şu anda BMW'yi yavaşlatmak için kullanılamıyor. Kural kitabı yazarları böyle bir durumun ortaya çıkabileceğinin farkındaydı. Ayrıca motosikletlerin performansını değerlendirmek için kullanılan algoritmanın hiçbir zaman gerçeği tam olarak yansıtmayacağını da fark ettiler. Bu nedenle 2.4.2.1 maddesinin altına “Tanrı paragrafı” eklenmiştir. 1. fıkra yönetmeliğe dahil edilmiştir. Bu, Dorna, FIM ve üreticilerin temsilcilerinden oluşan Superbike Komisyonu'nun uygun görmesi halinde denge kuralına istediği zaman müdahale etmesine olanak tanıyor. Razgatlıoğlu art arda 13 yarış kazandı; bu, Superbike Dünya Şampiyonası tarihinde başka hiçbir sürücünün başaramadığı bir şey. Türkiye'den gelen yarışcı, Portimao'da üst üste 11'er galibiyet alarak Jonathan Rea ve Alvaro Bautista'nın rekorlarını kırdı. Dorna, şovun böyle bir hakimiyetten muzdarip olması ve can sıkıntısının başlaması nedeniyle psikolojisi bozuk: Daha sonra daha az hayran yarış pistlerine gidiyor, TV reytingleri düşüyor ve diğer üreticiler rahatsız oluyor. Çünkü BMW, Ducati'deki gibi olağanüstü (ve çok daha pahalı) bir motosiklet serisi üretmiyor: Alman üretici yıllardır teknik imtiyazlardan yararlandı ve şimdi bir ilke imza atıyor; rakiplerin kınadığı şey de bu. Temmuz ayından bu yana Tanrı paragrafının uygulanıp uygulanmayacağı tartışılıyor. Dorna ve tüm üreticiler arasında haftalarca süren görüşmelerin ardından nihayet Portimao'daki yedinci etkinlikten önce BMW'nin maksimum hızının 500 rpm'ye kadar düşürüleceği konusunda bir anlaşmaya varıldı . Ancak FIM, Superbike Komisyonu'ndaki kararı veto etti ve her şey aynı kaldı. İspanyol şirketi Dorna Sports SA, 2012 yılından bu yana MotoGP'nin yanı sıra Superbike Dünya Şampiyonası'nın da sorumluluğunu üstleniyor. Haklar 2036 da dahil olmak üzere satın alındı ve FIM muhtemelen onlar için yılda sekiz milyon ABD doları topluyor. Bu da Dorna'yı dünya derneğinin açık ara en önemli bağışçısı yapıyor. Bununla birlikte, FIM Başkanı Jorge Viegas yıllardır kendi gündemini takip ediyor ve giderek Dorna'nın ve üreticilerin çıkarlarına müdahale ediyor. Motokros Dünya Şampiyonası'nda ve Formula 1'de de yaşadığımız gibi büyük bir kavganın yaşanması an meselesi. Burada hak sahipleri ve üreticiler, dünya federasyonunun yetkililerine kenarda yerlerini açıkça vermiş durumdalar. Adının gizli kalmasını isteyen SPEEDWEEK.com'a konuşan bir kişi, "BMW yıllardır tavizler alıyor, artık çıtayı yükselten yeni bir sürücüye sahipler" dedi. “Bütün denge sistemi sporun iyiliği üzerine kurulu. Bir üreticinin ( Ducati - yazar ) maksimum hızını düşürmesi ve sonunda tavizler nedeniyle bu kadar iyi olan birinin kazanması söz konusu olamaz . FIM'in bu şekilde müdahale etmesi çok endişe verici çünkü teknik anlayıştan yoksun oldukları açık. FIM'in bu şampiyonanın başarısına hiçbir katkısı olmadı; onlar başkalarının başardıklarının tadını çıkarıyorlar. Haber kaynek Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 24 Ağustos Paylaş 24 Ağustos Fatih Sarıkaya yazdı: BMW'nin maksimum hızının 500 rpm'ye kadar düşürüleceği konusunda bir anlaşmaya 500 rpm ye kadar düşmeyecek. 500 rpm düşecek. Çeviride sorun olmuş. 500 rpm çeviren motor benim bisiklete bile geçilir 🤣 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 28 Ağustos Yazar Paylaş 28 Ağustos Türkiye'de WSBK etkinliği mi? Razgatlıoğlu için evindeki zafer Dünya Kupası şampiyonluğundan daha önemli. (Motorsport-Total.com) - Superbike Dünya Şampiyonası'nın sorumluları, bu yılın takvimiyle ilgili olarak şimdiden çok sayıda eleştiri aldı. Phillip Adası'nda (Avustralya) sadece bir yurt dışı etkinliğin olması ve bazen aylarca yarışın yapılmaması hem katılımcılar hem de taraftarlar için büyük hayal kırıklığı yaratıyor. Toprak Razgatlıoğlu da 2024 WSBK takvimini eleştiriyor ve takvimin gelecek yıl yine daha cazip olmasını umuyor. O zaman, ideal olarak WSBK yüksek uçan pilotun kendi evinde yarış yapması bile mümkün. Ancak mevcut duruma göre daha fazla yurt dışı yarış yapılması pek mümkün görünmüyor. Daha kısa molalar veren Dünya Superbike Dünya Şampiyonası lideri, "2018 ve 2019'u hatırlıyorum. O zamanlar takvimler şimdi olduğundan çok daha iyiydi. Bu yılın takviminde çok uzun aralar var. Bu, sürücüler için pek de iyi değil" diye şikayet ediyor. Razgatlıoğlu, "Yarış aralarının uzun olmaması sürücüleri formda tutar, bu daha iyi" dedi. "Umarım gelecek yıl Dorna'dan daha iyi bir takvim alırız ve belki daha fazla yarış yaparız, ABD'deki bir yarış gibi daha fazla denizaşırı yarışa sahip olmak güzel olur." Her şey yolunda giderse önümüzdeki yıl Türkiye'de iç sahadaki taraftarların önünde yarışacağız. Razgatlıoğlu, eski Formula 1 pisti olan İstanbul Park Pisti'ndeki yarışa atıfta bulunarak, "Gelecek yıl için bir olasılık var ama hiçbir şeyin garantisi yok" diye açıklıyor. Ancak kendi evinde yapılacak bir yarış Razgatlıoğlu'nun üzerinde büyük baskı oluşturacaktır. "Superbike Dünya Şampiyonası İstanbul Park'ta yapılsaydı benim için kolay olmazdı. Bu benim için çok stresli olurdu" diye onaylıyor olağanüstü sürücü ve ekliyor: "Orada kazanmak benim için dünya şampiyonu olmaktan daha önemli olurdu. " Razgatlıoğlu küresel bir fenomen haline geldi. 27 yaşındaki oyuncunun Instagram'da 1,3 milyondan fazla takipçisi var. Şu anda ikinci WSBK şampiyonluğuna doğru yol alan Türk, "Türkiye'de popülaritem artıyor. Özellikle bu yıldan beri, çünkü artık BMW ile kazanıyorum. Birçok sürücü beni takip ediyor ve yaptıklarımı paylaşıyor" diyor. Haber kaynak 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 31 Ağustos Yazar Paylaş 31 Ağustos ROKiT BMW: Zor zamanlar ekibi bir araya getirdi. ROKiT sürücüsü Toprak Razgatlıoğlu'nun 2024 Superbike Dünya Şampiyonası'nda elde ettiği 15 zafer ve genel klasmanda sağlam bir liderliğin ardından, BMW'deki ruh hali coşku ve inanamamazlık arasında gidip geliyor. Takım patronu Shaun Muir hesabı yapmaya başladı. Shaun Muir ve ekibi, 2016'dan bu yana Superbike Dünya Şampiyonası'nda çoğunlukla BMW ile yarışıyor. Başlangıçta müşteri spor programının bir parçası olarak hayal kırıklığı yaratan bir yıl, ardından Aprilia ile iki yıllık bir bölüm ve sonra 2019'dan beri yine BMW ile fabrika takımı olarak devam ediyor. İnatçı İngiliz, bu yıl motor sporları kariyerinin en iyi aşamasını yaşıyor ve öyle görünüyor ki, SMR ekibiyle ilk dünya şampiyonluğunu elde edebilir. Çünkü ROKiT-BMW'nin öncüsü Toprak Razgatlıoğlu, 13'ü arka arkaya olmak üzere bugüne kadar 21 yarıştan 15'ini kazandı; bu bir rekor. İkinci sıradaki Ducati sürücüsü Nicolò Bulega ile arasında 92 puanlık bir farkı var. Yani 27 yaşındaki sürücü sonraki dört yarışa katılmasa bile dünya şampiyonası lideri olmaya devam edecek. Tam tersine BMW yıldızının yeni zaferler kazanması bekleniyor. Türk pilot, 6 - 8 Eylül tarihleri arasında Magny-Cours'ta yapılacak müsabakanın favorisi olarak kabul ediliyor çünkü geçen yıl olağanüstü Álvaro Bautista'yı (Ducati) ilk yarışta ve kendisinden daha düşük Yamaha ile yapılan Superpole yarışında destansı dövüşlerde mağlup etmişti. Muir, himayesindeki kişinin kazanma rekoru karşısında hâlâ biraz inanamayarak, "Bu durum hakkında konuştuğumuza inanamıyorum" dedi. “Artık bu iş bittiğine göre Toprak muhtemelen biraz daha özgür hareket edecek. İyi olmamız gereken Magny-Cours'ta çok güçlü olmayı bekliyorum. Bir sonraki takipçiyi, her kim olursa olsun yenmesi gerekiyor." 2024 Superbike Dünya Şampiyonası'nın beş yarış hafta sonu hala olağanüstü. Başarısızlık artık planlanmıyor. "Genel olarak Aragon, Estoril veya Jerez'de Toprak'ın kupayı kazanabileceği bir konumda olacağımızı düşünüyorum. 58 yaşındaki takıp patronu, "Bu muhtemelen sürücü, menajer veya takım patronu olarak yarış kariyerimin en önemli anı olacak" diye vurguladı. "Her hafta çıtayı biraz daha yükseltiyoruz. Beni asıl etkileyen şey ekibimizin birbirine daha da yakınlaşması. Bunun 2019'da bazı yarışlarda puan alamadığımız zor zamanlardan kaynaklandığını düşünüyorum." Haber kaynak Resimde gördüğünüz şey, bir mucize. Yapmacık gülen yok. Hepsi içten ve mutlu. Olmayacak bir şey olduğunda insan ne kadarda mutlu olabiliyor. Kadın, erkek, yemek yapandan tut rezervasyon görevlisine kadar hepsi içten çalışıyor. Takım ruhu. Böyle bir ruh kaybeder mi? Bu benim yorumum. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 31 Ağustos Yazar Paylaş 31 Ağustos Toprak Razgatlıoğlu: “Gazı açmam yeterli” Toprak Razgatlıoğlu, Kawasaki ve Yamaha ile geçirdiği Superbike yıllarında başarılı olmak için aslanlar gibi mücadele etmek zorundaydı. 13 ardışık yarış galibinin açıkladığı gibi, BMW M1000RR'da işler farklı. Dünya Şampiyonası lideri Toprak Razgatlıoğlu, bu sezon şu ana kadar yapılan 18 yarıştan 15'ini, üst üste son 13 yarışı da kazandı. 6 - 8 Haziran'da Magny-Cours/Fransa'da düzenlenecek bir sonraki SBK etkinliğinden önce. Eylül ayında genel sıralamada ikinci sırada yer alan Nicolo Bulega'nın (Aruba.it Ducati) 92 puan önünde bulunuyor. Türk için koşullar bu yıl temelden değişti. Kawasaki ve Yamaha ile geçirdiği superbike yıllarında başarılı olmak için aslanlar gibi mücadele etmek zorundayken, BMW M1000RR ile ilk kez Toprak'ın hızlılarla yarışabilecek kadar motor gücüne sahip bir motosikleti elinde tutuyor. Ducati Panigale V4R için düzlük artık kolay bir av değil. 2021 dünya şampiyonu SPEEDWEEK.com'a şunları söyledi: "Geçen yıl her yarış hafta sonunda mümkün olduğu kadar zorlamak zorunda kaldım, bu yıl her şey kontrolüm altında." "Artık tamamen rahat bir şekilde motosikleti kullanabiliyorum, tek yapmam gereken gazı açmak. Bu, daha sakin olduğum ve lastikleri korumaya konsantre olabileceğim anlamına geliyor. Sıkıcı ama hoşuma gidiyor çünkü yeniden kazanıyorum. Bu inanılmaz bir duygu, Ducati'nin 2019'da nasıl hissettiğini şimdi anlıyorum. Kazanıyorum, kazanıyorum, kazanıyorum. Şimdi üst üste 13 galibiyet rekorum var. Kim bilir belki 15 tane bile yapabilirim.” 2019'da sınıfının yeni oyuncusu Alvaro Bautista ilk on bir yarışı kazandı, ancak birkaç açıklanamayan kazadan sonra İspanyol, dünya şampiyonluğunu Jonathan Rea'ya (Kawasaki) 165 puan farkla çok açık bir şekilde kaybetti. Razgatlıoğlu, ilk kez 2015 yılında Superstock 600 Avrupa Şampiyonası'nda Puccetti Kawasaki takımı adına yarışarak SBK padokuna çıktı. 27 yaşındaki oyuncu, "Benim için her rota yeniydi" diye hatırladı. "İki serbest antrenman seansında ve sıralama turlarında pek güçlü değildim ama yarışlarda beş kez kazanmayı başardım. İyi mücadele ettik ve Avrupa şampiyonu oldum. O zaman bile Avrupa Şampiyonası şampiyonluğunun hiçbir şeye benzemediğini, Dünya Kupası'nın farklı bir seviyede olduğunu açıkça anladım. Bunda herkes çok hızlı ve çok güçlü. Beni mutlu eden şey: Bu sezon BMW ile bir üst seviyeye ulaştım. Umarım sezonun geri kalanında da bu böyle devam eder, Dünya Kupası şampiyonluğuna ihtiyacımız var." Haber kaynak 3 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 31 Ağustos Yazar Paylaş 31 Ağustos "Kendimizi çimdiklemek zorundayız... Bu durum hakkında konuştuğumuza inanamıyorum!" – Muir, BMW'nin rekor kıran 2024 sezonu hakkında konuştu. BMW'nin 2024'te şampiyonluk adayı olarak ortaya çıkışı öne çıkan hikayelerden biri oldu ve Takım Menajeri Shaun Muir bize Portimao'daki bu sezon hakkında bilgi verdi 2024 MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası sezonun yarısını geride bıraktı ve Toprak Razgatlioglu'nun ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı'na geçişi önemli bir sohbet konusu oldu. 13 ardışık galibiyetle rekor kırmak da dahil olmak üzere 15 galibiyet, #54 ve BMW için açık ara öne çıkanlar olsa da, Takım Menajeri Shaun Muir bize hem Razgatlioglu hem de takım arkadaşı Michael van der Mark'ın tarafındaki takımın şu ana kadarki sezonu ve yıl sonuna yönelik umutları hakkında derinlemesine bilgi verdi. 2024 ÖZETİ: “Misano’ya gidip Ducati’nin arka bahçesinde yaptıklarını yapmak, gelgitte bir değişimdi…” Muir, Razgatlioglu ile testlerden rekor kıran galibiyet serisine kadar olan yolculuğu ilk olarak değerlendirdiğinde şunları söyledi: "Kendimizi çimdiklemek ve ayaklarımızı yere sağlam basmak zorundayız. Aralık ayındaki kış testlerinden oldukça ölçülü bir şekilde çıktık ve Ocak ayında Portimao'ya geldik. Sanırım Toprak'ın özgüveni o noktada çok yüksekti, bu yüzden Avustralya'ya gittiğimizde herkesi gerçekten üzen mekanik bir DNF yaşadık çünkü bunu beklemiyorduk. Avustralya'dan kazanacak çok şeyle çıktık ve ardından Barselona'ya gitmek, beklentilerimizde sansasyonel bir değişiklikti. Sezon başlamadan önce beklentilerimizin ne olduğunu sorsaydınız, ilk üçte bitirmenin ve altı yarış kazanmanın Toprak için iyi bir hedef olacağını söylerdik. Sanırım herkes hedef çıtasının giderek yükseldiğini görebiliyordu ve özellikle bazı temel anlardan sonra; ilki, ağırlıklı olarak Ducati pistinde oldukça sansasyonel olan Barselona'daki performanstı. Aynı şekilde, Misano'ya gidip orada yaptığı şeyi, muhtemelen Ducati'nin arka bahçesinde yapması, gerçekten de gelgitte bir değişimdi ve bu ivme devam etti ve işte burada, bunun tamamen düşünülemez olduğu bir konumdayız. Kapsamımızı yeniden tanımlıyoruz ve herkesi hizaya getiriyoruz ve ayaklarımızı yere sağlam basmaya çalışıyoruz." SEZONUN ÖNEMLİ OLAYLARI: “Oldukça belirsiz olaylar… Gözlerinin büyüdüğü yer Valencia'ydı” Muir, daha az belirgin olan bazı önemli noktaları tartışırken, "Size iki önemli nokta vereceğim ve bunlar tamamen farklı nedenlerle oldukça belirsiz noktalar ve bunlar yalnızca ekibin anlayabileceği şeyler," diye başladı. "Toprak'ın BMW'yi sürebilmesinin tüm zamanlaması nedeniyle zorlu bir Aralık testi geçirdik. Valencia'da bir anımız oldu. Hala oldukça emin değildik, ancak Toprak Yamaha'dan uzaklaşıp bu pakete geçme konusunda cesur bir karar verdi. Gözlerinin kocaman açıldığı ve 'Biliyor musun? Doğru kararı verdim. Bu motosikleti çalıştırabileceğimizi biliyorum; bu paketi çalıştırabileceğimizi biliyorum, şu an sahip olduğumuz şey yeterince iyi.' diye düşündüğü yer gerçekten Valencia'ydı. Bu ilkiydi çünkü sanki, vay canına, Noel hindilerimizin tadını gerçekten çıkarabiliriz gibiydi. İkincisi ise Barselona'da Nicolo'yu yenmek için geri dönmek ve onu yenmek için açıkça o muhteşem sürüştü. Superpole Yarışı'ndaki hamle değil, 3,3 saniye geriden gelip bunu başarmak. Nicolo'nun lastiklerini bu şekilde kullanması biraz acemice bir yarıştı, ancak Toprak tarafından da gerçekten ölçüldü. O etkinlikten çıkarken, Toprak'ın 1. ve 2. yarışlarındaki yarış süreleri genel yarış süresinde birkaç onda bir saniye farkla aynıydı. Bu onun için sansasyonel bir performanstı ve bize ne kadar yetenekli olduğumuzu fark ettirdi." GARAJDAKİ ATMOSFER: Razgatlıoğlu ve van der Mark yeniden bir araya geldi Razgatlioglu ve van der Mark, 2020'de takım arkadaşıydı ve bu yıl da yeniden eşleştirildiler. Takımdaki atmosfer hakkında konuşan Muir, şunları söyledi: "Geçmişte kazanan sürücülerim oldu ve aynı atmosferi yakalayamazsınız. Podyumda yer alan Tom'umuz vardı, Mickey'nin geçmişte Portimao'da sonuçları vardı. Çok dengeli bir takım. Sürekli söylüyorum, burada bulunan mekaniker grubu, teknisyen grubu, projenin başında başladığımız şeyin %90'ı ve hemen hemen aynı işi, aynı rolü, aynı enerji ve profesyonellikle yapıyorlar ancak sonunda her şey bir araya geldiğinde ortaya çıkan sonuç gerçekten sansasyonel ve bunu şimdi bu potansiyel rekor kırma yarışında görüyoruz. Mickey'i şimdi gerçekten iyi bir yerde tutuyoruz. Birkaç hayal kırıklığı yaratan Süperpol'ümüz oldu. Most'ta gördüğünüz şey, çakıl tuzağında 16. sıradan gelip dokuzunculuk Superpole Yarışı ve beşinci veya altıncılık 2. Yarış elde etmek, bizim için sansasyonel. Portimao'da, Superpole'de iyi bir çıkış, bunu ikinci sıradan başlayıp podyum için mücadele ederek ve ilk altıda bitirerek pekiştirmek. Bundan fazlasını beklemiyoruz. Rekabet içinde olmalıyız çünkü bu herkese kanıtlıyor ve Garrett'ın yaptığı gibi, bu motosiklet çok daha iyi ve tamamen Toprak değil. BMW paketi daha iyi." Özellikle van der Mark hakkında konuşan Muir şunları söyledi: "Toprak'ın takım arkadaşı olmak herkes için oldukça zor bir dinamik. Zor bir durum. Jonathan'ın baskın olduğu yıllarda takım arkadaşlarının da benzer şekilde hissettiğinden eminim. Michael, bir kazanan olabileceğini ve Toprak için değerli bir takım arkadaşı olabileceğini fark etmesi için herkesten çok fazla enerji ve çaba harcıyor. Portimao'daki 1. Yarış sonuçlarını gördüğünüzde, ona ilerlemek için o enerjiyi veriyor ve bence daha fazlasını göreceğiz. Sadece birkaç sıra yükselebilir ve Mickey için ilk altıya girebilirsek, bunun gelecek yıl için onunla yeniden sözleşme imzalama kararımızı gerçekten haklı çıkaracağını düşünüyorum." SON BEŞ TUR: "Bu durum hakkında konuştuğumuza inanamıyorum!" 2021 Şampiyonu Razgatlioglu, Portimao'da üst üste galibiyet rekorunu kırarak 2. Yarışta üst üste 13. galibiyetine ulaştı. Pazar günkü aksiyondan önce konuşan Muir, rekoru kırdıktan sonra 'El Turco'nun daha özgürce gideceğine inanırken rakipleri Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) ve Alex Lowes'u (Kawasaki Racing Team WorldSBK) övdü: "2025'in ilk sezon öncesi testine kadar pek çok parçamız yok. Elektronik strateji ve arıza bulma ile ilgili bazı elektronik yükseltmeler var. Bugün sahip olduğumuz paket, son yarışın sonuna kadar bizi idare edecek. Şu an ve burada, Toprak'ın sırtında biraz maymun olduğunu düşünüyorum ve umarım bunu yenebilir çünkü aklında bu üst üste galibiyet rekoruyla 1. Yarışta biraz sıkı gittiğini hissettim; yani, bu durum hakkında konuştuğumuza bile inanamıyorum! Bu geçtikten sonra, Toprak'ın muhtemelen biraz daha özgürce gideceğini düşünüyorum. Magny-Cours'a gideceğini düşünüyorum, iyi olmamız gerektiğini bildiğimiz bir pist, orada gerçekten güçlü olacak ve oradan ilerlerken her yarışı kazanması gerekmiyor. Sadece kendisine en yakın kişiyi, kim olursa olsun, geçmesi gerekiyor. Danilo'nun 1. Yarışta yaptığı şeyi düşünüyorum, birkaç kez tehdit altındaydı. Sakatlıktan döndü ve bunu görmek harikaydı. O adamı gerçekten takdir ediyorum, bu Şampiyonanın bir kredisi. Andrea Iannone'nin tekrar bir adım öne çıkmasını görmek isterim, birkaç haftalık turu oldu. Ducati'ler geliyor. Alex çok istikrarlıydı. Bence, Portekiz Turu'na kadar gördüğümüz ve yıl sonuna kadar göreceğimiz şey, bu farkın kapanacağını düşünüyorum." MUIR'İN KARİYERİ İÇİN GELECEK EN İYİSİ? "Toprak o kupayı kaldırabilirse, bunun muhtemelen yarış kariyerimin en önemli olayı olacağını görebiliyorum..." Muir, olası bir kariyer zirvesi hakkında konuşurken, "Her hafta çıtayı farklı bir yere taşıyoruz," diye başladı. "Bence benim için gerçekten öne çıkan şey, grubun daha sıkı hale gelmesi ve bunun '19'dan itibaren bazı yarışlarda puan alamadığımız tüm zorlu zamanlardan kaynaklandığını düşünüyorum. Genel olarak, Toprak'ın o kupayı kaldırabileceği bir konuma geleceğimizi düşünüyorum, bunun muhtemelen bir sürücü, menajer veya operatör olarak yarış kariyerimin zirvesi olacağını görebiliyorum." Haber kaynak 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 31 Ağustos Yazar Paylaş 31 Ağustos (düzenlendi) Superbike, Yamaha eleştirileri reddediyor: "Uyumuyoruz" Yamaha 2024'te beklentilerin altında kaldı ancak takım menajeri Denning zirveye dönüş konusunda maksimum kararlılığın olduğunu garanti ediyor. Jonathan Rea Toprak Razgatlıoğlu'nu kaybetmek Yamaha için büyük bir darbe oldu ve onun BMW ile 2024 Dünya Superbike Şampiyonası'nı domine ettiğini görmek durumu daha da kötüleştiriyor. Jonathan Rea'nın işe alınması ve R1'deki dördüncü yılında Andrea Locatelli'ye güvenilmesiyle Iwata şirketi büyük bir kahraman olmayı umuyordu ve bunun yerine beklentilerin altında sonuçlar elde etti. Superbike, Yamaha'nın durumu: Denning konuşuyor WorldSBK resmi web sitesiyle röportaj yapan Paul Denning, grid seviyesinin arttığını ve bunun sonuçları da etkilediğini açıkladı: “ Superbike'ta rekabet her zamankinden daha yoğun hale geldi. Bir yıl öncesine kıyasla büyük bir fark var; hafif bir performans veya güven eksikliği, antrenmanlarda P10'a, yarışta ise P4-P5'e dönüşüyor. Loka ile her yere geçen sezona göre çok daha hızlı gidiyoruz. Bırakın podyum için mücadele etmeyi, ilk altıda yer almanın gerekli olduğu seviye göz önüne alındığında, gittiğimiz her yerde motosikletin performansını ve potansiyelini en üst düzeye çıkarmamız gerekiyor. Portimao, Loka için yılın en zorlu hafta sonuydu, kendine güveni yoktu ve ihtiyacı olan pakete sahip değildi ." Locatelli sezona Phillip Island'da iki podyumla başladı ve 2. Yarışı kazanmak için mücadele ediyordu, ancak sonunda kaza yaptı. Onu Most'taki 2. Yarışta tekrar podyumda gördük. Genel olarak Misano'daki sonuçlar da olumluydu: dördüncü, dördüncü, beşinci. Ancak 2020 Supersport şampiyonu, podyum için sürekli mücadele etmek istiyor. En iyi Yamaha sürücüsü olmak (155 puanla beşinci sırada olmak) onun için yeterli değil. Jonathan Rea'nın sezonu Sadece Çek Cumhuriyeti'ndeki Superpole Yarışı'nda podyuma çıkan Rea'dan bahsetmek kaçınılmaz. Denning, beklentilerin çok farklı olduğunu itiraf etmekle yetiniyor: " Buna dair çok fazla umut, beklenti ve heyecan vardı. Altı kez dünya şampiyonu olan bir firmanın, Yamaha'ya geçmek için anlaşmasını erken feshettiği söylendi. Daha kötü olamayacağı gerçeğini gizlemeye gerek yok. Performansını sınırlayan bazı sorunlar ve kazalar vardı. Sanki bu durumdan çıkıyormuşuz gibi hissediyoruz ve bisiklet sürerken eğlenen bir sürücüyle karşı karşıya kalıyoruz. R1'den en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğini anlamaya başlıyor ve takım da onun neye ihtiyacı olduğunu anlıyor ." İlk testlerin ardından eski Kawasaki sürücüsü, R1 ile ilgili hisleri konusunda oldukça heyecanlıydı ve hemen önde olabileceğine ikna olmuş görünüyordu. Sonra işler farklı gitti ve sadece son turlarda somut bir dönüm noktası yaşandı ve Yamaha takım yöneticisi de bundan memnun oldu: " Sanırım Jonathan'ı hâlâ %100'de göremedik ve performans açısından bir kombinasyona ihtiyacımız var. güven, ince ayar tekniği ve kendisi için hala nispeten yeni olan bir paketten en iyi şekilde yararlanma yeteneği. Geliyoruz ve sezonun ikinci bölümünün başlaması için sabırsızlanıyoruz ." Yamaha pes etmiyor Iwata'nın markası Razgatlıoğlu'nun orada olduğu yıllardaki kadar parlak olmasa da Denning, mavili adamların her zaman sahip oldukları yoğunlukla çalıştıklarını vurguluyor: " Paket 2023'tekinden daha iyi ve öyle değil" Aynı pozisyonlarda yer almaları şampiyonluğun yüksek seviyesinin bir yansımasıdır. İyi motosikletlere binen çok sayıda iyi sürücü var. Motosikletimiz bazı alanlarda gelişme kaydetti ve bunu yarış mesafesindeki gelişmelerden de görebiliyoruz. Ama daha fazlasını yapmalıyız. Yamaha Japonya'da ve Milano'daki WorldSBK geliştirme merkezinde uyumuyor, biz çok çalışıyoruz . Plan her zaman motosikleti geliştirmektir. Pes etmiyoruz ve zorlamaya devam ediyoruz ." Yamaha takım menajeri, 2024 SBK sezonu bitmeden podyuma çıkmanın harika bir sonuç olacağını itiraf ediyor: " Şu andan itibaren sezonun sonuna kadar bir yarışı kazanabilmek muhteşem bir sonuç olurdu." Yedi Turdan sonra şu anda nerede olduğumuzu düşünürsek. Bizi tatmin edecek şey, garajın her iki tarafında da iyileştirmelerin devam etmesi ve özellikle de JR'ye, pozisyonları itibarıyla zirve savaşı için bir paket verilmesi ." Haber kaynak 31 Ağustos tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 7 Eylül Yazar Paylaş 7 Eylül Temsilcimiz Toprak Razgatlıoğlu çok büyük bir kaza geçirdi. Kendisine Allahtan acil şifalar diliyorum. Verilmiş sadakası varmış. Kaza dün ikinci serbest antrenmanlarda oldu. Herkesten yarım saniye daha hızlı geliyordu. 13. virajda lastikler bıraktı ve lowside oldu. Sürücülerin şikanı kesmesini engelleyen bariyer yapılmıştı. O bariyere yüksek süratle çarptı. Çarpmadan önce hava yastığı açıldı bu sayede sırtında morlularla atlattı. Dün ilk yardım pistte yapıldı. Sonra hastaneye kaldırıldı. Daha ileri tetkikler yapılması için başka bir hastaneye nakledildi. İlk raporlara göre ciddi bir şeyinin olmadığı açıklandı. Kazada Toprak çok sarsılmıştı. Düştüğünde hemen kalkamadı. Yerde uzun süre kaldı. Bu esnada antrenmanlar kırmızı bayrakla durduruldu. Yarış yönetiminin o aptal bariyeri oradan kaldırması lazım. Kaza ile birlikte tüm sbk padok şok olmuş durumdaydı. İzlediğimde bende çok fena oldum. Birazdan bulduğum o haberleri ekleyeceğim. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 7 Eylül Yazar Paylaş 7 Eylül Superbike Dünya Şampiyonası lideri Toprak Razgatlıoğlu'nun Magny-Cours'taki FP2'deki düşüşünü gören herkes en kötüsünden korkuyordu. Türk, detaylı muayene için Moulins'teki hastaneye kaldırıldı. Cuma sabahı yapılan ilk serbest antrenmanın ardından Toprak Razgatlıoğlu, Garrett Gerloff ve Michael van der Mark'tan oluşan BMW üçlüsü zaman çizelgesinin zirvesinde yer aldı. Toprak, FP2'ye 13 dakika geç girdi çünkü ROKiT ekibi hâlâ M1000RR'ı modifiye ediyordu. İlk hızlı turunda, hızlı sola dönüşte 13'te ön tekerleği kaydığında inanılmaz bir 0,5 saniye öndeydi. Motosikleti seyir yönünde sola kayarken, dünya şampiyonası lideri düz gitti. Aşağıdaki sağa viraj 90 dereceden fazla döndüğü için, dönen motosikletlerin diğer sürücülere çarpmasını önlemek için buraya bir duvar inşa edildi. Razgatlıoğlu, koruma olarak sadece araba lastiklerinin takıldığı bu duvarın ucunu virajın zirvesine doğru yakaladı. Duvara çarpma şekli en kötüsüyle ilgili korkulara yol açtı. 27 yaşındaki adam vücudunun üst kısmını lastik yığınına çarptı; neyse ki deri kıyafetindeki hava yastığı çoktan açılmıştı. Toprak, yol boyunca dönerek yarış pistine doğru kayarak asfalt akış alanında durdu. Mucizevi bir şekilde ayağa kalkabildi, kaskını çıkardı ve ambulansla götürüldü. Yol üzerindeki tıp merkezinde yapılan ilk muayenenin ardından detaylı kontrollerin yapılması için Moulins'teki hastaneye götürüldü. Şu ana kadar sadece Razgatlıoğlu'nun ciddi yaralar aldığı biliniyor. Kendisi de hastaneden kendisini iyi hissettiğini belirten bir tweet attı. Cuma gününü en hızlı bitiren takım arkadaşı van der Mark, "Burası tehlikeli çünkü oraya beşinci viteste varıyorsunuz" dedi. “Çok fazla eğim açınız var ve kolayca düşebilirsiniz. Eğri hep böyleydi ama eskiden orada duvar yoktu. O zamanlar motosikletin şimdiki gibi duvar tarafından durdurulmadığı kazalar oluyordu. Bu şekilde bakıldığında duvar yapmak için inşa edildiği şeyi yapmıştır. Bu duvarı mükemmel yapmaz, hiçbir duvar mükemmel değildir. Orada bir şeyi değiştirmek isteseydiniz eğrinin tamamını düzenlemeniz gerekirdi. Ama dediğim gibi o her zaman böyleydi." Haber kaynak Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 7 Eylül Paylaş 7 Eylül Fatih Sarıkaya yazdı: Temsilcimiz Toprak Razgatlıoğlu çok büyük bir kaza geçirdi. Kendisine Allahtan acil şifalar diliyorum. Verilmiş sadakası varmış. Kaza dün ikinci serbest antrenmanlarda oldu. Herkesten yarım saniye daha hızlı geliyordu. 13. virajda lastikler bıraktı ve lowside oldu. Sürücülerin şikanı kesmesini engelleyen bariyer yapılmıştı. O bariyere yüksek süratle çarptı. Çarpmadan önce hava yastığı açıldı bu sayede sırtında morlularla atlattı. Dün ilk yardım pistte yapıldı. Sonra hastaneye kaldırıldı. Daha ileri tetkikler yapılması için başka bir hastaneye nakledildi. İlk raporlara göre ciddi bir şeyinin olmadığı açıklandı. Kazada Toprak çok sarsılmıştı. Düştüğünde hemen kalkamadı. Yerde uzun süre kaldı. Bu esnada antrenmanlar kırmızı bayrakla durduruldu. Yarış yönetiminin o aptal bariyeri oradan kaldırması lazım. Kaza ile birlikte tüm sbk padok şok olmuş durumdaydı. İzlediğimde bende çok fena oldum. Birazdan bulduğum o haberleri ekleyeceğim. Aslında yaptığı kaza çok normal, herkesin başına gelebilen lowside kazası. Ama burda Toprak için sikinti olan şey kayma esnasında sirtini ve omuzunu bariyere vurması oldu. O mavi renkli bariyer olmasa düştüğü yerden kalkıp antrenmana devam edebilirdi. Çok geçmiş olsun. Rabbim şifalar versin. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 7 Eylül Paylaş 7 Eylül Çok kötü düştü ve duvara çarptı. Allahtan kıyafetler ve korumaları var. Normal şartlarda öyle kaza olsa sağ çıkılmaz. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 7 Eylül Yazar Paylaş 7 Eylül Toprağın kaburgası ciğerini zedelemiş. Deri tulum, göğüs, sırt koruması, hava yastığı sayesinde çok fazla hasar almamış. Aksini düşünemiyorum bile. Ayrıca çarpacağında kolunu kaldırmış, reflex olsa gerek. Bu yüzdende kol altında büyük darbe almış. Çok fena bir şey hala şoktayız. Dün haberi aldığımda moralim çok bozuldu. O duvar olmasaydı, Toprak hiç bir hasar almayacaktı. Tekerler neden bıraktı. Bmw nin bunu araştırması lazım. Toprak kolay lowside olan bir sürücü değil. Orda lowside olacak bir durumda yoktu. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 7 Eylül Yazar Paylaş 7 Eylül WorldSBK'nın açıklamasına göre "hafif travmatik pnömotoraks" tanısı koyulan temsilcimizin hafta sonuna devam etmesi doktorlar tarafından uygun görülmedi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts