İçeriğe Yönlendir

World SuperBike - Haberler, Gelişmeler ve Sonuçlar


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Öner Kurukuz
Fatih Sarıkaya yazdı:

 

Lütfen.... Hızlı değiliz, çok hızlıyız 🤣🤣🤣

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Donington'dan sonra BMW de Superbike şampiyonluğuna inanıyor.

Toprak Razgatlıoğlu ve Scott Redding

 

Toprak Razgatlıoğlu ile BMW, sonunda Superbike Dünya Şampiyonası'nda başarıya giden yola çıktı. Scott Redding'in Donington'daki sağlam hafta sonu, diğer sürücülerin de M1000RR ile hızlı olabileceğini doğruladı.

 

 

Fabrikanın 2019 Superbike Dünya Şampiyonası'na dönmesinden bu yana BMW'de hiçbir zaman bağlılık eksikliği yaşanmadı. Ancak M1000RR'nin yeni modelleri, kendini kanıtlamış sürücüler ve aynı donanıma sahip ikinci bir ekip ile de, Ducati ve Yamaha'yı yakalamak için yeterli olmadı.

 

Toprak Razgatlıoğlu'nun transferiyle işler dramatik bir şekilde değişti. Yetenekli Türk, 15 yarıştan dokuzunu kazandı ve 41 puanlık farkla genel klasmanda rahat bir şekilde liderliğini sürdürüyor. Görünüşe göre 28 yaşındaki sürücü ve Yamaha'dan getirilen baş teknisyeni Phil Marron'un katkıları Bavyeralı üreticiye destek verdi.

 

( Phil Marron Kawasaki den beridir Toprakla birlikte çalışıyor. Haberde bunu atlamış.)

 

 

Geçtiğimiz hafta sonu Razgatlıoğlu, Donington Park'ta bir şaheser ortaya koydu: rekor sürede pole pozisyonu, en hızlı yarış turu ve tur rekoruyla üç galibiyet. Daha iyi olamaz. "Harika bir hafta sonuydu. Pol pozisyonu ve tur rekorlarıyla üst üste ikinci üçlü, bu tek kelimeyle harika. Sportif direktör Marc Bongers kekeleyerek "Hala söyleyecek söz bulamıyorum" dedi.

Neyse ki, Scott Redding kendi evindeki yarışta da iyi bir hıza sahipti; İngiliz Superpole'da gridde üçüncü olduktan sonra iki BMW sürücüsünün olduğu bir podyum bile mümkün görünüyordu. İlk yarışta teknik bir arızanın ardından, Superpole yarışında ve ikinci yarışta dördüncü olmayı başardı.

 

 

 "Bu, paketin de iyi olduğunu gösteriyor" dedi. «Sonuç olarak, kupalarla dolu bir çantayla eve tekrar dönmek harika. Hafta sonundan önce ofisteki arkadaşlara güvenli tarafta olmaları için dolabımızda biraz yer açmalarını söylemiştim çünkü birkaç kupa daha olacağını düşünüyorum. Bu kadar çok sayıda olması muhteşem. Sezon başında bunu hayal bile edemezdik."

Dünya Şampiyonası'ndaki rahat liderlik ve Most'ta sezonun yarısına gelinmesi göz önüne alındığında, BMW'de olası şampiyonluk yavaş yavaş odak noktasına geliyor. "Şampiyonadan 40 puanın üzerinde bir farkla ayrılmak açıkçası hedefi değiştiriyor. Bu artık açıkça Dünya Kupası'dır" diye vurguladı Hollandalı. "Şimdi sadece odaklanmamız, her şeyi istikrarlı tutmamız ve hata yapmadığımızdan emin olmamız gerekiyor. Ama keyfim yerinde, bu böyle devam edebilir, Most'u sabırsızlıkla bekliyorum. Paketimiz artık her rotada çalışıyor, dolayısıyla çok fazla ayarlama yapmamıza gerek yok."

 

Haber kaynak

 
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)

"Toprak artık WorldSBK'da bir ölçüt; hak ettiği başarıyı elde ettiğini görmek güzel"

hot-headlines-uk-top_full.jpg

 

WorldSBK için hareketli bir İngiltere ziyaretinin ardından bir dünya şampiyonundan diğerine özel övgüler duyuldu.

 

Toprak Razgatlıoğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı): “Dünya şampiyonluğuna adım adım yaklaşıyoruz”

 

 

İkinci arka arkaya  üçleme, yedi arka arkaya galibiyet, 2024'te 15 yarışta dokuz galibiyet, Toprak Razgatlıoğlu ateş gibi."Geçen yıl, motosiklette nefes almak kolay değildi; her turda ve virajda %100'den fazla zorluyordum. Şimdi, BMW düzlükte hızlı, motor freni inanılmaz ve motosiklet çalışıyor. Duruyor ve kolayca dönüyor ve şimdi kendi tarzımda ama farklı bir motosikletle sürüyorum. Bu hafta sonu, her şey kontrol altındaydı, sadece teknik bir sorun yaşamadığımız için şanslıyım. Üç galibiyet aldım; dünya şampiyonluğuna adım adım yaklaşıyoruz; her hafta sonu, motosikleti geliştiriyoruz. His çok iyi ama belki de Most'ta her şey değişiyor. Umarım orada da üç galibiyetle kazanırım ama orada göreceğiz."

Elbette, Pazar günü özel bir koltuk kutlaması vardı: "Koltuk mükemmel; bence herkes kontrol ettiğimizi gördü ve gerçekten iyi! Yardımcı oluyor; Misano'daki adamlarıma sordum ama şimdi diğer adamlar sayesinde, yeni koltuk için baskı yapıyorum, daha çok keyif alıyorum. Viraj çıkışında kaymıyorum veya geri gitmiyorum. Genel olarak mutluyum çünkü üç galibiyet aldık. Başka bir takımdan bazı şikayetler vardı ve koltuğu değiştirdik; normalde daha alçak bir koltuk kullanırız ve bunun yerine daha yüksek bir koltuk kullandık ama sonuç değişmedi."

Haber kaynak ve daha fazla haber

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Toprak Razgatlıoğlu WSBK'yi domine etti: BMW yavaşlatılmalı mı?

Toprak Razgatlıoğlu ve BMW şu anda Superbike Dünya Şampiyonası'nı domine ediyor: Dünya şampiyonu Alvaro Bautista, yeni serinin galibini yavaşlatma fikri hakkında ne söylüyor.

 

(Motorsport-Total.com) - Toprak Razgatlıoğlu'nun Yamaha'dan BMW'ye geçişi beklenmedik bir duruma yol açtı. Razgatlıoğlu, BMW M1000RR ile o kadar uyumlu bir bağ kuruyor ki, Donington'daki WSBK haftasonunda tek soru kimin ikinci olacağıydı. Razgatlıoğlu'nun kampında bile insanlar ne kadar çabuk bu kadar rekabetçi olabildiklerine şaşırıyorlar.

 

Haberin kapak fotoğrafı: Toprak Razgatlıoğlu, Nicolo Bulega

 

Ducati, Kawasaki ve Yamaha önümüzdeki yarışlarda Razgatlıoğlu'na nasıl meydan okuyabileceklerini merak ediyor. Son şampiyon Alvaro Bautista (Ducati) da Donington'da bir tehdit oluşturmadı. Şampiyonada Bautista dünya şampiyonası lideriyle mesafesini kaybetti.

BMW marka meslektaşlarının sonuçlarına bakıldığında Razgatlıoğlu'nun üstün malzeme nedeniyle üstünlük sağlamadığı açıkça görülüyor. Takım arkadaşı Michael van der Mark Pazar günü bitiş çizgisini 26 saniye geride geçti ve 12. sırada yer aldı.

 

Dördüncü olan ancak şimdiden 12 saniyeden fazla geride olan Bonovo sürücüsü Scott Redding için işler daha iyi gitti. Bonovo takım arkadaşı Garrett Gerloff hayal kırıklığı yaratan bir hafta sonu geçirdi.

 

Toprak Razgatlıoğlu

 

Gerçek şu ki, hiçbir BMW sürücüsü Razgatlıoğlu'nun tarzını kopyalayamaz. Ancak böyle bir üstünlük superbike dünya şampiyonası için iyi bir haber değil . Peki yarışları yeniden nasıl daha heyecanlı hale getirebilirsiniz?

 

Superbike Dünya Şampiyonası yeniden tek kişilik bir gösteriye mi dönüşecek?

 

 

Yakın geçmişte Alvaro Bautista'nın hakimiyeti, WSBK yetkililerinin yarışları daha dengeli hale getirmek için kuralları değiştirmesine neden oldu. Eğer savunmadaki şampiyonların şu anda biraz hayal kırıklığı yaratan sonuçlarına bakarsanız, o zaman kendinize onların hedefi aşıp aşmadığını sormalısınız.

 

Bautista, en güçlü sürücüyü veya üreticiyi sınırlama felsefesinin hayranı değil. İspanyol bunun yerine geride kalanlara bazı tavizler verilmesini ve böylece onların da yetişme şansına sahip olmasını istiyor.

 

Haber kaynak

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

BMW'ye karşı tartışılan sele davasının arkasında ne var?

Toprak Razgatlıoğlu, Superbike

 

Razgatlıoğlu, pist kenarında bir espri yaparak Ducati'nin motosikletinin düzenliliği konusundaki titizliğiyle dalga geçti. İşte bunu beğenmeyenler

Superbike'ta pistteki " Teknik Denetimler " henüz görülmemişti. Toprak Razgatlıoğlu, üç Türk arkadaşının suç ortaklığıyla McLeans virajında durdu ve BMW'sini Komisyon üyesi kılığına giren bazı Türk arkadaşlarına kontrol ettirerek daha önce görülmemiş bir şakaya hayat verdi. Biri, doğaçlama bir şablon ve bir büyüteçle sele yüksekliğinin ölçümlerini aldı. Komiser kılığına giren bir başkası da " Her şey yolunda " pankartı yaptı . Hafta sonunun hükümdarı insanları güldürmek istedi ama bunun yerine BMW dahil padokun yarısını kızdırdı.  İşte altında ne var.

 

"Hiçbir şey değişmedi"

Her şey Ducati'nin resmi bir itirazda bulunmadan, Federmoto Teknik Komiseri'nden Toprak Razgatlıoğlu'nun koltuğunun yerden yüksekliğini kontrol etmesini istemesiyle başladı; bu, önceki Misano turundan başlayarak pistteki diğer BMW'lerden açıkça farklıydı. İncelemenin ardından Alman ekibinden tedbirde değişiklik yapması istendi. “ Normalde diğerlerinden daha alçak bir koltukla sürüyorum, diğer takımlara göre (Ducati'nin adı belirtilmemiş.) bu iyi değil. Bu yüzden daha uzun bir tane monte ettik. Biliyor musun? Bununla kendimi daha iyi hissediyorum, hızlanırken daha rahatım. Gördüğünüz gibi benim için hiçbir şey değişmiyor ." Sonuç biliniyor: Bu hafta sonu alınan üç zafer, Assen'deki 2. yarış ve Misano'daki bir önceki " mont " a eklenen art arda yedi zafer , hepsi yeni (süper) pist rekoru ve giderek netleşen bir Dünya Superbike rekoru ile zirveye ulaştı.

 

 

Aslında bir detay değil

O zamanlar pek çok kişi " Ah, Toprak kesinlikle sele yüzünden kazanmıyor " yorumunu yapmıştı. Açıkçası, ancak bir scooterın koltuğundan değil, tasarımcıların sürücüyü yani bir kütleyi aracın kurulumu ve dengesi için en doğru konuma yerleştirmesine olanak tanıyan bir detaydan bahsediyoruz. Yani birkaç santimetre daha yukarı veya aşağı, daha ileri veya daha geri bile elbette birçok faktörü etkiliyor. Frenleme, hız, özellikle çekiş ve lastik yönetimi. Bu nedenle ölçümler ve konumlandırma Superbike yönetmeliklerine göre özenle belirlenmektedir. Ama işin teknik yanının yanı sıra “siyasi” yanı da ağır basıyor. Ducati'nin dikkati, halihazırda süper imtiyazlar altında çalışan BMW'ye, yani motor ayrıntılarının (pistonlar, volan, krank mili vb.) ve şasinin (hatta şasi boyutlarının) onaylanmış yol modelinden farklı kullanılması olasılığına yönelik kesin bir mesajdır. Aynı avantajlara sahip olan Kawasaki bile 2023'e göre büyük bir atılım gerçekleştirdi. Gizemli bir şekilde krize giren Honda HRC hariç.

 

Haber kaynak

(Haberde doğru olmayan yerler var. Haber tamamen taraflı. Bmw bu işe kızgın değil. Hatta Bmw nin intagram sayfasında bununla ilgili video var. Kızmış olsalar videoyu paylaşırlar mı. Bu tiyatro Ducatinin ve Ducaticilerin baya zoruna gitmiş.)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Kawasaki yeniden hızlandı!

Donington'daki Superbike Dünya Şampiyonası'nda Kawasaki sürücüsü Alex Lowes her iki yarışta da podyuma çıktı: Kawasaki ZX-10RR neden birdenbire yeniden bu kadar güçlü oldu?

 

(Motorsport-Total.com) - Donington'daki WSBK hafta sonu Kawasaki için çok başarılıydı. Alex Lowes her iki ana yarışı da podyumda tamamladı. Cumartesi günü BMW'nin öncüsü Toprak Razgatlıoğlu'nun ilk takipçisi İngiliz oldu. Pazar günkü yarışı Lowes üçüncü sırada tamamladı. Aldığı iyi sonuçlarla şampiyonada dördüncü sırayı aldı. Peki Kawasaki ZX-10RR neden bir anda yeniden bu kadar güçlü oldu?

 

Haberin kapak fotoğrafı: Alex Lowes

 

Lowes, "Motosiklet kayarken kendime daha çok güveniyorum. Motosikleti istediğim gibi konumlandırabiliyorum. Bu, yarış içerisinde çok önemli" diyor ve bunun nedenlerini açıklıyor: "Geçen yıla göre kesinlikle daha hızlıyım."

Lowes, Cumartesi günü ikinci sırada "Geri Kalanların En İyisi" oldu. İlk yarışın başlangıç pozisyonu ideal olmaktan çok uzaktı. Superpole'da Lowes, sıklıkla pist sınırlarını ihlal etti. İngiliz, "Bu bizi sıralamada üçüncü sıradan dokuzuncu sıraya itti, iyi bir sonuç alma şansını kaybettiğimizden korkuyordum" dedi.

 
 

Ancak iyi bir başlangıç ve birçok iyi manevranın ardından Kawasaki sürücüsü ikinci sırayı aldı. Kawasaki nasıl bu kadar gelişmeyi başardı? Lowes, "Motosiklet geçen seneye çok benziyor" diyor.

 

İnsanların daha iyi sonuçlar için her zaman motosikleti suçlaması WSBK emektarını rahatsız ediyor: "Geçen yıla göre çok daha iyi sonuçlar elde ediyorum, bu yüzden sorun motosiklet olmalı, ben değil. Bugünlerde insanlar böyle düşünüyor. Ama benim durumum değişti. "Tamamen değişti. Kendime çok daha fazla güveniyorum ve geçen seneye göre çok daha iyi sürüyorum."

 

Alex Lowes

 

Lowes, "Bunun büyük oranda benim ve takımımın pitlerdeki çalışmaları ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Farklı bir çalışma yöntemimiz var ve sürekli olarak motosikletten en iyi verimi almaya çalışıyoruz" diyor. Bu yıl Jonathan'ın ekip şefi ile birlikte çalışıyor. Pere Riba ile iyi bir bağ kuruyor.

 

Lowes, "Elbette motosiklet çok iyi" diyor ve geçmişi hatırlıyor: "Bazı alanlarda mücadele etmemiz gerektiğini biliyoruz ama bu çok iyi bir motosiklet."

 

Ancak Lowes bunun yalnızca motosikletin hatası olduğunu kabul etmek istemiyor. Takım arkadaşı Axel Bassani'nin oldukça hayal kırıklığı yaratan sonuçlarına dikkat çekiyor: "Axel iyi bir iş çıkarıyor. Eğer motosiklet herkesin söylediği kadar iyiyse, o zaman daha iyi sonuçlar vermesi gerekir. Geçen yıl Axel beni sürekli yendi."

 

Kurallar, Kawasaki'nin 2024 WSBK sezonu için bazı değişiklikler yapmasına izin veriyor. Motor iç kısımlarının ağırlığının ayarlanmasına da izin verdi. Kawasaki de daha fazla hız kazandı. Lowes şaşırtıcı bir şekilde "Tam hızı kullanmıyoruz" diyor. "Kesinlikle biraz faydası oluyor. Boşluklar o kadar küçük ki her küçük gelişmenin bir faydası var."

 

Showa'nın yeni çatalı da performansın artmasına yardımcı oldu. Lowes, "Alt bölgede farklı bir sertlik var. Bu yüzden fren yaparken daha iyi hissediyorum" diyor.

 

Alex Lowes

 

Ancak Jonathan Rea'nın artık Kawasaki'de olmaması nedeniyle Lowes'un artık çok güçlü olduğunu iddia eden sesler de var. Lowes aynı fikirde değil ve kendisine asla iki numaralı sürücü gibi davranılmadığını söylüyor. Avustralya'daki 2020 WSBK sezon açılışındaki zaferden söz ederek "Kawasaki ile ilk yarışımı kazandım" dedi.

 

Kawasaki'nin 2024'te Alex Lowes ile devam etme kararı geçen yaz yoğun bir şekilde sorgulanmıştı çünkü o zamanki sonuçlar hayal kırıklığı yaratmıştı. Ancak Kawasaki' ye sadakatinden dolayı ödüllendirildi; Lowes, dört yıl önce imza atmasından bu yana umduğu sonuçları bu yıl nihayet elde etti.

 

2023 WSBK sezonunun kötü sonuçlarını anlatan Lowes, "Geçmişte çok fazla sakatlık ve sorun yaşadım" diyor ve şöyle devam ediyor: "Geçen yıl Ağustos ve Eylül aylarında iki ameliyat geçirdim. Geri döndüğümde, iki kez ön sıralarda yer aldım. Jonathan' nı "Yeterince tutarlı olmadığım için onu yarışlarda yenemedim. Ama hiçbir zaman ondan daha yavaş olmadım.

 

Jonathan Rea, Alex Lowes

 

Lowes, Rea'nın takımdan ayrılıp Yamaha'da yeni bir göreve başlamasından dolayı üzgün. Çünkü Rea hâlâ Kawasaki'de olsaydı Lowes'un başarıları farklı bir açıdan görünürdü. Lowes, "Onun hâlâ burada olmasını tercih ederim" diyor. "Maksimumuma ulaştığımda onunla nasıl karşılaştırılacağımı öğrenmek istiyorum."

Eğer Rea hâlâ Kawasaki için yarışıyor olsaydı, Lowes'un ekip şefi Pere Riba'yı devralma şansı olmayacaktı. Ceza sahasında eski takım arkadaşını özleyen Lowes, "Pere'ye geçiş benim için çok faydalı oldu" diyor: "Onunla aynı yerde olmayı özlüyorum. Ona ve başarılarına büyük saygım var. Kendisi, sahadaki en iyi arkadaşlarımdan biri."

 

Haber kaynak

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Pirelli SC1 arka lastik geliştirmelerini sunuyor, SCQ veya SCX mevcut değil

 

Pirelli, zorlu Autodrom Most'ta en yumuşak lastikleri sunmamayı tercih ederken, arka tarafta henüz yeni bir güncelleme yok.

 

İngiltere'ye yapılan heyecan verici ziyaretten sadece bir hafta sonra, MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası tekrar aksiyona girdi. Bu sefer, inanılmaz Autodrom Most, sezonun yarı noktasına gelindiğinde 6. Tur için Şampiyonaya ev sahipliği yapıyor. Çek Turu öncesinde, lastik tedarikçisi Pirelli bu hafta sonu için çözümlerini duyurdu; masadaki geliştirmede arka SC1 bileşiği var ancak hafta sonu boyunca SCQ veya SCX lastiği olmayacak.

 

00213_dcp_r3_2024_ambience_full.jpg

 

ARKA LASTİK SEÇENEKLERİ: iki orta bileşen, SCQ veya SCX yok

Most pisti, hızlı virajlar ve birkaç sert frenleme bölgesi ile yüksek hızlı bir pisttir, bu da Pirelli'nin tur için daha sert lastikler getirmeyi seçtiği anlamına geliyor. Arkada mevcut olan tek bileşen, Standart SC1 orta, ilk kez piyasaya sürülen D0286 kodlu SC1-A geliştirme orta sert ile mevcuttur. Standart lastikle aynı bileşikle, ancak tutarlı bir yol tutuşu ile yarış boyunca tutarlı davranış sunma amacıyla farklı bir yapı ile tasarlanmıştır. Tissot Superpole ve Tissot Superpole Race için SC0 lastiği mevcut olan en yumuşak lastiktir.

ÖNDE: sadece orta ve sert

Arka tarafta olduğu gibi, ön tarafta da hafta sonu daha sert seçenekler ön planda. Mevcut en yumuşak lastik standart SC1 orta seçenek ve buna standart SC2 sert seçeneği de eşlik edecek. SC2, SC1 ile karşılaştırıldığında daha iyi mekanik direnç ve aşınmaya karşı daha fazla koruma sunuyor; bu da böylesine zorlu bir pistte yarışın sonunda çok önemli olabilir.

 

allocation-worldsbk-for-most-horizontal.jpg

 

PIRELLI: “Aynı zamanda lastikler açısından sezonun en zorlu dönemlerinden biri!”

 

Lastik seçimlerini açıklayan Pirelli Motosiklet Yarışları Direktörü Giorgio Barbier şunları söyledi: "Klasik, hızlı düzeniyle Most pisti muhteşem yarışlar sunmasıyla bilinir, ancak aynı zamanda lastikler için sezonun en zorlu pistlerinden biridir. Phillip Island ile birlikte, daha dayanıklı çözümlerle kombinasyonlara doğru tahsisi kaydırmayı tercih ettiğimiz pistlerden biridir, bu da aşınmaya karşı daha fazla koruma sağlar. Bu mantığı izleyerek, WorldSBK'da arka lastikler için standart SC1'e ek olarak, D0286 spesifikasyonunda yeni geliştirilen SC1'i tanıtacağız. Bu çözüm, standart lastikle aynı bileşiği içerir ancak farklı bir yapıya sahiptir ve mükemmel yol tutuş seviyeleri sağlarken yarış mesafesi boyunca çok tutarlı bir davranış sunma amacıyla oluşturulmuştur. Superpole ve Superpole Race için normalde tahsis edilen SCQ yerine standart SC0 olacak. Ayrıca, WorldSSP'de arka seçenekler normalden daha sert olacak ve SC1, SC0'a alternatif olarak SCX'in yerini alacak."

 

Haber kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Most'a doğru Superbike: 4.212 metrelik tutku

Çoğu Superbike

 

Toprak Razgatlıoğlu, 2022'de Yamaha'da Most'ta kırılan pist rekorunu elinde tutuyor. Tekrarlayacak mı?

 

Küçük yarış pisti, muazzam tutku. 19 Temmuz'dan itibaren Superbike Dünya Şampiyonası, Çek Cumhuriyeti'nin kuzeybatısındaki küçük bir kasaba olan Most'ta duracak. Bu kasaba, Almanya sınırına birkaç kilometre uzaklıkta ve Polonya'dan çok da uzak değil. Yarış hafta sonlarında Avrupa'nın dört bir yanından gelen birçok seyirci, bira nehirleri, tonlarca iyi yemek ve çok sayıda folklor ile geçmiş zamanların atmosferini yaşayabilecek. 2023 yılında Most'ta 50.000'den fazla ziyaretçi vardı; bu, küçük bir tesis için dikkate değer bir rakam. Bu yıl organizatörler çok daha fazla insanın olacağına inanıyor.

 

Tesis, 70'li ve 80'li yılların sonlarında eski bir kömür madeninde kuruldu, çünkü bölgedeki yollarda onlarca yıldır trafik mevcuttu ve bu nedenle kalıcı bir yapıya ihtiyaç duyuldu. Yarış pisti 1983'te açıldı ancak ilk yıllar çeşitli yönetim ve sahiplik değişiklikleri nedeniyle sorunluydu ve pist kısa sürede düşüşe geçti. 2003 yılında genel bir yenileme yapıldı. Yaklaşık 10 yıl sonra, yarış pistinin uluslararası düzeyde birincil öneme sahip bir rol üstlenmesine olanak tanıyan önemli ekonomik yatırımlarla belirleyici bir dönüm noktası oldu. Most, 2021'de ilk kez Dünya Superbike takvimine girdi.

 

Pist şu anda 4.212 metre uzunluğunda ve on ikisi sağ, dokuzu sol olmak üzere 21 viraj içeriyor. En uzun düzlük 792 metredir. Maksimum yokuş yukarı eğim +%2,8 ve yokuş aşağı eğim -%3,2'dir. Saat yönünde çalışır. Toprak Razgatlıoğlu (Yamaha), Most'ta 2022'den bu yana 1'31"936'lık rekoru elinde tutuyor. Bu rekorun düzeltilmesi çok muhtemeldir. Burada Türk sihir yapıyor ve BMW de Scott Redding ile podyuma çıktı.

 

Haber kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Bir de şöyle bir şey var ama bizden temsilci yok genellikle yerel sporculardan oluşuyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Toprak Razgatlıoglu'nun üçlüsü BMW'yi "kelimelerle ifade edilemeyecek hale getirdi"

Toprak Razgatlıoğlu, Donington Park'ta üst üste ikinci kez WorldSBK'de üçlü zafere ulaşarak BMW'yi "sözsüz bıraktı".

Toprak Razgatlıoğlu

 

Toprak Razgatlıoğlu, Yamaha'dan ayrıldıktan sonra BMW ile ilk kez katıldığı 2024 WorldSBK sezonunun büyük bölümünde muhteşem bir form sergiledi .

Razgatlıoğlu, yeni bir üreticiye katılmasına ve yeni bir motosiklet öğrenmesine rağmen her şeyi olduğu gibi kabul etmiş.

 

Ducati'nin Misano'daki evinde elde ettiği üç zaferin ardından favori takımdan Donington Park'ta bir başka üçleme daha geldi.

Razgatlıoğlu, şampiyonada Nicolo Bulega'nın 41 puan önünde liderliğini sürdürdü.

BMW'ye son yıllarda özlenen başarı ve mutluluğu getirmeye devam eden Razgatlıoğlu'nun Donington Park'taki performansı dikkatlerden kaçmadı.

 

BMW Motorrad Motorsport Sportif Direktörü Marc Bongers şunları söyledi: "Muhteşem bir hafta sonuydu. Pole pozisyonu ve tur rekorlarıyla üst üste ikinci üçlü, gerçekten harika. 

"Hala kelimeler konusunda biraz kaybolmuş durumdayım. Sanırım gerçekten kavrayabilmem için biraz zaman geçmesi gerekiyor. Ayrıca Scott'ı [Redding] orada görmek ve sadece bir BMW M 1000 RR'ın önde yarışamayacağını kanıtlamak harikaydı. 

"Bu, tüm paketin iyi olduğunu gösteriyor. Mickey ve Garrett için durum talihsizdi. 

 

 

"Beklediğimiz ritmi yakalayamadılar ama biz onların da zirve için mücadele edebilmesi için çalışmaya devam edeceğiz. 

"Genel olarak, bir bavul dolusu kupayla eve dönmek harika. Hafta sonundan önce, ofisteki arkadaşlara, daha fazla kupa getirmemiz durumunda dolabımızda biraz ekstra yer açmalarını söyledim. 

"Bu kadar çok sayıda olması gerçekleşen bir rüya. Sezon başında bunu hayal bile edemezdik."

Razgatlıoğlu'nun formdaki yükselme nedeniyle BMW'de beklentiler önemli ölçüde değişti. 

Bongers şunları ekledi: "O zamanki hedef [sezon başında] birden fazla galibiyet elde etmekti ancak şimdi şampiyonada 40 puan farkla önde ayrılmak elbette hedefi değiştiriyor. 

 

"Yeni hedefimiz açıkça dünya şampiyonluğu. Sadece odaklanmamız, her şeyi istikrarlı tutmamız ve hiçbir hata yapmadığımızdan emin olmamız gerekiyor ama iyimserim, işler böyle devam edebilir ve şimdiden Most'u dört gözle bekliyorum. 

"Paketimiz artık her pistte çalışıyor, dolayısıyla çok fazla ayarlama yapmamıza gerek kalmıyor. 

"Özellikle bu bizim paketimiz ve sürücümüz için özel bir pist olduğundan, Most'ta hemen önde olabileceğimizi umuyorum."

 

Haber kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

 

Bmw den Yamaha yapamazlar demelerine rağmen. Daha iyisini yaptılar. Arka tekerleği havada sevmeyen Bmw nin arka tekerlek pek yere inmiyor :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Yeni haberler yok maalesef. Bu gibi haberlerle idare edeceğiz artık, cumaya kadar.

Michael Van Der Mark: "Neden doğru hıza sahip olmadığımı bulmamız gerekiyor"

Michael Van Der Mark

 

Donington Park'taki üç yarışın hiçbirinde dokuzunculuğu geçemeyen Michael Van Der Mark , üst üste ikinci kez  zorlu bir WorldSBK turu geçirdi.

Takım arkadaşı Toprak Razgatlıoğlu'nun üç yarışı da kazanmasıyla daha da kötüleşen Van Der Mark, hızının olması gerektiği gibi olmadığını itiraf ediyor.

 

Pazar günü gerçekleştirilen 2. Yarışın ardından konuşan Van Der Mark, "Bugün dünle karşılaştırıldığında motosiklette çok fazla değişiklik yaptık ve bu sabah kendimi iyi hissediyordum, bu yüzden yarışa hazırdık. 

"Superpole yarışında iyi bir başlangıç yaptım ama diğerleriyle mücadele edecek doğru tempoya sahip değildim. 

"İkinci yarışta gridde altıncı sırayı kaybetmek üzücüydü ama yine de 11. sıradan başladım, iyi bir başlangıç yaptım ama ilk turlarda diğer sürücülerle biraz sıkıntı yaşadım. 

 

"Sonra iyi bir tempo yakaladım ama yeterince hızlı değildim. Diğer sürücülerle mücadele etmek zordu, önümdeki grubu gerçekten yakalayamadım. 

"Sonuçta güzel bir mücadele verdim ama 11. sıra için mücadele etmek istediğimiz yer değildi. 

"Şu anda neden doğru hıza sahip olmadığımı bulmamız gerekiyor. Analiz edip ve Most'taki gelecek hafta sonuna hazır olacağız."

 

Haber kaynak

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Superbike Dünya Şampiyonası: Most'ta 2024'te neler değişti!

 

 

Autodrom Most, 2021'den bu yana kapsamlı bir şekilde güncellendi

 

Gelecek hafta sonu Superbike Dünya Şampiyonası dördüncü kez Most'ta olacak. Çek pisti son etkinlikten bu yana çok sayıda tadilattan geçti.

 

Autodrom Most'un 2021 Superbike Dünya Şampiyonası takvimine dahil edilmesi sürpriz oldu. Gelecek hafta sonu, seriye yakın Dünya Şampiyonası belki de sondan bir önceki kez Almanya sınırının hemen yakınındaki pistlere gelecek. Çünkü 2024 zaten beş yıllık sözleşmenin dördüncü yılı olacak.

 

 

İlk yıl Most'un güvenliği konusunda pek çok eleştiri vardı, ancak o zamandan bu yana pek çok gelişme yaşandı. Yeni asfalt, yeni bordürler, daha geniş çarpışma alanları ve fren noktalarının işaretleri pistin üzerindeki korkulukların arkasına yerleştirildi.

Yarış pistini izlemek için yapay zeka (AI) ile donatılmış yeni bir kamera sistemi kuruldu. Bunun amacı, yenilenen kuledeki yarış yönetiminin kaza veya yangın gibi olağandışı olaylara daha hızlı tepki verebilmesine yardımcı olmaktır.

Autodrom Most, 1978 ile 1983 yılları arasında inşa edilmiş olup eski Vrbensky kömür madeninin arazisinde yer almaktadır. Bir tur uzunluğu 4.219 km olan pistin genişliği 12 ile 14 metre arasında olup, solda 9 ve sağda 12 olmak üzere 21 viraj bulunmaktadır. Son SBK etkinliğinden bu yana 16, 17 ve 20. virajlardaki güvenlik bölgeleri yeniden inşa edildi. Daha fazla değişiklik, sert frenleme sırasında güvenliği artırmak için ilk viraja yaklaşımı etkileyecek.

 

Autodrom Most CEO'su Josef Zajicek, en son yenileme çalışmalarını anlatırken, "Dünyanın önde gelen yarış pistlerinin standartlarına alışkın olan sürücülerin ve takımların yüksek beklentilerini karşılamak için mümkün olduğunca iyi hazırlanmak istiyoruz" diyor.

 

Haber kaynak

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Bu haftaki yarış proğramı

 

Cuma, 19 Temmuz 

11:20-12:05 – WorldSBK Serbest Antrenman 1

16:00-16:45 – WorldSBK Serbest Antrenman 2

 

Cumartesi, 20 Temmuz

10:00-10:20 – WorldSBK Serbest Antrenman 3

12:00-12:15 – WorldSBK Tissot Superpole

15:00 – WorldSBK Yarış 1 (22 tur)

 

Pazar, 21 Temmuz

10:00-10:10 – WorldSBK Isınma

12:00 – WorldSBK Tissot Superpole Yarışı (10 tur)

15:00 – WorldSBK Yarış 2 (22 tur)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Fatih Sarıkaya yazdı:

Yeni haberler yok maalesef. Bu gibi haberlerle idare edeceğiz artık, cumaya kadar.

Michael Van Der Mark: "Neden doğru hıza sahip olmadığımı bulmamız gerekiyor"

Michael Van Der Mark

 

Donington Park'taki üç yarışın hiçbirinde dokuzunculuğu geçemeyen Michael Van Der Mark , üst üste ikinci kez  zorlu bir WorldSBK turu geçirdi.

Takım arkadaşı Toprak Razgatlıoğlu'nun üç yarışı da kazanmasıyla daha da kötüleşen Van Der Mark, hızının olması gerektiği gibi olmadığını itiraf ediyor.

 

Pazar günü gerçekleştirilen 2. Yarışın ardından konuşan Van Der Mark, "Bugün dünle karşılaştırıldığında motosiklette çok fazla değişiklik yaptık ve bu sabah kendimi iyi hissediyordum, bu yüzden yarışa hazırdık. 

"Superpole yarışında iyi bir başlangıç yaptım ama diğerleriyle mücadele edecek doğru tempoya sahip değildim. 

"İkinci yarışta gridde altıncı sırayı kaybetmek üzücüydü ama yine de 11. sıradan başladım, iyi bir başlangıç yaptım ama ilk turlarda diğer sürücülerle biraz sıkıntı yaşadım. 

 

"Sonra iyi bir tempo yakaladım ama yeterince hızlı değildim. Diğer sürücülerle mücadele etmek zordu, önümdeki grubu gerçekten yakalayamadım. 

"Sonuçta güzel bir mücadele verdim ama 11. sıra için mücadele etmek istediğimiz yer değildi. 

"Şu anda neden doğru hıza sahip olmadığımı bulmamız gerekiyor. Analiz edip ve Most'taki gelecek hafta sonuna hazır olacağız."

 

Haber kaynak

 

Toprak defalarca anlatmış ya sana sevgili Van Der Mark....

Virajlardan tam gaz ile çıkıyorsun bu da lastiklerin kaymasına ve çabuk bitmesine sebep oluyor. Gazı yavaş aç, 600 cc kullaniyor gibi başla sonra tam gaz ver demiş demiş ama dinletenemiş.

 

Çok güzel bir söyleşi 👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Öner Kurukuz yazdı:

Virajlardan tam gaz ile çıkıyorsun bu da lastiklerin kaymasına ve çabuk bitmesine sebep oluyor.

Superbike ta en iyi elektronik Ducatide. Onuda Audi yapıyor. Ortalama bir yarış pilotu kendi hata yapmadığı sürece yarışı podyumda bitirebilir. Motor gazı dengeli açıyor. Var olan torku optimal kullanıyor. Bmw de ise işler öyle değil. Toprağın sürüş kabiliyeti ile bu zaferler geliyor. Toprak kabiliyet olarak Rossi ve markez i sulu götürüp susuz getirir. Bmw ortalama bir pilotun galibiyet alabileceği bir motor değil henüz. Toprak gitsin yine diplerde. Toprağın yanında Lannone olsaydı durumlar farklı olurdu. Van der mark büyük kazalar yaptı. Bence içinde korku var. Motoru rahat süremiyor. Devamlı endişeli. Hakkında hayırlısı. En azından her yarışı ilk 5 bitirse markalar şampiyonluğunda Bmw ye katkısı olur. Toprak olmasa sıralamalarda durumu daha kötü. Toprak arkasına alıp hız koridorundan faydalandırıyor. Toprak çok zeki. Kabiliyetin yanında zekâsını da kullanıyor. Allah utandırmasın.

 

Most da Ducatiler yine nal toplarsa, sezonun kalanı daha rahat geçer gibi. Almana karşı Alman. Bakalım hangi Alman dersine daha çok çalışmış. Bence Bmw sabah akşam çalışmış. Diğeri hızlı tavşan misali ağaç altında gölgeleniyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Scott Redding: Bautista'nın Toprak'a karşı hiç şansı yok

Sembol: Razgatlıoğlu Bautista ve Bulega'nın önünde

 

Rakibin olağanüstü başarılarını takdir etmek, birinci sınıf sporcular için genellikle zordur. Superbike Dünya Şampiyonası pilotu Scott Redding, BMW'deki meslektaşı Toprak Razgatlıoğlu'na övgüler yağdırıyor.

 

Scott Redding, İngiltere'de dördüncü sırada yer alması ve neredeyse bir yıldaki en iyi performansı hakkında şunları söyledi: "Bunu yapabileceğimize her zaman inandım, çünkü Toprak da yapabilir." «Kazandı, harika. Gerçi bu benim için pek iyi değil çünkü kazanmak istiyorum. Aynı zamanda bu benim için çok iyi çünkü motosikletin neler yapabileceğini bildiğim anlamına geliyor. Bu motosikletle bir motosiklet sürebileceğime ve Superbike Dünya Şampiyonası'nda en az ilk 5'e girebileceğime inanıyorum. Bu adımı atabilmem için önce bir kapının kilidini açmam gerekiyor.”

 

 

Dünya şampiyonu Alvaro Bautista'nın veya bir başkasının bu sezon Razgatlıoğlu karşısında hâlâ şansı var mı?

Redding, "Toprak şu anda bir adım önde" dedi. "Çok zeki. Geçen yıl Alvaro'ya karşı yarıştığında start ışıkları söner sönmez yüzde 100'ünü veriyordu. Yapabildiği kadar savaştı ve bunun sonucunu gördü. Artık önde, arka lastiğin aşınmasını kontrol edebiliyor ve onunda oynayabiliyor. Onu Donington'da ön sıradan gördüm ve onun akıllı olduğunu ve paketiyle çok iyi çalıştığını kanıtladı. Bana göre şu açık: Toprak, Alvaro'yla yapacağı mücadeleden onda dokuzunda galip çıkacak çünkü o daha kararlı, daha fazla risk alıyor ve kendine özgü bir frenleme stiline sahip. Avantaj onun tarafında ve olağanüstü bir şekilde sürüyor."

Toprak, Donington'daki sıralama turlarında üç marka arkadaşını da rekor turuna çıkardı. Bu Redding'i sıralamada üçüncü sıraya taşıdı ancak 31 yaşındaki oyuncu 0,777 saniye kaybetti. Scott, SPEEDWEEK.com'a verdiği röportajda "Bu adamın özel olduğunu defalarca söyledim" dedi. "İnsanlar bana bunu benim de yapabileceğimi söylüyor. Ama dürüst olmak gerekirse: Ben aynısını yapamam. Eğer aynı tur zamanına ulaşmak istiyorsam bunu farklı yapmam gerekiyor. Toprak yeni nesil binici, bunu söylemekten korkmuyorum. Bu onu bir gün yenemeyeceğim anlamına gelmiyor. Ancak şu anda kendine çok güveniyor, motosikleti anlıyor ve potansiyelini maksimum düzeyde kullanıyor. Cuma günü sert arka lastikle, yumuşak lastikle diğerlerinden daha hızlı sürdü. Ve eğer yumuşak olana binerse yarım saniye daha hızlı olacağından eminim. Ve elemelerde yarım saniye daha iyi durumda. İngiltere'de hızlı olacağını biliyordum ama sıralamalarda beni gerçekten etkiledi."

 

Haber kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

WSBK  Süperbike: Toprak Razgatlıoğlu İtalya ve İngiltere'deki Grand Slam'lere benzer bir performans sergilemeyi başarabilecek mi?

7zrvk2j.jpg

 

12 yarışın yer aldığı sezonun 6. ayağı olan Most Autodrome, bu hafta sonu Dünya SBK Superbike Şampiyonası'na ev sahipliği yapıyor.

 

 

Sezon ortası yaklaşırken,  Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) Donington Park ve Misano'da dikkate değer bir üçleme kazanarak 241 puanla şampiyonaya liderlik ediyor. Etkileyici formu, liderliğini sürdürmeyi ve potansiyel olarak 50 WorldSBK zaferi kilometre taşına ulaşmayı hedeflerken onu güçlü bir konuma getiriyor.

Türk sürücüye karşı asıl muhalefet, sıralamada BMW'yi 200 ve 186 puanla takip eden iki Ducati sürücüsü Nicholas Bulega (Aruba.it Racing – Ducati) ve Alvaro Bautista'dan (Aruba.it Racing – Ducati) geliyor. Alvaro Bautista'nın 100 puana ulaşması için sadece bir podyuma ihtiyacı var. Donington Park'taki iki podyumuyla Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK), üçüncü sıradaki farkı sadece 21 puana indirdi. Britanyalı, 2019'daki en iyi sezonundan (9 podyum) sadece üç podyum uzakta ve geçen sezonun tamamından daha fazla puan aldı bile.

2023'te Çek turunda hafta sonu üç farklı kazanan görüldü; Alvaro Bautista, Toprak Razgatlioglu ve Jonathan Rea (Pata Prometeon Yamaha) birer zafer kazandı. Ancak şu anki şampiyona lideri olan Toprak Razgatlioglu , pistin 2021'de WorldSBK takvimine katılmasından bu yana beş zaferle Most'ta en çok zafere sahip ve bu onu bu pistte yenilmesi zor adam yapıyor. Ayrıca, sekiz podyumla Most'ta en çok podyum rekorunu da elinde tutuyor. Çek pistindeki bu bir sonraki yarış, Alman üreticinin Mayıs ayında test ekibiyle Autodrom Most'ta testler gerçekleştirmesinden bu yana uzun bir hazırlıktan sonra BMW ile Most'a ilk katılımı olacak.

Jonathan Rhea da Most'ta oldukça iyi bir performans sergileyerek 2021 ve 2022'de iki pol pozisyonu elde ederken, Toprak Razgatlıoğlu 2023'te bir pol pozisyonu elde etti. Ayrıca, ilk kez yarışan Nicholas Bulega, WorldSSP'de yarışırken 2023'te Most'ta zaferler elde etti.

Tüm bu etkenler göz önüne alındığında tek bir soru ortaya çıkıyor: Toprak Razgatlıoğlu, İtalya ve İngiltere'de olduğu gibi Çek Cumhuriyeti'nde de Grand Slam'e katılmayı başarabilecek mi?

id3mpex.jpg

 

  • uzunluk 4 m
  • genişlik 12 – 14 m
  • En uzun düz hat 792 m
  • En kısa düz çizgi 150 m
  • 21 eğri (9 sol ve 12 sağ)
  • Yükseklik 12,04 m
  • Maksimum yukarı eğim +2,8%
  • Maksimum aşağı eğim -%3,2
  • Hareket yönü saat yönünde

Haber kaynak

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Toprak Razgatlıoğlu

 

Jonathan Rea: "Toprak'a karşı yarışmak berbat", onu "WorldSBK'daki kıstas" olarak adlandırıyor.

Jonathan Rea, Toprak Razgatlıoğlu'nu "WorldSBK'da kıstas" olarak nitelendirdi.

 

 

Toprak Razgatlıoğlu, Hollanda'nın Assen kentinde düzenlenen WorldSBK ayağının 2. yarışından bu yana üstünlüğünü sürdürüyor ve üst üste olan 7 yarışı da kazandı.

Razgatlıoğlu, BMW markası ile ilk üçlemesini Misano'da elde ettikten sonra geçen hafta sonu Donington Park'ta yine baskın bir performans sergiledi.

 

2021'de Razgatlıoğlu'na karşı şampiyonluk mücadelesi veren olan Jonathan Rea , Razgatlıoğlu'nun WorldSBK'daki tüm yılları boyunca seride sürekli yer aldı.

Razgatlıoğlu birçok kişi için WorldSBK'nın en iyi sürücüsü ve bunu elde ettiği sonuçlarla ortaya koyuyor.

Yamaha ile şu ana kadar zorlu bir sezon geçiren Rea, Türk pilota övgüler yağdırarak onu "özel bir yetenek" olarak nitelendirdi.

 

Rea şunları söyledi: "Özel yetenek olan belirli insanlar vardır. Bunu padokun her yerinde görürsünüz, çok sayıda yetenekli insan var ve fırsatlara sahipler, ancak düşüyorlar veya bu fırsatları en iyi şekilde değerlendirmiyorlar. 

"Toprak artık tüm fırsatları en iyi şekilde değerlendirdi. Çok yetenekli bir adam ve böyle bir sürücünün yarıştığını görmek güzel, onunla yarışmak ne kadar kötü olsa da. 

"Neredeyse zahmetsiz görünüyor. İnsanlar kolay göründüğünü düşünebilir ama kolay olmaktan çok uzak, sizi temin ederim. Toprak artık WorldSBK'da kıstas. 

 

"Toprak'ın başarısında hiçbir paye alamam ama şampiyonaya ve Kawasaki ailesine ilk kez Puccetti ile Superstock'ta katıldığında büyük bir hayranıydım. O bir takım arkadaşı gibiydi. 

"Birlikte çok yemek yerdik, hatta rakip zamanlarımız olsa bile. O iyi bir adam, sert bir binici; Toprak'la olan mücadelelerimden her zaman keyif aldım. 

"Hak ettiği başarıyı elde ettiğini görmek güzel. Bu yıl bu kadar baskın olmasını beklemiyordum. Hızlı adamlarla dolu bir sınıfta kesinlikle öne çıkıyor."

 

Haber kaynak

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

ÇOĞUNDAN ÖNDE VE AÇIK SÖZLÜ: "Şampiyonluğu kazanamazsak, mutlu olmayacağım"

 

outspoken-v2_full.jpg

 

Sezonun yarısına yaklaşılırken Çek Cumhuriyeti'nde çok sayıda rekabet konuşmaları yapılıyor ve sohbet daha da kızışıyor.

 

2024 MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası, Takımlar 2024 sezonunun 6. Turu için İngiltere'den Çek Cumhuriyeti'ne taşındı ve klasik bir yarış olma yolunda ilerliyor. Autodrom Most'ta başlayacak pist aksiyonunun öncesinde, gridin her yerinden sürücüler 2024'ten bugüne kadar olanlardan geleceğe ve şampiyonluk hedeflerine kadar pek çok konuda konuşuyorlar...

 

 

Toprak Razgatlıoğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı): “Şampiyonayı kazanamazsak mutlu olmayacağım”

Şampiyonluk mücadelesini genişleten Razgatlıoğlu, "Hedefim her zaman yarışı kazanmaktır, ancak bu hafta sonu üç galibiyet almaya çalışacağım. Her hafta sonu yarış yarış gidiyoruz, ancak şimdi güçleniyoruz. Şampiyonaya bakıyoruz. Bu yıl planımda şampiyonluk yoktu, sadece birkaç podyum bekliyordum. Ancak hemen yarış kazanmaya başladık, bu yüzden fikrim değişti ve şimdi BMW ile şampiyonluk mümkün. Hala yarış yarış gidiyorum çünkü daha fazla galibiyete ihtiyacım var. Şu anda üst üste yedi galibiyetim var, bu yüzden burada üçe ve ardından Portimao'da 12 galibiyete ulaşmak için ikisine daha ihtiyacım var. Şampiyonayı kazanamazsak mutlu olmayacağım çünkü herkes çok çalışıyor ve yarışlar kazanıyoruz. Şu anda güçlüyüz ve bu yıl Dünya Şampiyonu olmamız gerekiyor, ancak bu bir yarış ve bazen sorunlar yaşıyabiliyorsunuz."

 

 

Jonathan Rea (Pata Prometeon Yamaha): “İyi bir hafta sonu geçirmek için gereken tüm malzemeler mevcut…”

Most'ta ivmesini sürdürmeyi uman Rea şunları söyledi: "Donington'daki sezonun en güçlü hafta sonunu yaşadım. Podyuma çıkıp önde mücadele edebildim. Gerçekten büyük bir adım atıp atmadığımızı veya bunun Donington etkisi olup olmadığını anlamak zor. Most'ta bu ivmeyi sürdürüp sürdüremeyeceğimizi görmek güzel olacak. İyi bir hafta sonu geçirmek için gereken tüm malzemeler mevcut. İyi bir zamanda geldi çünkü şimdi art arda birkaç yarış var. Bu ivmeyi bir kartopu gibi oluşturmaya çalışmak, güven oluşturmaya çalışmak önemli. Henüz tam performansımıza ulaştığımızı düşünmüyorum, bu yüzden kendim ve motosikletle kat etmemiz gereken daha çok yol olması oldukça motive edici. Yarış özgüven üzerine kuruludur, bu yüzden oraya ne kadar çabuk varabilirsek o kadar iyi."

 

 

Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati): “Herhangi bir sonuç düşünme pozisyonunda değiliz…”

Bautista, geçen yılki iyi hissetme faktörünü hâlâ ararken şunları söyledi: "Geçen yıldan iyi anılarım var çünkü kategorideki 50. yarışımı kazanmıştım . Bu yıl farklı. Bisikletle ilgili his, geçen yılkiyle aynı değil ve daha fazla zorlanıyoruz. Yaklaşımımız sadece istediğim gibi sürmemi sağlayacak bir şey bulmak. Herhangi bir sonucu düşünecek durumda değiliz. O dönüm noktasına (100 podyum) ulaşmak her zaman güzeldir. Emekli olduğumda, neyi başardığımı veya başaramadığımı göreceğim. Podyum elde etmektense iyi hissi geri kazanmak daha önemlidir. Bisikletle ilgili iyi hissi yeniden kazanmak önemli, ondan sonra belki Şampiyonayı düşünebiliriz. Şimdi, bunu düşünmek aptalca. Donington'dan sonra zordu çünkü his, motosiklet çok farklıydı ve istediğim gibi değildi. Aynı zamanda, bu sorunu çözmek ve çalışmaya devam etmek ve geçmişte sahip olduğum iyi hissi yeniden kazanmaya çalışmak için can atıyorum. Bu hafta sonuna odaklanmak istiyorum, o hissi yeniden kazanacağım ve sonra bir karar vereceğim."

 

Haber kaynak

 
Perşembe, 18 Temmuz 2024 14:51 GMT
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Razgatlıoğlu şampiyonluğu mahvetmek istiyor: "Planlar değişti"

Razgatlıoğlu, bir hat-trick daha yapmak ve rakiplerinin şampiyonluk umutlarını boşa çıkarmak amacıyla Most'ta: Başarılı olabilecek mi?

 

Superbike Most Toprak Razgatlıoğlu

 

Toprak Razgatlıoğlu, son yedi yarışta elde ettiği yedi galibiyet sayesinde yelkenlerinde rüzgarla Çek Cumhuriyeti'ne geldi. 2021 Superbike şampiyonu BMW ile sözleşme imzaladığında kimsenin hayal etmediği etkileyici bir yol haritası buldu. Bunun yerine tüm beklentilerin ötesine geçti ve aynı zamanda genel klasmanda da lider oldu: Nicolò Bulega'da +41 ve Alvaro Bautista'da +55. Most , gerçekten sevdiği ve Ducati rakiplerine karşı liderliğini artırmayı umduğu bir pist .

 

 Most ve Razgatlıoğlu bir hat-trick daha hedefliyor

 

Türk sürücü Çek pistinde beş kez yarış kazandı ve bu nedenle bu yarış hafta sonu için kendinden emin: “ Most'a döndüğüm için mutluyum. Bu pisti  beğeniyorum. Hedefim her zaman üç yarışı kazanmak ve tekrar deneyeceğim. Kolay olmayacak, burada herkes arka SC1 lastiğini kullanmak zorunda. Cuma günü güçlü olup olmadığımızı göreceğiz, umarım hemen SC1'e adapte oluruz ve güçlü oluruz ."

 

Razgatlıoğlu, başlangıçta 2025 için planlanmış gibi görünen ancak 2024'te gerçeğe dönüşen Superbike dünya şampiyonluğunu kazanmayı düşündüğünü itiraf ediyor: " Her zaman yarış yarış düşünerek başlıyoruz ama şimdi güçleniyoruz ve yarışlara bakıyoruz. Şampiyonluk Bu sene planlarım arasında yoktu, podyumlara çıkmayı düşünüyordum. Ancak hemen kazanmaya başladık, zihniyetim değişti ve artık hedef BMW ile şampiyonluğu kazanmak. Burada üç galibiyete ve Portimao'da iki galibiyete daha ihtiyacım var, böylece üst üste on iki galibiyet elde edebilirim. Alvaro 2019'da 11 yaptı, ben de 12 yapmayı denemek istiyorum. Bakalım, zor olacak ."

 

Toprak-BMW: kazanma arzusu

 

 

ROKiT BMW Motorrad WorldSBK sürücüsü, sezonun gidişatına göre şampiyon olamamanın biraz hayal kırıklığı yaratacağına inanıyor: “ Şu anda her şey iyi gidiyor, bu yüzden şampiyonluğu kazanmasaydım mutlu olmazdım. Çok çalışıyoruz, birçok yarış kazanıyoruz ve güçlüyüz. Bu yıl şampiyon olmamız gerekiyor ama daha çok yarış var ve her şey olabilir. Amacım Dünya Şampiyonasını kazanmak, bu benim ve BMW için önemli ."

 

Haber kaynak

 
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Alvaro Bautista' dan geleceğe dair anlamlı bir güncelleme: "Bu sorunu çözmek için can atıyorum"

 

Alvaro Bautista: "İki duygum var; bir yandan çok zorlanıyorum, diğer yandan da bu sorunu çözmek için can atıyorum."

 

Alvaro Bautista

 

Alvaro Bautista, gelecek sezon WorldSBK'da kalmaya yönelik ipuçları veren geleceğiyle ilgili bir güncelleme yaptı .

Donington Park'ta zorlu İngiliz turunun ardından Bautista, Panigale V4 R aracının kendisine, karar verme sürecinde yardımcı olmadığını hissettiğini itiraf etti.

 

Ancak iki kez Superbike şampiyonu olan pilot, şu anda karşılaştığı sorunları çözmeye istekli görünüyor.

Bautista Most' da, WorldSBK.com'a yaptığı açıklamada, "Donington'dan sonra zor oldu çünkü bisikletle his çok zordu." dedi. 

"İstediğim gibi hissetmedim ama aynı zamanda bu sorunu çözmek ve çalışmaya devam etmek ve geçmişte olduğu gibi bisikletin tadını çıkarmaya çalışmak için sabırsızlanıyorum. 

 

"Şimdi bu hafta sonuna odaklanmak ve hissiyatı yeniden kazanmak istiyorum. Sonra kararımı vereceğim. 

"İki duygum var; bir yandan çok zorlanıyorum, diğer yandan da bu sorunu çözmek için can atıyorum."

Bautista, geçen sezonun Çek ayağında 50. WorldSBK zaferini elde ederek, şimdiye kadar gördüğümüz en baskın sezonlardan birini yaşamıştı.

 

 

Ancak 2024'te şimdiye kadar galibiyet elde etmek zor oldu ve Bautista bu hafta sonunun da bir o kadar zorlu geçeceğini öngörüyor.

Bautista, "Geçen yıldan güzel anılarım var çünkü kategorideki 50. yarışımı kazandım. 

"Ama bu yıl farklı çünkü bisikletle hissiyat geçen yılki gibi değil ve daha fazla zorlanıyoruz. 

"Yaklaşımım, istediğim gibi sürüş yapmama yardımcı olacak bir şey bulmak. 

"Şu anda herhangi bir sonuç düşünme konumunda değiliz, sadece geçen yılki gibi geri dönmeye çalışacağız." 

 

Haber kaynak

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Toprak Razgatlıoğlu: Yamaha'da "Nefes almak kolay değildi"

Toprak Razgatlıoğlu: "Geçen yıl motosikletin üzerinde nefes almak kolay değildi; her turda, her virajda %100'ümün üzerinde zorluyordum."

 

Toprak Razgatlıoğlu

 

Toprak Razgatlıoğlu, Yamaha'da büyük başarılara rağmen hiçbir zaman elde edemediği bir başarıya imza atarak son yedi WorldSBK yarışını üst üste kazandı .

Razgatlıoğlu ve BMW, 2024 boyunca sadece zorlu bir mücadele vermekle kalmadı, aynı zamanda Alvaro Bautista ve Ducati ikilisini de geride bırakarak şampiyonluk favorisi haline geldi.

 

Güçlü yönlerine daha uygun bir motosiklet kullanan Razgatlıoğlu, Donington Park'ta sezonun ikinci üst üste üçlemesini yaptıktan sonra motor freninin 'inanılmaz' olduğunu itiraf etti.

Ancak Razgatlıoğlu, BMW'ye katılmanın Yamaha'ya göre yarattığı farktan da bahsetti.

Şampiyonanın lideri, "Geçen yıl bisiklet üzerinde nefes almak kolay değildi; her turda ve virajda %100'ümün üzerinde zorluyordum" dedi. 

 

"Şimdi BMW düz yolda hızlı, motor freni inanılmaz ve motosiklet mükemmel çalışıyor. 

"Durup rahatça dönebiliyorum ve şimdi kendi tarzımda ama farklı bir motorla sürüyorum. Bu hafta sonu her şey kontrol altındaydı, sadece teknik bir sorun yaşamadığımız için şanslıyım. 

"Üç galibiyet aldım; dünya şampiyonluğuna adım adım yaklaşıyoruz; her hafta sonu motosikleti geliştiriyoruz. 

 

"Duygu çok iyi . Umarım orada da üç galibiyetle kazanırım ama, göreceğiz."

Razgatlıoğlu'nun Donington'daki başarısı, padoktaki bazı üyelerin yeni selenin teknik düzenlemelere uygun olup olmadığı da sorguladı.

Ancak onaylandıktan sonra Razgatlıoğlu şunları söyledi: "Koltuk mükemmel; sanırım herkes kontrol ettiğimizi gördü ve gerçekten iyi! Yardımcı oluyor; Misano'daki adamlarıma sordum ama şimdi diğer adamlar sayesinde yeni koltuk için baskı yaparak daha çok keyif alıyorum. 

"Köşe çıkışında kaymıyorum veya geri gitmiyorum. Genel olarak mutluyum çünkü üç galibiyet aldık. 

"Başka bir takımdan şikayet geldi, koltuğu değiştirdik; normalde daha alçak koltuk kullanırdık, daha yüksek koltuk kullandık ama sonuç yine değişmedi."

 

Haber kaynak

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

İlk serbest antrenman sonuçları

 

i3ikgt1.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...