İçeriğe Yönlendir

World SuperBike - Haberler, Gelişmeler ve Sonuçlar


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Öner Kurukuz
Aytac Sakal yazdı:

Toprak artık Moto Gp yi düşünmeli , vitrin orası yaş ve Form itibarı ile tam zamanı.

Ben başarılı olacağına inanıyorum.

İnşallah bu yıl tekrar Şampiyon olup Moto Gp ye geçer.

 

https://tr.motorsport.com/motogp/news/toprak-razgatlioglu-bmwnin-izin-vermesi-halinde-motogpye-gidecek/10627010/

Bazı durumlar sebebiyle 2025 de de bmw ile wsbk da devam edecek.2026 da geçiş yapacağını düşünüyoruz.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Pazar yarış proğramı

 

blek3aq.JPG

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Öner Kurukuz yazdı:

Bazı durumlar sebebiyle 2025 de de bmw ile wsbk da devam edecek.2026 da geçiş yapacağını düşünüyoruz.

Aslında bir önceki yıl temaslar olduğu haberleri geliyordu.Belki BMW izin verir ve geçer sözleşme nasıl onuda bilmiyoruz tabi.

Hayırlısı Diyelim...

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Aytac Sakal yazdı:

Toprak artık Moto Gp yi düşünmeli , vitrin orası yaş ve Form itibarı ile tam zamanı.

Ben başarılı olacağına inanıyorum.

İnşallah bu yıl tekrar Şampiyon olup Moto Gp ye geçer.

 

https://tr.motorsport.com/motogp/news/toprak-razgatlioglu-bmwnin-izin-vermesi-halinde-motogpye-gidecek/10627010/

Sözleşmesinde çıkış maddesi vardı. BMW ile iyi bir şekilde ayrılmak istedikleri için, motogp transferi 2026 yılına kaldı. BMW de motogp ye gitmek istiyor. Belki birlikte giderler. Motogp de 2026 dan sonra kartlar yeniden dağıtılacak. Buda BMW için bulunmaz bir fırsat. BMW zaten motor yapabiliyordu ama sürücüleri yoktu. Toprak ile birlikte iyi paket oldular. Ayrıca Toprak BMW ye ekibi ile birlikte geldi. Kendi mekaniker ekibinin olması da büyük avantaj. Donigtonda pist rekorlarının haricinde ikinci ile arasında gelmiş geçmiş en fazla zaman ile yarışı bitirip, bu rekoruda kırdı. Wsbk tarihinde bir ilkti bu. Kimse bu kadar fark beklemiyordu. Toprak bile yarışırken sıkılmıştır. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Fatih Sarıkaya yazdı:

Toprak bile yarışırken sıkılmıştır. 

Burada cevap vermiş. ☺

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)

Toprak Razgatlıoğlu Cumartesi günü 45. Superbike zaferini kutladı

 

Toprak Razgatlıoğlu “BMW henüz en iyi motosiklet değil”

 

Ducati ve BMW, Superbike Dünya Şampiyonası takımlar şampiyonasında açık ara önde, ancak şampiyona lideri Toprak Razgatlıoğlu'na göre Alman üretici henüz Ducatiye karşı üstünlük sağlayamadı.

 

Assen'deki ikinci ana yarıştan bu yana Toprak Razgatlıoğlu üst üste beş yarış kazandı. Donington Park'taki hızı o kadar olağanüstü ki sıralama turlarında ikinciden yarım saniyeden fazla önde kaldı ve Cumartesi günkü ilk yarışı 11 saniyenin üzerinde bir farkla kazandı. Yarış normal giderse 27 yaşındaki sürücünün Pazar günü daha fazla zafer elde edeceğinden kimsenin şüphesi yok.

 

Haber kaynak

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Toprak Superpole yarışını çok zorlanmadan kazandı. En yakın rakibine 3 saniyeden fazla fark attı. Bu yarışta yeni bir sele kullandılar. Toprak röportaj verirken pek mutlu görünmüyordu. Ducati Toprağın nasıl bu kadar hızlı olduğunu anlamaya çalışıyor. 1. yarış sonrası sele ile ilgili söylentiler çıktı ama yarış yönetimi kurallara uygun olduğunu belitmiş. Belkide bu yüzden superpole yarışında yeni sele kullandılar. Farklarda değişiklik olmadı. Toprak belkide o yüzden röportajda seleye değindi. Toprak BMW ile çok uyumlu. Geçen sene Alvaronun Ducati ile iyi bir paket olduğu gibi. Toprak son yarışı da kazanırsa Bmw ye karşı yaptırım çanları çalabilir. Zaten sosyal medyada Yaptırım yapılmasını isteyen fanların sayısı artıyor. Bmw, Ducatiden daha az devir çeviriyor. 2024 kurallarına göre üreticiler sezon içerisinde rpm limitlerini değiştiremiyor. Önceki yıllarda rpm limitlerini dengeleyebiliyorlardı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Sprintte ilk 3 (soldan sağa): Nicolo Bulega, Toprak Razgatlıoğlu ve Jonathan Rea

 

BMW yıldızı Toprak Razgatlıoğlu, bir başka güç gösterisiyle Donington Park'ta düzenlenen 2024 Superbike Dünya Şampiyonası'nın Superpole yarışını da kazandı. Üçüncülükle Jonathan Rea, Yamaha ile ilk podyumunu elde etti.

 

 

Jonathan Rea

 

 

Haber kaynak

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

53133_JDR_R5_Ambience.jpg

SPR-report.jpg

53150_JDR_R5_Ambience.jpg

52859_JDR_R5_Ambience.jpg

 

Razgatlıoğlu altıda altı yaptı.

MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası, Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) Superpole Yarışı'nda olağanüstü bir zafere ulaştı.

 

 

Superpole Yarışı'nın ilk dokuzu

1. Toprak Razgatlıoğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı)

2. Nicolo Bulega (Aruba.it Yarış - Ducati) +4.826s

3. Jonathan Rea (Pata Prometeon Yamaha) +6.526s

4. Scott Redding (Bonovo Action BMW) +8.375s

5. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +8.576s

6. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati) +9.188s

7. Andrea Locatelli (Pata Prometeon Yamaha) +10.037s

8. Sam Lowes (ELF Marc VDS Yarış Takımı) +11.760s

9. Danilo Petrucci (Barni Spark Yarış Takımı) +12.229s

Haber kaynak

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Toprak Razgatlıoğlu'nun üç Superbike zaferini 52.743 seyirci izledi

 

BMW'nin efsanevi ismi Toprak Razgatlıoğlu, üç baskın zaferle Donington Park'ın Superbike Kralı unvanını aldı.

 

Haber kaynak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Haberin kapak fotoğrafı: Toprak Razgatlıoğlu

 

Toprak Razgatlıoğlu, Donington'daki Superbike Dünya Şampiyonası'nda üçlüyü tamamladı - dünya şampiyonu Alvaro Bautista, tartışmalı bir kaza sonrasında podyumu kaçırdı

(Motorsport-Total.com) - BMW fabrika pilotu Toprak Razgatlıoğlu, Donington'da (Büyük Britanya) düzenlenen Superbike Dünya Şampiyonası'nın ikinci ana yarışında zafer elde etti. Türk, tartışmasız bir zafere doğru ilerledi. Podyumu Nicolo Bulega (Ducati) ve Alex Lowes (Kawasaki) tamamladı.

 

 

Daha yarışa başlamadan heyecanlı sahneler görüldü. Başlangıç çizgisine giderken dünya şampiyonu Alvaro Bautista (Ducati) düştü.

Bautista yara almadan kurtuldu ancak Panigale V4R'nin kaportası ağır hasar gördü. Sol taraftaki kanatçıklar kırıldı. Ducati mekanikerleri kokpiti ve başlangıç ızgarasındaki yan kaportayı değiştirdi. Onarımları kalkışa kadar zamanında tamamlamayı başardılar.

 

Pazar sabahı sprint yarışını kazanan Toprak Razgatlıoğlu, hafta sonunun son yarışına pole pozisyonunda yer aldı. Nicolo Bulega (Ducati) ve Jonathan Rea (Yamaha) ön sırayı tamamladılar. Alvaro Bautista, Scott Redding (Bonovo-BMW) ve Alex Lowes (Kawasaki) ile birlikte gridin ikinci sırasında yer aldı.

 

Toprak Razgatlioglu

Toprak Razgatlioglu

Toprak Razgatlioglu

Toprak Razgatlioglu vor Scott Redding

Toprak Razgatlioglu

 

Toprak Razgatlioglu

 

Haber ve resimlerin kaynağı

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)

Toprak ve arkadaşları eğlendi

 

Toprak Razgatlıoğlu BMW'yi en önde sürdüğünden beri M1000RR rakipleri tarafından özellikle yakından takip ediliyor. Donington Park'taki Superbike Dünya Şampiyonası'nda bu, koltuğun dönüştürülmesi gerektiği anlamına geliyordu.

 

Assen'de düzenlenen Superbike Dünya Şampiyonası'nda BMW, kurtarıcısı Toprak Razgatlıoğlu'na frenleme ve hızlanma aşamalarındaki hareketlerini iyileştirmek amacıyla M1000RR'ye yeni bir koltuk minderi getirdi. Misano'da Dünya Şampiyonası lideri prototipin geliştirilmiş bir versiyonunu kullandı. İngiltere'deki bir rakip, bir usulsüzlükten şüphelendi ancak itirazda bulunmadı ve konuyu teknik inceleme personelinin dikkatine sundu.

 

 

BMW hemen tepki gösterdi ve dönüşümünü şu şekilde gerekçelendirdi: “Bir rakipten gelen bir ihbara dayanarak, FIM bizden koltuğun kurallara uygunluğunu kontrol etmemizi istedi. Mevcut küçük düzenlemeyle artık yoruma yer kalmadı."

Donington'ın üç kez kazananı Razgatlıoğlu, ikinci turu sırasında olayı komik bir performans olarak tasvir etmekten kendini alamadı. "Teknik müfettişlerin" kendisini beklediği pistin kenarında durdu, motosikletini ölçtü ve kelimenin tam anlamıyla inceledi.

48 kez yarış galibi sırıtarak, "Takımlardan biri farklı bir koltukla sürüş yapmak zorunda kaldığımdan şikayet etti; bununla sürüş yapmaktan daha çok keyif alıyorum" dedi. “Artık viraj çıkışında geriye doğru gittiğimde kaymıyorum. Normalde daha alçak bir koltuk minderi ile sürüyorum ancak diğer takımlar buna izin verilmediğini söylüyor. Bu yüzden biraz daha yükseğe bir tane yerleştirdik ama bu hiçbir şeyi değiştirmiyor."

 

Haber kaynak

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

BMW koltuğuyla ilgili tartışma: Rakip WSBK ekibi inceleme çağrısında bulundu

Haberin kapak fotoğrafı: Toprak Razgatlıoğlu

 

WSBK padoğunda Ducati'nin Razgatlıoğlu'nun BMW M1000RR'sinin koltuk ünitesinin incelenmesini talep ettiği yönünde söylentiler var. Motorsport-Total.com'un sorusu üzerine BMW, Pazar günkü iki yarış için "küçük bir ayarlama" yaptığını ve bu nedenle "artık yoruma yer kalmadığını" doğruladı.

İkinci ana yarıştaki zaferinin ardından Razgatlıoğlu, "Başka bir takım şikayet etti. Koltuğu değiştirdik" dedi. "Alçak bir koltuk kullandık ve diğer takım buna izin verilmediğini söyledi. Koltuğu biraz yükselttik."

 

Razgatlıoğlu, değiştirilmiş koltukla bile rakipsizdi ve Donington'daki en sevdiği pistte üç zaferi kutladı. Razgatlıoğlu, "Koltuk artık mükemmel. Bunu herkes görebiliyor. Oturma pozisyonunu kontrol ettik. Her şey yolunda. Hatta bana yardımcı oluyor" diyor.

 

 

İkinci ana yarışta da Razgatlıoğlu birkaç tur sonra bariz bir şekilde koparak rahat bir liderlik elde etti. "Bu koltukla sürüş yapmaktan daha çok keyif alıyorum çünkü virajlardan çıkarken artık geriye doğru kaymıyorum. Artık virajlardan çıkarken bana yardımcı oluyor."

Eleştiriye tepki: Toprak Razgatlıoğlu pistte yanıt verdi

Son turda mizahlı bir şekilde şikayet edenlere bir darbe daha attı. Hazırlanan bir sahnede kendisi ve arkadaşları doğaçlama bir teknik kontrol yaptılar. Türk, "Bunu dün gece düşündük" dedi.

 

Söylentiye göre inceleme Ducati tarafından talep edilmişti. Razgatlıoğlu: "Diğer takımların neden bu kadar erken baskı yaptığını anlamıyorum. Önümüzde hâlâ yedi yarış hafta sonu var. Hala çok şey değişebilir."

 

Pazar günü açıkça yenilgiyi kabul etmek zorunda kalan Ducati fabrika sürücüsü Alvaro Bautista, Razgatlıoğlu'nun ikinci turdaki performansı sorulduğunda gülemedi.

 

Alvaro Bautista

 

Bautista, "BMW'nin en iyi motosiklet olduğu için kazandığını mı söylemek istiyor? Bu, farkı yaratanın kendisi değil motosiklet olduğu anlamına mı geliyor? Onun ciddiyetinin bunu mu ifade ettiğini bilmiyorum" diyor.

 

Haber kaynak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Fatih Sarıkaya yazdı:

BMW koltuğuyla ilgili tartışma: Rakip WSBK ekibi inceleme çağrısında bulundu

Haberin kapak fotoğrafı: Toprak Razgatlıoğlu

 

WSBK padoğunda Ducati'nin Razgatlıoğlu'nun BMW M1000RR'sinin koltuk ünitesinin incelenmesini talep ettiği yönünde söylentiler var. Motorsport-Total.com'un sorusu üzerine BMW, Pazar günkü iki yarış için "küçük bir ayarlama" yaptığını ve bu nedenle "artık yoruma yer kalmadığını" doğruladı.

İkinci ana yarıştaki zaferinin ardından Razgatlıoğlu, "Başka bir takım şikayet etti. Koltuğu değiştirdik" dedi. "Alçak bir koltuk kullandık ve diğer takım buna izin verilmediğini söyledi. Koltuğu biraz yükselttik."

 

Razgatlıoğlu, değiştirilmiş koltukla bile rakipsizdi ve Donington'daki en sevdiği pistte üç zaferi kutladı. Razgatlıoğlu, "Koltuk artık mükemmel. Bunu herkes görebiliyor. Oturma pozisyonunu kontrol ettik. Her şey yolunda. Hatta bana yardımcı oluyor" diyor.

 

 

İkinci ana yarışta da Razgatlıoğlu birkaç tur sonra bariz bir şekilde koparak rahat bir liderlik elde etti. "Bu koltukla sürüş yapmaktan daha çok keyif alıyorum çünkü virajlardan çıkarken artık geriye doğru kaymıyorum. Artık virajlardan çıkarken bana yardımcı oluyor."

Eleştiriye tepki: Toprak Razgatlıoğlu pistte yanıt verdi

Son turda mizahlı bir şekilde şikayet edenlere bir darbe daha attı. Hazırlanan bir sahnede kendisi ve arkadaşları doğaçlama bir teknik kontrol yaptılar. Türk, "Bunu dün gece düşündük" dedi.

 

Söylentiye göre inceleme Ducati tarafından talep edilmişti. Razgatlıoğlu: "Diğer takımların neden bu kadar erken baskı yaptığını anlamıyorum. Önümüzde hâlâ yedi yarış hafta sonu var. Hala çok şey değişebilir."

 

Pazar günü açıkça yenilgiyi kabul etmek zorunda kalan Ducati fabrika sürücüsü Alvaro Bautista, Razgatlıoğlu'nun ikinci turdaki performansı sorulduğunda gülemedi.

 

Alvaro Bautista

 

Bautista, "BMW'nin en iyi motosiklet olduğu için kazandığını mı söylemek istiyor? Bu, farkı yaratanın kendisi değil motosiklet olduğu anlamına mı geliyor? Onun ciddiyetinin bunu mu ifade ettiğini bilmiyorum" diyor.

 

Haber kaynak

Hadi orda Bau... Sen senelerce ağırlık avantajıyla yarışırken sesin çıkmıyordu??? Sen bu ağırlık avantajı sayesinde sampiyon oldun. Şartlar eşitlenince takım arkadaşına bile geçiliyorsun. Sen önce Bulega'yı geç, Toprak'ı geçmeyi sonra düşünürsün.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)
Öner Kurukuz yazdı:

Hadi orda Bau... Sen senelerce ağırlık avantajıyla yarışırken sesin çıkmıyordu??? Sen bu ağırlık avantajı sayesinde sampiyon oldun. Şartlar eşitlenince takım arkadaşına bile geçiliyorsun. Sen önce Bulega'yı geç, Toprak'ı geçmeyi sonra düşünürsün.

Geçen sene Toprak %100 den fazla ile Alvaroyu terletiyordu. Ağırlık kuralı olmasa bile Alvaronun şu şartlarda pek şansı yok. Toprak Bmw ile %100 bile değil henüz. 

 

Ducatinin şikayet etmediği, sadece sele ile ilgili açıklama istediğini öğrendim. Bu açıklamayı istemeye hakları varmış. Buna neden ihtiyaç duydular, maksatları nedir bilmiyoruz.

 

Yalnız Toprak Buna bin pişman etti. Adamlar dünyaya reklam oldu.  :D  Daha da ağızlarını açmazlar her halde.

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Bu sele konusu biraz su kaldıracak gibi görünüyor. İtalyanlar mı üstte kalacak yoksa Almanlar mı? Kocaman Alman devi ile de uğraşmak pek kolay olmasa gerek. 

 

Bu İtalyan sitesinin haberini pek yayınlamak istemiyorum ama karşıt görüşe de ihtiyaç var.

 

Ducati, FİM den açıklama istedi ve Cumartesi gecesi BMW Türkün selesini değiştirdi. Toprağın selesi kurallara aykırı mıydı? Eğer öyle ise Toprak neden cezalandırılmadı. BMW den biri de Bulega nınki nasıl diye karşılık verdi.

 

Pazar günü Donikton da en çok tartışılan konu BMW sürücüsü Toprak RAZGATLIOĞLU nun selesiydi. 2. yarışı kazanan Türk pilot provokasyon amaçlı bir şaka yapmayı uygun gördü. 

 

Ancak konuya biraz ışık tutup sırası ile gidelim.

 

Cumartesi günü, günün sonunda Ducati Bmw nin selesi ile ilgili FIM den bir açıklama talebinde bulundu. Açıklama talebini tekrarlamak istiyoruz. Belki de padokta birisinin söylediği gibi protesto veya şikayet değil.

 

Görünüşe göre Türk sürücünün selesi yönetmeliklerden daha alçaktı. Evet ama yönetmelik bu konuda neler diyor. Sele sorunu yönetmeliklerde çok açık olmayan yoruma dayalı gri alanlardan biri.

 

Ancak bir kaç yıl önceki çizimlere göre sele ile kuyruk arasında 150mm bir yükseklik boşluğu olması gerekiyor. Sorun şu ki, bunlar yüzey ve düzlem olmadığı için 150mm rakam sabit değil, değişken. Hesaplama noktadan noktaya değişebiliyor.

 

Toprak ın bugün yarış sonrasında söylediği gibi, dün gece BMW seleyi yükseltmişti ve kendiside paraz günkü yarışın başlangıcına her hangi bir şüpheye yer vermeyecek şekilde seleyi yükseltmiş olarak geldi.

 

Bahsedildiği gibi bu düzenleme gri alanda olduğu için BMW ye karşı hiç bir işlem yapılmadı. Münihli üretici bunu ciddiye aldı ve yarıştan sonra bir şaka düzenlediler.

 

Haber kaynağı

 

toprak-15631_dcp_r5_2024_ambience_full.jpg

 

Resmin kaynağı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Honda Superbike'ta battı: Bitmeyen HRC krizi

Honda Superbike'ta battı: Bitmeyen HRC krizi

 

CBR HRC'ler Donington'da en kötü hafta sonunu geçirdi: Honda, Superbike'ta çıkış yolu olmadan arkadan geliyor.

Geçtiğimiz haftalarda Tommy Bridewell'in Donington Park'taki Dünya Superbike etkinliğinde joker kart alabileceği haberi yayılmıştı. Bu yıl Honda Racing UK takımına geçen son BSB şampiyonu, yalnızca birkaç yarışta CBR Triple R ile doğru uyumu bulmayı başardı ve East Midlands pistindeki üç yarışta üç podyum elde etmeyi başardı (2., 3.) ° ve 2.) ve ardından Knockhill'de kazandı. Açık: TB46'nın bu günlerde kendisini yenilmez Toprak Razgatlıoğlu ile rekabet ederken bulması pek mümkün değil.

 

Haber kaynak

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Acı dolu yüz ifadesi: Andrea Iannone neden pes etmek zorunda kaldı?

 

 

 

Haberin kapak fotoğrafı: Andrea Iannone

 

(Motorsport-Total.com) - Andrea Iannone (GoEleven-Ducati), Donington'daki WSBK etkinliğinde yetersiz beş şampiyonluk puanı topladı. İtalyan sürücü, Şubat ayındaki geri dönüşünden bu yana bugüne kadarki en kötü yarış hafta sonunu geçirdi.

 

 

Pazar günü Iannone erken pes etti ve ceza sahasında acıdan buruşmuş görünüyordu. Sağ önkolu tamamen uyuştu ve ağrıya neden oldu. 

Lannone, "Çok zor bir ikinci yarıştı" diyor. "Başlangıçta sağ ön kolumda bir ağrı hissettim, bu da beni pes etmeye zorladı. Artık ellerimde ve parmaklarımda fren kolunu çalıştıracak güç kalmamıştı."

 
 

Yarışa 19. sıradan başlayan Ducati sürücüsü, "Bu daha önce başıma hiç gelmemişti, ne yazık ki yarışa devam edemedim" diye üzülüyor. Superpole'da iptal edilen bir turu tüm hafta sonunu etkiledi.

 

 

 

Andrea Iannone

 

Toprak Razgatlıoğlu

Scott Redding

Remy Gardner

 

Haber ve resimlerin kaynağı

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Dün gece en kötü uyuyan kişi: Alvaro Bautista

Haberin kapak fotoğrafı: Alvaro Bautista

 

Alvaro Bautista "sürüş keyfini" kaybetti: Son Superbike Dünya Şampiyonu, Donington'dan sonra emekli olmaya karar verecek mi acaba?

 

Geçtiğimiz hafta sonu Superbike Dünya Şampiyonası , her şeyin başladığı 1988 sezonuna geri döndü. Donington'da düzenlenen bu yılki WSBK etkinliğinde ne yazık ki zirvede heyecan verici düellolar yaşanmadı ancak yine de pek çok güzel an yaşandı.

 

Etkinliğe 52.000 hayran katıldı ve Donington'un ziyaretçileri üzerindeki özel çekiciliğinden keyif aldılar. Padokta çok fazla aktivite vardı, padok gösterisi her zamanki gibi kalabalıktı ve tribünlerde çok sayıda WSBK hayranını da görebiliyordunuz.

 

 

Olağanüstü yetenek Toprak Razgatlıoğlu, Misano'da kaldığı yerden Donington'da devam etti. Ancak bu sefer BMW sürücüsü daha da baskındı. Cuma günü sadece birkaç turdan sonra Türk pilotun kendi liginde olduğu açıktı.

 

Superbike Dünya Şampiyonası'nda sezon başlamadan kesinlikle kimsenin beklemediği beklenmedik bir durum görüyoruz. BMW'nin yeni üyesi Razgatlıoğlu rekabetin etrafında daireler çiziyor, bu yüzden onu neyin durdurması gerektiğini kendinize sormanız gerekiyor.

 

Toprak Razgatlıoğlu

 

Razgatlıoğlu'nun başarılarını kıskanmayan pek kimse yok. Ancak padokta pek çok endişeli yüz görebilirsiniz çünkü sonuç olarak Superbike Dünya Şampiyonası taraftarları eğlendirmek istiyor. Ve bu, yalnızca liderin turlarını sahanın geri kalanından on saniye önce tamamlaması durumunda sınırlı ölçüde işe yarıyor.

 

Son şampiyonlar 2023 WSBK sezonunda form arıyor

 

 

Özellikle dünya şampiyonu Alvaro Bautista şu sıralar biraz kafası karışık görünüyor, bu yüzden bugün geleneksel Pazartesi köşesinin baş rolünü üstleniyor. İspanyol pilot geçen yıl 36 yarıştan 27'sini kazanırken bu sezonun sonuçları oldukça kasvetli görünüyor: Donington'dan sonra son şampiyon Razgatlıoğlu'nun 55 puan gerisinde. Ve yaklaşan takvimin Razgatlıoğlu'nun işine yarama ihtimali daha yüksek.

 

Bautista şu anda Ducati Panigale V4R'si ile uyumlu bir bağlantı kuramuyor ( Doninton'da start gridine giderken kaza yaptı ). Geçtiğimiz sezonun büyüsü artık kalmadı. Şu anda kimse bunun neden böyle olduğuna gerçekten cevap veremiyor. Hayatta çoğu zaman olduğu gibi bunun da tek bir nedeni yok.

 

Alvaro Bautista

 

Bu daha çok ilave ağırlığın ve Ducati'nin yüzde 40 organik içerikli yakıta geçiş nedeniyle pek de uyumlu olmayan güç dağıtımının bir karışımı. Bautista'nın özgüveni darbe aldı. Takım arkadaşı Nicolo Bulega'nın WSBK'deki güçlü başlangıcı da muhtemelen bunda rol oynuyor.

 

Alvaro Bautista

 

Alvaro Bautista siyasi kararlarla ilgilenmiyor

 

Razgatlıoğlu nasıl yenilir? Geçmişte Superbike Dünya Şampiyonası'nda hakimiyetin çok fazla olması durumunda yavaşlama tehlikesi her zaman vardı. Bautista sana bu konuda bir iki şey söyleyebilir.

 

 

Ancak 2023'ten 2024'e kadar olan kural değişiklikleri, hedeflenen denge ayarlamaları için fazla bir kapsam sunmuyor. Zaten Bautista da siyasi kararlarla Razgatlıoğlu'na yetişmeye meraklı değil.

 

Toprak Razgatlıoğlu

 

Ancak Ducati'deki bazı sorumlu kişiler bunu açıkça farklı görüyor. Çünkü Donington'da Ducati'nin, Toprak Razgatlıoğlu'nun BMW'sinin koltuk ünitesinin FIM'den incelenmesini talep ettiği ortaya çıktı.

 

Toprak Razgatlıoğlu

 

BMW hızlı tepki verdi ve Pazar gününe güvenli bir şekilde başlamak için koltuğu değiştirdi. Kurallar bu konuda net bir şekilde formüle edilmedi, ancak BMW'ye göre düzenlemeden sonra artık herhangi bir tehlike kalmadı ( Razgatlıoğlu'nun tartışmayla alay ettiği gibi ).

 

Alvaro Bautista işverenini daha ne kadar kıpırdatmak istiyor?

 

39 yaşındaki İspanyol'un kafasında Bautista'nın Razgatlıoğlu'nun gelecekteki hakimiyetini nasıl engelleyebileceği sorusunun yanı sıra geleceğe dair düşünceler de uçuşuyor. Misano'dan önce Bautista'ya sıcak bakıyordum, aynı zamanda 2025'te Ducati'ye de gidiyordum. Artık o kadar emin değilim.

 

Çünkü Bautista şu anda BMW'nin Ducati'de tanıtmayı sevdiği "sürüş keyfini" hissetmiyor. Onunla geleceği hakkında konuştuğunuzda, kararının Panigale V4R'ye olan hislerine bağlı olduğunu defalarca açıkladı. Donington'da bu konuda söylenecek pek olumlu bir gelişme yok.

 

 

Bautista'nın bu duygunun yanı sıra elbette parayla da ilgisi var. Ducati'nin yarış faaliyetlerine baktığımda ise asıl büyük yılların şimdilik geride kaldığı izlenimine kapılıyorum. Audi şu anda zor zamanlar yaşıyor. Bunun Ducati'nin bütçesine de etki edeceğini hayal etmek kolay.

Ve tamamen dürüst olmak gerekirse, Bautista'nın Ducati için hala bu kadar önemli olup olmadığı sorusu ortaya çıkıyor. Çünkü gerçek şu ki, yakında 40 yaşına girecek olan bu isim Ducati'nin WSBK projesinin geleceği değil. Şu anda Dünya Kupası'nda takım arkadaşı Nicolo Bulega'nın ardından sadece üçüncü sırada yer alması onun müzakere pozisyonunu güçlendirmiyor.

 

Haber kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Akfırat sbk için uygun değil mi acaba? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Jonathan Rea Donington'da yeniden ayağa kalkıyor: Yamaha'da dönüm noktası mı?

 

Superbike Donington Jonathan Rea

 

Donington kesinlikle Jonathan Rea'nın Yamaha'daki en iyi hafta sonuydu. Cuma günkü serbest antrenmanda işler pek iyi başlamadı ancak Cumartesi günü bazı önemli gelişmeler yaşandı. Yarış 1'de beşinci, Süper Pole Yarışı'nda üçüncü ve Yarış 2'de sekizinci (takım arkadaşı Andrea Locatelli'nin hemen arkasında). Bu tur kesinlikle ona şu ana kadar hiç sahip olmadığı güveni veriyor. Gelecek hafta sonu tekrar yarışacak olmamız, Büyük Britanya'daki performansın sadece bir anlık olay olup olmadığını anlamak için ideal. Bir nevi doğruluk testi olacak.

 

Altı kez SBK dünya şampiyonu, sonunda içinde bulunduğu tünelin çıkışını gördü: “ Harika. Hafta sonuna bir bütün olarak bakarsak bazı zorluklarla karşılaştık ama aynı zamanda ivme de yakaladık. R1'in hissiyatı çok gelişti. Süper Pole Yarışı'na harika bir başlangıç yaptım. Dışarıdan freni serbest bıraktım ve harika bir pozisyon elde ettim. Nicolò ve Toprak'la birkaç tur kalarak başlangıçta iyi turlar atmayı başardım. Hızımı dengelemeye çalıştım, pit alanıma doğru sürdüm ve bu iyi bir duyguydu. Bu herkes için bir bonus, biraz da olsa rahatlama ."

 

Süper Pole Yarışı'nda güçlü başlayıp daha sonra istediği gibi sürmeyi başardıysa da, 2. Yarışta durum biraz farklıydı ve belki de onun hayal bile edemeyeceği zorluklar ortaya çıktı. Rea olanları şöyle açıklıyor: “ Ön sıradan başlayarak pistteki konumumuzdan yararlanamadık. En başından beri arkadan itiş konusunda sorun yaşadım. Motosiklet neredeyse aynıydı, aynı lastik seçimi, her şey aynıydı. Ama hemen içeri girme veya dışarı çıkma konusunda hiçbir çekiş gücüm yoktu. Yarış 1 ve Süper pole Yarışı ile karşılaştırıldığında zorluklar yaşadım, bu da analiz edilmesi gereken bir şey. Herhangi bir veriye, lastik basıncına veya buna benzer herhangi bir şeye bakma şansım olmadı ama bir şeyler doğru değildi ."

 

Haber kaynak

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)
Mehmet Yeter yazdı:

Akfırat sbk için uygun değil mi acaba? 

Gayet uygun bir pist. Güzel bir pist. Spor dalları ne kadar spor olsa da bir yerden sonra siyasi. Formula 1 veya Motogb koşulamıyorsa neden Wsbk koşulmasın. Burada iş Kenan a düşüyor. Hem sporcularınla hem de ülkenle konuşulmalısın. 

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...