İçeriğe Yönlendir

World SuperBike - Haberler, Gelişmeler ve Sonuçlar


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Bahadır TÜFEKCİ

Yarışta kullanılacak model sayısına bir sınır getirmeleri lazım artık. Yarışan motorların nerdeyse yarısı Ducati.  Pilotları da iyi genel olarak. Geçen yıl Alex Lowes dışında farklı bir marka ile kendini gösteren olmadı. Yarışlar hep Toprak Ducatilere karşı geçiyor.

Buda seyir zevkini düşürüyor açıkcası.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

Yarışta kullanılacak model sayısına bir sınır getirmeleri lazım artık. Yarışan motorların nerdeyse yarısı Ducati.  Pilotları da iyi genel olarak. Geçen yıl Alex Lowes dışında farklı bir marka ile kendini gösteren olmadı. Yarışlar hep Toprak Ducatilere karşı geçiyor.

Buda seyir zevkini düşürüyor açıkcası.

 

 

 

O nedenle WSBK da lobileri var.

Yarışlardan çekiliriz dediklerinde geriye yarışacak motor kalmıyor.

Adamlar bunun bilincinde, yıllardır imtiyazlı yarışıyorlar.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Burada bir Ali Cengiz oyunu var arkadaşlar. Ducatinin baskılarıyla sezan öncesi ilk teslerden sonra Dorna bağzı yasakları açıkladı. Bu yasak öncesi Bmw 2024 süper şaşisi üzerinde yeni motoru kullanıyordu. Dorda süper şasiyi yasakladı. Şuan yeni şaşi. Tamamen bambaşka bir şasi var. Toprağın highside olmasındaki etkenlerden biride bu yeni motora adapte olamaması. Toprağın kendi ağzından söylediği cümle, bu yasak herşeyi mahvetti. O yüzden ben şahsen podyum bekliyorum. Süper şasi ile yeni motora izin olsaydı, Toprak açık ara önde olurdu. Bu arada Ducati den motor devir limiti kaldırıldı. Sizin anlayacağınız Toprağın işi bu sene baya zor olacak. Toprak bu pistte bmw ile galibiyet alamadı ve kazanmayı çok istiyor. Toprak ilk yarışta kazanırsa ben Ducatilerin yüz ifadesini görmeyi çok ama çok istiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
Öner Kurukuz yazdı:

 

O nedenle WSBK da lobileri var.

Yarışlardan çekiliriz dediklerinde geriye yarışacak motor kalmıyor.

Adamlar bunun bilincinde, yıllardır imtiyazlı yarışıyorlar.

 

 

Toprak seneye GP'ye geçerse kimse izlemez WSBK'yı bence. İlk 5 Ducati kendi aralarında yarışır durur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
Fatih Sarıkaya yazdı:

Burada bir Ali Cengiz oyunu var arkadaşlar. Ducatinin baskılarıyla sezan öncesi ilk teslerden sonra Dorna bağzı yasakları açıkladı. Bu yasak öncesi Bmw 2024 süper şaşisi üzerinde yeni motoru kullanıyordu. Dorda süper şasiyi yasakladı. Şuan yeni şaşi. Tamamen bambaşka bir şasi var. Toprağın highside olmasındaki etkenlerden biride bu yeni motora adapte olamaması. Toprağın kendi ağzından söylediği cümle, bu yasak herşeyi mahvetti. O yüzden ben şahsen podyum bekliyorum. Süper şasi ile yeni motora izin olsaydı, Toprak açık ara önde olurdu. Bu arada Ducati den motor devir limiti kaldırıldı. Sizin anlayacağınız Toprağın işi bu sene baya zor olacak. Toprak bu pistte bmw ile galibiyet alamadı ve kazanmayı çok istiyor. Toprak ilk yarışta kazanırsa ben Ducatilerin yüz ifadesini görmeyi çok ama çok istiyorum. 

 

Şasi konusunda Ali Cengiz oyunu yok bence. BMW şimdiye kadar adam akıllı bir başarı elde edemediği için imtiyazlı şasi kullanıyordu. 

 

Toprak geçen yılın şampiyonu olduktan sonra imtiyazlı şasiye izin verilmemesi gayet normal.

 

BMW kullandığı imtiyazlı şasiyi piyasaya sattığı M1000RR'lara da kullanmaya başlasa sorun kalmazdı. Bunu yapamayınca piyasaya satılan motorun şasisine dönüş yapıldı. 

 

Toprağın da aklını başına toplayıp kendini sakatlamamaya özen göstermesi lazımdı. Duyduğuma göre arazide motora binerken kırmış parmağını. İlk testleri kaçırdı. Motora alışmak için yeterli zamanı olmadı. Yarış öncesi testlerde de high side oldu. 

 

Ama Toprak bu, yarışta ne yapacağı belli olmaz. Birincilik gelebilir bence. 

 

 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

 

Şasi konusunda Ali Cengiz oyunu yok bence. BMW şimdiye kadar adam akıllı bir başarı elde edemediği için imtiyazlı şasi kullanıyordu. 

 

Toprak geçen yılın şampiyonu olduktan sonra imtiyazlı şasiye izin verilmemesi gayet normal.

 

BMW kullandığı imtiyazlı şasiyi piyasaya sattığı M1000RR'lara da kullanmaya başlasa sorun kalmazdı. Bunu yapamayınca piyasaya satılan motorun şasisine dönüş yapıldı. 

 

Toprağın da aklını başına toplayıp kendini sakatlamamaya özen göstermesi lazımdı. Duyduğuma göre arazide motora binerken kırmış parmağını. İlk testleri kaçırdı. Motora alışmak için yeterli zamanı olmadı. Yarış öncesi testlerde de high side oldu. 

 

Ama Toprak bu, yarışta ne yapacağı belli olmaz. Birincilik gelebilir bence. 

 

 

Ama işte köy öyle görünmüyordu. Süper şasi ile yarışacaklarını sanıyorlardı. Ducati baskı yapınca Dornada şasiyi yasakladı. Bunlarda yepyeni her tarafı soru işaretleri dolu bir motorla baş başa kaldılar. Eğer şaside değişiklik olacağını bilselerdi yeni bir model çıkarmayıp eskisi ile devam ederlerdi. Burada Ducati 90 bir gol attı. Geçen sezon da olduğu gibi bmw yine yap boz ile uğraşacak. Ducati geçen seneki gücünde kalsaydı sorun olmazdı belki ama adamlar bu sene daha güçlüler. Toprak Ducatiler için düzlükte uçuyorlar diyordu. Cumartesi durumları birlikte izleyip göreceğiz.

Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
Fatih Sarıkaya yazdı:

Ama işte köy öyle görünmüyordu. Süper şasi ile yarışacaklarını sanıyorlardı. Ducati baskı yapınca Dornada şasiyi yasakladı. Bunlarda yepyeni her tarafı soru işaretleri dolu bir motorla baş başa kaldılar. Eğer şaside değişiklik olacağını bilselerdi yeni bir model çıkarmayıp eskisi ile devam ederlerdi. Burada Ducati 90 bir gol attı. Geçen sezon da olduğu gibi bmw yine yap boz ile uğraşacak. Ducati geçen seneki gücünde kalsaydı sorun olmazdı belki ama adamlar bu sene daha güçlüler. Toprak Ducatiler için düzlükte uçuyorlar diyordu. Cumartesi durumları birlikte izleyip göreceğiz.

 

https://www.gpone.com/en/2024/07/25/sbk/cursed-and-blessed-superconcessions-what-they-are-and-how-they-work.html

 

Verdiğim linkte imtiyazlar konusu açıklanmış ve yazı 6 ay öncesine ait.

 

Bu durumda BMW "aaa nasıl biz imtiyazlı şasiyi kullanamıyormuyuz, hay Allah nasıl olur bu" tavrını takınamaz.

 

İmtiyazlı şasi kullanamayacaklarını bal gibi biliyorlardı yani. Ona göre önlem alsalardı. 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

 

https://www.gpone.com/en/2024/07/25/sbk/cursed-and-blessed-superconcessions-what-they-are-and-how-they-work.html

 

Verdiğim linkte imtiyazlar konusu açıklanmış ve yazı 6 ay öncesine ait.

 

Bu durumda BMW "aaa nasıl biz imtiyazlı şasiyi kullanamıyormuyuz, hay Allah nasıl olur bu" tavrını takınamaz.

 

İmtiyazlı şasi kullanamayacaklarını bal gibi biliyorlardı yani. Ona göre önlem alsalardı. 

https://www.speedweek.com/sbk/news/232661/Toprak-Razgatlioglu-Geaendert-und-alles-war-zerstoert.html

 

Toprak üstteki linkte de Ducatinin kural değişikliğini zorladığını söylüyor. Teknik düzenleme 20 Ocak 2025 açıklandı. Yukarıda verdiğin site Ducati tarafını tutuyor pek tarafsız değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Phillip Island, FP2: Ducati'nin ezici hakimiyeti

Nicolo Bulega ve Andrea Iannone de birleşik zaman listesinde zirvede yer alıyor

 

Ducati, Phillip Island'da düzenlenen 2025 Superbike Dünya Şampiyonası'nın sadece ilk antrenman gününe Nicolò Bulega ile değil, aynı zamanda FP2'de ilk 10'da yer alan yedi motosikletle de damga vurdu!

 

Haber kaynak

 

Ducati show izleyeceğiz.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Az önce Toprağın son röportajını izledim. Yüz ifadesinde hiç mutlu değil. Motor hiç bir koşulda çalışmıyor diyor. Gitmiyor, dönmüyor, durmuyor diyor. Sıcak ortamda daha da vahim diyor. Umarım iyi bir ayar bulurlar da yarın güzel bir yarış izleriz. Sezonu böyle hayal etmemiştik. Atraksiyonlu kıran kırana bir rekabet bekliyorduk.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Sıralamaya 2. başladığımız ilk yarışı yine 2. bitirerek bugünü çok iyi bir şekilde tamamladık. Bahattin de 15. olarak ilk yarışında ilk puanını aldı.

Umarım Bulega'nın bu performansı bu piste özeldir. Her pistte bu kadar güçlü olursa işimiz zor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Öner Kurukuz yazdı:

Sıralamaya 2. başladığımız ilk yarışı yine 2. bitirerek bugünü çok iyi bir şekilde tamamladık. Bahattin de 15. olarak ilk yarışında ilk puanını aldı.

Umarım Bulega'nın bu performansı bu piste özeldir. Her pistte bu kadar güçlü olursa işimiz zor.

2.lik bence çok iyi. Bulega 1. yarışta ayrı bir ligdeydi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

İzleme şansım olmadı. Ama Toprak için zaman lazım görünen.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Mehmet Yeter yazdı:

İzleme şansım olmadı. Ama Toprak için zaman lazım görünen.

Toprağın yeni motorda memnun olduğu tek yer kanatlar. Bir kaç tur daha olsaydı Alvaro 2.liği alacaktı. Toprağın dediğine göre arka maşa kısaltacaklar. Kesip biçecekler. Neticede fabrika motoru, ellerinde tüm imkanlar var. Doğru geri bildirimle iyi yerlere geleceklerini umuyorum. Toprak çok hırslı. Bulegaya o şampiyonluğu verirse de, şampiyonluğu almak Bulega için kolay olmayacak. Avrupa yarışlarında Toprağın gerçek potansiyelini görürüz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Avusturalya tam bir kabus gibi çöktü Bmw nin üzerine. Toprak superpolde resmi sıralamada12.sıradan yarışı bitirdi. İkinci ana yarışta ise DNF oldu. Toprağın sinirle ön siperliği kırdığı zaman ne hissettiğini tam olarak biliyorum. Çünkü evde izlerken bende o an o duygularla bmw ye bir araba laf sayıyordum. 2024 yılındaki motordan daha kötü bir motor ile neden ısrar ediyorlar. Toprak eski motorla yarışmak istedi ama bmw yeni motorda ısrar etmiş. Toprak öyle kolay kaza yapan birisi değil. Superpolde sert firenden ötürü motoru durduramadı. Toprağın dediği gibi. Motor dönmüyor durmuyor. Maalesef durumlar böyle. Video pass aldığıma pişman edecekler beni. Haber başlığı durumu özetliyor.

 

Avustralya, Grid Yarışı 2: En büyük kaybeden Toprak

Toprak Razgatlıoğlu

 

Resmin kaynağı.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Üzücü bir durum. Bir an önce bu politikadan vazgecmeliler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Son öğrendiğim bilgilere göre durumlar farklıymış. Ducati FIM aracılığı ile dornaya baskı yapmış. Onlarda 2024 modeli kullanmalarını yasaklamış. Bmw nin bu işte pek suçu yokmuş. Toprak son röportajında, şampiyona Ducati cup olacaksa gelecekte yarışmayı düşünmüyorum dedi. Dornayada bu işi düzeltmeleri için uyarıda bulundu. Umarım işler yoluna girer.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Toprak Razgatlıoğlu: Tehditinin ardında ne var?

Toprak Razgatlıoğlu haksızlığa uğradığını düşünüyor

 

Superbike Dünya Şampiyonu Toprak Razgatlıoğlu, 2025 sezonu için teknik düzenlemelerde yapılan değişikliği kişisel olarak algılıyor ve bunu organizatör Dorna'ya her fırsatta hatırlatıyor.

 

 

Son on yıldır Superbike Dünya Şampiyonası'nda üç yarışçının hakimiyeti öylesine büyüktü ki, organizatör Dorna bu üç yarışçı yüzünden kuralları değiştirmek zorunda kaldı.

Jonathan Rea ve Kawasaki oyunu başlattılar. 2015 yılından itibaren üst üste üç şampiyonluk kazanan takım, 2018 yılında 1988 yılında kurulan serinin tarihinde ilk kez aynı motor konseptleri altında denge kuralı uygulamaya konuldu. Bu, Kuzey İrlandalının üç şampiyonluk daha kazanmasını engellemedi ve bunu üst üste altın kez yaparak bir rekora imza attı.

2022 ve 2023 yıllarında ise Alvaro Bautista, Panigale V4R ile referans oldu. Rakipleri uzun süre İspanyolun fiziksel avantajlarından o kadar şikayet ettiler ki, bunun beraberinde getirdiği dezavantajları görmezden gelerek, 2024 yılı için tam donanımlı bir sürücünün motoru ile birlikte kullanabileceği minimum bir ağırlık getirildi.

Geçtiğimiz yıl Toprak Razgatlıoğlu BMW ile kendi klasmanında bir isimdi ve üst üste 13 yarış kazandı; ondan önce bunu başaran kimse yoktu. BMW'nin 101 yıllık tarihinde ilk kez solo motosiklet dünya şampiyonluğunu kazanmasının ardından , düzenlemeler yalnızca bir cümleyle genişletildi, ancak bu çok önemli.

O zamana kadar bir üretici, yeni bir homologasyon modeli piyasaya sürse bile, kendisine verilen süper imtiyazlı parçaları elinde tutabiliyordu. Ancak söz konusu standart bileşenin yeni modelde de temelde aynı olması şartıyla. 2025 yılından itibaren bir üretici, yeni bir model piyasaya sürdüğünde ancak imtiyazlı parça almaya devam ediyorsa süper imtiyazlarını koruyabilecek. Başka bir deyişle, başarısız olursa. Elbette bu durum BMW'nin dünya şampiyonu olması olasılığında böyle değil.

 

Teknik kuralların bir şampiyonluğun ardından değişmesi tek başına bir durum değil; Kawasaki, Ducati ve BMW gibi üç üretici bunu daha önce deneyimledi.

Ancak BMW olayında kuralların değiştirilme biçimi cesur bir hareket. Bu anlaşmalar, Dünya Kupası'nın başlamasından beş hafta önce, yani mevcut sezonun 20 Ocak'ında resmiyet kazandı. Alman üreticinin tüm kış boyunca yanlış varsayımlarla test yapmasına izin verildi ve bu durum sezon hazırlıklarını etkiledi.

Dorna'nın bu konunun aylardır tartışıldığı yönündeki iddiası ancak kısmen geçerli. Bir üretici, test programını veya geliştirmesini, bir noktada birinin ortaya attığı her fikre göre uyarlayamaz. Üreticiler arasında çok fazla konuşuluyor, öneriler geliyor. Daha da kötüsü, söz konusu kural değişikliğinin komitelerin normal karar alma sürecinden geçmemiş olması ve “Tanrı paragrafı” yoluyla sunulmuş olmasıdır.

Bu sayede Dorna, Dünya Motosiklet Federasyonu FIM ile istişare ederek, gerekli gördüğü takdirde kuralları kendi takdirine göre değiştirebiliyor. Üreticiler ne derse desin.

Dorna bu şakayı pek yapmaz ama BMW'de durum böyleydi. Dünya şampiyonu Razgatlıoğlu'nun bu kadar öfkelenmesinin sebebi de bu. 28 yaşındaki sürücü, bunun kendisine yönelik bir saldırı ve başarılarının değersizleştirilmesi olarak görüyor; ona göre bu, basitçe saygısızlık.

Razgatlıoğlu hayal edebileceğiniz en dost canlısı, en nazik ve en kibar insanlardan biridir. Onun padoktaki karakteri hakkında hiçbir zaman kötü bir söz duymadım. Hoşnutsuzluğunu dile getirdiğinde durum daha da ciddileşiyor.

Phillip Adası'ndaki Ducati Festivali sırasında ve sonrasında Toprak durdurulamazdı. Çünkü ocak ayının sonunda kehanet ettiği şey artık resmileşti.

57 kez yarış kazanan pilot, o dönem "Tek sorun kuralların değişmiş olması" demişti. «Ducati bu konuda çok baskı yaptı ve şimdi kurallar farklı. Ducati çok güçlü: Sadece motosiklet olarak değil, aynı zamanda arkasındaki marka olarak da. Her şeyin değişmesine izin vermek onlar için kolay. Artık Ducati'nin devir sınırı yok ama bu benim için sorun değil. Yamaha'da bile Ducati'yle yarışabiliyordum. Ama Yamaha, Honda, Kawasaki ve Bimota'nın bununla nasıl başa çıkacağını merak ediyorum, bu motorlar hala biraz yavaş. Geçen yıl iyi bir denge vardı ama şimdi Ducati yine açık ara önde - bu iyi değil. Bu yıl zirvede çok sayıda Ducati göreceğiz. Dorna iyi yarışlar geçirmemizi ve herkesin birbiriyle mücadele edebilmesini istiyor. Ama şimdiki duruma göre bu mümkün olmayacak. "Diğerlerinin Ducati'ye karşı mücadele edebileceğini düşünmüyorum."

Avustralya'da ise şunları ekledi: "BMW'deki herkes çok çalıştı. Uzun uğraşlar sonucu kurallar değiştirildi ve her şey yerle bir edildi. Dışarıdan bakınca muhtemelen anlamıyorsunuz ama benim için kurallar değiştiğinden beri motorda her şey farklı oldu."

Sezonun ilk yarışının ardından yaptığı açıklamada, bu yıl unvanını başarıyla korumanın zor olacağını belirtti. İki kez dünya şampiyonu olan isim, "Dorna dövüş izlemek istiyorsa, o zaman eski motorsikletimi geri gelmesi gerekiyor" dedi. «Eğer her şey böyle devam ederse, Bulega hep önde yalnız kalacak. Sürücülerin arasında denge iyi değil, bir şeylerin değişmesi gerekiyor. Bulega Avrupa'da da güçlü olacak, çok güçlü. Umarım herkes şu anki haliyle bundan keyif alır."

Dorna, her yarışta kendi internet sitesi için "Unfiltered" adını verdiği klipler üretiyor. Bu amaçla sürücülerin olay yerinde medya mensuplarıyla sohbet ettiği anlar kayıt altına alınıyor. Razgatlıoğlu, Avustralya'daki bu fırsatı Dorna'ya güçlü bir çağrı yapmak için birden fazla kez kullandı.

Çakıllı zeminde geçirdiği bir tur ve teknik bir sorunla sıfır puanla sonuçlanan felaket Pazar gününün ardından bir adım daha ileri giderek İspanyol spor ajansını tehdit etti : «Bu yıl tüm Ducati'ler önde gidiyor, bu normal değil. Umarım böyle devam etmez çünkü kimse keyif almıyor. Eğer Superbike Dünya Şampiyonası bundan sonra da böyle devam ederse sanırım burada yarışmaya devam etmeyeceğim."

Razgatlıoğlu gücünün farkında, reyting sürücüsü olduğunun ve Superbike Dünya Şampiyonası sırasında birçok taraftarın onun yüzünden televizyonlarını açtığının farkında. Göz alıcı ve mücadeleci sürüş stiliyle uzun zamandır kimsenin başaramadığı kadar ilham veriyor. Ducati taraftarları Avustralya'daki başarılı hafta sonunu kutlarken, diğer tüm taraftarlar burun kıvırdı: Toprak, yalnızca ilk ana yarışta Ducati'nin üstünlük bağlarını kırmayı başardı. Pazar günü ilk 5'te sadece Ducati sürücülerini gördük. Buna göre, genel klasmanda da beş V4R pilotu ilk sıralarda yer alıyor.

 

Haber kaynak

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...