Fatih Sarıkaya 25 Ekim Yazar Paylaş 25 Ekim 101 yıl sonra: BMW nihayet tek başına dünya şampiyonluğunu kazandı 2009 yılında Superbike Dünya Şampiyonası'na giren BMW, 16 yıl sonra Toprak Razgatlıoğlu sayesinde Alman üreticinin 1 numarası oldu. Bu başarının birçok babası var. Üç haftalık sakatlık molasına ve kaçırılan altı yarışa rağmen olağanüstü 2024 sezonunun ardından BMW ve Toprak Razgatlıoğlu'nun Jerez'deki dünya şampiyonluğu beklendiği gibi geldi, bu nedenle hiçbir takım üyesinin sevinçten çılgına döndüğünü görmedik. Toprak Superbike Dünya Şampiyonası'nda özel Kawasaki takımı ile yarışlar kazandı ve Yamaha'yı on iki yıllık bir aradan sonra yeniden şampiyonluğa taşıdı. BMW Motorrad için şirketin 101 yıllık tarihindeki en büyük sportif başarısını, pistte tek başına ilk dünya şampiyonluğuna ulaştırdı. Bunlar Bayerische Motoren Werke için kolay yıllar değildi. 2009'da üretime dayalı dünya şampiyonasına girdiler ve 2012'de o zamanki genel müdür tasarruf ve ilgi eksikliği nedeniyle fişi çekti. BMW'deki motor sporları tutkunları, SBK projesini zar zor canlı tuttular ve Dr. Markus Schramm 2019'da fabrikaya dönüş zamanının geldiğine karar verdi. Mevcut başarının temelini attı; dünyanın dört bir yanındaki BMW hayranları, Bmw markasını Superbike Dünya Şampiyonası'nın en iyi üreticisi haline getirdiği için ona teşekkür ediyor. Razgatlıoğlu ve menajeri Kenan Sofuoğlu'nu Mayıs 2023'te beyaz-mavililere katılmaya ikna eden kişi, bugünkü BMW spor direktörü Marc Bongers oldu. Yıllardır Hollandalıyı hangi yönetim hatasıyla suçlarsanız suçlayın, kimse onun bu başarısını inkar edemez. "El Turco" şampiyonluğu kazandıktan sonra Bongers'ın yanı sıra SMR takım patronu Shaun Muir ve ekip şefi Phil Marron'dan TV kameraları karşısına çıkmaları ve röportajlar yapmaları istendi. Yalnızca bugünkü takım yapısının mimarı ve dolayısıyla başarısının büyük bir kısmı arka planda kaldı: Christian Gonschor. Bochum yerlisi Dr. Schramm, başarıya giden yolun nasıl olması gerektiğini düşündüğünü anlattı. O dönemde BMW Motorrad'ın başkanı ona olan güvenini dile getirdi ve onu teknik direktör yaptı. Gonschor, Sylvain Guintoli, Bradley Smith ve Markus Reiterberger gibi deneyimli, hızlı ve yetkin pilotlardan oluşan bir test ekibi kurdu. Tüm bilgilerin yarış ekibinden test ekibine ve geliştirme departmanına ve tekrar geri akışını sağladı. Razgatlıoğlu harika bir yarış pilotu ve şu anda Superbike Dünya Şampiyonası'nın en iyisi. Ancak 2022 ve 2023'te zayıf Yamaha'da Ducati'de Alvaro Bautista'ya karşı künt silahlarla savaşırken gördüğümüz gibi, motosikletin zayıflıklarını ancak bir dereceye kadar telafi edebiliyor. Şu anda yalnızca Toprak BMW'de dünya şampiyonu olabilir; buna şüphe yok. Ancak aynı durum Kawasaki'de Jonathan Rea ve Ducati'de Bautista için de geçerliydi. Kendisi de üç kez şampiyon olan Bautista, Razgatlıoğlu ile BMW arasındaki ortak yaşamı çok yerinde bir şekilde tanımladı: “Bu her zaman paketle ilgili. Bir sürücünün, yeteneklerinden en iyi şekilde yararlanabileceği, kendisi için en iyi motosiklete ihtiyacı vardır. Benim için geçen yıl Ducati'ydi, Honda ile aynı şey değildi. Toprak içinse BMW.” Haber kaynak 2 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 29 Ekim Yazar Paylaş 29 Ekim WSBK, Kenan Sofuoğlu duyurdu: "Toprak Razgatlıoğlu'nun hedefi, Pramac'ta Jorge Martin tipi bir sözleşmeyle 2026'da MotoGP'ye gitmek" Toprak Razgatlıoğlu'nun menajeri Kenan Sofuoğlu, Yamaha ile Dünya Superbike'ta başarılı bir dönem geçirdikten sonra sürücüsünün BMW'ye geçişiyle ilgili eleştirilere ve spekülasyonlara yanıt verdi. Birçok kişi için bu geçiş, Toprak'ın kariyerine zarar verebilecek finansal bir hamle olarak görülüyordu. Ancak Sofuoğlu, BMW'ye katılma kararının uzun vadeli bir karar olduğunu açıklayarak söylentileri hızla ortadan kaldırdı. Türk geçen hafta sonu Jerez'de M1000RR ile serideki SBK kategorisinde dünya şampiyonluğunu kazanıp tartışmalara noktayı koydu… « Toprak BMW ile sözleşme imzaladığında, birçok kişi bunun sadece para için olduğunu ve bu seçimle kariyerini mahvedeceğimi düşündü ," dedi Sofuoglu . " Ancak durum böyle değildi. Bu kararı, BMW'nin farklı şampiyonalarda neler yaptığını ve elde edilen sonuçları dikkatlice değerlendirdikten sonra verdim. Ayrıca o sırada motosikleti kimin sürdüğünü de biliyordum. Ve sonra, Yamaha ile zamanımız doldu ve BMW harika bir iş çıkarıyordu. Bu yüzden onları seçtik. » Sofuoglu, GP One'da Razgatlıoğlu'nun BMW ile dünya şampiyonluğunu kazanma potansiyeline sahip olduğunu ilk testlerden gördüğünü ekledi : " Sezon dışı ikinci testten itibaren etkileyici olduğu için dünya şampiyonluğunu kazanabileceğini anladım. Toprak profesyonel bir sürücü ve bugün artık ona pistte ne yapması gerektiği konusunda tavsiyede bile bulunmuyorum. Çünkü bunu zaten biliyor » Kenan Sofuoglu: “ Gresini'de Marc Marquez'in yaptığı gibi bir operasyonla ilgilenmiyoruz » Toprak, diğer üreticilerle şampiyonluk kazanma arzusundan bahsetti ve Sofuoglu ve sürücüsünün hırsı MotoGP'de bir gelecek hedefliyor. 2026'da MotoGP'ye gitmek istiyoruz, hedefimiz bu . Aslında masadaki tüm fırsatları değerlendireceğiz. Doğru teklifi bulamazsak, şu an için bu Dünya Kupası'nda kalabiliriz. Önceliğimiz BMW, ancak 2025'ten sonra ne olacağını hala bilmiyoruz » Kenan Sofuoğlu ayrıca MotoGP için George Martin'in Pramac Racing ile yaptığına benzer bir "fabrika paketi" arayacaklarını açıkladı . " Bir fabrika paketi ve üreticiyle bir sözleşme istiyoruz, çünkü Pramac'ta Martin ile çalışıyor. Gresini'deki Marc Marquez gibi bir operasyonla ilgilenmiyoruz. Marc'ın arkasında büyük bir destek var, ancak Türkiye'de hiçbir sponsorumuz yok ve destek açısından çok daha az ağırlığımız var . Bu yüzden nasıl davranacağımızı göreceğiz. " Razgatlıoğlu ve Sofuoğlu'nun hedefleri net: BMW ile mükemmelliği hedeflerken , MotoGP'deki olası geleceğe hazırlanmak. Haber kaynak 3 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 30 Ekim Yazar Paylaş 30 Ekim Resmi: Bahattin Sofuoğlu, 2025’te WSBK’de yarışacak! Bradley Ray ile yollarını ayıran Motoxracing, gelecek sezon Tito Rabat'ın yanındaki koltuk için Bahattin Sofuoğlu ile anlaştı. Böylelikle Dünya Superbike Şampiyonası'nda Toprak Razgatlıoğlu ile birlikte iki temsilcimiz yarışıyor olacak. Temsilcimiz Bahattin Sofuoğlu, bu anlaşma üzerine şunları söyledi: "Eski takımımla tekrar yarışabileceğim için gerçekten çok mutluyum." "Planım, kariyerimdeki bu heyecan verici yeni bölüme başlarken mümkün olan en kısa sürede hazır olmak." "İlk testleri beklerken kendime güvenebilmek için bir üretim YZF-R1 kullanmaya başladım. Sandro Carusi ve Yamaha'ya çok teşekkür ederim." Takım patronu Sandro Carusi bir süredir yalnızca teknik kadro açısından değil, aynı zamanda deneyimli Tito Rabat'a yetenekli çaylak Bahattin Sofuoğlu'nun katılacağı sürücü kadrosu açısından da çok fazla çalıştığını dile getirdi. Carusi, "Nihayet önümüzdeki sezon iki sürücüyle yarışacağımızı teyit edebilirim." "Aynı zamanda eski bir Moto2 dünya şampiyonu olan deneyimli Tito Rabat'a gelecek vaat eden genç Bahattin Sofuoğlu katılacak." "Eminim ki 2025'te gerçekten birbirine sıkı sıkıya bağlı bir çalışma grubuna sahip olacağız." dedi. Haber kaynak 3 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 30 Ekim Yazar Paylaş 30 Ekim Motoxracing Yamaha, Rabat ve Bahattin Sofuoglu ile 2025 WorldSBK sezonu için çifte çaba sarf ediyor Taze bir his, yeni bir görünüm ve deneyim ile öğrenme isteğinin bir karışımı: 2025 Motoxracing Yamaha WorldSBK Takım kadrosuna hoş geldiniz 2024 MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası bitmiş olabilir ancak 2025'e ilişkin bulmacanın son parçaları yerlerine oturuyor ve Yamaha Motoxracing WorldSBK Takımı için iyi bir haber. Takım çabalarını ikiye katlayacak ve önümüzdeki sezon için iki motosiklet sahaya sürecek. Sürücüleri, 2014 Moto2™ Dünya Şampiyonu Tito Rabat ve WorldSSP yarış galibi Bahattin Sofuoglu'nun gelecek yıl Sandro Carusi'nin yeni görünümlü takımına öncülük etmesiyle, daha bilge bir deneyim ve gençlik coşkusunun bir karışımı olacak. TÜRKİYE TEMSİLCİLİĞİ İKİYE KATLANDI: Sofuoğlu, Kenan amcanın izinden gidiyor ve Toprak'a hayranlık duyuyor Bu, WorldSSP300 yıllarında Sandro Carusi'nin takımıyla yarışan ve dört kez kazanıp toplamda sekiz kez podyuma çıkan Bahattin Sofuoglu için hoş bir dairesellik. 2022 Avrupa turları için MV Agusta ile WorldSSP'ye yükseldi ve yılın son dört turunda üç kez ilk beşe girerek etkiledi ve ardından 2023'teki Barselona'daki 2. Yarışta üreticinin en son galibiyetini aldı. 2024'ün son turlarında karşılıklı anlaşmayla ayrılana kadar takımda kalan Sofuoglu'nun WorldSBK'da Yamaha'ya geçişi, sezonun en heyecan verici beklentilerinden biri olacak. Padokta en üst sınıfa yükselen ve WorldSBK gridinde Türkiye varlığına katkıda bulunan Bahattin Sofuoglu, Dünya Superbike yolculuğuna başlamak için can atıyor: "Eski takımımla tekrar yarışabildiğim için çok mutluyum. WorldSSP300'de gerçekten iyi, başarılı sezonlar ve podyumlar geçirdik ve şimdi hüküm süren sınıfta tekrar bir araya geldik. Kariyerimin bu heyecan verici yeni bölümüne başlarken planım mümkün olan en kısa sürede hazır olmak. İlk testleri beklerken özgüven kazanabilmek için YZF-R1 kullanmaya başladım. Sandro Carusi ve Yamaha'ya çok teşekkür etmek istiyorum". CARUSI YENİLENMİŞ HİSSEDİYOR: Sofuoglu “gelecek vaat eden genç”, Rabat rakipten çekirdek üyeye Takım patronu Sandro Carusi, dünyanın en hızlı ve en popüler üretim tabanlı Şampiyonası'nda takımın varlığını genişletebildiği için duyduğu memnuniyeti dile getirerek şunları söyledi: "Sonunda gelecek sezon iki sürücü sahaya süreceğimizi doğrulayabilirim. Aynı zamanda eski bir Moto2™ Dünya Şampiyonu olan deneyimli Tito Rabat ve gelecek vaat eden genç Bahattin Sofuoğlu da takıma katılacak. Tito son sezonlarda rakibimizdi ve bu yüzden artık ekibimizin bir parçası olacağı için mutluyum. Bahattin ile 2020'de WorldSSP300 Şampiyonası ekibimizin bir parçası olarak çalıştık. Bu iki sezon boyunca sık sık podyumda yer aldık ve yollarımızın bir gün tekrar kesişeceğini hep umdum. Bu, WorldSBK'da iki sürücümüzün olduğu ilk sezonumuz olacak ve bu yüzden teknik kadromuzda da yeni katılımların yanı sıra tanıdık yüzlerle birlikte değişiklikler olacak. 2025'te gerçekten sıkı sıkıya bağlı bir çalışma grubumuz olabileceğinden eminim." TAKIMIN WorldSBK TARİHİ: geçmiş yıllardaki en iyi altı potansiyel Takımın WorldSBK gridindeki varlığı, İtalyan Roberto Tamburini'nin sınıfa yükselip Barselona'da en iyi P10'u ve toplamda on puan alan bitişle sağlam sürüşler sergilediği 2022'ye kadar uzanıyor. 2023'te, takımı 2023'te Imola'da unutulmaz bir ilk altı bitişine taşıyan 2022 BSB şampiyonu Brad Ray'e bahis oynadılar. Bu, takımın bugüne kadarki en iyi performansı olmaya devam edecekti çünkü 2024 de Ray'in daha önce umduğu gibi ilk altı için mücadele ettiğini göremedi. Haber kaynak 5 Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 30 Ekim Paylaş 30 Ekim Omuzlarında ciddi bir yük var Allah mahcup etmesin. Başarılar dilerim. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 31 Ekim Yazar Paylaş 31 Ekim Bahattinin Agustada çok sorunu vardı. Adamlar istediği gibi motor ayarı yapamıyordu veya yapmak istemiyorlardı. Bahattin Kendi ağzından "motora ne zaman binsem ayarı farklı, bu motora alışmada sorun çıkarıyor." En son Kenan garajı bastığında istediği gibi motor verdiler. O motorda Bahattin'e derece verdi. Bahattin güzel sürüyor, Kenan ensesinde olunca daha iyi sürüyor. Zannedersem Agustayla köprüleri atan Kenan oldu. İyide yapmışlar. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 31 Ekim Yazar Paylaş 31 Ekim Rakiplere şok: Toprak'a yeni BMW M1000RR BMW, yedi yıl içinde Superbike Dünya Şampiyonası'na dördüncü yeni homologasyon modelini getiriyor. Bu, net bir mesajı beraberinde getiriyor: Şampiyon Toprak Razgatlıoğlu, 2025'te de referans olarak kalacak. 29 Eylül'de Toprak Razgatlıoğlu, 2025 Superbike Dünya Şampiyonası için "yeni BMW" hakkında ilk kez kamuoyuna konuştu. 28 yaşındaki sürücünün, BMW'nin çok gizli tutmak istediği bir şeyi ağzından kaçırdığını artık biliyoruz. Bu, spor direktörü Marc Bongers'ın yeni bir homologasyon modeli olmayacağını , yalnızca "normal gelişim adımları" olacağını iddia etmesine bile yol açtı. 30 Ekim öğleden sonra geç saatlerde BMW, 2025 için dört yeni modeli tanıttı: M1000RR'ye ek olarak bunlar S1000RR, M1000R ve S1000R'dir. Fabrikanın 2019'da Superbike Dünya Şampiyonası'na dönmesinden bu yana bu, yedi yıl içinde dördüncü homologasyon modeli oldu. Milyonlarca yatırımdan ve 2024'te şampiyonlukla ödüllendirilen bu şampiyonaya olan bağlılıktan bahsediyoruz. Razgatlıoğlu, bu yıl 21 Nisan'dan itibaren üst üste 13 yarış kazanarak rekora imza attı. Bu galibiyet serisini Magny-Cours'taki kötü kazası bitirdi. Sakatlığı nedeniyle altı yarışı kaçırmak zorunda kalan Türk, Nicolo Bulega'nın (Aruba.it Ducati) 43 puan önünde Dünya Şampiyonluğunu kazandı ve 18'i galip olmak üzere 30 yarışta 27 kez podyuma çıktı. . 28 yaşındaki superstar ve takım arkadaşı Michael van der Mark, referans noktası olarak kalabilmek için 2025 yılı için yeni bir motosiklet alacak. Kısa stroklu gaz kelebeği kolu veya Kaydırma Kontrolü ve Fren Kaydırma Yardımı gibi elektronik özellikler gibi üretim modelinde yapılan değişikliklerin yarış motosikleti üzerinde hiçbir etkisi olmayacak. Ancak artan motor gücü, daha yüksek bastırma kuvveti ve esnek şasi daha iyi bir temel sağlayacak. Üretim motorunun güç çıkışı 6 bg artırılarak 218 bg'ye çıkarıldı; yarış versiyonunun ise 250 bg civarında olması bekleniyor. Yeni M RR, önemli açılardan revize edilen tanıdık dört silindirli sıralı motoru kullanıyor. Üretim modelindeki performans artışı, özellikle titanyumdan yapılmış yeniden tasarlanmış tam gövdeli valfler, sıkıştırma oranının 14,5:1'e (önceden 13,5:1) arttırılması, yeni, oval şekilli giriş ve çıkış kanalları ile teknik olarak mümkün oluyor , uyarlanmış hava kutusu geometrisi ve değiştirilmiş yanma odası şekli ve daha büyük gaz kelebeği valfleri. Gaz kelebeği çapı artık 48 mm yerine 52 mm'dir. Bu da geçiş kesit alanında yüzde 17 civarında bir artışa karşılık geliyor. Yeni tasarlanan pistonlar artan termal ve mekanik gereklilikleri hesaba katıyor. Optimum akış koşullarını sağlamak için valf kılavuzları kanal yüzeyiyle aynı hizada kısaltıldı ve egzoz valflerine daha yumuşak geçişler verildi ve oturma açısı 45 dereceden 40 dereceye düşürüldü. Geri akışı önlemek için giriş kanallarına valf plakasında belirgin bir kenar verildi. Daha fazla aerodinamik geliştirme sürecinde kanatçıklar yeniden tasarlandı ve artık hem dik hem de eğimli sürüş sırasında daha da fazla bastırma kuvveti üretiyor. Aynı zamanda tekerlekli sandalyeye binme eğilimi de yeniden azaltılabilir. 300 km/s hızdaki aerodinamik bastırma kuvveti 22,6 kg'dan 30 kg'a çıkarılmış olsa da azami hızda herhangi bir kayıp söz konusu değil. Esnek çerçeve de ayarlamalardan geçti. Direksiyon başlığı alanındaki sağlamlık optimize edildi ve üst bağlantı noktası, motorun sol tarafında, silindir kapağından motor mahfazasına taşındı. Razgatlıoğlu ve van der Mark, ekteki fotoğraflarda da görüldüğü gibi üretim makinesiyle birkaç turu tamamladılar. Bu arada yarış makinesi Sylvain Guintoli ve Markus Reiterberger'den oluşan test ekibi tarafından motorun elektronikleri ayarlandı. Haber kaynak 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 31 Ekim Yazar Paylaş 31 Ekim Çok güzel bir motosiklet. Pahalı Ducatiden daha çok motor satacaklar. Avrupada arabalarıyla değil motosikletleriyle akla gelecek bir marka olacak. Toprağın galibiyetleri gelmeye başladığında BMW motosiklet incelemeleri de tavan yapmıştı. Bmw motosiklet yapabiliyormuş. Toprak yeni motor gelecek dediğinde bu bilginin saklanması gerektiğini ona söylememiş olmalılar. Yönetici bongers basının sorularına yalandan geçiştirme cevaplar vermeye çalıştı. Yeni motor değil de yükseltmeler demek istedi. Demek ki gizli tutuluyormuş. Ve yeni Bmw karşımızda. Ducati yakıt akış hızı kesilince gücüde düşmüştü. 2025 yılında bu daha da fazlalaşacak. Ekonomik daralmadan küçülmeye giden Volkswagen bu konuda İtalyan markasına maddi olarak pek yardımcı olamayacak gibi. Bmw silahları çıkardı. Tüm gücü ile saldıracak. Parada var aşk da var. Daha ne olsun. Toprak dan 13 galibiyet rekorunu kırmasını dört gözle bekliyoruz. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 31 Ekim Yazar Paylaş 31 Ekim YENİ M 1000 RR TANITILDI: BMW 2025 modelini tanıttı WorldSBK üreticileri asla durmaz ve 2024 WorldSBK şampiyonluğunu kazandıktan sadece birkaç gün sonra BMW, 2025 için yeni bir M 1000 RR tanıttı BMW, yeni 2025 M 1000 RR makinesinin ilk görüntüsünü ortaya çıkardı. Motor yükseltmesi sayesinde daha fazla güce sahip ve 14.500 rpm'de 218 beygir gücünde (6 beygir daha fazla) bir zirve performansına ulaşıyor. Aerodinamik, dik ve eğikken daha fazla yere basma kuvveti üretmeye yardımcı olmak için karbon fiberden yapılmış kanatlarla revize edildi, eğilirken viraj hızları artırıldı ancak tekerlek kaldırma eğilimi azaltıldı. Aerodinamik yere basma kuvveti yükü 300 km/s'de 30 kg'a çıkarıldı, 7,4 kg arttı ancak azami hız 314 km/s olarak kaldı. Diğer değişiklikler arasında kısa stroklu gaz kelebeği, egzoz ve şaside yapılan değişiklikler yer alıyor. Bu sayfanın en üstündeki galeride yeni makinenin çarpıcı resimlerine göz atın! Haber kaynak 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 6 Kasım Yazar Paylaş 6 Kasım Salı öğleden sonra BMW, Toprak Razgatlıoğlu'nun 2024 Superbike Dünya Şampiyonasını kazandığı M1000RR'nin özel bir modelini tanıttı. Dünya şampiyonunun tüm istediği yerine getirildi. 2024 Superbike Dünya Şampiyonası'nda BMW için azim ile çalışmanın sonucu tüm yatırımlar meyvesini verdi; Toprak Razgatlıoğlu, Jerez'deki sezon finalinde ilk yarışta Bavyeralı üreticinin ikinciliğini ve sürücülerde ilk şampiyonluğunu elde etti. Hiç şüphesiz 28 yaşındaki pilotun yeteneği Dünya Kupası'nı kazanmada büyük rol oynadı. M1000RR ile Türk aynı zamanda doğru araçları da eline aldı. BMW, 18 kez sezonun galibinin her isteğini katı düzenlemeler çerçevesinde yerine getirdi. Bmw spor direktörü Marc Bongers SPEEDWEEK.com ile yaptığı röportajda «Toprak, sonuçları garanti eden sürücüdür. Dolayısıyla onun isteklerine yanıt verdiğimiz açık," dedi . Bir sürücü size farklı sürüş davranışı fikri hakkında bir şeyler söylerse, bu dileğinin teknik olarak uygulanması farklı bir iştir. Bazen sınırlı özel modele dahil edilen dilekler. Salı öğleden sonra tanıtılan ‹ WSBK CHAMPION EDITION 2024 ›'den yalnızca 54 adet üretilecek. M RR çok miktarda karbon içeriyor ve yol onayı için gerekli göstergeleri ve aynaları göz ardı ederseniz Toprak Razgatlıoğlu'nun dünya şampiyonu motosikletine çok benziyor. Michael van der Mark (Jerez/Yarış 2) ve Garrett Gerloff'un (Aragon/Yarış 1) podyum bitişleri de teyit ettiği gibi, M1000RR sezon boyunca diğer BMW sürücüleri için giderek daha kullanışlı hale geldi. Bongers, "Toprak'ın ekstrem bir sürüş tarzı var ama iş ayarlara gelince diğerlerinden çok da farklı değil" diye açıkladı. "Sürüş tarzı söz konusu olduğunda diğer BMW sürücülerini de yanında getirdi. Her seansta Toprak'ın neler yaptığını ve motosikletin iyi çalıştığını gördüğünüzde... Michael ile bunun üzerinde çok çalıştık ve bu çabaya değdiğini görebiliyordunuz." Haber kaynak 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 24 Kasım Yazar Paylaş 24 Kasım Bu haberi atlamışım. WSBK ya yeni bir üretici geliyor. Kawasaki motoru ile özgün bir üretici. Pahalı motorları ile bilinen Bimoto. Elbette Avrupalı ve italyan. 1973 yılında kurulan bu şirket daha öncede WSBK da yarışmıştı. Kawasaki fabrika takımını kapattı, yani pucettiye devretti. WSBK da iki fabrika üreticisi Kawasaki olacak. Bu iki üreticide çok güçlü ve ön sıralar için mücadele edecek. Bimotonun şasi tamamen kendine ait. Pucetti ise orjinal kawasaki şasesi kullanacak. Kısacası Kawasaki takımı Pucetti oldu, ek olarakda Bimoto gride katıldı. Bimota KB998: Yarış pistinden yola 13 yıl boyunca Kawasaki fabrika takımı olarak görev yapan İspanyol Provec takımı, 2025 Superbike Dünya Şampiyonası'nda Bimota renklerinde boy gösterecek. Jerez testinin ardından performans olarak nerede oldukları aşağı yukarı belli oldu. Provec Racing, Kawasaki bayrağı altında yedi sürücü ve altı marka dünya şampiyonluğu kazandı ve aynı zamanda sayısız zafer ve podyum elde etti. Son zamanlarda başarılar azalmış olsa bile böyle bir geçmiş öyle kolay kolay denize atılacak bir şey değil. Ancak Provec Racing'in 2024 Superbike Dünya Şampiyonası'ndan sonra Kawasaki'nin emriyle yapması gereken de buydu, çünkü Japonlar Bimota'nın hissedarları ve markayı ilerletmek istiyorlar. Provec Racing'in yeni geliştirilen motosiklet hakkında bildiği tek şey ZX-10RR'den gelen motordu. Bu hafta Salı ve Çarşamba günü yapılan Jerez testinde operasyonel pilotlar Alex Lowes ve Axel Bassani, Bimota'yı ikinci günde ilk kez resmi olarak sürdüler. Tur süreleri zaten ortadaydı: KB998 rekabetçi bir motosiklettir! "Ekip şefleri ve sürücüler hafta sonundan beri hala yarış modundaydı ve bu iyi bir şeydi. Çünkü bu şekilde ayarlanması gereken noktaları anında hissedebiliyordu. Prömiyerden takım yöneticisi Guim Roda, "Hızlıydılar ve yine de motosikletin özelliklerini anlayabiliyor ve iyileştirilmesi gereken alanları tespit edebiliyorlardı" dedi. "Zaten iyi tur zamanları elde ettik, dolayısıyla geleceğe dair beklentilerimiz de olumlu. Temel motosikletin çalıştığı için mutluyuz. Bu yeni şasiyle motorun karakterini anlıyoruz ve artık üzerinde yoğun bir şekilde çalışmamız gerekiyor." Bimota'nın KB998'i geliştirme yaklaşımı Ducati'ninkine tekabül ediyor: yarış pistindeki performans öncelikliydi ve üretim modeli yalnızca ikinci adımda bundan türetiliyor. «Bir prototipi, seri üretimdeki belirli sınırlamaları dikkate alarak bir sokak motosikletine dönüştürürseniz, iyi bir sonuç elde edebilirsiniz. Başlangıç pozisyonunun bu kadar iyi olmasına oldukça şaşırdığımızı ve mutlu olduğumuzu söylememiz gerekiyor" dedi İspanyol rahatlamış bir şekilde. Haber kaynak Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 25 Kasım Yazar Paylaş 25 Kasım 2024 DÜŞÜŞ RAPORU: 2024'te en çok kim kaza yaptı? Sam Lowes, Bautista başı çekiyor; Razgatlıoğlu tam zamanlı sürücüler arasında en az düşeni. WorldSBK'da iki sürücü 2024'te 17 düşüş kaydetti. Çaylak Sam Lowes (ELF Marc VDS Racing Team) ve Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati) bu yıl istenmeyen kaza listelerinde 17'yle zirveye yerleşti, her biri 10 düşüş kaydeden üç sürücünün önünde yer aldı. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK), Tarran Mackenzie (PETRONAS MIE Racing Honda) ve Andrea Locatelli (Pata Prometeon Yamaha) 2024'te çift haneli düşüşler kaydetti. Üst üste ikinci yıl en az kaza yapan tam zamanlı sürücü, iki kez düşen 2024 Şampiyonu Toprak Razgatlıoglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) oldu: Misano'daki FP2'de ve Magny-Cours'daki FP2'de. 2024'te WorldSBK sürücülerinin toplam kazaları (joker ve yedek sürücüler dahil değildir) 17 – Alvaro Bautista, Sam Lowes 10 – Alex Lowes, Andrea Locatelli, Tarran Mackenzie 8 – Andrea Iannone, Michael van der Mark, Jonathan Rea 7 – Iker Lecuona, Axel Bassani, Remy Gardner, Xavi Vierge 5 – Nicolo Bulega, Scott Redding, Tito Rabat 4 – Danilo Petrucci, Michael Ruben Rinaldi, Bradley Ray, Garrett Gerloff 3 – Dominique Aegerter 2 – Adam Norrodin, Toprak Razgatlıoğlu Haber kaynak 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts