İçeriğe Yönlendir

World SuperBike - Haberler, Gelişmeler ve Sonuçlar


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Yurdaer Elay
(düzenlendi)

Bu gururu bize yaşattığın için teşekkürler. Tebrikler Toprak..

 

toprak.jpg

tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

2 ayrı takım 2 ayrı Şampiyonluk.Açık konuşalım Griddeki en iyi Motosiklet Bmw değil Ducati idi.Geçirdiği büyük kaza sonrası tekrar dönüşü hiç kolay değil.Motosikletlerde Bmw getirdiği ilk Şampiyonluk üstelik ilk senesinde.

Griddeki onca tecrübeli rakibini büyük isimleri geçip Gerçekten büyük iş başardı.

Teşekkürler Toprak ...

262_448400359_991744882305423_5087399255103205310_n.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Artık şu net şekilde biliniyor ki Toprak bambaşka bir seviyede motor sürüyor.

En güçlü ya da en hızlı motora ihtiyacı yok.

 

Ayrıca bu sonuç Ducati'nin kendini beğenmişliğine de bir darbe oldu.

"En güçlü motoru biz yapiyoruz, bizim motorumuza binen orta seviye bir sürücü bile şampiyon olabilir" diyerek sürücülere az para veriyordu. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Yurdaer Elay yazdı:

 

 

Ben paylaşırken youtube'a henüz düşmemişti. Oradan da link verdiğin için teşekkürler 👍🏻

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
(düzenlendi)

Son yarış da böylelikle sona erdi.

Toprak motora güzel ayar vermiş, ben yarışın yarısını geçince Bulage'nın bizi geçmesini bekliyordum ama maalesef Toprak bu sefer buna izin vermedi.

Son turda zaten Bulega'nın performansı düşmeye başlamıştı, fark 0.9 sn ye kadar çıkmıştı. Yarış kırmızı bayrakla bitmese bile ben kalan 4 turda Bulega'nın Toprak'ı geçebileceğini sanmıyorum. Hatta fark açılabilirdi bile.

Park Ferme'de zaten Bulega da "bugün Toprak çok hızlıydı, yetişemedim" dedi.

Ayrıca Bulega bu sezon bedavadan "nasıl fren yapılır, viraja nasıl girilir, virajdan nasıl çıkılır, lastik nasıl korunur" konularında ders aldı.

Para versen kimse göstermez bunları sana, kıymetini bil. :D

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Topragin Yamaha sezonunu kaçırdığıma yanıyorum. O motorlar nasıl güzel işler yapmıştır helal olsun. Tebrikler Toprak bize bu gururu yaşattığın için. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Mehmet Yeter yazdı:

Topragin Yamaha sezonunu kaçırdığıma yanıyorum. O motorlar nasıl güzel işler yapmıştır helal olsun. Tebrikler Toprak bize bu gururu yaşattığın için. 

 

Geçen sene çok adrenaliydi. Hop oturup hop kalktık. 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Sezonun son yarışında duble BMW podyumu keyfin cabası oldu. Tebrikler Toprak, tebrikler van der Mark abi.

Çaylak olmasına rağmen harika bir performans sergileyen ve son ana kadar şampiyonluk mücadelesini sürdüren Bulega'yı da tebrik ederim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
(düzenlendi)
Mehmet Yeter yazdı:

Topragin Yamaha sezonunu kaçırdığıma yanıyorum. O motorlar nasıl güzel işler yapmıştır helal olsun. Tebrikler Toprak bize bu gururu yaşattığın için. 

 

 

Saç baş yolduk be... :vurduvara:

Sen tut ilk 3  sektörde yaldır yaldır gel, virajlarda geç, son virajı dönüp düzlüğe çıkınca yanından el sallaya sallaya geçsinler... Ah gidi Yamaha ah. Saç bırakmadın bizde.

Herkes Yamaha iyi motor sanıyordu, böylelikle Yamahanın değil Toprak'ın başarısı olduğunu herkes gördü.

 

O motora Jonathan Rea oturdu, tek podyum yapabildi. 6 kez wsbk şampiyonu sürücü yamaha ile yarış kazanamadı.

Düşün artık. Toprak o motorla son yarışa kadar şampiyonluk kovaladı.

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

BMW'NİN HAYAL HAFTA SONU: Toprak ve van der Mark sezonu 1. ve 3. sırada tamamladı

53709_jdr_r12_ambience_full.jpg

 

Jerez, Alman üretici için tarihi bir yarış oldu; hafta sonunu P1 ve P3 olarak noktayı koydular.

 

 

TOPRAK: “Mickey ve BMW ile birlikte podyumu paylaşma hayalimiz vardı...”

 

Tarihi yarış hafta sonunu 28 yaşındaki Türk sürücü şunları söyledi: "Muhteşem bir hafta sonuydu. BMW ile Dünya Şampiyonası'ndayız. İkinci şampiyonluğumu kazandım ve gerçekten mutluyum. İlki benim için çok özeldi çünkü babam içindi. Bu benim için. Uzun bir sezondu, çok başarılı bir yıldı. Üst üste 13 galibiyet aldık, muhteşem bir sezondu ama sonunda bitti." 

“Bu inanılmaz çünkü bu yıl Mickey ve BMW ile birlikte podyumu paylaşma hayalimiz vardı. Bunu son yarışta başardık. Çok önemli bir son yarıştı çünkü sezon sonunda podyumu Mickey ile paylaştık. Bu inanılmaz. O çok iyi bir adam ve her yarış hafta sonu çok zorluyor. Büyük sakatlıklardan sonra bile geri döndü ama artık daha güçlü. Umarım gelecek yıl podyum için birlikte mücadele ederiz.”

 

Van Der Mark: “Bu yıl tüm BMW ekibi için bir rüyaydı...”

Bu büyük bir rüya. Bu yıl tüm BMW ekibi için dünya şampiyonluğunu almak bir rüyaydı ve benim için de harika bir şeydi. Motosikleti geliştirmek için çok çalıştım.

 

Hollandalı ekledi: "Son iki yılda biraz şanssızdım ama bu yıl, yine de bana güvendiler. Tempomu artırıyordum, Toprak ile birlikte çalışıyordum ve belli bir noktada podyumun geldiğini hissettik. Amacımız birlikte podyumda olmaktı. Ne yazık ki Magny-Cours'ta orada değildi ama bu hafta sonu sezonu dünya şampiyonluğuyla, yarışı kazanarak ve ben podyumda bitirdim, herkes için harika."

 

Haber kaynak

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Öner Kurukuz yazdı:

 

Saç baş yolduk be... :vurduvara:

Sen tut ilk 3  sektörde yaldır yaldır gel, virajlarda geç, son virajı dönüp düzlüğe çıkınca yanından el sallaya sallaya geçsinler... Ah gidi Yamaha ah. Saç bırakmadın bizde.

Herkes Yamaha iyi motor sanıyordu, böylelikle Yamahanın değil Toprak'ın başarısı olduğunu herkes gördü.

Aslında önceki mesajımda da demek istediğim buydu. Dediğiniz gibi Toprak hem Yamaha hem de BMW ile rüştünü fazlasıyla ispat etti. 

Seneye bmwnin sadece yapması gereken düzlük hızlarinin iyileştirilmesi gibi görünüyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Mehmet Yeter yazdı:

Aslında önceki mesajımda da demek istediğim buydu. Dediğiniz gibi Toprak hem Yamaha hem de BMW ile rüştünü fazlasıyla ispat etti. 

Seneye bmwnin sadece yapması gereken düzlük hızlarinin iyileştirilmesi gibi görünüyor.

Toprak arka tekerde daha fazla kavrama istiyor. Viraj çıkışlarında hala istediği gibi değil. Toprağın dediğine göre 2025 Bmw farklı bir motosiklet olacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

2024 yılının son yarışının son podyumu. Bakalım seneye son podyum nasıl şekillenecek.

Müthiş sonuç: İki BMW sürücüsü podyumda

2. yarışta ilk 3 (soldan sağa): Nicolo Bulega, Toprak Razgatlıoğlu ve Michael van der Mark

 

Dünya şampiyonu Toprak Razgatlıoğlu, 2024 Superbike Dünya Şampiyonası'nda 18 zafer kazandı ve 27 kez podyuma çıktı. Ancak Jerez'deki finale kadar Bmw markasından iki pilotun ilk üçe girdiğini göremedik.

 

 

“Peri masalı gibi biten harika bir hafta sonu.” Jerez de la Frontera'daki Superbike Dünya Şampiyonası'nın sezon finali BMW'nin bakış açısından bu şekilde anlatılabilir. Cumartesi günü ROKiT takımından Toprak Razgatlıoğlu erkenden dünya şampiyonu oldu. Pazar günkü ikinci ana yarışta sezonun 18. galibiyetini kutladı ve takım arkadaşı Michael van der Mark üçüncülükle ortak podyum hayalini gerçeğe dönüştürdü.

 

BMW Motorrad Motorsport başkanı Sven Blusch, "Bu, Toprak ve hepimizin birlikte tarih yazdığı bir andı" dedi. "O ve tüm ekip, BMW Motorrad için ve aynı zamanda bir bütün olarak BMW için tarihi başarılara imza attı. Dünya şampiyonluğu unvanı şirketteki herkes için çok şey ifade ediyor. Toprak'a ve bunda emeği geçen herkese çok müteşekkiriz. Sahadaki tüm çalışanlarımıza, Münih'teki, Berlin fabrikasındaki ve Landshut'taki ekibe ve çalışanlara büyük bir teşekkür ederiz. Bunu anlayana kadar birkaç hafta daha geçecek. Ancak yeni sezonun test çalışmaları Salı günü başlıyor ve burada açık hedef, şampiyonluğu başarılı bir şekilde savunmak. Pazar günü tüm ekip için yine özel bir gündü. Mickey'nin üçüncü olması ve her iki pilotun da birlikte podyumda yer alması büyük mutluluktu. Takım için değerli bir sezon sonu oldu.

 

Circuito de Jerez'deki test dünya şampiyonu olmadan gerçekleştirilecek: Pazartesi günü İstanbul'a uçacak ve orada bir basın toplantısı yapılacak, motosiklet geçit töreni ve kutlamalar yapılacak.

 

Haber kaynak

 
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Son podyum VDM için de iyi oldu.

Umarım önümüzdeki sezon daha fazla podyum yapar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Şunlarıda koyalım tam olsun.

2024 Şampiyonları ve kazananları Gala etkinliğinde tarihi yılı kutluyor.

60352_jdr_r12_ambience_full.jpg

 

60334_JDR_R12_Ambience.jpg

60106_JDR_R12_Ambience.jpg

 
 
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
(düzenlendi)

Bautista yanlarında çocuk gibi kalıyor.

Hem boy hem kilo avantajı var motor üzerinde iken.

Zaten bu nedenle "ağırlık dengeleme" olayını getirdiler.

Herkese karşı 15-20 kg daha hafif yarışıyor.

Geçen sene 60 kg idi Bau'nun ağırlığı. Toprak nerden baksan 75-80 kg.

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Öner Kurukuz yazdı:

Bautista yanlarında çocuk gibi kalıyor.

Hem boy hem kilo avantajı var motor üzerinde iken.

Zaten bu nedenle "ağırlık dengeleme" olayını getirdiler.

Herkese karşı 15-20 kg daha hafif yarışıyor.

Geçen sene 60 kg idi Bau'nun ağırlığı. Toprak nerden baksan 75-80 kg.

Fark ettiysen yarış ortasına kadar pek bir şey yapamıyor. Ne zaman ki depo azalınca performansı artıyor. Doğal olarak lastikte eskitmiyor. Diğerleri yarış ortasına gelince lastikleri ömürlerinin sonlarına yaklaşıyor. Boşuna millet çeyrek altın demiyor. Yalnız adam lowside olmaktan kurtulamıyor. 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Fatih Sarıkaya yazdı:

Fark ettiysen yarış ortasına kadar pek bir şey yapamıyor. Ne zaman ki depo azalınca performansı artıyor. Doğal olarak lastikte eskitmiyor. Diğerleri yarış ortasına gelince lastikleri ömürlerinin sonlarına yaklaşıyor. Boşuna millet çeyrek altın demiyor. Yalnız adam lowside olmaktan kurtulamıyor. 

 

Ağırlık dengelemesi yüzünden motora tam adapte olamıyor diye yorumlar duydum ama ne kadar gerçekçi bilmiyorum. Adam bu sene, bundan önce düştüklerinin toplamından fazla düştü sanırsam :D 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Yurdaer Elay yazdı:

 

Ağırlık dengelemesi yüzünden motora tam adapte olamıyor diye yorumlar duydum ama ne kadar gerçekçi bilmiyorum. Adam bu sene, bundan önce düştüklerinin toplamından fazla düştü sanırsam :D 

Onun etkiside var. 2025 de yarışacağı motor ile durum hala aynı.

 

Jerez testi: İlk fotoğraflar, bir sonraki Bautista kazası

Alvaro Bautista birkaç gün içinde beşinci kez kaza yaptı

 

2025 Superbike Dünya Şampiyonası'nın kış testleri Salı günü sabah 9.30'da İspanya'nın güneyindeki Circuito de Jerez'de başladı.

Saat 10.50 sıralarında Alvaro Bautista'nın şiddetli kazasının ardından oturuma uzun süre ara verildi. Bu, İspanyol'un birkaç gün içinde Jerez'deki beşinci kazasıydı; geçen hafta sonu üç kez yarışlarda ve bir kez de antrenmanda kaza yapmıştı.

 

Testlerde Bulega kendi liginde. Bmw de testlere test sürücüleri katıldı. 

 

Haber kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

2025 yılı testleri Jerezde başlamıştı. Jerezdeki testlere Bmw yarış pilotları katılmıyor. Onun yerine test pilotları katılıyor. Önümüzdeki hafta Aragondaki teslere Michel ve Toprak katılacak. Onlar katılmadan önce Jerezde yeni motor yükseltmesi tes ediliyor.

muir-p90560393_highres_12nd-july-2024-donin_0_full.jpg

 

Jerez için test programını açıklayan Muir şunları söyledi: “Burada bir gün test yaptık, Michael ve Toprak'ın yerine Sylvain ve Marcus geldi. Burada yeni 2025 motor yükseltmemiz var ve temel olarak bu motorlarla yol kat etmek ve önümüzdeki hafta Aragon için tam bir hazırlık yapmak istedik. Aragon'da daha yeni ürünlere sahip olacağız ama sadece bugün motor hazırlığı yapmak istiyoruz. Test ekibinde kullandıklarıyla hemen hemen aynı, açıkçası mühendislerimiz test ekibinde çalışmadılar, bu yüzden geri bildirimler sürücülerimizin ekip şefleri ve mühendislerleri tarafından sağlanacak ve birlikte yeni ayarlarlar ve tork haritaları bulmaları gerekiyor. Bu sadece bir alıştırma, motorlara biraz kilometre yaptıracağız ve onları önümüzdeki hafta Aragon'a götüreceğiz.”

Takım patronu ayrıca Aragon test programını da ele aldı ve van der Mark ve Razgatlioglu'nun önümüzdeki hafta Salı ve Çarşamba günü M 1000 RR'a geri döndüklerinde ellerinde ne olacağı konusunda ayrıntılı bilgi verdi. Muir, İspanyol mekanında test edilecek yeni aerodinamikler ve malzemeler olacağını açıkladı.

Muir, Aragon testini önceden incelerken şunları söyledi: "Umarım enerji dolu bir şekilde geri dönerler. Az önce geçirdiğimiz o harika hafta sonundan sonra toparlanmak için biraz zamanları oldu. Bugünden sonra motosikletler büyük ölçüde tamamlandı ve motor yükseltmeleri yapıldı. Test edeceğimiz yeni malzemelerimiz, motosiklette deneyeceğimiz yeni aerodinamikler var ve mühendisler uygulama ekibiyle birlikte çalışarak yeni motorda hem Michael hem de Toprak'ın motor freni hissiyatında aradığı tüm özelliklere sahip olmalarını sağlayacak. Odak noktamız bu olacak."

 

Haber kaynak

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

2025 kurallarında yeni düzenleme varmış. Az önce Bulega haberi okurken fark ettim.

 

Önümüzdeki sezon için süper motosikletlerin motor gücünü azaltmak ve MotoGP performansına daha fazla yaklaşmalarını önlemek amacıyla maksimum yakıt akışını sınırlayacak yeni bir kural da yürürlükteymiş. Bulega bu konuda bilgisiz görünüyordu diyor haberde : "Bunu duydum ama teknik açıdan bunun bizim için daha iyi mi yoksa daha kötü mü olduğunu henüz bilmiyorum."

 

Bmw büyük ihtimal yeni motorda bunları test ediyordur. Duyduğuma göre Bmw motoru enjektörlere Ducati motorundan daha fazla yakıt üflüyormuş. Toprak ve Michael testlere başladığında resim netleşir gibi.

 

Haberin kaynağı

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Sezon dışı test takvimi

2024

22 ve 23 Ekim – Circuito de Jerez, Angel Nieto

29 ve 30 Ekim  MotorLand Aragon

26 ve 27 Kasım – Circuito de Jerez – Angel Nieto

2025

22 ve 23 Ocak – Circuito de Jerez – Angel Nieto

28 ve 29 Ocak  Autodromo Internacional do Algarve

17 ve 18 Şubat – Phillip Island Grand Prix Pisti

 

Kaynak

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...