İçeriğe Yönlendir

World SuperBike - Haberler, Gelişmeler ve Sonuçlar


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Toprak Razgatlıoğlu BMW'yi yeni boyutlara taşıyor

 

Toprak Razgatlıoğlu sadece rakiplerle oynamakla kalmadı, son turdaki oyununu da sergiledi

 

Toprak Razgatlıoğlu, Misano ve Donington Park'ın ardından Most'taki Superbike Dünya Şampiyonası'nın üç yarışını da kazandı. BMW'nin kurtarıcısı henüz yeterince galibiyete sahip olmadığını söylüyor.

 

Cuma gününün en hızlısı, sıralamalarda parkur rekoru, her üç yarışta da kendinden emin zaferler: Toprak Razgatlıoğlu 21 Nisan'dan bu yana (Assen'deki 2. Yarış) namağlup ve art arda on kez kazandı. 27 yaşındaki pilot genel sıralamada Kuzey Bohemya'daki Nicolo Bulega karşısında liderliğini 64 puana çıkarmayı başardı. Aruba Ducati'den takım arkadaşı, dünya şampiyonu Alvaro Bautista, her iki Pazar yarışındaki kazaların ardından şimdiden 104 puan geride kaldı.

 

Bu, Toprak'ın Superbike Dünya Şampiyonası'ndaki 51., BMW adına ise on ikinci zaferiydi. 9 Ağustos'ta Portimao'da 1. yarışı kazanırsa, art arda on bir kez kazanan rekor sahipleri Bautista ve Jonathan Rea ile aynı seviyeye ulaşacak. Razgatlıoğlu sırıttı: "İki tane daha lazım, o zaman plak benimdir."

 

 

Pazar günü öğleden sonraki ikinci ana yarışta elde ettiği sprint zaferinin ardından damalı bayrağı yine güçlü çaylak Bulega'nın 3,2 saniye önünde alan Türk, yarışı kontrolüne bitirdi. "Sonuçta kimse ne kadar ileride olduğuma değil, kimin kazandığına bakıyor" dedi. "Bu yüzden daha yavaş ve daha sakin sürdüm ve gözümü pit panelimde tuttum. Son turda sadece neyin mümkün olduğunu görmek için 1:32.6 yaptım ve takımıma bunu göstermek istedim. Ondan önce tüm tur boyunca sadece 1:33.3 dakika sürdüm çünkü her turu zorlamadım, arka lastikte herhangi bir sorun yoktu. İnanılmaz bir iş çıkardık, gerçek bir ekip çalışmasıydı.”

Dünya Kupası lideri, "Benim için harika bir hafta sonuydu, harika bir yıl geçiriyoruz" dedi. "Umarım Portimao'da tekrar kazanabiliriz. Geçen yıl orada Alvaro ile dövüştüm ve son virajda galibiyeti kaybettim. Bu sene işler farklı görünüyor ama kolay olmayacak. Rekor için hâlâ iki galibiyete ihtiyacım var ama bundan memnun değilim. Kim bilir, belki art arda 15 galibiyet bile alırım."

 

Haber kaynak

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Michael vd Mark (BMW): 2. Yarışta Toprak'tan daha hızlı

48zy1q9.jpg

 

Superpole'da yaşanan bir kazanın ardından Most'taki 2024 Superbike Dünya Şampiyonası Michael van der Mark için pek iyi sonuçlanmış gibi görünmüyor. Ancak BMW sürücüsü yarışlarda önemli ölçüde gelişme gösterdi.

 

Cuma günü sekizinci sırada yer alan Michael van der Mark, en iyi ikinci BMW sürücüsüydü ancak Superpole'daki bir kaza Hollandalı'nın Most'taki Superbike hafta sonunu mahvetti. 31 yaşındaki sürücü, sıralamalarda  düştü ve hızlı bir şekilde onarımın ardından yalnızca iki hızlı tur atabildi.

 

Sıralamada 16. sıradan başlayan van der Mark, ilk yarışta ve dar Autodrom Most'taki Superpole yarışında zor bir görevle karşılaştı. Özellikle sprint yarışında sadece on turda 9. ve 8. sıraya yükselmesi güçlü bir performanstı.

Van der Mark sırıttı: "Superpole yarışında iyi bir başlangıç yaptım ve heyecan verici mücadeleler yaşadım." "Motosiklette gerçekten eğlendim ve iyi bir tempo yakaladım. Yarışı 8. sırada bitirdim ama ne yazık ki sarının altında geçtim ve bu nedenle ikinci yarışta gridde dokuzuncu sıraya geriledim. Ancak hedefimiz daha iyi bir başlangıç pozisyonu elde etmekti ve bunu da başardık.”

 

Haber kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

"Artık Ducati'nin 2019'da nasıl hissettiğini anlıyorum" - Razgatlıoğlu/BMW yenilmez mi?

Haberin kapak fotoğrafı: Toprak Razgatlıoğlu

 

WSBK 2019'da Bautista/Ducati'nin anıları: BMW öncüsü Toprak Razgatlıoğlu'nun şu anda yarışları kazanmak için çok fazla çalışmasına gerek yok

(Motorsport-Total.com) - BMW sürücüsü Toprak Razgatlıoğlu, WSBK yarışını üst üste kazanmasının ardından "Benim için inanılmaz bir yıl" dedi. Razgatlıoğlu, Most'taki Superbike Dünya Şampiyonası'nda da yenilmez oldu. Misano ve Donington'dan sonra üst üste üçüncü kez, üç yarışı da kazandı.

 

 

Razgatlıoğlu'nun zaferlerini nasıl garantilediği çok kolay görünüyor. 27 yaşındaki olağanüstü sürücü, "Geçen yıl her hafta sonu çok zorladım ama bu yıl her şey kontrol altında ve rahat bir şekilde motoru kullanabiliyorum" diyor.

Most'ta bir kez daha çok sayıda Türk bayrağı görüldü. Razgatlıoğlu, yurttaşları tarafından bir aziz gibi saygıyla karşılanıyor. Sahil kasabası Alanya'da doğan motosiklet profesyoneli, "Neredeyse ağlayacak durumdaydım. Beni destekleyen çok sayıda Türk hayran vardı. Bu beni çok mutlu ediyor. Her geçen gün daha da ünlü oluyorum" diyor.

 
 

Razgatlıoğlu son birkaç yarışta çok fazla mücadele etmek zorunda kalmadı. Most'taki son zafer hakkında "Bu beni sıkıyor ama aynı zamanda tekrar kazandığım için mutluyum" dedi ve ekledi: "Artık Ducati'nin 2019'da her yarışı kazandığında nasıl hissettiğini biliyorum."

 

Neden çoğu zafer pamuk ipliğine bağlıydı?

 

Razgatlıoğlu hız açısından da Most'ta kendi liginde yarıştı. Ancak arka lastiğin ağır yüklere dayanamayacağı konusunda büyük endişeler vardı. Geçen yıl Razgatlıoğlu ikinci ana yarıştan lastik patlamasıyla DNF olmuştu. 2. virajdaki kazanın anıları çok canlıydı.

Toprak Razgatlıoğlu

 

İlk yarışı kazandıktan sonra arka lastikte kabarcıklar oluştu. Razgatlıoğlu ve BMW'ye uyarı sinyali. Taktiklerini ayarlayan Razgatlıoğlu, "Cumartesi günü lastiklerde bir sorun olduğunu fark ettim, ikinci yarışta hava daha da sıcaktı" diyor.

 

"Sol virajlarda o kadar hızlanamadım. Ancak sağ virajlarda yüzde 100 zorladım. Kontrollü bir yarış sürmek istedim" diye açıklıyor. "Yarıştan sonra kimse liderliğe bakmıyor. Önemli olan kimin kazandığı."

 

Yarışın bitiminden kısa bir süre önce ne kadar hızlı sürebileceğini tekrar öğrenmek isteyen BMW sürücüsü, "Yavaş ve sakin bir şekilde sürdüm. Pit duvarına baktım ve farkımın ne kadar büyük olduğunu gördüm" diyor.

 

Toprak Razgatlıoğlu

 

Razgatlıoğlu, "21. veya 22. turda 1:32.6'lık bir tur daha yaptım. Daha hızlı gidip gidemeyeceğimi bilmek istedim. Ayrıca tutarlı bir şekilde 1:33 lerde sürüş yaptıktan sonra takımıma daha hızlı gidebileceğimi göstermek istedim" diyor Razgatlıoğlu. bir sırıtışla. "Bu sefer lastiklerde herhangi bir sorun olmadı çünkü her turda zorlamadım. Çok mutluyum, inanılmaz derecede iyi çalıştık."

Bautista ve Rea'nın rekoru Portimao'daki WSBK hafta sonunda düşecek mi?

İki hafta sonunun ardından 2024 WSBK sezonu Portimao'da devam edecek. Razgatlıoğlu Cumartesi yarışını ve Pazar günkü sprint'i kazanırsa WSBK tarihindeki en uzun galibiyet serisine sahip olacak. Önceki rekor on bir galibiyetti. Rekor şampiyonu Jonathan Rea ve Alvaro Bautista bu rekoru paylaşıyor.

 

 

Toprak Razgatlıoğlu
 

Razgatlıoğlu, "Geçen yıl son virajda galibiyeti Alvaro'ya kaptırmıştım. Ancak bu yıl durum farklı. Rekoru kırmak için iki galibiyete daha ihtiyacım var" diyen Razgatlıoğlu, aynı anda pes etmeyeceğini de açıkladı. on ikinci zafer: "Belki 15 galibiyet olur" diyor Türk. Olası bir senaryo değil çünkü önümüzdeki rotalar Razgatlıoğlu'nun sevdiği pistler.

Razgatlıoğlu son galibiyetlerini tiyatro ile kutladı. Dünya Kupası lideri Portekiz'de hafta sonu için ne planlıyor? Serinin galibi, WSBK 2024'ün yedinci etkinliği için "Belki de havuza atlarım" diye şaka yapıyor.

 

Haber kaynak

 
 
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

WSBK Most Superbike Pirelli J2-3: Toprak Razgatlıoğlu'nun Most'taki yarışlarda üçlemesi, yeni arka lastikle ilerleme kaydedildi.

 

8wt636r.jpg

 

Çek Cumhuriyeti'nin Most kentinde düzenlenen FIM Superbike Dünya Şampiyonası'nın altıncı ayağı olan Dünya SBK'nın ilk yarış gününde Toprak Razgatlioğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) pole pozisyonundan başladı ve rakiplerine karşı büyük bir farkla birinci yarışı kazandı.

 

Superpole'da Türk BMW sürücüsü, Pirelli SC0 arka tarafının SC1 ön tarafıyla birlikte sunduğu yüksek kavrama avantajından yararlanarak tüm zamanların tur rekorunu 7 saniyeden fazla kırdı. Pirelli'nin Çek yarışı için tanıttığı D0286 spesifikasyonundaki yepyeni SC1 arka tarafı geliştirme çözümü, hem testlerde hem de Razgatlioğlu'nun önde otoriter bir avantajla kazandığı 1. Yarışta geçerli bir seçim olduğunu kanıtladı. Neredeyse Toprak tan 6 saniye sonra Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team / Ducati), ikinci bitirdi.

 

“Cumartesi günü Most'ta yapacağımız yarıştan memnun olduğumuzu düşünebiliriz çünkü getirdiğimiz arka çözümler olağanüstü performansları doğruladı ve her biri kendi rolünü oynadı. WorldSBK'da, aşındırıcı asfaltın ve özel yerleşimin vurgulayabileceği pistlerde aşınma korumasını artırırken, lastiğin mevcut tutuş seviyelerini korumayı amaçlayan SC1'in arkasını geliştirmek için bir geliştirme yolu izliyoruz - genellikle Most ve Phillip Island gibi pistler. Burada Most'ta ilk kez tanıtılan yeni arka lastik D0286, bu projenin bir parçası. Bu yepyeni bir lastik ve serbest antrenman seanslarında iyi performans gösterdi ve sürücüler bize hisler açısından iyi geri bildirimler verdi. Razgatlioğlu'nun Cumartesi sabahı serbest antrenman sırasında pistte yeni tur rekorunu kırdığı çözüm tam da buydu. Yeni SC1 geliştirmesi, podyumda bitiren üç sürücü de dahil olmak üzere, griddeki çoğu sürücü için de tercih edilen seçenekti. Çek asfaltının aşındırıcı yapısını telafi etmek için sıralama turlarında SCQ yerine SC0'ı arkaya alma kararı, Razgatlioğlu'nun geçen yılın eski rekorunu 7 saniyenin onda birinden fazla bir farkla geçerek yeni bir tüm zamanların pist rekoru kırdığı göz önüne alındığında, rekor kıran bir tercih olduğu ortaya çıktı. »

 

 

– Toprak Razgatlioğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) ilk iki günün tüm seanslarında en hızlı sürücü oldu ve Cumartesi sabahı serbest antrenmanda, standart SC1 ön lastik ve arkada D0286 spesifikasyonunda bir SC1 geliştirme çözümüyle, kendi 2023 tur rekorunu neredeyse onda bir saniyeyle geçti. Ardından, Pirelli'nin sıralama turları ve bu hafta sonu Superpole yarışı için ayırdığı opsiyon olan standart SC0 arka lastiğin sunduğu üstün tutuştan yararlanarak Superpole'de 7 onda bir saniyeden fazla ilerledi.

– 1. Yarışta, griddeki sürücülerin neredeyse tamamı arka için D0286 spesifikasyonundaki yeni SC1 geliştirme lastiğini seçti. Sadece üç Kawasaki sürücüsü, Alex Lowes, Axel Bassani ve Tito Rabat ile BMW sürücüsü Scott Redding standart SC1'i seçti. Ön için 21 sürücü SC1'i seçerken, Ducati sürücüleri Andrea Iannone ve Nicolò Bulega SC2'yi seçti - ikisi de standart seçenek.

 

Haber kaynak

 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

“Motosikletimizin temeli doğru”

BMW, Most'ta WSBK'de üreticiler şampiyonasında liderliği ele geçirdi: Spor direktörü Marc Bongers, Toprak Razgatlıoğlu'nun sınırları zorlamadığını doğruladı

 

Haberin kapak fotoğrafı: Toprak Razgatlıoğlu, Michael van der Mark

 

BMW'de Razgatlıoğlu'nun zaferlerinin yanı sıra Pazar günü podyuma çıkma yolunda ilerleyen Michael van der Mark'ın yükseliş trendinden de memnunlar. Birkaç zorlu yılın ardından BMW, geliştirme çalışmalarının meyvelerini topluyor.

BMW spor direktörü Marc Bongers, "Elbette son derece keyifli bir haftasonuydu" yorumunu yaptı. "Toprak'ın üst üste üçüncü ve üst üste onuncu galibiyeti; gerçekten inanılmaz olmaya başlıyor."

 
 

BMW'nin Most'tan beklentileri Donington'a göre çok daha düşüktü. "Donington'dan sonra aradaki farkın o kadar büyük olmayacağını ve burada o kadar üstünlük sağlayamayacağımızı söyledik. Yine de çok büyük bir farkla olmasa da yeni bir tur rekoru, pole pozisyonu ve zaferler elde ettik." "

Yarışlarda oldukça akıllı davranan Razgatlıoğlu, Donington'daki gibi rakiplerine fark açmaktan kaçındı. Marc Bongers, "Temel olarak daha da hızlı gidecek tempomuz vardı, ancak Most'ta çok önemli bir faktör, lastikleri koruyan sürüş tarzıdır." diye vurguladı.

 

 

"Sürücüler şampiyonasında 60 puanın üzerinde bir farkla ayrılmak ve üreticiler şampiyonasındaki liderlik tek kelimeyle muhteşem. Michael'ın harika yarışlar çıkardığını görmek de çok sevindiriciydi. Bu, motosikletimizin temelinin iyi olduğunu gösteriyor." BMW spor direktörü on iki WSBK etkinliğinin altıncısının ardından analizi böyleydi.

Michael van der Mark, Superpole kazasından sonra güçlü bir yarış sergiledi

Hafta sonu Michael van der Mark için pek iyi başlamadı. Superpole'da Hollandalı sürücü ilk zamanlanmış turda kaza yaptı ve ardından sadece 16. sırayı garantiledi. Birinci yarışı P9'da tamamladı ve sprintte de P9'da yer aldı. Bu ona ikinci yarışta önemli ölçüde daha iyi bir başlangıç pozisyonu sağladı ve başlangıçtan itibaren pek çok pozisyon oluşturdu.

 

Van der Mark, "İkinci yarışta harika bir başlangıç yaptım, iyi bir pozisyondaydım ve motosikleti çok iyi bir yarış temposunda sürdüm" diyor. "Toprak ve Nicolo Bulega ile uzun süre yarıştım ve üçüncü sırada yer aldım. Arkamdaki gruptan uzaklaşmak için elimden geleni yaptım ama bir noktada Andrea Locatelli bana yetişti."

 

Van der Mark mutlu bir şekilde, "Mümkün olduğu kadar temiz bir şekilde sürmeye çalıştım, ancak o biraz daha hızlıydı ve Remy Gardner da öyle. Ancak bu kadar iyi bir başlangıç ve harika bir tempoya sahip olmak harikaydı" diyor.

 

 

Hollandalı, "Bu yarışı 5. sırada bitirmek inanılmaz. Kötü bir sıralama turunun ardından çok iyi üç yarış geçirdik. Bu yüzden ilk 5'e girdiğim için gerçekten çok mutluyum ve Toprak'ın bir üçlük daha aldığını görmek muhteşemdi" diyor.

Razgatlıoğlu, üst üste onuncu galibiyetinin ardından sürücüler sıralamasında açık ara öne geçti. Türk, Dünya Kupası'nda 372 puanın 303'ünü alarak lider durumda bulunuyor. Bulega şimdiden 64 puan geride, Bautista ise 104 puan geride. Van der Mark, sezonun ortasında Dünya Şampiyonası'nda dokuzuncu sırada yer alıyor ve kendi adına 96 puana sahip.

 

Haber kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Markaları Toprak tek başına götürüyor zaten. VDM nin de biraz katkı sağlaması gerek. İki Ducatiye karşı tek başına yarışıyor Toprak. Buna rağmen hem pilotlar hem takımlarda liderler. 

💪

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Dünya Ducati Haftası'nda yeni Panigale V4 modelini tanıttı!

MY25_PANIGALE_V4S_01__UC662192_High.jpg

MY25_PANIGALE_V4S_02__UC662193_High.jpg

MY25_PANIGALE_V4S_03__UC662194_High.jpg

MY25_PANIGALE_V4S_04__UC662198_High.jpg

MY25_PANIGALE_V4S_05__UC662199_High.jpg

MY25_PANIGALE_V4S_06__UC662200_High.jpg

MY25_PANIGALE_V4S_07__UC662197_High.jpg

MY25_PANIGALE_V4S_08__UC662196_High.jpg

MY25_PANIGALE_V4S_09__UC662195_High.jpg

 

Bologna merkezli üretici, Misano'daki yıllık etkinliğinde yeni yol motosikletinin örtüsünü kaldırdı

 

Ducati ailesi yıllık Dünya Ducati Haftası etkinliği için Misano Dünya Pisti “Marco Simoncelli”de bir araya gelirken, İtalyan üretici aynı zamanda yeni Panigale V4 modelini de tanıttı. Gözden geçirilmiş aerodinamikler, yeni bir kaporta tasarımı ve MotoGP™'den türetilen teknoloji ve ayrıca 216 beygir gücünde belirtilen güç çıkışı.

 

Haber kaynak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Toprak'tan MotoGP isteği: BMW patronu pek eğlenmedi

 

43bbfed43ba94598aa1a026560ddc6f1.jpg?preset=i750

 

Toprak Razgatlıoğlu sayesinde BMW, 2024 Superbike Dünya Şampiyonası'nın en başarılı üreticisi oldu. Bmw markasının böyle bir sürücünün peşini bırakmayacağını söylemeye gerek yok.

 

 

Toprak Razgatlıoğlu'nun menajeri Kenan Sofuoğlu, 21 Haziran'da kendisinin bu sezondan sonra Superbike Dünya Şampiyonası'ndan MotoGP'ye ayrılmak istediğini duyurarak büyük heyecan yarattı .

Razgatlıoğlu olmasaydı BMW, M1000RR ile kaydettiği tüm ilerlemeye rağmen bu sezon yine vasat olurdu: Beyaz-mavili dörtlünün en iyi ikinci ismi Michael van der Mark, genel sıralamada 9. sırada yer alıyor ve sıralamada yalnızca iki kez yer alabildi. Şu ana kadar 18 yarış İlk 5'te. Toprak ise üst üste son on yarışı olmak üzere on iki yarışı kazandı. Dünya şampiyonasında Nicolo Bulega'nın (Aruba.it Ducati) 64 puan önünde lider durumda. Türk, van der Mark'tan üç kat daha fazla puan elde etti ve diğer üç BMW sürücüsü van der Mark, Gerloff ve Redding'in toplamından önemli ölçüde daha fazla puan elde etti.

Herkes beş parmağa güvenebilir: BMW patronu Markus Flasch, SPEEDWEEK.com'da yıldızının ayrılma düşüncelerini okuduğunda pek eğlenmemişti. Her ne kadar Sofuoğlu her zaman MotoGP'ye erken geçişin ancak BMW'nin Toprak'ı 2025 sonuna kadar sürecek olan sözleşmesinden erken çıkarması durumunda sorun olacağını söylese de bu gerçekleşmeyecek.

Sofuoğlu özel bir röportajda, "Mutlu olmadıklarını anlayınca hemen MotoGP dosyasını kapattım " dedi. "Bu konuyu onlarla ilk konuştuğumuzda tamamen olumsuz değillerdi. Ama sonra ayrılırsak mutlu olmayacakları giderek daha belirgin hale geldi. Toprak'ı mutlu etmek için takımla, sponsorlarla, hatta ikinci pilotun sözleşmesiyle ilgili her şeyi yaptılar. Toprak'ın şampiyonluğu kazanması için her şeyi veriyorlar ve tüm enerjilerini kullanıyorlar. Eğer ayrılırsa Toprak için yaptıkları plan bozulur. Bu fikri derhal gömmemiz için yeterli sebep buydu."

 

 

 "Toprak'ın gitmesinin kendilerine vereceği zararla ilgili bize mesaj gönderdiler" dedi. “Daha sonra Toprak'a, kendilerine söz verdiğimiz ve iki yıllık sözleşme imzaladığımız için bu yola giremeyeceğimizi anlattım. Bize izin verselerdi ancak sözleşmeden çıkabilirdik. Başlangıçta Toprak'ı çok etkiledi çünkü aklında MotoGP vardı ve bunu gerçekten istiyordu çünkü bir ihtimal olabilirdi. Ama sonra o bunu gördü ve bu bölümü kapattık. BMW ile ilişkimiz eskisi gibi, muhtemelen daha da iyi. Donington'da olmadığım için Most'ta BMW'nin sorumlularıyla görüştüm."

Sofuoğlu, "BMW'yi seviyoruz, bunu sadece söylemiyorum" diye vurguladı. “Toprak'tan elmas yapıyorlar. BMW sayesinde eşsiz bir elmas haline geliyor. Geçmişte Yamaha ile bu seviyeye ulaşamamıştık. BMW, olağanüstü bir motosiklete, çok iyi bir pakete sahip bir marka ancak henüz kimse bu potansiyelden yararlanamadı. Toprak, bu motosikletin potansiyelini dünyaya gösteren sürücüdür. Bizi ve motosikleti özel kılan da bu. Onu sevmemizin bir nedeni var; kesinlikle bundan ayrılmayacağız."

 

Haber kaynak

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

2024'DE ŞİMDİYE KADAR ÖĞRENDİKLERİMİZ: bardağın yarısı boş, bardağın yarısı dolu, sezonun yarısı bitti.

20113_dcp_r6_2024_ambience_full.jpg

 

Büyüleyici performanslar, kırılan rekorlar ve sürekli olarak kazandıran bir WorldSBK sezonu – işte yarıyıl değerlendirmemiz

2024 MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası sezonunun ilk ve ikinci yarısı arasında küçük bir ara olsa da, bolca hikaye yaşandı. Takip edilecek her zaman büyük konular olsa da, 2024'ün ilk yarısındaki en büyük trendleri ve kalıpları bir araya getirdik. Sürprizlerden, hayal kırıklıklarından, başarılardan ve diğer her şey.

 

 

TOPRAK ŞAMPİYONA FAVORİSİ: on turda ve 64 sayı farkla

2024'de 18 yarışta 12 galibiyet, bir sezon içinde kendi galibiyet rekoruna sadece bir galibiyet uzaklıkta ve önümüzde yılın yarısı var. Toprak Razgatlıoğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) düşünülemez olanı yapmaya devam ederken kendi liginde sürmeye devam ediyor. Üst üste üç üçlü, bunu kariyerinde sadece Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) başardı – 2019'un ilk üç turunda ve ayrıca 2023'te Assen'den Misano'ya. Razgatlıoğlu için, belki de BMW ile on galibiyet sürpriz oldu, çünkü takım içindekiler bile olan biteni kavrayamıyor veya inanamıyor. Kutlamalar hız cezalarından teknik muayenelere, büyük tekerleklerden tavlaya kadar uzandı. Bir   sonraki kutlamanın ne olacağı sorusu değil; ne  olacağı sorusu  . Toplamda 12 galibiyetle, 18 yarışta, hüküm süren Şampiyon Bautista'nın podyumlarından daha fazla galibiyete sahip. Bu yüzden aralarında 104 puan var ve Razgatlıoğlu'nun sezonun ikinci yarısına girerken şampiyonluk favorisi olmasının nedeni bu.

 

 

BULEGA VS BAUTISTA: Ducati'nin yeni gözdesi var mı?

Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati) son turlarda takım arkadaşı Bautista'ya karşı en iyi performans gösteren Ducati sürücüsü olarak kendini kanıtladı, aralarında tam 40 puan var. Hüküm süren WorldSSP Şampiyonu, sezonun ilk turunda on P2 bitişi ve bir galibiyete sahipken, Bautista iki galibiyet, iki P2 ve altı P3 elde etti ancak altı turda sadece bir podyuma sahipken, aynı dönemde dört podyuma sahip Bulega var. Most'ta, ikisi arasındaki ilk çatışmayı gördük. Bir geçiş denemesi yapan #1, Superpole Yarışı'nın son turunda 1. Virajın tepesine ulaşamadı ve Bautista düşerken takım arkadaşı Bulega'yı çakıllara zorladı. İkisi de bu konu hakkında konuşurken sakin ve ölçülüydü ancak Bautista için Pazar günü aldığı çift DNF, şampiyonluk için tırmanması gereken bir dağ anlamına geliyor. 2. Yarışta ceza sahasındayken bu konu hakkında soru sorulmasından hoşlanmasa da, birkaç tur öncesinden beri bu konuyu daha uzun süredir düşünüyor olsa gerek.

Haber kaynak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

BMW Ducati'den sürücüsü Nicolò Bulega'ya övgüler

Sezon sonuna doğru Toprak Razgatlıoğlu'nun önünde Nicolo Bulega'yı daha sık görecek miyiz?

 

Üst üste on galibiyet ve Toprak Razgatlıoğlu'nun rahat şampiyonluk liderliğinin ardından BMW'de hava iyi. Gözümüz hâlâ rekabeti, özellikle de Superbike çaylağı Nicolò Bulega'yı (Ducati) takip ediyoruz.

 

Toprak Razgatlıoğlu'nun transferinden sonra BMW, başlangıçta düzenli podyum bitişlerinin ve ara sıra zaferlerin hayalini kurdu. Ancak on iki galibiyet (arka arkaya on tanesi) ve genel sıralamada 64 puanlık bir liderlik göz önüne alındığında, sezon hedefi kaçınılmaz gibi görünüyor: BMW'nin ilk şampiyonluğu!

 

 

Superbike Dünya Şampiyonası yarış haftasonunda toplamda 62  puanı veriliyor. Alanyalı 27 yaşındaki olağanüstü yetenek, Portimão'daki karşılaşmayı evindeki kanepesinden izlese bile yine de Dünya Kupası'nın lideri olurdu!

BMW Motorrad Motorsport Teknik Direktörü Chris Gonschor, "Bu bir rüya gibi görünüyor" diye itiraf etti. "Bunu bekleyemezdin. Zafer için savaşabileceğimiz kış aylarında zaten belliydi; ancak zafer için savaşmak ve kazanmak iki farklı şeydir. Hiç kimse arka arkaya on yarışı kazanacağını tahmin edemezdi. Ancak doğru yöne gittiğimiz açıktı."

Bu sezon başka hiçbir sürücü ikiden fazla zafer elde edemedi; bunlardan biri çaylak Nicolò Bulega'ydı. Ducati fabrikası sürücüsü, Razgatlıoğlu'nun ilk takipçisi ve BMW'nin de en güçlü olarak değerlendirdiği rakibi.

Gonschor, "Rakiplerimiz karşılık verecek" diyor. «Nicolò çaylak sezonunda harika bir iş çıkarıyor ve motosikletten şimdiden elde ettiği sonuç gerçekten etkileyici. Sezon sonuna doğru ona karşı işimiz zor olacak."

 

Haber kaynak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Ducati üç kez kısırlaştırıldı - ardından minimum ağırlık kuralı

Alvaro Bautista'nın Ducati'si hiç bu kadar hızlı olmamıştı

 

Ducati, 2019'dan beri Superbike Dünya Şampiyonası'nda mevcut Panigale V4R modeliyle yarışıyor. Motosikletin teknik olarak rakiplerinin çok ilerisinde olması nedeniyle Bolognalı üretici, kurallar nedeniyle birkaç kez yavaşlatıldı.

 

2018'den bu yana, Superbike Dünya Şampiyonası için üreticileri aynı seviyeye getirmeyi ve böylece nefes kesen bir gösteriyi garanti etmeyi amaçlayan teknik denge düzenlemeleri var. Basitçe söylemek gerekirse, teknoloji açısından geride olanlara yardım edilir. Ve üstün makineler yavaşlar.

Birçok kez uyarlanıp iyileştirilen düzenleme, yedinci yılında o kadar iyi çalışıyor ki, yalnızca nüansların yeniden ayarlanması gerekiyor. Ancak bir şey çok açık: Hiçbir zaman mükemmel olmayacak.

 

 

Geçen yıla kıyasla en büyük fark, sürücü için tam viteste minimum ağırlığın getirilmesidir. Gerçekte Bautista karşıtı bir kural, çünkü bu sahadaki kimseyi önemli ölçüde etkilemiyor.

O günden bu yana İspanyol motosikletine fazladan ağırlık yüklemek zorunda kaldı ve bu da performansını gözle görülür şekilde sınırladı. Geçen yıl 36 yarıştan 27'sini kazanan 39 yaşındaki sürücü, bu yıl şu ana kadar yalnızca iki zafer elde etti.

Bautista'nın Aruba takım patronu Stefano Cecconi SPEEDWEEK.com ile buluştuğunda "Bizim için podyum yerleri bu yıl aynı hissi vermiyor" dedi. “Farklı bir senaryoda ilerliyoruz ve farklı sorunlarla uğraşmak zorundayız. Motosikletimiz 2019 yılından bu yana kısıtlamasız bir yarışa katılmadı. Bu motosikletle 2019'daki ilk sezonumuzdan önce bile hız limiti, üretim makinesinin hızının altında olacak şekilde belirlenmişti. Bisikletimiz hiçbir zaman potansiyelinin yüzde 100'ünü gösteremedi. Ancak bunu kabul ettik çünkü bir denge kuralımız olsaydı şampiyonluk açısından iyi olabilirdi. Belki buna ihtiyaç vardır çünkü aksi takdirde yarışlar sıkıcı hale gelir ve seyirciler artık bundan keyif almaz. Jonathan Rea, Toprak ve Alvaro'nun her hafta sonu galibiyet için mücadele ettiği maçta zirveyi görmüş olabiliriz. O zamanlar kimse kimin kazanacağından emin olamazdı.”

İtalyan, "Amaç bu olmalı, buna katılıyorum" diye ekledi. "Fakat artık üçüncü olacağımızı kabul etmeliyiz çünkü Alvaro bir takım kısıtlamaları kabul etmek zorunda. Fazladan ağırlığı var ama aynı zamanda motosikletinin yüzde 100'ü de değil. Toprak'a karşı hiçbir şey yok, inanılmaz bir iş çıkarıyor ve çok yetenekli bir sürücü. Hiç kimse başardıklarını hak etmediğini söyleyemez. Ancak sınırlı olmamıza rağmen, süper imtiyazlı parçalara sahip bir motosikletle savaşıyoruz. Bunlar, başı dertte olan üreticilere yardımcı olmak için tasarlandı. Ve birisinin şampiyonayı domine etmesine yardım etmek değil. Bu yüzden aynı seviyede faaliyet gösterdiğimizi hissetmiyoruz. Golün aşıldığı bana göre çok açık. Artık bir üreticinin çok fazla yardım aldığı (BMW - yazar) ve diğerinin (Ducati - yazar) ciddi şekilde kısıtlandığı bir durumla karşı karşıyayız . Aynı motosikleti kullanan ve 27 yarış galibiyetinden ikiye düşen aynı sürücüye sahibiz. Bir şeylerin değiştiği çok açık. Belki şu anda bir dengesizlik görüyoruz.”

 

 

Cecconi sözlerini şöyle tamamladı: "Birçok kişi ekstra ağırlığın Alvaro üzerinde büyük bir etki yaratmayacağını düşünüyordu. Bu muhtemelen maksimum hızın 250 rpm azaldığı anılara dayanıyordu. O sırada Alvaro'yu yavaşlatmak istediler ve 250 devir/dakikayı elinden aldılar ki bu üç kez oldu. Hızlarla oynamak onu yeterince yavaşlatacak kadar başarılı değildi. Bugün Toprak'ın 250 devir hızını elinden alsanız muhtemelen yine kazanır. Ancak ekstra ağırlığın Alvaro üzerindeki etkisi çok büyük. Her zaman elinden geleni yapıyor ama bu sezon artık yeterli değil. Sezon sonuna kadar bununla uğraşmak zorundayız."

 

Haber kaynak

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

f20mckr.jpg

 

Kenan Sofuoğlu açıkladı: "Toprak Razgatlıoğlu'na, ayrılması halinde BMW'ye vereceği zararla ilgili mesaj gönderdik"

 

Toprak Razgatlıoğlu şu anda Superbike Dünya Şampiyonası'na öyle bir otoriteyle hükmediyor ki dokunulmaz görünüyor. On ardışık zafer serisi bunu kanıtlıyor ve Alvaro Bautista'nın rekorunu kırma yolunda. Ancak bu olağanüstü performans, geleceğiyle ilgili son tartışmalar tarafından gölgede bırakıldı. Menajeri Kenan Sofuoğlu durumu değerlendiriyor.

 

 

Sofuoğlu'nun Toprak Razgatlıoğlu'ndan 2025'te MotoGP'ye doğru olası bir ayrılışa ilişkin açıklamaları BMW içinde şok dalgası yaratmıştı . Türk sürücüye büyük yatırım yapan Alman üretici, hala devam eden bir sözleşmeyi feshetme isteğine çok sert baktı.

«  Toprak'ı mutlu etmek için takımla, sponsorla ve ikinci sürücünün sözleşmesiyle her şeyi yaptılar. Şampiyonluğu kazanabilmesi için her şeyi verdiler, ayrılmak mevcut planı bozar ," dedi Sofuoğlu . BMW'nin tepkisiyle karşı karşıya kalan Sofuoğlu ve Razgatlıoğlu sonunda Superbike şampiyonasından vaktinden önce ayrılmanın imkansız olduğunu anladılar.  Sofuoğlu , Motoracing tarafından aktarılan açıklamalarda, " Ona, ayrılırsa BMW'ye vereceği zarar hakkında mesaj attık ," diye açıkladı . Türk pilot daha sonra sözleşmesine saygı göstermeyi ve 2025'te BMW ile macerasına devam etmeyi kabul etti .

Toprak Razgatlıoğlu, Superbike

 

«  Toprak Razgatlıoğlu artık çok genç olmayacak, ancak ona fırsat vermeye hazır bir MotoGP takımı bulma ihtimali de göz ardı edilmiyor  »

 

27 yaşındaki Razgatlıoğlu , MotoGP hayalini şimdilik bir kenara bıraktı, ancak uzun vadede buna erişmekten vazgeçmedi. “  Artık çok genç olmayacak ama ona fırsat vermeye hazır bir takım bulamama ihtimali de var ” diyen menajeri Sofuoğlu , şöyle konuştu :

Bu gerginliklere rağmen Razgatlioglu , mevcut hedeflerine odaklanmaya devam ediyor. 2024'te yeni bir Superbike dünya şampiyonluğu kazanmaya ve bu şampiyonanın tarihinde yeni bir sayfa yazmaya kararlı.

Razgatlıoğlu ve BMW arasındaki bu bölüm, sürücüler, yöneticiler ve üreticiler arasındaki ilişkilerin ne kadar karmaşık olabileceğini gösterdi. Türk sürücü dinginliği bulabildiyse ve spor performansına odaklanabildiyse, MotoGP'ye olası geçişiyle ilgili gelecek belirsizliğini koruyor. Kesin olan bir şey var, Toprak Razgatlıoğlu, Superbike tarihine geçecek yetenekli ve hırslı bir sürücü.

Superbike Sofuoglu Razgatlıoglu MotoGP BMW

Superbike Most Toprak Razgatlıoğlu

Haber kaynak

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

sn0yau6.jpg

MotoGP, Nicolo Bulega: “Marc Marquez benden özür dilemek ve ne yazık ki bir hata yaptığını söylemek için bir WhatsApp mesajı yazdı”

 

Misano'daki Şampiyonlar Yarışı sırasında Marc Marquez ile Nicolo Bulega'nın karşı karşıya geldiği olay, büyük tepkilere yol açmıştı. İki pilot sonunda bu olayla ilgili açıklamalarını yaptı ve böylece tartışmaya son verildi.

 

 

Yarışın son turunda Marc Marquez , Open up'ta üçüncü sırayı almak için cesur bir manevra yapmaya çalıştı ancak manevra İtalyan'ın düşmesiyle sonuçlandı. Olayla ilgili görüntüler sosyal medyada hızla yayıldı ve İspanyol'a karşı eleştirilere yol açtı.

Silverstone'da konu hakkında sorulan bir soruya Marc Marquez , hatasını kabul etti: "  MotoGP'de daha önce yaptığım bir şeyi yapmaya çalıştım , ancak o anda bir yol motosikleti üzerinde olduğumu fark etmedim ve çok iyi bir motosiklet olsa bile , tepkisi beklediğim gibi olmadı ."

332

Nicolo Bulega: " Sekiz kez dünya şampiyonu olan birinin hiçbir yanlış yapmadığını düşünse kaskını bana verir miydi sence? "

 

Nicholas Bulega da olaya tepki göstererek olayın önemini küçümsedi: "  Sanırım söylenecek çok az şey var. Daha fazla tartışma yaratmak istemiyorum ." İtalyan pilot, Marc Marquez'in kendisinden özür dilemek için iletişime geçtiğini ve özrünü kabul ettiğini doğruladı.

 

 

«  Cumartesi akşamı, yarıştan sonra Marc beni garajdan almaya geldi, ama ben tıbbi merkezde kaldıktan sonra çoktan eve gitmiştim. Sonra bana bir WhatsApp mesajı yazarak özür diledi ve ne yazık ki bir hata yaptığını söyledi, " diye açıkladı.

İtalyan sürücü için konu artık kapandı. Superbike sezonunun geri kalanına konsantre olmak ve bu bölümü geride bırakmak istiyor.  GP One'da " Benim için konu kapandı " diye vurguladı . "  Sekiz kez dünya şampiyonu olan biri hiçbir yanlış yapmadığını düşünseydi, kaskını bana verir miydi?  "

6dkgio6.jpg

suiel6l.jpg

 

Haber kaynak

 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

fw2tzom.jpg

 

WSBK: Alvaro Bautista çıkışa doğru gidiyor ancak Jack Miller yaklaşıyor, Ducati'deki mevcut trend bu

Alvaro Bautista'nın Ducati'deki geleceği giderek belirsizleşiyor. İki kez Superbike dünya şampiyonu olan isim, başarısına rağmen sezon sonunda İtalyan takımından ayrılmaya karar verebilir. Nedenleri ? Finansal farklılıklar. Bu arada, Jack Miller adında bir yedek şekilleniyor. 

 

Motorsport.com'dan alınan bilgiye göre Ducati , Alvaro Bautista'ya beklentilerin çok altında bir sözleşme teklif etmiş olabilir . Şu anda yılda yaklaşık 750 avro kazanan İspanyol pilot, maaş artışı talep ediyor. Borgo Panigale'nin yöneticileri, maaş bütçesini iki pilot arasında daha eşit bir şekilde dağıtmak istedikleri için bu talebi aşırı buluyorlar. Baptist'in takım arkadaşı Nicholas Bulega'nın maaşı bu nedenle önemli ölçüde artmalı.

Bu ret ile karşı karşıya kalan Ducati , bu nedenle Jack Miller'a odaklanmış gibi . MotoGP'de KTM ile olan sözleşmesinin sonuna gelen Avustralyalı , kendisini gelecek sezon gidonsuz buluyor. MotoGP'deki deneyimi ve birkaç sezon boyunca sürdüğü fabrika Ducati'si hakkındaki bilgisi, onu İtalyan takımı için ilginç bir profil haline getiriyor.

fs5z7xu.jpg

Jack Miller Avusturya Grand Prix'sinde yanıtını verecek

Miller, Ducati'den çoktan bir teklif almış olabilir ve bu seçeneği ciddi olarak değerlendirmişte olabilir. Ancak henüz nihai bir karar vermemiş ve kararını Avusturya Grand Prix'sinde vermek istiyor.

 

 

Baptist'ten olası bu ayrılış, Ducati için WorldSBK'da bir dönüm noktası olurdu . İspanyol, İtalyan takımına üst üste iki dünya şampiyonluğu getirdi. Ayrılışı önemli bir kayıp olurdu, ancak Ducati kadrosunu yenilemeye ve geleceğe odaklanmaya kararlı görünüyor.

Her iki taraf için de riskler yüksek. Baptist kariyerini en üst seviyede uzatmayı ve hırslarına uygun bir sözleşme elde etmeyi amaçlıyor. Ducati ise zamanla rekabetçi ve sürdürülebilir bir takım kurmayı istiyor.

Önümüzdeki birkaç hafta Álvaro Bautista ve Jack Miller'ın geleceği için belirleyici olacak gibi görünüyor . Superbike dünyası bu destanın sonucunu sabırsızlıkla bekliyor.

 

Haber kaynak

 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Superbike, Sam Lowes: "Ducati'yi biraz yanlış bir şekilde sürüyorum"

 

Sam Lowes Superbikes

 

Most'ta kötü bir düşüş yaşayan (sol köprücük kemiği kırılan) Sam Lowes, SBK'daki ilk yarı sezonunun değerlendirmesini yaptı.

 

Andrea Iannone'nin yanı sıra bu yıl World Superbike'ta ilk kez sahneye çıkan daha yaşlı bir çaylak daha var: Sam Lowes. Aynı zamanda Marc VDS takımının Ducati Panigale V4 R'sini de kullanıyor ancak İtalyan meslektaşıyla karşılaştırıldığında daha kötü sonuçlar elde etti: 40 puan (115'e karşı) ve genel klasmanda on beşinci sıra (altıncıya karşı). Daha fazla zorluk yaşıyor ve bunda takımının da kategoride ilk kez sahneye çıkması da etkili olabilir. Yine de tedbirleri iyi almaları gerekiyor.

 

 

Superbike, Lowes'un Most'taki kazası

Most'taki son turda 33 yaşındaki İngiliz sürücünün Superpole Yarışı sırasında kötü bir düşüş yaşamıştı. Sol köprücük kemiğindeki kırık ile hafta sonu erken kapandı. Ameliyat olmadı ancak Portimao'daki bir sonraki Superbike etkinliği (9-11 Ağustos) için kabul edilebilir durumda olması için bir rehabilitasyon programından geçiyor.

Lowes, resmi WorldSBK internet sitesine şunları anlattı: “ 1. virajda bir hata yaptım. Vites küçültmede küçük bir sorun yaşadık. Çok dar bir viraj, biraz fazla hızlı gittiğimi fark ettim ve sonra her şey biraz zorlaştı. Değişmek için çabaladım ve tabii ki Scott'tan uzak durmaya çalıştım. Sonrasını pek hatırlamıyorum ama beni pistten çıkaran oldukça büyük bir kazaydı. Scott için üzülüyorum çünkü onun yarışını bitirdim ama en azından onda bir şey yok." Redding vatandaşının motosikletine çarptı, şans eseri herhangi bir fiziksel sonuç yaşanmadı.

 

 

Sam ve SBK'daki ilk çıkışı

Superbike'taki çaylak yılını değerlendiren Sam, kendini istediği düzeyde ifade etmek için hâlâ öğrenmesi gereken çok şey olduğunun farkında: " Bazı açılardan oldukça olumsuzdu ama bazı olumlu şeyler de vardı. Moto2'de sekiz yıl ve MotoGP'de bir yıl geçirdikten sonra durum çok farklı, ancak bence sınıf canlandırıcı, grid derinliği gerçekten güzel ve format inanılmaz. Superpole Yarışı harika ama hâlâ öğrenecek çok şeyim var ve motosikleti hâlâ biraz yanlış sürüyorum. Harika insanlardan oluşan harika bir takımda olduğumuz için neleri geliştirmemiz gerektiğini biliyoruz. WorldSBK'da şaşırtıcı olan şey, motosiklet üzerinde çok fazla zaman harcamanız, hafta sonu üç yarış ve gelişme şansınızın olması ."

Marc VDS ekibinin WorldSBK'da başarılı olmayı hedeflemek için kaynak sıkıntısı yok. 2024 yılı, daha fazla memnuniyet getirmesi gereken 2025 yılı açısından bir öğrenme yılıdır. Lowes'un kesinlikle tutarlılık, daha az kaza yapma ve lastikleri daha iyi yönetmeyi öğrenme açısından gelişmesi gerekiyor. Bazen onun bir sapan gibi fırlayıp sonra kaybolduğunu gördük. Daha fazla deneyim kazanarak ve ekiple etkili bir şekilde çalışarak kendisini kesinlikle geliştirebilir.

 

Haber kaynak

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

BMW: Toprak Razgatlıoğlu'nun üst üste 10 galibiyeti "bir rüya gibi geliyor"

BMW, Toprak Razgatlıoğlu'nun üst üste 10 galibiyet almasını "bir rüya" olarak nitelendirdi.

 

Toprak Razgatlıoğlu

 

Toprak Razgatlıoğlu, 2024 Dünya SBK'da bir numara olduğunu bir kez daha kanıtladı .

Portimao'daki WorldSBK'da 11 galibiyetlik seriyi bir sonraki yarışta kırmayı hedefleyen Razgatlıoğlu, Assen'deki 2. yarıştan bu yana elde ettiği başarılarla şampiyonaya damga vuruyor.

 

2024'e girerken pek çok kişinin öngörmediği bir başarıya imza atan Razgatlıoğlu, sıralamada Nicolo Bulega'nın 64 puan önünde yer alarak BMW şampiyonluk adayı oldu.

BMW'nin mevcut pozisyonu hakkında konuşan BMW Motorrad Teknik Direktörü Christian Gonschor, WorldSBK.com'a şunları söyledi: "Bunlar kesinlikle iyi zamanlar! Üst üste on galibiyet büyük bir başarıdır, bu nedenle Münih'teki herkese ve tüm mühendislerimize ve tedarikçilerimize teşekkür ederiz. 

"Michael [Van Der Mark]'ın 2. Yarışta podyum için mücadele ettiğini ve Scott [Redding]'in Donington Park'ta elde ettiği gibi çok iyi bir pozisyonda bitirdiğini görmek, motosikletin potansiyelinin orada olduğunu kanıtlıyor. 

 

"Genellikle bir sürücünün fark yaratması çok açık, ancak sonunda diğerleri de farkı kapatıyor. 

"Biz de bir mühendislik grubu olarak motosikleti nasıl geliştireceğimizi öğreniyoruz; istediğimiz yere yaklaşıyoruz, bu da ön sıralarda ve podyumlarda daha fazla BMW olması anlamına geliyor. Bu, yaklaşan tur için en büyük hedef."

Razgatlioglu'nun yarattığı başarıyı ve ayrıca en yakın rakibi Ducati'nin Bulega'sını tartışan Gonschor şunları ekledi: "Bir rüya gibi geliyor! Beklenmedik bir şeydi! Kıştan beri galibiyet için savaşabileceğimiz açıktı ancak galibiyet için savaşmak ve kazanmak farklı şeylerdir; üst üste on galibiyet... kimse bunun açıkça olacağını söyleyemezdi. 

 

"Doğru yolda olduğumuz açıktı ancak rakiplerimiz geri dönecek - Nicolo çaylak sezonunda harika bir iş çıkarıyor ve bisikletten elde ettiği sonuçlar gerçekten etkileyici. Yıl sonu zor olacak."

Razgatlıoğlu, Portimao etabının ilk iki yarışını kazanırsa üst üste 12 yarış kazanan ilk sürücü olacak.

11 yarışlık galibiyet rekoru iki kez Alvaro Bautista tarafından kırıldı ancak Algarve pistinde müthiş bir performans gösteren Razgatlıoğlu, bu rekoru kırma potansiyeline sahip görünüyor.

Ancak BMW bunun üzerinde durdukları bir konu olmadığını kabul ediyor.

Gonschor, "Rekorlara net olarak bakmıyoruz, sadece önümüzdeki yarışlara bakıyoruz" dedi. 

 

"Başlayabileceğimiz iyi bir referans noktasındayız. Geçen yıl Garrett Gerloff çok iyi sürdü ve bunu tekrarlamayı umuyoruz. 

"Scott, Mikey, Garrett ve Toprak'ın podyum için mücadele ettiğini görmek güzel olurdu. Hangi kombinasyon olursa olsun, umurumda değil! Yeter ki bir BMW olsun! Bir BMW kazandığında her zaman mutlu olurum!"

 

Haber kaynak

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

worldsbk-toprak50thwin-final16.9v2_full.jpg

 

TOP 10… Toprak Razgatlıoğlu, WorldSBK kariyerinde birinci oldu!

 

 

Türk süperstarın kariyerindeki galibiyet sayısı 51'e ulaştı... Peki kariyerindeki en iyi galibiyetler hangileri?

Toprak Razgatlıoglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) kariyerinde 51 MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası zaferi elde etti ve son 10 yarışı üst üste kazandı. 'El Turco' şu anda tartışmasız hayatının en iyi formunda, bu yüzden kariyerine dönüp baktığımızda kariyerinin en iyi zaferlerinden bazılarını ele aldık. Bunlar arasında zorlu mücadeleler, motosiklet sorunlarıyla mücadele ve rakiplerini alt etmek yer alıyor.

10 TUR, 16. SIRADAN  1. SIRAYA : Magny-Cours Superpole Yarışı, 2019

 Yarış 1'de 16. sıradan çok etkileyici bir performansla bir gün önce ilk WorldSBK galibiyetini alan  Razgatlioglu (o zamanlar Kawasaki Puccetti Racing'deydi) Pazar günü 10 turluk Tissot Superpole Yarışı'nda bunu tekrarladı. İnanılmaz bir ilk tur, #54'ün 1. Tur'un sonunda 8. sıraya yükselmesini sağladı ve 6. Tur'un sonunda sadece Jonathan Rea'nın arkasında ikinci oldu. 7. Tur'da #65'in önüne geçerek birinci sıraya yükseldi ve  gridde 16. sıradan iki günde 2. galibiyetini aldı.

 

AYRTON SENNA BENZERİ BAŞLANGIÇ: Donington Park Yarışı 1, 2021

Islak hava Tissot Superpole seansını etkiledi ve bu Razgatlioglu'nun gridde 13. sırada kalmasına neden oldu  . 1993'te F1 efsanesi Ayrton Senna'yı anımsatan muhteşem bir başlangıç, açılış turunda beşinci sıradan ikinci sıraya yükselmesini, sahada yol almasını ve ardından Rea'ya odaklanmasını sağladı. Coppice'in sağ virajında 2. Turda, 2021 Şampiyonu rakibini geçti ve P1'e geçtikten sonra her turda liderliği ele geçirdi.

 

 

EN BÜYÜK KAZANMA FARKLARI: Donington Park Yarışı 1, 2024

Donington Park, Razgatlioglu'nun kendi kendine tanımladığı favori pist ve bunun nedenini rekorundan görebilirsiniz: dokuz galibiyet ve 14 podyum. Bu yıl, 1. Yarışta Alex Lowes'un (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 11.384 saniye önünde kazandığında, Aragon 2019'dan bu yana ilk kez kuru havada 10 saniyenin üzerinde galibiyet farkıyla bunu gösterdi. Remy Gardner'ın (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) seansı zirveye taşıdığı 3. FP'nin dışında, 'El Turco' bu yılki UK Round'da yenilmezdi.

 

LASTİK STRATEJİSİ USTALIK SINIFI: Barselona Yarışı 1, 2024

Circuit de Barcelona-Catalunya lastikler için her zaman zorludur ve bu yıl da farklı değildi. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati) son birkaç tura girerken Razgatlioglu'na karşı yaklaşık dört saniyelik bir farkla öndeydi, ancak BMW sürücüsü farkı kapatmak için yarışını mükemmel bir şekilde yönetmişti. Son turda Razgatlioglu, BMW ile ilk galibiyetini elde etmek için WorldSBK çaylağını geçti.

 

 

VALENTINO ROSSI TARZI: Barselona Süperpole Yarışı, 2024

Yarış 1 lastikleri yönetmekle ilgiliyken, Tissot Superpole Yarışı tam bir ataktı. Üç sürücü zafer için yarışıyordu ve Razgatlioglu, Andrea Iannone (Team GoEleven) ve Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati) üçlüsü liderdi. Bautista son virajda öndeydi ancak Türk yıldız, Valentino Rossi'nin Jorge Lorenzo'ya yaptığı gibi son virajda cüretkar bir hareket yaparak bu yılki Katalonya Turu'nda iki galibiyete ulaştı.

 

 

SONDAN BİR ÖNCEKİ VİRAJ GEÇİŞİ: En Çok Yarış 1, 2021

Autodrom Most, 2021'de WorldSBK'de ilk kez sahneye çıktı ve Scott Redding ile Razgatlioglu arasındaki son tur mücadelesine sahne oldu oldu. #45, sadece iki viraj kala son sektöre önde giriyordu ancak Razgatlioglu zafer peşindeydi. 20. Viraja yaklaşırken, o zamanlar bir Yamaha kullanan Türk yıldız, içeriye fırladı ve bitiş çizgisine kadar yapılan drag yarışının ardından galibiyeti elde etmeden önce Redding'in Ducati'sinin önüne geçti.

 

İLK YAMAHA ZAFERİ: Phillip Island Yarışı 1, 2020

Razgatlioglu'nun 2018'den beri sahip olduğu Independent Kawasaki makinesindeki kahramanlıkları, 2020'de Yamaha'da fabrika koltuğu kazanmasına yardımcı oldu ve başarıyı tatmak için uzun süre beklemeleri gerekmedi. Sezona tipik bir Phillip Island geriliminde başlayan Yamaha'nın yeni üyesi, kendisi, Alex Lowes, Redding ve 2020'de #54'ün takım arkadaşı olan Michael van der Mark'ın (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) da dahil olduğu dörtlü bir mücadelenin sonunda galibiyete ulaştı. 

 

 

PORTIMAO SHOWDOWN VS BAUTISTA: Portimao Sıralama, 2022

Razgatlioglu, 2022'ye hüküm süren Şampiyon olarak girdi ve Portekiz Turu giden ve gelen Şampiyon olarak değişti. Razgatlioglu, 2022'de rollercoaster mekanında Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati) ile karşı karşıya geldi ve ikiliyi bitiş çizgisinde yalnızca onda bir fark ayırdı. Bu, bir önceki günkü destansı 1. Yarış mücadelelerinin ardından geldi ve Razgatlioglu, nispeten büyük altı onda bir farkla galip geldi.

BAUTISTA'YA KARŞI ELEKTRONİKLERİ OLMAYAN MOTORLA KAZANDI: Imola Süperpole Yarışı, 2023

Imola'nın WorldSBK takvimine geri dönmesi, Razgatlioglu ve Bautista arasında bir kez daha destansı bir hesaplaşmaya sahne oldu. O zamanki Yamaha sürücüsü Bautista'ya karşı yarışırken, motosikletinde elektronik bir sorun vardı. Çekiş kontrolünden yoksun olmasına rağmen, 51 kez yarış kazanan sürücü Bautista'yı geride tutmayı başardı ve zorlu bir zafer kazandı.

TARİHİN SONUNDA: En Çok Yarış 2, 2024

Razgatlioglu'nun BMW'ye geçişi şok dalgalarına neden oldu ancak M 1000 RR'daki ilk sezonunun yarısında, bunun karşılığını alıyor gibi görünüyor. Sezonun 12. galibiyeti ve  üst üste onuncu galibiyetiydi. WorldSBK tarihindeki en uzun ikinci seri ve bir sonraki sefere Rea ve Bautista'nın 11'lik rekorunu eşitleme ve hatta kırma şansına sahip.

Haber kaynak

.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Portimão'da SBK: Eleme lastiği yok, sadece sert yarış lastikleri var.

SCX, Portimao'daki en yumuşak arka lastik olacak

 

Phillip Island ve Most'un ardından Portimão'daki 2024 Superbike Dünya Şampiyonası sürücüleri bir kez daha Superpole'da elemelerden mahrum bırakacak. Portekiz yarış pisti standart tedarikçi Pirelli için neden zorlu yerlerden birisi?

 

Birkaç yıldır Superbike Dünya Şampiyonası'nda daha yumuşak lastiklere yönelik bir trend görüyoruz. 2004 yılından bu yana seri bazlı dünya şampiyonasının standart tedarikçisi olan Pirelli, 2019'da yumuşak yarış lastiği SCX ve 2022'de SCQ eleme lastiği ile gelişmeyi ve güç dengesinin yeniden düzenlenmesini sağladı. O zamandan bu yana, yumuşak lastiği uzun mesafe kat edebilen pilotlar ve üreticiler bir avantaja sahip oldu.

 

 

Pirelli'nin yumuşak kauçuk hamurlarıyla ince bir çizgide yürüdüğü gerçeği ancak ara sıra ortaya çıkıyor. Avustralya'daki sezon açılışında ana yarışlarda pit stop zorunluydu; En son Most'ta ürün yelpazesinde ne bir eleme aracı ne de yumuşak yarış lastiği SCX vardı.

Portimão'da yapılacak yarış haftasonunda işler o kadar da çetrefilli değil. Algarve'deki eğimin özellikleri, çeşitli yükseklik farklılıkları, nispeten düşük kavrama seviyesi ve yüksek asfalt sıcaklıklarıdır. Lastiklere gelen yanal ve boylamsal yükler yüksektir. 2022 yılında tanıtılan ve Superpole ve Superpole Yarışı'nda kullanılabilecek SCQ arka lastiği güvenlik nedeniyle sunulmayacak. Onun yerine uzun ana yarışlarda kullanılmasına izin verilmeyen yumuşak SCX yarış lastiği ile gerçekleştirilecek.

Pirelli yarış patronu, "Portimão, Most ve Phillip Island kadar lastik gerektirmeyen bir pist, ancak yine de yokuş yukarı ve yokuş aşağı virajların yoğun değişimi, güçlü frenleme ve dikkate alınması gereken özel özelliklerle benzersiz bir düzene sahip" dedi. Giorgio Barbier. “Önceki yıllardaki yarışlardan ve Ocak ayında gerçekleştirdiğimiz testlerden elimizde pek çok veri var ancak ağustos ayının ortasında yarıştığımız için asfaltın ulaşabileceği yüksek sıcaklıklar hafife alınmaması gereken bir dezavantaj. Isı, pistin tutuşunu etkileyebilir, bu da kaymaya ve dolayısıyla lastik aşınmasının artmasına neden olur.

 

Pirelli, uzun yarışlar için yeni geliştirilmiş bir arka lastik getiriyor. "Standart SC0 ile aynı bileşiği kullanan ancak kasanın daha da geliştirildiği D0661 spesifikasyonundaki SC0'yı tanıtmak için ideal parçanın bu olduğuna inanıyoruz" dedi. Pistin doğasını göz önünde bulundurarak, geçmişte yaptığımız gibi, normalde sıralama turları ve Superpole yarışı için tasarlanan SCQ'yu, daha kritik koşullarda daha güçlü olan ve bu nedenle daha iyi performans gösterebilen standart SCX ile değiştirmeye karar verdik. aynı zamanda Superpole yarışında kullanımı da garanti ediyor.”

 

Haber kaynak

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Razgatlioglu, Portimao'nun son programının beklendiği sırada WorldSBK tarihine geçecek hamlesini yapıyor.

10031_dcp_r6_2024_action_full.jpg

 

Razgatlıoglu'nun üst üste 11, 12 ve 13 galibiyet elde etmesiyle WorldSBK grid'i gün batımı gösterisi için Portimao'ya gidiyor.

 

 

2024 MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası, padokun kesinlikle bir roller coaster olacağı bir hafta sonu için muhteşem Autodromo Internacional do Algarve'ye doğru ilerlemesiyle devam ediyor. Güneş Algarve kıyılarında batmaya başlarken akşam programı için ekstra bir meydan okumayla Pirelli Portekiz Turu daha fazla tarihin yazıldığı pist olabilir mi yoksa zorlu, engebeli mekanda büyük şampiyonluk yarışı dönüşleri olabilir mi?

 

 

12'YE GİDİYOR: Razgatlıoğlu, WorldSBK tarihine yaklaşıyor

Portimao'ya doğru ilerleyen büyük hikaye Toprak Razgatlioglu'nun (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) daha fazla tarih yazma olasılığı. Adına 10 ardışık galibiyet yazılmış olarak, rekor galibiyet serisinde Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati) ve Jonathan Rea'nın (Pata Prometeon Yamaha) sadece bir gerisinde ve üç üç galibiyetten sonra Portimao'ya güvenle geliyor. Son yıllarda 9. Viraja atlamasıyla ünlü olan 'El Turco', Yarış 1'i ve Tissot Superpole Yarışını kazanarak ikilinin önüne geçip üst üste 12 galibiyet ve tüm zamanların galibiyet serisini yakalayacak mı? Bautista, son dört yarışı kazandığı bir pistte puansız Pazar gününden sonra toparlanmayı umuyor, Portimao ise Rea'nın elinde birçok rekor var: en fazla galibiyet (13), podyum (25) ve pole pozisyonu (6). Her ikisi de çok başarılı oldukları bir pistte tekrar kazanma yoluna girebilmeyi umuyor.

 

 

KOVALANAN SÜRÜ: Bulega, van der Mark, Petrucci, Iannone ve daha fazlası yarışta mı?

Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati), Razgatlıoğlu'nun şampiyonluk yarışındaki en yakın rakibi ve Türk yıldızın 64 puan gerisinde yer alıyor. Bulega, Portimao'daki WorldSBK'da ilk kez yarışıyor ancak Portekiz'deki WorldSSP'de başarılı oldu, 2023'te 1. Yarışı kazandı ve 2. Yarışta ikinci oldu. Michael van der Mark'ın (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) son galibiyeti, 2021'de Portimao'da karma koşullarda düzenlenen Tissot Superpole Yarışı'nda geldi ve bu sefer podyuma geri dönebileceğini umuyor. Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Takımı) geçen yıl 2. Yarışta P6 elde etti ve Andrea Iannone'nin (Team GoEleven) Portimao'da yarış koşullarında ilk kez yarışı olacak ancak Ocak ayında pistte ilk kez yer aldığı sezon öncesi testinde oldukça hızlıydı. Elbette, Andrea Locatelli (Pata Prometeon Yamaha) daha önce Portimao'da podyuma çıktı, 2021'deki 2. Yarışta ve geçen yılki Superpole Yarışı'nda üçüncü oldu, Michael Ruben Rinaldi (Team Motocorsa Racing) geçen yıl 2. Yarışta üçüncü oldu, Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Takımı) ise Moto2™'de büyük bir başarı elde etti. Avustralyalı, iki galibiyet de dahil olmak üzere Moto2™'den üç yarışta üç podyuma sahip. #87, 2024'ün ilk yarısında istikrarlı bir performans sergiledikten sonra genel klasmanda ilk altıya girmeyi hedefleyecek.

 

Haber kaynak ve daha fazlası

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Haber başlığı ve içeriği öyle bir yazılmış ki Portekizdeki yarışı oldu bitti Toprak 3 yarışı da aldı sandım bi an.

Translate ile çevirince böyle saçma biçimde devrik cümleler oluşuyor.

Yarış bu haftasonu, takvimi ezbere biliyorum ama başlığı görünce "ne oluyoruz yahu? yarışı kaçırdım mı" dedim bi an.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...