İçeriğe Yönlendir

World SuperBike - Haberler, Gelişmeler ve Sonuçlar


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)

f3wnnqh.jpg

 

Donington, FP2: Toprak önde kaldı, Bautista kaza yaptı

BMW'nin efsanevi ismi Toprak Razgatlıoğlu da Donington'daki 2024 Superbike Dünya Şampiyonası'nın ikinci antrenman seansında en hızlı turu attı. Alvaro Bautista kaza yaparken Danilo Petrucci Ducati bayrağını yükseklerde tuttu.
 

Cuma günü Donington'da hava biraz daha dostça olabilirdi ancak kara bulutlara rağmen yağmur yağmadı ve ikinci serbest antrenman seansı normal şekilde yapılabildi. Sabah saatlerinde Toprak Razgatlıoğlu (BMW) 1:26.419 dakika ile en hızlı süreye imza attı. Karşılaştırma için: Álvaro Bautista (Ducati) geçen yıl 1:25.896 dakikalık tur rekorunu kırmıştı.

Alex Lowes (Kawasaki) 1:26.653 dakikalık süre iyileştirmesi ile sadece beş dakika sonra ilk sevindirici tur süresini belirledi. Ancak dakikalar sonra Razgatlıoğlu 1:26.091 dakikada, 0.6 saniye daha hızlı bir şekilde çizgiyi aştı. Donington Park Pisti, son SBK etkinliğinden bu yana yeni bir asfalt yüzeye kavuşmuştu buda bu hafta sonu yeni rekorları görmemiz için çok muhtemel.

BMW sürücüsü ilk 15 dakikada asfaltta 1:26 dakika gibi düşük bir seri yakarken, yalnızca dört sürücü henüz sürelerini iyileştirmemişti. 5. sırada yer alan Jonathan Rea (Yamaha) ise 2. sırada yer aldı.

Dünya şampiyonu Alvaro Bautista kolay bir seans geçirmedi. Ducati yıldızı FP2'de henüz ikinci sıraya yükselmişken, ilk virajda ön tekerleğe çarptı. İspanyol, Razgatlıoğlu'ndan bir saniye daha yavaş sürdü!

 

45 dakikalık seansın orta noktasında Razgatlıoğlu, Alex Lowes, Andrea Locatelli (Yamaha), Nicolò Bulega (Ducati) ve Rea'nın önünde liderliğini sürdürdü. On birinci sıradaki Dominique Aegerter (Yamaha) 1,4 saniye kaybederken, 21. sıradaki Philipp Öttl (Yamaha) 2,3 saniye bile kaybetti.

Sona 10 dakika kala, ilk pilotlar son denemelerini yaptı ve Ducati fabrika sürücüsü Nicolò Bulega, 0,225 saniye geride ikinci sıraya yükseldi. Andrea Iannone (Go Eleven Ducati) çaylağı kovalarken hızlı bir turda kaza yaptı.

Seansın son üç dakikasında zaman monitörü çok sayıda kırmızı sektör gösterdi ancak Razgatlıoğlu'nun zamanı her saldırıya direndi. İkinci sırada yer alan Danilo Petrucci (Ducati), 1. antrenman seansındaki güçlü performansını doğruladı. Bulega antrenman gününü üçüncü sırada tamamladı.

Alex Lowes, Scott Redding (BMW), Bautista, Locatelli, Sam Lowes (Ducati) ve Axel Bassani (Kawasaki) ilk 10'u tamamladı. Dominique Aegerter son denemesinde on birinci sıraya yükseldi. Jonathan Rea 13. sırada yine kötü bir şekilde mağlup oldu, ancak 0,8 saniyede fark çok büyük değildi ve Kuzey İrlandalı oyuncu sonlarda zamanı kovalamıyordu.

Honda Cuma günü üzücü bir performans sergiledi: En hızlı CBR1000RR-R, Petronas sürücüsü Tarran Mackenzie'yi 19. sıraya yerleştirdi. Fabrika pilotları Xavi Vierge ve Iker Lecuona ile Adam Norrodin, Yamaha  Philipp Öttl'in (20.) arkasında sıraya girdi.

 

r9q3eky.jpg

 

Kaynak ve daha geniş haber

İngiltere Donigton park cumartesi proğramı

 

lta3ygh.jpg

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

bv2xfnj.jpg

 

WSBK Superbike Donington FP1: Toprak Razgatlioglu kaçıyor. Yine yenilmez mi?

Misano'da, Ducati'nin test pistinde Superbike'ı kazandıysa, Donington'da neler olabileceğini hayal edin. Toprak Razgatlıoğlu, Britanya tırmanışlarında ve inişlerinde her zaman güçlüydü: altı zafer ve burada 2018'de özel Kawasaki Puccetti olarak ilk podyumunu kazandı. BMW de burada, karanlık yıllarda bile, Tom Sykes ve Scott Redding gibi diğer pistlerde parlamamış sürücülerle her zaman güçlüydü. Bu nedenle Toprak'ın ilk antrenman seansından itibaren yenilmez olduğunu kanıtlaması şaşırtıcı değil. Birkaç tur, mutlak pist rekorunu hedefine koyması için yeterliydi. Ducati'ler geçen ay olduğu gibi onu kovalıyor. Alvaro Bautista ve Nicolo Bulega'nın gidişatı nasıl değiştirebilecekleri şimdilik bir muamma. Belki de sadece yağmur değerleri altüst edebilir, ancak tahminler BMW için güven verici.

 

Misano'daki üstünlüğü haklı çıkarmak için yarış öncesi testlerden bahsedildi. Burada, Donington'da Toprak daha önce hiç BMW kullanmamıştı, ancak ilk bölümden (sekiz tur) itibaren herkesten altı onda bir saniye önde gitti. İkinci bölümde performansını daha da geliştirdi: etkileyici. Üçüncü en hızlı, ancak altı onda bir saniyeden fazla geride olan hayalet Garrett Gerloff da M1000RR'da çok güçlüydü. Ortada bir Ducati var, ancak bu Danilo Petrucci'den yoksun Ducati . İki fabrika Kırmızısını bulmak için daha aşağıya inmeniz gerekiyor: Alvaro Bautista yedi onda bire beşinci, Nicholas Bulega bir saniyeye sekizinci. Andrea Iannone ondan önce geliyor. Ducati burada, Panigale'nin Misano'da Toprak'a kanatlar veren daha sert ön SC2'yi sindirmesini sağlamak için şaside güncellemeler yaptı ve ayrıca hızlanmayı iyileştirmek için elektroniklerde de güncellemeler yaptı. Nicholas Bulega bu değişiklikleri Misano'daki bir test gününde test etti. Ancak şimdilik çok az şey değişti.

 

Önemli bir fark


Dört onda bir saniye bu pistte çok önemli bir farktır. Toprak Razgatlıoğlu girişler ve çıkışlar dahil olmak üzere sadece on dört tur attı. İkinci etapta şu sırayı elde etti: 1'26.752, 1'26.419 (seansın en iyi turu), 1'26.468 ve son olarak 1'26.534. Alvaro Bautista , bir karşılaştırma yapmak gerekirse, 1'27″157'nin altına inmedi. Dünya şampiyonasının bu beşinci turu, BMW'ye "süper tavizler" veren, yani onaylanmamış bileşenleri motor ve şasiye ağır müdahale etme olasılığı veren teknik düzenlemeler hakkındaki tartışmaları yeniden başlatmayı amaçlıyor. Yarışta büyük bir değişiklik olmadığı sürece, sezon sonuna kadar herhangi bir şeyin değişmesi, yani BMW'nin yardımı kaybetmesi olası değildir.

 

Haberin orjinal kaynağı

 

Haberin kaynağı

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

5b8ear8.jpg

 

Donington Park'taki ilk gün mücadelesi, Toprak Razgatlıoglu'nun Cuma gününü en hızlı bitirip FP2'de bir kazayı kurtarmasının ardından düşüncelerini paylaşmasıyla gün sona erdi.

 

Cuma günü MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası'ndaki aksiyon, Toprak Razgatlioglu'nun (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) Cuma günü yenilmesi gereken sürücü olmasıyla sona erdi ve gün boyunca inanılmaz bir tempo tutturarak Cuma gününü 0,222 saniye farkla geride bıraktı. Ancak #54'ün günü dramasız geçmedi ve Serbest Antrenman 2 sırasında 12. Virajda inanılmaz bir kurtarış yaptı. 

 

VİDEONUN LİNKİ

 

Razgatlioglu Cuma sabahının her anında hızlıydı, FP1'i zaman çizelgelerinin en üstünde bitirdi ve 1:26 aralığına girdi. #54'ün süreleri sürekli düştü ve FP2'ye daha fazla güvenle girdi. FP2'nin erken aşamalarında takım arkadaşı Michael van der Mark (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) kısa bir süre liderlik etti, ardından Razgatlioglu iki dakika sonra en hızlısı oldu - daha sonra 1'26.013'lük bir süre belirledi.

 

Razgatlioglu, Goddards'da limitte giderken ön taraftan bir kazayı kurtarmak için tüm vücudunu kullandı. #54 o anı şöyle anlattı: "Son viraj, kariyerim için güzel bir video olduğu için çok mutluyum! Güzel anılar ve ayrıca, her turda, bu sorun için orada bekliyordum. Son viraj Donington'da çok ünlüdür. Her turda, girdiğimde, her zaman orada limitte gidiyorum ama bu sefer ön tarafı kaybettim ve neredeyse kaza yapıyordum. Motosikleti kontrol ettim, bu iyi, Marquez tarzı. Genel olarak, benim için çok iyi bir gündü. Her turun, son virajın çok zor olduğunu biliyorum. Biraz engebeli ve ön lastiği kaybetmek kolay."

 

 

Razgatlioglu gün boyunca toplamda 34 tur tamamladı ve 2, 3 ve 4. sektörlerde en hızlı sürücü oldu. Bu, Cuma günü son turunda tutarlı bir 1:26 temposu üretmesini sağladı ve bu hafta sonu yarışlarının favorisi olduğunu gösterdi.

Bu hafta sonuna yaklaşırken hissettiklerini ve inanılmaz hızlı zamanlar elde etmesini sağlayan şeyi tartışan Razgatlioglu şunları söyledi: "Buraya gelmeden önce kendimi çok olumlu hissediyordum. Geçen yıl motosiklet kurulumu nedeniyle bazı virajları ve sektörleri kaybettiğimi hatırlıyorum. Motor frenini seviyorum, ancak BMW'nin motor freni çılgınca! Bayılıyorum. Tekrar sürdüğümü ve bundan çok keyif aldığımı anlıyorum. Motor freni çalışıyor, motosikleti durdurmak ve dönmek kolay ve son sektörde çok güçlüyüz."

Ancak #54, teknik Donington Park pistinde tamamen rahat etmeden önce yapılması gereken işler olduğuna inanıyor: "Son iki virajda %100 hissetmiyorum ama orada gelişmeye çalışacağız. Son bölümde biraz kilitlenmeye ihtiyacım var. Bazı alanlarda biraz kaybediyormuşum gibi görünüyor ama his bu. Tüm sektörlerde güçlüyüz ama his şu ki bazı alanlarda hala kaybediyorum."

Haber kaynak ve daha fazlası

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

gmhkxin.jpg

 

WorldSBK'nin Donington Park'ta aksiyona dönmesiyle birlikte Danilo Petrucci olumlu bir açılış gününün ardından düşüncelerini paylaşıyor

 

MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası'nın 5. Turu için pist aksiyonunun ilk günü sona erdi ve Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) Cuma günü olağanüstü bir performans sergiledi - FP1 ve FP2'de ikinci sırada yer aldı. İtalyan yıldız, tüm dikkatler artık Cumartesi gününe çevrilmişken zaman çizelgelerinin başında yer alan Toprak Razgatlioglu'nun (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) 0,222 saniye gerisindeydi.

 

#9, Donington Park'ta en çok sevdiği şeyleri ve hafta sonunun geri kalanında geliştirmesi gereken şeyleri anlattı: "Bu pistte sürmek her zaman eğlenceli olduğu için iyiydi, favorilerimden biri, özellikle ilk sektörde çünkü çok akıcı ve hızlı ve gerçekten güzel ve heyecan verici bir pist.

 

"Geliştirebileceğim bazı alanlar var ve şu anki en büyük sorunum yarışın ilk turunda hızlı olmak. Yarın iyi bir sıralama turu geçirmem gerekiyor ve yarışın ilk turu çok önemli olacak çünkü lastiği iyi yönetiyorum, yarın sadece iyi bir pozisyona ihtiyacım var."

 

Nisan ayında antrenman yaparken geçirdiği bir motokros kazasından sonra rekabetçi gözüken ancak hala iyileşme sürecinde olan Petrucci için güçlü bir gündü: "Misano'dan sonra, yarıştan sonraki iltihap çok büyük olduğu için iki hafta boyunca sağ kolumu ve sağ omzumu kullanamadım. Durum Misano'dan biraz daha iyi ancak Toprak hariç beni en çok korkutan şey,

çok fazla güçten hala yoksunum. Burada olmak ve neredeyse zirvede olmak güzel."

 

Haber kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)

d19mlhv.jpg

 

Superbike dünya şampiyonu Alvaro Bautista, Cuma günü Donington Park'ta yaptığı antrenman sonrasında Toprak Razgatlıoğlu'na aylardır karşı çıkacak hiçbir şeyi olmadığını itiraf etti ve bunun nedenlerini açıkladı.

 

Alvaro Bautista genellikle pozitivizmle dolu, iyi bir mizah yumağıdır. Ancak İngiltere'de çekingen görünüyor. V4R'sine karşı hissizliğin yanı sıra Aruba ekibinin mali beklentilerini karşılamayan 2025 teklifinin de onun üzerinde yük oluşturduğu dikkat çekiyor . Alvaro gibi hassas bir insan böyle bir şeyi hemen saygısızlık olarak algılar.

 

Cuma gününü Toprak Razgatlıoğlu'nun (BMW) yarım saniye gerisinde 6. sırada tamamlaması moralini pek yükseltmedi.

Dünya şampiyonu, Donington Park'ta Ducati'sine fazladan kaç kilo vermesi gerektiği sorulduğunda "Bilmek bile istemiyorum" dedi. Güne bağlı olarak İspanya'dan gelen tüy sikletin motoruna eklemesi gereken kilo 4,5 ila 6 kg arasındadır.

 

 

İlk antrenmandan ikinci antrenmana kadar Bautista, Ducati'sinin ayarını tamamen yeniden yapılandırdı ancak FP2'ye kendi deyimiyle "aptalca bir kaza" ile başladı. "Sonrasında önemli ölçüde gelişme kaydettik. Geçen yılki duyguların aynısını hissetmiyorum ve bu yüzden gerçekten mutlu değilim, ancak bu duygu yavaş yavaş geliyor."

Bautista'nın Donington'da Toprak'la savaşacak silahı var mı? 61 kez yarış galibi "Hayır" diye vurguladı. Ancak Misano, Assen ve Barselona'da da durum aynıydı, orada da aynı hisleri yaşadım. Artık geçen seneki gibi motosiklete binemiyorum. Size bunu anlatacağım. Yön değiştirmek, fren manevraları yapmak ve motosikleti düzeltmek için yüzde 100 vermem gerekiyor. Bu yıl daha fazlasını yapamıyorum, zaten maksimumumdayım. Ama artık bisiklete binmek daha zor, bu yüzden daha da kötüyüm. Ayrıca Toprak bir adım daha attı. Geçen yıla göre bir adım gerideyiz ve o da o zamana göre yarım adım daha iyi. Fark çok büyüdü."

 

Üç kez dünya şampiyonu ve seri şampiyonu olan biri böyle bir durumla nasıl başa çıkıyor? 39 yaşındaki oyuncu, "Geçmişte sporda başardıklarınız geçmişte kaldı" diyor. "Bu yüzden Superbike şampiyonluğunu iki kez kazanıp kazanmadığımı düşünmüyorum, gerçeklerle yüzleşmem gerekiyor. Çalışmalıyız ve güveni geri kazanmalıyız. Geçmişte kazandım ve mutlu oldum ama artık gelişmemiz gerekiyor. Tabii ki kazanırsanız veya motosikleti istediğiniz gibi sürerseniz daha eğlenceli olur."

Mevcut Ducati Panigale V4R altıncı yılında ve tamamen geliştirildi. SPEEDWEEK.com, bu makine ve ağırlık kurallarıyla büyük gelişmeler elde etmenin mümkün olup olmadığını sordu. Alvaro, "Bunun mümkün olup olmadığını bilmiyorum" diye vurguladı. "Ama deneyeceğim. Ve işe yarayıp yaramadığını öğreneceğim. Odak nokta benim üzerimde. Bisikletle kurulumu bana yardımcı olacak şekilde yapmaya çalışıyorum. Sadece küçük şeyleri iyileştirebiliyoruz.”

 

Haber kaynak

 

o0ia315.jpg

 

Superbike Dünya Şampiyonası lideri Toprak Razgatlıoğlu, Cuma günü Donington Park'ta yapılan ücretsiz antrenman seanslarında BMW M1000RR'sini kendi dünyasında sürdü. Alvaro Bautista'nın zayıflığından acımasızca yararlanmak istiyor.

 

Toprak Razgatlıoğlu, Cuma sabahı ilk serbest antrenman seansını ikinci Danilo Petrucci'nin (Barni Spark Ducati) 0,416 saniye önünde tamamladı. İkinci antrenmanda Türk pilot İtalyan pilottan yalnızca 0,222 saniye daha hızlıydı ancak ilk 6'da yer alan herkesin aksine BMW sürücüsü yumuşak arka lastik kullanmamaya karar verdi. Toprak, "Çok güçlüyüz gibi görünüyor" dedi.

 

 

Razgatlıoğlu bize Goddards eğrisinde muhteşem bir kurtarış gösterdi ve küçük bir medya grubuna BMW yıldızı "şimdi güzel bir videom daha var" diye gülümsedi. "Böyle bir durum bekliyordum, son viraj bununla meşhur. Asfalt biraz dalgalı olduğundan ön tekerlek kolayca kayabiliyor. Her tur bunu bekledim ve sonra oldu. Bisikleti yeniden dik konuma getirmeyi başardım, bu iyi bir kurtarıştı; her zaman sınırlarda sürüş yapmak zorundasınız."

Toprak'ın hafta sonu planı şöyle: “Önce Superpole'da rekor bir tur atıp ardından üç yarışı da kazanmak istiyorum. Buraya gelmeden önce zaten çok olumluydum. Geçen yıl motor freni çalışmadığı için Yamaha'da birkaç virajı kaçırdım. Öte yandan BMW'nin motor freni mükemmel çalışıyor, motosiklet kolaylıkla yavaşlatılabiliyor ve dönüşler de iyi. Artık her turda iyi zaman geçiriyorum çünkü motosiklet bana yardımcı oluyor. Sonunda artık düzlüklerde hiçbir şey kaybetmiyorum."

Sezon öncesinde Ducati'nin yıldızı Alvaro Bautista, iki dünya şampiyonluğu kazandıktan sonra bu sezonun favorisi olarak görülüyordu ancak İspanyol sürücü şimdiye kadar on iki yarıştan yalnızca ikisini kazanabildi, Razgatlıoğlu ise altı kez zafer kazandı.

 

İşaretler değişti. SPEEDWEEK.com Dünya Kupası liderine Bautista'nın hakimiyetinin neden buharlaştığını sordu. İspanyol oyuncu Cuma günü İngiltere'yi yarım saniyeden fazla kayıpla altıncı sırada tamamladı. 54 numaralı yarışçı, "Bir yandan bu ağırlıktan kaynaklanıyor, motosikleti artık geçen seneye göre biraz daha ağır" dedi. "Bir de güçlü olan takım arkadaşı var. Çabuk adapte oldu, çok iyi motor kullanıyor ve podyum için mücadele ediyor. Sanırım onu biraz yok etti.”

 

Haber kaynak

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

tefjxaf.jpg

 

Donington'daki antrenmanın ilk gününde Scott Redding, BMW sürücüsünün, kendisini Superbike Dünya Şampiyonası'nda görmek istediği pozisyonlarda görüldü. Beşinci sırada yer alan İngiliz, güçlü yaşam belirtileri gösterdi.

 

Şu ana kadar 2024 Superbike Dünya Şampiyonası Scott Redding için umulduğu gibi gitmedi. Bonovo BMW sürücüsü on iki yarıştan yalnızca altısında bitiş çizgisini puanla geçti; Assen'deki ilk yarışta tek haneli sonucu olan 8. sırayı elde etti.  Scott Redding 23 puanla genel sıralamada BMW takımının son sırasında, 18. sırada yer alıyor.

 

 

31 yaşındaki pilot, Donington Park'taki evindeki yarışta değişmiş görünüyor: İlk antrenmanı 10. sırada tamamlayan Redding, öğleden sonra 1:26.434'lük derecesine ulaştı ve Cuma gününü güçlü bir beşincilikle tamamladı.

"Misano'da motosiklette zaten iyi değişiklikler yapmıştık ancak Superpole'deki felaket nedeniyle bu gelişmeleri sonuçlara dönüştüremedik. Redding küçük bir gazeteci grubuna şöyle konuştu: "Misano'da başlangıç sıralamasında sadece 20. sıradaysanız, hafta sonunuzu arkanızda bırakabilirsiniz." «Yine de potansiyelimizin olduğunu biliyorduk. Elektronik alanında iyi bir adım attık ve Donington'da da böyle devam edebileceğimizi umuyordum. Temelde başarılı olduk ama sonunda başlangıçta istediğimden daha fazlasını ayarlamak zorunda kaldık. Ancak performansım iyi ve motosikleti istediğim gibi sürebiliyorum."

 

Haber kaynak

 
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Bugün 13:00 da süper pole yarışı, 16:00 da da 1. yarış var.

Yarın da  aynı saatlerde super pole ve 2. yarış olacak.

Başarılar Toprak... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

9tv1xdq.jpg

 

WSBK, Toprak Razgatlıoğlu Donington'dan değerlendirmelerde bulundu: "Tarihteki ilk Türk olacağım için MotoGP'ye gitmek istemiyorum"

Son haftalarda, özellikle Misano olayından sonra Toprak Razgatlıoğlu'nun adı herkesin dilindeydi. Kendisinin başlattığı bir söylenti tartışmaları alevlendirdi: Türk şampiyonu MotoGP'ye katılmanın eşiğindeydi ve bu BMW ile gerginlik yaratıyordu. Sonrasında, antrenmanda yaşanan kaza, işleri perspektife oturttu. Razgatlıoğlu, BMW tarafından düzenlenen bir basın toplantısında, durumu açıklığa kavuşturmak ve spekülasyonları yatıştırmak istedi.

 

 

Bu açık ve net ifadeyle başlayan bir müdahale: "  Öncelikle şunu söylemek isterim ki, gelecek yıl BMW ile Superbike'ta tekrar yarışacağım  ." The Turk ekledi: "  Geçtiğimiz hafta MotoGP hakkında çok konuştuğumuzu biliyorum, ancak 2026'da tekrar konuşacağız ve bunun gerçekleşip gerçekleşmeyeceği bile kesin değil . Şimdi MotoGP'yi unutmalıyım, Superbike'a odaklanmalıyım çünkü dünya şampiyonasında birinciyiz ve bu BMW için inanılmaz bir şey. Birlikte harika bir şey yapıyoruz ve umarım dünya şampiyonu oluruz  ."

Toprak ayrıca MotoGP'ye olası geçişi sorusuna da yanıt verdi : "  Kenan Sofuoğlu durumumu ele alıyor ve bunu konuştuk. Kendime sorduğum soru basit: İyi bir sözleşmem ve fabrika motorum yoksa neden MotoGP'ye gideyim? Tarihteki ilk Türk olacağım için ya da yüzeysel nedenlerle oraya gitmek istemiyorum. Başlangıçta acı çekmem gerektiğini çok iyi biliyorum ve bunu yapmaya razıyım, ancak sıralamanın en altındaki yerler için oynamak için değil. Acı çekmem gerekiyorsa, bu sonuncular için değil, birincilik için savaşmak içindir ."

m1wpykp.jpg

 

Haber kaynak ve daha fazlası

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

rizh4az.jpg

 

WSBK Superbike Donington FP2: Toprak Razgatlıoglu konuyu netleştiriyor

Donington'daki 2024 Superbike Dünya Şampiyonası'nın beşinci turu Toprak Razgatlıoğlu'nun ikinci serbest antrenman seansına liderlik etmesiyle başladı. Türk BMW sürücüsü bir kez daha hakimiyetini gösterdi, ancak rekabet özellikle Danilo Petrucci ve Nicolò Bulega'nın Ducati'leriyle giderek kızışıyor ve arayı kapatıyorlar.

 

 

Toprak Razgatlıoglu, 1'26.013'lük bir tur atarak bir demirci gibi çekiçlemeye devam ediyor ve sabahki zamanını dört onda bir oranında iyileştiriyor. Ancak, M1000RR'sinin sınırlarıyla flört ederek risk aldı ve bazen makinesinin kontrolünü riske attı. Bu risklere rağmen, o zamanlar Kawasaki'de olan Jonathan Rhea'nın 2023 pol pozisyonunu geçmeyi başardı ve geçen yıl Alvaro Bautista tarafından belirlenen 1'25.896'lık mutlak rekora yaklaşıyor.

Geçen yılın şampiyonu Alvaro Bautista , Redgate'teki bir kazadan sonra altıncı sırada bitirerek zor bir Cuma geçirdi. 1'26.580'lik bir sürede bitirdi, kişisel en iyi derecesinden yedi onda bir geride. Kapasitesinin altında kalan bu performans, Donington'daki zorlu iniş ve çıkışlarda beş kiloluk ek balastın etkisinden kaynaklanıyor olabilir .

Álvaro Bautista, Süperbike

Ancak Danilo Petrucci ve Nicolò Bulega Ducati'ye umut verdi. Açık yarışta 1'26.238'lik bir süre kaydedildi, Petrucci ise etkileyici 1'26.235'lik bir süre ile daha da iyi bir performans gösterdi. Umbria pilotu sağ omzunda hala hasarlı sinirler olmasına rağmen göz kamaştırıcı bir performans gösterdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

9h7c5ij.jpg

 

Bu hafta sonu Superbike Dünya Şampiyonası'ndaki takımlar Donington Park'ta mücadele edecek. Diğer üreticiler üst sıralar için mücadele ederken Honda da Büyük Britanya'daki başarıdan kilometrelerce uzakta.

 

BMW’ si ile Toprak Razgatlıoğlu, 1:26.013 dakikalık derecesiyle Cuma günü geleneksel Britanya pistinde en hızlı zamanı elde etti. Ducati, Kawasaki ve Yamaha üreticileri de sürücülerinden en az birini zaman listesinin ilk 10'una sokmayı başardılar. Superbike Dünya Şampiyonası'nın beşinci yarış hafta sonunun başlangıcı Honda için bir kez daha felaketti.

Fabrika sürücüleri Xavier Vierge ve Iker Lecuona, 23 katılımcı arasında FP1 ve FP2'nin birleşik zaman çizelgesinde 21. ve 22. sıralarda yer aldılar. Yerel kahraman Tarran Mackenzie, Moriwaki'de Honda bayrağını yarıya kadar kaldırdı ve iki İspanyol'un önünde yarışı 19. sırada tamamladı. İngiliz BSB sürücüsü rotayı başka hiç kimsenin bilmediği bir şekilde biliyor. HRC ekibi bir hafta önce Barselona'da bir testi tamamladı ancak görünürde hızlı bir çözüm yok; sürücülerin hayal kırıklığı yarıştan yarışa artıyor.

 

CBR1000RR-R bu sene sezondan yana hiç şansı olmadı. En büyük motosiklet üreticisi yıllardır yeniden zaferler kazandıracak bir model geliştirmeye çalışıyor. Alvaro Bautista, 2020 ve 2021'de başarısız oldu; üç podyum sırası dışında, en iyi İspanyol sürücü bile kalıcı bir sonuç elde edemedi. Ducati'ye döndü ve iki şampiyonlukla tarih yazdı. Honda'nın son zaferi 15 Mayıs 2016'da Nicky Hayden'ın Malezya'da yağmurda kazandığı zaferdi.

 

"Bu motosikletin hissiyatı o kadar da kötü değil ama yavaşız. Hızlanma aşamasında arka tekerlek patinaj yaptığında çok fazla zaman kaybediyoruz" diyen Vierge, özellikle Donington Park'ta pistin akıcı bölümleri nedeniyle kötü olan sorunlardan memnun değildi.

Hayal kırıklığına uğramış Lecuona şöyle açıkladı: "Geçtiğimiz birkaç haftadaki tüm test çalışmalarından sonra daha fazlasını bekliyordum. Bu pistin her yerinde, özellikle hızlı virajlarda sorun yaşıyoruz. Öğleden sonra bazı değişiklikler yaptık ama durum daha da kötüleşti."

Vierge asıl sorunu şöyle özetledi: "Her yıl diğerleri daha da hızlanırken biz aşağı yukarı aynı seviyede kalıyoruz." Başka bir deyişle: HRC mühendisleri diğer üreticilerin gelişim hızına yetişemiyor.

 

İki Honda sürücüsü genel sıralamada 16. ve 19. sırada yer alırken Honda, takımlar şampiyonasında açık ara sonuncu sırada yer alıyor. Honda için şu sıralar mümkün olan şey Suzuka 8 saatlik yarışta üst sıralar. Mevcut spor sonuçları sadece Superbike Dünya Şampiyonası'nda değil, MotoGP'de de utanç verici.

 

Haber kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

l0i89aa.jpg

 

Superbike Donington, Razgatlıoğlu: canavarca tempo ve Marquez stili

"Marquez tarzı" kurtarışların yazarı Razgatlıoğlu, Donington'daki yarışları domine edecek gibi görünüyor, ancak Ducati sürücülerine güvenmiyor.

 

Toprak Razgatlıoğlu, Donington'daki serbest antrenman seanslarında hemen kendini öne çıkardı ve niyetinin ne olduğunu gösterdi. Tüm yarışları kazanmak. İngiltere pisti en sevdiği pist ve BMW M 1000 RR ile uçuyor. Cuma günü gördüklerimizi düşünürsek ortada bir hikaye olmamalı. Bugün birisi yaklaşıp onu baltalamayı başaracak mı göreceğiz ama işler çok karmaşık olacak gibi duruyor.

 

2021 SBK şampiyonu, son virajda Marc Marquez tarzı bir kurtarışın baş kahramanıydı. “ Çok mutluyum diye açıkladı, çünkü bu, kariyerim için iyi bir video. Güzel bir anı. Her turda bu sorunu bekleyebilirsiniz çünkü Donington'daki son viraj çok ünlüdür. Oraya girdiğimde her turda sınırdayım, bu durumda ön tarafı kaybettim ve neredeyse kaza yapıyordum. Marquez tarzıyla bisikleti geri almayı başardım. Son viraj her zaman zordur çünkü orada motosikletin tümsekleri vardır ve ön kısmı kaybedebilirsiniz. Genel olarak olumlu bir gündü .”

 

Razgatlıoğlu, Donington Park'ta M 1000 RR'yi kullanırken özellikle rahat hissediyor; her şey yolunda gidiyor: “ Buraya gelmeden önce kendimi çok olumlu hissediyordum. Geçen yıl bazı virajlarda ve bazı sektörlerde motosikletin kurulumundan dolayı kaybettim. Motor frenini beğendim ama BMW'ninki çılgın ve onu seviyorum. Motosikleti sürerken çok eğlendim. Motor freni çalışıyor, motosikletin durması ve dönmesi kolay ve son sektörde çok güçlüyüz. Son iki virajda kendimi %100 hissetmiyorum ancak orada gelişmeye çalışacağız. Her alanda güçlüyüz ama bazı alanlarda hala kaybediyormuşum gibi bir his var. Gelişmeyi bekliyorum ."

 

Toprak'ın hat-trick golü

ROKiT BMW Motorrad WorldSBK takımı sürücüsü kendisini iyi hissettiğini ve küçük ayarlamaların daha da güçlü olmak için yeterli olduğunu yineliyor: " Hız inanılmaz. SC0 lastiğiyle her zaman 1'26", çoğunlukla da '1'26"0'da koştum. Genel olarak her şey olumlu gidiyor ve motosiklet iyi çalışıyor. Kurulum mükemmel, sadece birkaç şeyi geliştirmemiz gerekiyor. Gerçekten mutluyum ."

 

Alvaro Bautista uzakta ama Toprak ona güvenmiyor ve gardını düşürmek istemiyor: “ Evet ama yarışta genelde güçlü ve Bulega da geliyor. Arka lastiği korumanın önemli olacağı yarışta işlerin nasıl gideceğini göreceğiz. Harika bir tempom var ama kazanacağımı söyleyemem. Herkes güçlü, özellikle de Cumartesi günü gelişme gösterecek olan Ducati sürücüleri. Koşmaya hazırım. BMW'ye geldiğimden beri en iyi Cuma günümü geçirdim ancak yarışlar önemli ve hedefim üçünü de kazanmak olacak ."

 

Haberin kaynağı

 

Haber haricinde ilave edeceğim; BMW lastikleri çok çabuk aşındıran bir motosiklet. Lastik aşınması kontrol edilemezse işler pek istenildiği gibi gitmez. Donington da lastik seçimleri önemli ölçüde etken olacak. Yenilenmiş asfalt yüksek yol tutuşu sağlıyor. Bu da lastikleri zımpara gibi yiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Haberin kapak fotoğrafı: Andrea Iannone

 

Andrea Iannone: Fabrika motosikleti alamazsa ayrılma bir seçenek.

Donington'daki WSBK hafta sonu kapsamında Andrea Iannone geleceği hakkında konuşuyor ve GoEleven'da bir sezon daha geçirme ihtimalinin neden düşük olduğunu açıklıyor.

 

(Motorsport-Total.com) - Andrea Iannone'nin gelecek yıl ne yapacağı şu anda belirsiz. İtalyan sürücü, dört yıllık doping yasağının ardından bu yıl Dünya Şampiyonası'na geri dönüşünü GoEleven Ducati takımıyla kutladı ve bazı WSBK yarışlarında güçlü bir performans sergiledi. Ducati fabrika takımına terfi, eski MotoGP pilotunun A planı. Ancak Alvaro Bautista devam ederse boş yer kalmayacak.

 

 

Donington'daki WSBK hafta sonu kapsamında Iannone bir kez daha geleceği hakkında yorum yaptı ve sakin görünüyordu. 34 yaşındaki pilot, "Kararım konusunda stresli değilim ve bekliyorum. Ne istediğimi biliyorum" diyor.

Superbike Dünya Şampiyonasına ek olarak , Iannone yakın zamanda defalarca MotoGP ile ilişkilendirildi. İtalyan medyası defalarca Pramac'a olası bir dönüşün haberini yaptı. Iannone gelecek sene iki Pramac Yamaha'dan birine pilotluk yapmayı hayal edebiliyor mu?

MotoGP yarışının karizmatik galibi, "Burada zorlanmak zorunda kalırsam, bunu başka bir şampiyonada da yaşayabilirim, o zaman sorunları sorunlarla değiştiririm" diye şaka yapıyor.

 

 Superbike Dünya Şampiyonasında fabrika motosikleti veya emeklilik

 

Ancak MotoGP Iannone'nin hayali değil. "Önceliğim Superbike Dünya Şampiyonası'nda fabrika motosikleti kazanmak" diye açıklıyor ve emekliliği de da göz ardı etmiyor: "Eğer bunu anlayamazsam devam mı edeceğim yoksa duracağım mı diye düşüneceğim."

 

Gerçek şu ki Iannone muhtemelen bir sonraki sezonda GoEleven-Ducati ile yarışmayacak çünkü kendi ifadelerine göre yanında para getirmesi gerekiyor: "Kesinlikle bir daha yarışmak için para harcamayacağım, bu durumda olduğu gibi Teknisyenler ve pitteki herkes maaş almak istiyor ve ben de çok para ödüyorum, hiç stres yaşamadan araç kullanmak istiyorum."

 

Iannone GoEleven'daki aile atmosferini seviyor ama...

Andrea Iannone, Alvaro Bautista

 

Öte yandan Iannone'un çok büyük talepleri yok. "Para için motosiklet kullanmıyorum" dedi. "Bu yıl çok fazla para yatırdım. Motosikleti tutkum yüzünden sürüyorum. Ama bu sadece bana bağlı değil."

 

 

 

Andrea Iannone

 

Iannone GoEleven padokundaki atmosferi seviyor. Aynı zamanda müşteri ekibinde fabrika ekibindeki koşulların aynısını bulamayacağının da bilincinde. Iannone, "Padokumuzda çok fazla tutku var, sanki bir aile gibi. Ama şampiyonluğu kazanan çok fazla aile olduğunu hatırlamıyorum" dedi.

 

"Kesinlikle bazı iyi sonuçlar elde edildi. İyi ama ideal değil. Buradayım çünkü denemek istiyorum. Mümkün olan en iyi sonuçları almak istiyorum. Bu mümkün değilse o zaman evde kalabilirim. Sorun değil!" Ducati sürücüsü şunu açıklıyor:

Müşteri ekiplerinin fabrika ekiplerine karşı hiç şansı yok mu?

Pramac yakın zamanda MotoGP'de uydu ekiplerinin fabrika ekiplerine ayak uydurabildiğini etkileyici bir şekilde gösterdi. Jorge Martin geçen yıl Francesco Bagnaia'nın en zorlu rakibiydi. Martin bu yıl da Pramac-Ducati ile MotoGP şampiyonluğu için mücadele ediyor.

 

Fabrika dışı takımlar şampiyonluk kazanabilir mi? Iannone, "MotoGP'de durum farklı" diyor. “Özel ekipler de üst düzeyde ve fabrikalar tarafından destekleniyor” diyor. Iannone, "Superbike Dünya Şampiyonasını ve takımımızdaki tutkuyu seviyorum. Burada motosiklet sürmeyi tercih ederim" diye açıklıyor.

 

Haber kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

 Alvaro Bautista neden Ducati WSBK güncellemelerini ve yeniliklerini almıyor?

Donington'daki Superbike Dünya Şampiyonasında Ducati Panigale V4R'de yeni bir egzoz görebilirsiniz ancak güncelleme şu ana kadar yalnızca Nicolo Bulega'da kullanıldı.

 

(Motorsport-Total.com) - Ducati'nin Superbike Dünya Şampiyonası'ndaki üstünlüğü tarih oldu. Alvaro Bautista'nın geçen yıl ikinci WSBK şampiyonluğuna giden yolda tüm yarışların yüzde 75'ini kazanmasının ardından, son şampiyon bu yıl çok daha zor zamanlar geçiriyor ve şu anda sürücüler sıralamasında yalnızca üçüncü sırada yer alıyor. Bautista ayrıca Donington'daki WSBK açılışında da sorunlarla boğuştu ve günü yalnızca birleşik sıralamada 6. sırada tamamladı

 

Haberin kapak fotoğrafı: Alvaro Bautista

 

Kural değişiklikleri ve Toprak Razgatlıoğlu'nun güçlü BMW çıkışı, Bautista'nın oyun alanını değiştirdi. Ducati, Misano ve Donington'daki WSBK etkinlikleri arasında yanıt verdi ve performansı artırmak için Panigale V4R'ye yeni parçalar sundu. Ancak güncellemeler şu ana kadar yalnızca Nicolo Bulega'nın motosikletinde kullanıldı.

Bulega'nın Ducati'si, 2019'dan 2022'ye kadar kullanılan sisteme benzer yeni bir egzoz sistemi gördü. Arka tarafın altındaki iki susturucu yerine yeni sistem çok daha kompakt ve daha kısa manifoldlara sahip. Geçmişte olduğu gibi, arka susturucular doğrudan pruvadan çıkıntı yapıyor.

 

Yeni egzoz Alvaro Bautista'ya neden yardımcı olmuyor?

 

Yeni sistemin temel amacı ağırlığı azaltmaktır. Bu nedenle halihazırda ek ağırlıklarla sürüş yapan Bautista, yenilik olmadan da bunu yapabilmektedir. Bautista'ya göre sistem zaten çok daha fazla pik güç üretmiyor.

Bautista, "Performanstaki fark göz ardı edilebilir" diye ikna olmuş durumda. İspanyol pilot, geçen yıl tanıtılan egzoz sistemini tercih ediyor: "2023'te o zamanki yeni egzozu denediğimde bunu tercih etmiştim. O zamanlar büyük bir fark hissetmiştim.

 

"Ağırlıktan tasarruf etmek için yeni egzoz geliştirdiler. Ancak benim durumumda bu mantıklı değil. Takım arkadaşımın mümkün olduğu kadar hafif bir motosiklete ihtiyacı var. Bu egzozu kullanacak olsaydım, daha da fazla ağırlık taşımak zorunda kalırdım."

Alvaro Bautista

 

Zor Donington başlangıcı: Cuma günü düşme ve koordinasyon sorunları

Donington hafta sonunun başlangıcı, Bautista'nın FT2'de düşmesi nedeniyle inişli çıkışlı oldu. Donington'daki start öncesinde Bautista, Barselona ve Assen kurulumuna dönme kararı aldı. "Misano'da birkaç değişiklik yaptık ama bu bana bu sezonun en kötü hissini verdi" diye düşünüyor.

 

 

Bautista sabah FT1'de kendini rahat hissetti. Bautista, "Öğleden sonra bir değişikliği test ettik çünkü gerçekten iyi bir temel kurulumumuz yok. Bu acımasızcaydı" diye anlatıyor.

 

Ardından 1. virajda kaza geldi. Bautista ön tekerleği kitledi. Yaralanmadı ancak antrenmanda biraz zaman kaybetti. Savunan şampiyon öfkeyle "Aptalca bir düşüştü" dedi. "Düşüşten sonra duygularım önemli ölçüde daha iyiydi. Ancak geçen seneki kadar iyi değil. Gerçekten mutlu değilim."

 

Toprak Razgatlıoğlu'na karşı mücadelede kör silahlar

 

BMW sürücüsü Toprak Razgatlıoğlu Cuma günü kendine ait bir dünyada sürüş yaptı. Bautista, bu hafta sonu Razgatlıoğlu'na meydan okumak için doğru araçlara sahip olduğunu düşünmüyor. "Geçen seneki gibi motosiklete binemiyorum. Yeterli silahımız yok. Ayrıca Toprak bir adım attı. Biz geçen seneye göre bir adım gerideyiz, o da yarım adım atmış." Bautista'yı karşılaştırıyor.

 

Toprak Razgatlıoğlu, Alvaro Bautista, Remy Gardner

 

Geçen yılki seri galibiyetlerin ardından Bautista'nın bu yıl daha küçük hedefler belirlemesi gerekiyor. Mental olarak kolay değil. Şampiyon, "Dünya Kupası'nı iki kez kazanıp kazanmadığımı düşünmüyorum. Durumu kabul etmeliyiz. Güvenimizi yeniden kazanmaya çalışmalıyız. Geçmişi düşünmek istemiyorum" yorumunu yaptı. "Kazandığınızda ve motosikleti istediğiniz gibi sürdüğünüzde kesinlikle daha eğlenceli oluyor."

 

Nicolo Bulega'nın yeni Ducati egzozu hakkında söyledikleri

Takım arkadaşı Nicolo Bulega da kolay bir Cuma geçirmedi. Çaylak birkaç kez çakıl tuzağından geçti ve yetersiz duygudan şikayet etti: "Bu gerçekten zor bir parkur, muhtemelen şu ana kadarki en zoru. Çok teknik ve büyük irtifa farklılıkları var. Bir an nefes alamıyorsunuz. Bu çok zor bir parkur. aynı zamanda fiziksel olarak da çok zorlu."

 

Nicolo Bulega

 

Peki yeni egzoz hakkında ne diyor? İtalyan sürücü, "Egzozu zaten Misano'daki test sırasında denedim, açıkçası hiçbir fark hissetmiyorum" diye itiraf ediyor. "Bu küçük bir değişiklik. Egzozla fazladan 20 beygir gücü üretmeniz mümkün değil (gülüyor; editörün notu)," diye şaka yapıyor.

Yeni sistemin biraz daha fazla güç üretmesi ve aynı zamanda Bautista'nın kullandığı egzozdan daha hafif olması gerektiğini varsayan Bulega, "Mühendisler veri kayıtlarında bazı farklılıklar görebilir, ancak ben bunları fark etmiyorum" diye açıklıyor. Bulega, "Amaç tüm alanları biraz geliştirmek" diyor.

 

Haber kaynak

 
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Remy Gardner, Superbikes

 

Superbike Donington, Test 3: Redding görünüyor, oyunbozan olacak mı?

Toprak Razgatlıoğlu, Donington'daki beşinci Superbike yarışında sahneye hakim durumda: ancak sıralama lastikleriyle en hızlısı Gardner.

Toprak Razgatlıoğlu'nun Superbike'ı sağ yumruğundan daha sıkı tutmasının imkânı yok. Türk ip cambazı üçüncü ve son antrenmanda da oldukça hızlıydı. Sıralama SCQ'su ile aşırı durumda olsa bile Dünya lideri olarak ileriye doğru etkileyici bir adım atan kombine rekor, geçen hafta Sachsering'de elde edilen MotoGP deneyiminden sonra hafta sonundaki ilk hamlesinde Remy Gardner tarafından kırıldı. Avustralyalı sürücü 1'25"803 ile Rea'nın (Kawasaki ile) Superpole rekorunun altına düştü ve aynı zamanda Bautista'nın Ducati ile geçen yılki sprint yarışında 1'25"896 ile kırdığı resmi rekoru da kırdı. Toprak'ın arkasında, hazırlık pistinde birdenbire yeniden canlılık bulan, yeniden canlanan Scott Redding'in diğer BMW'si beliriyor. Seansı 1'26"188'de kapattı, muhtemelen sıralama turlarını simüle etmek için ekstra yumuşak kaplamayı da kullandı. Her durumda, iyi bir koşu: BMW bu yolda kriz yıllarında bile güçlüydü ve bu sefer toplu olarak ilerliyor. Garrett Gerloff 1'26"506, van der Mark 1'26"791'lik derece elde etti.

 

Andrea Iannone ilerliyor

Jonathan Rea da Cuma gününe kıyasla bu sabah seansında kesinlikle ilerleme kaydetti, Yamaha ile en hızlı dördüncü ve son olarak da en hızlısı oldu, en azından yumuşak lastikle. Takım liderinden birkaç binde bir daha iyi olan ikiz R1 ile Andrea Locatelli için de ilerleme sağlandı. Cuma günü tam zaman atağına hazırlanırken kayan Andrea Iannone için de tutarlı bir ilerleme oldu. Ancak düşük hızda gerçekleşen kaza, eski MotoGP sürücüsünün gerçek potansiyelini gizlemişti. Resmi Ducati'de çalışmalar devam ediyor: Nicolò Bulega ve Alvaro Bautista, Toprak'ın kuyruğuna biraz tuz basmak için gerekli olan onda 3-4'ü (bu pistte çok büyük bir rakam...) bulmayı umuyorlar. Ancak geçen ay Misano'da olduğu gibi başka bir sansasyonel hat-trick yapma yolunda gibi görünüyor.

 

fp3-2-1250x854.jpeg

 

Haber kaynak

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

52656_jdr_r5_action_full.jpg

 

Avustralyalı son turda Razgatlıoğlu'nu onda birden az bir farkla geride bırakarak mevcut tur rekorunu kırarak zirveye oturdu.

 

Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Takımı), Cumartesi günü MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası aksiyonunun başladığı Donington Park'ta Toprak Razgatlioglu'nun (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) önünde birinci sıraya yerleşmek için Serbest Antrenman 3'te son turda muhteşem bir performans sergiledi. Geçtiğimiz hafta MotoGP™'ye geri dönen Avustralyalı yıldız, Prosecco DOC UK Turu için heyecan verici bir FP3'te zirveye doğru ilerlerken mevcut tur rekorunu kırdı.

Gardner, İngiltere Turu'na girerken Yamaha'nın formda sürücüsüydü ve bu, 30 dakikalık seansta zirveye yerleştiği FP3'te de devam etti. Son turu, Razgatlioglu'nun önünde P1'i güvence altına almak için 1'25.823s'lik bir turdu ve ayrıca mevcut tur rekorunu yaklaşık altı yüzüncü saniyeyle kırdı. Gardner ve Razgatlioglu arasında sadece 0,082s vardı, 2021 Şampiyonu ikinci sıradaydı ve Scott Redding (Bonovo Action BMW), ev yarışında kürsüye geri dönmeyi ararken etkileyici bir üçüncülük elde etti. Redding, Gardner'ın en iyi zamanından 0,365s uzaktaydı. Razgatlioglu'nun odağı uzun bir sürüşteyken Gardner'ın en iyi zamanı iki turluk bir görev süresinin sonunda geldi.

 

52532_JDR_R5_Action.jpg

 

52454_JDR_R5_Action.jpg

 

Andrea Locatelli (Pata Prometeon Yamaha) seansın erken aşamalarında R1'ini yavaşlatarak küçük bir sorun yaşamasına rağmen dördüncülüğü elde etti ve tekrar çalıştırabildi. Altı kez Şampiyon olan sürücü zirveye geri dönmeyi umarken, beşinci sıradaki takım arkadaşı Jonathan Rea'nın sadece 0,025 saniye önündeyken, önündeki #45'ten sadece yarım saniye uzaktaydı. Dominique Aegerter (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Takımı) ilk altıda dört Yamaha ile yer aldı - Cuma günü ilk onda bir R1'in yer aldığı duruma zıt olarak - takım arkadaşından 0,626 saniye geride P6'da bitirdi.

Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW) M 1000 RR'ını BMW'nin güçlü bir sabah geçirdiği sırada yedinci sıraya koydu, #31 Danilo Petrucci'nin (Barni Spark Racing Team) önünde bitirdi. 'Petrux' Cumartesi sabahı ilk onda yer alan iki Ducati'den ilkiydi ve 1'26.577s'lik derecesiyle Alex Lowes'un (Kawasaki Racing Team WorldSBK) yaklaşık on saniye önünde dokuzuncu oldu. Andrea Iannone (Team GoEleven) ilk onda yer aldı ve Aruba.it Racing – Ducati ikilisi Nicolo Bulega ve Alvaro Bautista sırasıyla 12. ve 14. oldu .

 

Haber kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Tur rekoruyla birlikte pole pozisyonu bizim 💪💪💪

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

05834_dcp_r5_2024_ambience_full.jpg

 

Türk süperstar, sezonun üçüncü pole pozisyonunu elde ederek inanılmaz bir tur zamanı elde etti ve rakiplerinden yarım saniye önde yer aldı.

 

Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı), MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası için Donington Park'ta pole pozisyonuna giderken mevcut tur rekorunu kırdı ve 1'24'ler grubunda tur attı. Rakipleri, Prosecco DOC UK Turu için Yarış 1. çizgisi için 'El Turco'ya yarım saniye yaklaşamadı, Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati) #54'e en yakın sürücüydü ancak 0,573 saniye gerideydi.

 

Razgatlıoğlu kendini oyundan çıkarıyor…

 

15 dakikalık seans için pit alanı açıldığında, Donington Park'ın üzerinde kara bulutlar belirirken, piste çıkmak için bir telaş vardı. Yağmur yağması durumunda kuru bir tur atmak için can atan Razgatlıoglu, inanılmaz derecede 1'24.892 saniyelik bir süreye imza atarak tur rekorunu hemen alt üst etti. Bu süre, 2023'teki önceki pole turu rekorundan 1,2 saniye daha hızlıydı ve Remy Gardner'ın (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Takımı) FP3'te tüm zamanların tur rekorunu kırdığı zamandan tam bir saniye daha hızlıydı. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) ikinci, Dominique Aegerter (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Takımı) üçüncü ve Gardner dördüncü oldu.

 

İtalyan pilot 2. sırada, Razgatlıoğlu pole pozisyonunda

 

Olası yağmur ikinci turda durdu ve Razgatlioglu daha da hızlı gitti ve 1'24.629s ile tur rekorunu tekrar kırdı ve #54'ün yarım saniyesine kimse yaklaşamadı ve 15. WorldSBK pole pozisyonunu ve sezonun üçüncüsünü kazandı , Misano-Donington pole pozisyonları ise BMW için ilk kez üst üste pole pozisyonu anlamına geliyor. En yakın rakibi, #11'in 0.573s'sini geride bırakan ancak önceki tur rekorunun çok altında kalan Bulega iken, Scott Redding (Bonovo Action BMW) üçüncülükle güçlü performansını sürdürdü; Magny-Cours 2022'den bu yana ilk kez ilk üç Superpole sonucu elde etti.

 

03591_DCP_R5_2024_Action.jpg

 

05791_DCP_R5_2024_Ambience.jpg

 

51349_JDR_R5_Ambience.jpg

Haber kaynak

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

11.384 sn farkl atarak yarış kazanmak.

Vur dedik öldürdün be Toprak 😄 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Toprak bu sezon iyi gidiyor inşallah Şampiyonluk gelir.

BMW ye WSBK ilk Şampiyonluğunu getirirse Efsaneler arasına girer

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Aytac Sakal yazdı:

Toprak bu sezon iyi gidiyor inşallah Şampiyonluk gelir.

BMW ye WSBK ilk Şampiyonluğunu getirirse Efsaneler arasına girer

Şampiyonluğu alırsa ayrıca sınırlı sayıda üeritilmiş bir bmw hediye edecekler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Mehmet Yeter yazdı:

Şampiyonluğu alırsa ayrıca sınırlı sayıda üeritilmiş bir bmw hediye edecekler. 

Ben olsam bunu tercih ederdim 🙂.

Gerçek karakter gerçek motosiklet...

 

BMW-R69S-LINKS.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)

WSBK-race1-report.jpg

 

MÜKEMMELLİK: Razgatlıoğlu, Alex Lowes'un evinde şaşırtıcı bir performans sergilemesi ve Bautista'nın üçüncülüğe yükselmesiyle 1. Yarış'a hakim oldu

 

#54, Donington Park'ta durdurulamaz bir sürüşün ardından pole pozisyonunu zafere dönüştürerek 11.384 saniye farkla kazandı.

MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası'nın 1. yarışı Cumartesi günü büyük bir heyecana sahne oldu. Toprak Razgatlıoğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı), Prosecco DOC UK Turu'nda inanılmaz bir tempoyla 11.384 saniye farkla zafere ulaşarak Şampiyonadaki üstünlüğünü 33 puana çıkardı.

 

DURDURULAMAZ: Razgatlıoğlu 46. galibiyetini elde etti

 

Etkileyici bir Cuma ve Superpole'un ardından Razgatlioglu, Yarış 1'deki inanılmaz temposunu tekrarlayabildiğini kanıtladı, sürece hakim oldu ve ev sahibi kahraman Alex Lowes'un (Kawasaki Racing Team WorldSBK) önünde BMW'nin 20. zaferine ulaştı. Alex Lowes etkileyici bir ikincilik elde etti ve kariyerinin 39. podyumunu kazandı . Hüküm süren Dünya Şampiyonu Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) muhteşem yarış temposunun ardından kapanış aşamalarında damalı bayrak dalgalanırken kariyerinin 99. podyumunu güvence altına alarak üçüncü oldu .

 

52010_JDR_R5_Ambience.jpg

 

52879_JDR_R5_Action-2.jpg

 

08274_DCP_R5_2024_Ambience.jpg

 

Haber Kaynağı

 

 

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Nicolo Bulega emin, Toprak yenilmez.

Superbike Dünya Şampiyonası çaylağı Nicolo Bulega, Cumartesi günkü ilk yarışta dördüncü oldu. Ducati sürücüsü zorlu düellolar yaşadı ve bunlardan  biride Donington Park'ta ulaşılması zor olanlardan biriydi.

 

Toprak Razgatlıoğlu (BMW), İngiltere'deki Superbike Dünya Şampiyonası'nın ilk yarışını Alex Lowes (Kawasaki) ve Alvaro Bautista'ya (Ducati) karşı on bir saniyenin üzerinde farkla kazanırken, Nicolo Bulega da şükürsüz bir şekilde dördüncü oldu. Çaylak, Scott Redding (BMW), Bautista ve Alex Lowes ile önemli düellolar yaptı.

 

 

İlk yarışın başlama pozisyonu İtalyan için çok iyiydi, yarışa ikinci  pozisyondan başlamayı başardı. Superpole'de Bulega'dan yarım saniye daha hızlı giden Razgatlıoğlu'na yetişmenin zor olacağı zaten belliydi.

Yarışa zayıf bir başlangıç yaptı ve ilk turun ardından kendisini Andrea Locatelli ve Scott Redding'in arkasında buldu. Yamaha sürücüsünü hızla geçmenin yolunu bulurken, İngiliz sürücüyle uzun süre mücadele etti. Bulega ancak beş tur sonra geçmeyi başardı.

 

Bulega bu noktada Toprak'ın 3 saniye gerisindeydi. "Motosiklet üzerinde kendimi rahat hissetmiyordum, bazı sorunlar yaşadık. Supersport şampiyonu performansını açıklarken, "Donington Park zor bir pist" dedi.

 

 

Yarışın ilerleyen saatlerinde Alex Lowes ve Bautista'ya yenilgiyi kabul etmek zorunda kaldı. Bulega: "Yarışın sonlarına doğru ön tarafta sorunlar yaşadım. Ön tekerlek birkaç kez neredeyse çöküyordu."

Pazar günü yapılacak yarışta Razgatlıoğlu'na tehdit oluşturup onu takip edip edemeyeceğinin sorulması üzerine 24 yaşındaki oyuncu, "Toprak'ı burada yenmek imkansız" dedi.

Sezonun beşinci yarışının ilk sonucunun ardından Bulega, Bautista ile berabere kalarak genel klasmanda üçüncü oldu. Her ikisi de 204 puanla lider durumdaki Razgatlıoğlu'nun 33 puan gerisinde yer alıyor. Bulega'nın açıklamalarına inanıyorsanız, Donington hafta sonu boyunca onlarla aradaki farkın artması muhtemeldir.

 

Tekrar hoş geldiniz Toprak Razgatlıoğlu

Alex Lowes

Alvaro Bautista

Toprak Razgatlıoğlu

Toprak Razgatlıoğlu

1. yarış - Alex Lowes, Toprak Razgatlıoğlu ve Álvaro Bautista

 

Haber kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...