İçeriğe Yönlendir

World SuperBike - Haberler, Gelişmeler ve Sonuçlar


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Arkadaşlar dünyada çeşitli spor dalları, bunların çok da olmasa takipçileri var. Merak edip ilgileneneler olabilir diyerek, bu başlık altında paylaşalım diye açtım bu konuyu.

 

smq34yd.jpg

 

Resim kaynakğı

 

Temsilcimiz Toprak Razgatlıoğlu, kendisi 2021 yılı world sbk dünya şampiyonu.  Yamaha'da geçirdiği 4 yılın ardından, bu yıl bmw markası ile yarışmakta.

 

2024 yılı şampiyonasının 5. ayağı olan Donington Parkta düzenlenecek olan yarış, bu hafta sonu yapılacak. Temsilcimiz şampiyona lideri olarak geliyor buraya. 4. Ayak olan Misano'da  yaptığı üçleme ile burada da kendisi favorimiz. Yalnız geçen hafta antrenmanlarda geçirdiği kazadan ötürü biraz moral bozukluğu var. Umarım sağlığına kavuşmuştur ve yine burada da ay yıldızlı bayrağımızı göndere çektirir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

oxqnuko.jpg

 

BMW'nin efsanevi ismi Toprak Razgatlıoğlu, Misano'daki üçlü zaferiyle bu yıl ilk kez Superbike Dünya Şampiyonası'nda liderliği ele geçirdi. Donington Park'ta işler böyle devam etmeli.

 

Sezonun dördüncü etkinliği Misano Adriatico'da gerçekleşti ve BMW için muhteşem bir hafta sonuydu! Başarılı Toprak Razgatlıoğlu, Bavyeralı üreticiye Cumartesi günkü ilk yarışta pole pozisyonu ve zaferi kazandırdı, Superpole yarışında zaferle Ducati pilotu Alvaro Bautista'dan şampiyonluk liderliğini kaptı ve ikinci ana yarışta üçüncü zaferini elde etti. Bu, BMW'nin Superbike Dünya Şampiyonası'ndaki ilk üçlüsüydü!

 

BMW spor direktörü Marc Bongers, "Misano'daki hat-trick unutulmayacak, bu ivmeyi bir hafta sonra Donington Park'a ve Most'a da yanımızda taşımak istiyoruz" dedi. "BMW Motorrad Motorsport tarihindeki önemli başarıları Donington Park'taki WorldSBK'da zaten kutladık, bu nedenle güçlü paketimizin bu yıl burada yine iyi işleyeceğinden eminiz. Donington Park'taki güçlü sonuçlar Most'taki yarışlarda bize daha fazla rüzgar sağlayacak. Hedef açık: Sürücüler şampiyonasında liderliği korumak ve güçlü bir takım performansıyla üreticiler şampiyonasında daha da ileri gitmek."

 

Razgatlıoğlu sırıtarak "Donington benim en sevdiğim parça" dedi. "Geçen yıl Ducati ile çok zorlandım ancak bu yıl tamamen farklı olacak, çünkü şu anda BMW kullanıyorum ve motosiklet hem düzlüklerde hem de virajlarda daha güçlü. Giderek daha iyi adapte oluyorum. Henüz yüzde 100'de değiliz ancak her yarış haftasonunda daha iyiye gidiyoruz. Özellikle Misano'daki son zaferler güçlendiğimi gösterdi. Yarış haftasonundan önce pek bir şey söylemem. Sadece bu benim en sevdiğim parça, Misano'da yaptığım gibi elimden gelenin en iyisini yapacağım ve umarım tekrar kazanırız. Normalde bu pistte çok güçlüyüm ama orada ilk kez kullanacağım BMW M1000RR ile nasıl olacağını göreceğiz. Genel olarak çok olumluyum. Ekip yoğun bir şekilde çalışmaya devam ediyor ve durmuyor; Her gün çalışıyorum, spor salonuna ve piste gidiyorum, bisiklete biniyorum ve yoğun antrenman yapıyorum. Yarış hafta sonuna tamamen hazırım."

 

Haberin kaynağı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

 

 

 

 

snk7zeg.jpg

 

 

Resim kaynağı

 

Misano da Toprak BMW' si ile herkesin önünde olunca Ducati Donington parka güncelleme ile geliyor. Yeni Panigale daha alçak egzosa sahip olacak. Ayrıca gündemden yeni salıncak kolu da var. Yalnız yeni salıncak kolu Donigtona yetişmeye bilir. Bu egzos ile daha fazla tork elde etmeyi düşünüyorlar. Donigton da düzlükler pek fazla uzun olmadığı için, Panigale üzerinde neler geliştirebiliriz diye baya düşünmüşler. Ducati çok fazla çalışıyor, ayrıca test ekipleride var. Donigto na daha alçak bir sele ve bu pist için tasarlanmış yakıt tankıda var. Yeni çaylak sürücüleride çok güçlü. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

abduo4s.jpg

 

Resim kaynağı

 

Toprak dünya sbk şampiyonası 5. ayağında hedefinin ne olduğunu biliyor. En yakın takipçisi, çaylak Bulega ile arasındaki 21 puanlık farkı arttırmak için en sevdiği pistte yarışacak.

"Donigtona geldiğim için çok mutluyum, burası benim en sevdiğim pist. Çok olumluyum. Geçen yıl Ducatiler ile çok mücadele ediyordum, ama bu yıl tamamen farklı. Bmw yi kullanıyorum. Motor düzlüklerde ve virajlarda çok hızlı. Motora her geçen gün daha fazla uyum sağlıyorum ve henüz yüzde yüzde değiliz. Misano daki galibiyetlerim daha hızlı olduğumu gösterdi. Şimdi Donigton da neler yapabileceğimizi göreceğiz. Genellikle bu pistte çok hızlıyım, Bmw 1000 RR ile nasıl olacağını göreceğiz. Çünkü bu pistte ilk defa kullanacağım. Genel olarak hissiyatım olumlu, takım sıkı çalışmaya devam ediyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

r4r39t8.jpg

 

Resmin kaynağı

 

Ducati li Alvaro Bautista 2022-2023 yılı world sbk şampiyonu. Bu yılda amacı aynı ama çeyrek altın için bu yıl kurallarda değişiklik yapıldı. Gayri resmi bautista kuralları da denmekte. Diğer sürücülerden hafif olduğu için ekstra ağırlık takmak zorunda kaldı. Alvaroya göre bu ağırlık motorun dengesini sağlamakta kendisini zorluyor. Kısa ayakları ve kolları var. Sezonda onun için pek de iyi başlamış sayılmaz. Yarışların yarısını rakibi Toprağa kaptırdı. Sözleşmesi bu yıl sona eren Bautista, yeni sözleşme konusunda medyaya pek açıklama yapmıyor. Menajerinin son açıkladığı bilgilere göre Ducati ile görüşmelere yeni başlamışlar. Ağustos ayı içerisinde bu işi bitirecekler gibi. Sözleşmenin uzaması padoc daki diğer sürücüler içinde soru işareti. Panigaleye binmek isteyen bir düzüne pilot var. Alvaro şeytan azapta gerek muamelesi mi yapıyor? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

tl2eswq.jpg

 

Habarin kaynağı

MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası sezonun 5. Turu için Donington Park'a geliyor ve Pirelli, Prosecco DOC UK Turu için lastik tahsisini açıkladı. İtalyan üretici, özellikle geçen yılki yüzey yenilemesinden sonra lastikler için çok zorlu olabilen bir pistte bu hafta sonu hem ön hem de arkada tamamen standart bir lastik seti tercih etti.

GELİŞTİRİLMEMİŞ LASTİKLER: standart ön çözümler

Pirelli, geliştirme ve yenilik getirdikleri için turlara genellikle geliştirme çözümleri getirmeyi tercih ediyor ancak UK Turu yalnızca standart çözümlerin mevcut olmasıyla farklı. Ön tarafta, mevcut lastikler standart SC1 orta ve SC2 sert. Geçtiğimiz yılki yüzey yenilemenin ardından Pirelli, Donington'a daha sert ön lastikleri getirmeyi tercih etti.

ARKA LASTİK SEÇENEKLERİ: daha yumuşak seçenekler mevcut

Arkada, Pirelli yine yalnızca standart çözümler getirdi ancak bu sefer serinin daha yumuşak ucundan. SCX süper yumuşak ve SC0 yumuşak lastikler tüm yarışlarda mevcut olacak, ancak SC0 geçen yıl daha uzun yarışlarda tercih edilen lastikti. SCQ ekstra yumuşak lastik de Donington'da, Tissot Superpole seansı ve Tissot Superpole Yarışı ile sınırlı.

PIRELLI ŞUNU SÖYLÜYOR: “SCX’i Superpole Yarışı’nda görme ihtimalini göz ardı etmiyoruz…”

Lastik tahsisini tartışan Pirelli Motosiklet Yarışları Direktörü Giorgio Barbier şunları söyledi: "2023'te, yirmi yıldır ilk kez Donington'da, daha fazla tutuş ve daha düzgün bir yüzey sunan, ancak aynı zamanda daha aşındırıcı olan yeni bir asfalt üzerinde yarıştık. Bu özellikler göz önüne alındığında, arka standart SC0, geçen yıl her iki sınıfta da başarı için temel seçimdi, bu yüzden onu bu yılki tahsis için de iyi bir seçim olarak görüyoruz. Ancak, SCX'i Superpole Yarışı'nda da görebileceğimiz olasılığını da göz ardı etmiyoruz, daha olası olarak, çünkü takımlar onunla daha fazla deneyim kazandılar ve doğru hava ve pist koşullarıyla, sürücülerin sevdiği o ekstra tutuşu sağlayabilir. Her iki spesifikasyon da piyasada düzenli olarak bulunan, tüm motosikletçilerin kullanımına sunulan ve British Superbike şampiyonasında da başarıyla kullanılan standart çözümlerdir. WorldSSP için, stok çözümlere ek olarak, D0444 spesifikasyonunda yumuşak ön SC1 geliştirme lastiğini de yeniden tanıtıyoruz, bu da Misano'da ilk kez tanıtılan ve hem 1. hem de 2. yarışta gridin neredeyse yarısının tercihi olan bu model, bu spesifikasyonun gelecekteki gelişimi için daha fazla bilgi toplamamızda bize yardımcı olacak."

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

6c3p0cd.jpg

 

Geleceği hakkında küçük bir güncelleme yapan Bautista şunları söyledi: “Geçmişte bu pist Ducati için biraz zordu, ancak 2022 ve 2023'te rekabetçiydik. Özellikle geçen yıl iki yarış kazandık. Ancak her yıl farklı. Bu sezon motosikletle en iyi anımızda değiliz, geçen yılki gibi geri bildirimler almıyoruz ve o hissi yakalamak için mücadele ediyoruz. Misano'daki son yarışta çok zorlandık. Bu yıl geçen sezonki gibi baskın olmayı beklemiyorum. Hedefimiz motosikletle iyi hissiyatı geri kazanmak. Motosikletin tadını çıkarabilir ve istediğim gibi sürebilirsem, rekabetçi olabiliriz. Hedefimiz şampiyonluk mücadelesine geri dönmek değil, hissiyatımızı geri kazanmak, eğlenmek ve sonra göreceğiz. Bunu yapmak için burası kolay bir pist değil, çok zor, çok fazla yokuş yukarı ve aşağı var, ancak elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağız. Misano'dan haber yok. Şu anda, geçmişteki gibi motosikletten keyif aldığımı hissetmiyorum. Ducati'nin menajerimle görüştüğünü biliyorum, ancak kararım henüz net değil. Şu anda motosiklette hissettiğim duygudan pek memnun değilim, bu yüzden bakalım, görelim. Tüm olası senaryolara hazırlık yaptıklarını biliyorum, bu yüzden kararımı verdiğimde onlar da hazır olacak. Karar vermem durumunda konuştuklarını biliyorum, ancak öncelik, motosikletle yarışmaya devam etmemi sağlayacak duyguyu yakalamak."

 

Kaynak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Toprak Razgatlıoğlu gpone verdiği röportajda, motogp ile olan söylentileri ve sbkdaki geleceği hakkında konuştu.

 

Temsilcimiz" Öncelikle gelecek yıl sbk da BMW ile yarışmaya devam etmek istediğimi söylemek istiyorum. Son haftalarda motogp hakkında çok konuşulduğunu biliyorum.  Ancak motogp yi 2026 yılının ilerleyen zamanlarında konuşacağız. Bunun kesinleşip kesinleşmeyeceği bile kesin değil. Şimdi motogp yi unutup superbika odaklanmalıyım. Dünya şampiyonasında birinciyiz ve bu BMW için inanılmaz bir şey.  Hep beraber harika bir şey yapıyoruz ve hedefimiz dünya şampiyonası."

 

Temsilcimize Honda'nın sizi aradığı doğrumu sorusuna cevabı ise" Şuan bir BMW kullanıyorum ve sbk da başka bir motosiklet kullanmak istemiyorum. Elbette başka takımlarda öne çıktı ancak sbk da devam etmek için BMW dışında başka motosikletlerle ilgilenmiyorum. BMW ile sözleşme imzaladığımda çok konuşuldu, kariyerimin biteceği bile söylendi. Bir çok kişi bana inanmadı, şuan dünya şampiyonasında birinciyiz ve yarışların çoğunu kazandık.

 

Antrenman kazası ile ilgili" O kazadan gerçekten korkmuştum. Antrenman yaptığım motosikletle büyük bir highside yaşadım. Düştüğümde çok fazla acı çekiyordum. Ayağımı kırdığımı düşündüm. Daha sonra ayağımı hareket ettirebildim ve kırık olmadığını hissettim. Durumu anlayabilmek için tıbbi muayeneye gittim.  

 

Kaynak ve haberin devamı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

b1uhxj7.jpg

 

 

WSBK, Donington: Ducati, Toprak Razgatlıoğlu'nu engellemek için ağır silahlarını çıkardı

 

BMW sürücüsünün Adriyatik Rivierası'ndaki sansasyonel üçlemesinin ardından Ducati, avlanan değil avcı konumunda buluyor kendini. Borgo Panigale üreticisi, Donington'daki bir sonraki tur için birkaç teknik yenilik sunarak güçlü ve kararlı bir şekilde tepki vermek istiyor.

 

Panigale V4 , mevcut versiyona kıyasla alçaltılmış yeni bir egzozdan faydalanacak . Bu modifikasyon sadece motosikletin ağırlığını azaltmayı değil, aynı zamanda pistin karışık bölümlerinde torku ve patlayıcılığı da iyileştirmeyi amaçlıyor. Bu değişiklik, özellikle Donington gibi zorlu bir pistte BMW ile arayı kapatmak için çok önemli.

Yakıt deposu revize edildi ve sele alçaltıldı. Bu değişikliklerin daha iyi ergonomi ve ağırlık dağılımı sağlaması, böylece motosikletin yol tutuşunu ve sürücü konforunu iyileştirmesi bekleniyor.

Ducati burada durmuyor. Rijitlik üzerinde çalışmayı ve arkadaki talepleri azaltmayı amaçlayan yeni bir salıncak kolu şu anda geliştiriliyor. Ancak GPone'a göre bu iyileştirme ancak Ağustos başındaki Portimao etkinliğinde görülebilecek. Amaç, şampiyonluk mücadelesinde kritik faktörler olan daha iyi çekiş ve daha fazla stabilite sağlamak.

Ducati'nin çabaları, şampiyonada liderliği geri alma konusundaki kararlılıklarını gösteriyor. Ducati sözcüsü, " Sürücülerimize şampiyonluk yarışında yardımcı olmak için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz " dedi. "Her ayrıntı önemli ve Toprak ve BMW'nin ortaya koyduğu zorlukların üstesinden gelmeye kararlıyız."

Ducati , bu yeni geliştirmelerle sadece Donington performansını geliştirmeyi değil , aynı zamanda rakiplerine güçlü bir mesaj göndermeyi de umuyor. Şampiyonluk yarışı henüz bitmedi ve Borgo Panigale zirvedeki yerini geri kazanmak için sonuna kadar savaşmaya hazır. Donington turu, her zamankinden daha rekabetçi bir Panigale V4 ile BMW-Toprak Razgatlıoglu çiftine ve şampiyonluk için diğer tüm yarışmacılara meydan okumaya hazır.


 

Kaynak

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)

188g1ba.jpg

 

WSBK Donington: Bilmeniz gerekenler…

 

12 yarışın yer aldığı sezonun 5. ayağı olan Donington Park, bu hafta sonu Dünya SBK'ya ev sahipliği yapıyor .

Superbike'ta Toprak Razgatlıoğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) şu anda 179 puanla şampiyonaya liderlik ediyor. Türk sürücü, yeni Alman üreticisiyle olağanüstü bir adaptasyon kapasitesi ve hüner gösterdi ve Misano'da mükemmel bir hafta sonu geçirdikten sonra (62 puan topladı), Borgo Panigale'nin resmi ikilisini köşeye sıkıştırdı. Ancak Nicholas Bulega (Aruba.it Racing – Ducati) sadece 21 puanla onu yakından takip ederken, takım arkadaşı Alvaro Bautista üçüncü sırayı alıyor ve 155 puanla unvanını koruma konusundaki inatçı arzusuyla yarışta kalıyor. Biraz daha uzakta olsa da, ilgili markaların amiral gemisi sürücülerinin ayrılmasının ardından, alex lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) yeşilleri, Andrea Locatelli (Pata Prometeon Yamaha) ise mavileri cesurca savunuyor. Öte yandan, sezonun ilk üçte birlik kısmındaki hayal kırıklıkları arasında, Avustralya'daki düşüşünün sonuçlarının ağır bir bedelini ödeyen Jonathan Rhea'yı (Pata Prometeon Yamaha) da sayabiliriz elbette...

 

qv5gvx9.jpg

 

owtgzxb.jpg

 

 

Donington Park'ta tarihi performanslar
2023'te Donington Park heyecan verici mücadelelere sahne oldu, Alvaro Bautista iki uzun yarışı kazandı ve Toprak Razgatlıoğlu Tissot Superpole Yarışı'nda zafer kazandı.
Toprak Razgatlıoğlu ve Jonathan Rea (Pata Prometeon Yamaha), mevcut gridde bu ikonik İngiliz pistinde en çok galibiyet (6) rekorunu elinde tutuyor ve toplam altı galibiyet elde etti. Alvaro Bautista ve Michael van der Mark (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) ikişer galibiyetle onları takip ediyor. Jonathan Rhea, Donington Park'taki son üç pol pozisyonunu aldı.


Toprak Razgatlioglu'nun, dört ardışık galibiyet serisini uzatmak ve Bavyera üreticisi Marco Melandri'nin dokuz galibiyetlik rekorunu egale etmek amacıyla BMW ile Donington Park'ta uyum sağlama yeteneğini göstermesi gerekecek. Nicholas Bulega , Supersport'taki iki sezonunda edindiği deneyimden yararlanarak ilk kez bir Superbike'ın gidonunda Donington Park'a çıkıyor. Jonathan Rhea ise, muhtemelen İngiliz pistinde dördüncü ardışık pol pozisyonunu hedefleyecek, ancak ilk kez Yamaha ile piste uyum sağlaması gerekecek.

 

Kaynak

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

 

haf52am.jpg

 

Resim kaynak

 

REDDİNG, BAUTİSTA HAKKINDA: "TAM BİR ÇOCUK GİBİ DAVRANIYOR"

Scott Redding, Alvaro Bautista'nın kendisiyle ilgili söylediklerinin ardından 'adeta bir çocuk gibi' davrandığını dile getirdi.

Redding ve Bautista'nın arasının pek iyi olmadığı bir gerçek.

Geçmişte ikili arasında bazı sözlü atışmalar yaşandı ve son olay Misano'daki son WSBK hafta sonunda gerçekleşti. Medyaya konuşan son dünya şampiyonu, BMW'deki durumla ilgili düşüncelerini paylaştı ve Bautista hakkında da konuştu.

Bautista, "Toprak'ın BMW ile hızlı olmasını bekliyordum." 

 

"Önceki yıllarda BMW'lerin arkasında sürdüğümde motosikletin büyük sorunları olmadığını fark etmiştim. Dışarıdan bakıldığında iyi bir motosiklet gibi görünüyordu."

"Benim için sorun motosiklet değildi. Sorun sürücülerdi." dedi.

İspanyol, Razgatlıoğlu'nu en iyi sürücü olarak nitelendirirken, diğerlerinde durumun böyle olmadığını belirtti: "Diğer sürücülerin seviyesi muhtemelen gerçekten hızlı olmak için yeterli değil."

Ancak Michael van der Mark'ı savundu: "Kısa sürede çok fazla sakatlık geçirdi. İyi bir potansiyeli var ama yaşadığı sakatlıklar yüzünden bunu gösteremedi."

Öte yandan, WSBK'da on iki galibiyeti olmasına rağmen Redding için iyi şeyler söylemedi: "Scott Ducati'ye çok öndeyken geldi. Ancak Ducati'deki ikinci yılı iyi değildi. Çok iyi bir motosiklete binmek ile daha sonra çalışmak zorunda kaldığınız bir motosiklete binmek arasında fark var."

 

"Redding ile Toprak'ı karşılaştırırsanız, Toprak'ın açık ara daha iyi bir sürücü olduğunu görürsünüz. Bu sadece sürüşün kendisiyle değil tüm alanlarla ilgili; buna çalışma şekli ve pist dışında söylenenler de dahil.

Motorsport.com tarafından Redding'den Bautista'nın sözlerine yanıt vermesi istendiğinde Britanyalı, "Evet, bunları duydum. Açıkçası sorununun ne olduğunu bilmiyorum."

"Kariyeri boyunca çoğu zaman ortalama bir sürücü oldu. Bilmiyorum, belki bu ağırlık tartışması yüzünden benden hoşlanmıyor ama umursamıyorum. Tam bir çocuk gibi davranıyor." şeklinde konuştu.

Bautista, Ducati ile Superbike'a başladıktan ve sezon başında birçok zafer kazandıktan sonra, 2019'un sonunda sürpriz bir şekilde Honda'ya geçti.

Britanyalı bu konu hakkında, "En iyi motosiklete sahiptim ve bu değişti. Şimdi durum yine farklı olduğu için başkalarına dert yanmaya çalışıyor. Bir baba ve yetişkin biri için böyle şeyler söyleyerek çocukça davranışlar sergilemiş oluyor."

"Benim hakkımda sadece medyada konuşuyor çünkü şu anda iyi sonuçlar almak için mücadele ettiğimi biliyor." dedi.

 

Haberin kaynağı

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

jk7o6ud.jpg

 

Johnny Rea (Yamaha): “Saatte 210 km hızla düşmek acı verir”

 

Misano'daki Superbike Dünya Şampiyonası'nın ilk ana yarışında Jonathan Rea şiddetli bir kaza geçirdi. Dört hafta sonra, Yamaha fabrika sürücüsü hâlâ sol elinde bir şeyin kırılıp kırılmadığını merak ediyor.

Misano'daki verim, altı kez dünya şampiyonu ve 119 kez kazanan Jonathan Rea için bir kez daha çok zayıftı. 15. sıradan başlayarak ilk yarışta ciddi bir çöküş yaşadı. Zorlukla Superpole yarışını ve Pazar günkü ikinci yarışı 8. ve 10. bitirmeyi başardılar.

Jonathan Rea Perşembe öğleden sonra Donington Park'ta SPEEDWEEK.com'a "Yüzde 100 iyi olduğumu söyleyemem ama Misano'dan çok daha iyi" dedi. “Sol elimi skafoid bölgeye kötü bir şekilde vurdum. Geriye dönüp baktığımda Pazar günü yarışlara katıldığıma inanamıyorum. Doğru hissetmediğim için Jerez'de check-up yaptırdım. Skafoid kemiğine bastığımda pek iyi hissetmiyorum. Röntgen, MR ve CT taraması yaptırdım ama hiçbir şey bulamadılar."

37 yaşındaki pilot, "Saatte 210 km hızla düştüğünüzde canınız acıyor" diye vurguladı. “Ama düşüş benim hatamdı. Eğer gridde 15. sıradan geliyorsanız işler çok sıkı. Tabii ki iyi bir yarış çıkarmak istiyordum ve buna göre kararlıydım. Ama diğerlerinin hızlı olmasına da saygı duymam gerekiyor. Ve onlar acımasızdır. Bundan çıkardığım ders, biraz daha sabırlı olmam gerektiğidir. İşler aleyhinize gittiğinde bazen zorlayamazsınız."

Haber kaynak

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

e6ro29y.jpg

 

WSBK 2025 için henüz bir anlaşma yok: Ducati Bautista'sız yapabilir mi?

Ducati'nin Superbike Dünya Şampiyonası'ndaki başarısı şu ana kadar Alvaro Bautista'ya bağlıydı ancak gidişat değişti: WSBK şampiyonu çok mu yüksek bir oyun oynuyor?

 

(Motorsport-Total.com) - Ducati, mevcut WSBK sezonunun ardından işbirliğinin devamı konusunda Alvaro Bautista'dan hala bir karar bekliyor. 39 yaşındaki İspanyol oyuncu bir yıl daha takımda mı kalacağını yoksa 2024 sezonu sonunda emekli mi olacağını düşünüyor. Peki Bautista işverenini ne kadar karanlıkta tutabilir?

Çeşitli basında çıkan haberlere göre Ducati, son Superbike Dünya Şampiyonu'na şimdiden bir teklifte bulundu. Ancak Bautista henüz karar vermedi. İki kez WSBK şampiyonunun geleceği belirsizliğini koruyor. Bautista, "Misano'dan bu yana bununla ilgili hiçbir haber alınmadı" diyor.

Padoktaki bazı sesler Bautista'nın daha fazla para kazanmak için poker oynadığını iddia ediyor. Resmi versiyona göre Bautista, Ducati'ye olan hislerinden memnun değil ve ancak tüm yarışların yüzde 75'ini kazanarak tamamladığı geçen yılki kadar rahat hissettiğinde karar verecek.

"Şu anda sürüşten eskisi kadar keyif almıyorum. Ducati menajerimle konuşuyor. Ancak kararım net değil. Yarışıyorum çünkü keyif alıyorum. Ancak şu anda o kadar da mutlu değilim." motosiklete olan hislerim ile" diye açıklıyor Bautista.

 

Alvaro Bautista, Ducati'nin WSBK projesi için ne kadar önemli?

Bautista, Ducati'nin halihazırda alternatifler aradığından emin. İspanyol, "Ducati'nin tüm senaryolara hazırlandığının farkındayım. Her şey benim kararıma göre hazırlanmalı" dedi. Andrea Iannone ile birlikte potansiyel bir halef başlangıç bloklarında bekliyor.

 

6eot271.jpg

 

 

Dünya şampiyonunun pokeri geri tepebilir. Çünkü durum bir önceki yıla göre önemli ölçüde değişti. Ducati'nin Nicolo Bulega ile takımda kazanan bir sürücüsü var. Bulega'nın Ducati'nin geleceği olduğu açık. WSBK çaylağı şu anda şampiyonada deneyimli takım arkadaşının önünde yer alıyor.

 

Bautista bu sezon on iki yarıştan yalnızca ikisini kazanabildi. Ducati'nin Misano'da kendi evinde oynadığı maçta, son şampiyon, Ducati yöneticilerinin önünde üç kendinden emin galibiyet alan BMW'nin yeni oyuncusu Toprak Razgatlıoğlu için bir tehdit oluşturmadı.

Geçen yılki Donington zaferlerinin tekrarı ulaşılmaz mı?

Bautista büyük sorununu tekrarlıyor: "Misano'da çok zorlandık çünkü motosiklet üzerinde kendimi gerçekten rahat hissetmiyordum." Donington'daki WSBK hafta sonu için tahminler de aynı şekilde temkinli.

 

"Geçen seneki gibi üstünlük sağlamamızı beklemiyorum. Şu anda en büyük hedefimiz, iyi hislerimi geri kazanmak. Eğer motosikleti tekrar istediğim gibi kullanabilirsem, o zaman tekrar rekabetçi olabiliriz." Ama Ducati sürücüsü "Zor" diye itiraf ediyor.

Donington'daki eski tarz pist, geçmişte Ducati için kolay bir pist değildi. Ancak geçen yıl Bautista her iki yarışı da kazandı. Ancak Ducati diğer pistlerdeki gibi güçlü yönlerini kullanamıyor. Değişken hava ve düşük sıcaklıklar Bautista'ya yardımcı olmuyor çünkü uzun sürücülerle karşılaştırıldığında lastiklerin ısınmasında daha fazla sorun yaşıyor.

Ana hedefi Ducati'ye olan güvenini yeniden artırmak olan dünya şampiyonu, "Bu parkur geçmişte Ducati için zordu, ancak 2022 ve 2023'te burada oldukça rekabetçiydik" diye hatırlıyor. Tecrübeli oyuncu, "Donington kesinlikle duygularınızı geri kazanmanın en iyi yolu değil" dedi.

Takım arkadaşı Nicolo Bulega'nın yakın zamanda Misano'da test yapabilmesinin faydası oldu mu? Bautista, "Bu benim için yararlı olmadı, daha çok onun için daha iyi bir ortam bulmakla ilgiliydi" dedi.

 

Haber kaynak

Serbest antreman 1.seans linki.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Serbest antrenmanlar ilk seans sonuçları

 

lw5zbc0.jpg 

 

Kaynak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

jwzeow6.jpg

 

Donington turu Lowes ikizlerinin ev sahibi olduğu yarışdır. Kawasaki fabrika sürücüsü Alex, Superbike Dünya Şampiyonası'nda şimdiden podyum sıralarına ulaşmışken, Ducati sürücüsü Sam ilk 3'te bitirmenin özlemini çekiyor.

Bu yıldan bu yana ikiz kardeşler Alex ve Sam Lowes, Superbike Dünya Şampiyonası'nda rakip oluyorlar. Şu ana kadar tecrübe avantajını kullanan Alex, dört karşılaşmanın ardından 124 puanla Dünya Şampiyonası'nda dördüncü sırada yer aldı. GP padokundan ayrılan Sam ise 34 puanla on ikinci sırada yer alıyor.

Ancak bu hafta sonu her ikisi de en iyi sonuçları hedefliyor. Yaklaşık 90 km uzaklıktaki Lincoln'de büyüyen Donington Park, ikizlerin kendi evilerindeki yarıştır. Bu arada: Kawasaki sürücüsü Alex Lowes, ilk SBK yılında (Suzuki ile 2014) ilk yarışta podyumda üçüncü oldu!

"Bu sene olumlu bir başlangıç yaptık, bu yüzden tabii ki bu hafta sonu Donington'da podyum için mücadele etmeyi hayal ediyorum. Bu gerçek bir ev yarışı ve ben pistten sadece on dakika uzaktayım" dedi 33 yaşındaki tecrübeli pilot. "Donington da motosikleti ayarlamak kolay bir pist değil çünkü iki yarımdan oluşan bir pist. Craner ve Schwantz virajlarının olduğu hızlı, akıcı bölümler var. Son sektör ise daha çok dur-kalk şeklinde, her şeyin hızlanma ve frenlemeyle ilgili olduğu bir sektör."

Sam Lowes, Marc VDS Ducati ile seriye yakın dünya şampiyonasına geri döndü. Bazı insanların bilmediği şey: Sam, 2013 Supersport Dünya Şampiyonu ve kapısının önündeki yokuşları avucunun içi gibi biliyor. Ama o zamandan beri Donington Park'ta yarışmadı.

"Superbike Dünya Şampiyonasına gideceğimi bildiğimden beri bu hafta sonunu sabırsızlıkla bekliyordum! Halkınızın önünde yarış yapmak her zaman harika bir duygudur. Donington Park'ta son sürüşümden bu yana on yıldan fazla zaman geçti, ancak Supersport Dünya Şampiyonası'ndaki zaferimle ilgili harika anılarım var" dedi Ducati sürücüsü. "Desteğin çok büyük olacağını biliyorum. Misano'daki son tur zordu ve kesinlikle umduğumuz şey değildi, bu yüzden bu hafta sonu toparlanmayı sabırsızlıkla bekliyorum. Sadece üç sağlam yarış ve eğlenme şansı bekliyorum. Umarım ilk 5'te yer alırız."

 

Haber kaynak

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

k6mzkp7.jpg

Hafta sonunun açılış oturumunda Donington turuna dair ilk ön izleme sağlandı ve bu arada bazı şoklar ve sürprizler yaşandı

MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası, Toprak Razgatlioglu'nun (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) zirveye ulaştığı bir seans olan serbest antreman 1 ile Donington Park'ta tekrar aksiyona girdi. Türk yıldız, Prosecco DOC UK Round'da bloklardan hızla çıkarak seansın büyük bölümünde P1'i elinde tuttu, WorldSBK'deki formda sürücü, geçmişte çok fazla başarı elde ettiği bir pistte Şampiyona sıralamasında liderliğini sürdürmeyi hedefliyor.

45 dakikalık seansın başında ıslak bir pist olmasına rağmen, FP1 boyunca kuruma yaşandı ve sürücüler Donington'da daha fazla tutuş buldukça zamanlar hızla düştü. Razgatlioglu, ayak bileğine aldığı darbeye rağmen 1'26.419s'lik bir dereceyle seansı zirvede tamamladı ve Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) etkileyici bir ikincilik elde etti. Güne 1'26.835s'lik bir dereceyle başlayarak ikinci oldu. O ve Razgatlioglu, 1'26s grubundaki tek sürücülerdi. Petrucci'nin en iyi tur zamanı, İngiltere'deki potansiyelini gösteren uzun bir koşunun sonunda geldi. Üçüncülük, son uçan turu 1'27.052s olan Garrett Gerloff'a (Bonovo Action BMW) gitti ve 'El Turco'dan sadece altı onda bir saniye uzaktaydı.

Ana kahraman Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) günü erken koşuda lider olarak başlattı, ancak kapanış etaplarında dördüncü sıraya düştü. Yine de, 10 dakika uzaklıktaki pistte zafer arayışına giren #22 için iyi bir başlangıçtı. Hüküm süren Şampiyon Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati) beşinci, lider Yamaha sürücüsü Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) ise altıncı sırada yer aldı.

Yamaha sürücüleri altıncı ve yedinci sırada yer aldı, Andrea Locatelli (Pata Prometeon Yamaha) yedinci sırada, Nicolo Bulega'nın (Aruba.it Racing - Ducati) on saniye önünde. Dokuzuncu sıra, son turunda 1'27.664s yaptıktan sonra Andrea Iannone'ye (Team GoEleven) aitti, ancak 'The Maniac' için olaylı bir seanstı. Donington Park'a yeniden alışırken, Coppice'deki ikisi de dahil olmak üzere üç kez çakıldan geçti. Scott Redding (Bonovo Action BMW) ilk ona girerken Michael van der Mark (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) 11. sırada yer aldı.

Jonathan Rea (Pata Prometeon Yamaha) için zor bir başlangıç oldu, seansın yaklaşık yarısını pitte oturarak kaybetti. Başlangıçta iki tur atmayı başardı ancak tekrar piste çıktı ve 1'27.947s ile 13. sırayı edebildi.

WorldSBK FP1'in ilk altısı.

1. Toprak Razgatlıoğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) 1'26.419s

2. Danilo Petrucci (Barni Spark Yarış Takımı) +0.416s

3. Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW) +0.633s

4. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.706s

5. Alvaro Bautista (Aruba.it Yarış - Ducati) +0.738s

6. Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Takımı) +0.899s

 

Kaynak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

d6t9qep.jpg

 

WSBK Donington (FT1): Razgatlıoğlu Petrucci'nin önünde, Rea yine sorunlu!

BMW sürücüsü Toprak Razgatlıoğlu, Donington'daki Superbike Dünya Şampiyonası antrenman seansının başlangıcında en hızlı zamanı belirledi. Yamaha fabrika sürücüsü Jonathan Rea ile teknik sorunlar yaşandı

 

(Motorsport-Total.com) - BMW pilotu Toprak Razgatlıoğlu, Donington'daki Superbike Dünya Şampiyonası'nın ilk serbest antrenman seansında en hızlı süreyi elde etti. Razgatlıoğlu parkuru Cuma sabahı 1:26.419 dakikada tamamladı ve rakiplerinden önemli ölçüde daha hızlıydı.

 

 

Superbike Dünya Şampiyonası'nın 23 pilotu, antrenmanların başlangıcında özellikle yaz koşullarıyla karşılaşmadı. FT1, 14°C hava ve 17°C asfalt sıcaklığında başladı. Perşembe günkü yoğun yağmurdan sonra parkurda hala bazı nemli noktalar vardı. Hafta sonunun ilk antrenman seansının başlangıcı için kuru lastikler hâlâ doğru seçimdi.

Toprak Razgatlıoğlu, Dünya Şampiyonası lideri olarak Donington'a gitti, ancak BMW sürücüsü bir antrenman kazasında sağ ayağından yaralanmıştı. FT1 BMW sürücüsü için yaralanmanın süper motosikleti sürmeyi ne kadar etkilediği hakkındaki şüpheleri giderdi.

 

 

Toprak Razgatlıoğlu kendi liginde

Kawasaki sürücüsü Alex Lowes, FT1'in başlangıcında sıralamada lider oldu. Ducati sürücüsü Alvaro Bautista ve Bonovo BMW sürücüsü Scott Redding de hızlıydı. Toprak Razgatlıoğlu ilk etapta BMW pitlerinde bekledi ve ancak birkaç dakika sonra piste çıktı.

Razgatlıoğlu daha ilk turunda sıralamada liderliği ele geçirdi. Razgatlıoğlu, çeyrek saat sonra rekoru 1:26.726 dakikaya çıkardı. Bu noktada Türk, sahanın geri kalanından neredeyse bir saniye daha hızlıydı.

 

 

BMW, Ducati ve Kawasaki startta ilk 5'te

FT1'in son aşamasında Razgatlıoğlu, rakiplerinin en iyi zamanlarından daha hızlı, sürekli olarak güçlü tur süreleri elde etti. BMW sürücüsü rekoru 1:26.419 dakikaya çıkararak Donington'daki antrenman başlangıcında kendisini açıkça en hızlı sürücü haline getirdi.

 

Danilo Petrucci (Barni-Ducati) son yarışta ikinci sıraya yükseldi ve Donington'da iyi bir performans sergilediğini doğruladı. Petrucci geçen yıl Donington'da ilk WSBK podyumunu elde etmişti. Petrucci, Razgatlıoğlu'nun 0,416 saniye gerisinde seansı bitirdi.

Garrett Gerloff (Bonovo-BMW) üçüncü oldu. Amerikalı 0,633 saniye geride seansı tamamladı. Alex Lowes (Kawasaki) ve Alvaro Bautista (Ducati) ilk beşi tamamladı

 

İlk 5'te Yamaha yok: Jonathan Rea ile büyük fark

 

En iyi Yamaha altıncı sırada yer aldı: GRT sürücüsü Remy Gardner, marka meslektaşı Andrea Locatelli'nin hemen önünde yer aldı. Nicolo Bulega (Ducati), Andrea Iannone (GoEleven-Ducati) ve Scott Redding (Bonovo-BMW) ilk 10'u tamamladı.

Jonathan Rea FT1'de 13. sırayı geçemedi. Yamaha fabrika sürücüsü en iyi zamanın 1.428 saniye gerisindeydi. GRT ekibinden Yamaha marka meslektaşı Dominique Aegerter de yaklaşık 1,5 saniye gerideydi ve FT1'i yalnızca 15. sırada tamamladı. Philipp Öttl (GMT94-Yamaha) 22. ve sondan bir önceki sırada yer aldı. Alman 2.254 saniye gerideydi.
 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Bu hafta sonu alarmları kurun, kaçırmayın.

Bilmeyenler için söyleyeyim: Redbul TV internet sitesinden ya da telefon uygulamasından yarışları ücretsiz izleyebilirsiniz.

Yarışları İzge Can Günal anlatıyor. F1'in Serhan Acar'ı ne ise iki tekerin de İzge Can Günal'ı aynıdır.

 

Sakarya / Akyazı'daki Kenan Sofuoğlu pistinden de ufak bir kare bırakalım :)

 

1b87xqm.jpg

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Görüntüler harika. 

Eline sağlık Fatih 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Fatih hocam eline sağlık. Bilgiye doyduk. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

hoy51a0.jpg

 

Aruba Ducati takımı ve Superbike Dünya Şampiyonu Alvaro Bautista, 2025 yılı için ortak bir paydaya ulaşamazlarsa 39 yaşındaki sürücünün şanlı kariyeri sona erecek. Bu da sürücü pazarında hareketlenme sağlayacak.

 

Alvaro Bautista, kariyerinin devamını resmen sportif başarıya bağlıyor ancak bu yıl umduğu gibi sonuçlanmıyor. İspanyol pilot ilk on iki yarışta dokuz kez podyuma çıkmasına rağmen yalnızca iki kez kazanabildi. Bu hafta sonu Donington Park'ta gerçekleştirilecek etkinlik öncesinde, 61 kez yarış galibi Toprak Razgatlıoğlu (BMW, 179) ve Aruba takım arkadaşı Nicolo Bulega'nın (158) 155 puan gerisinde genel klasmanda üçüncü sırada yer alıyor.

 

 

Bautista ile Aruba arasındaki müzakerelerde elbette para konusu da rol oynuyor - Ducati spor direktörü Mauro Grassilli'ye göre asıl rol bu . Aruba patronu Stefano Cecconi, yıldızına uygun olduğunu düşündüğü teklifi teklif etti. Bautista'nın başarısının ekibinin ve Ducati Panigale V4R'nin kalitesine dayandığını biliyor. Supersport şampiyonu Nicolo Bulega ile Aruba'nın, daha ilk yılında Superbike Dünya Şampiyonası'nda zaferler ve şampiyonluk için mücadele eden ve gelecekte Bautista'nın liderlik rolünü üstlenebilecek yerli bir oyuncusu var.

Son aylarda Andrea Iannone, dünya şampiyonunun bu sezondan sonra emekli olması durumunda Ducati fabrika takımında Bautista'nın en muhtemel halefi olarak görülüyordu. Bu değerlendirme, Andrea'nın, yakında 35 yaşına girecek olan pilotun Superbike Dünya Şampiyonası'nda yeni bir başlangıç yapmasında büyük rol oynayan Ducati yarış patronu Gigi Dall'Igna'nın desteğine sahip olduğu gerçeğine dayanıyordu. Dört yıllık doping yasağının ardından.

Ancak 2025 kontratını Dall'Igna değil Cecconi imzaladı. Ve parayı ödeyen kişi çalınacak müziği belirler.

Cecconi, "çılgın" lakaplı tartışmalı Iannone'nin, bulut çözümlerinde uzmanlaşmış büyük bir BT sağlayıcısı olan Aruba'nın temiz imajına uyup uymadığını merak ediyor.

 

 

Aruba, Ducati deneyimine sahip daha yaşlı bir sürücü istiyorsa Danilo Petrucci, Iannone'den bir yaş daha genç ve aynı zamanda Bologna'lı üretici tarafından oldukça saygı duyulan bir aday olacaktır.

Petrucci'nin menajeri Alberto Vergani, SPEEDWEEK.com'a "Danilo'ya bağlıyım ve Misano'da Cecconi ve Assen'de Gigi ile zaten konuştum." dedi. «Danilo aday olabilir. Belki bu sadece benim dileğimdir ve MotoGP'den bir sürücü seçerler. Ancak Gardner'dan da görebileceğiniz gibi Superbike Dünya Şampiyonası'na gelip hemen kazanmak kolay değil. Bulega, sürüş tarzını hala Moto2'den alan bir istisna. Görünüşe göre bu bisikleti bu tarzla sürmek zorundasınız. Danilo, motosiklet ve lastiklerde önemli ilerleme kaydetti."

Şu anda MotoGP'den tek olası aday var: Red Bull GASGAS'taki yerini kaybeden ve üst sınıfta başka bir takım bulması pek mümkün olmayan Augusto Fernandez (26). 2022 Moto2 dünya şampiyonu.

Aruba.it Ducati takımının genç bir sürücüye karar vermesi halinde, bariz tercih kendi takımlarından Adrian Huertas olacak. 20 yaşındaki oyuncu, Donington Park'ta düzenlenen Supersport Dünya Şampiyonası'nda lider durumda ve bu sezon şu ana kadar sekiz yarışın yarısını kazandı. Organizatör Dorna'nın fikrine göre kendisi, 2021'de Supersport 300 Dünya Şampiyonası'nda dünya şampiyonuydu ve bu sınıfta Superbike Dünya Şampiyonası'na katılan ilk sürücü olmalıydı.

 

Haber kaynak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Fatih Sarıkaya yazdı:

61 kez yarış galibi Toprak Razgatlıoğlu (BMW, 179) ve Aruba takım arkadaşı Nicolo Bulega'nın (158) 155 puan gerisinde genel klasmanda üçüncü sırada yer alıyor.

Burada bi yanlışlık olmuş. Bautista'nin puanı 155.

Topraktan 155 puan geride değil.

Arada 24 puanlık bir fark var sadece.

Umarım bu fark bu hafta sonunda iyice açılır 😄

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Öner Kurukuz yazdı:

Burada bi yanlışlık olmuş. Bautista'nin puanı 155.

Topraktan 155 puan geride değil.

Arada 24 puanlık bir fark var sadece.

Umarım bu fark bu hafta sonunda iyice açılır 😄

İnşallah. Diğer temsilcilerde Toprak gibi yetişir inşalllah. Sayılarının artması dileği ile. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Öner Kurukuz yazdı:

Burada bi yanlışlık olmuş. Bautista'nin puanı 155.

Topraktan 155 puan geride değil.

Arada 24 puanlık bir fark var sadece.

Umarım bu fark bu hafta sonunda iyice açılır 😄

Haberde 155 puanla gerisinde demek istiyor. Orda devrik cümle olmuş gibi. Gelecek sefere dikkat ederim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...