Aykut Cann 10 Temmuz Paylaş 10 Temmuz Herkese merhabalar. Aracım 1.3 mj egea 95’lik, euro 6.5 diye tabir edilen adbluelu araç. İki gün önce aracın tork üretme devir aralığında 1800-2400 gibi, bir hava sesş oluştuğunu fark ettim. Islık ya da ötme gibi değil. Baya hava üfleme sesi. Gaz pedalıyla ortantılı şekilde artıp azalan bir ses. Ertesi gün çekiş kaybı ve sabit devirde ileri geri hareketlenme yaşadım. Ayrıca sabit gaz uyguladığımda araç biraz güçten düşünce tekrar olağan Torku hemen üretemiyor. Çok ciddi bir turbo gecikmesi ya da pedal tepkisizliği oluştu. Hava akışmetreyi sökerek deneme yaptım. Pedal tepkisi ve ileri geri hareketlenme gidiyor. Tepkiler normalleşiyor ama hava sesi halen devam ediyor. Ve güç kaybı da hakeza öyle. Turbo ve tüm unsurları, intercooler kontrol edildi. Sorun yok. Arıza lambası yakmıyor. En son dpf doluluğu ve olası egr tıkanıklığından şüphe ettiler. Ama ne bir teşhis var ne çözüm. Sizce sorun ne olabilir? Dpf problemimiz var bu arada. Rejenerasyon kurtarmayacak ölçüde sorunlu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Temmuz Paylaş 10 Temmuz Aykut Cann yazdı: Arıza lambası yakmıyor. obd den bağlanıp cihaz ile baklıdı mı Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Temmuz Paylaş 10 Temmuz Turbo çıkışı- manifold arasında bir yerde hava kaçağı var muhtemelen 2 Yorum bağlantısı
Aykut Cann 11 Temmuz Yazar Paylaş 11 Temmuz Çağlar Bayur yazdı: obd den bağlanıp cihaz ile baklıdı mı Bakıldı. Partikül filtresinin tolerans eşiğinin aşıldığına dair arıza dışında başka bir arıza yok. Ama bunu çok önceden de veriyordu. Yaşadığım sorunlar yoktu. Servet Aydın yazdı: Turbo çıkışı- manifold arasında bir yerde hava kaçağı var muhtemelen Bi baktırayım Servet Abi. Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Aykut Cann 11 Temmuz Yazar Paylaş 11 Temmuz Bu arada araç hareketsizken gaz verildiğinde bahsettiğim ses olmuyor. Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 11 Temmuz Paylaş 11 Temmuz manifold contası buyuk ihtimal bide turbo manifold ta carpılma olabilir Yorum bağlantısı
Aykut Cann 11 Temmuz Yazar Paylaş 11 Temmuz Uğur Çınar yazdı: manifold contası buyuk ihtimal bide turbo manifold ta carpılma olabilir Araçta ciddi performans kaybı ve sabit hızda öksürme artışı var. P0238 de vermeye başladı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Temmuz Paylaş 11 Temmuz Aykut Cann yazdı: Partikül filtresinin tolerans eşiğinin aşıldığına dair arıza dışında başka bir arıza yok. Ama bunu çok önceden de veriyordu. Yaşadığım sorunlar yoktu. dpf teki sorunların araca yansıması km geçtikçe değişir, hava sesi ayrı konu tabii ancak egzos çıkışı zorlandıkça da emme dki parçalar ayrıca zorlanıup su koyverir, iş büyümeden masraf x10 olmadan tamir ettrin Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Temmuz Paylaş 11 Temmuz Aykut Cann yazdı: Araçta ciddi performans kaybı ve sabit hızda öksürme artışı var. P0238 de vermeye başladı. Turbo basınç sensörünü gösteriyor kod. Kontrol ettirdiniz mi? Yorum bağlantısı
Aykut Cann 11 Temmuz Yazar Paylaş 11 Temmuz Ettirrdim. Sprun çıkmadı. Şimdi uzun yoldayım. obd ile takip ediyorum. Artık saat başı rejenerasyon yapıyor. Çağlar Abinin de dediği gibi araç dpf kaynaklı olarak atamıyor demek ki. Önceden ikş rejenerasyon arası mesafe 210 km ortalama gösterirken şuban 80’e düşmüş Belki ikisi de denk geldi. Ses de manifolddandı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts