İçeriğe Yönlendir

Byd Manisa'da Fabrika açıyor.


Ali Darbaz

Recommended Posts

İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

karlı olmadığı halde çatılara güneş enerjisi ile iki hafta gelinen yazlıklarda su ısıtıcı yaptırıp her sene 2-3 tüp parasını bakım tamire harcayan milletiz. 

Bence elektrikli araç türk kafasına çok uygundur. Hele bunu panelle değerlendiren yerel girişimciler güneşciler ustalar çıkarsa bu iş ülkemizin petrol ithalatını kısa sürede görülür derecede azaltır. Yenilenebilir enerji kaynağımız çok fazla ve artıyor. Güneş zaten başlı başına herşeyi fazlasıyla karşılayacak düzeyde. Umarım beklediğim gibi olur.

 

Cidden öyle hocam. Tüm gün 20 derece denize giriyorlar akşam güneş enerjisinden duş almak için (bedava ısınıyor ya) 11 ay yatırım yapıyorlar. Donmasın diye rezistans vs. Boş bıraksa lodos alıp götürüyor falan. Su patlıyor yolda tamir sırasında boruya kaçan toz toprak şamandırayı tıkıyor evin boya pert. Çok ilginç eziyet resmen. 12 ay kalıyorsan evet mantıklı.

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Ali Gülmez

 

737’yi düzde 1 saat uçurmak için tüm yolcu ve bagaj kabinini pil ile doldurmak gerekiyor. Günlerce yakıt almadan giden gemileri düşün. 
 

pil yapmak için açılan meden sahaları, kimyasal süreçler, kullanılan su ve çevreye etkisi inanılmaz boyutta. 
 

pil teknolojisi mucize yaşamadığı sürece sadece mini araçlarda ve büyük araçlarda ups işlevi görecek. 
 

ama airbus 10 yıl içinde hidrojenli ticari uçuşlara başlayacak. Zaten hidrojenli gemi ve ağır karayolu taşımacılığı başladı. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Gülmez

 

737’yi düzde 1 saat uçurmak için tüm yolcu ve bagaj kabinini pil ile doldurmak gerekiyor. Günlerce yakıt almadan giden gemileri düşün. 
 

pil yapmak için açılan meden sahaları, kimyasal süreçler, kullanılan su ve çevreye etkisi inanılmaz boyutta. 
 

pil teknolojisi mucize yaşamadığı sürece sadece mini araçlarda ve büyük araçlarda ups işlevi görecek. 
 

ama airbus 10 yıl içinde hidrojenli ticari uçuşlara başlayacak. Zaten hidrojenli gemi ve ağır karayolu taşımacılığı başladı. 

Hidrojenli uçak 😂

Pil teknolojisi değişir gelişir. Asıl mesele enerji sorunu.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Gülmez

 

737’yi düzde 1 saat uçurmak için tüm yolcu ve bagaj kabinini pil ile doldurmak gerekiyor. Günlerce yakıt almadan giden gemileri düşün. 
 

pil yapmak için açılan meden sahaları, kimyasal süreçler, kullanılan su ve çevreye etkisi inanılmaz boyutta. 
 

pil teknolojisi mucize yaşamadığı sürece sadece mini araçlarda ve büyük araçlarda ups işlevi görecek. 
 

ama airbus 10 yıl içinde hidrojenli ticari uçuşlara başlayacak. Zaten hidrojenli gemi ve ağır karayolu taşımacılığı başladı. 

Bu çevre kirletme lafı da petrolcülerin dedikodusu.. petrol çok mu temiz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Bence elektrikli araç türk kafasına çok uygundur.

prizde bedava elektrik varsa ben de alırdım

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

prizde bedava elektrik varsa ben de alırdım

Her zaman ucu açık bir priz bulur halk.

gebzede bi tane varmış

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Her zaman ucu açık bir priz bulur halk.

gebzede bi tane varmış

yaa ona wifi birşey takmışlar, app le kapatıyor enerciiiiii kalmıyor

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Hidrojenli uçak 😂

 


Airbus kendi web sitesinde gülmemiş. iki tür uçak planlıyor. Seri hibrit. Ve hidrojen. Tamamen elektrikli uçak yok hedefte. 


ayrıca çinli elektriklilere çok takılmamak lazım. Çin hidrojende dev adımlar atıyor. Japonya almanya bile ağzı açık bakacak çinlilere

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim müstakil evim olsa.. maliyetine, bakım masrafına bakmam.. Gündüz güneş gece rüzgardan elektrik üretirim.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Airbus kendi web sitesinde gülmemiş. iki tür uçak planlıyor. Seri hibrit. Ve hidrojen. Tamamen elektrikli uçak yok hedefte. 


ayrıca çinli elektriklilere çok takılmamak lazım. Çin hidrojende dev adımlar atıyor. Japonya almanya bile ağzı açık bakacak çinlilere

Motoru ne motoru?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Motoru ne motoru?


Elektrik

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Elektrik

Çok hızlı gitmez o zaman propeller tipi herhalde

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Her köfteci yusufta inip şarj ederler artık :crazy:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Çok hızlı gitmez o zaman propeller tipi herhalde


Yavaş gider hocam. Ekonomik olur. Düşerse bilemem :) 

 

Zaten uçak nasıl uçuyor daha onu çözemedik. Kanat tasarımı gereği altındaki hava üstündekinden farklı hızda geçtiği içinse, uçak ters dönünce nasıl uçabiliyor?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Çok hızlı gitmez o zaman propeller tipi herhalde

insan yapımı olmayan teknolojiden ters mühendislik yapılmış olabileceği ima edildi hocam dün, kongreye hesap veriyordu 4 bilirkişi, çoğu zmaan, imzaladığım kontrat sonucu cevap veremem veya bilmiyorum dediler, tek ortak dedikleri: deniz dibine bakılmalı oldu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Yavaş gider hocam. Ekonomik olur. Düşerse bilemem :) 

 

Zaten uçak nasıl uçuyor daha onu çözemedik. Kanat tasarımı gereği altındaki hava üstündekinden farklı hızda geçtiği içinse, uçak ters dönünce nasıl uçabiliyor?

Daha ağrıkesicinin nerenin ağrıdığını nereden bildiğini çözemedik 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

uçak ters dönünce nasıl uçabiliyor?

ters işte kanadın bir yüzeyi hep yukarıda çok basit yaaaa

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
İlkay Başaran yazdı:

Daha ağrıkesicinin nerenin ağrıdığını nereden bildiğini çözemedik 

Bütün sistemi kapatıyor. ( motor arıza lambası iptali gibi düşün diycem düşünemiycen )  Bütün büyüyü bozdum şimdi daalın

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Yavaş gider hocam. Ekonomik olur. Düşerse bilemem :) 

 

Zaten uçak nasıl uçuyor daha onu çözemedik. Kanat tasarımı gereği altındaki hava üstündekinden farklı hızda geçtiği içinse, uçak ters dönünce nasıl uçabiliyor?

Camdan elini çıkarıp hiç yukarı aşağı hareket ettirmedin mi diycem de pilli beben hız yapamıyor ki eli uçuracak kadan 😁

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Kanat tasarımı gereği altındaki hava üstündekinden farklı hızda geçtiği içinse, uçak ters dönünce nasıl uçabiliyor?

Uçak dikine havaya da tırmanıyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Uçak dikine havaya da tırmanıyor. 


Sabri bey? 

Servet Aydın yazdı:

Bütün sistemi kapatıyor. ( motor arıza lambası iptali gibi düşün diycem düşünemiycen )  Bütün büyüyü bozdum şimdi daalın

Camdan elini çıkarıp hiç yukarı aşağı hareket ettirmedin mi diycem de pilli beben hız yapamıyor ki eli uçuracak kadan 😁


cam mı? Bizde cam ne arar. Naylon var orada bence. Çünkü kapalı açık pek fark etmiyor :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Sabri bey? 


 

Fakat yanındaki daha hızlı kalkış yapmıştı. Asıl araştırılması gereken o arkadaş.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

22 çinli firma byd’nin ardından yatırım konuşmak için türkiyeye geldi. Bazıları byd tedarikçisi

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

22 çinli firma byd’nin ardından yatırım konuşmak için türkiyeye geldi. Bazıları byd tedarikçisi

 

 

tümü de çinli vatandaşlarını istihdam etmek üzere çalışıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

bize bu lazım, distirbötör platin falan hepsinin sonu, yaşasın elektronik ateşleme :D

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

tümü de çinli vatandaşlarını istihdam etmek üzere çalışıyor

 

Peki tax free mi çalışıcaklar. Onlardan bizden aldıkları vergileri alacaklarmı. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...