Ömer Kar 2 Temmuz Paylaş 2 Temmuz Merhaba, aracım 98 model 1 ay önce eksoz susturucusunu değiştirdim. Susturucuyu değiştirmeden önce motor ısındığında vites farketmeksizin gaza biraz fazla yüklenince gaz yemeyip pırrrr yaparak yığılıyordu gazı yavaş yavaş yedirerek vermek gerekiyordu. Susturucuyu değiştirdikten sonra bu gaz yememe olayı çekişten düşme olayına evrildi. Yani önceden motor ısınınca gaz yemiyor yığılıp kalıyordu şimdi ise motor ısınınca çekiş düşüklüğü oluyor. Elm adaptör ile obd den beyine bağlanıp hata varmı diye bakıyorum bir hata görünmüyor ama sanırım elm ler her hatayı göstermiyor.. 4 sene önce benzer problemi yaşamıştım o zaman da gaza biraz yüklenince yığılma yapıyordu ama elm bir arıza kaydı göstermiyordu. Daha kapsamlı bir cihaz ile ecuya bağlanınca motor ısındığında oksijen sensörü arızası verdiğini gördük. Sensörü değiştirince sorun ortadan kalkmıştı. Sorun sizce yine sensörden midir yoksa başka olası nedenler neler olabilir? Aldığım sensör orjinal değildi sıfır ama yan sanayi üründü. Ayrıca ateşleme bobininden de şüpheleniyorum (Buji ve buji kablolarını 10 bin km önce değiştirmiştim) ama açıkçası deneme yanılma yöntemi ile çözüm aramak istemiyorum. Parça değişimi olacaksa orjinal parça kullanacağım orjinal parçaların fiyatı da malum yüksek. Bu arıza hakkındaki düşüncelerinizi, önerilerinizi esirgemeyip yazarsanız çok sevinirim. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Temmuz Paylaş 2 Temmuz Gaza basınca yığılma hava yakıt oranının sapması ile olur. Benzin pompası yeteri kadar yakıt göndermiyor gibi Hararet de yükselir az yakıtla gaza basınca 1 Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker 3 Temmuz Paylaş 3 Temmuz araç bi yerden hava alıyor olabilir ısınınca motor şişme yapıyor olabilir radyatörün üst hortumuna bi bakın sertleşme şişme kompressör varmı fordlarda hararet 90 geçmiyor ibrede ama normalde 90 üzeri oluyor aracınız fan açıyor mu bunlara bi baktırın benim daha önceki pejo aracımdada aynı sorun vardı onun hararet müşürü 98 di fanı 98 de açıyodu 98 olduğunda araba çok çekişten düşüyordu 90 lık müşüre geçtim düzelmişti hararet müşürünüzü bi kontrol ettirin 1 Yorum bağlantısı
Ömer Kar 3 Temmuz Yazar Paylaş 3 Temmuz Muhammed çeliker yazdı: araç bi yerden hava alıyor olabilir ısınınca motor şişme yapıyor olabilir radyatörün üst hortumuna bi bakın sertleşme şişme kompressör varmı fordlarda hararet 90 geçmiyor ibrede ama normalde 90 üzeri oluyor aracınız fan açıyor mu bunlara bi baktırın benim daha önceki pejo aracımdada aynı sorun vardı onun hararet müşürü 98 di fanı 98 de açıyodu 98 olduğunda araba çok çekişten düşüyordu 90 lık müşüre geçtim düzelmişti hararet müşürünüzü bi kontrol ettirin Vakum kaçağı olsa rölantide dalgalanma yapar rölantim iyi ve sabit o yüzden vakum kaçağı kaynaklı değildir diye düşünüyorum. Motor hararetini de elm üzerinden android uygulama ile gözlemliyorum sıkışık trafikte ortalama 90 ile 100 derece arası geziniyor 100 ile 105 derece arası fan açıyor bu değerler zaten fabrikasyon değerler diye biliyorum. Servet Aydın yazdı: Gaza basınca yığılma hava yakıt oranının sapması ile olur. Benzin pompası yeteri kadar yakıt göndermiyor gibi Hararet de yükselir az yakıtla gaza basınca Karışım oranı bozukluğu evet yavaş yavaş yine oksijen sensörüne doğru gidiyorum. Yakıt basıncı nedir bilmiyorum hiç ölçtürmedim Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Temmuz Paylaş 3 Temmuz O2 sensörü bozuk ise hava yakıt oranı 14/1 sabitlenir ve tüketim ile birlikte alt devirde zengin karışım çekişi yükseltir Arıza lambası vs uyarı da verir Katalitik yok di mi araçta? 1 Yorum bağlantısı
Ömer Kar 3 Temmuz Yazar Paylaş 3 Temmuz Katalitik var araçta bazen eksozdan yoğun benzin kokusu alıyorum özellikle park anında. Önceki sensör değişimimde de arıza lambası yakmamıştı hatta motor soğukken arıza kaydı vermiyordu ısınınca veriyordu. Yorum bağlantısı
Ömer Kar 8 Temmuz Yazar Paylaş 8 Temmuz Tekrar merhaba, oksijen sensörü değişmi yaptık sorun ortadan kalktı. Yine aynı sorun motor ısınınca oksijen sensörü hatası veriyormuş. ELM bunu göstermiyor ve arıza lambası yakmıyor. Orjinal ürün bulamadım delphi aldım bakalım bu ne kadar gider. Merak ettiğim neden bozuluyor oksijen sensörü? Katalitik konvertör tıkalı olsa yada kısmen tıkalı olsa oksijen sensörünün bozulmasına sebebiyet verir mi? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 8 Temmuz Paylaş 8 Temmuz Aslolan bizdeki gibi geberene kdar kullanmak değil. O2 sensörleri iyimser halde 60-90.k değişimi gerekir Yorum bağlantısı
Ömer Kar 9 Temmuz Yazar Paylaş 9 Temmuz 25 bin olmadı diğerini değiştireli ama markası neydi hatırlamıyorum. Katalitiğin durumunun bu arızayla bir bağlantısı olabilir mi? Yorum bağlantısı
Ömer Kar 20 Temmuz Yazar Paylaş 20 Temmuz Emin değilim ama 30 bin olmuştur herhalde aracımda lpg yok Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Temmuz Paylaş 20 Temmuz subap ayarı her sene yapılmalı ona bir baktırın öncelikle hem ucuz hem gerekli zaten, 2 ile 3. silindire dikkar ayarda diye vesile yapalım 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts