İçeriğe Yönlendir

Clio 0.9TCE Rolanti Sorunu


Okan Ertuğrul
Çözüme git Okan Ertuğrul tarafından,

Recommended Posts

Okan Ertuğrul

 Herkese merhaba, 2015 model 0.9tce clio aracım var. Sıcak havalarda araç bazen (her zaman değil) ilk çalıştırmada devir düşüp anlık tekrar normale dönüyor.  Bir de gaz verince bazen devir düşerken 1500-2000 aralığında devir 1 saniyeliğine takılı kalıp düşüyor. Herhangi bir arıza ışığı yanmıyor. Gaz kelebeğini söktük temizdi, bilgisayara bağlandı usta her şeyi sıfırladı, gaz kelebeği konumunu sıfırladı. Sonra araç çalışıp stop etmeye başladı. Manifold üzerindeki MAF sensörünü söküp takınca düzeldi. Bundan dolayı hem manifold üzerindeki hem gaz kelebeği üzerindeki MAF sensörleri değişti, hava kaçağı kontrolü dumanla yapıldı kaçak yok ancak arıza devam etmekte. Aracın yakıtında artış yok, duman atma yok, arıza ışığı yok. Çekiş düşmesini hissetmedim. Gaz kelebeği arızalı olabilir mi? Bujilerde, bobinlerde ya da rölanti motorunda problem olabilir mi? Ya da egzoz aksamında bir şey olabilir mi? Aracın her şeyi orijinal, hiçbir işlem yok. 125 binde. Böyle bir arıza başına gelen oldu mu? Eğer açılırsa bağlantıya arıza videosunu bırakıyorum. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Enjektörler ne durumda? 

LPG yok sanırım, di mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul
(düzenlendi)

Açıkcası enjektörlerin durumunu bilmiyorum ancak herhangi bir arıza yok. Ustalar enjektörler arıza yaparsa değişir o da arıza lambası yakar dedi. LPG yok. Bu arıza ilk defa Nemrut Dağına çıktığımda olmuştu, o zaman ustalar yükseklikten kaynaklanmıştır demişlerdi ancak devam etti. 

tarihinde Okan Ertuğrul tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bence yakıt kalitesi ile alakalı. Ateşleme elemanları değişti mi? Enjektörler de test edilse iyi olur. Arıza yaparsa değişir diye bi şey yok, onarımı yapılabiliyor.

Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul

Arıza ilk oluştuğundan beri 5 sefer farklı istasyonlardan benzin aldım, sonuncusu da shell. Bujiler 70 binde değişti. Eğer bulunduğum yerde test imkanı olursa dediğiniz gibi enjektörler ve bujileri de test ettireceğim. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. 

Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul

Bugün aracın bujilerini değiştirdim. Bujiler kötü durumdaydı ve candan mühendisliğin bir videosunda bujilerin seramik kısmında sararma olursa bobinlerin arızalı olabileceğine işaret ettiğini söylüyordu. Bugün hava sıcak olmadığı için arızanın düzelip düzelmediğini henüz bilmiyorum. Önümüzdeki günlerde bakacağım, eğer düzelmezse bobinlerden şüpheleniyorum.

 

 

 

 

IMG_2360.JPG.3c473eac7ec6d3f8eb6511b92a563e19.JPG

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

hava alıyordur çatlak biryerden. motor ısınınca kapanıyordur çatlak.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul
(düzenlendi)

Soğuk havada bir sıkıntı olmuyor sıcak havada çalıştırınca genelde oluyor ama tabi motor soğuk oluyor. Dediğiniz gibi bende şüphelendim hava kaçağından ancak dumanlı test yapıldı bir sonuç çıkmadı. İşin garip tarafı araç bazen devrini çok düşürüyor bazense 900 e kadar düşürüp sonra 1500 e çıkarıyor (jikle açık gibi) sonra 900'e normal devrine geliyor. Yani anlık olarak bir aptallaşma mevcut.

tarihinde Okan Ertuğrul tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Okan Ertuğrul yazdı:

Soğuk havada bir sıkıntı olmuyor sıcak havada çalıştırınca genelde oluyor ama tabi motor soğuk oluyor. Dediğiniz gibi bende şüphelendim hava kaçağından ancak dumanlı test yapıldı bir sonuç çıkmadı. İşin garip tarafı araç bazen devrini çok düşürüyor bazense 900 e kadar düşürüp sonra 1500 e çıkarıyor (jikle açık gibi) sonra 900'e normal devrine geliyor. Yani anlık olarak bir aptallaşma mevcut.

dumana gerek yokki, motor çalışırken, çakmak gazı spreyi ile etrafa sıkılacak. ses değişirse orada emiş vardır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul

Teşekkür ederim fikirleriniz için, bobinlerde bir problem olabilir mi peki? Ya da gaz kelebeğinin elektronik aksamında çünkü bazen gazı bıraktığım zaman devir kısa bir süre takılı kalıyor 1500-2000 de

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bobinde olsa feci sekilde sallanirdi. atesleme arizasi degildir bu. gaz kelebeği problemlidir hava aldigi yer yoksa. telli bir kelebek olsa tps bozuk derdim. ( gaz pedalinin kendisi de bozuk olabilir?)

Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul
(düzenlendi)

Çok soru sordum farkındayım kusuruma bakmayın lütfen ama gaz kelebeğini elektronik olarak kontrol ettirebilir miyim? Ankara'da bir usta var mı iyi şekilde gösterebileceğim. Bulunduğum yerde açıkcası ustalar eski usül çalışıyor, deneme - yanılma yöntemiyle. Usta için kolay olsa da maddi anlamda kolay olmuyor bu yöntem. Bir de belirtmekte fayda var bir usta cihaza bağladı, her şeyi sıfırladı, sonra gaz kelebeğini de sıfırladı. Araç çalışıp stop etmeye başladı ve gaz yemedi, sonra birkaç defa daha sıfırladı hatta MAF sensörü arızalı olabilir dedi ama acaba gaz kelebeğinde mi problem vardı. Çünkü ben her iki MAF sensörünü de değiştirdim ve sorun devam ediyor, ateşleme kaynaklı değilse ya kelebekte elektronik olarak sorun var (çünkü söktük temizdi) ya da dediğiniz gibi kaçak var. 

IMG_2309.JPG.4850912bf78cb1e31c669e906ab63636.JPG

tarihinde Okan Ertuğrul tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

arac uzerinde kalibre olamıyorsa bozuktur zaten

Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul

Ancak sonra düzeldi tekrar her şeyi silince. Bozuk olsa düzelir mi acaba. En iyisi ben elektronik olarak anlayan ya da elinde gaz keleği olan bir usta bulayım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

internette soketlerin girdi ve çıktı değerlerini bulursanız siz bile kontrol edebilirsiniz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul

Teşekkür ederim, bir araştırayım.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Sevise arıza teşhisi yaptırsanız?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul

Merhaba, bugün aracı sıcak havada denedim buji değişimi sonrası da sorun aynen oldu. Yani buji değişmesinin bir etkisi olmadı olumlu yönde bu sorun için. 16 Temmuz için randevu aldım servisten bakalım. Çünkü tamirciler sorunu doğru düzgün dinlemeden çözüm bulmaya çalışıyorlar. En azından servis belki bulabilir. 

Doğan Arşiray yazdı:

bobinde olsa feci sekilde sallanirdi. atesleme arizasi degildir bu. gaz kelebeği problemlidir hava aldigi yer yoksa. telli bir kelebek olsa tps bozuk derdim. ( gaz pedalinin kendisi de bozuk olabilir?)

Doğan Bey'in söylediği gibi buji değişiminin bir etkisi olmadı. Sanırım ateşleme sisteminden kaynaklanmıyor arıza. 

Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul

Merhaba, yaklaşık 10 gün önce bir forumda birisi arızanın debriyaj müşüründen dolayı olabileceğini söylemişti, ben de dün parçayı söktüm, basit bir çalışma mantığı var: bir çubuk yay vasıtasıyla debriyaja bastıkça ileri geri hareket ediyor ve sanırım böyle sinyal gönderiyor. Baktığımda herhangi bir sorun yoktu sabah taktım geri araca ancak bu çubuk takılı kaldı. Acil bir yere gitmem gerekti ve sorun yoktu. Birkaç saat sonra aracı çalıştırdığımda aşağıdaki gibi yaptı ve sonra düzeldi. Bu arıza benim önceden bahsettiğim arızanın ilk meydana geldiği gibiydi, birebir aynıydı. Eve gelip müşürü söküp tekrar geri taktım bu sefer mekanizma çalışıyordu. Acaba bu müşür arızalı olabilir mi? Sabah olduğu gibi sıcak havalarda plastik olmasından ötürü belki bir yere takılıp aracın sorunlu çalışmasına neden olmuş mudur? Önceki videolarda gösterdiğim gibi normalde aracın deviri sadece düşüp kalkıyordu ancak bu sefer böyle yaptı müşür takılı kaldığı zaman. Bu arıza da ilk böyle başlamıştı.

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

O birisi bendim :) sorun oradan olabilir, değiştir yada açabiliyorsan bir bak, belki temizlenip yapılır...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul
(düzenlendi)

:) Hocam içini açtım, gres vardı o da normal sanırım kayması için, sokette ya da iç kısmında pas ya da başka bir şey yoktu.  Bir de bu parça takılı kalmışken aracı sürdüğümde gaz takılması ve vites geçişlerinde yığılma benzeri oluyordu sürekli. Bu parçayı hiç sökmedense arada sırada gaz takılması oluyordu aklımı kurcalayan acaba arada sırada takılı kalıyordu da ondan mı öyle yapıyordu. Bir kısım sitelerde 450 lira diğerinde 900TL araştırıp garanti olması için satın almayı düşünüyorum.

tarihinde Okan Ertuğrul tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hacı Ali Doğan

Merhaba hocam. Sanırım bende de aynı sorun var. Sizin videodaki gibi stop etmiyor ancak sıcak havalarda tekliyor, silkeliyor. Çözüm bulabildiniz mi? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul
(düzenlendi)

Merhaba, kusura bakmayın mesajınızı yeni gördüm. Yok hocam hala bir çözüm bulamadım. Buji değişti, iki maf sensörü değişti bir çözüm yok sorun devam ediyor. Bugün aracı servise götürdüm ancak servisteki ustanın dediği şey: "yazılım atarım, ücreti 3000tl; düzelmezse getirirsin aracı tekrar bakarız o zamanda yine tekrar ücret alırız." bunu deyince bende bakmayın kalsın dedim çıktım. benzin regülatöründen şüpheleniyorum onu satın alıp Ankara'da bir ustaya götüreceğim. Sorun şurada ki arızayı sürekli yapmadığı için ustaya götürdüğümde bir problem gözükmüyor. Bu yüzden ustalarda tam olarak anlamıyorlar açıkçası çoğu da uğraşmak istemiyor zaten.

tarihinde Okan Ertuğrul tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Okan Ertuğrul yazdı:

"yazılım atarım, ücreti 3000tl; düzelmezse getirirsin aracı tekrar bakarız o zamanda yine tekrar ücret alırız."


bu çok iyiymiş :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Okan Ertuğrul yazdı:

Merhaba, kusura bakmayın mesajınızı yeni gördüm. Yok hocam hala bir çözüm bulamadım. Buji değişti, iki maf sensörü değişti bir çözüm yok sorun devam ediyor. Bugün aracı servise götürdüm ancak servisteki ustanın dediği şey: "yazılım atarım, ücreti 3000tl; düzelmezse getirirsin aracı tekrar bakarız o zamanda yine tekrar ücret alırız." bunu deyince bende bakmayın kalsın dedim çıktım. benzin regülatöründen şüpheleniyorum onu satın alıp Ankara'da bir ustaya götüreceğim. Sorun şurada ki arızayı sürekli yapmadığı için ustaya götürdüğümde bir problem gözükmüyor. Bu yüzden ustalarda tam olarak anlamıyorlar açıkçası çoğu da uğraşmak istemiyor zaten.

Mayıs ayının sonunda benim araba motorda hasar riski motoru kapatın uyarısı verdi. Hmen stop ettim, çalıştırdım geri mesaj vs yok. Servisi aradım olur öyle dedi, akü vs dir. Bir hafta sonra eşimde yaptı o da kapatmış hemen. Bu ilk çalıştırıp kalkarken oluyor ikisinde de öyle oldu. Servise gittim bağladılar hata yok. Manuele baktılar belli motor numarasındakilerin yazılımının güncellenmesi gerekiyormuş, hata varmış. Yakıt basınç sensörü verisini yanlış yorumluyor dedi. Belki alt sınır yüksek kodda neyse. Yazılım güncellendi 2 ay oldu sorun yok. O esnada da sorun yoktu hatta istersen böyle kullanabilirsin dedi servis. Bende e gerçek arıza durumu olsa ne olacak ben bişey yoktur diyeceğim dedim. Servisler bu durumda ne yazıkki. Fakat psikilojik falan diyen olur ama değil araba zaten ataktı daha da kuduruk oldu.

1064 tl ödedim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...