Okan Ertuğrul 30 Haziran Paylaş 30 Haziran Herkese merhaba, 2015 model 0.9tce clio aracım var. Sıcak havalarda araç bazen (her zaman değil) ilk çalıştırmada devir düşüp anlık tekrar normale dönüyor. Bir de gaz verince bazen devir düşerken 1500-2000 aralığında devir 1 saniyeliğine takılı kalıp düşüyor. Herhangi bir arıza ışığı yanmıyor. Gaz kelebeğini söktük temizdi, bilgisayara bağlandı usta her şeyi sıfırladı, gaz kelebeği konumunu sıfırladı. Sonra araç çalışıp stop etmeye başladı. Manifold üzerindeki MAF sensörünü söküp takınca düzeldi. Bundan dolayı hem manifold üzerindeki hem gaz kelebeği üzerindeki MAF sensörleri değişti, hava kaçağı kontrolü dumanla yapıldı kaçak yok ancak arıza devam etmekte. Aracın yakıtında artış yok, duman atma yok, arıza ışığı yok. Çekiş düşmesini hissetmedim. Gaz kelebeği arızalı olabilir mi? Bujilerde, bobinlerde ya da rölanti motorunda problem olabilir mi? Ya da egzoz aksamında bir şey olabilir mi? Aracın her şeyi orijinal, hiçbir işlem yok. 125 binde. Böyle bir arıza başına gelen oldu mu? Eğer açılırsa bağlantıya arıza videosunu bırakıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Haziran Paylaş 30 Haziran Enjektörler ne durumda? LPG yok sanırım, di mi? 1 Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul 30 Haziran Yazar Paylaş 30 Haziran (düzenlendi) Açıkcası enjektörlerin durumunu bilmiyorum ancak herhangi bir arıza yok. Ustalar enjektörler arıza yaparsa değişir o da arıza lambası yakar dedi. LPG yok. Bu arıza ilk defa Nemrut Dağına çıktığımda olmuştu, o zaman ustalar yükseklikten kaynaklanmıştır demişlerdi ancak devam etti. 30 Haziran tarihinde Okan Ertuğrul tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Haziran Paylaş 30 Haziran Bence yakıt kalitesi ile alakalı. Ateşleme elemanları değişti mi? Enjektörler de test edilse iyi olur. Arıza yaparsa değişir diye bi şey yok, onarımı yapılabiliyor. Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul 30 Haziran Yazar Paylaş 30 Haziran Arıza ilk oluştuğundan beri 5 sefer farklı istasyonlardan benzin aldım, sonuncusu da shell. Bujiler 70 binde değişti. Eğer bulunduğum yerde test imkanı olursa dediğiniz gibi enjektörler ve bujileri de test ettireceğim. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul 1 Temmuz Yazar Paylaş 1 Temmuz Bugün aracın bujilerini değiştirdim. Bujiler kötü durumdaydı ve candan mühendisliğin bir videosunda bujilerin seramik kısmında sararma olursa bobinlerin arızalı olabileceğine işaret ettiğini söylüyordu. Bugün hava sıcak olmadığı için arızanın düzelip düzelmediğini henüz bilmiyorum. Önümüzdeki günlerde bakacağım, eğer düzelmezse bobinlerden şüpheleniyorum. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 Temmuz Paylaş 2 Temmuz (düzenlendi) hava alıyordur çatlak biryerden. motor ısınınca kapanıyordur çatlak. 2 Temmuz tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul 2 Temmuz Yazar Paylaş 2 Temmuz (düzenlendi) Soğuk havada bir sıkıntı olmuyor sıcak havada çalıştırınca genelde oluyor ama tabi motor soğuk oluyor. Dediğiniz gibi bende şüphelendim hava kaçağından ancak dumanlı test yapıldı bir sonuç çıkmadı. İşin garip tarafı araç bazen devrini çok düşürüyor bazense 900 e kadar düşürüp sonra 1500 e çıkarıyor (jikle açık gibi) sonra 900'e normal devrine geliyor. Yani anlık olarak bir aptallaşma mevcut. 2 Temmuz tarihinde Okan Ertuğrul tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 Temmuz Paylaş 2 Temmuz Okan Ertuğrul yazdı: Soğuk havada bir sıkıntı olmuyor sıcak havada çalıştırınca genelde oluyor ama tabi motor soğuk oluyor. Dediğiniz gibi bende şüphelendim hava kaçağından ancak dumanlı test yapıldı bir sonuç çıkmadı. İşin garip tarafı araç bazen devrini çok düşürüyor bazense 900 e kadar düşürüp sonra 1500 e çıkarıyor (jikle açık gibi) sonra 900'e normal devrine geliyor. Yani anlık olarak bir aptallaşma mevcut. dumana gerek yokki, motor çalışırken, çakmak gazı spreyi ile etrafa sıkılacak. ses değişirse orada emiş vardır. 1 Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul 2 Temmuz Yazar Paylaş 2 Temmuz Teşekkür ederim fikirleriniz için, bobinlerde bir problem olabilir mi peki? Ya da gaz kelebeğinin elektronik aksamında çünkü bazen gazı bıraktığım zaman devir kısa bir süre takılı kalıyor 1500-2000 de Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 Temmuz Paylaş 2 Temmuz bobinde olsa feci sekilde sallanirdi. atesleme arizasi degildir bu. gaz kelebeği problemlidir hava aldigi yer yoksa. telli bir kelebek olsa tps bozuk derdim. ( gaz pedalinin kendisi de bozuk olabilir?) Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul 2 Temmuz Yazar Paylaş 2 Temmuz (düzenlendi) Çok soru sordum farkındayım kusuruma bakmayın lütfen ama gaz kelebeğini elektronik olarak kontrol ettirebilir miyim? Ankara'da bir usta var mı iyi şekilde gösterebileceğim. Bulunduğum yerde açıkcası ustalar eski usül çalışıyor, deneme - yanılma yöntemiyle. Usta için kolay olsa da maddi anlamda kolay olmuyor bu yöntem. Bir de belirtmekte fayda var bir usta cihaza bağladı, her şeyi sıfırladı, sonra gaz kelebeğini de sıfırladı. Araç çalışıp stop etmeye başladı ve gaz yemedi, sonra birkaç defa daha sıfırladı hatta MAF sensörü arızalı olabilir dedi ama acaba gaz kelebeğinde mi problem vardı. Çünkü ben her iki MAF sensörünü de değiştirdim ve sorun devam ediyor, ateşleme kaynaklı değilse ya kelebekte elektronik olarak sorun var (çünkü söktük temizdi) ya da dediğiniz gibi kaçak var. 2 Temmuz tarihinde Okan Ertuğrul tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 Temmuz Paylaş 2 Temmuz arac uzerinde kalibre olamıyorsa bozuktur zaten Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul 2 Temmuz Yazar Paylaş 2 Temmuz Ancak sonra düzeldi tekrar her şeyi silince. Bozuk olsa düzelir mi acaba. En iyisi ben elektronik olarak anlayan ya da elinde gaz keleği olan bir usta bulayım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Temmuz Paylaş 2 Temmuz internette soketlerin girdi ve çıktı değerlerini bulursanız siz bile kontrol edebilirsiniz 1 Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul 3 Temmuz Yazar Paylaş 3 Temmuz Merhaba, bugün aracı sıcak havada denedim buji değişimi sonrası da sorun aynen oldu. Yani buji değişmesinin bir etkisi olmadı olumlu yönde bu sorun için. 16 Temmuz için randevu aldım servisten bakalım. Çünkü tamirciler sorunu doğru düzgün dinlemeden çözüm bulmaya çalışıyorlar. En azından servis belki bulabilir. Doğan Arşiray yazdı: bobinde olsa feci sekilde sallanirdi. atesleme arizasi degildir bu. gaz kelebeği problemlidir hava aldigi yer yoksa. telli bir kelebek olsa tps bozuk derdim. ( gaz pedalinin kendisi de bozuk olabilir?) Doğan Bey'in söylediği gibi buji değişiminin bir etkisi olmadı. Sanırım ateşleme sisteminden kaynaklanmıyor arıza. Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul 4 Temmuz Yazar Paylaş 4 Temmuz Merhaba, yaklaşık 10 gün önce bir forumda birisi arızanın debriyaj müşüründen dolayı olabileceğini söylemişti, ben de dün parçayı söktüm, basit bir çalışma mantığı var: bir çubuk yay vasıtasıyla debriyaja bastıkça ileri geri hareket ediyor ve sanırım böyle sinyal gönderiyor. Baktığımda herhangi bir sorun yoktu sabah taktım geri araca ancak bu çubuk takılı kaldı. Acil bir yere gitmem gerekti ve sorun yoktu. Birkaç saat sonra aracı çalıştırdığımda aşağıdaki gibi yaptı ve sonra düzeldi. Bu arıza benim önceden bahsettiğim arızanın ilk meydana geldiği gibiydi, birebir aynıydı. Eve gelip müşürü söküp tekrar geri taktım bu sefer mekanizma çalışıyordu. Acaba bu müşür arızalı olabilir mi? Sabah olduğu gibi sıcak havalarda plastik olmasından ötürü belki bir yere takılıp aracın sorunlu çalışmasına neden olmuş mudur? Önceki videolarda gösterdiğim gibi normalde aracın deviri sadece düşüp kalkıyordu ancak bu sefer böyle yaptı müşür takılı kaldığı zaman. Bu arıza da ilk böyle başlamıştı. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Temmuz Paylaş 4 Temmuz O birisi bendim sorun oradan olabilir, değiştir yada açabiliyorsan bir bak, belki temizlenip yapılır... 1 Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul 4 Temmuz Yazar Paylaş 4 Temmuz (düzenlendi) Hocam içini açtım, gres vardı o da normal sanırım kayması için, sokette ya da iç kısmında pas ya da başka bir şey yoktu. Bir de bu parça takılı kalmışken aracı sürdüğümde gaz takılması ve vites geçişlerinde yığılma benzeri oluyordu sürekli. Bu parçayı hiç sökmedense arada sırada gaz takılması oluyordu aklımı kurcalayan acaba arada sırada takılı kalıyordu da ondan mı öyle yapıyordu. Bir kısım sitelerde 450 lira diğerinde 900TL araştırıp garanti olması için satın almayı düşünüyorum. 4 Temmuz tarihinde Okan Ertuğrul tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Hacı Ali Doğan 13 Temmuz Paylaş 13 Temmuz Merhaba hocam. Sanırım bende de aynı sorun var. Sizin videodaki gibi stop etmiyor ancak sıcak havalarda tekliyor, silkeliyor. Çözüm bulabildiniz mi? 1 Yorum bağlantısı
Okan Ertuğrul 16 Temmuz Yazar Paylaş 16 Temmuz (düzenlendi) Merhaba, kusura bakmayın mesajınızı yeni gördüm. Yok hocam hala bir çözüm bulamadım. Buji değişti, iki maf sensörü değişti bir çözüm yok sorun devam ediyor. Bugün aracı servise götürdüm ancak servisteki ustanın dediği şey: "yazılım atarım, ücreti 3000tl; düzelmezse getirirsin aracı tekrar bakarız o zamanda yine tekrar ücret alırız." bunu deyince bende bakmayın kalsın dedim çıktım. benzin regülatöründen şüpheleniyorum onu satın alıp Ankara'da bir ustaya götüreceğim. Sorun şurada ki arızayı sürekli yapmadığı için ustaya götürdüğümde bir problem gözükmüyor. Bu yüzden ustalarda tam olarak anlamıyorlar açıkçası çoğu da uğraşmak istemiyor zaten. 16 Temmuz tarihinde Okan Ertuğrul tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Temmuz Paylaş 16 Temmuz Okan Ertuğrul yazdı: "yazılım atarım, ücreti 3000tl; düzelmezse getirirsin aracı tekrar bakarız o zamanda yine tekrar ücret alırız." bu çok iyiymiş 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 16 Temmuz Paylaş 16 Temmuz Okan Ertuğrul yazdı: Merhaba, kusura bakmayın mesajınızı yeni gördüm. Yok hocam hala bir çözüm bulamadım. Buji değişti, iki maf sensörü değişti bir çözüm yok sorun devam ediyor. Bugün aracı servise götürdüm ancak servisteki ustanın dediği şey: "yazılım atarım, ücreti 3000tl; düzelmezse getirirsin aracı tekrar bakarız o zamanda yine tekrar ücret alırız." bunu deyince bende bakmayın kalsın dedim çıktım. benzin regülatöründen şüpheleniyorum onu satın alıp Ankara'da bir ustaya götüreceğim. Sorun şurada ki arızayı sürekli yapmadığı için ustaya götürdüğümde bir problem gözükmüyor. Bu yüzden ustalarda tam olarak anlamıyorlar açıkçası çoğu da uğraşmak istemiyor zaten. Mayıs ayının sonunda benim araba motorda hasar riski motoru kapatın uyarısı verdi. Hmen stop ettim, çalıştırdım geri mesaj vs yok. Servisi aradım olur öyle dedi, akü vs dir. Bir hafta sonra eşimde yaptı o da kapatmış hemen. Bu ilk çalıştırıp kalkarken oluyor ikisinde de öyle oldu. Servise gittim bağladılar hata yok. Manuele baktılar belli motor numarasındakilerin yazılımının güncellenmesi gerekiyormuş, hata varmış. Yakıt basınç sensörü verisini yanlış yorumluyor dedi. Belki alt sınır yüksek kodda neyse. Yazılım güncellendi 2 ay oldu sorun yok. O esnada da sorun yoktu hatta istersen böyle kullanabilirsin dedi servis. Bende e gerçek arıza durumu olsa ne olacak ben bişey yoktur diyeceğim dedim. Servisler bu durumda ne yazıkki. Fakat psikilojik falan diyen olur ama değil araba zaten ataktı daha da kuduruk oldu. 1064 tl ödedim. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts