İçeriğe Yönlendir

Fiat Egea - Araçta Titreme ve Sallama


Muhammed çeliker
Çözüme git Selçuk Bakış tarafından,

Recommended Posts

Muhammed çeliker

s.a fıat egea 1.3 multıjet 2017 model euro 5 motor aracım var araçta normal seyir halinde giderken özellikle çok trafik olduğu zamanlarda boşta beklerken birden araç titremeye başlıyor beşik gibi sallanıyor araç aracı alalı 2 ay falan oldu 5-6 kez bu durumu yaşadım uzun yol yaptım hiç yapmadı böyle bişey ama işe gidip gelirken falan bunu yaşıyorum bu başıma ilk geldiğinde stop edene kadar devam etti ben motor kulaklarından şüphelendim fakat daha sonra olduğunda denedim bu sallama olduğunda aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda sallama titreme kesiliyor neden olur bu acaba bi fikriniz varmıdır ? 

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker

bu arada bu arızayı yaşadığımda rolantide dalgalanma veya aracın gidişinde çekişinde herhangi bi fark olmuyor sadece sallantı

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Selçuk Bakış

İlk şüpheli dpf, rejenerasyon yapıyor veya yapmaya çalışıyor olabilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker

Araçla yakın zamanda 1000 km yol yaptım 3000 devir altına pek düşmedim o yolda jenerasyonu yapmamış mıdır abi

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Eğer aşırı doluysa araç kendi yapamaz ne yazıkki. Sökülüp temizlenmesi gerekir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

İlk etapta bilgisayara bağlanıp arıza kodlarına baktırın, sonrasında ona göre yol haritası belli olur. Bana da aşırı dolu, dışarıdan müdahele gerekiyor gibi geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Çınar
(düzenlendi)

araçın km nedir ?

 

tarihinde Uğur Çınar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker

araç km 124,000 de pc bağlattım hiç bi arıza kodu vermedi ama 

Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ

EGR - DPF - Enjektör bunlara bi göz atmak gerek.  Silindirin birinde patlama olmuyorsa sarsıntı yapar misal. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Derya

DPF ihtimali üzerine, 3.vites 4 bin devir civarı bir süre kullanın aracı. 4-5 km kadar bu şekilde belki pisliği atabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

EGR - DPF - Enjektör bunlara bi göz atmak gerek.  Silindirin birinde patlama olmuyorsa sarsıntı yapar misal. 

BENDE DİREK ONDAN ŞÜPHELENDİM Bİ ENJEKTÖRLERE BAKTIRCAM OLMAZSA SANKİ ENJEKTÖRÜN Bİ GÖZÜ DEVRE DIŞI KALIYO ARAÇ SARSINTI YAPIYOR GİBİ AMA İŞTE ÇEKİŞTE ROLANTİDE Bİ PROBLEM YOK ENJEKTÖRDE ÖYLE Bİ DURUM OLSA ÇEKİŞTE DÜŞER :unsure:

Serkan Derya yazdı:

DPF ihtimali üzerine, 3.vites 4 bin devir civarı bir süre kullanın aracı. 4-5 km kadar bu şekilde belki pisliği atabilir.

DPF olduğunu sanmıyorum hocam ya aracı düşük devir kullanan biri değilim 4.vites 4000 devir uzun yol yaptığımda kullandım aracı 5 dk falan 5.vites 3000 devir gittim çoğu yerdede ama bi söktürüp baktırmakta fayda var tabi yinede 

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker

abiler aracın eski sahibi ile görüştüm aynı sorun ondada olmuş oda baya araştırmış sizin dediğiniz gibi o sırada jenerasyon yapıyormuş araç o yüzden sallıyormuş 2 dakika kadar sürüyormuş genelde trafik yoğun olduğu zamanlarda yapıyormuş hepinize teşekkür ederim bi partikül temizliği yaptıracağım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

1.6mjet kullandım. Rejenerasyonda bayağı sallıyor aracı motor. Hele trafikteyseniz, devir falan da bayağı yükseliyor, egzoz kokusu artıyor, motor sesi değişiyor. Başka markalarda da böyle mi, bilemedim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)

Tam temizlik için araç 90 derece hararete sabitleyince 3. ya da 4. viteste 3000 devir 25 30 dakika sabit devir sürmek gerek. Burada aldığınız yakıtın kalitesi ve araçta kullanılan yağın kalitesi çok önemli, bazı motor yağları maalesef bu konuda kötü, yağ değişiminde mobil 1 esp kendi sitesinden alın, ya da başka kaliteli markanın orijinal yağı da olabilir.Ben mobil 1 esp kullandığım için tavsiye ettim.Yakıtı da güvenilir sürümü çok yerden alın.

Serkan Derya yazdı:

DPF ihtimali üzerine, 3.vites 4 bin devir civarı bir süre kullanın aracı. 4-5 km kadar bu şekilde belki pisliği atabilir.

3000 devir yeterli bence, önemli olan kesintisiz olsun ve çok dik rampa olmasın.

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Sani Gerşon yazdı:

1.6mjet kullandım. Rejenerasyonda bayağı sallıyor aracı motor. Hele trafikteyseniz, devir falan da bayağı yükseliyor, egzoz kokusu artıyor, motor sesi değişiyor. Başka markalarda da böyle mi, bilemedim. 

sani abi bende mesela devirde hiç yükselme yok bi duman atma yok her hangi bişeyde yok o yüzden enjektörden şüphelendim ama rejenarasyon yapıyormuş beşik gibi sallanıyor araba abi :biggrin:

Mustafa Yanar yazdı:

Tam temizlik için araç 90 derece hararete sabitleyince 3. ya da 4. viteste 3000 devir 25 30 dakika sabit devir sürmek gerek. Burada aldığınız yakıtın kalitesi ve araçta kullanılan yağın kalitesi çok önemli, bazı motor yağları maalesef bu konuda kötü, yağ değişiminde mobil 1 esp kendi sitesinden alın, ya da başka kaliteli markanın orijinal yağı da olabilir.Ben mobil 1 esp kullandığım için tavsiye ettim.Yakıtı da güvenilir sürümü çok yerden alın.

3000 devir yeterli bence, önemli olan kesintisiz olsun ve çok dik rampa olmasın.

abi işin garip tarafı bayramda 1000 km yol yaptım 3000 devir altına düşmedim yakıtı hep opetten alıyorum en son shell den almıştım motor yağım mobil  bundan sonra shellden devam edeceğim bakalım abi rejenarasyon yapacak yol yokki sabah trafik akşam trafik artık bunun için gece bi çıkıp inşallah yapacağım yolda sabit 3000 devir ama bunu mesela illa aracın yürümesine gerek yok olduğu yerde 3000 devir 5-10 dk sabit tutun pedalda yeterli diyenlerde var ama 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Muhammed çeliker yazdı:

sani abi bende mesela devirde hiç yükselme yok bi duman atma yok her hangi bişeyde yok o yüzden enjektörden şüphelendim ama rejenarasyon yapıyormuş beşik gibi sallanıyor araba abi :biggrin:

abi işin garip tarafı bayramda 1000 km yol yaptım 3000 devir altına düşmedim yakıtı hep opetten alıyorum en son shell den almıştım motor yağım mobil  bundan sonra shellden devam edeceğim bakalım abi rejenarasyon yapacak yol yokki sabah trafik akşam trafik artık bunun için gece bi çıkıp inşallah yapacağım yolda sabit 3000 devir ama bunu mesela illa aracın yürümesine gerek yok olduğu yerde 3000 devir 5-10 dk sabit tutun pedalda yeterli diyenlerde var ama 

Olduğu yerde araca zarar gelebilir çünkü egzoz sıcaklığı çok yüksek derecelere çıkıyor, kor gibi kızarıyor yani, onun için dışardan bol hava almalı.En sağlıklısı yolda.Bu şekilde olmazsa söktürüp temizlet.

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

Arkadaşlar dpf tıkalı ise zaten yüksek devirde sürmeniz işi daha da kötü hale getiriyor iyice tıkıyorsunuz

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Selçuk Bakış yazdı:

İlk şüpheli dpf, rejenerasyon yapıyor veya yapmaya çalışıyor olabilir.

selçuk abi bu araç son zamanlarda sabah ilk marşta tak tak ses yapmaya başladı aynı rejenarasyın yaparken ki ses ama bi kez gaza dokunup çekince hemen gidiyor ses acaba yine partikülden dolayımı oluyor ses iş yerine geliyorum mesela 8,30 da akşam 6da çalıştırıyorum o ses yok evin önü biraz serin burda akşama kadar güneşte kalıyor araç sıcakta bırakınca ses yok serinde kalınca ses oluyor neden yapar acaba bunu 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Ondan mı oluyor emin değilim ama yağ seviyesine bir bakın, dpf'den dolayı yağ seviyesinde belki değişme olmuştur. Yine sesin videosunu youtube ekleyip buraya link atarsan bir bakarız hep birlikte.

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Selçuk Bakış yazdı:

Ondan mı oluyor emin değilim ama yağ seviyesine bir bakın, dpf'den dolayı yağ seviyesinde belki değişme olmuştur. Yine sesin videosunu youtube ekleyip buraya link atarsan bir bakarız hep birlikte.

yağ seviyesi aracın tam abi hiç eksilme olmadı yağında sabah bi video çekip paylaşıcam sizle 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Selçuk Bakış yazdı:

Ondan mı oluyor emin değilim ama yağ seviyesine bir bakın, dpf'den dolayı yağ seviyesinde belki değişme olmuştur. Yine sesin videosunu youtube ekleyip buraya link atarsan bir bakarız hep birlikte.

dpf temizliği yaptırdım bi kaç gün ben 3500 4000 devir yol yapmıştım zaten ama çok etki ettimi bilmiyorum %54 dolu çıktı partikül bosch servisinde obd cihazı ile temizlik yaptılar 45 dk falan sürdü doluluk oranı sıfıa kadar düştü sallama falan kesidi ama sabahları yine tak tak ses geliyor bi kere gaz verince gidiyor ses ama video çekemedim yarın çekip link atacağım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Muhammed çeliker yazdı:

DPF olduğunu sanmıyorum hocam ya aracı düşük devir kullanan biri değilim 4.vites 4000 devir uzun yol yaptığımda kullandım aracı 5 dk falan 5.vites 3000 devir gittim

o yoğun şekilde dolaşımda olan bir şehir efsanesi, yüksek devir işi tek başına bir şey sağlamaz

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Muhammed çeliker yazdı:

selçuk abi bu araç son zamanlarda sabah ilk marşta tak tak ses yapmaya başladı aynı rejenarasyın yaparken ki ses ama bi kez gaza dokunup çekince hemen gidiyor ses acaba yine partikülden dolayımı oluyor ses iş yerine geliyorum mesela 8,30 da akşam 6da çalıştırıyorum o ses yok evin önü biraz serin burda akşama kadar güneşte kalıyor araç sıcakta bırakınca ses yok serinde kalınca ses oluyor neden yapar acaba bunu 

İlk marşta tak sesi geliyorsa motor takozu ve şanzıman takozuna da baktırın.

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker

 

Aracın sabah çalışmadaki yükses sesini çekmeye çalıştım ama çok belli olmamış videoda yanlız bi duman gördüm araçta sabah video çekerken

ayrıca dün araç yolda yine sallama yaptı rejenerasyon yaptı yine kısa süreli 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...