Muhammed çeliker 27 Haziran Paylaş 27 Haziran s.a fıat egea 1.3 multıjet 2017 model euro 5 motor aracım var araçta normal seyir halinde giderken özellikle çok trafik olduğu zamanlarda boşta beklerken birden araç titremeye başlıyor beşik gibi sallanıyor araç aracı alalı 2 ay falan oldu 5-6 kez bu durumu yaşadım uzun yol yaptım hiç yapmadı böyle bişey ama işe gidip gelirken falan bunu yaşıyorum bu başıma ilk geldiğinde stop edene kadar devam etti ben motor kulaklarından şüphelendim fakat daha sonra olduğunda denedim bu sallama olduğunda aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda sallama titreme kesiliyor neden olur bu acaba bi fikriniz varmıdır ? Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker 27 Haziran Yazar Paylaş 27 Haziran bu arada bu arızayı yaşadığımda rolantide dalgalanma veya aracın gidişinde çekişinde herhangi bi fark olmuyor sadece sallantı Yorum bağlantısı
Çözüm Selçuk Bakış 28 Haziran Çözüm Paylaş 28 Haziran İlk şüpheli dpf, rejenerasyon yapıyor veya yapmaya çalışıyor olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker 28 Haziran Yazar Paylaş 28 Haziran Araçla yakın zamanda 1000 km yol yaptım 3000 devir altına pek düşmedim o yolda jenerasyonu yapmamış mıdır abi Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 28 Haziran Paylaş 28 Haziran Eğer aşırı doluysa araç kendi yapamaz ne yazıkki. Sökülüp temizlenmesi gerekir. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 28 Haziran Paylaş 28 Haziran İlk etapta bilgisayara bağlanıp arıza kodlarına baktırın, sonrasında ona göre yol haritası belli olur. Bana da aşırı dolu, dışarıdan müdahele gerekiyor gibi geliyor. 1 Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 28 Haziran Paylaş 28 Haziran (düzenlendi) araçın km nedir ? 28 Haziran tarihinde Uğur Çınar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker 28 Haziran Yazar Paylaş 28 Haziran araç km 124,000 de pc bağlattım hiç bi arıza kodu vermedi ama Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 28 Haziran Paylaş 28 Haziran EGR - DPF - Enjektör bunlara bi göz atmak gerek. Silindirin birinde patlama olmuyorsa sarsıntı yapar misal. 2 Yorum bağlantısı
Serkan Derya 28 Haziran Paylaş 28 Haziran DPF ihtimali üzerine, 3.vites 4 bin devir civarı bir süre kullanın aracı. 4-5 km kadar bu şekilde belki pisliği atabilir. 1 Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker 28 Haziran Yazar Paylaş 28 Haziran Bahadır TÜFEKCİ yazdı: EGR - DPF - Enjektör bunlara bi göz atmak gerek. Silindirin birinde patlama olmuyorsa sarsıntı yapar misal. BENDE DİREK ONDAN ŞÜPHELENDİM Bİ ENJEKTÖRLERE BAKTIRCAM OLMAZSA SANKİ ENJEKTÖRÜN Bİ GÖZÜ DEVRE DIŞI KALIYO ARAÇ SARSINTI YAPIYOR GİBİ AMA İŞTE ÇEKİŞTE ROLANTİDE Bİ PROBLEM YOK ENJEKTÖRDE ÖYLE Bİ DURUM OLSA ÇEKİŞTE DÜŞER Serkan Derya yazdı: DPF ihtimali üzerine, 3.vites 4 bin devir civarı bir süre kullanın aracı. 4-5 km kadar bu şekilde belki pisliği atabilir. DPF olduğunu sanmıyorum hocam ya aracı düşük devir kullanan biri değilim 4.vites 4000 devir uzun yol yaptığımda kullandım aracı 5 dk falan 5.vites 3000 devir gittim çoğu yerdede ama bi söktürüp baktırmakta fayda var tabi yinede Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker 28 Haziran Yazar Paylaş 28 Haziran abiler aracın eski sahibi ile görüştüm aynı sorun ondada olmuş oda baya araştırmış sizin dediğiniz gibi o sırada jenerasyon yapıyormuş araç o yüzden sallıyormuş 2 dakika kadar sürüyormuş genelde trafik yoğun olduğu zamanlarda yapıyormuş hepinize teşekkür ederim bi partikül temizliği yaptıracağım 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Haziran Paylaş 28 Haziran 1.6mjet kullandım. Rejenerasyonda bayağı sallıyor aracı motor. Hele trafikteyseniz, devir falan da bayağı yükseliyor, egzoz kokusu artıyor, motor sesi değişiyor. Başka markalarda da böyle mi, bilemedim. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 28 Haziran Paylaş 28 Haziran (düzenlendi) Tam temizlik için araç 90 derece hararete sabitleyince 3. ya da 4. viteste 3000 devir 25 30 dakika sabit devir sürmek gerek. Burada aldığınız yakıtın kalitesi ve araçta kullanılan yağın kalitesi çok önemli, bazı motor yağları maalesef bu konuda kötü, yağ değişiminde mobil 1 esp kendi sitesinden alın, ya da başka kaliteli markanın orijinal yağı da olabilir.Ben mobil 1 esp kullandığım için tavsiye ettim.Yakıtı da güvenilir sürümü çok yerden alın. Serkan Derya yazdı: DPF ihtimali üzerine, 3.vites 4 bin devir civarı bir süre kullanın aracı. 4-5 km kadar bu şekilde belki pisliği atabilir. 3000 devir yeterli bence, önemli olan kesintisiz olsun ve çok dik rampa olmasın. 28 Haziran tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker 28 Haziran Yazar Paylaş 28 Haziran Sani Gerşon yazdı: 1.6mjet kullandım. Rejenerasyonda bayağı sallıyor aracı motor. Hele trafikteyseniz, devir falan da bayağı yükseliyor, egzoz kokusu artıyor, motor sesi değişiyor. Başka markalarda da böyle mi, bilemedim. sani abi bende mesela devirde hiç yükselme yok bi duman atma yok her hangi bişeyde yok o yüzden enjektörden şüphelendim ama rejenarasyon yapıyormuş beşik gibi sallanıyor araba abi Mustafa Yanar yazdı: Tam temizlik için araç 90 derece hararete sabitleyince 3. ya da 4. viteste 3000 devir 25 30 dakika sabit devir sürmek gerek. Burada aldığınız yakıtın kalitesi ve araçta kullanılan yağın kalitesi çok önemli, bazı motor yağları maalesef bu konuda kötü, yağ değişiminde mobil 1 esp kendi sitesinden alın, ya da başka kaliteli markanın orijinal yağı da olabilir.Ben mobil 1 esp kullandığım için tavsiye ettim.Yakıtı da güvenilir sürümü çok yerden alın. 3000 devir yeterli bence, önemli olan kesintisiz olsun ve çok dik rampa olmasın. abi işin garip tarafı bayramda 1000 km yol yaptım 3000 devir altına düşmedim yakıtı hep opetten alıyorum en son shell den almıştım motor yağım mobil bundan sonra shellden devam edeceğim bakalım abi rejenarasyon yapacak yol yokki sabah trafik akşam trafik artık bunun için gece bi çıkıp inşallah yapacağım yolda sabit 3000 devir ama bunu mesela illa aracın yürümesine gerek yok olduğu yerde 3000 devir 5-10 dk sabit tutun pedalda yeterli diyenlerde var ama 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 28 Haziran Paylaş 28 Haziran Muhammed çeliker yazdı: sani abi bende mesela devirde hiç yükselme yok bi duman atma yok her hangi bişeyde yok o yüzden enjektörden şüphelendim ama rejenarasyon yapıyormuş beşik gibi sallanıyor araba abi abi işin garip tarafı bayramda 1000 km yol yaptım 3000 devir altına düşmedim yakıtı hep opetten alıyorum en son shell den almıştım motor yağım mobil bundan sonra shellden devam edeceğim bakalım abi rejenarasyon yapacak yol yokki sabah trafik akşam trafik artık bunun için gece bi çıkıp inşallah yapacağım yolda sabit 3000 devir ama bunu mesela illa aracın yürümesine gerek yok olduğu yerde 3000 devir 5-10 dk sabit tutun pedalda yeterli diyenlerde var ama Olduğu yerde araca zarar gelebilir çünkü egzoz sıcaklığı çok yüksek derecelere çıkıyor, kor gibi kızarıyor yani, onun için dışardan bol hava almalı.En sağlıklısı yolda.Bu şekilde olmazsa söktürüp temizlet. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 29 Haziran Paylaş 29 Haziran Arkadaşlar dpf tıkalı ise zaten yüksek devirde sürmeniz işi daha da kötü hale getiriyor iyice tıkıyorsunuz Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker 1 Temmuz Yazar Paylaş 1 Temmuz Selçuk Bakış yazdı: İlk şüpheli dpf, rejenerasyon yapıyor veya yapmaya çalışıyor olabilir. selçuk abi bu araç son zamanlarda sabah ilk marşta tak tak ses yapmaya başladı aynı rejenarasyın yaparken ki ses ama bi kez gaza dokunup çekince hemen gidiyor ses acaba yine partikülden dolayımı oluyor ses iş yerine geliyorum mesela 8,30 da akşam 6da çalıştırıyorum o ses yok evin önü biraz serin burda akşama kadar güneşte kalıyor araç sıcakta bırakınca ses yok serinde kalınca ses oluyor neden yapar acaba bunu Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 1 Temmuz Paylaş 1 Temmuz Ondan mı oluyor emin değilim ama yağ seviyesine bir bakın, dpf'den dolayı yağ seviyesinde belki değişme olmuştur. Yine sesin videosunu youtube ekleyip buraya link atarsan bir bakarız hep birlikte. Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker 1 Temmuz Yazar Paylaş 1 Temmuz Selçuk Bakış yazdı: Ondan mı oluyor emin değilim ama yağ seviyesine bir bakın, dpf'den dolayı yağ seviyesinde belki değişme olmuştur. Yine sesin videosunu youtube ekleyip buraya link atarsan bir bakarız hep birlikte. yağ seviyesi aracın tam abi hiç eksilme olmadı yağında sabah bi video çekip paylaşıcam sizle 1 Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker 8 Temmuz Yazar Paylaş 8 Temmuz Selçuk Bakış yazdı: Ondan mı oluyor emin değilim ama yağ seviyesine bir bakın, dpf'den dolayı yağ seviyesinde belki değişme olmuştur. Yine sesin videosunu youtube ekleyip buraya link atarsan bir bakarız hep birlikte. dpf temizliği yaptırdım bi kaç gün ben 3500 4000 devir yol yapmıştım zaten ama çok etki ettimi bilmiyorum %54 dolu çıktı partikül bosch servisinde obd cihazı ile temizlik yaptılar 45 dk falan sürdü doluluk oranı sıfıa kadar düştü sallama falan kesidi ama sabahları yine tak tak ses geliyor bi kere gaz verince gidiyor ses ama video çekemedim yarın çekip link atacağım 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Temmuz Paylaş 8 Temmuz Muhammed çeliker yazdı: DPF olduğunu sanmıyorum hocam ya aracı düşük devir kullanan biri değilim 4.vites 4000 devir uzun yol yaptığımda kullandım aracı 5 dk falan 5.vites 3000 devir gittim o yoğun şekilde dolaşımda olan bir şehir efsanesi, yüksek devir işi tek başına bir şey sağlamaz Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 8 Temmuz Paylaş 8 Temmuz Muhammed çeliker yazdı: selçuk abi bu araç son zamanlarda sabah ilk marşta tak tak ses yapmaya başladı aynı rejenarasyın yaparken ki ses ama bi kez gaza dokunup çekince hemen gidiyor ses acaba yine partikülden dolayımı oluyor ses iş yerine geliyorum mesela 8,30 da akşam 6da çalıştırıyorum o ses yok evin önü biraz serin burda akşama kadar güneşte kalıyor araç sıcakta bırakınca ses yok serinde kalınca ses oluyor neden yapar acaba bunu İlk marşta tak sesi geliyorsa motor takozu ve şanzıman takozuna da baktırın. Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker 10 Temmuz Yazar Paylaş 10 Temmuz Aracın sabah çalışmadaki yükses sesini çekmeye çalıştım ama çok belli olmamış videoda yanlız bi duman gördüm araçta sabah video çekerken ayrıca dün araç yolda yine sallama yaptı rejenerasyon yaptı yine kısa süreli Yorum bağlantısı
Recommended Posts