İçeriğe Yönlendir

2022 Corolla Direksiyon Toplama Sorunu


Şerif Özhaseki

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Toyotada techstream ile açı sensörü sıfırlaması yapılabilir. 

 

Birçok araçta yazılım olmadan birçok şeye müdahale edilmesini istemiyor üretici. Yaparsan da ceremesini çekiyorsun. 

 

Elektronik el frenini boşa almak için yazılım veya prosedürü uygulamak yerine arka el freni elektronik motoruna dışarıdan 12v vereni biliyorum. Sonra bir sıkıntı çıkınca da x markası sorunlu oluyor. 

 

bilgi lazım, her araba kullanan aracı hakkında bilgi edinmeli, kendisi yapmasada bilmeliki sorun olduğunda yanlış müdahaleye izin vermesin.. 

bence üretici müdahaleden ziyade servisi düşünüyor, serviste kazansın, yazılım olmadan yapılan şeyler zaten kritik şeyler değil, olan özelliği aç kapa gibi, el freni servis modu gibi, bu özelliklerle araca zarar veremezsin zaten, zaten belli sınırlar içinde olur bu işler, servis söylemez cihaza bağlar parayı ödersin, bilirsen elinden geliyorsa kendine güvenin varsa kendin halledersin...

 Araca gelince dediğim gibi seninde belirttiğin sebeblerden dolayı bir ayarsızlık olabilir, arıza başlangıcıda olabilir, o yüzden prosedürü neyse önce bu yapılmalı, hata çıkmaz ama araç yine aynı şeyi yaparsa o zaman daha derine inilmeli şeklinde gider bu iş...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

 

1) Araçta hız sabitleme, deri direksiyon işi gibi bir iş yapıldı ve direksiyon kontak açıkken söküldü. Sonra açı sensörü sıfırlanmadı. Arkada bir hata kaldı. 

 

2) Aracın aküsü bitti ve aracı vurdurdular. Direksiyon kutusu kendisini bloke etti şuan tur sayısı göremiyor. (Bu ihtimal olası çünkü 2022 model 15000 km araç yatmış demektir)

 

3) Araçta lpg varsa elektronik bir problem olabilir. Bazen saçma bir hata buna sebep olabiliyor. 

 

 


japon arabası kullandınız mı hiç? Bu bahsettiğiniz şeyleri denediniz mi

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


japon arabası kullandınız mı hiç? Bu bahsettiğiniz şeyleri denediniz mi

Evet, ailede corollanın hemen her kasasını kullandık. 

 

Toyotada birçok şeyde kodlama yok gibi görünüyor, misal cc taktım kodlayayım yok. Ancak yazılım iletişim protokolü de bir o kadar farklı. Techstream olmadan birçok arıza kodu varsa dahi okunamıyor. 

 

Kontak açık pozisyonda direksiyonu sökerseniz açı sensörü hatalı veri alıyor geri takıldığında. Çok ufak sağa sola kaymalar sensör verisini değiştiriyor. Arıza kodu vs çıkarmaz bu arada, çünkü direksiyon 0 ile 180 derece arasında çalışabiliyorken (dereceleri tamamen farazi veriyorum) siz en sona getirdiğinizde 180 değil 178 görüyor. Yani 181 dereceye sınırlandırıcı kilit sebebi ile çıkamadığı için çalışma aralığında kalıyor hep. 

 

Toyota'da bir problem oluştuysa kullanıcının yapabileceği 2 şey var, ilki aküyü söküp biraz bekleyip geri takmak. İkincisi de mutlaka yazılımı olan bir yerden destek almak. Diğer araçlardaki gibi fiziki yapılacak müdahalelerle durum çok kontrol edilemiyor. Çoğu şeyde canlı okuma yapmak gerekiyor.

 

Yanılmıyorsam motor arıza lambası yanınca cc, yokuş kalkış desteği gibi şeyler de devredışı kalıyordu. Yokuş kalkışın konuyla belki hiç ilgisi yok ama öyle uygun görmüş :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Evet, ailede corollanın hemen her kasasını kullandık. 

 

Toyotada birçok şeyde kodlama yok gibi görünüyor, misal cc taktım kodlayayım yok. Ancak yazılım iletişim protokolü de bir o kadar farklı. Techstream olmadan birçok arıza kodu varsa dahi okunamıyor. 

 

Kontak açık pozisyonda direksiyonu sökerseniz açı sensörü hatalı veri alıyor geri takıldığında. Çok ufak sağa sola kaymalar sensör verisini değiştiriyor. Arıza kodu vs çıkarmaz bu arada, çünkü direksiyon 0 ile 180 derece arasında çalışabiliyorken (dereceleri tamamen farazi veriyorum) siz en sona getirdiğinizde 180 değil 178 görüyor. Yani 181 dereceye sınırlandırıcı kilit sebebi ile çıkamadığı için çalışma aralığında kalıyor hep. 

 

Toyota'da bir problem oluştuysa kullanıcının yapabileceği 2 şey var, ilki aküyü söküp biraz bekleyip geri takmak. İkincisi de mutlaka yazılımı olan bir yerden destek almak. Diğer araçlardaki gibi fiziki yapılacak müdahalelerle durum çok kontrol edilemiyor. Çoğu şeyde canlı okuma yapmak gerekiyor.

 

Yanılmıyorsam motor arıza lambası yanınca cc, yokuş kalkış desteği gibi şeyler de devredışı kalıyordu. Yokuş kalkışın konuyla belki hiç ilgisi yok ama öyle uygun görmüş :)


Kaç kere sök tak yaptık direksiyonu. Zaten sökünce, farklı şekilde geri takılmıyor. Aynı açıyla geri takılıyor. Bu şekilde hiç açı sensörü hatası almadık. 
 

açı sensörü ayarı bozulursa sağa sola dönüşlerde farklı hissiyat olabilir. Frenlemede sorun olabilir. Hatta araç kendi kendine tek tekerden fren yapabilir. Japonlarda açı sensörü araç çalışmadan yapılan rot ayarında bozuluyor. Bozuk olsa zaten araç hata veriyor. 
 

neyse, ona da baktırsın tabi arkadaş. 

Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Kaç kere sök tak yaptık direksiyonu. Zaten sökünce, farklı şekilde geri takılmıyor. Aynı açıyla geri takılıyor. Bu şekilde hiç açı sensörü hatası almadık. 
 

açı sensörü ayarı bozulursa sağa sola dönüşlerde farklı hissiyat olabilir. Frenlemede sorun olabilir. Hatta araç kendi kendine tek tekerden fren yapabilir. Japonlarda açı sensörü araç çalışmadan yapılan rot ayarında bozuluyor. Bozuk olsa zaten araç hata veriyor. 
 

neyse, ona da baktırsın tabi arkadaş. 

Servis yaklaşık 5 saat boyunca inceledi, rot balans yaptı, makinaya bağladı, test sürüşü yaptı ve sorun yok dedi. Ben de kabullendim. Bir de video yükleyeceğim, siz karar verin. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Kaç kere sök tak yaptık direksiyonu. Zaten sökünce, farklı şekilde geri takılmıyor. Aynı açıyla geri takılıyor. Bu şekilde hiç açı sensörü hatası almadık. 

Zaten hata kodu almayacağınızı yukarıda da yazmıştım. Milimetrenin yarısı kadar dahi olsa saptırabiliyorsunuz takarken (ortadaki civata ve hemen üstünde geçmeli gibi çentik olsa dahi, bu çentik hepsinde de yok.) O da birkaç derece sağa veya sola tur sayısında sapmaya sebep oluyor. 

 

Dediğim gibi programla bakmazsanız farkedebileceğiniz bir detay değil 🙂 Çünkü çalışma aralığında kalıyor bozulma oranı. 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Zaten hata kodu almayacağınızı yukarıda da yazmıştım. Milimetrenin yarısı kadar dahi olsa saptırabiliyorsunuz takarken (ortadaki civata ve hemen üstünde geçmeli gibi çentik olsa dahi, bu çentik hepsinde de yok.) O da birkaç derece sağa veya sola tur sayısında sapmaya sebep oluyor. 

 

Dediğim gibi programla bakmazsanız farkedebileceğiniz bir detay değil 🙂 Çünkü çalışma aralığında kalıyor bozulma oranı. 

 


işte ben de onu diyorum. O aralıktaki hata payını mühendis normal kabul etmişse, sağa sola çekme yapmaz. Daha büyük sapma olması lazım. Ben de baktırayım bu yaz. 5 senedir açı sensörüne baktırmadım hiç. Özellikle söyleyeyim servise

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Özellikle söyleyeyim servise

Çalışıyorsa elleme :fiuw:

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selçuk Bakış yazdı:

Çalışıyorsa elleme :fiuw:


Forumdaki abilerimizden çalışıyorsa kurcala diye gördük biz :) 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Forumdaki abilerimizden çalışıyorsa kurcala diye gördük biz :) 

Duman çıkana kadar hem de :hahahoho: 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

coğu araçlar elektrik destekli oluyor direksiyon sistemi direksiyon kutusunda motor da sorun da olabilir garantisi devam ediyorsa servise gidin bide lastiklerde sırt kırığı olabiliyor ondan da yapabilir 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Sani Gerşon yazdı:

Duman çıkana kadar hem de :hahahoho: 

Evet doğru demişler, duman çıkmazsa sayılmıyor ama iyice kurcala :crazy:

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Forumdaki abilerimizden çalışıyorsa kurcala diye gördük biz :) 

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker

aracınızın yaylarına ve amortisör kafa bilyalarına baktırın buna benzer bi sıkıntı focus 1 aracımda yaşamıştım benimde ön takımda herşey değişti düzelmedi en son tamirci fark etti aracın helezonları benim aracımın helezonu değilmiş başka aracın takmışlar yaylar ve amortisör kafa bilyaları değiştiğinde sorun düzelmişti 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Bu Toyota'ların böyle bir sorunu olabiliyor bence de.

Şüphelendiğim iki durum var birisi lastikler, ne zaman sıfır lastik ve ikinci el orijinal jant takımı aldım ben de bu sorunu tatbik ettim aracımda. Jantları tekrar söktürüp  tornacıda kontrol ettirdim milim eğrilik yoktu. Sıfır lastikten şüphelendim, rot ayarına gittim rotçunun söylediği gerçekten doğruydu. Bunlarda rot ayarı kolay kolay bozulmaz. Ki bozuk değildi. Sağa fazla topluyor diye hafif direksiyon açısını rot ayarından değiştirttim ama bu yaptığımdan da memnun değilim siz yapmayın diye yazıyorum. Bir dahakine servise gidip açı sensörünün kalibrasyonunu isteyeceğim. Gitmişken zaten rot ayarına sokacaklar arabayı. 

Elimde kablo ve yazılım var ama kalibrasyon yapacağım ekrana gelince program çalışmıyor. Çarem servis..

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emre Şimşek yazdı:

Bu Toyota'ların böyle bir sorunu olabiliyor bence de.

Şüphelendiğim iki durum var birisi lastikler, ne zaman sıfır lastik ve ikinci el orijinal jant takımı aldım ben de bu sorunu tatbik ettim aracımda. Jantları tekrar söktürüp  tornacıda kontrol ettirdim milim eğrilik yoktu. Sıfır lastikten şüphelendim, rot ayarına gittim rotçunun söylediği gerçekten doğruydu. Bunlarda rot ayarı kolay kolay bozulmaz. Ki bozuk değildi. Sağa fazla topluyor diye hafif direksiyon açısını rot ayarından değiştirttim ama bu yaptığımdan da memnun değilim siz yapmayın diye yazıyorum. Bir dahakine servise gidip açı sensörünün kalibrasyonunu isteyeceğim. Gitmişken zaten rot ayarına sokacaklar arabayı. 

Elimde kablo ve yazılım var ama kalibrasyon yapacağım ekrana gelince program çalışmıyor. Çarem servis..


istanbula gelirsen iyi dönerci var :) maslakta tem oto var. Toyotac var. Giden aşırı memnun. Tem oto var en eski özel servis. 
 

bir de hunter var aynı yerde. Genelde ferrai lambo falan bakıyorlar ama mütevaziler ve gerçekten işlerinin ehli olduğunu hissettiriyorlar. Ben mazdayı götürmüştüm. Başka yerde o kadar uğraşıdan sonra lastiklerin aşınmasına bakıp, yer değiştirip sorunu çözmüştü. Lastikten dolayı yana çekiyormuş

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


istanbula gelirsen iyi dönerci var :) maslakta tem oto var. Toyotac var. Giden aşırı memnun. Tem oto var en eski özel servis. 
 

bir de hunter var aynı yerde. Genelde ferrai lambo falan bakıyorlar ama mütevaziler ve gerçekten işlerinin ehli olduğunu hissettiriyorlar. Ben mazdayı götürmüştüm. Başka yerde o kadar uğraşıdan sonra lastiklerin aşınmasına bakıp, yer değiştirip sorunu çözmüştü. Lastikten dolayı yana çekiyormuş

İstanbul'a uçakla gelmeyi seviyorum ben yhaa :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emre Şimşek yazdı:

İstanbul'a uçakla gelmeyi seviyorum ben yhaa :)


Havalimanında taxi 30 dakika sürüyor. Valizleri söylemiyorum :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki
Emre Şimşek yazdı:

Bu Toyota'ların böyle bir sorunu olabiliyor bence de.

Şüphelendiğim iki durum var birisi lastikler, ne zaman sıfır lastik ve ikinci el orijinal jant takımı aldım ben de bu sorunu tatbik ettim aracımda. Jantları tekrar söktürüp  tornacıda kontrol ettirdim milim eğrilik yoktu. Sıfır lastikten şüphelendim, rot ayarına gittim rotçunun söylediği gerçekten doğruydu. Bunlarda rot ayarı kolay kolay bozulmaz. Ki bozuk değildi. Sağa fazla topluyor diye hafif direksiyon açısını rot ayarından değiştirttim ama bu yaptığımdan da memnun değilim siz yapmayın diye yazıyorum. Bir dahakine servise gidip açı sensörünün kalibrasyonunu isteyeceğim. Gitmişken zaten rot ayarına sokacaklar arabayı. 

Elimde kablo ve yazılım var ama kalibrasyon yapacağım ekrana gelince program çalışmıyor. Çarem servis..

Açı sensörü kalibrasyonu mantıklıymış. Benim araca rot balans yaptılar ama açı sensörünü kalibre ettiler mi bilmiyorum. Özellikle mi söylemek gerekiyor acaba. 
 

Bu arada kime gösterdiysem arabanda bir şey yok, kıllık yapma dediler. O yüzden bu şekilde devam. Çok büyük bir sorun yok, binenin fark edemeyeceği bir şey bu. 
 

Açı sensörüne baktıracağım bir daha gittiğimde 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

clio aracım toplamıyordu direksiyon kutusu diyen oldu,elektrikli pompa diyen oldu.Kutu tamir edildi düzeldi.

Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki
Mustafa Gökmen yazdı:

clio aracım toplamıyordu direksiyon kutusu diyen oldu,elektrikli pompa diyen oldu.Kutu tamir edildi düzeldi.

Benim duruma tam toplamama diyemeyiz. Tam düz hale gelmiyor diyelim

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Şerif Özhaseki yazdı:

Benim duruma tam toplamama diyemeyiz. Tam düz hale gelmiyor diyelim


Belki topluyordur ama direksiyon terazisi bozuk olduğu için siz toplamıyor diye görüyorsunuzdur?

 

yani yeni kasa toyotada sadece bazılarında direksiyon kolon arızası görüldü. Döndürürken çatır çutur ses geliyordu. Onlar da garantiden değişti. Güncellendi. Sizin aracınız zaten yoktur. Başka da arıza olmaz. yok kule yok amatörtisör yok pompa falan. Bunlar ancak araç kazalıysa sıkıntılı olabilir. 
 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Şerif Özhaseki yazdı:

Rot balans’a gittim az önce. Kaster açısı fabrika ayarlarında yapıldı. 
 

Sorun düzelmedi, hâlâ sol taraftayken toplamıyor direksiyon.  

Lastikte desen farkı yok, fabrika çıkışlı lastikler. 
 

 

 

Alt takım kontrolü rot balans ustası tarafından yapıldı, alt takımda hiçbir sorun yok dedi. Rot ayarı yapıldı ancak sorun devam ediyor. Alt takımla ilgisi yok. 
 

 

Düz yolda sol şeride geçip şerit değiştirince direksiyonu bıraktığımda direksiyon bir yere kadar topluyor sonra araç sola doğru gitmeye devam ediyor . 

başka bir rotçuya daha gidin

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Havalimanında taxi 30 dakika sürüyor. Valizleri söylemiyorum :) 

Bu aralar daha da uzun sürüyor:)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Belki topluyordur ama direksiyon terazisi bozuk olduğu için siz toplamıyor diye görüyorsunuzdur?

 

yani yeni kasa toyotada sadece bazılarında direksiyon kolon arızası görüldü. Döndürürken çatır çutur ses geliyordu. Onlar da garantiden değişti. Güncellendi. Sizin aracınız zaten yoktur. Başka da arıza olmaz. yok kule yok amatörtisör yok pompa falan. Bunlar ancak araç kazalıysa sıkıntılı olabilir. 
 

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

başka bir rotçuya daha gidin

Her rotçunun da bilgisayar sistemi birbirinden farklı. Bir tanesinin yaptığını diğeri “bu nasıl ayar” diyerek baştan yapıyor. Sonuç itibarıyla bir şey değişmiyor. Dışarıdaki rotçular ile servisin yaptığı arasında çağlar kadar fark var. 
 

Yetkili Servise sonraki uğrayışımda direksiyon terazisi ve açı sensörü konularını özellikle belirtip öyle yapmalarını isteyeceğim. Göreceğiz. Şimdilik kullanımda sıkıntı yok, direksiyon düz giderken hafif açılı duruyor o kadar. 
 

yetkili serviste lastikler ön arka şeklinde değiştirildikten sonra tekrar rot balans yapmadılar muhtemelen. Bu hafif açının da sebebi o olabilir. 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Eğer hafif açılı ise rotçu direksiyonu tam düz yapmadan ayar yapmıştır. Aynı adama gidip durumu anlatabilirseniz onu bari düzeltebilir inş.

Fakat bu eğriliği bilerek vermiş olabilir tam toplama noktası orası diye. Onu siz bilirsiniz.

Sonuç olarak tekrar söylüyorum Toyota'larda böyle bir sorun olabileceği forumlarda konuşulduğu için zaten aklımda. Açı sensörü çok bozuk olanların ESP tetiklenmesi oluyormuş düz yolda giderken, çok tehlikeli.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...