Şerif Özhaseki 25 Haziran Paylaş 25 Haziran Herkese merhaba değerli toyota severler 2022 model aracımı 15bin kilometrede aldım. Yaklaşık 3 haftadır kullanıyorum. Bugün aracımla normal yolda giderken direksiyonu sağa doğru hafif çevirip şerit değiştirdiğimde toparladığını, sola doğru aynısını yaptığımda tam toparlamadığını fark ettim. Yani hafif bir yere dönerken sola çevirdiğimde direksiyon tam düz olmuyor. Sağa çevirdiğimde sorun yok düz oluyor. Yolda giderken hafif bir sola çekim de var. Ne yapmamı önerirsiniz? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Haziran Paylaş 25 Haziran Rot ayarına girdi mi aracınız? Hayırlı olsun bu arada. 1 Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki 25 Haziran Yazar Paylaş 25 Haziran (düzenlendi) Sani Gerşon yazdı: Rot ayarına girdi mi aracınız? Hayırlı olsun bu arada. Teşekkür ederim Yarın ilk iş rot balans ustasına göstereceğim. Ancak bana çok tuhaf gelen şey daha önce böyle bir şeyin konusunun açılmamış olması. Kimsenin başına mı gelmedi yoksa ben mi çok evham yapıyorum. Neden kaynaklı olabileceği konusunda herhangi bir fikriniz var mı? 25 Haziran tarihinde Şerif Özhaseki tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 25 Haziran Paylaş 25 Haziran Şerif Özhaseki yazdı: Teşekkür ederim Yarın ilk iş rot balans ustasına göstereceğim. Ancak bana çok tuhaf gelen şey daha önce böyle bir şeyin konusunun açılmamış olması. Kimsenin başına mı gelmedi yoksa ben mi çok evham yapıyorum. Neden kaynaklı olabileceği konusunda herhangi bir fikriniz var mı? Lastik basınçları farklı bile olsa bunu yapabilir basit bir şey. Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki 25 Haziran Yazar Paylaş 25 Haziran Furkan Bakırel yazdı: Lastik basınçları farklı bile olsa bunu yapabilir basit bir şey. Araçta lastik basınç uyarı sistemi mevcut herhangi bir hata vermedi. Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki 25 Haziran Yazar Paylaş 25 Haziran Selçuk Bakış yazdı: Rot ayarı sonrası düzelir. Teşekkürler Selçuk bey Yarın buraya sonuçları yazarım. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 25 Haziran Paylaş 25 Haziran En basitten, lastik desen farkı varmı, çekme ondan da olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Murat Azalma 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Lastik basınç sensörü alt tabanı belirler. biri 43 diğeri 33 hava ise ve resetleme böyle yapıldıysa lamba yanmaz. reset sonrası 2 3 hava düşünce lamba yanar. muhtemelen lastik basınçları farklı. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 26 Haziran Paylaş 26 Haziran İyi bir rotçu ise şikayeti söyleyince bakar zaten ama direksiyonun toplanması kaster açısına bağlıdır. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Selim Bilgin yazdı: İyi bir rotçu ise şikayeti söyleyince bakar zaten ama direksiyonun toplanması kaster açısına bağlıdır. 500L'de iken kaza sonrası bu ayarın hatalı açısı sebebiyle dönerken yerde kamyon gibi iz bırakarak dönüyordum, lastikler 2 sezonda bitmişti 3 Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki 26 Haziran Yazar Paylaş 26 Haziran (düzenlendi) Selim Bilgin yazdı: İyi bir rotçu ise şikayeti söyleyince bakar zaten ama direksiyonun toplanması kaster açısına bağlıdır. Rot balans’a gittim az önce. Kaster açısı fabrika ayarlarında yapıldı. Sorun düzelmedi, hâlâ sol taraftayken toplamıyor direksiyon. Metin Uzunoğlu yazdı: En basitten, lastik desen farkı varmı, çekme ondan da olabilir. Lastikte desen farkı yok, fabrika çıkışlı lastikler. Alt takım kontrolü rot balans ustası tarafından yapıldı, alt takımda hiçbir sorun yok dedi. Rot ayarı yapıldı ancak sorun devam ediyor. Alt takımla ilgisi yok. Düz yolda sol şeride geçip şerit değiştirince direksiyonu bıraktığımda direksiyon bir yere kadar topluyor sonra araç sola doğru gitmeye devam ediyor . 26 Haziran tarihinde Şerif Özhaseki tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Öngür 26 Haziran Paylaş 26 Haziran merhaba aracın herhangi bir kazası yok ise , lastik basınclarına ve rot ayarlarına bakınız , rot ayarlarına bakarken illaki rot kolu vs kontrol edecektir rot balans cı Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki 26 Haziran Yazar Paylaş 26 Haziran Murat Öngür yazdı: merhaba aracın herhangi bir kazası yok ise , lastik basınclarına ve rot ayarlarına bakınız , rot ayarlarına bakarken illaki rot kolu vs kontrol edecektir rot balans cı Alt takım kontrolleri yapıldı, herhangi bir sorun yok. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Şunlara bakılmalı. Patlak ya da, havası inmiş lastik Farklı desenli lastikler Aks, aks kafası Yalnızca ön tekerlere değil, 4 teker rot ayarına bakılmalı. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 26 Haziran Paylaş 26 Haziran lastik tel kırmış olabilir lastik kontrol edildi mi ? 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Haziran Paylaş 26 Haziran 1- kendi şeridinizde aracı düzlediğinizde, sonradan ellerinizi kaldırdığınızda araç düz gidiyor mu? Bunu denerken yol eğimine dikkat edin. Yağmur suyu için yollar bir tarafa deverli oluyor. Bu durum aracı şeritten çıkartır. Deversiz yol bulmanız lazım. 2- corolla alt takım yapısı gereğe yol eğimine çok hızlı adapte oluyor. Yani araç kendi isteğiyle yol eğimine fazla cevap veriyor. Üst maddedeki durum yani. Bazen hafif sağa vidaj ama ciddi dever varsa, sağa dönerken bile direksiyonu milim sola dönük tuttuğumu bilirim. 3- lastikler arkalarla veya yanlarla çapraz değişmiş mi? Bazı markalar yer değiştirince aracı bir tarafa çekiyor 4- topluyor toplamıyor mevsuyla alakalı direksiyon teraziye alındı mı rotçu tarafından. Yani deversiz yolda direksiyonu terazide tutunca sağa sola kaçıyor mu 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Eğer denenmedi ise farklı güzergahta denemenizi tavsiye ederim, yoldan kaynaklı olabilir. Bazı kullandığım güzerhalarda biraz sert fren yaparsam genelde normal duruşlar yaptığım halde yola bağlı olarak orta refuje yönlendirildiğim oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: corolla alt takım yapısı gereğe yol eğimine çok hızlı adapte oluyor. O hooooo. Megane' da noluyor dedim. En ufak bir eğimde, eğime doğru kayıyor. Çok defa lastik mi patladı diye inip baktım. Santa ve XC 60 bana mısın demiyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Tamer Topaç yazdı: O hooooo. Megane' da noluyor dedim. En ufak bir eğimde, eğime doğru kayıyor. Çok defa lastik mi patladı diye inip baktım. Santa ve XC 60 bana mısın demiyor. Esenler’e doğru sağlamcılar viyadüğünde, tam forum’un üstünde sola dönüş varya, ben orada sağa kırıyorum 😀 rotçuya kaç kere gittim bıktırdım. En son daha gelmeyeyim diye bu yalanı uydurdu. Abi bu corollalar çok iyi. Yola çok iyi uyum sağlıyor o yüzden böyle dedi. Heee tamam dedim ben de 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: Esenler’e doğru sağlamcılar viyadüğünde, tam forum’un üstünde sola dönüş varya, ben orada sağa kırıyorum 😀 rotçuya kaç kere gittim bıktırdım. En son daha gelmeyeyim diye bu yalanı uydurdu. Abi bu corollalar çok iyi. Yola çok iyi uyum sağlıyor o yüzden böyle dedi. Heee tamam dedim ben de Akşam bunu izlemiştir . 1 Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen 26 Haziran Paylaş 26 Haziran aracınız halen garantide muhtemelen, neden yetkili servise gitmiyorsunuz öncelikle? 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 26 Haziran Paylaş 26 Haziran (düzenlendi) düz yolda giderken aracı düzle direksiyonu gevşek bırak biraz sertçe fren yap yapmaya devam et, sapma yapmıyorsa rot ayarın vs düzgün, fakat bu haldeyken normal gidişte dediğin çekme direksiyon toplamama sorunu varsa direksiyon elektrikliyse o kısma bakmak lazım, tehlikeli olabilir haberin olsun, bu aracı araştırmadım belki direksiyon kalibre olayıda sorunlu olabilir, mesela bazı araçlarda yarım kontak yapıp 3 kez tam sağ-sol yapıp kontak kapat ve aracı çalıştır şeklinde ayarlamada olabilir, analog joystic kalibresine benzer, limitleri öğrenir araç, bakmak lazım... Üreticilerin söylemediği,servislerin bilmediği yada bilipte söylemediği ayarlamalar kombinasyonlar falanda oluyor, araştıra araştıra buluyorsun, ben buldukça not alırım, mesele elektro el frenini servis moduna almayı buldum geçen, balata değişirken lazım, bilgisayara falan gerek yok, araba kendi hallediyor, bizim servis bi haber mesela.... 26 Haziran tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Ali Cihangiroğlu yazdı: düz yolda giderken aracı düzle direksiyonu gevşek bırak biraz sertçe fren yap yapmaya devam et, sapma yapmıyorsa rot ayarın vs düzgün, fakat bu haldeyken normal gidişte dediğin çekme direksiyon toplamama sorunu varsa direksiyon elektrikliyse o kısma bakmak lazım, tehlikeli olabilir haberin olsun, bu aracı araştırmadım belki direksiyon kalibre olayıda sorunlu olabilir, mesela bazı araçlarda yarım kontak yapıp 3 kez tam sağ-sol yapıp kontak kapat ve aracı çalıştır şeklinde ayarlamada olabilir, analog joystic kalibresine benzer, limitleri öğrenir araç, bakmak lazım... Üreticilerin söylemediği,servislerin bilmediği yada bilipte söylemediği ayarlamalar kombinasyonlar falanda oluyor, araştıra araştıra buluyorsun, ben buldukça not alırım, mesele elektro el frenini servis moduna almayı buldum geçen, balata değişirken lazım, bilgisayara falan gerek yok, araba kendi hallediyor, bizim servis bi haber mesela.... Toyotada techstream ile açı sensörü sıfırlaması yapılabilir. Birçok araçta yazılım olmadan birçok şeye müdahale edilmesini istemiyor üretici. Yaparsan da ceremesini çekiyorsun. Elektronik el frenini boşa almak için yazılım veya prosedürü uygulamak yerine arka el freni elektronik motoruna dışarıdan 12v vereni biliyorum. Sonra bir sıkıntı çıkınca da x markası sorunlu oluyor. Bu araçtaki problem rot ayarından değil, birkaç sebep var. 1) Araçta hız sabitleme, deri direksiyon işi gibi bir iş yapıldı ve direksiyon kontak açıkken söküldü. Sonra açı sensörü sıfırlanmadı. Arkada bir hata kaldı. 2) Aracın aküsü bitti ve aracı vurdurdular. Direksiyon kutusu kendisini bloke etti şuan tur sayısı göremiyor. (Bu ihtimal olası çünkü 2022 model 15000 km araç yatmış demektir) 3) Araçta lpg varsa elektronik bir problem olabilir. Bazen saçma bir hata buna sebep olabiliyor. Ne yapmak lazım, direksiyon düz konuma sabitlenip rot ayarı yapılacak ve hiç kilit çözülmeden açı sensörü sıfırlanacak. Yine düzelmezse direksiyon kutusunun milleri kontrol edilmeli, eğilme vs var mı bakılmalı. 2 1 Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki 26 Haziran Yazar Paylaş 26 Haziran Yetkili servisten çıktım. Rot balans ayarı tekrar yapıldı. Her şey kontrol edildi. Ön lastikler arkadakilerle değiştirildi. Rot başları ıvır zıvır tüm ön düzen kontrol edildi. Bilgisayar bağlandı herhangi bir hataya rastlanmadı. 25 yıllık usta ilk defa senin gibi kıllanan görüyorum dedi. 1 milyon kişi kullansa bunu kendine sorun etmez, zaten ortada bir sorun yok toparlamama gibi bir şey yok dedi. Eyvallah dedim çıktım. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts