Harun Kocaçalışkan 25 Haziran Paylaş 25 Haziran Garip bir soru gibi gelecek ama şu an kullandığım lastikler de tam da bu durumu yaşıyorum. Lastikler Riken marka 235/45/18 ölçülerinde. Geçen sene arabayı alırken üstündeydi bu lastikler. Nisan 2023 üretimi yani lastikler 1-2 aylıktı. Ancak ben lastikleri hiç beğenmemiştim kayıyor gibiydi sürekli. Bu sene değiştirme niyetim vardı ancak lastik fiyatları uçunca gene idare ederim dedim bir şekilde. Ancak bu sene gördüğüm kadarıyla lastikler geçen seneye göre neredeyse %20-%25 daha iyi yol tutuyor ve asfalta yapışıyor. Böyle bir şey olabilir mi yani lastik performansı kullanıma bağlı olarak artar sonra da tepe noktaya ulaşıp yavaş yavaş azalır mı? Yoksa sıfır lastik %100 performansta mı olur gün geçtikçe düşer mi? Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 25 Haziran Paylaş 25 Haziran Evet iyileşir, hatta hiç diş kalmazsa daha iyi yol tutar ama kuru yolda daha iyi yol tutar. Dişler azaldıkça ıslakta sorun yaşamaya başlarsınız. 9 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 25 Haziran Paylaş 25 Haziran lastik içerisin deki teller gidiş yönüne doğru meyil verdikçe tutuş ve sürüş konforu artar. ama diş derinlikleri azalır ise yağışlı havada sıkıntı olabilir Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 25 Haziran Paylaş 25 Haziran Bazı lastiklerin üzerinde bal mumu gibi bir doku var (üretimde kalıba yapışmasın/kullanılmadığında lastiği dış etkenlerden korusun). Bu doku gidince tutuş artar. Hatta yine bazı markalarda o kadar yoğun ki, bunu temizlemek için özel ürünler satılıyor. Dış etkenler, hava sıcaklığı/asfalt kalitesi/araç alt yapısında yapılan iyileştirmeler/yenilemeler. Mekaniğin de bir çan eğrisi var (severim). Psikolojik. 3 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 25 Haziran Paylaş 25 Haziran Mahmut Yıldız yazdı: Evet iyileşir, hatta hiç diş kalmazsa daha iyi yol tutar ama kuru yolda daha iyi yol tutar. Dişler azaldıkça ıslakta sorun yaşamaya başlarsınız. eskiyip sertleşen yüzey, sürtünerek silindikçe tutuş iyileşiyor. yol yapmayan ucuz lastik ile yol yapmayan pahalı lastiğin temel farkı da bu bence. 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 25 Haziran Paylaş 25 Haziran Tamer Topaç yazdı: Bazı lastiklerin üzerinde bal mumu gibi bir doku var (üretimde kalıba yapışmasın/kullanılmadığında lastiği dış etkenlerden korusun). Bu doku gidince tutuş artar. Hatta yine bazı markalarda o kadar yoğun ki, bunu temizlemek için özel ürünler satılıyor. Dış etkenler, hava sıcaklığı/asfalt kalitesi/araç alt yapısında yapılan iyileştirmeler/yenilemeler. Mekaniğin de bir çan eğrisi var (severim). Psikolojik. Anlaş lastik fabrikasını gezmiştim, lastik kalıptan çıktıktan sonra kalıp yüzeyine tabanca ile bir şey sıkıyorlardı o dediğin olabilir. 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 25 Haziran Paylaş 25 Haziran F1'de de hangi lastiğin stint'in neresinde daha iyi performans vereceğini simülasyon ile hesaplamaya çalışıyorlar. Bazen örneğin hard lastikler bitecek dediğin yerde iyi tutuş vermeye başlayabiliyor, tabi burada asfaltın durumu, sıcaklığı, aracın yükü ve yarış için pistteki kauçuk miktarı etkenleri var. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 25 Haziran Paylaş 25 Haziran Lastik havası, sıcaklık, yol gibi çok faktöre bağlı. Bunla ilgili test vardı, kel lastik kuruda daha iyi tutuyor ve direksiyon hissi daha iyi oluyor. Fakat testte sanırım lastikler kel olsa da taze, bu yüzden 5 yıllık kel lastik kötü olacaktır. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 25 Haziran Paylaş 25 Haziran Valla teknik olarak kağıt üzerinde bilgi veremem ancak yeni lastik aldığımda, lastiğin üzernde sanki kaygan yağlı bir katman varmış gibi hissederim, Araç önden çekiş, Sıfır lastik takmışsam aldığım gün 3 4 defa ışıklarda seri kaldırırım 1 2. vites yakarak kalkarım, lastikten ufak bir miktar silerim, öbür gün veya vakit kalmışsa akşamdan arkaları önlerle değiştiririm, bi kaç güne onlar da silinmiş oluyor zaten. Saçma gelebilir, bu şekilde yaptığımda içim rahat oluyor, önler çekiş tekeri olduğu için daha erken siliniyor ancak arka avare olduğu için uzun sürebilir, yeni lastikle bir kaç aylık süre içerisnde arkası daha rahat bırakıyormuş gibi hissediyorum, bende kafam rahat olsun diye böyle bir çözüm buldum. Yorum bağlantısı
Berke Kaya 25 Haziran Paylaş 25 Haziran Lastik eskidikçe yani sertleştikte yakıt azalıyor bende bunu farkettim. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 25 Haziran Paylaş 25 Haziran Berke Kaya yazdı: Lastik eskidikçe yani sertleştikte yakıt azalıyor bende bunu farkettim. Diş azaldıkça lastik kolay yuvarlanıyor,. Bazı Eco lastiklerde diş derinliği 6,7 mm . Normalde 8mm falandır. 1 Yorum bağlantısı
Berke Kaya 25 Haziran Paylaş 25 Haziran Evren Erakçora yazdı: Diş azaldıkça lastik kolay yuvarlanıyor,. Bazı Eco lastiklerde diş derinliği 6,7 mm . Normalde 8mm falandır. Yuvarlanma direncide etki ediyor fakat aynı diş derinliğinde aynı model iki lastikten eski olanın yakıt değerleri daha az. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Metin Uzunoğlu yazdı: Anlaş lastik fabrikasını gezmiştim, lastik kalıptan çıktıktan sonra kalıp yüzeyine tabanca ile bir şey sıkıyorlardı o dediğin olabilir. Evet Hocam. Bir de genelde slick ya da, semi slick lastiklerde çok katmanlı bulunur. Kullanıcılar (driftçiler), lastikleri zorlayarak veya özel kimyasallarla bu katmanı temizlerler. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Dişler aşındıkça kanallar daralır ve ayak izi artar, yere basan lastik alan arttığı için kuru tutuş artar. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Evren Erakçora yazdı: Dişler aşındıkça kanallar daralır ve ayak izi artar, yere basan lastik alan arttığı için kuru tutuş artar. mantıklı gelmedi hocam ne kadar daralıyor kanallar ? gözle anlaşılmaan şeyin birşeye katkısı olmaz Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Ali Gülmez yazdı: mantıklı gelmedi hocam ne kadar daralıyor kanallar ? gözle anlaşılmaan şeyin birşeye katkısı olmaz Testler var bunlarla ilgili, farklar az tabii. Araba 35m de duracaksa farzı misal 34.8 m de duruyor. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Peki kışın (sıfır dereceyi görmüş bir kış ama) kullanılmış yaz lastiği hamuru ne olur? Aşındırarak eski haline döndürülebilir mi? şöyle bir detay var. Bilindiği gibi sıcaklık farkı arttıkça malzeme bozulur. Kışın dururken sıfır derecedeki lastiği kullanıp 30 dereceye çıkarıyoruz. Durunca yine soğuyup sıfır oluyor. bunu kış lastiğinde de yapıyoruz ama onun hamuru daha yumuşak. Buna göre tasarlanmış. Ya yazlık lastik? Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Evren Erakçora yazdı: Dişler aşındıkça kanallar daralır ve ayak izi artar, yere basan lastik alan arttığı için kuru tutuş artar. Kanallar V şeklinde ise, kanal daralır, taban genişler. Birçok lastikte de kılcal kanal vardır. Bu kanallar yok olduğunda da dediğiniz olur. 2 Yorum bağlantısı
Tamer Olcay Çiçek 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Riken marka bu zamana kadar kullandığım en kötü markadır Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 27 Haziran Paylaş 27 Haziran Benim lassalar sıfır aldığımda neyse 60 bin sonrada oydu. Isınmazdı, dolayısı ile yol da tutmazdı. Bridgestonlar çabuk ısınıyor. Abs ye bile düşmedim. Şunu fark ettim, bazı araçlar daha fazla lastik eskitiyor. Lastiklerin eskimesi birazda sürüş tarzından. Fiesta ile çok yol yapıyorum, bridgestonlar hala sıfır gibi. Lassa varken de öyleydi. Önüm temiz sürmeyi seviyorum. Öndeki aracın rüzgarı ve ısısı lastikleri çabuk yediğini düşünüyorum. Ayrıca bütün harareti benim üstüme geliyor. Dolayısı ile araca da zarar. Bu benim fikrim. Belki de psikolojiktir. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 27 Haziran Paylaş 27 Haziran Bitmeyen lastik, Bridgestone B330. 100 bin gider 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 27 Haziran Paylaş 27 Haziran Fatih Sarıkaya yazdı: Benim lassalar sıfır aldığımda neyse 60 bin sonrada oydu. Isınmazdı, dolayısı ile yol da tutmazdı. Bridgestonlar çabuk ısınıyor. Abs ye bile düşmedim. Şunu fark ettim, bazı araçlar daha fazla lastik eskitiyor. Lastiklerin eskimesi birazda sürüş tarzından. Fiesta ile çok yol yapıyorum, bridgestonlar hala sıfır gibi. Lassa varken de öyleydi. Önüm temiz sürmeyi seviyorum. Öndeki aracın rüzgarı ve ısısı lastikleri çabuk yediğini düşünüyorum. Ayrıca bütün harareti benim üstüme geliyor. Dolayısı ile araca da zarar. Bu benim fikrim. Belki de psikolojiktir. araç ısısına gelene kadar ateş gibi olmuş asvalt eritir zaten. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Peki kışın (sıfır dereceyi görmüş bir kış ama) kullanılmış yaz lastiği hamuru ne olur? Aşındırarak eski haline döndürülebilir mi? şöyle bir detay var. Bilindiği gibi sıcaklık farkı arttıkça malzeme bozulur. Kışın dururken sıfır derecedeki lastiği kullanıp 30 dereceye çıkarıyoruz. Durunca yine soğuyup sıfır oluyor. bunu kış lastiğinde de yapıyoruz ama onun hamuru daha yumuşak. Buna göre tasarlanmış. Ya yazlık lastik? kauçuk hamuru içindeki komponentler önemli bence. naylonu bastılarsa ne yapsan fayda etmez. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Haziran Paylaş 27 Haziran Doğan Arşiray yazdı: araç ısısına gelene kadar ateş gibi olmuş asvalt eritir zaten. kauçuk hamuru içindeki komponentler önemli bence. naylonu bastılarsa ne yapsan fayda etmez. Geri dönüşüm ürünü kullanmakta çok fenayız. Avrupa’nın çöpünü ithal edip her şeyde kullanıyoruz. Geçen haber oldu. Geri dönüşüm ithalatı durursa birçok sektör kötü etkilenir diye. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 27 Haziran Paylaş 27 Haziran Evren Erakçora yazdı: Dişler aşındıkça kanallar daralır ve ayak izi artar, yere basan lastik alan arttığı için kuru tutuş artar. ve ses artar. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts