İçeriğe Yönlendir

Klima Kondenseri ve Radyatör Fanı Hakkında


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Merak ettiğim bir husus var. Klima devreye girdiğinde arabanın fanı çalışıyor peki araba hareket ederken mesela saate 50 km hızı aştığında klima devre ise fan çalışmaya devam eder mi ? 

Yoksa önden gelecek hava sirkülasyonu ile fana gerek kalmadan soğutma yapılabiliyor mu . 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Mantıken çalışıyordur. Misal rüzgar yönü ile doğru orantılı gidiyoruz, rüzgarın hızı 50 kms i rahat bulduğu yada geçtiği oluyor bu durumda kondenser fazla ısıyı atamayıp soğutma performansı düşecektir. Bunu hesap etmişlerdir.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ömer Sarıgül yazdı:

Mantıken çalışıyordur. Misal rüzgar yönü ile doğru orantılı gidiyoruz, rüzgarın hızı 50 kms i rahat bulduğu yada geçtiği oluyor bu durumda kondenser fazla ısıyı atamayıp soğutma performansı düşecektir. Bunu hesap etmişlerdir.

 

Bende ondan dolayı klimayı test ederken motor devrinden bağımsız olarak 50 km hızın üstünde aracımın soğutması zayıflıyor. Ama düşük süratte hatta trafikte beklerken , soğutma performansı yükseliyor. Aklıma gelen tekşey, motorun radyatör fanının çalışmaya başlayıp kondensesi soğutması. Arac saate 80 km hızla ön kısma dolan havanın hızı, durmuş arabanın radyatör fanının yarattığı rüzgar hızından daha az olması aklıma geliyor. 

 

Bir diğer düşüncemde klimi kondenserinin kirliliği , ön tarafda biriken kiri basınçlı su ve köpükle yıkamak mantıklı bir hareket olurmu. Basınçlı su kondenseri ezer veya bozarmı ?

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Bende ondan dolayı klimayı test ederken motor devrinden bağımsız olarak 50 km hızın üstünde aracımın soğutması zayıflıyor. Ama düşük süratte hatta trafikte beklerken , soğutma performansı yükseliyor. Aklıma gelen tekşey, motorun radyatör fanının çalışmaya başlayıp kondensesi soğutması. Arac saate 80 km hızla ön kısma dolan havanın hızı, durmuş arabanın radyatör fanının yarattığı rüzgar hızından daha az olması aklıma geliyor. 

 

Bir diğer düşüncemde klimi kondenserinin kirliliği , ön tarafda biriken kiri basınçlı su ve köpükle yıkamak mantıklı bir hareket olurmu. Basınçlı su kondenseri ezer veya bozarmı ?

 

duruyor, giderken pat diye durup kaputu açıp baktıydım, yavaş dönüyordu fan, yalnız hızlanıyor hemen, duruma göre durur, kışın bakın birde..... 

araba giderken rüzgar fazlasıyla soğutur, bırakın klimayı suyu bile soğutmak için çalışmaz, yinede klimada daha hassas sanırım, hemen başlıyor çalışmaya...

durun hele yoksa siz fanın bazı iş makinaları gibi dışarımı üflediğini sanıyordunuz :) hızlı giden araçta rüzgar önde fandan daha yavaş akarmı hiç, fırtına esiyor yahu orada..

yıkamak iyidir, basınçlı suyu dibine dayama yeter, şantiyede her gün yıkardım, zira toz toprak doluyor arazide, performans düşüyordu...

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Ali Darbaz yazdı:

50 km hızın üstünde aracımın soğutması zayıflıyor. Ama düşük süratte hatta trafikte beklerken , soğutma performansı yükseliyor. 

 

Devir testi yapın. Kompresör kavraması devir yükselince kavramayı erken bırakıyorsa klima devreye gereksiz gir çık yapabilir bu da soğutmayı zayıflatıyor kompresör sadece düşük devirde devrede kalıyor. 

Benim araçta bu şekilde klima yüksek basınç müşürü erken açma sorunu vardı soğutma rölantide iyiydi.

Sensörü bypass ettik soğutma yerine geldi.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Peki bu radyatör fan rezistansı denen parçanın klimanın genel performansına etkisi var mdır. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

sende mikrofon vardı. Fanın yanına bağlasan?


benim arabada soğuk havada, motor soğukken bile klima açınca fan dönüyor. 


zaten amaç kompresörde ısınan havanın serin havaya geçiş yapması. Delta ne kadar büyük olursa verim o kadar iyi olur

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fan bozukken uzun yola çıksak sorun olmayacak demek, sürüş rüzgarı var... gagıldan geelen not: evde sakın denemeyin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

sende mikrofon vardı. Fanın yanına bağlasan?


benim arabada soğuk havada, motor soğukken bile klima açınca fan dönüyor. 


zaten amaç kompresörde ısınan havanın serin havaya geçiş yapması. Delta ne kadar büyük olursa verim o kadar iyi olur

 

Şöyle bir durum var. Araba warm air intake. Bu yüzden havayı radyatörün arkasından emiyor. Videoda 110 km hızla giderken bile 40 derece intake var. Oda biraz sıkıcı durum. İçeri hiç serin hava girmiyormuş gibi 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Şöyle bir durum var. Araba warm air intake. Bu yüzden havayı radyatörün arkasından emiyor. Videoda 110 km hızla giderken bile 40 derece intake var. Oda biraz sıkıcı durum. İçeri hiç serin hava girmiyormuş gibi 


motorun içinde seyahat etmiyorsanız bence sorun olmamalı. İçeri giren hava sileceklerin altından giriyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


motorun içinde seyahat etmiyorsanız bence sorun olmamalı. İçeri giren hava sileceklerin altından giriyor


orda radyatör ve kondenser var ama

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:


orda radyatör ve kondenser var ama

 
- kapalı sistemde çalışan klima gazı başka, aracın içine evaptan geçirilerek gönderilen hava başka 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...