Halil ÜSTÜNDAĞ 17 Haziran Paylaş 17 Haziran Ankara'da fiat grubuna bakan özel bir servise periyodik bakım ve triger seti değişimi için arabamı bıraktım. Ertesi gün usta hazır dedi. Aracımı alıp çıktım önceden olmayan bir ses gelmeye başladı. Normal sabit halde gaz verince ses çok belirgin değil. Ancak hareket edip motora yük binince kasnak boşluğu gibi bir ses geldi. Geri gittim 2 gün uğraştılar sorunu bulmak için bulamadılar. Devirdaim değişti, kasnaklar kontrol edildi, triger kayışı ve bilyası değiştirdiler ancak ses gitmedi. Usta en son alakasız abi ya baskı balata ya da şarj dinamosu dedi. Ama o sesin bir gün önce olmadığına çok çok eminim. Şarj dinamosu ve baskı balatanın 1 günde bu kadar bariz ses çıkaracağına kanaat getiremiyorum. Bu konuda fikir verebilecek forumdaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran Paylaş 18 Haziran v kayışını söküp gaza basmalı deneme amaçlı ses kaynağı bulunmalı önce 2 Yorum bağlantısı
Müşteba Güneş 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Halil ÜSTÜNDAĞ yazdı: Ankara'da fiat grubuna bakan özel bir servise periyodik bakım ve triger seti değişimi için arabamı bıraktım. Ertesi gün usta hazır dedi. Aracımı alıp çıktım önceden olmayan bir ses gelmeye başladı. Normal sabit halde gaz verince ses çok belirgin değil. Ancak hareket edip motora yük binince kasnak boşluğu gibi bir ses geldi. Geri gittim 2 gün uğraştılar sorunu bulmak için bulamadılar. Devirdaim değişti, kasnaklar kontrol edildi, triger kayışı ve bilyası değiştirdiler ancak ses gitmedi. Usta en son alakasız abi ya baskı balata ya da şarj dinamosu dedi. Ama o sesin bir gün önce olmadığına çok çok eminim. Şarj dinamosu ve baskı balatanın 1 günde bu kadar bariz ses çıkaracağına kanaat getiremiyorum. Bu konuda fikir verebilecek forumdaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Öncelikle geçmiş olsun diyorum. Çağlar bey gibi duayen insanların görüş ve önerileri önem arz ediyor. Zira, servis bile olsa, ustalar usta değil, (istisnalar hariç) kimyager gibi deneme yanılma yoluyla sonuca ulaşmak, sanki özellikle öğreniliyor. İş sahibinin çektiği çile, harcadığı para, kaybettiği zaman da yanına kar kalıyor. Bence formdaki değerli dostlarımız size bilgi vereceklerdir. 2 Yorum bağlantısı
Halil ÜSTÜNDAĞ 19 Haziran Yazar Paylaş 19 Haziran Çağlar Bayur yazdı: v kayışını söküp gaza basmalı deneme amaçlı ses kaynağı bulunmalı önce V kayışı devirdaim pompasını çeviren kayış ise onu söküp denediler. Ses kesilir gibi oldu. devirdaim pombasını değiştirdiler ses yine devam etti. Ben kütükten (devirdaim pompasının montaj yapıldığı kısım) olabilir mi diye fikir ilettim. Kütük olsa oradan su kaçırır gibi bir yanıt aldım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Haziran Paylaş 20 Haziran şarj dinamıosu da o kayışa bağlı, ses kesilmiş gibi olunca devirdaimi neden direkt değiştielr? Yorum bağlantısı
Halil ÜSTÜNDAĞ 22 Haziran Yazar Paylaş 22 Haziran Çağlar Bayur yazdı: şarj dinamıosu da o kayışa bağlı, ses kesilmiş gibi olunca devirdaimi neden direkt değiştielr? El yordamıyla devirdaimi oynadılar, sallandığını hissettiler o sebeple değiştirdiler. Çıkan devirdaime baktım çok bir oynaklık hissetmedim. Şarj dinamosunda olma durumu var mı Çağlar Hocam? Yorum bağlantısı
Halil ÜSTÜNDAĞ 24 Haziran Yazar Paylaş 24 Haziran Tamam Çağlar Bey, şarj dinamosuna yoğunlaşalım. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Gelişmeleri aktaracağım. Yorum bağlantısı
Halil ÜSTÜNDAĞ 26 Haziran Yazar Paylaş 26 Haziran Çağlar Bayur yazdı: ses kaynağı olarak genelde baş sıradadır Çağlar hocam, Usta Şarj dinamosuna bakmış ama oradan gelmediğini söylüyor. Özel dinleme cihazı kullanmışlar(Ne kadar doğru bilmiyorum) Şanzıman tarafından geldiğini söyledi. Ankara'da önerebileceğiniz işinin ehli bir usta var mıdır? Yorum bağlantısı
Recommended Posts