İçeriğe Yönlendir

Araç Bakım Aralığından Önce Servis Bakım Yapmıyor? 15bin yerine 10bin?


Çağlar Kaya

Recommended Posts

İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

E o zaman sorun ne arkadaş, ben daha iyi bakıyorum o kadar :D İzmirden gelirim klima açık, burada park ederim, araçtan indiğimde fan açmaz mesela :tongue:

Smirnoff candır

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

Smirnoff candır

Kulüp R tek geçerim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Kaya
(düzenlendi)

Öncelikle herkese teşekkür ederim. Aracı genelde hafta içi evden işe, işten eve gitme amaçlı kullanıyorum. Git gel yaklaşık 19 km Malum Mersin trafiği çok yoğun sürekli dur kalk. Bezen otobandan gidiyorum oda git gel 30 km buluyor. Otobana çıkınca yaklaşık 4 bin devirde 170 civarı gidip geliyorum. Şehir içi yoğun trafik olduğu için hep start stop u devre dışı bırakırım. Hafta sonlarıda yaylaya gidiyorum. Yayla yolu çok tozlu zaten bunun içinde ara sıra hava filtresini söker hava ile temizlerim. Açıkçası 5bin km için erken koyacağım yağa'da acımam isterse arabayı ertesi gün satayım ama her türlü arabaya bakarım. Benden sonraki kişide hayrını görsün. Burada da bir çok arkadaştan anladığım kadarıyla 10bin km değişmek daha mantıklı. Özellikle Ali Cihangiroğlu'na teşekkür ederim. Bayramdan sonra servisi tekrar arayıp sıkıştıracağım öylede böylede 10bin de yağ değişecek. Anlamadığım Mersindeki bu tek yetkili serviste benden başka 10bin de değiştiren yok sanırım :)

tarihinde Çağlar Kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Kaya yazdı:

Öncelikle herkese teşekkür ederim. Aracı genelde hafta içi evden işe, işten eve gitme amaçlı kullanıyorum. Git gel yaklaşık 19 km Malum Mersin trafiği çok yoğun sürekli dur kalk. Bezen otobandan gidiyorum oda git gel 30 km buluyor. Otobana çıkınca yaklaşık 4 bin devirde 170 civarı gidip geliyorum. Şehir içi yoğun trafik olduğu için hep start stop u devre dışı bırakırım. Hafta sonlarıda yaylaya gidiyorum. Yayla yolu çok tozlu zaten bunun içinde ara sıra hava filtresini söker hava ile temizlerim. Açıkçası 5bin km için erken koyacağım yağa'da acımam isterse arabayı ertesi gün satayım ama her türlü arabaya bakarım. Benden sonraki kişide hayrını görsün. Burada da bir çok arkadaştan anladığım kadarıyla 10bin km değişmek daha mantıklı. Özellikle Ali Cihangiroğlu'na teşekkür ederim. Bayramdan sonra servisi tekrar arayıp sıkıştıracağım öylede böylede 10bin de yağ değişecek. Anlamadığım Mersindeki bu tek yetkili serviste benden başka 10bin de değiştiren yok sanırım :)

10 binde dışarda değiştir, servis ille olsun dersen bir dahakine serviste değiştirirsin, bir öyle bir böyle devam, servis 20 binde bir geldiğini sanacak ses edemeyecek :) garanti yoksa boşver servisi....  yalnız kullandıkları yağ kaliteli bir yağsa 15 de birde değişebilirsin aslında, zira bu tip tam sentetikler 20-30 bin km markaya  özelliğe göre tabii, dayanır genelde, yarı sürede değişim yeterli olur, 30 bin gidecek yağı 15 binde değiştirmek yeterli bence, ben km pek yapmadığımdan yıla bakarım, sene doldumu yağı değişirim, karar senin...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Ortalama 15 bin konuşulmuş. Zaten ortalama kullanıcı da senede 10-15 bin km yapıyor.

Peki senede 5 bin yapan adamın arabası ne olacak?

Yağ değişiminde senede 1 ne kadar mantıklı ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Görkem Karakaş yazdı:

Ortalama 15 bin konuşulmuş. Zaten ortalama kullanıcı da senede 10-15 bin km yapıyor.

Peki senede 5 bin yapan adamın arabası ne olacak?

Yağ değişiminde senede 1 ne kadar mantıklı ?

Bi sonraki mevsime atabilirsiniz

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Görkem Karakaş yazdı:

Ortalama 15 bin konuşulmuş. Zaten ortalama kullanıcı da senede 10-15 bin km yapıyor.

Peki senede 5 bin yapan adamın arabası ne olacak?

Yağ değişiminde senede 1 ne kadar mantıklı ?

açık yağın dayanımı 2 sene bildiğin kadarıyla, oda kutusunun kapağı açık yağ, motordaki değil, motorda 2 sene duran hiç çalıştırılmayan motorda olsa hadi diyim, ama çalışıyor o motor, bu durumda tam sentetik yağ artık tam sentetik olamaz, zira kapar birşeyler,  motor yağına katkı katılmaz gibi düşün, karar senin, 1 sene geçtimi değişirim ben, gerisi önemsiz...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Çok tozlu topraklı veya çöl gibi ortamda kıllanılmıyorsa, avrupada 20k km de değişin deniyorsa, 10k km değişmek kişinin tercihi ama asla tercih etmezdim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

15 olsun tatlıya bağlayalım, altı üstü yağ değişiyoruz arkadaş, motor indirmiyoruz, değişirim canına bile okurum :D

No: Avrupa da 20 diyorsa bizde kesinlikle 10 dur zira yakıt zaten düşük kalite, ortam toz toprak, çöl gibi ortam evet, neyse isteyen istediği gibi yapsın...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

mercedes 25 binde gel diyor. ben 15 de gidiyorum :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Nissan 30 bin diyor bakım göstergesin de hanım 10 bin dolduramayacak galiba külliyen zarardayız

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Kaya yazdı:

Öncelikle herkese teşekkür ederim. Aracı genelde hafta içi evden işe, işten eve gitme amaçlı kullanıyorum. Git gel yaklaşık 19 km Malum Mersin trafiği çok yoğun sürekli dur kalk. Bezen otobandan gidiyorum oda git gel 30 km buluyor. Otobana çıkınca yaklaşık 4 bin devirde 170 civarı gidip geliyorum. Şehir içi yoğun trafik olduğu için hep start stop u devre dışı bırakırım. Hafta sonlarıda yaylaya gidiyorum. Yayla yolu çok tozlu zaten bunun içinde ara sıra hava filtresini söker hava ile temizlerim. Açıkçası 5bin km için erken koyacağım yağa'da acımam isterse arabayı ertesi gün satayım ama her türlü arabaya bakarım. Benden sonraki kişide hayrını görsün. Burada da bir çok arkadaştan anladığım kadarıyla 10bin km değişmek daha mantıklı. Özellikle Ali Cihangiroğlu'na teşekkür ederim. Bayramdan sonra servisi tekrar arayıp sıkıştıracağım öylede böylede 10bin de yağ değişecek. Anlamadığım Mersindeki bu tek yetkili serviste benden başka 10bin de değiştiren yok sanırım :)

Hava filtresini çıkarıp, hava tutup geri takmanız arabaya ve hayrını görsün dediğiniz sıradaki sahibine yapacağınız en büyük hasar. Yaptığınız işlem filtrenin hava (dolayısı ile toz) geçirgenliğini arttırır. Kirli hava filtresi öyle güzel hava temizler ki motor gaz yemeyecek hale kadar gelebilir. Kirli hava filtresinden bu kadar korkmamak lazım. Hava tutup temizlenen hava filtresindense varsın benimki kirli olsun. Yakıt da düşer hava az geldiği için :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Süleyman Can yazdı:

Avrupa ile Türkiye bakım aralığı farkli yalnız. Orada hava yollar daha temiz, trafik birçok bölgede daha sakin. Yakıtları daha kaliteli. Maks. 15 binde zoraki de olsa bakım yaptırmak gerekli bence. 

Bu çok konuşuluyor. Ancak öyle değil. Karayolu ve hava temizliğinde avrupadan ilerideyiz. Sadece kansız vatan haini servisler bizi sömürebilmek adına bakım aralığını öne alıyor. Adalet sistemimiz de işe yaramadığı için kimi kime şikayet edeceğiz belli değil. 

Bu forumda ben kadar yüksek km yapan çok gezen yoktur. Km bakımı hep 20-30.k yaptım. Hiçbir sorun yaşamadım. Yaşanmaz da zaten. Paramıza yazık cidden yazık. Araçlarımızın motor sistemi yeni. Öyle 30yıl önceki kara düzen değil. 
 

Yollar kötü ise çevre kötü ise ağır hizmet kara taşıtları bakımlarını da avrupadan erkene alsınlar bakalım. Sonra karaambar derneği neler yapar izleriz 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Servet Aydın yazdı:

Bu çok konuşuluyor. Ancak öyle değil. Karayolu ve hava temizliğinde avrupadan ilerideyiz. Sadece kansız vatan haini servisler bizi sömürebilmek adına bakım aralığını öne alıyor. Adalet sistemimiz de işe yaramadığı için kimi kime şikayet edeceğiz belli değil. 

Bu forumda ben kadar yüksek km yapan çok gezen yoktur. Km bakımı hep 20-30.k yaptım. Hiçbir sorun yaşamadım. Yaşanmaz da zaten. Paramıza yazık cidden yazık. Araçlarımızın motor sistemi yeni. Öyle 30yıl önceki kara düzen değil. 
 

Yollar kötü ise çevre kötü ise ağır hizmet kara taşıtları bakımlarını da avrupadan erkene alsınlar bakalım. Sonra karaambar derneği neler yapar izleriz 


karayolu ve hava temizliginde mi ilerdeyiiiz? avrupadan mi ilerdeyiiiz?

 

image.jpeg.dc8740dea40a3cffa0f49a9d435b12d9.jpeg

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Erdem Doğan yazdı:


karayolu ve hava temizliginde mi ilerdeyiiiz? avrupadan mi ilerdeyiiiz?

 

image.jpeg.dc8740dea40a3cffa0f49a9d435b12d9.jpeg

Şükür gidip canlı kanlı görmüşlüğüm var pek çok defa

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Ateşli'ye ayıp olmasın diye 15 binde bir değiştiriyorum. Aslında 20 bine uzatılabilir sesini çıkarmaz bence :)

Yağa harcanan para lastiğe harcansa daha verimli olur bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Selçuk Keleş yazdı:

Ateşli'ye ayıp olmasın diye 15 binde bir değiştiriyorum. Aslında 20 bine uzatılabilir sesini çıkarmaz bence :)

Yağa harcanan para lastiğe harcansa daha verimli olur bence.

mantıklı aslında, lastikler yaşlanmaya başladı, gerçi yağa harcanan para senede 1800 tl gibi, bu yağ 30.000 km 24 ay ömre sahip, km yi 2.5 senede yapsam onu geçtik, 2 senede bir değişmem lazım, 2 senede bir 2200 tl bakım masrafı var, daha ne olsun, birde bakım masraflı derler :D

 bu arada km ye bak tamamda yaşta önemli, neyse 15 bin ideal gibi, birşey olmaz, zaten servisin yetersiz yağınıda kullanmıyorum...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Servet Aydın yazdı:

Bu çok konuşuluyor. Ancak öyle değil. Karayolu ve hava temizliğinde avrupadan ilerideyiz. Sadece kansız vatan haini servisler bizi sömürebilmek adına bakım aralığını öne alıyor. Adalet sistemimiz de işe yaramadığı için kimi kime şikayet edeceğiz belli değil. 

Bu forumda ben kadar yüksek km yapan çok gezen yoktur. Km bakımı hep 20-30.k yaptım. Hiçbir sorun yaşamadım. Yaşanmaz da zaten. Paramıza yazık cidden yazık. Araçlarımızın motor sistemi yeni. Öyle 30yıl önceki kara düzen değil. 
 

Yollar kötü ise çevre kötü ise ağır hizmet kara taşıtları bakımlarını da avrupadan erkene alsınlar bakalım. Sonra karaambar derneği neler yapar izleriz 

Yurtdisindayken Avusturya'ya gitmiştik yakinimin aracıyla. Yağmur başladı biz varınca durdu. Çıktım baktım cama kaportaya sanki şampuanla yıkanmış gibi parlıyordu. Bizde yağmur yağdiktan sonra araçların üstü 5 parmak toz oluyor.  Yili dolduğu için hep 5-7k km de bakım yaptırıyorum hava filtresi toz toprak sinek böcekten geçilmiyor. Tarla arabası gibi. Daha bu bayram önümde otoyolda seyreden ''sütü şaibeli zina-i vukuat''camdan dışarı çöpünü döktü. 110 ile giderken teneke kolanın üstünde geçtim. Bizde temizlik işi yok ağam. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bizim ülke kir içinde, Servet yanlışsın kardeş, yada gözler bozuk :p daha geçen yıkadım şuan toz içinde araç, yıkayıp 10 km gidip geliyorum direk kirleniyor araç, yok öyle bir Türkiye, havayı bırak şuan denize girsen erirsin burada, hücrelerin parçalanır...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

Ben 1.6 dizeli 2012 modeli 15 bin yerine 10 bin yapıyordum sonra araştırınca 15 e geri döndüm ama 12 bin km den sonra motor sesi artıyor yağ değişince pamuk gibi oluyor

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Gülmez yazdı:

Ben 1.6 dizeli 2012 modeli 15 bin yerine 10 bin yapıyordum sonra araştırınca 15 e geri döndüm ama 12 bin km den sonra motor sesi artıyor yağ değişince pamuk gibi oluyor

evet haklısın, sesede bakarım, değiştiği an yağ değişir di onu bile beklemem ben, 10 bin kritik km, yağ ne olursa olsun farketmez, 15 bin maks...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Ali Cihangiroğlu yazdı:

evet haklısın, sesede bakarım, değiştiği an yağ değişir di onu bile beklemem ben, 10 bin kritik km, yağ ne olursa olsun farketmez, 15 bin maks...

Acea c2 yerine c3 kullansam ne kadar fark edecek bilmiyorum 4 lt de 400 tl fark oluyor c2 c3 arasında deneyip görmek lazım

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Gülmez yazdı:

Acea c2 yerine c3 kullansam ne kadar fark edecek bilmiyorum 4 lt de 400 tl fark oluyor c2 c3 arasında deneyip görmek lazım

motor için önerilenler arasında yoksa değişme bence, yada yağın detaylarına bak, C3 tür ama C2 kullanan motorlarıda kapsar falan diyebilir....

 Mesela benimkinde 5w-30 RN17 diyor, C3 bu yağ, yağ daha alt yağ kullanan RN720-710 gibi yağ kullanan motorları kapsar ama dpf siz dizele olmaz demiş mesela...

bana önerilen diğer yağ ise 0W-20 RN17 FE, bu yağ C5, hatta direk bunu ilk tercihe koymuş, yalnız dediğim gibi bu yağ ise sadece benim motora uygun, Renoda RN710-720 kullanan dizel benzinli motorlara uygun değildir diye özellikle belirtilmiş... 

 

 Ben 5w-30 da kalacağım zira yüksek devirde koruma olayı ve HTHS değerleri düşük kül kükürt değerleri sebebiyle yağdaki katkıların etkileride düşünüldüğünde C3 5-30 c5 0-20 den daha korunaklı, bu tip yağlar aşırı yüke maruz kalan küçük hacimli yüksek güçlü motorlarda çok önemli bildiğim kadarıyla, yağ filmi kalınlığıda biraz daha yüksek 5-30 da, hem SAPS değerleri hem HTHS değeride çok önemli, bu üçü dengeli olmalı, yağdaki katkılar falanda çok şeyi değiştirir, bu açıdan önemli benim için..  çok yazdım yine :)  

 

kısaca c2-c3 yaparken yağın detaylarına bakmanı öneririm, onaylıysa tamam, değilse değiştirme...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Ali Cihangiroğlu yazdı:

motor için önerilenler arasında yoksa değişme bence, yada yağın detaylarına bak, C3 tür ama C2 kullanan motorlarıda kapsar falan diyebilir....

 Mesela benimkinde 5w-30 RN17 diyor, C3 bu yağ, yağ daha alt yağ kullanan RN720-710 gibi yağ kullanan motorları kapsar ama dpf siz dizele olmaz demiş mesela...

bana önerilen diğer yağ ise 0W-20 RN17 FE, bu yağ C5, hatta direk bunu ilk tercihe koymuş, yalnız dediğim gibi bu yağ ise sadece benim motora uygun, Renoda RN710-720 kullanan dizel benzinli motorlara uygun değildir diye özellikle belirtilmiş... 

 

 Ben 5w-30 da kalacağım zira yüksek devirde koruma olayı ve HTHS değerleri düşük kül kükürt değerleri sebebiyle yağdaki katkıların etkileride düşünüldüğünde C3 5-30 c5 0-20 den daha korunaklı, bu tip yağlar aşırı yüke maruz kalan küçük hacimli yüksek güçlü motorlarda çok önemli bildiğim kadarıyla, yağ filmi kalınlığıda biraz daha yüksek 5-30 da, hem SAPS değerleri hem HTHS değeride çok önemli, bu üçü dengeli olmalı, yağdaki katkılar falanda çok şeyi değiştirir, bu açıdan önemli benim için..  çok yazdım yine :)  

 

kısaca c2-c3 yaparken yağın detaylarına bakmanı öneririm, onaylıysa tamam, değilse değiştirme...

Abi o yıllarda c2 demişler ama şu anki c3 yağlar c2 yi de kapsıyor

İneos ecs c2 yağ

İneos htc c3 yağ 

 

Total sitesi 2 yağı birden öneriyor mesela

Dediğin gibi daba kalın yağlar yüksek sıcaklarda daha iyi vizkozite değerleri sunuyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...