Çağlar Kaya 16 Haziran Paylaş 16 Haziran (düzenlendi) Arkadaşlar Merhaba i20 1.0 T-GDI 48Volt aracımı aldığımdan günden beri her 10bin km de bir bakıma götürüyordum. Ancak her seferinde servis erken bakım yapmaya yanaşmıyordu. (Aracın normal bakım aralığı 15bin km) her seferinde benim ısrarım ile yapıyorlardı. Araç şimdi 50 bin km oldu. Aracı 2 gün önce servise bıraktım. Telefon açtılar ve bunlara koyulan yağ 5w30 du fabrikadan gelen bilgiye göre artık 0w30 koyulacakmış bundan dolayı servis yağ türü değiştiği için erken değişmeyelim 2 yada 3 bin km daha sür öyle getir dediler. Araç zarar görmesin denildi. Ben ısrar ettim yine ama maalesef yapmak istemediler. Bende bu yağ olayından çok anlamadığım için çokta ısrar etmek istemedim. Bu konudan anlayan bir arkadaş yardımcı olabilir mi? Ben aracı 15bin km de bakım yaptırmak istemiyorum. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim. Ayrıca bir sorum daha var araç otomatik aldığım günden beri aracı hiç P de park etmiyorum. hep N de park ediyorum. Bunun bir zararı olur mu? İyi Bayramlar... 16 Haziran tarihinde Çağlar Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hamit inan 16 Haziran Paylaş 16 Haziran Filtre ve yağ orijinal olduktan sonra rahat olun. Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran 17 Haziran Paylaş 17 Haziran Bildiğim kadarıyla; Öncelikle 5w30 ile 0w30 arasında sadece soğuk havadaki akışkanlık farklı, çok büyük bir fark yok aralarında. Erken değişmenin servisin söylediği gibi araca herhangi bir zararı olmayacaktır, aksine iyi bile olur. 15 bin kmde bir neden bakım yaptırmak istemiyosunuz? Aracı kullandığınız yer çok mu tozlu ya da tükdek devirlerde mi kullanıyosunuz. Sürekli şehir içi kısa mesafe mi kullanıyosunuz. Aracı park ederken de önce el frenini çekin, sonra fren pedalını bırakın, en son parka alın aracı. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Haziran Paylaş 17 Haziran (düzenlendi) bende bakım aralığı 20 bin mesela, ilk aldığımda 5000 de kendim değiştim, 10 binde yine değiştim, 20 binde serviste değişti ve servisle alakam garanti bitmediği halde bitti zaten kullandıkları yağda motora uygun değildi, ellerinde yağ bile yok, şimdi 10 binde yada yılda bir hangisi önce dolarsa kendim değişiyorum, neyse kısaca zarar olmaz, başka servis yokmu, şanısını orada denesen diyeceğimde... 17 Haziran tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 17 Haziran Paylaş 17 Haziran Skoda grubunda da sıfırken 20k km ayarlı oluyor periyodik bakım. İlk bakımda servis 15k olarak güncelliyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Haziran Paylaş 17 Haziran Neden 10 bin? Gereksiz.. 20 bin bile olur.. 1 Yorum bağlantısı
Berke Kaya 18 Haziran Paylaş 18 Haziran 10 binde bakıma girmek israf, doğaya zarar. Birçok üretici 20 binde yapıyor bakımları. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Haziran Paylaş 18 Haziran (düzenlendi) 10 senede bir araba alınca iyi bakmak gerekiyor, 10 bin normal, yağ geri dönüşüme gidiyor, üreticinin dediğini yaparsan onun verdiği ömre uyarsın, bizim ülkede servislerde adam gibi yağ bile yokken.... 10 binde değişirim... şu bakım olayınıda açalım, yağı değişiyoruz, gerisi sayılmaz bile, 2 filtre değişmek işmi, motorun canı yağdır, hiç acımam... 18 Haziran tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: Neden 10 bin? Gereksiz.. 20 bin bile olur.. 2008 benzinli meganı 20 k dan önce hiç değiştirmedim. 25 k yı bile bulduğum oldu. 100 bin km kullandım sattığımda yaklaşık 200 k kmdeydi. Ne yağ eksiltme ne yakma ne vs. Hafta sonları drag pistinde hararet kırmızıya geleck şekilde gazlanmıyorsa erken yağ değişimi israftan başka birşey değil. İst deki 10 k da değişen yağ ayvalıkta 40 k daki motor saatine denk gelir ayrıca birde o var. Ali Cihangiroğlu yazdı: bende bakım aralığı 20 bin mesela, ilk aldığımda 5000 de kendim değiştim, 10 binde yine değiştim, 20 binde serviste değişti ve servisle alakam garanti bitmediği halde bitti zaten kullandıkları yağda motora uygun değildi, ellerinde yağ bile yok, şimdi 10 binde yada yılda bir hangisi önce dolarsa kendim değişiyorum, neyse kısaca zarar olmaz, başka servis yokmu, şanısını orada denesen diyeceğimde... 200 k servis bakımlı 1.3 tce ler var kiralık. Serviste yağ uygun değilse bu kmlere nasıl geliyor bunlar ki tepesine inen binen belli değil. Adam motor ısınmadan yaslıyor gazı gidiyor. Marşmelovdan değil bu motorlar bu kadar titrememek lazım üzerine. 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Focus yol bilgisayarı yağ ölçüm algoritması benim kullanımım ile 35bin km civarı değiştir diyor. 2 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Avrupa ile Türkiye bakım aralığı farkli yalnız. Orada hava yollar daha temiz, trafik birçok bölgede daha sakin. Yakıtları daha kaliteli. Maks. 15 binde zoraki de olsa bakım yaptırmak gerekli bence. Yorum bağlantısı
Harun Özden 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Yağ değişim aralığını kullanım şartlarına tarzına göre belirlemek en doğrusu sanırım. Çok yoğun trafikte kullanılan ile trafiksiz yerde kullanılan veya tek marşta 100km den fazla yapan ile 3-5km yapan bir değil. Haftada bir kullanılan ile hergün kullanılan da aynı değil. Yetkili servislerin belirlediği periyotlar ülke şartları ve kullanım ortalamalarına göre değişiyor. Örneğin İngiltere'de 1.0 Ecoboost ların çok problem yaşamasının nedeni yetkili servisin değişim aralığını 2 sene veya 10 bin mil olarak belirlemesi ve pandemide yatan, 2 yıl değişim periyodunu bekleyen araçların yağının bozulması Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Yeni tip sentetik yağlarda 15 bin az bile. Yağ efsafını kaybetmiyor. Yakıtın kalitesi ile çok ilgili bir durum da yok, daha çok motor toleransları ile ilgili bir durum var. çok tozlu bölgede yaşıyorsanız hava filtresi arada değişebilir. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Haziran Paylaş 18 Haziran (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: 2008 benzinli meganı 20 k dan önce hiç değiştirmedim. 25 k yı bile bulduğum oldu. 100 bin km kullandım sattığımda yaklaşık 200 k kmdeydi. Ne yağ eksiltme ne yakma ne vs. Hafta sonları drag pistinde hararet kırmızıya geleck şekilde gazlanmıyorsa erken yağ değişimi israftan başka birşey değil. İst deki 10 k da değişen yağ ayvalıkta 40 k daki motor saatine denk gelir ayrıca birde o var. 200 k servis bakımlı 1.3 tce ler var kiralık. Serviste yağ uygun değilse bu kmlere nasıl geliyor bunlar ki tepesine inen binen belli değil. Adam motor ısınmadan yaslıyor gazı gidiyor. Marşmelovdan değil bu motorlar bu kadar titrememek lazım üzerine. valla ben titrerim, sattığım adamda benim kadar kullansın arkasına bakmasın isterim, servisin dandik yağıyla tepe tepe kullanmayla dayanan motor ne kadar sağlam sen düşün, servisteki yağ uygun değil, RN17 olacak, rn710-720 yetersiz, performanslı kullanımda yersin o motoru ama 200 k da değil tabii, 300 k ya gelsinler hele, bu motorun ömrüne 300 k der firma haberin olsun... senin megandaki motor bunun yediği yükü yesin bakalım ne oluyor, zaten yiyemezde oda ayrı konu Mehmet Göktürk yazdı: Yeni tip sentetik yağlarda 15 bin az bile. Yağ efsafını kaybetmiyor. Yakıtın kalitesi ile çok ilgili bir durum da yok, daha çok motor toleransları ile ilgili bir durum var. çok tozlu bölgede yaşıyorsanız hava filtresi arada değişebilir. peki sene olarak ne kadar ömrü var, açık kutu olarak... bildiğim kapalıyken 5 yıl, tutulduğu koşulda önemli, 2 seneye göre bakarsak ki kutusu açık kullanımayan yağ için böyle, kaldıki biz yağı kullanıyoruz, kullanılan yağlardaki ek katkılar hızla ömürden kayberder, hatta bazı yağları 1 sene bile kullanamazsın, o yüzden ben yarı sürede değişirim, garanticiyim, burası Türkiye... şanzıman yağım 6 yıl yada 120k değişimdi, süre yada km yarıladımı değişirim, zira 30 binde 3. senede değiştim, yağ gibi çalışıyor, kullandığım yağ içindekinden daha gelişimiş bir yağ üstelik.... 1 yıl yada 10 bin, değişirim. şöyle bir tablo buldum mesela... 18 Haziran tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Ali Cihangiroğlu yazdı: valla ben titrerim, sattığım adamda benim kadar kullansın arkasına bakmasın isterim, servisin dandik yağıyla tepe tepe kullanmayla dayanan motor ne kadar sağlam sen düşün, servisteki yağ uygun değil, RN17 olacak, rn710-720 yetersiz, performanslı kullanımda yersin o motoru ama 200 k da değil tabii, 300 k ya gelsinler hele, bu motorun ömrüne 300 k der firma haberin olsun... senin megandaki motor bunun yediği yükü yesin bakalım ne oluyor, zaten yiyemezde oda ayrı konu Hiçbirşey olmaz yineliyorum ayrıca sıradaki adam için strese giremem. Bakar alır ya da almaz. 2 sene bineceğim arabaya evlat muamelesi yapamam. Ben de böyle düşünüyorum ki hiçbirşey de olmaz. Olursa da yapılır. Ölüm hariç herşeyin çaresi var. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Haziran Paylaş 18 Haziran (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Hiçbirşey olmaz yineliyorum ayrıca sıradaki adam için strese giremem. Bakar alır ya da almaz. 2 sene bineceğim arabaya evlat muamelesi yapamam. Ben de böyle düşünüyorum ki hiçbirşey de olmaz. Olursa da yapılır. Ölüm hariç herşeyin çaresi var. öyle tabii, ben iyi bakarım o kadar, son ana kadar beklemem gibi düşün, yaptırmaya gelince, rektefe yok bu motorda, sandık alıyorsun, 250 k veririm diyorsan (serviste değil) sen bilirsin, tabi bizim gibi az kullanan için gelmez o süre, ha bende 10 sene kullanmam artık, 2 sene içinde yolcu benimkide.... 18 Haziran tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Ali Cihangiroğlu yazdı: öyle tabii, ben iyi bakarım o kadar, son ana kadar beklemem gibi düşün, yaptırmaya gelince, rektefe yok bu motorda, sandık alıyorsun, 250 k veririm diyorsan (serviste değil) sen bilirsin, ha bende 10 sene kullanmam artık, 2 sene içinde yolcu benimkide.... Bende iyi bakıyorum. Servis zamanı geldiğinde gidiyoruz işte daha ne yapacağım ki. Soğukken gazına yüklenmem, hava çok sıcaksa sıkmam falan. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Haziran Paylaş 18 Haziran (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Bende iyi bakıyorum. Servis zamanı geldiğinde gidiyoruz işte daha ne yapacağım ki. Soğukken gazına yüklenmem, hava çok sıcaksa sıkmam falan. E o zaman sorun ne arkadaş, ben daha iyi bakıyorum o kadar İzmirden gelirim klima açık, burada park ederim, araçtan indiğimde fan açmaz mesela 18 Haziran tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran Paylaş 18 Haziran sektör hiçbir şeyden çekmedi yağdan çektiği kadar 2 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Bence kaliteli bakım yaparsan, çok yüksek devirle gitmezsen, yağına suyuna bakarsan, kaza yapmazsan kolay kolay üzmüyor arabalar. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Ali Cihangiroğlu yazdı: pilli alalım... kaşıntı had safhada 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Haziran Paylaş 18 Haziran (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: kaşıntı had safhada geçtik aslında da benimde geçmem lazım 18 Haziran tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts