İçeriğe Yönlendir

Honda CVT Şanzıman ''Öğrenme'' İşlemi


Anıl Görkem Polat

Recommended Posts

Anıl Görkem Polat
Ali Gülmez yazdı:

Bu işi araştırdım ama kafamda karışmadı değil

Bu adaptasyon adı altında yapılan işlem aslında şanzımn ile alakalı değil ve obd portuna bağlanmadan yolda giderken siz kendinizde yapabiliyorsunuz

1.nesil jaz, 2008 sonu ve yine aynı dönmede satılan honda citylerde geçerli

Bu işlem 2011 sonunda satışı başlayan cvt jazz larda olmuyormuş

Devir dalgalanması ya da rölanti sorunu olan araçlarda bu işlem sonrası düzelme oluyormuş

Haklısınız ''feedback learning'' işlemi sürüş esnasında araç beyni tarafından da yapılan bir şey. Yukarıda yazdım zaten sürdükçe de daha iyi bir hale geldi diye. ''Öğrenme'' kelimesini de kendim uydurmadım. Bizzat ekrandan kendim gördüm o şekilde yazdığını. Zaten ingilizce kılavuzda da ''feedback learning'' diye geçiyor. Benim bahsettiğim çok somut bir şeyi insanlar atladı o da şu: dur-kalk yaparken kavramada gecikme yapan şanzıman öğrenme işleminden sonra hiç gecikme yapmadı, daha güven veren bir şekilde çalıştı ve şuanda da harika çalışıyor. İnsanlara faydalı olur diye yazdım fakat insanların bu kadar formalist bir tartışmaya gireceğini tahmin etmedim. Kimi öğrenme der, kimi kalibrasyon, kimi adaptasyon, bence bir önemi yok. Benim fark etmediğim(dikkatsiz ve bilgisiz bir insan değilimdir) çok ufak bir rölanti problemi bobinler değişince düzeldi, sonrasında da obd takılı halde test sürüşünde ekran otomatik olarak ''şanzıman öğrenmesi tamamlandı'' şeklinde onay verdi. Yetkili servis geçmişi olan çalışanların bulunduğu özel bir servise gittim. Yağ değiştirip gönderecekler sandım. Dur abi öğrenmeyi de yapalım öyle git dediler ve bayağı uğraştılar. Önemsiz bir şey olsaydı yağın değişti hadi bas git derlerdi. Yani sadece insanlara faydalı olsun diye konuyu açtım. Zaten açarken de ''zaten biliyorsunuzdur'' cümlesini kullanarak tevazu gösterdim.

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sizi tenkit veya bilmemezlik yapmayız asla. Tartışırız ileri doğru. Rölanti düzensizliği zaten sorunun kaynağına inilip yapılmış. Aslında rölanti değil de ateşleme düzensizliği varmış taşıtta. Haliyle ritim düzelince sarsıntı da kayboldu. Honda özel servisi arkadaşım da bahsetmişti vaktinde. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Arkadaşımda 2004 Jazz vardı. Şanzımanda vuruntu vardı kalkışta sonra geçiyordu. Sanayide ustaya gittik. Adam şanzıman öğretmesi yapacağım dedi biz içimizden hadi lan ordan demiştik. Kalibrasyon de adaptasyon de şanzıman öğretmesi neymiş 😅 Sebebi varmış demekki.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...