Anıl Görkem Polat 15 Haziran 2024 Paylaş 15 Haziran 2024 Selamlar, yakın bir zamanda 2008 model bir Honda City aldım. Hatta almadan önce buradan bilen abilere cvt'yi danışmıştım. Çok şükür aldığımdan beri arabada hiçbir problem yok. Yalnızca ilk zamanlarda dur-kalk yaparken şanzımanda bir miktar gecikme oluyordu. Ben zaten servise gidecektim hem uzun yol yapacağım için hem de şanzımanın yağ değişim zamanı geldiği için. Zaten biliyorsunuzdur ama benim sizi uyarmak istediğim konu şu: cvt'de sadece yağ değişimi yapılırsa şanzımandan tam verim alamayabilirsiniz. Yağ değişiminden sonra profesyonel OBD cihazıyla şanzıman ''öğrenme'' işleminin otomatik kodlama yoluyla yapılması gerekiyor(sonuç alınamazsa manuel kodlama da yapılıyor). Hatta bu işlem basit bir şanzıman işleminden ziyade komple bakım da sayılabilir. Çünkü ateşleme veya elektrik sistemindeki sürücünün fark etmediği ufak çaplı bir kusur bile öğrenme işlemini engelleyebiliyor. Öğrenme işlemi yapılırken farlar ve klimalar da açılıyor. Örneğin benim aracımda sistem öğrenme işlemini bobinler değiştirildikten sonra onayladı. Size bu durumla ilgili tutarlı bir bilgi vermek için de bakımdan sonra yaklaşık 1200km yol yaptım. Eskişehir'den İzmir'e gidip geldim. İzmir'in içinde de epey kullandım. Aracı kullandıkça da araç beyni sürücü alışkanlıklarını öğreniyor. Dolayısıyla şuan şanzıman tabiri caizse pamuk gibi. Gecikme, silkeleme, ani kavrama durumu hiç yok. Ben çok memnunum. Eğer cvt ile ilgili özellikle ışıklarda boşta bekledikten sonra D'ye alıp hareket edecekken şanzıman geç veya çok sert kavrıyorsa cvt'nin huyudur deyip geçmeyin, öğrenme işlemini yaptırın. Konuyla ilgili kendi bloğumda bulunan yazıyı aşağıda paylaşıyorum. Ayrıca bu arabanın periyodik bakımını yakın bir zamanda kendim yapıp yine bir paylaşım yapacağım. Saygılar. https://anilgorkempolat.blogspot.com/2024/05/honda-cvt-sanzman-ogrenme-islemi.html 5 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Haziran 2024 Paylaş 15 Haziran 2024 tecrübe ettiğiniz işlemde ki püf noktası motorun tam verimli çalışması gereği, birçok klasik şanzımanda da aynı öğrenme durumu vardır sürücünün tarzı ve sık kullanılan rota ile beyin vites değişim aralıklarını değiştirir, mesela ödünç verilen arabada bu nasıl gidiyor falan denir, veya araba geri gelince buna ne olmuş denebilir veya yazın taitle uzun yola gidilen kendi aracında çalışma şekli değişir uzun yolda, tüm bunların başında motor yükü datası da tam olmalı, ateşleme de bunun başını çeker. 2 1 Yorum bağlantısı
Anıl Görkem Polat 15 Haziran 2024 Yazar Paylaş 15 Haziran 2024 Çağlar Bayur yazdı: tecrübe ettiğiniz işlemde ki püf noktası motorun tam verimli çalışması gereği, birçok klasik şanzımanda da aynı öğrenme durumu vardır sürücünün tarzı ve sık kullanılan rota ile beyin vites değişim aralıklarını değiştirir, mesela ödünç verilen arabada bu nasıl gidiyor falan denir, veya araba geri gelince buna ne olmuş denebilir veya yazın taitle uzun yola gidilen kendi aracında çalışma şekli değişir uzun yolda, tüm bunların başında motor yükü datası da tam olmalı, ateşleme de bunun başını çeker. Çağlar abi açıklama için teşekkür ederim. Sistem bütünlüğünü öğrenme açısından böyle bir şey tecrübe etmek benim için iyi oldu. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Haziran 2024 Paylaş 15 Haziran 2024 bu konu gagıldan gelenlerin işine yarar, cüzdanı boşalmadan beyin tamir olacak ağabeycilere düşmeden 1 deniz yıldızı bile kurtulsa kardır 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Haziran 2024 Paylaş 15 Haziran 2024 Bir gecede cahil kaldım şanzıman beynindeki öğrenme yazılımını merak ettim. Chatgpt? Yorum bağlantısı
Anıl Görkem Polat 15 Haziran 2024 Yazar Paylaş 15 Haziran 2024 Servet Aydın yazdı: Öğrenme değil kalibrasyon. Ustanın elindeki OBD cihazının ekranında ''öğrenme'' kelimesini bizzat gördüğüm için bu kelimeyi kullandım. Hatta ''öğrenme iyi değil'' veya ''öğrenme tamamlandı'' şeklinde yazıyor. Yoksa işlemin kalibrasyon olduğunu herkes biliyordur merak etmeyin. 1 Yorum bağlantısı
Anıl Görkem Polat 15 Haziran 2024 Yazar Paylaş 15 Haziran 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bir gecede cahil kaldım şanzıman beynindeki öğrenme yazılımını merak ettim. Chatgpt? Açıkçası bloğa uzun uzun yazmak için pek vaktim yok. Bu sebeple yapay zekayı kullanıyorum. Fakat kontrol etmeden ve düzenlemeden yayınlamıyorum. Atma tutma şeklinde de değil kesinlikle. Başımdan geçen gerçek bir tecrübeye göre konuşturuyorum yapay zekayı. Yoksa kendisi ateşleme sisteminden vs bahsetmiyor. Arada gözden kaçırdığım cümleler olabilir. Kusura bakmayın. Benim altını çizmek istediğim nokta Çağlar Abi'nin de dediği gibi motor tam performansla çalıştığında şanzıman öğrenmesi iyi oluyor. Yani bir şanzıman yağ değişimi benim için bobinlerin değiştiği genel bir bakıma dönüştü ve çok şükür uzun yolda başım hiç ağrımadı. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Öğrenme değil kalibrasyon. kalibre ilkellerde olur öğrenme demen lazım, sakin sürdüğümde sallana sallana vites değişiyor mesela, seri kullanmaya başlarsam 2. gün bindiğimde daha bir seri değişiyor, devri daha yüksek tutup öyle atıyor vitesi, sonra bakıyorki bu yine uykulu salıyor kerata tabii bu normal modda, diğer modlar neyse ona göre davranıyor... Not: oto şanzıman dediğin tek tip yağ (atf değil) ve tek bölümde kullanan, normal şanzıman gibi yağı değişen (kendin değiş, ayar falan yok), 6 yıl yada 120 bin km hangisi önce dolarsa yağı değişen, saçmalamayan hata yapmayan son derece hızlı ve akıllı olan şanzımandır 16 Haziran 2024 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 Devirli kullanımda her otomatik yüksek devirde vites değişir. Çalışma mantığı gereği lakin öğrendi şunu yaptı böyle oldu yok sisteminde. Şartlar neyi gerektiriyor ise onu yapıyor sadece 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Devirli kullanımda her otomatik yüksek devirde vites değişir. Çalışma mantığı gereği lakin öğrendi şunu yaptı böyle oldu yok sisteminde. Şartlar neyi gerektiriyor ise onu yapıyor sadece devirli kullanımda öyle, ama sen bindin devirli kullandın spor kafadasın oda yüksek devirde değiştirdi, 2. gün bindin hiper mil yapacaksın gaza yımırta varmış gibi basıyorsun, bakıyorsun alet hala 1 viteste 3000 devre yaklaşmış 2. ye atmıyor, e hadi bekliyorum basta uçalım modunda araba tam kızmaya başlıyor sövecekken değişiyor yada kulakçıktan değişiyorsun, sonra bir bakıyorsun devir 1500 de karakter değişmiş 2. ye atmış, az daha hızlanıyorsun ama gaza pamuk gibi basıyorsun direk 7 ye atmış, işte buna öğrenen diyoruz şartlar değil ben nasılsam ona göre, şartlarıda gözetir ama düz yolsa beni gözetir, böyle şanzımana öğrenen akıllı şanzıman, senin değiğine ise ilkel klasik çok yakan çok kayıplı tork konvertörlü falan denir sana bir doz Zonda NC 750x DCT öneriyorum önce bunda alış sonra akıllkı dct kullanan arabaya geçersin emekli olda gezelim, bak hala bekliyorum senin yüzünden motor alamadım (oohh senide bahane edeyim şöylee) 16 Haziran 2024 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 Ali Cihangiroğlu yazdı: devirli kullanımda öyle, ama sen bindin devirli kullandın spor kafadasın oda yüksek devirde değiştirdi, 2. gün bindin hiper mil yapacaksın gaza yımırta varmış gibi basıyorsun, bakıyorsun alet hala 1 viteste 3000 devre yaklaşmış 2. ye atmıyor, e hadi bekliyorum basta uçalım modunda araba tam kızmaya başlıyor sövecekken değişiyor yada kulakçıktan değişiyorsun, sonra bir bakıyorsun devir 1500 de karakter değişmiş 2. ye atmış, az daha hızlanıyorsun ama gaza pamuk gibi basıyorsun direk 7 ye atmış, işte buna öğrenen diyoruz şartlar değil ben nasılsam ona göre, şartlarıda gözetir ama düz yolsa beni gözetir, böyle şanzımana öğrenen akıllı şanzıman, senin değiğine ise ilkel klasik çok yakan çok kayıplı tork konvertörlü falan denir sana bir doz Zonda NC 750x DCT öneriyorum önce bunda alış sonra akıllkı dct kullanan arabaya geçersin emekli olda gezelim, bak hala bekliyorum senin yüzünden motor alamadım (oohh senide bahane edeyim şöylee) Şanzıman ya altı üstü. 2 den 3 e atacak olay bu. Bi ara da jatco övülüyordu. Sanki roket yörüngesi hesaplıyor 4 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 Valla öyle yapan sistem bozuk demektir. İlkay Başaran yazdı: Şanzıman ya altı üstü. 2 den 3 e atacak olay bu. Bi ara da jatco övülüyordu. Sanki roket yörüngesi hesaplıyor Aynen. Yıllarca kullandım ki hiç bir şey yaptığı yok. Placebo sadece 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 Servet Aydın yazdı: Valla öyle yapan sistem bozuk demektir. Aynen. Yıllarca kullandım ki hiç bir şey yaptığı yok. Placebo sadece bugün Tuzlada opetde mazot alırken Gmc Hybrid jeep geldi. Aha içinden Servet Aydın inecek dedim. Çıka çıka içinden saçların kenarları gür ortası kel bir adam indi. Çok sıkışmış gibi opet markete koşturdu. Gmc hibrid kullanan başkalarıda var mış. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 İlkay Başaran yazdı: Şanzıman ya altı üstü. 2 den 3 e atacak olay bu. Bi ara da jatco övülüyordu. Sanki roket yörüngesi hesaplıyor Bentleyde Gps göre vites değiştiriyormuş, bayır var deyip ileride vites düşürüyormuş. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 Şanzıman kartındaki işlemci, hatta araç beynindeki işlemci hızı ne, nano teknolojisi ne ki öğrensin. Yapay zeka bile 2nm teknolojisi ile öğrendiğini uygularken hata yapıyor. uzay araçları, otomobil falan bunlarda en temel ve basit sistemler kullanılır. Yazılım bellidir. Öğrenme işi çok farklı bir boyut Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Şanzıman kartındaki işlemci, hatta araç beynindeki işlemci hızı ne, nano teknolojisi ne ki öğrensin. Yapay zeka bile 2nm teknolojisi ile öğrendiğini uygularken hata yapıyor. uzay araçları, otomobil falan bunlarda en temel ve basit sistemler kullanılır. Yazılım bellidir. Öğrenme işi çok farklı bir boyut 1994 yapımı zetec motordaki eecV modülü mesela, öğrenir, gizli teknoloji mi var acaba , içinde ateşleme entegresi bile yoktur ama 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 Evren Erakçora yazdı: Bentleyde Gps göre vites değiştiriyormuş, bayır var deyip ileride vites düşürüyormuş. normal, 2. seviye otonomların bazılarıda yapıyor, adaptif cruzle giderken virajı bilip dönüşe uygun hıza inip devam ediyor, basitleşti artık bu işler, öğrenme derken bizim gibi değil tabii, hafızadaki bilgilere göre çeşitler arasında seçim yapıyor aletler, şanzımanda böyle, agresif kullanırsan duruma bakıyor yüksek devir seçiyor, sakin sürersen bakıyor bu sakinledi o zaman düşük devir gideyim diyor, düşünme böyle, yalnız ilerde bunuda halledecekelr gibime geliyor, zira bilinç dediğimiz şeyde sonuçta evrensel enerji ve titreşimdir derler, evrendeki herşey buna dahil, gerisini sen düşün artık Çağlar Bayur yazdı: 1994 yapımı zetec motordaki eecV modülü mesela, öğrenir, gizli teknoloji mi var acaba , içinde ateşleme entegresi bile yoktur ama seçim listesi= öğrenme dediğimiz mecazi seçme durumunun diğer adı 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 Çağlar Bayur yazdı: 1994 yapımı zetec motordaki eecV modülü mesela, öğrenir, gizli teknoloji mi var acaba , içinde ateşleme entegresi bile yoktur ama 94’de öğrenmek için kütüphaneye giderdik. Zetec de giderdi muhtemelen Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 Evren Erakçora yazdı: Bentleyde Gps göre vites değiştiriyormuş, bayır var deyip ileride vites düşürüyormuş. Bizim man mikserler de öyle. Kameradan algılıyor. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 (düzenlendi) Bu konu çok uzadı gitti, bırakın otomatik olanları manuel araçlarda bile yol eğimi, hava sıcaklığı, nem ve yük durumu gibi değişkenlere göre yakıt haritası oluşturma işine öğrenme dememizi doğru olmadığı gibi şanzıman değişim işinede öğrenme dememiz doğru olmaz. Sonuçta öğrenmiyor kendine tanımlananlardan seçim yapıyor, sıfırdan birşey öğrenmiyor. 16 Haziran 2024 tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 16 Haziran 2024 Paylaş 16 Haziran 2024 Öğrenecek olsa fabrika yazılım yüklemez salardı öğren de gel diye 4 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 17 Haziran 2024 Paylaş 17 Haziran 2024 Bu işi araştırdım ama kafamda karışmadı değil Bu adaptasyon adı altında yapılan işlem aslında şanzımn ile alakalı değil ve obd portuna bağlanmadan yolda giderken siz kendinizde yapabiliyorsunuz 1.nesil jaz, 2008 sonu ve yine aynı dönmede satılan honda citylerde geçerli Bu işlem 2011 sonunda satışı başlayan cvt jazz larda olmuyormuş Devir dalgalanması ya da rölanti sorunu olan araçlarda bu işlem sonrası düzelme oluyormuş 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Haziran 2024 Paylaş 17 Haziran 2024 Ali Gülmez yazdı: Bu işi araştırdım ama kafamda karışmadı değil Bu adaptasyon adı altında yapılan işlem aslında şanzımn ile alakalı değil ve obd portuna bağlanmadan yolda giderken siz kendinizde yapabiliyorsunuz 1.nesil jaz, 2008 sonu ve yine aynı dönmede satılan honda citylerde geçerli Bu işlem 2011 sonunda satışı başlayan cvt jazz larda olmuyormuş Devir dalgalanması ya da rölanti sorunu olan araçlarda bu işlem sonrası düzelme oluyormuş desene seçeneklerin bulunuğu hafıza modülünden çalmışlar, servisteki sistemden yüklüyorlar, tasarrufa gitmişler ama dolaylı yoldan para kazanıyor capanlar Yorum bağlantısı
Recommended Posts