İçeriğe Yönlendir

Mondeo 2006 MK3 2.0 TDCi Buji Işığı Yanıp Sönmesi ve Stop


Özgün Önder

Recommended Posts

Özgün Önder

Herkese Merhabalar,

 

 

Daha önce de belli konularda yazdığım gibi 2006 model Mondeo 2.0 TDCi Otomatik araç sahibiyim. Bundan 2 ay gibi bir süre önce aracım ile kuzey marmara otoyolunda giderken, hızım 140'a yaklaştığında birden ısıtma bujisi yanıp sönmeye başladı ve araç daha fazla hızlanmadı. Arabayı durdurup tekrar çalıştırdığımda ışık yanmıyordu ve normal gidiyordum, taki yine hızımı arttırdığımda aynı sorun oluştu. İlerleyen zamanlarda bu durum şu hale dönüştü, hafif rampa da olsa araba yüke girdiğinde yine ışık yanıp sönmeye başlıyor ve araba stop ediyor. Mecbur sağa çekip çalıştırıp devam ediyorum. Aracın vitesini manuele alıp düşük vites yüksek devirde rampa çıkarken sorun olmuyor, haliyle fazla hız da yapamıyorum. Biliyorum ki vitesi "D" ye çeksem, araba vites arttıracak ve yine aynı sorun olacak. Bu süreçte aracımdan siyah duman da normale göre daha çok çıkmaya başladı. 

 

 

Ben bu sorunun turbo devreye girdiğinde verimli çalışmadığını ve bu yüzden oluştuğunu sanıyorum, aklıma turbo hortumunda delik vb olma ihtimali de gelmedi değil. Biraz soruşturdum, akışmetre diyen oldu, enjektör diyen oldu ve tabii ki en sonunda doğru sonuçlara ulaşabilmek için sizlerin fikrini almaya karar verdim. 

 

 

Sizce bu sorun neden olur, çözümü nedir ve son olarak İstanbul Avrupa yakasında yönlendirebileceğiniz birileri var mıdır?

 

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Aracı bilgisayara bağlayıp çıkan arıza kodlarına bakmak lazım ama araç size ilk uyarıyı vermiş. İlk etapta kızdırma bujilerini kontrol ettirmeniz lazım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Geçmiş olsun,

O kasa Mondeo tecrübesi olan usta ile teşhis yaptırmak lazım. Elinde ids vs olup hata okuyabilen.

 

Mekanik mi elektronik mi arıza anlamak lazım.

 

Kızdırma  bujisi, maf sensörü,  map sensörü, turbo selenoidi,

 

Peşine mekanik turbo ve turbo hattı kontrolü vs

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Mondeo mk3 arabalarda Kızdırma bujisi ışığı yakıt/hava sisteminde bir sıkıntı olursa yanar. Başka türlü yanmaz. Kızdırma bujilerini ellemeyin. 

 

Aracınız yüke bindiğinde turbo hortumlarında bir yırtık vs. varsa bu genişliyordur araba hava karışımı bozuluyordur. Hortumları kontrol ettirin. Ucuzdan pahalıya doğru gidin.

 

6-7 tane hortum var, önce Intercooler'dan EGR ye gelen hortuma bakın. 

 

Ama arabada sabah zor çalışma, beyaz duman, rolanti bozukluğu vs varsa doğru enjektör pompacıya. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgün Önder
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Mondeo mk3 arabalarda Kızdırma bujisi ışığı yakıt/hava sisteminde bir sıkıntı olursa yanar. Başka türlü yanmaz. Kızdırma bujilerini ellemeyin. 

 

Aracınız yüke bindiğinde turbo hortumlarında bir yırtık vs. varsa bu genişliyordur araba hava karışımı bozuluyordur. Hortumları kontrol ettirin. Ucuzdan pahalıya doğru gidin.

 

6-7 tane hortum var, önce Intercooler'dan EGR ye gelen hortuma bakın. 

 

Ama arabada sabah zor çalışma, beyaz duman, rolanti bozukluğu vs varsa doğru enjektör pompacıya. 

 

 

az önce Osman usta ile konuştum, ışık hortumdan vb yanmaz, enjektördür, enjektör düzgün tamir olmuyor, mutlaka geri bozuluyor dedi. yola gideceğim bakamam dedi.

 

beyaz duman, zor çalışma, rölanti bozukluğu yok. sizin tezinizdeki hortum olayı bana da daha mantıklı gelmeye başladı. bu arada egr yi daha önce kapattırmıştım. 

 

ilk başlarda aracın stop etmemesi, gittikçe daha kolay şekilde ışığın yanması ve sonradan stop etmeye başlaması da yırtığın gittikçe artıyor oluş ihtimalini kuvvetlendiriyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fatih ÇOLAK

Turbo sisteminde sorun olsa düşük devirlerde de yapar stop etmesine sebep olmaz. Bence sorun yakıt sistemi- muhtemelen mazot pompası. 

Özgün Önder yazdı:

 

az önce Osman usta ile konuştum, ışık hortumdan vb yanmaz, enjektördür, enjektör düzgün tamir olmuyor, mutlaka geri bozuluyor dedi. yola gideceğim bakamam dedi.

 

beyaz duman, zor çalışma, rölanti bozukluğu yok. sizin tezinizdeki hortum olayı bana da daha mantıklı gelmeye başladı. bu arada egr yi daha önce kapattırmıştım. 

 

ilk başlarda aracın stop etmemesi, gittikçe daha kolay şekilde ışığın yanması ve sonradan stop etmeye başlaması da yırtığın gittikçe artıyor oluş ihtimalini kuvvetlendiriyor.

250kpa basınç var hocam- turbo max gücündeyken- yani yavaş yavaş yırtılma olmaz. Direk yırtılır basınç düşer. Alt devirlerdenen itibaren sorunu hissedersiniz. 

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Hortum olduğunu zannetmiyorum geçen patlattım ışık yakmadı. Muhtemelen enjektör arızası 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Keskin yazdı:

geçen patlattım ışık yakmadı

patlama sesi çok güzeldi yine yapalım

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Çağlar Bayur yazdı:

patlama sesi çok güzeldi yine yapalım

Servet abide duman eklesin. :bomb:

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Çağlar Bayur yazdı:

patlama sesi çok güzeldi yine yapalım

mavi renk hortum alalım onlar daha iyi ses çıkartıyormuş.

Ersen Tapan yazdı:

Servet abide duman eklesin. :bomb:

o na duman de marmara bölgesini sis bassın

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ersen Tapan yazdı:

Servet abide duman eklesin. :bomb:

nükleere gider bu iş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Özgün Önder

her zamanki gibi İstanbul'da kalıcı bir çözüm bulamadım, tamirciler ya çözümü bulamıyor ya da uğraşmak istemiyor. 

 

Tuncay Usta ile görüştüm aracı çekici ile Ankara'ya göndereceğim.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Harun Kocaçalışkan
Özgün Önder yazdı:

her zamanki gibi İstanbul'da kalıcı bir çözüm bulamadım, tamirciler ya çözümü bulamıyor ya da uğraşmak istemiyor. 

 

Tuncay Usta ile görüştüm aracı çekici ile Ankara'ya göndereceğim.

Sonuç ne oldu?

Yorum bağlantısı
Özgün Önder
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Sonuç ne oldu?

 

şu notları yazdım, geçen perşembe araç oraya vardı, şu an beklemedeyim

 

1. Yoldayken araba yüke girince ısıtma bujisi yanıp sönüyor ve araba stop ediyor, sağa çekip duruyorum, çalıştırınca devam ediyor, ama gaza yüklenemiyorum
2. ⁠Sağ ön krank, gergi tarafı çok sesli çalışıyor
3. ⁠klima soğutmuyor, çalıştırınca krank gergi tarafından değişik bir ses geliyor
4. ⁠eskiden sadece arada hafif siyah duman atardı, duman çoğaldı ve gri gibi bir renkte geliyor (önemli)
5. ⁠karter kapağı yamuk sorun olur mu bilmiyorum
6. ⁠motorun her yerinden yağ kaçağı var, geçen muayeneden geçmişti ama şimdi muayeneye girecek geçmeyebilir (kaçak olmasın artık)
7. sabah zor çalışıyor
8. ön takım çok ses yapıyor
9. Direksiyon çok sert, ses yapıyor
10. Sağ dikiz aynasına dün otoparkta vurmuşlar, değişmeli
11. Sağ camın yanındaki çıtaların çıkması bulunursa değiştirilmeli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Özgün Önder

Son durum,

 

enjektörler ve yakıt pompası revizyon oldu, sadece bunların bedeli şimdilik 30.000 tl, devamı için ne olacak belli değil beklemeye devam ediyorum.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Özgün Önder

Arkadaşlar tekrar selam, arabayı bugün teslim aldım, yapılan işlemler ve ücretleri sırasıyla:

 

pompa ve enjektör revizyonu: 30.000

direksiyon kutusu revizyonu: 6000

rot ayarı: 450

alternatör kafası: 2500

krank kasnağı: 2750

v kayış gergisi: 2500

v kayışı: 350

v kayış bilyası 3 adet: 750

motor yağı 5.5 lt: 1500

yağ, hava, polen filtreleri, balata spreyi: 850

direksiyon yağı: 250

sağ rot kolu ve rot başı: 450

işçilik: 7500

klima gazı: 800

 

olmak üzere düz 55.000'e mal oldu.

 

aracı aldıktan sonra 200km yol yaptım, gerçekten başka bir arabaya biner gibiydim, yarın da 450km yol yapacağım umarım sorun çıkmaz.

 

herkese destekleri için teşekkürler, fiyatlar ve yapılanlar hakkında yorumlarınız olursa görmekten memnun olurum.

 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Özgün Önder

Selam tekrardan,

 

dün 500km daha yol yapmam gerekti, arabanın gidişinde hiç bir sorun yok, ilk günkü keyfi alıyorum (araç 9 yıldan uzun süredir bende)

 

ancak dün sabah ilk çalıştırırken marşı biraz geç aldı (bu sabah tekte çalıştı neden öyle oldu dün anlamadım)

 

ve dün akşam klima ve yüksek sesli müzik açık bir şekilde bırakıp markete girdim, döndüğümde akü lambası yanıyordu, stop edip tekrar çalıştırdığımda sorun yoktu, bu sabah da sorunsuz 40 km yol yaptım..

 

kullandıkça gelişmeleri yazmaya devam edeceğim,

 

herkese iyi günler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Özgün Önder yazdı:

döndüğümde akü lambası yanıyordu,

acilen şarj kontrol

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgün Önder
Çağlar Bayur yazdı:

acilen şarj kontrol

bir kere yaktı bir daha yakmadı henüz ama cumartesi bir baktırayım.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Özgün Önder yazdı:

bir kere yaktı bir daha yakmadı

Devamı gelecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Özgün Önder yazdı:

bir kere yaktı bir daha yakmadı henüz ama cumartesi bir baktırayım.

genelede öyle başlar, aniden yolda kaldım derler ya aslında bir göz kırpmıştır gösterge, riski var

Yorum bağlantısı
Özgün Önder

İstanbul'da tavsiye edeceğiniz elektrikçi var mıdır acaba? Tercihen Avrupa yakası?

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Özgün Önder
(düzenlendi)

burada doğru düzgün güvenebileceğim birisini bulamadığım için perşembe günü Ankara'ya gidip cuma sabahı Tuncay ustaya bırakacağım aracı, bu arada akü ışığı aracı günlük aktif kullanmama rağmen (sorun olacak mı görmek için yaklaşık 2000 km yaptım) o günden beri bir daha yanmadı..

tarihinde Özgün Önder tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...