İçeriğe Yönlendir

MG E-HS Plug-in Hibrit Bilgilendirme


Ali Gülmez

Recommended Posts

Ali Gülmez

Arkadaşım yurtdışında bu aracı kiralayınca dikkatimizi çekti

1.5 turbo motor ile elektrik motoru kombine edilmiş

Toplam güç 258 hp 

Benzinli motor için 6 vites elektrikli motor için 4 vites var toplam 10 vites diye lanse ediyorlar

16.6 kw batarya ile tek şarjda benzinli motor kapalı 52 km yol gidiyorsunuz

1.7 tonluk aracın ortalama benzin tüketimi 1.8 lt

2023 model fiyatı 2.13 milyon 2024 model gelmemiş fiyatı yok

E-HS - MG Türkiye (mg-turkey.com)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Ali Gülmez yazdı:

Arkadaşım yurtdışında bu aracı kiralayınca dikkatimizi çekti

1.5 turbo motor ile elektrik motoru kombine edilmiş

Toplam güç 258 hp 

Benzinli motor için 6 vites elektrikli motor için 4 vites var toplam 10 vites diye lanse ediyorlar

16.6 kw batarya ile tek şarjda benzinli motor kapalı 52 km yol gidiyorsunuz

1.7 tonluk aracın ortalama benzin tüketimi 1.8 lt

2023 model fiyatı 2.13 milyon 2024 model gelmemiş fiyatı yok

E-HS - MG Türkiye (mg-turkey.com)

 

Şu anda bu modelin sadece benzinli versiyonu satışta gözüküyor. Onda da yakıt tüketimi ve şanzımanın ilk viteslerdeki kararsızlığı olumsuz olarak değerlendirilmiş. Bu hibrit olan modeli çok daha mantıklı gibi. Şanzımanları farklı sanırım. Tüketim daha düşük ve daha performanslı. Malzeme kalitesi için olumlu yorumlar var. Ancak satışta yok maalesef.

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Serkan Özmen yazdı:

 

Şu anda bu modelin sadece benzinli versiyonu satışta gözüküyor. Onda da yakıt tüketimi ve şanzımanın ilk viteslerdeki kararsızlığı olumsuz olarak değerlendirilmiş. Bu hibrit olan modeli çok daha mantıklı gibi. Şanzımanları farklı sanırım. Tüketim daha düşük ve daha performanslı. Malzeme kalitesi için olumlu yorumlar var. Ancak satışta yok maalesef.

Arkadaşım italya da kiraladı 

120 km ile giderken foto attı 

Ortalama hızı 86 

72 dk yol gitmiş ortalaması 9.9

Araç uzun yolda giderken elektrik motoru batarya boş iken destek vermediği için 1.5 tgdi motor yakıtı içiyor gibi

Şehir içinde batarya dolu ise az yakıyor belli ki

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gülmez yazdı:

Arkadaşım yurtdışında bu aracı kiralayınca dikkatimizi çekti

1.5 turbo motor ile elektrik motoru kombine edilmiş

Toplam güç 258 hp 

Benzinli motor için 6 vites elektrikli motor için 4 vites var toplam 10 vites diye lanse ediyorlar

16.6 kw batarya ile tek şarjda benzinli motor kapalı 52 km yol gidiyorsunuz

1.7 tonluk aracın ortalama benzin tüketimi 1.8 lt

2023 model fiyatı 2.13 milyon 2024 model gelmemiş fiyatı yok

E-HS - MG Türkiye (mg-turkey.com)


wltp verileri plugin hibritte saçmalıyor :) 

 

100km’de 1,8lt yakabilir ama 1000km’de şarj olmadan? 
 

yine de az yakıyordur tabi

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


wltp verileri plugin hibritte saçmalıyor :) 

 

100km’de 1,8lt yakabilir ama 1000km’de şarj olmadan? 
 

yine de az yakıyordur tabi

 

Aynen, katalog verileri bize uymuyor maalesef. Bizde her gün şarja takılacak yer ve imkan kısıtlı oluyor genelde. Müstakil ev lazım :) 

 

Bu arada Mehmet Şimşek geçen gün ışığı gösterdi bize. Yakında karbon salınım vergisi gelirse şaşırmayalım. Sanırım yavaştan tam elektrikli araca geçme zamanı yaklaşıyor :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serkan Özmen yazdı:

Yakında karbon salınım vergisi gelirse şaşırmayalım

onun arka planı, evropaya mal ihraç eden üreticinin bacasından çıkan gazın emisyon kriterlerini aşması sonucu ilave para ödeyerek maliyetinin dışardaki üretici ile rekabet edememesini sağlamak işin başlangıcı da, fransanın imal ettiği filtreleri zorla ingiltereye satmış olmasından geri alınan intikam, bize sonuçta ilave maliyet olarak yansırken mısırdaki piramitin fotosunu çekmeye giden turistleri taşıyan uçağın egzosuna bakan yok .

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

onun arka planı, evropaya mal ihraç eden üreticinin bacasından çıkan gazın emisyon kriterlerini aşması sonucu ilave para ödeyerek maliyetinin dışardaki üretici ile rekabet edememesini sağlamak işin başlangıcı da, fransanın imal ettiği filtreleri zorla ingiltereye satmış olmasından geri alınan intikam, bize sonuçta ilave maliyet olarak yansırken mısırdaki piramitin fotosunu çekmeye giden turistleri taşıyan uçağın egzosuna bakan yok .

Mısıra giderkene bişey yakmıyor. Boşta sallanıyor

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Mısıra giderkene bişey yakmıyor. Boşta sallanıyor

dönüşte dedik zaten :onder: giderken yokuş aşşaaaabilioz haritaya baktık

  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ali Ünal

Elektrikli araçların yaygınlaşması, mevcut akaryakıt fiyatları, avrupa da dizel motorların kalkmaya başlaması gibi durumlar nedeniyle hibrit araçlar tercih sebebi olmaya başladı bu nedenle aracı almayı düşünenler için yada bir gün param yeterse alabilirim diyenlere hitaben kullanıcı yorumu yapabilecek forum üyelerimiz varmı? sorunları var mı kullanım maliyeti nedir servis bakım arıza giderme maliyetleri gibi. forumumuzun üstatları bu arabayı alır mı mesela. almam diyenler neden almam diyor gibi. forum olarak bu hibrit meselesine özellikle phev modeller konusunda genel düşünce nedir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Neden byd değil de mg? İkisinin teknik incelemesini yaptınız mı? 
 

 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Ünal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Neden byd değil de mg? İkisinin teknik incelemesini yaptınız mı? 
 

 

Byd konusunda detaylı inceleme yapmadım. Düşünceme göre elektrikli araçlar için 10 yıl gibi bir süre gerekiyor 3 aşağı 5 yukarı. Hibrit modeller bu zaman için harika seçenekler ve geçiş sürecinde kullanılması gerektiği düşüncesindeyim. Tam hibrit modeller yada phev modeller bu süreçte alınabilesi araçlar. Tam hibrit olacaksa Toyota hem donanım hem yazılım konusunda 1 numara ama performans konusu düşündürüyor birde Corolla cross olsun c-hr olsun iç hacim oturma pozisyonu 4-5 yetişkin uzun yol yapma konusundaki sıkıntıları geri adım atmama neden oluyor. Mg dememdeki neden phev olması ve uzun yol içinde hem performans hemde konfor anlamında üst sınıfa yakın olması. Byd konusunu araştırmadım ama o konuda birşeyler bekleniyor diye duydum. Ülkeye tam manasıyla giriş yapması halinde piyasayı alt üst edecek deniyor. Şu sıralar sıfır almaya gücüm yetmiyor. 2. El içinde açıkcası byd modellerine bakmadım. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Byd sistemi toyota. uzun yolda pili %60 civarı sabitlersiniz. Gaza yüklenince koltuğa yapıştırır. Corolla cross ile karıştırmayın. 
 

mg’nin sistemi basit. Volvo, mercedes, hyundai, reno ve diğerleri gibi.
 

Benzinli motor > Elektrik motor > şanzıman > teker

 

dolayısıyla çok fazla dişli çok fazla kavrama çok fazla risk. 


basit derken, kurgu basit olunca sonuç karmaşık çıkıyor. 

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu


Bayinin elinde kalmamış. En son geçen hafta 2,09 milyona satmışlar. Biraz anlatır mısınız, çok yeni bir teknoloji dedim. 
 

abi vw’de 3-4 milyona satılacak arabayı 2 milyona veriyoruz dediler. 
 

tek savunma bu. Başka bilgi yok. 

 

motor, kavrama, çift kavramalı vites, 4 vitesli elektrik motoru, diferansiyel şeklinde güç aktarımı var. Benim anladığım böyle

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


ne bir tork grafiği, ne bir animasyon, ne bir mekanik bilgi. Hiçbir şey yok. Çince sitelerde de yok. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...