Tansu Kalafatoğlu 6 Haziran Yazar Paylaş 6 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: bitişin önemi yok ki? Maksimum teker motoru dönüş hızının üstünde sağ sol yapıyor çocuk. O şekilde sağ sol yapılmaz. Otoparktan çıkarken yolu uzatmamak için bir noktada çok hızlı direksiyon çeviriyorum. Yoksa araç dönmüyor. Zararlı mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 6 Haziran Paylaş 6 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: bitişin önemi yok ki? Maksimum teker motoru dönüş hızının üstünde sağ sol yapıyor çocuk. O şekilde sağ sol yapılmaz. mekanik direksiyonla çok daha uzun sürerdi hocam haklısınız. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Haziran Paylaş 6 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: Otoparktan çıkarken yolu uzatmamak için bir noktada çok hızlı direksiyon çeviriyorum. Yoksa araç dönmüyor. Zararlı mı? yarım saniyede 3 tur çevirebiliyor musun? Tansu Kalafatoğlu yazdı: Otoparktan çıkarken yolu uzatmamak için bir noktada çok hızlı direksiyon çeviriyorum. Yoksa araç dönmüyor. Zararlı mı? Evet zararlı. ben dururken hiç çevirmem. Lastiğe zararlı, mekaniğe zararlı çevreye doğaya zararlı. o yüzden gittim kara direksiyonlu 2.5 tonluk land rover aldım. lastiklere 50 hava basıyorum. Direksiyon ağır değil mi diyorlar benim için farketmiyor. Durduk yerde çevirmiyorum. Mecbur kalmadıkça. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Haziran Paylaş 6 Haziran 1994 yılından beri ucaklar Fly Bye Wire sistemle çalışıp , İlk geliştirmelerinde kazalar çokca yaşanmıştır. En meşhuru ise Air France Flight 296 kazası. Ucak iniceğini zannedip ormana dalmış. Oysaki içerdeki pilot ucağı alçak ucuş için gösteri yapıyordu. Airbus pilotun tüm komutlarını görmezden gelip alçalmaya geçip 2 kişinin ölmesine sebeb oldu. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 6 Haziran Paylaş 6 Haziran uçaklarda her kontrolcüye ait bilgisayarın en az bir yedeği olduğu gibi fly by wire için tamamen yaşanacak bir arıza için yedek mekanik sistem bile mevcut. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Haziran Paylaş 6 Haziran Mehmet Cihat yazdı: uçaklarda her kontrolcüye ait bilgisayarın en az bir yedeği olduğu gibi fly by wire için tamamen yaşanacak bir arıza için yedek mekanik sistem bile mevcut. 6 tane bilgisayar var. 2+2 ve +2 acil. ve bunlar ayrı ekiplerce ayrı programlama dilinde geliştirilmek durumunda. komparatör var sonuçlar aynı vermiyorsa hata mesajı alıyorsun koruma uygulamasına geçiyor. komparatör var sonuçlar aynı vermiyorsa hata mesajı alıyorsun koruma uygulamasına geçiyor. ders notumuzdan 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Haziran Paylaş 6 Haziran Mehmet Cihat yazdı: uçaklarda her kontrolcüye ait bilgisayarın en az bir yedeği olduğu gibi fly by wire için tamamen yaşanacak bir arıza için yedek mekanik sistem bile mevcut. Bu kazada arızalı birşey yoktu. Algoritma eksikti. Airbus mühendisleri en kaba haliyle " Ucak bir piste yaklaşıyor ve alçalıyor ise inecektir" şeklinde algoritma yazmış. Uçakta bunu uygulamış. Yeterince tecrübe birikmemiş. Kimse bu ucağın bir low pass yapabileceği ihtimalini düşünmemiş. Aslında To/ga yapabilirlerdi ama algoritma uzun süre düz uçulunca inişe devam etmiş. Tabi pilotlarda acemi işte uçağa yabancılar. To/ga butonuna çok geç basmışlar. To/ga motora maksimum güç veren bir geri kalkış prosedürü daha geniş açıklama internette bulunabilir. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Haziran Yazar Paylaş 7 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: yarım saniyede 3 tur çevirebiliyor musun? Evet zararlı. ben dururken hiç çevirmem. Lastiğe zararlı, mekaniğe zararlı çevreye doğaya zararlı. o yüzden gittim kara direksiyonlu 2.5 tonluk land rover aldım. lastiklere 50 hava basıyorum. Direksiyon ağır değil mi diyorlar benim için farketmiyor. Durduk yerde çevirmiyorum. Mecbur kalmadıkça. dururken değil, yavaş giderken 1sn’de tam sağ yapabiliyorum. Zararlı mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Haziran Paylaş 7 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: dururken değil, yavaş giderken 1sn’de tam sağ yapabiliyorum. Zararlı mı? Hayır niye olsun? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Haziran Yazar Paylaş 7 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: Hayır niye olsun? Geri manevra yapmadan dönebilmek için u dönüyorum hızlıca Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Haziran Paylaş 7 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: Geri manevra yapmadan dönebilmek için u dönüyorum hızlıca zararlı değil dedik ya? niye olsun dediğim o. 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 7 Haziran Paylaş 7 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: dururken değil, yavaş giderken 1sn’de tam sağ yapabiliyorum. Zararlı mı? Otomatik park eden araçların direksiyon manevrası da aynı şekilde, çok hızlı çeviriyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Haziran Paylaş 7 Haziran Bunlarda bulanık mantık prensibi vardır değil mi Mehmet Hocam? https://rosap.ntl.bts.gov/view/dot/40426/dot_40426_DS1.pdf? var demiş. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Haziran Paylaş 7 Haziran Evren Erakçora yazdı: Bunlarda bulanık mantık prensibi vardır değil mi Mehmet Hocam? https://rosap.ntl.bts.gov/view/dot/40426/dot_40426_DS1.pdf? var demiş. Bulanık mantık kullanacak bir yer değil gibi görünüyor ama bazı ikincil parametreleri kestireceksen mesela ABS nasıl davranacak sen direksiyonu "bööle" çevirirsen o zaman faydalı olabilir. Bulanık mantık artık yerini makine öğrenmesine bıraktı biraz da son zamanda. Karmaşık kararlar alınması gerekiyor ve formülü yok ise bulanık olabilir. Bu mevcut direksiyonda bulanık gerektirecek durum göremiyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Haziran Paylaş 7 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: dururken değil, yavaş giderken 1sn’de tam sağ yapabiliyorum. Zararlı mı? nasıl da heyecanlı sürüşler bunlar dil altı hapımı alayım ben 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Haziran Yazar Paylaş 7 Haziran Çağlar Bayur yazdı: nasıl da heyecanlı sürüşler bunlar dil altı hapımı alayım ben geri geri 35’le giderken beklerim 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 7 Haziran Paylaş 7 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: geri geri 35’le giderken beklerim Yapma öyle şeyler, şanzımanı kırarsın Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Haziran Yazar Paylaş 7 Haziran Murat Sahın yazdı: Yapma öyle şeyler, şanzımanı kırarsın Uzayda bükülme gibi bir şey o dediğin Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Haziran Paylaş 7 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: Uzayda bükülme gibi bir şey o dediğin Charles Bronson da kimmiş.. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Haziran Paylaş 7 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: Uzayda bükülme gibi bir şey o dediğin mars ın yörüngesi lineer mi? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 7 Haziran Paylaş 7 Haziran Çağlar Bayur yazdı: mars ın yörüngesi lineer mi? Aslında lavabodaki bilye gibi güneşe gidiyordur da şu an ölçemem meşgulüm 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Haziran Yazar Paylaş 7 Haziran Çağlar Bayur yazdı: mars ın yörüngesi lineer mi? Ons’un yörüngesi kaydı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Haziran Paylaş 7 Haziran İlkay Başaran yazdı: lavabodaki bilye gibi 100 kişiye sorsak o ne der Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 7 Haziran Paylaş 7 Haziran Çağlar Bayur yazdı: 100 kişiye sorsak o ne der Mükemmel bir düzen var der. Mesela vücutta mükemmel yaratılmış der. 30 yaşında bel fıtığı 35 te de boyun fıtığı ameliyatı olur. Kuyruk sokumu neden var dersin çay var içen mi der. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts