İçeriğe Yönlendir

PPF Kaplama ve Ekspertiz


Mustafa Karahan

Recommended Posts

Mustafa Arıkan
Mehmet Göktürk yazdı:

Peki ppf çizilmiyor mu?

Daha zor çiziliyor ama çizilse bile ısı uygulandığında kendini yenileyerek çizik kayboluyor. Esprisi bu zaten

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Benim hanımın arabada kaputta ve sağ ön kapıda ppf kaplama var çünkü sağına ablası park ediyor ve kapısını viyana kapılarını zorlayan ecdadımız gibi açıyor. Göçecekse bile boyası sağlam kalsın diyerek sağ kapıyı kaplattık mecbur.. 

 

  • Mutlu 9
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Cem Işık yazdı:

Benim hanımın arabada kaputta ve sağ ön kapıda ppf kaplama var çünkü sağına ablası park ediyor ve kapısını viyana kapılarını zorlayan ecdadımız gibi açıyor. Göçecekse bile boyası sağlam kalsın diyerek sağ kapıyı kaplattık mecbur.. 

 

Plakayı alalım. 😁

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
Mehmet Göktürk yazdı:

Peki ppf çizilmiyor mu?

Daha önce birkaç aracımda tecrube ettiğim için bir kaç kelam edeyim.

PPF ler 2 çeşit oluyor TPH ve TPU gibi. Ben en son aldığımı kaplatmadım ama diğerlerini sahibi aldığı gün kaplatmış. Bu arada renk değişimi olan kaplamaya ben de karşıyım sevmem yani. Bahsettiğim şeffaf kaplama olayı. Aradaki fark genel oalrak esneklik ve kalınlık farkı diyebiliriz. 

Avantajı boyayı korumak. Gerçekten bazen kaportanın içine göçtüğü durumlarda bile PPFi kaldırınca boyanın hiç bir zarar görmeden kaldığını müşahede ettim. Göçük tamiri de yapılınca boyalı parçanız olmuyor. Boya takıntısı olan bir alıcı ve ya satıcı için avantajlı olabilir. Sanırım zaten ana amaç da bu. 

Bununla birlikte elbette kaplama da fırça vs vurursanız çiziliyor ancak özellikle TPU kaplamalar güneş ısısı yada ısıtıcı cihazlara maruz kaldıklarında çok bariz olmadıkça çizikleri kendiliğinden kaybetme özelliğine sahiptir. O nedenle aracınızı güzel bir şampuanla yıkatıp güneşe bırakırsanız özellikle yaz aylarında gerçekten pırıl pırıl bir arabaya binmeniz olasıdır. TPH kaplamalara göre çok daha esne k yapıları olup delinmesi zor bir malzemedir.

TPH kaplamalar ise özellikle daha kalın oldukları için bazen daha iyi koruma sağlamakla birlikte, kaplamayı yapan için bir tık daha zor ve boşluk vs kalma ihtimali bir tık daha yüksektir. Ayrıca bu kaplama çok fazla güneş ışığına ve soğuk sıcak farkına maruz kalırsa o durumda solma sararma potansiyeli olan ürünlerdir. Özelikle bölgesel kaplama yaptırmış iseniz o durumda yıllar geçtikçe renk farkları ile karşılaşmanız olasıdır. Ayrıca 2 yada 3 yıl içinde söktürüp yenilememeniz durumunda söküm esansında boyaya zarar verme olasılığı da çok yüksek olmasa da vardır. 

Expertiz olayında zaten kullanılan ölçüm cihazının mantığı karşılaştırma yapmak olduğu için ciddi sorun yaşayan duymadım. Ben de yaşamadım. Sonuçta kalınlık farkı olan bölgeler belli olacaktır. Eğer geçmişi bilinen bir araç ise içiniz rahat alınabilir diye düşünüyorum. En azından benim için öyle. 

Bunlar benim hem kendi aracımda hem de gördüğüm duyduğum olaylarla tecrube ettiklerim. Paylaşmak istedim. Yanlış bir şey dememişimdir umarım. Belki terminoloji hataları olabilir. İşin uzmanı değilim sonuçta. 

Saygılarımla.... 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Cem Dilmen yazdı:

Daha önce birkaç aracımda tecrube ettiğim için bir kaç kelam edeyim.

PPF ler 2 çeşit oluyor TPH ve TPU gibi. Ben en son aldığımı kaplatmadım ama diğerlerini sahibi aldığı gün kaplatmış. Bu arada renk değişimi olan kaplamaya ben de karşıyım sevmem yani. Bahsettiğim şeffaf kaplama olayı. Aradaki fark genel oalrak esneklik ve kalınlık farkı diyebiliriz. 

Avantajı boyayı korumak. Gerçekten bazen kaportanın içine göçtüğü durumlarda bile PPFi kaldırınca boyanın hiç bir zarar görmeden kaldığını müşahede ettim. Göçük tamiri de yapılınca boyalı parçanız olmuyor. Boya takıntısı olan bir alıcı ve ya satıcı için avantajlı olabilir. Sanırım zaten ana amaç da bu. 

Bununla birlikte elbette kaplama da fırça vs vurursanız çiziliyor ancak özellikle TPU kaplamalar güneş ısısı yada ısıtıcı cihazlara maruz kaldıklarında çok bariz olmadıkça çizikleri kendiliğinden kaybetme özelliğine sahiptir. O nedenle aracınızı güzel bir şampuanla yıkatıp güneşe bırakırsanız özellikle yaz aylarında gerçekten pırıl pırıl bir arabaya binmeniz olasıdır. TPH kaplamalara göre çok daha esne k yapıları olup delinmesi zor bir malzemedir.

TPH kaplamalar ise özellikle daha kalın oldukları için bazen daha iyi koruma sağlamakla birlikte, kaplamayı yapan için bir tık daha zor ve boşluk vs kalma ihtimali bir tık daha yüksektir. Ayrıca bu kaplama çok fazla güneş ışığına ve soğuk sıcak farkına maruz kalırsa o durumda solma sararma potansiyeli olan ürünlerdir. Özelikle bölgesel kaplama yaptırmış iseniz o durumda yıllar geçtikçe renk farkları ile karşılaşmanız olasıdır. Ayrıca 2 yada 3 yıl içinde söktürüp yenilememeniz durumunda söküm esansında boyaya zarar verme olasılığı da çok yüksek olmasa da vardır. 

Expertiz olayında zaten kullanılan ölçüm cihazının mantığı karşılaştırma yapmak olduğu için ciddi sorun yaşayan duymadım. Ben de yaşamadım. Sonuçta kalınlık farkı olan bölgeler belli olacaktır. Eğer geçmişi bilinen bir araç ise içiniz rahat alınabilir diye düşünüyorum. En azından benim için öyle. 

Bunlar benim hem kendi aracımda hem de gördüğüm duyduğum olaylarla tecrube ettiklerim. Paylaşmak istedim. Yanlış bir şey dememişimdir umarım. Belki terminoloji hataları olabilir. İşin uzmanı değilim sonuçta. 

Saygılarımla.... 

hocam yazdıklarınız çok doğru tph dan uzak durmak lazım çünki ömrü kısa en fazla 5 yıl içinde söktürmek lazım

instagramda detailfail de çok güzel bilgilendirme postları var

tph ları da tpu diye millete satıyorlar farkı nasıl anlaşılır diye testleri bile var

tpu larında markalı ve markasız olmak üzere piyasada farklı kaliteleri var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

Cevaplarınız için tek tek teşekkür ediyorum. Hatta sorarken aklıma gelmeyen şeylerde sorulmuş söylenmiş 😊 

Benim kafamda artık masrafı benden sonraki sahibi için yaptırıyorum mantığı oluştu. Bu kaplama işi de böyle. Bir sonraki sahibini mutlu etsin diye sanki 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ali Gülmez yazdı:

Bir full kaplama 50 bin tl den başlıyor ortalam

Ekimde 70er bin liraya kaplattık 2 arabayı. Stek marka

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici

Kalitesizden uzak durmak lazım. Yapışkanı kaportaya çıkıyor. Kalitelisi de felaket pahalı. 3 parça 15-30k olmamalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Mehmet Göktürk yazdı:

evet onlara hayvan diyoruz. ama düşünsene arabayı korudun.. ne oldu? korudun.. yaşlandın.. plastikli plastikli bindin. sonraki sahibi sevinecek. Naylonlu koltuktan farkı az bence. Ama dersin ki ayrı renk mat filim felan onu bilemem olabilir. 

20 sene önce ben de dikkat ediyordum arabaya hala ederim tabi de ama eskisi kadar dert etmiyorum yıkamıyorum. vs. Çizilse ne olur ki? Biz çizilmişiz.

Arkadaşın babası Linea almisti sahini oğluna vermişti. Ondanda ben aldım nokta hata yoktu şahinde.

Adam öldü arkadas babasının arabası ile geldi şok oldum. 

5 yaşında araba arka koltuk naylonlari hala üstünde idi. Kapılar hiç acilmamis menteşe esnememis nerede ise. 

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Doğan Arşiray

ben, ikinci el de yeni model bir araba alacaksam komple kaplı arabaya asla yanaşmazdım. ister teflon ister tpu ister yaldızlı hediye kağıdı kaplı olsun. eski model kaplı arabaya ise hiç yanaşmazdım, bildiğim bir araba değilse.

Ali Gülmez yazdı:

hocam yazdıklarınız çok doğru tph dan uzak durmak lazım çünki ömrü kısa en fazla 5 yıl içinde söktürmek lazım

instagramda detailfail de çok güzel bilgilendirme postları var

tph ları da tpu diye millete satıyorlar farkı nasıl anlaşılır diye testleri bile var

tpu larında markalı ve markasız olmak üzere piyasada farklı kaliteleri var

jeep de, 0 alındığında yapılan, kaput ucunda 30 cm bant halinde 3m markalı çok da pahalı bir malzeme vardı. zaman içinde bozuldu tabi, 2009 dan beri çatladı. sökene kadar anam ağladı ancak boyayı koruduğu aşikar. resmen ton farkı var orada. ancak aracın her yerini kaplamak sadece takıntı bence.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Doğan Arşiray yazdı:

ben, ikinci el de yeni model bir araba alacaksam komple kaplı arabaya asla yanaşmazdım. ister teflon ister tpu ister yaldızlı hediye kağıdı kaplı olsun. eski model kaplı arabaya ise hiç yanaşmazdım, bildiğim bir araba değilse.

jeep de, 0 alındığında yapılan, kaput ucunda 30 cm bant halinde 3m markalı çok da pahalı bir malzeme vardı. zaman içinde bozuldu tabi, 2009 dan beri çatladı. sökene kadar anam ağladı ancak boyayı koruduğu aşikar. resmen ton farkı var orada. ancak aracın her yerini kaplamak sadece takıntı bence.

Yani görünmedikten sonra korusa da anlamı yok bence. Boyayı korumuştur kendi matlaşmıştır da ben boyayı görmüyorum ki. En ala koltuk kumaşını seçip örtü ile kullanmak gibi geliyor bana. Arabayı sıradaki sahibi için pamuklara sarıp korumak bana göre değil.

Arkadaşımın babası sıfır marea alınca (2001 yılı) arabanın koltukları söktürüp taban halısının üzerine muşamba sermişti. Kirlenmeyecekmiş. Ya kirletmeden kullan işte sıradaki arada temiz gidecek 5 lira fazlaya satacağım diye kendi arabanı kullanamadın?

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Şu anki aracımı yeniden boyatsam ilk isim kaplama olur. Kapı açmayı kapatmayı bilmeyeni ararsın araca sürtüp kaçanı mi ararsın, hain martıların harç malzemelerini mi ararsın hepsi bir dert. Bu ve benzeri sebeplerden ötürü kesin yapardım ancak ileriki yıllarda kaplamaların oluşturacağı matlik vb sebepler düşündürüyor beni. Şu anki aracımın farları şeffaf folyo kaplı. Çünkü çabuk sarariyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...