Ali Cihangiroğlu 4 Haziran Paylaş 4 Haziran Servet Aydın yazdı: Bende yazdım rakamı şişirem bari Di diod grubu bu kadar pahalı olamaz zigarayı pahalı ama, bıraksana arkadaş, hem hani emekli oluyodun Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Haziran Paylaş 4 Haziran Ali Cihangiroğlu yazdı: zigarayı pahalı ama, bıraksana arkadaş, hem hani emekli oluyodun Ali fiat 500e convertible i bi incelesene. az evvel evin önüne geldi bi tane baya güzeldi. Fikir? https://www.otomobil.fiat.com.tr/modeller/elektrikli-500e 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Haziran Paylaş 4 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: Ali fiat 500e convertible i bi incelesene. az evvel evin önüne geldi bi tane baya güzeldi. Fikir? https://www.otomobil.fiat.com.tr/modeller/elektrikli-500e fena değilmiş, liste fiyatı yüksek ama o fiyata satamazlar zaten, bana ufak gelir, bayan arabası bu reno5 i bekliyorum ben, bakalım geri dönüşümü abartıp kalitesiz iç mekan yapmazlar inşallah, helede donanım çalarlarsa o zaman elerim, hele gelsin bakalım, daha neler çıkar seneye... Aslında arabadan ziyade gidişat hoş değil, ülkenin gidişatı yani, araba falan aklımızda bile olmayabilir... 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 4 Haziran Paylaş 4 Haziran Benzin doldurur gibi bataryaları doldurabildiğimizde, o iş olur. Cepten çıkanı düşünmemek lazım çünkü eşitlerler. Hatta akaryakıt şimdikinden daha da pahalı hale gelir ki, teşvik oluşur, herkes mecbur geçer elektrikliye. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Haziran Paylaş 4 Haziran Celal Aydın yazdı: Benzin doldurur gibi bataryaları doldurabildiğimizde, o iş olur. Cepten çıkanı düşünmemek lazım çünkü eşitlerler. Hatta akaryakıt şimdikinden daha da pahalı hale gelir ki, teşvik oluşur, herkes mecbur geçer elektrikliye. Benzin doldururdan çok daha iyi dolduruyoruz. Diyelim köydesin.. hiç şehre inmeden 12 ay aracını kullanabilirsin. 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 4 Haziran Paylaş 4 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: Benzin doldururdan çok daha iyi dolduruyoruz. Diyelim köydesin.. hiç şehre inmeden 12 ay aracını kullanabilirsin. Aklıma bor geldi hocam bir an Uygulamada henüz yok, sanıyorum yarım saatte yüzde seksen şarj etmeye ulaşıldı. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Haziran Paylaş 4 Haziran Celal Aydın yazdı: Aklıma bor geldi hocam bir an Uygulamada henüz yok, sanıyorum yarım saatte yüzde seksen şarj etmeye ulaşıldı. bor bir enerji kaynağı değil. Türkiyenin doğası var güneşi var akarsuları var rüzgarı var insanları var. Birşeye ihtiyacımız yok öyle bor felan gibi. akla ihtiyacımız var sadece. 3 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 4 Haziran Paylaş 4 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: bor bir enerji kaynağı değil. Türkiyenin doğası var güneşi var akarsuları var rüzgarı var insanları var. Birşeye ihtiyacımız yok öyle bor felan gibi. akla ihtiyacımız var sadece. Sürekli bilgi kirliliği dolu paylaşımlara alıştık her mecrada. Yok bitmeyen batarya, yok 1 litre suyla 100 km. Termodinamik bunu beğendi Elektrikli araçlara dönersek, tasarruf için yapılmadılar, hele hele çevreci hiç değiller, ondan eminim. Güneş paneli, rüzgar gülü gibi ekipmanların ilk yatırım maliyeti yüksek. Kendini amorti edene kadar akaryakıt gibi bir gerçek var ortada, her zaman kolayımıza geliyor. Çağlar abinin dediği gibi LPG candır Saygılar hocam. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Haziran Paylaş 4 Haziran elektrikli araçlar çevreci. ancak akaryakıt lobisi biraz kara propaganda yapıyor. Sıfır emisyon elbette değil. Ama yarı yarıya daha çevreci. Üretimde de karbon diyorlar benzinli araç da üretilirken emisyon var. Ayrıca petrol arama ve üretiminde ve rafinasyonunda da karbon salınımı var. Hele kaya gazı vs üretiminde daha da bir çevreye zarar var. Bunları geçtim. Kabaca yarı yarıya çevreye zararsız. Enerjini yenilenebilirden (güneş) elde edersen zaten o zaman karbon etkisi sadece aracın üretimine kalıyor. O da çok uzun ömürlü artık. Güneş paneli ekipmanının maliyeti eskisi gibi yüksek değil. Geri dönüş yaklaşık 4-5 senede. 4-5 senede geri dönüş baya iyi bir dönüştür. Geçiş kolay değil. LPG candır diyen yarın öbürgün pilliyle cıstak gezerse şaşma. Elektrikli araç çevreci değil demek elektronik sigara da sağlığa zararlı demek gibi. Tesla alma niyetine girdim çıktım geçen hafta, pil ömrüne baktım 1 milyon km yi geçiyor. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Haziran Paylaş 4 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: voltajı yükseltecen inverter sonra filtre edecen bobin… 380 zaten oldu 560v. Hadi ufaktan invert ettik etti 900v. Onu bir daha 400’e indirmek ne bileyim Ali Cihangiroğlu yazdı: zigarayı pahalı ama, bıraksana arkadaş, hem hani emekli oluyodun Olmuş halim bu 1 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Haziran Paylaş 4 Haziran Servet Aydın yazdı: 380 zaten oldu 560v. Hadi ufaktan invert ettik etti 900v. Onu bir daha 400’e indirmek ne bileyim Olmuş halim bu "smuuuuth" olacak. dan dan dan dan olmayacak. 50 bin eyro nasıl alıcen adamdan. 200 volt DC araç şarjör yapmıştım bizim üniversitedeki elektrikli yaptığımız arabaya.. gayet de güzel şarjediyordu. Sonra asistan elini yaktı. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 4 Haziran Paylaş 4 Haziran ailede taycan var, tek önerim evde veya iş yerinde kendinize ait şarj istasyonu ve ikinci bir araç yoksa elektrikli işine girmeyin. şurda biraz şarj ederim, olmazsa şurda prize takarım ile olmuyor. istasyonlar devre dışı olabiliyor, içten yanmalı aracın biri işgal etmiş olabiliyor, şarja ihtiyacı olmadığı halde park eden, şarj olduğu halde çıkmaryan çok. o yüzden planlar hiç tutmuyor. en az 11kw evde yada iş yerinde kendinize ait şarj imkanı olması lazım. 22kw olursa çiçek. ikinci araca bile gerek olmayabilir. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Haziran Paylaş 4 Haziran Erdem Doğan yazdı: ailede taycan var, tek önerim evde veya iş yerinde kendinize ait şarj istasyonu ve ikinci bir araç yoksa elektrikli işine girmeyin. şurda biraz şarj ederim, olmazsa şurda prize takarım ile olmuyor. istasyonlar devre dışı olabiliyor, içten yanmalı aracın biri işgal etmiş olabiliyor, şarja ihtiyacı olmadığı halde park eden, şarj olduğu halde çıkmaryan çok. o yüzden planlar hiç tutmuyor. en az 11kw evde yada iş yerinde kendinize ait şarj imkanı olması lazım. 22kw olursa çiçek. ikinci araca bile gerek olmayabilir. dediğim gibi, şuanki şartlarda, kendine ait 220 volt ile kağnı şarj yapacak olana uyar, yok dışarda yaparım hızlı şarj dersen eziyet başlar, o da şimdilik, kullananlar azınlıkta, genele yayıldığı an zaten müstakil evi olmayan için elektrikli araba işi biter. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Haziran Paylaş 4 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: Sonra asistan elini yaktı. eğitim zaiyatı Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Haziran Paylaş 4 Haziran Çağlar Bayur yazdı: eğitim zaiyatı şimdi olsa soruşturma felan geçirirsin. o zamanla ISG yoktu. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Haziran Paylaş 4 Haziran sobaya değmeden sobadan korunulmaz der arjantinli Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 4 Haziran Paylaş 4 Haziran (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: sobaya değmeden sobadan korunulmaz der arjantinli Olmadı Arjantinli soba kullanmaz sen iyisimi yine tibetliye dön. 4 Haziran tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 5 Haziran Paylaş 5 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: elektrikli araçlar çevreci. ancak akaryakıt lobisi biraz kara propaganda yapıyor. Sıfır emisyon elbette değil. Ama yarı yarıya daha çevreci. Üretimde de karbon diyorlar benzinli araç da üretilirken emisyon var. Ayrıca petrol arama ve üretiminde ve rafinasyonunda da karbon salınımı var. Hele kaya gazı vs üretiminde daha da bir çevreye zarar var. Bunları geçtim. Kabaca yarı yarıya çevreye zararsız. Enerjini yenilenebilirden (güneş) elde edersen zaten o zaman karbon etkisi sadece aracın üretimine kalıyor. O da çok uzun ömürlü artık. Güneş paneli ekipmanının maliyeti eskisi gibi yüksek değil. Geri dönüş yaklaşık 4-5 senede. 4-5 senede geri dönüş baya iyi bir dönüştür. Geçiş kolay değil. LPG candır diyen yarın öbürgün pilliyle cıstak gezerse şaşma. Elektrikli araç çevreci değil demek elektronik sigara da sağlığa zararlı demek gibi. Tesla alma niyetine girdim çıktım geçen hafta, pil ömrüne baktım 1 milyon km yi geçiyor. Geçiş kolay olmayacak elbet, dediğim gibi benzin alır gibi dakikalar içerisinde tam şarj yapabildiğimizde, geçiş kaçınılmaz olacak. Bunları bir kenara bıraktığımızda, içten yanmalı motorlar gibi yok trigeri, yok zinciri, yok subapları, yok enjektörü vs böyle dertlerinin olmaması bile, ileride ikinci el bir elektrikli araç alma sebebi benim için. Sıfırı zaten tercih sebebi içten yanmalı bile olsa. 5 yıl iyi bir süre amorti için. 1 milyon km çok iyi bir km Bunları bilmiyordum, sayenizde öğrendim hocam. Pil atıkları, akaryakıtın geride bıraktığı karbon salınımından daha çevreci diyebilir miyiz? Veyahut kazalarda yanan elektrikli araçların akıbeti? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Haziran Paylaş 5 Haziran Metin Uzunoğlu yazdı: Olmadı Arjantinli soba kullanmaz sen iyisimi yine tibetliye dön. işte tam da o yüzden arjantililer soba görünce, bu neymiş leğğ diye elledikleri için yanar ya, atasözü de uyarı amaçlı ... 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 Haziran Paylaş 5 Haziran Celal Aydın yazdı: Benzin doldurur gibi bataryaları doldurabildiğimizde, o iş olur. Cepten çıkanı düşünmemek lazım çünkü eşitlerler. Hatta akaryakıt şimdikinden daha da pahalı hale gelir ki, teşvik oluşur, herkes mecbur geçer elektrikliye. bence düşünmeye bile gerek yok aslında, adamlar ne zaman isterse o zaman paşa paşa değişeceğiz arabaları, kontrol bizde değilki 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 5 Haziran Paylaş 5 Haziran Şarjı 10 gün giden nokialardan günü zor çıkaran telefonlara geçtik, buna da bayıla bayıla geçeriz. Tesla kullandım, param olsa hemen alırım. 5 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 5 Haziran Paylaş 5 Haziran Ali Cihangiroğlu yazdı: bence düşünmeye bile gerek yok aslında, adamlar ne zaman isterse o zaman paşa paşa değişeceğiz arabaları, kontrol bizde değilki Yedek parça ve akaryakıt sorunu oluşmazsa, W211 kasa E200 Kompressor, son aracım olur abi. Bayılıyorum o sese, o oturuşa, o öndeki yıldıza. Her şey teknoloji değil, bazen gerisinde kalmak keyif işidir. Mesela ben halen ekranlı teyp kullanmıyorum, olan araçları kullandığımda gözümü alıyor yolda, kapatıyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 Haziran Paylaş 5 Haziran (düzenlendi) Loading..... cam tavanda olaydı... 5 Haziran tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts