İçeriğe Yönlendir

Debriyaj Telinin Ucuna Konulan Somun


Müşteba Güneş

Recommended Posts

Müşteba Güneş

Dostlar merhaba, 1998 Ford escort Cfi aracımın şanzıman revizyonu yeni yapıldı, daha önce olmayan ses gelmeye başladı debriyaja basınca kesiliyor. Baskı balata set halinde, tüm rulmanlar yenisiyle değişti. Dişlilerde ve millerde sorun yoktu. Ancak , usta debriyaj telinin ucuna somun koyup teli kısaltmış, haliyle şanzıman üstündeki debriyaj çatalının yeri de değişmiş. Bu durum ses yapar mı ? Sesin kaynağı ne olabilir ? Var olan ses; sanki, bilya baskı şemsiyesine vuruyormuş gibi geliyor.Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bir terslik olduğu ortada, debriyaja asınca kesilen ses rulman dan gelir, teli kısalttığına göre takılan baskı balata escort değil de belki focusundur connectir? yani bir terslik var sesten çok teli niye kısattı ona bakmalı o sorun

Yorum bağlantısı
Müşteba Güneş
Çağlar Bayur yazdı:

bir terslik olduğu ortada, debriyaja asınca kesilen ses rulman dan gelir, teli kısalttığına göre takılan baskı balata escort değil de belki focusundur connectir? yani bir terslik var sesten çok teli niye kısattı ona bakmalı o sorun

Çağlar bey, revizyondan önce yeni bir bskı balata takıldı, ayırmadığı gerekçesiyle şanzıman yeniden indirilip bu sefer Mapa marka baskı balata set olarak takıldı. Ayırma yaptı ancak gürültülü ses olayı çıktı. Debriyaj teli daha önce orijinal haliyle şanzıman üstündeki çatala takılıyken, ustamız telin ucunu büküp birde küçük somunla beraber taktı,  bu çatalın açısı daha önce biraz açıktı, bu arkadaş açıyı da daralttı, böyle olmamasını söylediğimde ustanın işine karışılmamasını önerdi. Zaten usta bulmak zorken, tekrar aynı ustaya gidip bir yirmibin daha veremiyorum. Acaba, baskı rulmanı tel kısalığından dolayı ses yapar mı? 

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Müşteba Güneş

Sanırım daha önce takılan uyumsuz baskı balata ayırmıyor diye çatal aralığı daraltılıp tel kısaltıldı. Lakin sonraki baskı balatanın escort uyumlu olduğunu anladık. Bu durumda telin orijinal haliyle takılması gerekmezmiydi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Müşteba Güneş yazdı:

Çağlar bey, revizyondan önce yeni bir bskı balata takıldı, ayırmadığı gerekçesiyle şanzıman yeniden indirilip bu sefer Mapa marka baskı balata set olarak takıldı. Ayırma yaptı ancak gürültülü ses olayı çıktı. Debriyaj teli daha önce orijinal haliyle şanzıman üstündeki çatala takılıyken, ustamız telin ucunu büküp birde küçük somunla beraber taktı,  bu çatalın açısı daha önce biraz açıktı, bu arkadaş açıyı da daralttı, böyle olmamasını söylediğimde ustanın işine karışılmamasını önerdi. Zaten usta bulmak zorken, tekrar aynı ustaya gidip bir yirmibin daha veremiyorum. Acaba, baskı rulmanı tel kısalığından dolayı ses yapar mı? 

 

sanırım birşeyler olmuş ama ne olmuş rutin bir vak-a değil bu, siz hafta içi İstanbuldan  Osman ustayı  ı bir arayın konuyu bir anlatıp fikir alın yardımcı olsun uzaktan telefonda? 05357238729

başka yerlere arıza falan yaptırmasın bu işler yazık az para değil

Yorum bağlantısı
Müşteba Güneş
Çağlar Bayur yazdı:

sanırım birşeyler olmuş ama ne olmuş rutin bir vak-a değil bu, siz hafta içi İstanbuldan  Osman ustayı  ı bir arayın konuyu bir anlatıp fikir alın yardımcı olsun uzaktan telefonda? 05357238729

başka yerlere arıza falan yaptırmasın bu işler yazık az para değil

Sizi refarans gösterip aramama izin verirseniz memnuniyetle ararım Çağlar bey.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Müşteba Güneş yazdı:

Sizi refarans gösterip aramama izin verirseniz memnuniyetle ararım Çağlar bey.

tabii selam söyleyin en basşta zaten yoksa teelfonu kapatır, fikir almamı söyledi deyin

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

orijinal dışı her uygulama şüphe uyandırır. olması gereken gerginlik veya bolluk bu şekilde değişmiştir. uyumsuz baski seti takılıp böyle uydurmasyon çözüm uygulandiysa daha kötü 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Müşteba Güneş
Coşku Mert yazdı:

orijinal dışı her uygulama şüphe uyandırır. olması gereken gerginlik veya bolluk bu şekilde değişmiştir. uyumsuz baski seti takılıp böyle uydurmasyon çözüm uygulandiysa daha kötü 

Ceddine rahmet olsun,aynı şüphe içerisindeyim,işin içinden nasıl çıkacağız soru bu...

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

ilk etapta orijinal debriyaj teli ve sağlamsa orijinal debriyaj demiriyle deneme yapılır. sorun devam ediyorsa şanzımanı açmak gerekebilir maalesef

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Müşteba Güneş

Debriyaj şemsiyesinin bombeli olup olmadığı belirlenmeliymiş, ona göre bilya takılmalıymış. Tel ucuna somun atılması ve üst çatalın açısının değiştirilmesi de, yapılan hatayı gidermeye yönelikmiş....Çağlar beyin refaransıyla aradığım Formun değerli ustası Osman bey bu bilgiyi verdi. Anladığım kadarıyla Coşku kardeşimin ikinci önerisi gerçekleşecek. Bu vesileyle, Çağlar bey, Osman bey ve Coşku beylere ilgilerinden dolayı selam ve saygılarımı sunuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

doğru noktayı belirleyince çözüm bir şekilde gelir , geçmiş olsun şimdiden

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...