Murat Atagenç 29 Mayıs Paylaş 29 Mayıs (düzenlendi) 2012 1.4 benzinli fiesta 165K km aldığımdan beri olan bir sorunu var, şuan 200K araç ve hala devam ediyor. Genellikle rampada ve genellikle 2-3bin devir aralığında ayağımı gazdan biraz çektiğimde bir anlık vuruntu-tekleme oluyor. -Benzinde daha az lpgde daha hissedilir oluyor -Bilgisayarda arıza vermiyor -Başka şekilde hiç teklemesi vuruntusu yok -Rölanti dengesizliği, çekiş düşüklüğü, fazla yakıt sarfiyatı vs yok. -Normal şehir içi sakin kullanımda hiç bir sorunu yok. -Bujiler yeni serviste değişti (sahte olabilir diye piyasadan almadım) 175K km triger değişirken bobin değişti, yeni buji kablosu denendi. Bugün bir ustaya götürdüm krank ve üst egzantrik sensörü olabilir ben çıkma buluyum deneyelim dedi (bunlardan olsa araçta başka sorunlar olmaz mı diye düşünüyorum) Diğer sorduklarım en son subaplarda vardır dedi (en azında 35-40k km bu şekilde kullanılıyor subap olsa başka sorunlar oluşurdu diye düşünüyorum) İşin içinden çıkamıyorum 29 Mayıs tarihinde Murat Atagenç tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Mayıs Paylaş 29 Mayıs LPG'li olunca akla ilk gelen subaplar tabi. Triger ne zaman değişmişti? 1 Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 29 Mayıs Yazar Paylaş 29 Mayıs 175k triger-devirdaim değişti. Aynı anda buji-buji kabloları-bobin değişti. Çözülmediği için kabloları geri iade etmişler. Yani üzerinde orijinal buji kabloları var ama bobin yeni. Sani Gerşon yazdı: LPG'li olunca akla ilk gelen subaplar tabi. Triger ne zaman değişmişti? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Mayıs Paylaş 29 Mayıs 165-175k km'de de bu vuruntu var mıydı? Kompresyon testi yapıldı mı hiç bi de? Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 29 Mayıs Yazar Paylaş 29 Mayıs Evet aldığımdan beri var. Kompresyon testi hiç yapılmadı. Sani Gerşon yazdı: 165-175k km'de de bu vuruntu var mıydı? Kompresyon testi yapıldı mı hiç bi de? Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 29 Mayıs Yazar Paylaş 29 Mayıs Bu arada geçen gün buji değişirken yağlanma var dediler külbürütör kapak contası değişti Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Mayıs Paylaş 29 Mayıs Bi kompresyon testi yapılabilir bence. Bi de @Çağlar Bayur da okusun bakalım. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Mayıs Paylaş 29 Mayıs Sani Gerşon yazdı: LPG'li olunca akla ilk gelen subaplar tabi. kavehanede mi Murat Atagenç yazdı: Bu arada geçen gün buji değişirken yağlanma var dediler külbürütör kapak contası değişti o kozmetik bir şey Murat Atagenç yazdı: genellikle 2-3bin devir aralığında ayağımı gazdan biraz çektiğimde bir anlık vuruntu-tekleme oluyor. bunun genelde gaz kelebeği yapar, veya yılların kriini emmiş olan emme manifoldu da olabilir gibi şeyler olabilir, 35 bin km dir başka belirti vermeyen bir motorda arıza dğeil de biraz yılların yorgunluğu aranabilir , masrafa değer mi ayrı konu Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 29 Mayıs Yazar Paylaş 29 Mayıs İlk aldığımda bujileri değişip gaz kelebeğini sökmeden balata spreyiyle temizlediler yine çözülmemişti. O zaman bi yazılım yaptıralım yoksa subap denmişti Çağlar Bayur yazdı: kavehanede mi o kozmetik bir şey bunun genelde gaz kelebeği yapar, veya yılların kriini emmiş olan emme manifoldu da olabilir gibi şeyler olabilir, 35 bin km dir başka belirti vermeyen bir motorda arıza dğeil de biraz yılların yorgunluğu aranabilir , masrafa değer mi ayrı konu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Mayıs Paylaş 29 Mayıs Murat Atagenç yazdı: yoksa subap denmişti 35 bin km bunu gerçersiz kılmış zaten , kılcal biryerden emmeye hava giriyorsa da yapar, yani çok basit birşey çıkar genelde bu tip vurunutular, subap vurana kadar sabhaalrı özellikle her yeri kokutan bir kou salar en belirgin olarak Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 29 Mayıs Yazar Paylaş 29 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: 35 bin km bunu gerçersiz kılmış zaten , kılcal biryerden emmeye hava giriyorsa da yapar, yani çok basit birşey çıkar genelde bu tip vurunutular, subap vurana kadar sabhaalrı özellikle her yeri kokutan bir kou salar en belirgin olarak Lpg montajında manifoldu saçma sapan bi yerden mi deldiler acaba. Lpgciye göstertmiştim ama tabi detaylı bakmıyorlar ki lpgyle ilgili bişey değil deyip geçtiler. Eksantrik ve krank sensörlerini deneyelim mi ihtimal var mıdır? Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 29 Mayıs Yazar Paylaş 29 Mayıs Alırken servis ekspertizinde orta susturucuda kaynak işlem var demişlerdi. Eski sahibi de egsoz muayenesinden geçemeyince egsozcu yaptı gibi bişeyler söylemişti. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Mayıs Paylaş 29 Mayıs Murat Atagenç yazdı: Lpg montajında manifoldu saçma sapan bi yerden mi deldiler acaba. Lpgciye göstertmiştim ama tabi detaylı bakmıyorlar ki lpgyle ilgili bişey değil deyip geçtiler. Eksantrik ve krank sensörlerini deneyelim mi ihtimal var mıdır? manifolda öyle bakılmaz en kesin teşhis duman testidir, o sensörler motoru stop ettirir, gazdan ayağı çekince etkisi yok, aslen viteste ayağı gazdan çekince benzin de pükrimez bir nevi stop eder temelde Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 30 Mayıs Paylaş 30 Mayıs Bende Symbol 1,4 vardı.Araç Benzinde normal Lpg de Rampada bariz Vuruntu yapıyordu.Sanayide dükkana girdim Buji kablosu istedim değiştirdim.Araç bu defa Benzindede Vuruntu yapmaya başladı.Orjinal Kabloya döndüm Benzinde Vuruntu düzeldi. Sorun kablodan değil bobinden çıktı.Buji Kablosu yenide olsa yan sanayi ise güvenmemek gerekiyor. 1 Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz 30 Mayıs Paylaş 30 Mayıs Lpg benzin haritasını bozmuş olabilir mondeomda böyle bir sıkıntı vardı afr ayarı yaptıktan sonra geçmişti. Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 30 Mayıs Yazar Paylaş 30 Mayıs Ferhat Yavuz yazdı: Lpg benzin haritasını bozmuş olabilir mondeomda böyle bir sıkıntı vardı afr ayarı yaptıktan sonra geçmişti. Lpg için mi afr ayarı? Bugün bi egsozcuya gideyim ne işlem yapılmış önceden onu öğrenmeye çalışayım Murat Atagenç yazdı: Alırken servis ekspertizinde orta susturucuda kaynak işlem var demişlerdi. Eski sahibi de egsoz muayenesinden geçemeyince egsozcu yaptı gibi bişeyler söylemişti. Aytac Sakal yazdı: Bende Symbol 1,4 vardı.Araç Benzinde normal Lpg de Rampada bariz Vuruntu yapıyordu.Sanayide dükkana girdim Buji kablosu istedim değiştirdim.Araç bu defa Benzindede Vuruntu yapmaya başladı.Orjinal Kabloya döndüm Benzinde Vuruntu düzeldi. Sorun kablodan değil bobinden çıktı.Buji Kablosu yenide olsa yan sanayi ise güvenmemek gerekiyor. Orijinal çıkma buji kablosu denk getirirsem yine deneyeceğim 1 Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 4 Haziran Yazar Paylaş 4 Haziran 4-5 gündür benzinde biniyorum lpg kapadım. Sorun çok az hissedilir olarak devam ediyor. Benzin yakıt haritası düzelsin mantığıyla bunu deniyorum ne derece işe yarar bilmiyorum. Çözmek istiyorum ama yoruldum da artık.. Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 3 Eylül Yazar Paylaş 3 Eylül Güncelleme -201bin kmde yetkili serviste(piyasada sahte fomoco var diye) bujileri değiştim -Lpgyicle ayar ve enjektör denemesi yapıldı çözülmedi. -Subapta bi usta çok ısrarcı oldu kompresyon ölçümü yaptırdım 150-150-150-130 çıktı. -Araç 205500lerde şuan. Geçen hafta yeni bulduğum bir ford ustası ile teste çıktık 200-300 m sonra tamam çözdüm dedi. Bujileri söktük 2. Silindir bujisi porselenindeki çiziği gösterdi. Bir takım buji ve buji kablosu aldık (orj) taktık. Eve gidene kadar çözülmüş gibiydi. Ertesi gün yola çıktım 50-60 km sonra tekrar yapmaya başladı. Şu an eskisine göre daha az hissedilir yapıyor. Ustayı aradım lpgciye gösterelim diyor. @Çağlar Bayur Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Eylül Paylaş 3 Eylül Murat Atagenç yazdı: Bujileri söktük 2. Silindir bujisi porselenindeki çiziği gösterdi. buji kablosu veya bobinde sıkıntı var Murat Atagenç yazdı: Çözmek istiyorum ama yoruldum da artık.. cihaz kullanmayı bilen birine, arıza teşhise bağlatın, LTFT STFT % ler kaç ve oksijen sensör grafiği kesiksiz çalışıyor mu? eğriler üsste ve altta aynı oranda mıbilgisini alabilirseniz hadieseye biraz daha iyi yaklaşabiliriz. not: arıza kodu okumak değil, cihazda canlı veri okumak bahstteiğim. 1 Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 3 Eylül Yazar Paylaş 3 Eylül Çağlar Bayur yazdı: buji kablosu veya bobinde sıkıntı var cihaz kullanmayı bilen birine, arıza teşhise bağlatın, LTFT STFT % ler kaç ve oksijen sensör grafiği kesiksiz çalışıyor mu? eğriler üsste ve altta aynı oranda mıbilgisini alabilirseniz hadieseye biraz daha iyi yaklaşabiliriz. not: arıza kodu okumak değil, cihazda canlı veri okumak bahstteiğim. Cihazda arıza hiç vermedi yine vermiyor. Ama o değerleri görebilecek ustayı zor bulurum. Elektrik tesisatında bir kopukluk, temassızlık gibi ya da akü kaynaklı bir şeyden yapma ihtimali olur mu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Eylül Paylaş 4 Eylül Murat Atagenç yazdı: Cihazda arıza hiç vermedi yine vermiyor. Ama o değerleri görebilecek ustayı zor bulurum. dediğim o, arıza kaydı değil canlı veri okunacak, bu cihazların yaradığı iş 100 ise, arıza kaydı okumak sadece 1 dir. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 5 Eylül Paylaş 5 Eylül Çağlar Bayur yazdı: buji kablosu veya bobinde sıkıntı var cihaz kullanmayı bilen birine, arıza teşhise bağlatın, LTFT STFT % ler kaç ve oksijen sensör grafiği kesiksiz çalışıyor mu? Benim değerler bu abi LPG’de. Neyi ifade ediyor? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Eylül Paylaş 5 Eylül Celal Aydın yazdı: Benim değerler bu abi LPG’de. Neyi ifade ediyor? grafik simetrik bu iyi, sensör düzgün çalışıyor, buna ek olarak fltf ve stft % kaç ona bakılır. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 5 Eylül Paylaş 5 Eylül (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: grafik simetrik bu iyi, sensör düzgün çalışıyor, buna ek olarak fltf ve stft % kaç ona bakılır. STFT -6.25 % LTFT -4.69 % Sanırım biraz zengin karışımda çalışıyor. 5 Eylül tarihinde Celal Aydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Eylül Paylaş 5 Eylül Celal Aydın yazdı: STFT -6.25 % LTFT -4.69 % minnak bir ateşleme sorunu olabilir, beyin gelen yakıtı kısmış, ancak hala daha kısma gereği hesaplamış, yani bu genelde gidip gelen ateşleme iyileşmesine işaret eder. sonuç düzensiz yanma , yakıt kalitesi ile de alakalı olabilir son depolarda değişen istasyon vs. Yorum bağlantısı
Recommended Posts