Erdoğan Temur 5 Haziran Yazar Paylaş 5 Haziran Tamer Topaç yazdı: İç açıcı, çok ferah. Bunda, hareketli orta konsol ve ön koltuk altı bacak destekleri var mı? O konforu bize çok görmüşler yok H.Cenk Bayrakçı yazdı: Menzil ne kadar teoride? Karma 377 şehir içi 512km verisi var. Uzunyolda %20 şarja inene kadar 300km rahat görür. İstanbul trafiğinde 500km yi rahat geçiyorlar. 2 Yorum bağlantısı
Cem Işık 5 Haziran Paylaş 5 Haziran Hayırlı olsun, Kaza bela göstermesin Allah.. 140-150 gibi sabit hızda kaç km menzil sunar acaba? 1 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 5 Haziran Yazar Paylaş 5 Haziran Cem Işık yazdı: Hayırlı olsun, Kaza bela göstermesin Allah.. 140-150 gibi sabit hızda kaç km menzil sunar acaba? Teşekkürler hocam. Denedikçe tecrübelerimi paylaşacağım bakalım. Söylediğim menzil 110-120km hızlarda oluyor. 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 5 Haziran Paylaş 5 Haziran Erdoğan Temur yazdı: Karma 377 şehir içi 512km verisi var. Uzunyolda %20 şarja inene kadar 300km rahat görür. İstanbul trafiğinde 500km yi rahat geçiyorlar. İyiymiş menzil, 500 km iyi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Haziran Paylaş 5 Haziran Cem Işık yazdı: 140-150 gibi sabit hızda pilci olmamışsın sen daha sorulmaz öyle hızlı şeyler 3 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 5 Haziran Paylaş 5 Haziran Cem Işık yazdı: Hayırlı olsun, Kaza bela göstermesin Allah.. 140-150 gibi sabit hızda kaç km menzil sunar acaba? Uzun yolda elektikli arabayla çok hızlı gitmek, şarj istasyonunda daha uzun kalmak demek bence. Bu durumda hızlı gitmenin bir avantajı kalmıyor şarj süresi uzadığı için. Ha tabi kısa mesafe gidilecek ve zaman önemliyse o zaman hızlı gidilir. Ama sonuçta gidilen yerde şarj imkanı önemli. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Haziran Paylaş 5 Haziran H.Cenk Bayrakçı yazdı: Uzun yolda elektikli arabayla çok hızlı gitmek, şarj istasyonunda daha uzun kalmak demek bence. Bu durumda hızlı gitmenin bir avantajı kalmıyor şarj süresi uzadığı için. Ha tabi kısa mesafe gidilecek ve zaman önemliyse o zaman hızlı gidilir. Ama sonuçta gidilen yerde şarj imkanı önemli. Aslında aynı fark benzinlide de var ama gözardı ediyoruz. Sakin kullanırsam tiguanla 1000 km, basarsam 650 km gidiyorum otobanda. Baya hızlı gitsem belki 500 3 Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 6 Haziran Paylaş 6 Haziran (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: Aslında aynı fark benzinlide de var ama gözardı ediyoruz. Sakin kullanırsam tiguanla 1000 km, basarsam 650 km gidiyorum otobanda. Baya hızlı gitsem belki 500 Ama nasıl gidilirse gidilsin depoyu doldurmak 3 dk 6 Haziran tarihinde Alptuğ Özcan tarafından düzenlendi imla 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Haziran Paylaş 6 Haziran Alptuğ Özcan yazdı: Ama nasıl gidilirse gidilsin depoyu doldurmak 3 dk ya o çok önemli değil. adapte olunur. mola iyidir. Şu an bence o kısmı abartıyoruz. Sorunlar başka. Elektrik yok memlekette mesela. o tür sıkıntılar olabilir. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Haziran Paylaş 9 Haziran Erdoğan Temur yazdı: Haftasonu istanbul dışına çıkıp geldim. Uzun yol konforu çok güzel. Şeritte tutma, virajda direksiyonu kendi çevirerek döndürdü Adaptif CC güzel çalışıyor. Önceki kona ile buraya gidiş gelişim 650TL tutuyordu. Dışarıdan şarj ettiğim için 220 tl ye civarı tuttu. Evden şarjla 60TL. Bedevadan biraz pahalı. Kullandıkça tüketim verilerini paylaşırım. Hızım 110-120 ile bazı yerlerde 130 ile gittim. Çoğunluk 110km ile gittim. Bu tüketimde rejeneratif frenlemeyi auto olarak ayarlayıp sabit 110km ile geliş tüketimim. Abi rejenerasyon aslında kullanıcı tercihine bırakılmamalı. Çünkü şöför unutkandır. Mesela en düşük seviyeye getirdiniz. O sıra trafik akışı değişti. Ama siz düşük rejenerasyon ayarında olduğunuzu geç farkederseniz kazanacağınız enerjileri kazanamamış olursunuz. normal modda gaz pedalında bu ayar olmalı. Vardır diye düşünüyorum. Hani gaz pedalını komple bırakınca maks rejenere, azcık basınca hafif rejenerasyon, biraz daha basınca süzülme, daha da basınca gaz verme gibi. Böylece zorunlu olarak sürekli tetikte ve dinamik verimli sürüş olur. Önünüz boş ama gaza basacak durum yoksa, aracı gaz pedalına azcık basarak süzülme moduna alabiliyor musunuz? Yoksa bunu sadece kulakçıklarla mı yapabiliyorsunuz? Süzülmenin yapılabildiği yerde yapmak maks verim oluyor. Eğer orada rejenerasyon yaparsak, potansiyel enerjimizi pile yükleyip, daha sonradan gaza basarak kullanmak verimsiz oluyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Haziran Paylaş 9 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: Abi rejenerasyon aslında kullanıcı tercihine bırakılmamalı. Çünkü şöför unutkandır. Mesela en düşük seviyeye getirdiniz. O sıra trafik akışı değişti. Ama siz düşük rejenerasyon ayarında olduğunuzu geç farkederseniz kazanacağınız enerjileri kazanamamış olursunuz. normal modda gaz pedalında bu ayar olmalı. Vardır diye düşünüyorum. Hani gaz pedalını komple bırakınca maks rejenere, azcık basınca hafif rejenerasyon, biraz daha basınca süzülme, daha da basınca gaz verme gibi. Böylece zorunlu olarak sürekli tetikte ve dinamik verimli sürüş olur. Önünüz boş ama gaza basacak durum yoksa, aracı gaz pedalına azcık basarak süzülme moduna alabiliyor musunuz? Yoksa bunu sadece kulakçıklarla mı yapabiliyorsunuz? Süzülmenin yapılabildiği yerde yapmak maks verim oluyor. Eğer orada rejenerasyon yaparsak, potansiyel enerjimizi pile yükleyip, daha sonradan gaza basarak kullanmak verimsiz oluyor. bunları satmadan önce ayt tyt sınavı felan yapılıyor mu 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Haziran Paylaş 9 Haziran Çağlar Bayur yazdı: bunları satmadan önce ayt tyt sınavı felan yapılıyor mu Arabalar eskiden beri elektrikli olsaydı milletin bilinç altında buji memesi diye bir şey olmaz, sağlıklı toplumlar oluştururduk Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 9 Haziran Yazar Paylaş 9 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: Abi rejenerasyon aslında kullanıcı tercihine bırakılmamalı. Çünkü şöför unutkandır. Mesela en düşük seviyeye getirdiniz. O sıra trafik akışı değişti. Ama siz düşük rejenerasyon ayarında olduğunuzu geç farkederseniz kazanacağınız enerjileri kazanamamış olursunuz. normal modda gaz pedalında bu ayar olmalı. Vardır diye düşünüyorum. Hani gaz pedalını komple bırakınca maks rejenere, azcık basınca hafif rejenerasyon, biraz daha basınca süzülme, daha da basınca gaz verme gibi. Böylece zorunlu olarak sürekli tetikte ve dinamik verimli sürüş olur. Önünüz boş ama gaza basacak durum yoksa, aracı gaz pedalına azcık basarak süzülme moduna alabiliyor musunuz? Yoksa bunu sadece kulakçıklarla mı yapabiliyorsunuz? Süzülmenin yapılabildiği yerde yapmak maks verim oluyor. Eğer orada rejenerasyon yaparsak, potansiyel enerjimizi pile yükleyip, daha sonradan gaza basarak kullanmak verimsiz oluyor. Arabayı tek pedal kullanmaya alıştım bile. sadece yerimde duruyorsam frene basıyorum. Rejenerasyon AUTO olarak ayarladım öyle kullanıyorum. istanbul içi 8kw/100km ile dolaşıyoruz bakalım. Bir kere ayarlayamadım öndeki arabaya çarpmayayım diye arabanın kendisi fren yaptı. 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Haziran Paylaş 10 Haziran Erdoğan Temur yazdı: Arabayı tek pedal kullanmaya alıştım bile. sadece yerimde duruyorsam frene basıyorum. Rejenerasyon AUTO olarak ayarladım öyle kullanıyorum. istanbul içi 8kw/100km ile dolaşıyoruz bakalım. Bir kere ayarlayamadım öndeki arabaya çarpmayayım diye arabanın kendisi fren yaptı. 8 çok çok güzel bi rakam. Evden şarj ile 20 kuruş. Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 15 Haziran Yazar Paylaş 15 Haziran Dün istanbul > Altınoluk 380km yol yaptım. Evden %100 şarj ile çıktım. Gelibolu da 14 dk şarj gösteriyordu. Biz Tekirdağ da durup yemek yedik o sırada %63 den %90 a şarj olmuş. Vardığımızda %26 şarj kalacak gösteriyordu ama kaz dağlarını inerken tamamen rejenerasyonla indiğim için eve vardığımızda %30 ile yolculuk tamamlandı. Toplam yakıt masrafım 260tl tuttu. 😀 8 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Haziran Paylaş 17 Haziran (düzenlendi) Erdoğan Temur yazdı: Dün istanbul > Altınoluk 380km yol yaptım. Evden %100 şarj ile çıktım. Gelibolu da 14 dk şarj gösteriyordu. Biz Tekirdağ da durup yemek yedik o sırada %63 den %90 a şarj olmuş. Vardığımızda %26 şarj kalacak gösteriyordu ama kaz dağlarını inerken tamamen rejenerasyonla indiğim için eve vardığımızda %30 ile yolculuk tamamlandı. Toplam yakıt masrafım 260tl tuttu. 😀 çok yakmış benzin elektrik aynı para olsun, deliler gibi yakmış hemde İçimden ses bu adamlar elektrikte bir numara çekecek diyor ama hadi bakalım, kuryeye vergi, harçlara vergi... Bu işin sonu belli, önce alıştırırsın yayılır sonra dayarsın zammı al sana, yaygınlaşana dek keyfini sürmeye bakın.... Bu elektrikli araba işide böyle olacak yazın kenara, zaten güç yok memlekette, nede altyapı, bakmayın siz hızlı şarj ünitelerine, 0.75 kabloya bağlamışsın elektrikli sobayı tek soba olunca zor bela dayanıyor gibi düşünün, o 0.75 kabloda invertere bağlı üstelik, ana kaynak 12 volt... 17 Haziran tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 28 Haziran Yazar Paylaş 28 Haziran Altınoluktan 200km sonra O167 de %90 ile başladığım yolculuğa %46 da yemek ve şarj molası verdim. Hız 130 -140 ile geldim. Yemek yerken %82 ye kadar şarj oldu. Sonrasında 130-140 ile devam etseydim 068de 15dk lık şarj gösteriyordu bende hızımı 110km sabitledim eve kadar tek şarj ile geldim. Klima açık, bagaj dolu ve 4 yetişkin ile yolculuk yapıldı. Başlangıç Şarj sonrası ABRP önerisi Eve varış; Evde şarj; 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Haziran Paylaş 28 Haziran Yani totalde yol kaç km? Kaç saat mola? Ve total harcanan kwh ne oldu? Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 28 Haziran Yazar Paylaş 28 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yani totalde yol kaç km? Kaç saat mola? Ve total harcanan kwh ne oldu? 400km yol yapmışım. 5.5 saatte geldim. 1 saat yemek molası verdim, mola süresince şarj oldu. 59kw harcamışım. 2 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 28 Haziran Paylaş 28 Haziran Erdoğan Temur yazdı: Yüzümüz gülmesin Doğalga zammı da kapıda geliyor Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Haziran Paylaş 28 Haziran Erdoğan Temur yazdı: 400km yol yapmışım. 5.5 saatte geldim. 1 saat yemek molası verdim, mola süresince şarj oldu. 59kw harcamışım. Ortalama hız 90 için, 15kwh/100km. Bence çok güzel bir değer. Ben hyundai’yi elektrik konusunda çok başarılı buluyorum. İmkanım olunca 2.araba istanbul içinde muhtemelen hyundai elektrik tercih edeceğim. Ama yemek ücretini katınca 40kwh/100km oluyor piknik şart Gece sürüyorum. 800km’de durmuyorum. 1200km’de 1 kere duruyorum. Uzun yolda beni yıpratır. Süre uzadıkça uykum geliyor Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 28 Haziran Paylaş 28 Haziran (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: hyundai elektrik tercih edeceğim. Ama yemek ücretini katınca 40kwh/100km oluyor piknik şart Bir gün herkes Handeyci olacak. İonic serisi 800 V altyapıya sahip. Yemek mi, ne yemeği? 28 Haziran tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 28 Haziran Yazar Paylaş 28 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: Gece sürüyorum. 800km’de durmuyorum. 1200km’de 1 kere duruyorum. Uzun yolda beni yıpratır. Süre uzadıkça uykum geliyor Elektrikli araba deyince herkes ben 7-8 saat durmadan araba sürerim diye cümle kuruyorlar. Arkadaş hiçmi wc ye gitmiyorsunuz Moladan önce ve sonra 2 defa toplamda 20-25 dk da wc molası verdik sonra bir benzinliğe girdik çekirdek aldık. İlla yolculardan biri su koyveriyor 1 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts