Fatih Sarıkaya 27 Mayıs Paylaş 27 Mayıs Benim fiesta da tekleme sorunu hasıl oldu. Soğuk motorda kalkışta kesik kesik gaz yeme hissiyatı var. Motor ısınınca gaz kesme yok. Işıklarda beklerken hafif tekleme var. Dün buji kablolarını değiştim. Tekleme çok azaldı gibi geldi ama bu günde çok fazla hissettim. Valflere odaklanmıyorum, çünkü onları 12 bin km önce değişmiştim. Oksijen sensörümü, bobinmi yoksa başka bir şey mi. Benzin ve lpg ayırt etmeksizin hissediliyor. Her yağ bakımında mutlaka lpg bakımına giriyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Mayıs Paylaş 27 Mayıs buji ve tırnak aralığı bakılabilir öncelikle tam gazda ivmelenme nasıl motor önce tutuk sonra açılıyor gibi yapıyor mu Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 27 Mayıs Yazar Paylaş 27 Mayıs (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: buji ve tırnak aralığı bakılabilir öncelikle tam gazda ivmelenme nasıl motor önce tutuk sonra açılıyor gibi yapıyor mu Sıcak motorda bildiğin uzuyor. Zaten soğuk motor hemen ısınıyor. Soğuk iken gaza bastığımda tekleme 3 saniye kadar. Durunca motorun sağlıklı çalışmadığı hissediliyor. Bobinden olsa seslerde çıkması gerekmez mi? Bujilere baktık. Durumları iyi. 27 Mayıs tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Mayıs Paylaş 27 Mayıs emilen hava miktarın veya sıcaklığını düzgün okumuyor olabilir, maf gibi. kışın mı başladı yazda böyle miydi Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya 27 Mayıs Paylaş 27 Mayıs Bobin olabilir mi? iki defa ateşleme/yanma sorunu yaşadım ikisinde de bobin değişimi çözüm oldu 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 27 Mayıs Paylaş 27 Mayıs Ford araçlarda lpg varsa bobin 100k~120k km ömrünü tamamlıyor. Fusion da yaşamıştım. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 27 Mayıs Yazar Paylaş 27 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: emilen hava miktarın veya sıcaklığını düzgün okumuyor olabilir, maf gibi. kışın mı başladı yazda böyle miydi Çağlar abi 2 haftadır böyle. Az önce bobin aldık taktık, düzelmedi. Teşhisin mantıklı. Geçen hafta yakıt verisi 5.0 çıktı. Bir depo lpg bitirdim. Ortalamam 5.0 gösterdi. Bu imkansız. Benzinde yapamam ben o veriyi. Bir şeyler yanlış. Metin Uzunoğlu yazdı: Ford araçlarda lpg varsa bobin 100k~120k km ömrünü tamamlıyor. Fusion da yaşamıştım. Süleyman Kaya yazdı: Bobin olabilir mi? iki defa ateşleme/yanma sorunu yaşadım ikisinde de bobin değişimi çözüm oldu Tamer Topaç yazdı: Muhtemelen bobin. Bobin değişimi sonuç vermedi. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 27 Mayıs Paylaş 27 Mayıs Araç cihaza bağlandı mı? Bence bağlanıp canlı veri de okunarak sorun bulunur. Deneme yanılma ile çok zor olur. Ortalama tüketim az görünüyorsa ilk başta maf sensörünün fişini çekin soğukken çalıştırmadan önce. Tekleme sorunu daha kötü olmalı sökünce. Durumda değişiklik olmazsa sensör arızalıdır. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 28 Mayıs Yazar Paylaş 28 Mayıs Dün Gazipaşa da eski bir ustama gittim. Gitmeden önce aradım. Benim bujileri değiştirelim dedim. Kem küm etti ama sonra tamam dedi. Eli çok dolu. oda haklı. Tekleme yapıyor benim araç ona bakalım desem, adam gözünde baya büyütüp, başka zaman yapalım diyecek. Kaputu açtık. Tekleme yapıyor bu dedim. Alanya da gösterdim ama bulamadık arızayı. Bobin değişti mi dedi. Değişti, kabloda değişti. Amma velakin değişen bir şey yok. Bujileri değiştir, eğer düzelmez ise üst kapağı açalım dedim. Bujileri söktü. Bujiler iyi dedi. Bujileri Alanya da söküp taktık. Oradan bir şey çıkmadı, belki bujilerde kopukluk vardır dedim. Bujiler yeni ve sağlam görününce kimsenin aklına gelmiyor oraya yönelmek. Silindirlere bakalım dedik. Kompresyonlarda sıkıntı yok. O zaman valflerde sorun yok. Silindirlerin ateşlemeye baktık. 3 numaralıda ateşlemede diğerlerinden farklı olarak randımansız grafikler çıktı. Burada sorun var dedi. Bence ateşlemeden dedi. Bence de öyledir umarım dedim. Gittim 4 adet fomoco marka buji aldım. Bujileri orijinal aldım dedim ustama. Zaten üzerindekilerde fomoco dedi. Daha almam fomoco buji. Bujileri taktık. Marş verdim, başladı çalışmaya. Elimi direksiyona koydum. Balık tutarken balığın verdiği titreşimi hissetmeye çalışır gibi. Bir gözümde devir saatinde. Öncesinde aracın çalışmasının normal olduğunu, hiç bir sorunu olmadığını söyleyenler bile çıktı. Saat gibi motor. Neresi saat gibi. Belli işte, araçta bir düzensizlik var. Gazipaşadaki usta ilk çalışmada normal olmadığını gördü. Demek sonradan usta olunmuyor. Buda bir Allah vergisi olsa gerek. 3-4 kere tekledi. Sonra normal çalışma düzenine döndü. Ustama, sabah seni aramazsam düzelmiştir dedim. Neden dedi. Soğuk motorda net olarak ortaya çıkıyor. Şimdi hissiyat yanıltabilir dedim. Sabah çalıştırdım. Hiç bir şey yok. Devir saati 700 devire geldi durdu. Tekleme yok. Kalkış yaptım. Gaz kesmedi. Sorunlar sağlam görünümlü fomoco marka bujilerden çıktı. Bana kalsa, üst kapağı açıp, düzelmezse bobin, kablo, buji ve oksijen sensörüne kadar, ateşlemede görevli ne varsa değişecektim. Aklıma valfler geldiğinde, çıldıracak gibi oluyordum. İşler oraya gelmedi çok şükür. Hayatta marka takıntım yok, bağlılığım da yok, fanatikliğimde. Verdiğim paranın hakkını vermiyorsa zerre değeri yok gözümde. Fomoco da benim için bitmiştir artık. İllaki üretim hatası olabilir, dikkat etsinler. 4 buji 500-tl. Parayı da çaydan süpürmüyor vatandaş. 6 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Mayıs Paylaş 28 Mayıs vesile , sağlam denen bir parçanın aslında sağlam olmayabileceği arıza örnekleri çoktur, mesela buji kontrol edildi denince ya cihaz olmadı en azından direnci ölçülmüş olduğu kabul edilir gerçek teknikte. geçmiş olsun, takılmadan önce tırnak aralğına bakılmaz genelde o da önemlidir, 1mm. çok şey fark ettirir 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 29 Mayıs Yazar Paylaş 29 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: vesile , sağlam denen bir parçanın aslında sağlam olmayabileceği arıza örnekleri çoktur, mesela buji kontrol edildi denince ya cihaz olmadı en azından direnci ölçülmüş olduğu kabul edilir gerçek teknikte. geçmiş olsun, takılmadan önce tırnak aralğına bakılmaz genelde o da önemlidir, 1mm. çok şey fark ettirir Çağlar abi iş yaptıramıyorsun ki, kaldı onun direncini ölçtürsek (nasıl ölçüldüğünü biliyorlar mı acaba). En azından son yerde silindirlerin ateşleme düzenine baktık. O gün benim iş bittiğinde, aynı arızadan bir araç gelmiş. Düzenli bakımını o yaparmış. Kimsenin aklına buji gelmemiş. Bujileri yeni taktığından pek şüphelenmemişler. Meğer o araçta da bujiler arızalıymış. Bujileri ve kabloları ortadan kaldırsalar. Her işi bobin yapsa ne iyi olur. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 29 Mayıs Paylaş 29 Mayıs Geçmiş olsun, çözüldüğüne sevindim. Fomoco bujilerde bir bit yeniği var, bir yerde okumuştum, üzerinde ''made in russia'' yazıyor bunlarda, o ülkede fabrikası yokmuş, sahte olduğunu dile getiriyorlar ama bilmiyorum. Benim araçta da fomoco var, bir sorun yaşamadım. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 29 Mayıs Paylaş 29 Mayıs Bir dönem de baskı balata ve volanda çarpıklık vardı. Alınır, torna edilir ve takılırdı. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Mayıs Paylaş 29 Mayıs Fatih Sarıkaya yazdı: (nasıl ölçüldüğünü biliyorlar mı acaba). kombi servisi olsa multimetre yi bilir Fatih Sarıkaya yazdı: Kimsenin aklına buji gelmemiş obd yi görünce mekaniği unuttu sektör 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 29 Mayıs Paylaş 29 Mayıs Celal Aydın yazdı: Geçmiş olsun, çözüldüğüne sevindim. Fomoco bujilerde bir bit yeniği var, bir yerde okumuştum, üzerinde ''made in russia'' yazıyor bunlarda, o ülkede fabrikası yokmuş, sahte olduğunu dile getiriyorlar ama bilmiyorum. Benim araçta da fomoco var, bir sorun yaşamadım. Bir parçacıdan motocraft fren bslatası sordum servis2500 tl serviste 5500 tl. Kodunu alıp sorgulatınca servisteki parçadan ince olduğunu yani ekonomik seri olduğunu öğrendim. 2 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 30 Mayıs Paylaş 30 Mayıs Metin Uzunoğlu yazdı: Bir parçacıdan motocraft fren bslatası sordum servis2500 tl serviste 5500 tl. Kodunu alıp sorgulatınca servisteki parçadan ince olduğunu yani ekonomik seri olduğunu öğrendim. Hocam sanırım en güveniliri, oem marka kullanmak. Mesela NGK marka bujiyi orijinal olduğundan emin olarak satın almak, en iyisi. Servis orijinali diye yedek parçacılarda satılanın orijinalliğinden şüphe duymak lazım. 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 30 Mayıs Paylaş 30 Mayıs Celal Aydın yazdı: Hocam sanırım en güveniliri, oem marka kullanmak. Mesela NGK marka bujiyi orijinal olduğundan emin olarak satın almak, en iyisi. Servis orijinali diye yedek parçacılarda satılanın orijinalliğinden şüphe duymak lazım. Yakın zamanda Mk5 mondeo için ön balata almam lazım yada serviste 6750 tl ödeyeceğim. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 30 Mayıs Paylaş 30 Mayıs Metin Uzunoğlu yazdı: Yakın zamanda Mk5 mondeo için ön balata almam lazım yada serviste 6750 tl ödeyeceğim. Biri 18, diğeri 20 mm. Hangisi Hocam? https://partsfinder.bilsteingroup.com/tr/article/febi/176971?make=Ford https://partsfinder.bilsteingroup.com/tr/article/febi/16941?make=Ford 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mayıs Paylaş 30 Mayıs Tamer Topaç yazdı: Biri 18, diğeri 20 mm. Hangisi Hocam? https://partsfinder.bilsteingroup.com/tr/article/febi/176971?make=Ford https://partsfinder.bilsteingroup.com/tr/article/febi/16941?make=Ford töbeğ bir de bu mu çıktı Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Mayıs Paylaş 30 Mayıs LPG takılmaz ise çok güzel motor, sağlam ve güvenilir. Ayrıca çok yumuşak çalışır. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 30 Mayıs Paylaş 30 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: töbeğ bir de bu mu çıktı MK 5' te bir tam bir de ara makyaj yapıldı. Balatalarda farklılıklar var. İkisi de 2010 Santa fe arka diski. İkisinin de disk ve balataları birbirine uyumsuz. 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 30 Mayıs Paylaş 30 Mayıs Tamer Topaç yazdı: Biri 18, diğeri 20 mm. Hangisi Hocam? https://partsfinder.bilsteingroup.com/tr/article/febi/176971?make=Ford https://partsfinder.bilsteingroup.com/tr/article/febi/16941?make=Ford bu iyi bir markamı, tavsiye edermisin veya ne marka önerirsin. parçacıda bulduğum ince olan ise aşağıdaki Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 30 Mayıs Paylaş 30 Mayıs Tamer Topaç yazdı: MK 5' te bir tam bir de ara makyaj yapıldı. Balatalarda farklılıklar var. bu tam olarak benim arabanın resmi ama bu jantlar Türkiye gelmedi diye biliyorum. özelden şase yollayabilirim Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 30 Mayıs Paylaş 30 Mayıs Metin Uzunoğlu yazdı: bu tam olarak benim arabanın resmi ama bu jantlar Türkiye gelmedi diye biliyorum. özelden şase yollayabilirim İlk seri Hocam. 18 mm olanı. 20 mm olan seri daha sonra çıktı. Motorcraft iyidir, orjinal. Ancak, pahalıdır. EBC asıl önerim olsa da döviz kuru ile alınamaz durumda Ate Trw Blueprint öneririm. Çok daha kaliteli ve fiyatı daha uygundur. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts