İçeriğe Yönlendir

2015 Fiesta 1.25 Benzin Tekleme Sorunu


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Benim fiesta da tekleme sorunu hasıl oldu. Soğuk motorda kalkışta kesik kesik gaz yeme hissiyatı var. Motor ısınınca gaz kesme yok. Işıklarda beklerken hafif tekleme var. Dün buji kablolarını değiştim. Tekleme çok azaldı gibi geldi ama bu günde çok fazla hissettim. Valflere odaklanmıyorum, çünkü onları 12 bin km önce değişmiştim. Oksijen sensörümü, bobinmi yoksa başka bir şey mi. Benzin ve lpg ayırt etmeksizin hissediliyor. Her yağ bakımında mutlaka lpg bakımına giriyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

buji ve tırnak aralığı bakılabilir öncelikle tam gazda ivmelenme nasıl motor önce tutuk sonra açılıyor gibi yapıyor mu

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

buji ve tırnak aralığı bakılabilir öncelikle tam gazda ivmelenme nasıl motor önce tutuk sonra açılıyor gibi yapıyor mu

Sıcak motorda bildiğin uzuyor. Zaten soğuk motor hemen ısınıyor. Soğuk iken gaza bastığımda tekleme 3 saniye kadar. Durunca motorun sağlıklı çalışmadığı hissediliyor. Bobinden olsa seslerde çıkması gerekmez mi?

 

Bujilere baktık. Durumları iyi.

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

emilen hava miktarın veya sıcaklığını düzgün okumuyor olabilir, maf gibi. kışın mı başladı yazda böyle miydi

Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya

Bobin olabilir mi? iki defa ateşleme/yanma sorunu yaşadım ikisinde de  bobin değişimi çözüm oldu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Ford araçlarda lpg varsa bobin 100k~120k km ömrünü tamamlıyor. Fusion da yaşamıştım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Çağlar Bayur yazdı:

emilen hava miktarın veya sıcaklığını düzgün okumuyor olabilir, maf gibi. kışın mı başladı yazda böyle miydi

Çağlar abi 2 haftadır böyle. Az önce bobin aldık taktık, düzelmedi. Teşhisin mantıklı. Geçen hafta yakıt verisi 5.0 çıktı. Bir depo lpg bitirdim. Ortalamam 5.0 gösterdi. Bu imkansız. Benzinde yapamam ben o veriyi. Bir şeyler yanlış.

Metin Uzunoğlu yazdı:

Ford araçlarda lpg varsa bobin 100k~120k km ömrünü tamamlıyor. Fusion da yaşamıştım. 

 

Süleyman Kaya yazdı:

Bobin olabilir mi? iki defa ateşleme/yanma sorunu yaşadım ikisinde de  bobin değişimi çözüm oldu

 

Tamer Topaç yazdı:

Muhtemelen bobin.

Bobin değişimi sonuç vermedi.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Araç cihaza bağlandı mı? Bence bağlanıp canlı veri de okunarak sorun bulunur. 

 

Deneme yanılma ile çok zor olur. Ortalama tüketim az görünüyorsa ilk başta maf sensörünün fişini çekin soğukken çalıştırmadan önce. Tekleme sorunu daha kötü olmalı sökünce. Durumda değişiklik olmazsa sensör arızalıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Dün Gazipaşa da eski bir ustama gittim. Gitmeden önce aradım. Benim bujileri değiştirelim dedim. Kem küm etti ama sonra tamam dedi. Eli çok dolu. oda haklı. Tekleme yapıyor benim araç ona bakalım desem, adam gözünde baya büyütüp, başka zaman yapalım diyecek. Kaputu açtık. Tekleme yapıyor bu dedim. Alanya da gösterdim ama bulamadık arızayı. Bobin değişti mi dedi. Değişti, kabloda değişti. Amma velakin değişen bir şey yok. Bujileri değiştir, eğer düzelmez ise üst kapağı açalım dedim. Bujileri söktü. Bujiler iyi dedi. Bujileri Alanya da söküp taktık. Oradan bir şey çıkmadı, belki bujilerde kopukluk vardır dedim. Bujiler yeni ve sağlam görününce kimsenin aklına gelmiyor oraya yönelmek. Silindirlere bakalım dedik. Kompresyonlarda sıkıntı yok. O zaman valflerde sorun yok. Silindirlerin ateşlemeye baktık. 3 numaralıda ateşlemede diğerlerinden farklı olarak randımansız grafikler çıktı. Burada sorun var dedi. Bence ateşlemeden dedi. Bence de öyledir umarım dedim. Gittim 4 adet fomoco marka buji aldım. Bujileri orijinal aldım dedim ustama. Zaten üzerindekilerde fomoco dedi. Daha almam fomoco buji. Bujileri taktık. Marş verdim, başladı çalışmaya. Elimi direksiyona koydum. Balık tutarken balığın verdiği titreşimi hissetmeye çalışır gibi. Bir gözümde devir saatinde. Öncesinde aracın çalışmasının normal olduğunu, hiç bir sorunu olmadığını söyleyenler bile çıktı. Saat gibi motor. Neresi saat gibi. Belli işte, araçta bir düzensizlik var. Gazipaşadaki usta ilk çalışmada normal olmadığını gördü. Demek sonradan usta olunmuyor. Buda bir Allah vergisi olsa gerek.  3-4 kere tekledi. Sonra normal çalışma düzenine döndü. Ustama, sabah seni aramazsam düzelmiştir dedim. Neden dedi. Soğuk motorda net olarak ortaya çıkıyor. Şimdi hissiyat yanıltabilir dedim. Sabah çalıştırdım. Hiç bir şey yok. Devir saati 700 devire geldi durdu. Tekleme yok. Kalkış yaptım. Gaz kesmedi. Sorunlar sağlam görünümlü fomoco marka bujilerden çıktı. 

 

Bana kalsa, üst kapağı açıp, düzelmezse bobin, kablo, buji ve oksijen sensörüne kadar, ateşlemede görevli ne varsa değişecektim.  Aklıma valfler geldiğinde, çıldıracak gibi oluyordum. İşler oraya gelmedi çok şükür. Hayatta marka takıntım yok, bağlılığım da yok, fanatikliğimde. Verdiğim paranın hakkını vermiyorsa zerre değeri yok gözümde. Fomoco da benim için bitmiştir artık. İllaki üretim hatası olabilir, dikkat etsinler. 4 buji 500-tl. Parayı da çaydan süpürmüyor vatandaş.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile , sağlam denen bir parçanın aslında sağlam olmayabileceği arıza örnekleri çoktur, mesela buji kontrol edildi denince ya cihaz olmadı en azından direnci ölçülmüş olduğu kabul edilir gerçek teknikte. geçmiş olsun, takılmadan önce tırnak aralğına bakılmaz genelde o da önemlidir, 1mm. çok şey fark ettirir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Çağlar Bayur yazdı:

vesile , sağlam denen bir parçanın aslında sağlam olmayabileceği arıza örnekleri çoktur, mesela buji kontrol edildi denince ya cihaz olmadı en azından direnci ölçülmüş olduğu kabul edilir gerçek teknikte. geçmiş olsun, takılmadan önce tırnak aralğına bakılmaz genelde o da önemlidir, 1mm. çok şey fark ettirir

Çağlar abi iş yaptıramıyorsun ki, kaldı onun direncini ölçtürsek (nasıl ölçüldüğünü biliyorlar mı acaba). En azından son yerde silindirlerin ateşleme düzenine baktık. 

 

O gün benim iş bittiğinde, aynı arızadan bir araç gelmiş. Düzenli bakımını o yaparmış. Kimsenin aklına buji gelmemiş. Bujileri yeni taktığından pek şüphelenmemişler. Meğer o araçta da bujiler arızalıymış. 

 

Bujileri ve kabloları ortadan kaldırsalar. Her işi bobin yapsa ne iyi olur.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Geçmiş olsun, çözüldüğüne sevindim.

Fomoco bujilerde bir bit yeniği var, bir yerde okumuştum, üzerinde ''made in russia'' yazıyor bunlarda, o ülkede fabrikası yokmuş, sahte olduğunu dile getiriyorlar ama bilmiyorum.

Benim araçta da fomoco var, bir sorun yaşamadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Bir dönem de baskı balata ve volanda çarpıklık vardı. Alınır, torna edilir ve takılırdı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Sarıkaya yazdı:

(nasıl ölçüldüğünü biliyorlar mı acaba).

kombi servisi olsa multimetre yi bilir

 

Fatih Sarıkaya yazdı:

Kimsenin aklına buji gelmemiş

obd yi görünce mekaniği unuttu sektör

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Celal Aydın yazdı:

Geçmiş olsun, çözüldüğüne sevindim.

Fomoco bujilerde bir bit yeniği var, bir yerde okumuştum, üzerinde ''made in russia'' yazıyor bunlarda, o ülkede fabrikası yokmuş, sahte olduğunu dile getiriyorlar ama bilmiyorum.

Benim araçta da fomoco var, bir sorun yaşamadım.

Bir parçacıdan motocraft fren bslatası sordum servis2500 tl serviste 5500 tl. Kodunu alıp sorgulatınca servisteki parçadan ince olduğunu yani ekonomik seri olduğunu öğrendim.

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Metin Uzunoğlu yazdı:

Bir parçacıdan motocraft fren bslatası sordum servis2500 tl serviste 5500 tl. Kodunu alıp sorgulatınca servisteki parçadan ince olduğunu yani ekonomik seri olduğunu öğrendim.

Hocam sanırım en güveniliri, oem marka kullanmak. Mesela NGK marka bujiyi orijinal olduğundan emin olarak satın almak, en iyisi. 
Servis orijinali diye yedek parçacılarda satılanın orijinalliğinden şüphe duymak lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Celal Aydın yazdı:

Hocam sanırım en güveniliri, oem marka kullanmak. Mesela NGK marka bujiyi orijinal olduğundan emin olarak satın almak, en iyisi. 
Servis orijinali diye yedek parçacılarda satılanın orijinalliğinden şüphe duymak lazım. 

Yakın zamanda Mk5 mondeo için ön balata almam lazım yada serviste 6750 tl ödeyeceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

LPG takılmaz ise çok güzel motor, sağlam ve güvenilir. Ayrıca çok yumuşak çalışır.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

töbeğ bir de bu mu çıktı

MK 5' te bir tam bir de ara makyaj yapıldı. Balatalarda farklılıklar var.

 

image.png.473614f62e3f9cb04690d71b335f311b.png

image.png.40ee1a875df992edebf091dc240afc77.png

 

image.png.834bce6d551a7f72cb2247c0fdd69fac.png

 

İkisi de 2010 Santa fe arka diski. İkisinin de disk ve balataları birbirine uyumsuz.

image.png.1c5a7beccf333374ccecba5304ac91d1.pngimage.png.4833862d58f307cb3a1576a99563c10c.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tamer Topaç yazdı:

MK 5' te bir tam bir de ara makyaj yapıldı. Balatalarda farklılıklar var.

image.png.834bce6d551a7f72cb2247c0fdd69fac.png

bu tam olarak benim arabanın resmi ama bu jantlar Türkiye gelmedi diye biliyorum.

özelden şase yollayabilirim

 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Metin Uzunoğlu yazdı:

bu tam olarak benim arabanın resmi ama bu jantlar Türkiye gelmedi diye biliyorum.

özelden şase yollayabilirim

 

İlk seri Hocam. 18 mm olanı. 20 mm olan seri daha sonra çıktı.

Motorcraft iyidir, orjinal. Ancak, pahalıdır.

EBC asıl önerim olsa da döviz kuru ile alınamaz durumda
Ate

Trw

Blueprint öneririm. Çok daha kaliteli ve fiyatı daha uygundur. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...