Burak Yildirim 25 Mayıs Paylaş 25 Mayıs Arkadaşlar tam otomatik i20 2023 model aracımız var. Başıma 2 kez geldi bu olay. P ye almadan el frenini çekip, kontağı kapatıp 30sn araçtan inip bagaja gittim ve araç kilitlendi. Marş almıyor, fren aşırı sertleşti işin ilginci akü simgesi de yandı. Aracı P ye alıp kontağı çevirince direkt çalıştı. Bu normal bir şey mi ? Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 25 Mayıs Paylaş 25 Mayıs Normal durum, araç çalışsa idi şanzıman motor arasında bir şeyler patlardı. Yorum bağlantısı
Burak Yildirim 25 Mayıs Yazar Paylaş 25 Mayıs Selçuk Bakış yazdı: Normal durum, araç çalışsa idi şanzıman motor arasında bir şeyler patlardı. Nasıl yani hocam bu bir koruma özelliği mi ? Umarım bir şey olmamıştır. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Mayıs Paylaş 25 Mayıs Hatalı kullandığınızı açıkca yazmışsınız Arabayı teslim ederken size göstermiş olmaları gerekirdi. Test sürüşlerinde bana hep gösterdiler. Yorum bağlantısı
Burak Yildirim 25 Mayıs Yazar Paylaş 25 Mayıs Ali Darbaz yazdı: Hatalı kullandığınızı açıkca yazmışsınız Arabayı teslim ederken size göstermiş olmaları gerekirdi. Test sürüşlerinde bana hep gösterdiler. Anladım hocan herhangi bir zararı olmamıştır umarım? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Mayıs Paylaş 25 Mayıs Burak Yildirim yazdı: Başıma 2 kez geldi bu olay. P ye almadan el frenini çekip, kontağı kapatıp 30sn araçtan inip bagaja gittim vites D de iken mi?? Yorum bağlantısı
Burak Yildirim 25 Mayıs Yazar Paylaş 25 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: vites D de iken mi?? evet d de iken durdurup el freni çekip kontak kapattım daha sonra marş almadı p ye aldığımda sorunsuz çalıştı. Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna 25 Mayıs Paylaş 25 Mayıs Nissan Qashqai boyle yapinca kendisi P'ye aliyor; ancak ben guvenmiyorum, her kosulda once N'ye alip el freni, sonra P'ye alip arabayi kapatiyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Mayıs Paylaş 25 Mayıs Burak Yildirim yazdı: evet d de iken durdurup el freni çekip kontak kapattım daha sonra marş almadı p ye aldığımda sorunsuz çalıştı. p de bırakıp inip gelince yarım kontakta d ye alırsanız da çalışmaz, yani p ye almadan inildiği için değil d de marşa basıldığı için çalışmadı normal Burak Yildirim yazdı: fren aşırı sertleşti i motor çalışmaz ise fren sertleşir, tofaş ta olsa aynı marka fark etmez bunun d de stop edilmesi ile ilgisi yok Burak Yildirim yazdı: şin ilginci akü simgesi de yandı. yarım kontak yapılan her açata o lamba yanar o da normal Burak Yildirim yazdı: Aracı P ye alıp kontağı çevirince direkt çalıştı. Bu normal bir şey mi ? otomatik vitesli arabada p ve n ye alınmayan vites harici motor çalışmaz normal manuel vitesli arabada vites 2 de iken marşa basılır mı_? Ali Darbaz yazdı: Test sürüşlerinde bana hep gösterdiler. ne dedile? marşa basmadan önce P ye alınmısaı lazım mı? N yi de söylediler mi 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Mayıs Paylaş 25 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: ne dedile? marşa basmadan önce P ye alınmısaı lazım mı? N yi de söylediler mi frene bas el frenini çek N ye al ayağını frenden çek sonra P ye al Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 25 Mayıs Paylaş 25 Mayıs Burak Yildirim yazdı: Nasıl yani hocam bu bir koruma özelliği mi ? Umarım bir şey olmamıştır. Çalışmamış ki bir şey olmaz, Çağlar abi diğer herşeyi ayrıntılı yazmış. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Mayıs Paylaş 25 Mayıs Ali Darbaz yazdı: frene bas el frenini çek N ye al ayağını frenden çek sonra P ye al gagıldan gelen not. yok öyle bir kural. N de bırakırım stop ederim. ne olurmuş bi ara sor test sürüşünde iken, d bırakıp stop edersen zaten anahtar çıkmaz. öyle bırakıp gidemez Yorum bağlantısı
Burak Yildirim 25 Mayıs Yazar Paylaş 25 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: gagıldan gelen not. yok öyle bir kural. N de bırakırım stop ederim. ne olurmuş bi ara sor test sürüşünde iken, d bırakıp stop edersen zaten anahtar çıkmaz. öyle bırakıp gidemez Çağlar hocam peki bu önce N al el freni çek freni bırak sonra tekrar p al. Şanzımana yük binmesin olayının gerçeklik payı nedir ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Mayıs Paylaş 25 Mayıs Burak Yildirim yazdı: Çağlar hocam peki bu önce N al el freni çek freni bırak sonra tekrar p al. Şanzımana yük binmesin olayının gerçeklik payı nedir ? o şanzımanları biz öldrümeden onlar bizi gömer bu kadar kasmaya gerek yok, manuel viteste mesela nasıl yapılıyor? 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 26 Mayıs Paylaş 26 Mayıs Burak Yildirim yazdı: Çağlar hocam peki bu önce N al el freni çek freni bırak sonra tekrar p al. Şanzımana yük binmesin olayının gerçeklik payı nedir ? 1 2 kere unuttum direk P ye aldım el frenini çektim. Daha sonra aracı çalıştırıp D ye alırken gelen Hönk sesi haşırt sesi gibi gelmişti ama şükür birşey olmadı 😅 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 26 Mayıs Paylaş 26 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: gagıldan gelen not. yok öyle bir kural. N de bırakırım stop ederim. ne olurmuş bi ara sor test sürüşünde iken, d bırakıp stop edersen zaten anahtar çıkmaz. öyle bırakıp gidemez 2019 dsg tiguanda d konumundayken anahtar cikiyor. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 26 Mayıs Paylaş 26 Mayıs Alışkanlık olarak ben de N'de el frenini çekip P'ye alıyorum ama şanzımanın dişlileriyle bir ilgisi yok bunun, direk P'ye alıp el frenini çekebilirsiniz. Hatta çekmeyedebilirsiniz. En fazla park dişlisini kırarsınız, P'de tutmaz araba kendini o kadar. Hele türbinli tam otomatik şanzımansa zaten bozmak için çaba sarfetmek lazım. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Mayıs Paylaş 26 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: motor çalışmaz ise fren sertleşir, tofaş ta olsa aynı marka fark etmez Emin miyiz Metin Akbal yazdı: D ye alırken gelen Hönk sesi haşırt sesi gibi gelmişti Gizli özellik olabilir mi Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 26 Mayıs Paylaş 26 Mayıs otomatik viteste araç sadece n ve p de marş çevirmeye müsade eder. bir daha aracı d de bırakmayın stop ederken en azından n ye alın Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 26 Mayıs Paylaş 26 Mayıs Tansu Kalafatoğlu yazdı: Emin miyiz Benim bildiğim Çağlar abi buna "konumuz otomobiller, pilli cihazlar değil" diye cevap verir. 4 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 26 Mayıs Paylaş 26 Mayıs (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: o şanzımanları biz öldrümeden onlar bizi gömer bu kadar kasmaya gerek yok, manuel viteste mesela nasıl yapılıyor? manuelde eğimli yerde yükü şanzımana verirsen boşa atarken kola yüklenirsin, tak eder, hoş değil, oto vitestedede dişliyi kitleyen pim sıkışır yine kola yüklenirsin, çıkınca tak diye kavrama yapar vurur, özelliklede tork konvertörlü sürekli basınç altında olan şanzımanda, dct de bendeki elektromekanik şanzımanda o vuruntu olmaz zira debriyaja basık bekler alet, bunda sadece kitleyen pim sıkışır, şanzımana zarar vermesi zordur ama pimi ve halatı zorlarsın, zamanla aşınma olur herhal ama hemen şak diye olmaz tabii... yeni arabamız tam pilli, onda böyle sorunlar yok, durdun, S&S tuşuna bas direk in, P ye o alır zaten, şanzımanda yokki kitlesin 26 Mayıs tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Yildirim 26 Mayıs Yazar Paylaş 26 Mayıs Metin Akbal yazdı: 1 2 kere unuttum direk P ye aldım el frenini çektim. Daha sonra aracı çalıştırıp D ye alırken gelen Hönk sesi haşırt sesi gibi gelmişti ama şükür birşey olmadı 😅 Hocam ben yokuşta yapıyorum onu düz yolda direk p alıyorum herhangi bir ses vb bir şey olmuyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Mayıs Paylaş 26 Mayıs Burak Yildirim yazdı: Hocam ben yokuşta yapıyorum onu düz yolda direk p alıyorum herhangi bir ses vb bir şey olmuyor. bişe olmaz. Yokuşlu yerde P’de bırakın. El frenini çekmeyin. Ayağı frenden kaldırınca aracın 5cm kayıp durduğunu göreceksiniz. P kitleme mandalın boşluk payı. otomatik el frenininde p’ye alınca kendi çekiyor el frenini. Ayağı frenden çekince kayma yok. P mandalındaki boşluktan dolayı yük el frenini biniyor. Aracı d’de bırakın. Tekerin yükü şanzımana binsin. Ne kadar bir kuvvet binecek? Peki kırmızıda fırlarlen şanzımana binen yükten fazla mıdır? Yorum bağlantısı
Recommended Posts