Celal Maraşlıoğlu 22 Mayıs Paylaş 22 Mayıs Teknosa magazasindan almış olduğumuz robot süpürge batarya sıkıntısı nedeniyle garantiye verildi 20 iş günü sonunda ürünün iade işlemleri için mağazaya davet edildik magazada 2 yıl önce almış olduğumuz fiyatı odeyeceklerini yada alacağımız bir üründe 4000 TL indirim yapabileceklerini ilettiler aynı ürünün üretimi olmadığı için işlemlerin bu şekilde olduğunu belirttiler başına böyle birşey gelen bizi bilgilendirebilir ek bir arkadaşımız varsa çok sevinirim tüketici hakem heyetine başvuru yapsak birşey çıkar mı ? Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 22 Mayıs Paylaş 22 Mayıs Celal Maraşlıoğlu yazdı: Teknosa magazasindan almış olduğumuz robot süpürge batarya sıkıntısı nedeniyle garantiye verildi 20 iş günü sonunda ürünün iade işlemleri için mağazaya davet edildik magazada 2 yıl önce almış olduğumuz fiyatı odeyeceklerini yada alacağımız bir üründe 4000 TL indirim yapabileceklerini ilettiler aynı ürünün üretimi olmadığı için işlemlerin bu şekilde olduğunu belirttiler başına böyle birşey gelen bizi bilgilendirebilir ek bir arkadaşımız varsa çok sevinirim tüketici hakem heyetine başvuru yapsak birşey çıkar mı ? maalesef dedikleri doğru tüketici hakem heyeti fatura tutarı üzerinden işlem yapıyor. adidas ile böyle bir sorun yaşadım tüketici hakem heyetine başvuru yaparken birebir değişim talebim olmuştu. ürün olmadığı için yapılmadı yenisi için iki katı para ödemek zorunda kalmıştım. para iadesi için başvuru yapılsa da fatura tutarı ödeniyor güncel fiyat değil. 2 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 22 Mayıs Paylaş 22 Mayıs Para iadesi alınacaksa başka yol yok. Emsali bir ürün verebilseler iyi olurdu. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Mayıs Paylaş 22 Mayıs Kanun şöyle diyor: Tüketicinin diğer hakları MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın; a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması, b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması, c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi, durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. (2) Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır. (3) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, satıcı, malın bedelinin tümünü veya bedelden yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade etmek zorundadır. (4) Tüketicinin, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakkını seçmesi durumunda satıcı, üretici veya ithalatçının, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebinin kendilerine bildirilmesinden itibaren azami otuz iş günü içerisinde, bu talebi yerine getirmesi zorunludur 2. madde üreticiyi/satıcıyı haklı çıkarıyor. Bu sebeple size önerilen durum tamamen kanuni gözüküyor. Yine de @Cem Işık belki fikir belirtir. 2 Yorum bağlantısı
Aydın Sert 22 Mayıs Paylaş 22 Mayıs Aynı mağazada telefon garantisi için fatura bedelini aldım maalesef. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Mayıs Paylaş 22 Mayıs Dip not: Sennheiser kulaklık aldım ve 1 sene sonra kulaklık bozuldu. Onarımı olmadığı ve bir üst model verileceği iletildi. İsteseler fatura tutarını iade edebilirlerdi lakin 2 katından fazla bedelle bir üst modeli vermeyi tercih ettiler. Bu da markanın tüketiciye olan bakışını net biçimde ortaya koyuyor. 3 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 22 Mayıs Paylaş 22 Mayıs Sanırım güncel piyasa fiyatı istendiğinde haksız zenginleşmeye sebep olacağı için kabul edilmiyor diye biliyorum 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 22 Mayıs Paylaş 22 Mayıs Hakem heyeti değişim kararı çıkarırsa ancak üst model verebilirler, yoksa teklif edilen şartlar olağan görünüyor. 1 Yorum bağlantısı
Celal Maraşlıoğlu 22 Mayıs Yazar Paylaş 22 Mayıs Tekrar gittim bir sinirle çağırın müdürü diyince adam akıllı ilgilendiler üst model değişimi için istekte bulundular bakalım bu memlekette illa ki üst perdeden mi konuşmak lazım anlamiyorum Yorum bağlantısı
İsa Acar 23 Mayıs Paylaş 23 Mayıs Celal Maraşlıoğlu yazdı: ... aynı ürünün üretimi olmadığı için ... Garantisi bitmiş, yaklaşık 8-9 yıllık samsung bulaşık makinem karttan dolayı arızalandı, tamiri mümkün değilmiş, yedek parça (kart) artık üretimde de olmadığı için, kart parasına sıfır bulaşık makinesi vermişti. 2 yıl önce falandı. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 23 Mayıs Paylaş 23 Mayıs Güncel fiyatının verilebileceği ile ilgili bir kaç şey okumuştum. Emsal karar var mı bilmiyorum. Benzer bir olay benim başımda da var ama henüz karar çıkmadı. Firma bana stok yok dedi. Para iadesi yapmayı ise hiç kabul etmedi. (Ürünün fiyatı 3x olmuş.) THH’ye şikayet ettim. Birebir değişim, mümkün olmaması durumunda ürünün güncel tutarının iadesini istiyorum yazdım. Bakalım ne sonuç çıkacak. (Şimdi kontrol ettim ürün tekrar stoğa girmiş. Belki değişimi kabul ederler.) 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts