İçeriğe Yönlendir

Opel Grandland Ultimate 1.5D


Mertol Kip

Recommended Posts

Mertol Kip

Geçenlerde (iki ay oldu galiba) Kuga'yı satıp bunu aldım. Aslında kafamdaki Kuga Vignale ya da en kötü paket opsiyonlu ST-Line falan almaktı ama ikisinin de fiyatları çok saçma yüksek. Bu uygun geldi ve km si düşüktü (13K km), donanım olarak zaten gerekli gereksiz herşey var, kastırmayıp aldım gitti.

Ultimate in üzerine premium diye bi opsiyon koymuşlar, anladığım kadarı ile gece görüş zımbırtısı onunla geliyor. Aldığımdan bu yana yaklaşık ~15000 km yol yaptım. Genel bir intiba oluştu haliyle. 

 

Araba SUV falan değil hormonlu Astra. Kuga'dan küçük. XC40 kadar falandır. 

 

Kuga'nın sürüş konforu daha iyiydi. Büyük ihtimalle lastik ebadından kaynaklanıyor. İkisi de 19 jant ama ben Kuga da 235/55/19 lastik kullanıyordum bununla 205/55/19 geldi. Haliyle lastik daha yüksek olunca esnemesi de daha fazla. Yol tutuşta fark hissetmedim ama zaten ikisinin de limitlerini denediğimi de söyleyemem. Opel in arka süspansiyon dingilli. Çukura sert girince daha çok ses yapar diye bekliyordum ama öyle rahatsız edici bir ses yok. Bendeki Kuga'daki tam bağımsızdı, 2021 den sonra Kugalarda da tam bağımsızı kaldırdılar zaten. Yol tutuşla ilgili bir kaygım yok zaten, hımbıl hımbıl kullanıyorum beni rahatsız etmesi imkansız.

 

Yol sesi ve motor sesi konusunda tartışmasız Opel daha iyi. Motor rölantide çalışırken dizel olduğunu anlayamıyorsun, kabin içine zaten hiç girmiyor. Motor daha atak. Aradaki 10 hp nin bir fark yarattığına inanmıyorum, zaten o devirlere çıkmadım, torkları ikisinin de 300 nm zaten. Geriye vites oranları ve lastik çapı kalıyor. Sonuç olarak Opel daha atak. Ford un şanzıman kontrolü bence daha iyiydi. Özel bi sığırlık yapmadıkça ayağını gazdan ani de çeksen yığılmıyordu makine. Bu bildiğin düz vites gibi bi kafayı öne eğip sonra yürüyor. Zamanla alışıp ona göre gaza basışınızı ayarlıyorsunuz tabi ama ötekinde alışkanlık gerektirmiyordu.

 

Bagaj hacmi falan XC90 falan almıyorsanız zaten üç aşağı beş yukarı hepsinde aynı, onu konuşmaya gerek yok. Ford taki gibi kıytırık bez yapmayıp pandizot koymuşlar bence daha iyi. İkisinde de minik stepne var, Opel in bagaj aydınlatması çok kıytırık. Solda tek halojen lamba var kendini bile aydınlatamıyor. Sadece bagaj değil yolcu kabinindeki aydınlatmalar da akkor flamanlı ampul. Yıl olmuş 2bin bilmem kaç iç kabin aydınlatmalarının ampul olmasını anlayamıyorum ben. Bir de bagajı elektrikli yapmış içeriye açma düğmesi koymamış, tebrik ediyoruz arkadaşları. 

 

Parkları LED yapmışlar ama stoplar sinyal ve geri vites LED değil. Ford ta Stop lambası da LED ti. Geri vitesi hatırlamıyorum. Bir de biraz eski moda kalmış Opel'in stop lambaları. Makyajda 3D falan bir şey ile değiştirmeliydiler bence. Çakma egzost çıkışları olan difüzör komik her gördüğümde gülesim geliyor. Fordta bildiğin çift çıkışlı susturucu vardı.

 

Ön koltuklar Opel de efsane. Ford ile hiç karşılaştırmam, hem opel in koltuklarına ayıp olur hem de Ford un koltuklarına çok ağır konuşmam gerekir. (koltuk konusunda takıntılıyım ben) Ayarlanabilir diz ve bel desteği, elektrikli hafızalı delikli deri koltuklar bu sınıfta olabilecek en başarılı koltuk bence. Isıtma kesmemiş amcaları soğutma da koymuşlar, ki dün yolda kullandım (hava 35 dereceydi) gayet güzel işe yarıyor. Yanal destekleri falan gayet başarılı. Arka koltuklar da rahat ve ısıtmalı ama ford un hareketli koltuk mekanizması bunu döver. Hem de çok pis döver. Fordta alka koltukları öne çekince bagajda ciddi kazanım oluyordu. Bunda yatırsan bile zemin düz kalmadığı için fazla oldstyle bir tasarım. Aile arabası iddiası olan bir arabada olmaması gereken şeyler artık.

 

image.thumb.png.0e2d370be9d7c50d220ca17d1b9ddf2d.png

 

Ancak şunu da söyleyeyim, arkada şaft tüneli neredeyse yok gibi, 3 kişi oturmak daha rahat olma ihtimali daha yüksek.

 

Opel in kol dayaması bariz başarısız. Her anlamda başarısız üstelik. Birincisi iki kademeli değil fordtaki çakma bölme zımbırtısı bile daha pratikti. Hangi salağın fikriydi bilmiyorum ama kablosuz şarjı kol dayamanın içine koydukları için küçücük bir hacim kalmış. O da dikdörtgen olmadığı için hiçbir işe yaramıyor. Telefon şarj ediyorsun anca. Yüksekliği de alçak. En az 3-4 parmak kadar daha yüksek olmalıydı. Normal oturma pozisyonunda alçakta kalıyor. Maymun değiliz kardeşim biz o kadar uzun kolumuz yok. (Boyum 178) Kol dayamanın üstündeki kapak ileri geri hareket ediyor. Öne çekmeseniz dahi altındaki bardaklığa erişmeniz zor. Malzeme kutusuna zaten erişemezsiniz. Ergonomik kusurlu orası. Zaten alttaki göze telefonda (Samsung S24) sığmıyor , bardaklığı falan söküp attım. 

Vites zımbırtısı kesinlikle ford un o dönen şeyinden daha kullanışlı. Yönü ters sadece. Kendine çekince Drive a ileri itince Reverse e gidiyor. R için düğmeye basmanız gerek. Vites geçişleri falan bence gayet iyi. Üç tane modu var. Eko, normal, spor. Hazır vites demişken o kamerayı koyanı sandalyeye oturtup ara ara tokatlamak lazım. Yıl olmuş 2024 nerden buldunuz bu kadar çözünürlüğü uyduruk kamerayı arkadaş...

 

Auto Hold olmaması çok gerzekçe. Durunca frene basılı tutmak zorunda kalıyorsun. Neden ki? O kadar elektrikli el freni yapmışsın nedir yani? Ha aklımdayken bir de bunlar herhalde çeviriyi google translate ile falan yapmışlar. El freni "sıkılı" ne ya?

 

Ekranlar ne kadar renksiz olabilirse o kadar renksiz. Simsiyah. Ayarları falan gayet güzel, kafana göre özelleştirebiliyorsun falan da kardeşim azıcık daha cicili bicili yapsanıza şunu. Ford un ekran görüntüsü bundan çok daha iyi. Ama hakkını yemeyeyim, navigasyonun ekranda gözükmesi falan güzel hareket ama o da renksiz. 🙂 İkonlar falan çok dandik. Opel e bir grafik tasarımcı şart. Bu kadar alman olması gerekmiyor. Ama ekranlarda görüntülenecek bilgilerin seçilebilir olması ve opsiyonları fordtakinden daha başarılı.

Teybin ekranından sesi açmak için gene maymun olmak gerekiyor. Boyutu falan iyi ona lafım yok ama araba kullanırken bakmadan bir şey yapamazsınız. Crossland daha başarılıydı bu konuda. Klimayı falan ekrandan kontrol etmek bunda daha basit ama alttaki düğmeler gayet pratik ekrana bakmaya gerek yok bence. Klima düğmesinin altındaki kapaklı alan gayet derin ve kullanışlı, keşke kablosuz şarjı buraya koysalarmış. Direksiyonun solundaki ruhsat cebi de iyi. Torpido gözü küçük, ben pek kullanmadığım için benim için önemli değil ama biçimsiz biraz, çok girinti çıkıntı var. 

 

Cam açma düğmeleri gereksiz sert ve dokunma hissi biraz tuhaf. Ya da bana öyle geldi bilemem. 

 

Donanım konusunda Opel bu arabada çok çok başarılı. LED matrix farları, gece görüş termal kamerası ile ve aşırı konforlu koltukları ile opel sınıfını aşmış. Şerit ortalamalı dur kalk özellikli cruise control falan gayet iyi çalışıyor. Tabela okuma zımbırtısında hızdan daha fazlası da var. Sollama yasağı tabelalarını falan da okuyabiliyor, sinyal yakarsan uyarıyor falan. BLISS in aynadaki sarı ışığı bence gereksiz ama aynaların geri viteste her iki tarafta iniyor olması şık olmuş. Sinyali aynaya değil çamurluğa koyan almanları tebrik etmek lazım. Çarpışma önleme ön arka park sensörü za zu zaten var. 

 

Jantların tasarımını sevmedim. Seçme şansım olsa 18 jantı tercih ederdim (tasarımdan değil. 18 jantlarla 225/55/18 lastik geldiği için) 

 

image.thumb.png.d348afca6cc33ade304727c17b7e1c95.png

 

 

gece görüş olayı çok çok başarılı bir opsiyon. Bu kadar işlevsel olacağını tahmin etmezdim. Yaya ve hayanatları işaretleyip tehlikeli durumda olmayanları sarı, tehlike yaratma potansiyeli olanalrı kırmızı dikdörtgen içine alıp uyarı veriyor. Acayip faydalı bir şey bence.

 

image.thumb.png.babea1d0352aabab7404f36ce8cc32ab.png

 

Farlardaki intelli za zu da güzelmiş. Gerçi açılırken garip garip atraksiyonlara girip her seferinde beni noluyoz len moduna sokuyor ama öndeki aracı algılayıp sadece onu karanlık bölgede bırakması ve karşıdan gelen aracı da aynı şekilde karanlık bölgede bırakıp takip etmesi faydalı bir sistem. Olmazsa bir şey olmaz belki ama olmasından zarar gelmez. LED lerin renk tonunu da iyi ayarlamışlar tabelalar salak salak parlamıyor. Bundan öncekilerde (OEM LED leri kastediyorum çakma değil) hep tabelalarda patlama oluyordu yazıları okumak zorlaşıyordu.

 

Son iki haftada 4 kez İst-Bodrum yapınca epey bi yol yaptım kerata ile. Giderken ayağını gazdan çekince boşa atmasına uyuz oldum. Sportmode a alınca yapmıyor ama standart mode da yapıyor, eko mode zaten tam uyuz eşek bas ki gitsin. Alet net tepkiler veriyor, daha düz vites gibi, sanırım kilitleme balatası daha hızlı ve evet daha atak, daha heyecanlı ama ya ben alışamadım ya da sevmedim. Ford un otomatik vitesi kesinlikle bundan daha yumuşaktı. Bu sanki ayağını debriyajdan hızlı çekiyormuşsun gibi değiştiriyor vitesleri. Yaşlanıyorum galiba.

 

Birde nedense vites kolunu ileri itince geri vitese, kendine çekince Drive a geçiyor. Neden ters yapmışlar ki acabası???

 

9bin km yakıt ortamalam 5.0 lt/100km. Bunda İstanbul ve Bodrum şehiriçi kullanımları da var. Son İst-Bodrum seyahatimde (tümüyle şehirdışı sadece İzmir Çevreyolunda trafiğe takıldım biraz) ortalama hız 105km/h tüketim 4.7 lt/100. - 700 km mesafede. Sanki Kuga dan 1 tık daha az tüketiyor gibi ama ciddi bir fark da yok. 

Farlarından ve koltuk soğutmasından acayip memnunum. Alttan ve arkadan gelen serin hava deri koltukta çok faydalı bir eser. Düşünenin aklına sağlık.

Kol dayamanın içine kablosuz şarjı koyan salağa hala küfür ediyorum. Kol dayamanın kapağını öne çekince altındaki bölgeye ulaşamıyorsun, o saçma olmuş. Oradaki bardaklık çok gerizekalı bir şeydi söküp bagaja attım serviste geri takmışlar.

 

Daha önce de yazdığım gibi bu araba SUV falan değil. Hormonlu HB. Aslında karoser olarak tam istediğim kıvamda ama 19 jant seçimi hiç iyi bir fikir değil. 205/55/19 lastik var. Ciddi sert makine ve hayır Opel in klasik sert süspansiyonu olayı değil. Daha HB gibi davranıyor alet, sanırsın golf kullanıyorsun. Makyaj öncesi kasalardaki 17 jantlardan bulabilirsem onlardan alıp siyaha boyattıktan sonra 215/65/17 lastikle kullanmayı ciddi ciddi düşünüyorum.

 

Kör nokta uyarı zımbırtısı bence çok saçma sapan çalışıyor. Aynaya bakınca zaten arabayı görüyorsun aynadaki o lamba gereksiz olmuş. 

 

Bu arada servise gittim iki yıllık bakımı için (iki ay vardı daha) 9K tuttu. 

 

Mesnedi gayrı sahih bir veledi zina yüzüme baka baka kapıya taş attı ve orada hafif bir gamze olmasına neden oldu. Çocuk olduğu için pataklayamadım da içimde kaldı resmen. Onu düzelttirdim. Durduk yere 200 liram gitti. Ben onunla iki tane kahve içebilirdim. 

 

 

 

image.thumb.png.dea4a065f5cf1416ccece037205faea4.png

 

 

 

Geçen gün abisi ziyarete geldi. Fotodan çok belli olmuyor ama ne yükseklikte ne de genişlikte aralarında belirgin bir fark yok aslında, ama bu daha küçük gözüküyor bana. 

 

image.thumb.png.34caed0bec78df9c29ab8d4298b8738f.png

 

 

Sonuç olarak hangisi? Aynı paraya olsa Vignale yi alırdım. Rasyonel değil duygusal sebeplerle. Şu şartlarda dizel almak istiyorsanız zaten kuga yok, benzinli alacaksam da ford almam. Fransız arabalarından hiç haz etmediğim için (evet bu da PSA) onları elersek geriye kalanlardan; VW Tiguan çok pahalı, nedense Şkoda/Seat bana hep VW ye param yetmedi bunu aldım diyor gibi geldiği için uzak duruyorum, Audileri SUV larını geçelim audi alacaksam Quatro Avant falan alırım muhtemelen, Volvo XC40 ı nedense sevemedim ben, XC60 lar göz kırpıyor ama paraya kıyamıyorum, Bu 1450 liraya mal oldu, aradaki farkla Bavaria Cruiser 46 falan alabiliyorsun. (yaşlandıkça pintileşildiği doğruymuş) Çinli ve elektrikliler zaten bana uymaz. Toyotaya baktım Cross bana uymadı, binerken kafayı tavana vurdum binek arabayı yükseltmek yetmiyor, RAV4 zaten siparişle falan sınırlı sayıda geliyormuş ve 2.5 motorlu hybrit beni bozar, Honda CRV ler kendini cumhuriyet altını zannediyor HRV crossover zaten, BMW ve Mercedes in yeni SUV larına bakmadım, G serisi düşündüm ama fransada en babasının 20-25K avro olduğu aklıma geldi alacaksam oradan alırım dedim ve vazgeçtim. Korelilere güvenmiyorum. Tamamen subjektif bi ön yargı. Urus alacak param yok 🙂 Kaşkay falan benlik değil zaten renault alacaksam gider orjinalini alırım. Alfa ların tipi her zamanki gibi çok güzel ama korkuyorum. Tekne gibi bi alırken bir de satarken mutlusun işte 🙂

 

Bu denk geldi + fiyat/kazanım oranı bence gayet mantıklıydı aldım. Bu arada siyah araba pişmanlıktır. Bu arabayı sırf bu nedenle satabilirim. Zaten öteden beri siyah rengi sevmezdim, bu arabayla nefret ettim bu renkten. Tamam yıkanınca falan güzel de ben araba yıkatmaya alışık bir insan değilim, anca yağmur yağınca su görüyor benim arabalarım. Bunun içi ayrı toz gösteriyor dışı ayrı. 

 

 

  • Beğen 29
  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

hayırlı olsun. bu psa nın yeni arabalarının içleri neden böyle kapkara acaba.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Hayırlı olsun.  

Aynı paraya Vignale yok ama Vignale'nin dadı başka. Ancak yeni Vignale de çok boş olmuş. Sadece gerçek deri koltukları var. Başka da bir şey yok.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

hayirli olsun. Kazasiz belasiz olsun 🧿 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

:nazar: Güle güle kullanın. 

Artık tüm araçlar yükseltilmiş hatchback. Ama SUV diyor markalar sağolsunlar.

Çağlar abi ne diyor, panamera'ya coupe diyen bu hayat, bize neler yapmaz :D 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

doğru demiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Güzel günlerde kullanılsın :flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

:nazar: Abi hayırlı olsun. Kazasız belasız kullan.

Koltuk soğutması içerideki havayı çekerek mi çalışıyor yoksa, ayrıca havalandırma menfezleri koltuğa mı bağlı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Hayırlı uğurlu olsun, gülerek kullanın. benzetmeler :bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Hocam hayırlı olsun :nazar: 

Bu ne gerginlik böyle yaw :D 

Maşallah, Grange romanı gibi sürükleyici yazınız, her satırda hem bilgilendim, hem güldüm. Allah'da sizi güldürsün :bravo:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna
Mertol Kip yazdı:

Bavaria Cruiser 46

Makine guzel hayirli olsun Mertol Bey, ama Bavaria daha da guzel :-)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Güle güle kullanın hocam. Sizi fordum.net ten hatırlıyorum sanki.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Doğan Arşiray yazdı:

hayırlı olsun. bu psa nın yeni arabalarının içleri neden böyle kapkara acaba.

O bir tercih aslında. Tasarımı yapan böyle yapmış beğenirsin beğenmezsin o farklı bir konu, kapkara olması da tamam ama hiç değilse antistatik boya falan kullansalardı. PianoBlack ile boyayıp/kaplayıp mum dikmişler. 

Hüseyin Sönmez yazdı:

Hayırlı olsun.  

Aynı paraya Vignale yok ama Vignale'nin dadı başka. Ancak yeni Vignale de çok boş olmuş. Sadece gerçek deri koltukları var. Başka da bir şey yok.

 

 

O tadı ben alamadım galiba.

 

 

 

Sani Gerşon yazdı:

:nazar: Güle güle kullanın. 

Artık tüm araçlar yükseltilmiş hatchback. Ama SUV diyor markalar sağolsunlar.

Çağlar abi ne diyor, panamera'ya coupe diyen bu hayat, bize neler yapmaz :D 

 

Pek öyle değil be Sani. Mevzu sadece boyutu değil sürüş dinamikleri çok farkediyor. 

 

 

Cihat Küçükay yazdı:

 

Bu ne gerginlik böyle yaw :D 

 

Yok yaw gergin değilim. 

Tamer Topaç yazdı:

:nazar: Abi hayırlı olsun. Kazasız belasız kullan.

Koltuk soğutması içerideki havayı çekerek mi çalışıyor yoksa, ayrıca havalandırma menfezleri koltuğa mı bağlı?

 

Hiçbir fikrim yok ama deri koltukta hava sıcakken billurlara doğru serin hava iyi bir şey asjhgdhag

 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Google’dan çok gelen olur. Aslında başlık kuga vs grandland diye olsa daha bulunabilir. Güzel karşılaştırma

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Gökhan Tuna yazdı:

 ama Bavaria daha da guzel :-)

 

Denizde yaşama fikrine alışkın değilim. Gezmek falan OK ama yılda 15 gün gezmek için almak fikri kafama pek oturmadı. 

 

 

İnan Çınar yazdı:

Güle güle kullanın hocam. Sizi fordum.net ten hatırlıyorum sanki.

 

Oradan olması zor. Bir sürü yerden olabilirde orası biraz zor :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Güzel bir karşılaştırma olmuş, artık piyasada suvdan ziyade suvcuklar var, ben de tavanı basık araçları sevmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hayırlı olsun yılbaşı birisine bundan acaip al al dedim almadıydı şimdi pişman , cip bu diyordu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Hayırlı olsun :nazar:

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Mertol Kip yazdı:

billurlara doğru

Fazla ısınmaması lazım :crazy:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

İyi günlerde güle güle kullan Mertol Ağbicim. :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Kazasız belasız güzel günlerde kullan abi. Bu arada seni forumda daha çok görsek, anlatımına bayıldım ..:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Hayırlı olsun kazasız günlerde binin inşallah. 

Oldukça eğlenceli, sürükleyici ve bilgilendirici bir yazı olmuş. Elinize emeğinize sağlık. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna
Mertol Kip yazdı:

 

Denizde yaşama fikrine alışkın değilim. Gezmek falan OK ama yılda 15 gün gezmek için almak fikri kafama pek oturmadı. 

 

 

En iyi tekne arkadasin teknesi :-)

 

Bir ara dusunmustuk bir kac yakin arkadas almayi, diger zamanlarda charter'a veriyorsun, bakim masrafini falan cikartiyor diyorlardi ama olmadi bir sekilde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...