İçeriğe Yönlendir

2006 Mondeo Mk3 2.0 Benzin Otomatik Tekleme Problemi


YusufParlak

Recommended Posts

Sani Gerşon

4. silindirde ateşleme arızası bulmuş. Ama enjektör için de arıza vermiş. Belki de enjektör arızalı.

Lakin araç LPG'li olduğundan bu tip arızaları yorumlamamız da efektif olmayacak. Malum, orjinal olmayan bir yakıt sistemi var araçta.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
YusufParlak yazdı:

Evet hocsm 145hp olduğunu biliyorum ama exper raporunda öyle yazıyor az önce kontrol ettim birinde 70kw yazıyor diğerinde 70hp kw yazan kurumsal bir firmaydı hp yazanda hata vardır büyük ihtimal

 

Ustanın söylediği conta benim bahsettiğim conta hocam yanlış yok 

 

Düzelme değil Hocam sürekli tekleme mevcut bazen arıza ikaz lambası yanıp sönmeye başlıyor ve çok daha kötü bir hale geliyor sonrs eskisi gibi teklemeye devam ediyor 

 

emme manifoldunu sökmek nasıl bir iş zahmetlimidir daha önce fiesta ve palionunkini sökmüştüm ekstra bir püf noktası vs varmı 

 

Klaperler yanlış patlamaya sebep verirmi hocam araçta teklemeden daha sok vuruntu gibi bir sarsma var yanlış patlama gibi motor sesini dinlediğimde bloğun içindeki patlamalar arasındaki süre ve zamanlama düzensizlik var

 

krank mili konum sensörü çok uygun fiyatlı bir parça satın alıp denememden zarar gelirmi sorun ondaysa çözülür değilsede parçayı yenilemiş olurum

 

rektefiye işine hem usta bulamıyorum bu işten anlayan bu çevrediki ustalar hakkında güzel söylemler yok gereksiz masraf ve parça değişimi yaptığına dair söylemler var kısa sürede aracın sesini ve videosunu yükleyeceğim

Hocam experlerin verilerinin doğruluna pek inanmıyorum. 

Gaza basarak kontrol ediyor. Bu araçlar 4500 de devir kesiyor. 

motor contası değil sizin dediğiniz üstteki siyah conta. oradan 3 nolu bujiye yağ kaçağı var mı ona bakın. Siz motor kapağını sökemezsiniz. Sökseniz takamazsınız sizin söktüğünüz üst kapak değil külbütör kapağı. 

emme manifoldu motorun  performansını etkiler ama tekleme yaparmı bilemem. 

Aklıma gelen külbütör kapağından 3 nolu göze yağ sızması varmı ona bakın. Başıma gelmişti. Maraşta benim ustalar benim mondeo ile usta oldu. göstermek isterseniz bilgilerini veririm.

YusufParlak yazdı:

Çağlar hocam şuan araç exper raporlarına göre 93.87hp buda dediğiniz 50 beygirlik kayıp için ideal bir sebep ve bu aracın eski sahibi ve ilk sahibi 2006 da bu aracı aldığında 63 yaşında bir hanım efendiydi ben aracı almadan üç hafta önce vefat etmiş oğlu ve eşi onun dışında kimsenin kullanmadığını söylüyor bu motor gücünün düşük gözükmesi kafama takılmıştı arayıp rahmetli annesinin  arabayı hızlı kullanıp kullanmadığını sordum hayır dedi ömründe 130’u görmemiştir dedi yani araç kullanılarak bu kadar güç kaybı yaşanamaz 

exper raporlarına takılmayın. Gözümün önünde yarış için hazırlık yapılan 2.0 rs clionun testini gördüm. Testi yapan kişinin gaz tepkisinden dolayı aracın bg düşük çıkmıştı. Sonra tekrar teste soktu beklenen değer çıktı. gibi gibi gibiiii

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Sani Gerşon yazdı:

4. silindirde ateşleme arızası bulmuş. Ama enjektör için de arıza vermiş. Belki de enjektör arızalı.

Lakin araç LPG'li olduğundan bu tip arızaları yorumlamamız da efektif olmayacak. Malum, orjinal olmayan bir yakıt sistemi var araçta.

Hocam 4. Silindir ateşleme sıkıntısını çözdük bir soketten kaynaklıymış 

 

IMRC hatası yani amme manifoldu kontrol merkezi hatasınıda çözdük galiba oracın özerindeki tüp benim bildiğim kadarıyla fordta takılmış yani araç tüplü sipariş edilmiş brc tüp var üzerinde 

 

Mehmet Kaya yazdı:

Hocam experlerin verilerinin doğruluna pek inanmıyorum. 

Gaza basarak kontrol ediyor. Bu araçlar 4500 de devir kesiyor. 

motor contası değil sizin dediğiniz üstteki siyah conta. oradan 3 nolu bujiye yağ kaçağı var mı ona bakın. Siz motor kapağını sökemezsiniz. Sökseniz takamazsınız sizin söktüğünüz üst kapak değil külbütör kapağı. 

emme manifoldu motorun  performansını etkiler ama tekleme yaparmı bilemem. 

Aklıma gelen külbütör kapağından 3 nolu göze yağ sızması varmı ona bakın. Başıma gelmişti. Maraşta benim ustalar benim mondeo ile usta oldu. göstermek isterseniz bilgilerini veririm.

exper raporlarına takılmayın. Gözümün önünde yarış için hazırlık yapılan 2.0 rs clionun testini gördüm. Testi yapan kişinin gaz tepkisinden dolayı aracın bg düşük çıkmıştı. Sonra tekrar teste soktu beklenen değer çıktı. gibi gibi gibiiii

Hocam conta değişimi yapmadan öncesinde vardı ama değişim yaptıktan sonra kontrol etmedik

 

aracın emme manifoldu kontrol merkezi için hata vardı oraya giden boru yırtıkmış onu değiştirdik ve arızaları sildik bakalım şuan hala güçsüzlük var araçta lamba yanarsa tekrar gidip hangi hatalar varmış bakacağız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
YusufParlak

Şuan için bakılması gerekn bunlar gibi başka değerler varmı özellikle şuna bakmalısınız felan dediğiniz varsa onlarada baktırayım

birde orjinal ford yazılımı ile bakmak istiyorum osmaniyede kimde bulabileceğim konusunda yardımcı olabilecek varmı acaba

7B997800-4DD1-4595-B074-518DF7F17A16.jpeg

2FD940ED-3C69-4015-BC97-6704787D468A.jpeg

Mehmet Kaya yazdı:

Hocam experlerin verilerinin doğruluna pek inanmıyorum. 

Gaza basarak kontrol ediyor. Bu araçlar 4500 de devir kesiyor. 

motor contası değil sizin dediğiniz üstteki siyah conta. oradan 3 nolu bujiye yağ kaçağı var mı ona bakın. Siz motor kapağını sökemezsiniz. Sökseniz takamazsınız sizin söktüğünüz üst kapak değil külbütör kapağı. 

emme manifoldu motorun  performansını etkiler ama tekleme yaparmı bilemem. 

Aklıma gelen külbütör kapağından 3 nolu göze yağ sızması varmı ona bakın. Başıma gelmişti. Maraşta benim ustalar benim mondeo ile usta oldu. göstermek isterseniz bilgilerini veririm.

exper raporlarına takılmayın. Gözümün önünde yarış için hazırlık yapılan 2.0 rs clionun testini gördüm. Testi yapan kişinin gaz tepkisinden dolayı aracın bg düşük çıkmıştı. Sonra tekrar teste soktu beklenen değer çıktı. gibi gibi gibiiii

Hocam hataylı olduğunuzu fark ettim bende hataylıyım şenköylüyüm daha çok kırıkhanda bulunuyoruz aile olarak eski w124 ustaları bu araca bakarlarmı acaba aklımda öyle bir fikir var 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

LTFT ve STFT % değerlerini okutursanız bir bakalım

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Çağlar Bayur yazdı:

LTFT ve STFT % değerlerini okutursanız bir bakalım

Tamamdır hocam sensör değerlerimede bakalımmı oksijen,map,maf ve emme manifoldu vsvs sensörlerinin değerlerine bakarak sensörde bir sıkıntı olup olmadığını anlamamız mümkünmü 

 

birde zincir gevşekliği bukadar soruna sebep olurmu ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
YusufParlak yazdı:

Tamamdır hocam sensör değerlerimede bakalımmı oksijen,map,maf ve emme manifoldu vsvs sensörlerinin değerlerine bakarak sensörde bir sıkıntı olup olmadığını anlamamız mümkünmü 

 

birde zincir gevşekliği bukadar soruna sebep olurmu ?

mümkünatı şöyledir, yol gösteriri mesela yakıt mı yoksa ateşleme kaynaklı mı gibi fikir verir oradaki canlı veri bilgileri, o da tecrübe ile yorumlanır.

zincir derken triger zinciri sanırım, gevşek olmaz, gevşek zincir ilr motorun ömrü 3-5 saniye civarı olur, sente hatalı ise diğer 3-5 saniye de subap kıralabilir, lakin tek diş kayık ise yine motor kendini kaybeder yokuş ta kalır vb. rutini olmaz ama.

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Çağlar Bayur yazdı:

mümkünatı şöyledir, yol gösteriri mesela yakıt mı yoksa ateşleme kaynaklı mı gibi fikir verir oradaki canlı veri bilgileri, o da tecrübe ile yorumlanır.

zincir derken triger zinciri sanırım, gevşek olmaz, gevşek zincir ilr motorun ömrü 3-5 saniye civarı olur, sente hatalı ise diğer 3-5 saniye de subap kıralabilir, lakin tek diş kayık ise yine motor kendini kaybeder yokuş ta kalır vb. rutini olmaz ama.

Daha dün evin yokuşunda kaldı araç zincirdede kürbütör kapağını açtığımda hareketsiz pozisyondayken bakmıştım zincir birkaç mm yukarı aşşağı oynuyordu

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
YusufParlak yazdı:

benim bildiğim kadarıyla fordta takılmış yani araç tüplü sipariş edilmiş brc tüp var üzerinde 

Ford fabrikasyon lpg'li araç getirmedi ülkemize hiç.

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Çağlar Bayur yazdı:

mümkünatı şöyledir, yol gösteriri mesela yakıt mı yoksa ateşleme kaynaklı mı gibi fikir verir oradaki canlı veri bilgileri, o da tecrübe ile yorumlanır.

zincir derken triger zinciri sanırım, gevşek olmaz, gevşek zincir ilr motorun ömrü 3-5 saniye civarı olur, sente hatalı ise diğer 3-5 saniye de subap kıralabilir, lakin tek diş kayık ise yine motor kendini kaybeder yokuş ta kalır vb. rutini olmaz ama.

Hocaö ben sensör verilerinide çekeyim birkaç defa 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

onca esneme normal yağ basıncı yokken

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Sani Gerşon yazdı:

Ford fabrikasyon lpg'li araç getirmedi ülkemize hiç.

Ozaman yetkili servis takmış yada özel ford serviside olabilir çünki aracın kitapçığında lpg kitapçığı var ve ford servisi yazıyordu ama yetkili servismi özel servismi bilmiyorum 

Çağlar Bayur yazdı:

onca esneme normal yağ basıncı yokken

Bilemiyorum hocam ama yaklaşık 4-5 mm boşluk vardı 

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz
YusufParlak yazdı:

Kabloluların uygulaması nedir uygulamanın kullanım fiyatı nedir

Forscan üyelik alacaksın internette araştır yaz mondeo yol bilgisayarı açma falan diye video çok 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yusuf Davaz

Araçda patlatma var ise kesinlikle ateşleme ile ilgili bir sorun var.  Sorunlar LPG ve Benzindede varmı? Eger benzinde iken sorunda  bir miktarda azalma olsa ateşlemeyi kontrol ettirin derim. 

Araca uygun çakma olmayan bir platinum yada iridium buji   , Bosch marka bobin en güvendiginiz bir yerdende orjinalligine emin oldugunuz bir buji kablosu.

12 yıldır mondeo kullanıyorum. Her patlatma sorunu ateşleme ekipmanı değişimi sonrası düzeldi.

Buğün kardeşimin 2003 fiesta aracındada patlatma sorunu vardı. ona baktık. ilk etapda bobin olarak karar kıldık. Yarın alıp deneyecek. Tam anlamıyla gitmez ise bujilerdede biraz yıpranma vardı , onlarıda değiştirecek.

Patlatma sorunu olmasa karter havalandırma hortumuna bakmanızı tavsiye edecektim ama zaten araç gözlerde ateşleme sorunu var demiş arızalarda.  

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...