YusufParlak 20 Mayıs Paylaş 20 Mayıs Aracım 172.xxx km de iken aldım babadan gelme fordcu olduğum için ilk araba tercihimi boyasız değişensiz bir mondeodan yana kullandım aracı aldığımda eskimeye bağlı bir tekleme vardı sonrasında bu arttı arza lambası yanıyor 3.ateşleme odasında sorun gösteriyor ama bir sıkıntı yok buji ve bobin motocraft ile değişti fayda etmedi bazen arıza lambası yanıp sönmeye başlıyor ve araç 20-30 beygirlik bir araba gibi gitmiyor hemde tekliyor lamba yanıp sönmeyi bıraktığında eski haline dönüyor ustalar bakmak istemiyor bir usta üst kapak contası pert olmuş dedi buldum kendim üst kapağı söküp sıvı contayı temizleyip yeni contayı ve sıvı conta işini yapıp taktım aracın yakıtında ve durumunda bi nebzede olsa düzelme oldu ama hala devam ediyor araç daha çok geri tepiyor yani sanki yanlış patlama yapıyor gibi kaput altı çok düzgün aracın üst kapak hariç herşey fabrikadan çıktığı gibi ben krank mili konum sensörü , oksijen sensörü ve hava akış metreden şüphelendim ve birde aracın emme manifoldundan oksijen sensörüne giden hava borusunu yerinden çıkarttığımızda aracın çalışmasında pek bir farklılık olmuyor yani olması gereken bir farklılık yok ortada,ayrıyetten üst kapağı açtığımda avans ayarıda problem çıkaracak boyutta değildi araç daha önce rektefiye görmemiş zincirdede aşırı fazla bir sünme yok gaz kelebeğini felanda temizledim sizce sensörlerdenmidir ? Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz 20 Mayıs Paylaş 20 Mayıs LPG li ise siboplarda sıkıntı olmuş olabilir ,kompresyon testi yaptırın boşa uğraşmayın.Kolay kolay bozulacak motor değil 5 sene bindim lpg ye karşı hassas iyi ayar ister. Yorum bağlantısı
YusufParlak 20 Mayıs Yazar Paylaş 20 Mayıs Ferhat Yavuz yazdı: LPG li ise siboplarda sıkıntı olmuş olabilir ,kompresyon testi yaptırın boşa uğraşmayın.Kolay kolay bozulacak motor değil 5 sene bindim lpg ye karşı hassas iyi ayar ister. Ustalar ellemiyor Osmaniye ve çevresindeki ustalar hakkında hoş söylemler yok, kendim yapabileceğim bir şey mi ? Yorum bağlantısı
Cem Işık 20 Mayıs Paylaş 20 Mayıs YusufParlak yazdı: Ustalar ellemiyor Osmaniye ve çevresindeki ustalar hakkında hoş söylemler yok, kendim yapabileceğim bir şey mi ? Kendiniz yapamazsınız, basınç saati vs lazım bu iş için. 1 Yorum bağlantısı
YusufParlak 20 Mayıs Yazar Paylaş 20 Mayıs Cem Işık yazdı: Kendiniz yapamazsınız, basınç saati vs lazım bu iş için. Birde araçta okadar vuruntu olmasına rağmen vuruntu sensörü hiç bir uyarı ve hata vermiyor Cem Işık yazdı: Kendiniz yapamazsınız, basınç saati vs lazım bu iş için. Birde şöyle bir sıkıntı var exper raporunda araç stock 100hp ve şuanki gücününde 70 olduğu yazıyor bu modellerde böyle bir seçenek yok diye biliyorum 2 exper raporundada aynı durum söz konusu Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz 20 Mayıs Paylaş 20 Mayıs 70 kw dır o 1,3 le çarparsanız 100 hp ü görürsünüz (143 hp olması gerekli gücün).Arıza ışığı yakıyor mu motorun sesi değişti mi daha sallantılı çalışma yada homurdanma var mı? Yorum bağlantısı
YusufParlak 20 Mayıs Yazar Paylaş 20 Mayıs Ferhat Yavuz yazdı: LPG li ise siboplarda sıkıntı olmuş olabilir ,kompresyon testi yaptırın boşa uğraşmayın.Kolay kolay bozulacak motor değil 5 sene bindim lpg ye karşı hassas iyi ayar ister. Daha öncesinde 3,5 yıl benzinli sw 6 ileri manuel olanı kullandım gene tüplüydü ama saat gibiydi sanayiye genel bakımlar dışında bir kere dahi gitmemiştim ama bu araçta biraz zorlandım işin en sinir bozucu kısmı eğer bu sorun sensörlerde yads çok daha basit bir problem olma ihtimali yıllar önceki yazılan konulara baktığımda bir kaç tanesinde antin kuntin yok kablo yok sigorts gibi şeylerden sorun çözülmüş Ferhat Yavuz yazdı: 70 kw dır o 1,3 le çarparsanız 100 hp ü görürsünüz (143 hp olması gerekli gücün).Arıza ışığı yakıyor mu motorun sesi değişti mi daha sallantılı çalışma yada homurdanma var mı? Hayır kw nin anlamını biliyorum kw yazmıyordu ama eve gidince tekrardan kontrol edeceğim dediklerinizin hepsi var birde araçta sanki ekzantiriğin üzerindeki kamlar subap başına vuruyormuş gibi çıt çıt ses geliyor araca dip gaz verip bıraktığımızda rölantı bir iki saniye kendini toparlayamıyor stop edecek gibi oluyor sonra toparlıyor arıza ışığı yanıyor 3.ateşleme odasında sorun gösteriyor ama orda bir sıkıntı yok enjektörlerin kontrolunu yapacak usta bulamadım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Mayıs Paylaş 20 Mayıs YusufParlak yazdı: bir usta üst kapak contası pert olmuş dedi buldum kendim üst kapağı söküp sıvı contayı temizleyip yeni contayı ve sıvı conta işini yapıp taktım ustanın söylediği conta o değil, sizin taktığınız külbütör contası, yağ kaçağı terleme için olan, ustanın bahsettiği iş rektifiye işlemi... motor sökülecek subapalr değişcek vs. YusufParlak yazdı: ve araç 20-30 beygirlik bir araba gibi gitmiyor hemde tekliyor lamba yanıp sönmeyi bıraktığında eski haline dönüyor arada düzeliyor ise rektifiye işi deil başka bir şey olmalı bu mnotorların emme manfioldu içinde klapeler vardır, onlar arada sırada sıkışır veya açık kalır ise bu yazdığınız tüm sorunları yapar. YusufParlak yazdı: arza lambası yanıyor 3.ateşleme odasında sorun gösteriyor ama bir sıkıntı yok buji ve bobin motocraft ile değişti fayda etmedi arıza kodunda silindir nosu gören herkes bujilere saldırır, test cihazını yanlış yorumlamak tüm sektörde sıkça rastlanan bir durum. bence manifolldan başlamalı YusufParlak yazdı: araç stock 100hp aracınız 145 ps. 2 Yorum bağlantısı
YusufParlak 20 Mayıs Yazar Paylaş 20 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: ustanın söylediği conta o değil, sizin taktığınız külbütör contası, yağ kaçağı terleme için olan, ustanın bahsettiği iş rektifiye işlemi... motor sökülecek subapalr değişcek vs. arada düzeliyor ise rektifiye işi deil başka bir şey olmalı bu mnotorların emme manfioldu içinde klapeler vardır, onlar arada sırada sıkışır veya açık kalır ise bu yazdığınız tüm sorunları yapar. arıza kodunda silindir nosu gören herkes bujilere saldırır, test cihazını yanlış yorumlamak tüm sektörde sıkça rastlanan bir durum. bence manifolldan başlamalı aracınız 145 ps. Evet hocsm 145hp olduğunu biliyorum ama exper raporunda öyle yazıyor az önce kontrol ettim birinde 70kw yazıyor diğerinde 70hp kw yazan kurumsal bir firmaydı hp yazanda hata vardır büyük ihtimal Ustanın söylediği conta benim bahsettiğim conta hocam yanlış yok Düzelme değil Hocam sürekli tekleme mevcut bazen arıza ikaz lambası yanıp sönmeye başlıyor ve çok daha kötü bir hale geliyor sonrs eskisi gibi teklemeye devam ediyor emme manifoldunu sökmek nasıl bir iş zahmetlimidir daha önce fiesta ve palionunkini sökmüştüm ekstra bir püf noktası vs varmı Klaperler yanlış patlamaya sebep verirmi hocam araçta teklemeden daha sok vuruntu gibi bir sarsma var yanlış patlama gibi motor sesini dinlediğimde bloğun içindeki patlamalar arasındaki süre ve zamanlama düzensizlik var krank mili konum sensörü çok uygun fiyatlı bir parça satın alıp denememden zarar gelirmi sorun ondaysa çözülür değilsede parçayı yenilemiş olurum rektefiye işine hem usta bulamıyorum bu işten anlayan bu çevrediki ustalar hakkında güzel söylemler yok gereksiz masraf ve parça değişimi yaptığına dair söylemler var kısa sürede aracın sesini ve videosunu yükleyeceğim Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz 20 Mayıs Paylaş 20 Mayıs Öncelikle aküyü sök 15 dk falan bekle (lpg nin sigortasınıda sök bağlama hiç) sonra aküyü tak aracını çalıştır bilgisayara yada elm cihazına bağla arıza kodu var mı bak varsa sil.2-3 km sür düzelme varsa benzin haritan bozuktur afr ayarıyla kurtulur aracın.Benzinde sıkıntılar gitmediyse lpg de daha da belli olur.3.oda da sıkıntı var bence sibop,sekman değişimiyle düzelir. Yorum bağlantısı
YusufParlak 20 Mayıs Yazar Paylaş 20 Mayıs Ferhat Yavuz yazdı: Öncelikle aküyü sök 15 dk falan bekle (lpg nin sigortasınıda sök bağlama hiç) sonra aküyü tak aracını çalıştır bilgisayara yada elm cihazına bağla arıza kodu var mı bak varsa sil.2-3 km sür düzelme varsa benzin haritan bozuktur afr ayarıyla kurtulur aracın.Benzinde sıkıntılar gitmediyse lpg de daha da belli olur.3.oda da sıkıntı var bence sibop,sekman değişimiyle düzelir. Hocam dediğinizi yapmıştım bir kaç ay önce sorun devam etti ama sigortayı sökmemiştim tamamen lpg tesisatının elektrik aksamının motorla bağlantısını kesmiştim daha üst düzey bir arıza tespit cihazı bulup hata kodlarının hepsini not alacağım peki vuruntu sensörünün hata kodu vermemesine ne diyorsunuz bir fikriniz varmı Yorum bağlantısı
YusufParlak 20 Mayıs Yazar Paylaş 20 Mayıs Ferhat Yavuz yazdı: Öncelikle aküyü sök 15 dk falan bekle (lpg nin sigortasınıda sök bağlama hiç) sonra aküyü tak aracını çalıştır bilgisayara yada elm cihazına bağla arıza kodu var mı bak varsa sil.2-3 km sür düzelme varsa benzin haritan bozuktur afr ayarıyla kurtulur aracın.Benzinde sıkıntılar gitmediyse lpg de daha da belli olur.3.oda da sıkıntı var bence sibop,sekman değişimiyle düzelir. Birde bu obd2 elm327 kablosuz arıza tesbit cihazları var uygulamadan kontrol ediliyor hata kodlarını görmek için iş görürmü Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz 20 Mayıs Paylaş 20 Mayıs YusufParlak yazdı: Birde bu obd2 elm327 kablosuz arıza tesbit cihazları var uygulamadan kontrol ediliyor hata kodlarını görmek için iş görürmü iş görür Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Mayıs Paylaş 20 Mayıs YusufParlak yazdı: emme manifoldunu sökmek nasıl bir iş zahmetlimidir zahmet izafi, zaman alır o kadar, sağını solunu boşaltmak lazım çıkarmak için, çıkarınca iş bitmez içindeki klapelerden anlamak lazım, kırık sıkışık varsa kolay hemen görülür YusufParlak yazdı: Klaperler yanlış patlamaya sebep verirmi tekler patlar 50 beygir kafadan gider her türlü sıradışı çalımayı yapar YusufParlak yazdı: motor sesini dinlediğimde bloğun içindeki patlamalar arasındaki süre ve zamanlama düzensizlik var o bir kriter değil, subap ta kırıksa aynısın yapar YusufParlak yazdı: krank mili konum sensörü çok uygun fiyatlı bir parça satın alıp denememden zarar gelirmi o bozuk olursa motor hiç çalışmaz genel yazıınızdan : elketroniğe fazla takılmışsınız, piayasa da böyle yapar ancak önce temel tam olmalı, bunlar nedir: mekanik parçalar ve tesisat kabloları. önce bunlardan emin olunmalı , mesela hiç kompresyon testi yapıldı mı? Yorum bağlantısı
YusufParlak 20 Mayıs Yazar Paylaş 20 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: zahmet izafi, zaman alır o kadar, sağını solunu boşaltmak lazım çıkarmak için, çıkarınca iş bitmez içindeki klapelerden anlamak lazım, kırık sıkışık varsa kolay hemen görülür tekler patlar 50 beygir kafadan gider her türlü sıradışı çalımayı yapar o bir kriter değil, subap ta kırıksa aynısın yapar o bozuk olursa motor hiç çalışmaz genel yazıınızdan : elketroniğe fazla takılmışsınız, piayasa da böyle yapar ancak önce temel tam olmalı, bunlar nedir: mekanik parçalar ve tesisat kabloları. önce bunlardan emin olunmalı , mesela hiç kompresyon testi yapıldı mı? Hayır kompresyon testi yapılmadı tesisat kablolarını kontrol ettirdim her kablodan geçmesi gereken volt geçiyor motorun zincirli olduğunu 2.0 diye anlamıyorum ben bunlardan felan diyerek hep başlarından savuyorlar enson dedim bunu yapsa yapsa w124 ustaları yapar benim memleket hatay çok sağlam ve dürüst ustalar var iki tanesi dostumuz denecek kadar yakınız ama yapmak istemediler ya nedir bu zincir videolarda izledim senteye çekip zinciri sökmek günlerini almıyor adamların kesintisiz 2-3 saatte söküyorlar zinciri nedir bu ustaların korkusu yada drek 2.0 mondeodan neden korkuyorlar motor bölümü ultra elektronik değil piyasada bulunmayan bir teknoloji kullanmıyor düz 2.0 motor yani ecoboostun bile zibil gibi ustası var üstüne ecoboost bu motordan belkide 10 kat daha karmaşık ve yeni her yeri elektronik anlamakta güçlük çekiyorum gerçekten Ferhat Yavuz yazdı: iş görür Orjinal olanı almamızı söylüyor uygulama nasıl ayırt edecez bunu hocam bilgin varmı Yorum bağlantısı
YusufParlak 20 Mayıs Yazar Paylaş 20 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: zahmet izafi, zaman alır o kadar, sağını solunu boşaltmak lazım çıkarmak için, çıkarınca iş bitmez içindeki klapelerden anlamak lazım, kırık sıkışık varsa kolay hemen görülür tekler patlar 50 beygir kafadan gider her türlü sıradışı çalımayı yapar o bir kriter değil, subap ta kırıksa aynısın yapar o bozuk olursa motor hiç çalışmaz genel yazıınızdan : elketroniğe fazla takılmışsınız, piayasa da böyle yapar ancak önce temel tam olmalı, bunlar nedir: mekanik parçalar ve tesisat kabloları. önce bunlardan emin olunmalı , mesela hiç kompresyon testi yapıldı mı? Çağlar hocam şuan araç exper raporlarına göre 93.87hp buda dediğiniz 50 beygirlik kayıp için ideal bir sebep ve bu aracın eski sahibi ve ilk sahibi 2006 da bu aracı aldığında 63 yaşında bir hanım efendiydi ben aracı almadan üç hafta önce vefat etmiş oğlu ve eşi onun dışında kimsenin kullanmadığını söylüyor bu motor gücünün düşük gözükmesi kafama takılmıştı arayıp rahmetli annesinin arabayı hızlı kullanıp kullanmadığını sordum hayır dedi ömründe 130’u görmemiştir dedi yani araç kullanılarak bu kadar güç kaybı yaşanamaz Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz 20 Mayıs Paylaş 20 Mayıs Siyah versiyon 1.5 versiyon olanından alacaksınız maviler 2.1 versiyon bağlanmıyor.Yorumlara bakarak sipariş geçin satıcıya sorun baktım bulamadım aldığım yeri 5 sene rahat olmuştur.Forscan programı ile bağlanacaksanız kkl-vag com kablosunu alın ben ondanda almıştım gizli özellikleri açmıştım yol bilgisayarı anlık tüketim vs, hareket edince kapıların otamatik kapanması,120 den sonra 1 kere uyarı vermesi gibi. https://www.trendyol.com/streak/kkl-vag-com-409-1-audi-seat-vw-arac-tespit-teshis-usb-kablo-tarayici-p-86757998/yorumlar Yorum bağlantısı
YusufParlak 20 Mayıs Yazar Paylaş 20 Mayıs Ferhat Yavuz yazdı: Siyah versiyon 1.5 versiyon olanından alacaksınız maviler 2.1 versiyon bağlanmıyor.Yorumlara bakarak sipariş geçin satıcıya sorun baktım bulamadım aldığım yeri 5 sene rahat olmuştur.Forscan programı ile bağlanacaksanız kkl-vag com kablosunu alın ben ondanda almıştım gizli özellikleri açmıştım yol bilgisayarı anlık tüketim vs, hareket edince kapıların otamatik kapanması,120 den sonra 1 kere uyarı vermesi gibi. https://www.trendyol.com/streak/kkl-vag-com-409-1-audi-seat-vw-arac-tespit-teshis-usb-kablo-tarayici-p-86757998/yorumlar Attığınız link açılmıyor hocam birde bunlar Carscanner ile bağlanmıyormu Bahsettiğiniz ürün bumu hocam https://www.trendyol.com/elm-327/wifi-arac-ariza-tespit-cihazi-obd2-v1-5-p-33863140 Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs YusufParlak yazdı: Attığınız link açılmıyor hocam birde bunlar Carscanner ile bağlanmıyormu Bahsettiğiniz ürün bumu hocam https://www.trendyol.com/elm-327/wifi-arac-ariza-tespit-cihazi-obd2-v1-5-p-33863140 Aynen bunlar bağlanır.Dediğim ürün kablolu kkl-vag yazıp bakabilirsin onu alırsan herşeyi yapabilirsin kablolularda hız yüksek ve daha stabil olduğu için. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Aracınız lpg'li ise büyük ihtimalle subaplar gitmiş artık. Bu km'ler için gayet normal. Yorum bağlantısı
YusufParlak 21 Mayıs Yazar Paylaş 21 Mayıs Sani Gerşon yazdı: Aracınız lpg'li ise büyük ihtimalle subaplar gitmiş artık. Bu km'ler için gayet normal. Hocam lpgli evet aracım ama hangi ustaya gitsem en basitten kolaya gitcez diyip buji buji kablosu ve bobin değiştirecem diyor bunların hepsi motocrafttın ürünleri daha bir kaç ay önce aldım hepsini adamlar kürbütör kapağının contasını bile değiştirmiyor kendim değiştirdim okadar şuan bu motorların bulunması zor olan parçaları neler subapları kolay bulabilirmiyiz Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs YusufParlak yazdı: Hocam lpgli evet aracım ama hangi ustaya gitsem en basitten kolaya gitcez diyip buji buji kablosu ve bobin değiştirecem diyor bunların hepsi motocrafttın ürünleri daha bir kaç ay önce aldım hepsini adamlar kürbütör kapağının contasını bile değiştirmiyor kendim değiştirdim okadar şuan bu motorların bulunması zor olan parçaları neler subapları kolay bulabilirmiyiz Osmaniye için bir şey diyemiyorum ama, İstanbul'da her türlü yapılır o araç. En kötü koyun bi çekiciye, Maslak Osman Usta'ya teslim edin. Yorum bağlantısı
YusufParlak 21 Mayıs Yazar Paylaş 21 Mayıs Sani Gerşon yazdı: Osmaniye için bir şey diyemiyorum ama, İstanbul'da her türlü yapılır o araç. En kötü koyun bi çekiciye, Maslak Osman Usta'ya teslim edin. Maslak usta kim hocam bilgi verebilirmisiniz aracım çalışıyor çekiciye gerek yok Ferhat Yavuz yazdı: Aynen bunlar bağlanır.Dediğim ürün kablolu kkl-vag yazıp bakabilirsin onu alırsan herşeyi yapabilirsin kablolularda hız yüksek ve daha stabil olduğu için. Kabloluların uygulaması nedir uygulamanın kullanım fiyatı nedir Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs YusufParlak yazdı: Maslak usta kim hocam bilgi verebilirmisiniz aracım çalışıyor çekiciye gerek yok https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/254633-osman-usta-maslakta-no-name-servis/ Buyrunuz Yorum bağlantısı
YusufParlak 21 Mayıs Yazar Paylaş 21 Mayıs Sani Gerşon yazdı: Osmaniye için bir şey diyemiyorum ama, İstanbul'da her türlü yapılır o araç. En kötü koyun bi çekiciye, Maslak Osman Usta'ya teslim edin. Aracımın an iti bari ile hata kodları bunlardır Yorum bağlantısı
Recommended Posts