İçeriğe Yönlendir

2006 Mondeo Mk3 2.0 Benzin Otomatik Tekleme Problemi


YusufParlak

Recommended Posts

YusufParlak

Aracım 172.xxx km de iken aldım babadan gelme fordcu olduğum için ilk araba tercihimi  boyasız değişensiz bir mondeodan yana kullandım 

aracı aldığımda eskimeye bağlı bir tekleme vardı sonrasında bu arttı arza lambası yanıyor 3.ateşleme odasında sorun gösteriyor ama bir sıkıntı yok buji ve bobin motocraft ile değişti fayda etmedi bazen arıza lambası yanıp sönmeye başlıyor ve araç 20-30 beygirlik bir araba gibi gitmiyor hemde tekliyor lamba yanıp sönmeyi bıraktığında eski haline dönüyor ustalar bakmak istemiyor bir usta üst kapak contası pert olmuş dedi buldum kendim üst kapağı söküp sıvı contayı temizleyip yeni contayı ve sıvı conta işini yapıp taktım aracın yakıtında ve durumunda bi nebzede olsa düzelme oldu ama hala devam ediyor araç daha çok geri tepiyor yani sanki yanlış patlama yapıyor gibi kaput altı çok düzgün aracın üst kapak hariç herşey fabrikadan çıktığı gibi ben krank mili konum sensörü , oksijen sensörü ve hava akış metreden şüphelendim ve birde aracın emme manifoldundan oksijen sensörüne giden hava borusunu yerinden çıkarttığımızda aracın çalışmasında pek bir farklılık olmuyor yani olması gereken bir farklılık yok ortada,ayrıyetten üst kapağı açtığımda avans ayarıda problem çıkaracak boyutta değildi araç daha önce rektefiye görmemiş zincirdede aşırı fazla bir sünme yok gaz kelebeğini felanda temizledim sizce sensörlerdenmidir ?

0081FB39-95E8-4157-A9DB-5E31DA09D35D.jpeg

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

LPG li ise siboplarda sıkıntı olmuş olabilir ,kompresyon testi yaptırın boşa uğraşmayın.Kolay kolay bozulacak motor değil 5 sene bindim lpg ye karşı hassas iyi ayar ister.

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Ferhat Yavuz yazdı:

LPG li ise siboplarda sıkıntı olmuş olabilir ,kompresyon testi yaptırın boşa uğraşmayın.Kolay kolay bozulacak motor değil 5 sene bindim lpg ye karşı hassas iyi ayar ister.

Ustalar ellemiyor Osmaniye ve çevresindeki ustalar hakkında hoş söylemler yok,  kendim yapabileceğim bir şey mi ?

Yorum bağlantısı
Cem Işık
YusufParlak yazdı:

Ustalar ellemiyor Osmaniye ve çevresindeki ustalar hakkında hoş söylemler yok,  kendim yapabileceğim bir şey mi ?

Kendiniz yapamazsınız, basınç saati vs lazım bu iş için. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
YusufParlak
Cem Işık yazdı:

Kendiniz yapamazsınız, basınç saati vs lazım bu iş için. 

Birde araçta okadar vuruntu olmasına rağmen vuruntu sensörü hiç bir uyarı ve hata vermiyor 

Cem Işık yazdı:

Kendiniz yapamazsınız, basınç saati vs lazım bu iş için. 

Birde şöyle bir sıkıntı var exper raporunda araç stock 100hp ve şuanki gücününde 70 olduğu yazıyor bu modellerde böyle bir seçenek yok diye biliyorum 2 exper raporundada aynı durum söz konusu

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

70 kw dır o 1,3 le çarparsanız 100 hp ü görürsünüz (143 hp olması gerekli gücün).Arıza ışığı yakıyor mu motorun sesi değişti mi daha sallantılı çalışma yada homurdanma var mı?

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Ferhat Yavuz yazdı:

LPG li ise siboplarda sıkıntı olmuş olabilir ,kompresyon testi yaptırın boşa uğraşmayın.Kolay kolay bozulacak motor değil 5 sene bindim lpg ye karşı hassas iyi ayar ister.

Daha öncesinde 3,5 yıl benzinli sw 6 ileri manuel olanı kullandım gene tüplüydü ama saat gibiydi sanayiye genel bakımlar dışında bir kere dahi gitmemiştim ama bu araçta biraz zorlandım işin en sinir bozucu kısmı eğer bu sorun sensörlerde yads çok daha basit bir problem olma ihtimali yıllar önceki yazılan konulara baktığımda bir kaç tanesinde antin kuntin yok kablo yok sigorts gibi şeylerden sorun çözülmüş

Ferhat Yavuz yazdı:

70 kw dır o 1,3 le çarparsanız 100 hp ü görürsünüz (143 hp olması gerekli gücün).Arıza ışığı yakıyor mu motorun sesi değişti mi daha sallantılı çalışma yada homurdanma var mı?

Hayır kw nin anlamını biliyorum kw yazmıyordu ama eve gidince tekrardan kontrol edeceğim dediklerinizin hepsi var birde araçta sanki ekzantiriğin üzerindeki kamlar subap başına vuruyormuş gibi çıt çıt ses geliyor araca dip gaz verip bıraktığımızda rölantı bir iki saniye kendini toparlayamıyor stop edecek gibi oluyor sonra toparlıyor arıza ışığı yanıyor 3.ateşleme odasında sorun gösteriyor ama orda bir sıkıntı yok enjektörlerin kontrolunu yapacak usta bulamadım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
YusufParlak yazdı:

bir usta üst kapak contası pert olmuş dedi buldum kendim üst kapağı söküp sıvı contayı temizleyip yeni contayı ve sıvı conta işini yapıp taktım

ustanın söylediği conta o değil, sizin taktığınız külbütör contası, yağ kaçağı terleme için olan, ustanın bahsettiği iş rektifiye işlemi... motor sökülecek subapalr değişcek vs.

YusufParlak yazdı:

ve araç 20-30 beygirlik bir araba gibi gitmiyor hemde tekliyor lamba yanıp sönmeyi bıraktığında eski haline dönüyor

arada düzeliyor ise rektifiye işi deil başka bir şey olmalı

 

bu mnotorların emme manfioldu içinde klapeler vardır, onlar arada sırada sıkışır veya açık kalır ise bu yazdığınız tüm sorunları yapar.

 

YusufParlak yazdı:

arza lambası yanıyor 3.ateşleme odasında sorun gösteriyor ama bir sıkıntı yok buji ve bobin motocraft ile değişti fayda etmedi

arıza kodunda silindir nosu gören herkes bujilere saldırır, test cihazını yanlış yorumlamak tüm sektörde sıkça rastlanan bir durum.

 

bence manifolldan başlamalı

YusufParlak yazdı:

araç stock 100hp

aracınız 145 ps.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
YusufParlak
Çağlar Bayur yazdı:

ustanın söylediği conta o değil, sizin taktığınız külbütör contası, yağ kaçağı terleme için olan, ustanın bahsettiği iş rektifiye işlemi... motor sökülecek subapalr değişcek vs.

arada düzeliyor ise rektifiye işi deil başka bir şey olmalı

 

bu mnotorların emme manfioldu içinde klapeler vardır, onlar arada sırada sıkışır veya açık kalır ise bu yazdığınız tüm sorunları yapar.

 

arıza kodunda silindir nosu gören herkes bujilere saldırır, test cihazını yanlış yorumlamak tüm sektörde sıkça rastlanan bir durum.

 

bence manifolldan başlamalı

aracınız 145 ps.

Evet hocsm 145hp olduğunu biliyorum ama exper raporunda öyle yazıyor az önce kontrol ettim birinde 70kw yazıyor diğerinde 70hp kw yazan kurumsal bir firmaydı hp yazanda hata vardır büyük ihtimal

 

Ustanın söylediği conta benim bahsettiğim conta hocam yanlış yok 

 

Düzelme değil Hocam sürekli tekleme mevcut bazen arıza ikaz lambası yanıp sönmeye başlıyor ve çok daha kötü bir hale geliyor sonrs eskisi gibi teklemeye devam ediyor 

 

emme manifoldunu sökmek nasıl bir iş zahmetlimidir daha önce fiesta ve palionunkini sökmüştüm ekstra bir püf noktası vs varmı 

 

Klaperler yanlış patlamaya sebep verirmi hocam araçta teklemeden daha sok vuruntu gibi bir sarsma var yanlış patlama gibi motor sesini dinlediğimde bloğun içindeki patlamalar arasındaki süre ve zamanlama düzensizlik var

 

krank mili konum sensörü çok uygun fiyatlı bir parça satın alıp denememden zarar gelirmi sorun ondaysa çözülür değilsede parçayı yenilemiş olurum

 

rektefiye işine hem usta bulamıyorum bu işten anlayan bu çevrediki ustalar hakkında güzel söylemler yok gereksiz masraf ve parça değişimi yaptığına dair söylemler var kısa sürede aracın sesini ve videosunu yükleyeceğim

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Öncelikle aküyü sök 15 dk falan bekle (lpg nin sigortasınıda sök bağlama hiç) sonra aküyü tak aracını çalıştır bilgisayara yada elm cihazına bağla arıza kodu var mı bak varsa sil.2-3 km sür düzelme varsa benzin haritan bozuktur afr ayarıyla kurtulur aracın.Benzinde sıkıntılar gitmediyse lpg de daha da belli olur.3.oda da sıkıntı var bence sibop,sekman  değişimiyle düzelir.

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Ferhat Yavuz yazdı:

Öncelikle aküyü sök 15 dk falan bekle (lpg nin sigortasınıda sök bağlama hiç) sonra aküyü tak aracını çalıştır bilgisayara yada elm cihazına bağla arıza kodu var mı bak varsa sil.2-3 km sür düzelme varsa benzin haritan bozuktur afr ayarıyla kurtulur aracın.Benzinde sıkıntılar gitmediyse lpg de daha da belli olur.3.oda da sıkıntı var bence sibop,sekman  değişimiyle düzelir.

Hocam dediğinizi yapmıştım bir kaç ay önce sorun devam etti ama sigortayı sökmemiştim tamamen lpg tesisatının elektrik aksamının motorla bağlantısını kesmiştim daha üst düzey bir arıza tespit cihazı bulup hata kodlarının hepsini not alacağım peki vuruntu sensörünün hata kodu vermemesine ne diyorsunuz bir fikriniz varmı 

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Ferhat Yavuz yazdı:

Öncelikle aküyü sök 15 dk falan bekle (lpg nin sigortasınıda sök bağlama hiç) sonra aküyü tak aracını çalıştır bilgisayara yada elm cihazına bağla arıza kodu var mı bak varsa sil.2-3 km sür düzelme varsa benzin haritan bozuktur afr ayarıyla kurtulur aracın.Benzinde sıkıntılar gitmediyse lpg de daha da belli olur.3.oda da sıkıntı var bence sibop,sekman  değişimiyle düzelir.

Birde bu obd2 elm327 kablosuz arıza tesbit cihazları var uygulamadan kontrol ediliyor hata kodlarını görmek için iş görürmü

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz
YusufParlak yazdı:

Birde bu obd2 elm327 kablosuz arıza tesbit cihazları var uygulamadan kontrol ediliyor hata kodlarını görmek için iş görürmü

iş görür 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
YusufParlak yazdı:

emme manifoldunu sökmek nasıl bir iş zahmetlimidir

zahmet izafi, zaman alır o kadar, sağını solunu boşaltmak lazım çıkarmak için, çıkarınca iş bitmez içindeki klapelerden anlamak lazım, kırık sıkışık varsa kolay hemen görülür

YusufParlak yazdı:

Klaperler yanlış patlamaya sebep verirmi

tekler patlar 50 beygir kafadan gider her türlü sıradışı çalımayı yapar

 

YusufParlak yazdı:

motor sesini dinlediğimde bloğun içindeki patlamalar arasındaki süre ve zamanlama düzensizlik var

o bir kriter değil, subap ta kırıksa aynısın yapar

 

YusufParlak yazdı:

krank mili konum sensörü çok uygun fiyatlı bir parça satın alıp denememden zarar gelirmi

o bozuk olursa motor hiç çalışmaz

genel yazıınızdan : elketroniğe fazla takılmışsınız, piayasa da böyle yapar ancak önce temel tam olmalı, bunlar nedir: mekanik parçalar ve tesisat kabloları. önce bunlardan emin olunmalı , mesela hiç kompresyon testi yapıldı mı?

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Çağlar Bayur yazdı:

zahmet izafi, zaman alır o kadar, sağını solunu boşaltmak lazım çıkarmak için, çıkarınca iş bitmez içindeki klapelerden anlamak lazım, kırık sıkışık varsa kolay hemen görülür

tekler patlar 50 beygir kafadan gider her türlü sıradışı çalımayı yapar

 

o bir kriter değil, subap ta kırıksa aynısın yapar

 

o bozuk olursa motor hiç çalışmaz

genel yazıınızdan : elketroniğe fazla takılmışsınız, piayasa da böyle yapar ancak önce temel tam olmalı, bunlar nedir: mekanik parçalar ve tesisat kabloları. önce bunlardan emin olunmalı , mesela hiç kompresyon testi yapıldı mı?

Hayır kompresyon testi yapılmadı tesisat kablolarını kontrol ettirdim her kablodan geçmesi gereken volt geçiyor motorun zincirli olduğunu 2.0 diye anlamıyorum ben bunlardan felan diyerek  hep başlarından savuyorlar enson dedim bunu yapsa yapsa w124 ustaları yapar benim memleket hatay çok sağlam ve dürüst ustalar var iki tanesi dostumuz denecek kadar yakınız ama yapmak istemediler ya nedir bu zincir videolarda izledim senteye çekip zinciri sökmek günlerini almıyor adamların kesintisiz 2-3 saatte söküyorlar zinciri nedir bu ustaların korkusu yada drek 2.0 mondeodan neden korkuyorlar motor bölümü ultra elektronik değil piyasada bulunmayan bir teknoloji kullanmıyor düz 2.0 motor yani ecoboostun bile zibil gibi ustası var üstüne ecoboost bu motordan belkide 10 kat daha karmaşık ve yeni her yeri elektronik anlamakta güçlük çekiyorum gerçekten

Ferhat Yavuz yazdı:

iş görür 

Orjinal olanı almamızı söylüyor uygulama nasıl ayırt edecez bunu hocam bilgin varmı 

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Çağlar Bayur yazdı:

zahmet izafi, zaman alır o kadar, sağını solunu boşaltmak lazım çıkarmak için, çıkarınca iş bitmez içindeki klapelerden anlamak lazım, kırık sıkışık varsa kolay hemen görülür

tekler patlar 50 beygir kafadan gider her türlü sıradışı çalımayı yapar

 

o bir kriter değil, subap ta kırıksa aynısın yapar

 

o bozuk olursa motor hiç çalışmaz

genel yazıınızdan : elketroniğe fazla takılmışsınız, piayasa da böyle yapar ancak önce temel tam olmalı, bunlar nedir: mekanik parçalar ve tesisat kabloları. önce bunlardan emin olunmalı , mesela hiç kompresyon testi yapıldı mı?

Çağlar hocam şuan araç exper raporlarına göre 93.87hp buda dediğiniz 50 beygirlik kayıp için ideal bir sebep ve bu aracın eski sahibi ve ilk sahibi 2006 da bu aracı aldığında 63 yaşında bir hanım efendiydi ben aracı almadan üç hafta önce vefat etmiş oğlu ve eşi onun dışında kimsenin kullanmadığını söylüyor bu motor gücünün düşük gözükmesi kafama takılmıştı arayıp rahmetli annesinin  arabayı hızlı kullanıp kullanmadığını sordum hayır dedi ömründe 130’u görmemiştir dedi yani araç kullanılarak bu kadar güç kaybı yaşanamaz 

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Siyah versiyon 1.5 versiyon olanından alacaksınız maviler 2.1 versiyon bağlanmıyor.Yorumlara bakarak sipariş geçin satıcıya sorun baktım bulamadım aldığım yeri 5 sene rahat olmuştur.Forscan programı ile bağlanacaksanız kkl-vag com kablosunu alın ben ondanda almıştım gizli özellikleri açmıştım yol bilgisayarı anlık tüketim vs, hareket edince kapıların otamatik  kapanması,120 den sonra 1 kere uyarı vermesi gibi.

https://www.trendyol.com/streak/kkl-vag-com-409-1-audi-seat-vw-arac-tespit-teshis-usb-kablo-tarayici-p-86757998/yorumlar

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Ferhat Yavuz yazdı:

Siyah versiyon 1.5 versiyon olanından alacaksınız maviler 2.1 versiyon bağlanmıyor.Yorumlara bakarak sipariş geçin satıcıya sorun baktım bulamadım aldığım yeri 5 sene rahat olmuştur.Forscan programı ile bağlanacaksanız kkl-vag com kablosunu alın ben ondanda almıştım gizli özellikleri açmıştım yol bilgisayarı anlık tüketim vs, hareket edince kapıların otamatik  kapanması,120 den sonra 1 kere uyarı vermesi gibi.

https://www.trendyol.com/streak/kkl-vag-com-409-1-audi-seat-vw-arac-tespit-teshis-usb-kablo-tarayici-p-86757998/yorumlar

Attığınız link açılmıyor hocam birde bunlar Carscanner ile bağlanmıyormu Bahsettiğiniz ürün bumu hocam 

 

https://www.trendyol.com/elm-327/wifi-arac-ariza-tespit-cihazi-obd2-v1-5-p-33863140

 

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz
YusufParlak yazdı:

Attığınız link açılmıyor hocam birde bunlar Carscanner ile bağlanmıyormu Bahsettiğiniz ürün bumu hocam 

 

https://www.trendyol.com/elm-327/wifi-arac-ariza-tespit-cihazi-obd2-v1-5-p-33863140

 

Aynen bunlar bağlanır.Dediğim ürün kablolu kkl-vag yazıp bakabilirsin onu alırsan herşeyi yapabilirsin kablolularda hız yüksek ve daha stabil olduğu için.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Aracınız lpg'li ise büyük ihtimalle subaplar gitmiş artık. Bu km'ler için gayet normal.

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Sani Gerşon yazdı:

Aracınız lpg'li ise büyük ihtimalle subaplar gitmiş artık. Bu km'ler için gayet normal.

Hocam lpgli evet aracım ama hangi ustaya gitsem en basitten kolaya gitcez diyip buji buji kablosu ve bobin değiştirecem diyor bunların hepsi motocrafttın ürünleri daha bir kaç ay önce aldım hepsini adamlar kürbütör kapağının contasını bile değiştirmiyor kendim değiştirdim okadar şuan bu motorların bulunması zor olan parçaları neler subapları kolay bulabilirmiyiz 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
YusufParlak yazdı:

Hocam lpgli evet aracım ama hangi ustaya gitsem en basitten kolaya gitcez diyip buji buji kablosu ve bobin değiştirecem diyor bunların hepsi motocrafttın ürünleri daha bir kaç ay önce aldım hepsini adamlar kürbütör kapağının contasını bile değiştirmiyor kendim değiştirdim okadar şuan bu motorların bulunması zor olan parçaları neler subapları kolay bulabilirmiyiz 

Osmaniye için bir şey diyemiyorum ama, İstanbul'da her türlü yapılır o araç. En kötü koyun bi çekiciye, Maslak Osman Usta'ya teslim edin.

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Sani Gerşon yazdı:

Osmaniye için bir şey diyemiyorum ama, İstanbul'da her türlü yapılır o araç. En kötü koyun bi çekiciye, Maslak Osman Usta'ya teslim edin.

Maslak usta kim hocam bilgi verebilirmisiniz aracım çalışıyor çekiciye gerek yok

Ferhat Yavuz yazdı:

Aynen bunlar bağlanır.Dediğim ürün kablolu kkl-vag yazıp bakabilirsin onu alırsan herşeyi yapabilirsin kablolularda hız yüksek ve daha stabil olduğu için.

Kabloluların uygulaması nedir uygulamanın kullanım fiyatı nedir

Yorum bağlantısı
YusufParlak
Sani Gerşon yazdı:

Osmaniye için bir şey diyemiyorum ama, İstanbul'da her türlü yapılır o araç. En kötü koyun bi çekiciye, Maslak Osman Usta'ya teslim edin.

Aracımın an iti bari ile hata kodları bunlardır

2709E711-077B-4177-B874-04C0E7FBF94E.jpeg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...