İçeriğe Yönlendir

Nissan Qashqai 1.2 Subap Değişimi (Marka Önerisi)


Levent Güzelkalp

Recommended Posts

Levent Güzelkalp

Merhabalar 

3,5 Yıl Önce O zaman 80 Bin Km de olan 1,2 Reno motor Otomatik bir Nissan gashgai almıştım

Araç Yılda 5 Bin Sehir Dışı 3 Binde Şehir içi olmak üzere kullanıyor. Şehir içi Genel 1-2 km hanımda tarafından kullanıyor.

 

Şu anda 102 Bin kmde ve Tekleme şikayeti ile Ustama Başvurdum ve Kompresyon testinde 2 silindirde basınç kaybı ile 

Büyük İhtimal subop un yandığını üst kapak sökülüp işlem yapılacağını bildirdi. Bu motorda 100 bin kmde gelmeden genel bu sorun ortaya çıkıyormuş sebebi de 

 

Araştırmalarım sonucunda bu motoru kullanan clio kadjar megan vs reno gurubunda epey sorunlu bir motor olduğu hepsinin bu sonuçla karşılaştığını öğrendim.

 

Edirne Küçük Bir yer parça konusu epey sıkıntı İşçilikte Büyük Şehirlere Göre En Az İki Katı bazı işlemlerde

 Örm : Mais buji internette 460 TL iken Burada 700 TL falan

 

Gerekli Parçaları İnternetten temin edip ustama teslim edeceğim

Şimdilik almam gerekenler 

101015303R Takım Conta 

subap Takımı açıldığında kontrol edilecek Belki Zincir değişebilir.

 

Sizlere sormak istediğim 

Arac için hangi subop markasını tercih etmeliyim .

 

62886362887 Subap Takımı SUPSAN

6820-6821 Subap Takımı GUNES

105380316 Subap Takımı SUPAR 

GÜNEŞ subap Takımı

 

Araç Mevcut halinde 4 bin kmde 1 litre civarı yağ eksiltmekte aslında komple bir rektefiye ile bu sorununda üstesinden gelmek mümkün ama oda en az parça 90 bin işçilik falan 150 Bini bulacak o yüzden yaptırmak istemiyorum.

 

Bu Subap değişimden sonra minumum 1 yıl Maksimum 2 yıl arabayı değiştirme niyetim yok sonrasında büyük ihtimal değiştiririm 

Maksimum 2 yılda 15 bin yaparım onunda 10 bini şehir dışı olur.

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

benzinli arabanın nasıl sübapları yanar? nismo filan varsa onu takmak lazım. renault ise yerlinin en pahalısını almak lazım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
Doğan Arşiray yazdı:

benzinli arabanın nasıl sübapları yanar? nismo filan varsa onu takmak lazım. renault ise yerlinin en pahalısını almak lazım.

bu 1.2 motorlar sıkıntılı biraz abi

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Atlamadıysam lpg bilgisi verilmemiş.

Eğer lpgsiz ise yanmada ciddi problemler vardır. Benzinli araçta sübap sorunu beklemeyiz. İşlemler yapıldıktan sonra ateşleme grubunu değiştirmeyi ve oksijen sensörünü ve egzozu (katalizör vs) kontrol etmeyi unutmayın.

Lpgli araçlara çelik sübap takımı yapıyorlar sizin araca olur mu olmaz mı bilmiyorum tabi aklınızda bulunsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Doğan Arşiray yazdı:

benzinli arabanın nasıl sübapları yanar? nismo filan varsa onu takmak lazım. renault ise yerlinin en pahalısını almak lazım.

Bende şaşırmıştım ama bu motorda 100 sınırmış , Benzin enjektörleri pistonun kenarlarına doğru püskürtme yapıyormuş zaten kullanımdan kalktı artık 1.2 kullanan yok tüm firmalar çöpe attı 1,3 geçti 

Mehmet Cihat yazdı:

bu 1.2 motorlar sıkıntılı biraz abi

Aynen öyle abi

Görkem Karakaş yazdı:

Atlamadıysam lpg bilgisi verilmemiş.

Eğer lpgsiz ise yanmada ciddi problemler vardır. Benzinli araçta sübap sorunu beklemeyiz. İşlemler yapıldıktan sonra ateşleme grubunu değiştirmeyi ve oksijen sensörünü ve egzozu (katalizör vs) kontrol etmeyi unutmayın.

Lpgli araçlara çelik sübap takımı yapıyorlar sizin araca olur mu olmaz mı bilmiyorum tabi aklınızda bulunsun

Yok abi 1,2 turbo motor lpg hiç yok ama bu motor fabrikasyon sorunlu yerli iyi bir subop takmak istiyorum birdaha uğraşmamak için 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rektifiyeciye sorun, en iyi malzeme bilgisini onlar verir, yedikleri kazıklardan gelen tecrübeyi aktarırlar.

Doğan Arşiray yazdı:

benzinli arabanın nasıl sübapları yanar? nismo filan varsa onu takmak lazım. renault ise yerlinin en pahalısını almak lazım.

geçen başka bir iletide , allah sahibine bağışlasın denen motor bunlardan maalesef.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Çağlar Bayur yazdı:

rektifiyeciye sorun, en iyi malzeme bilgisini onlar verir, yedikleri kazıklardan gelen tecrübeyi aktarırlar.

 

Subap, triger gibi işlerde parçayı usta ile almak daha doğru değil mi? Olası bir sorunda parça mıydı, işçilik miydi diye ortada kalmamak için. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Çağlar Bayur yazdı:

rektifiyeciye sorun, en iyi malzeme bilgisini onlar verir, yedikleri kazıklardan gelen tecrübeyi aktarırlar.

geçen başka bir iletide , allah sahibine bağışlasın denen motor bunlardan maalesef.

abi koca edirnede 2 tane var ikiside ne istersen onu takarız biz parça işine girmek istemiyoruz. diyor 

Yerli Yerlidir sorun yaşamadık dedi usta

Mahmut Yıldız yazdı:

Subap, triger gibi işlerde parçayı usta ile almak daha doğru değil mi? Olası bir sorunda parça mıydı, işçilik miydi diye ortada kalmamak için. 

Edirne de öyle çalışan usta malesef hiç yok zaten reno parçacısı 3 tane falan var onlar da da orjinal fiyatına hiç adına duymadığınız parçaları satmaya çalışıyorlar 

hiç bir parça iade alınmıyor. Sattıkları Parçanında garantisi yok . Usta parçaya . Parçacı ustaya suç atıyor o yüzden orjinal yada kendini kanıtlamış parça almakta payda var.

 

Aslında arabayı istanbulda yaptırmakta bir seçenekti ama şimdilik öyle bir vakit yok malesef 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

açılınca subap fotosu varsa bir bakalım ufkumuz açılsın, aslında söküldükten sonra arkalı önlü

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Aslında paylaşılan supap markaları hepsi de iyi bir tek Supar yeni duydum. Kendi aracım Astra J onda Supsan kullandık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Supsan iyidir diye biliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

Geçmiş olsun sıkıntılı durum.

Her zaman ne olur ise olsun 1,0 1,2 1,3 motorlardan uzak durdum duruyorum :)  motor küçük neredeyse yarı yük turboya biniyor.

bence supap olarak supsan tercih edilebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Turboya yük binmez pek ama kullanım çoğu araçta önemli rol oynuyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

İlginç 2012 den 2019 a kadar bir dünya clio ve kadjar, captur da kullanılan motor bu ya da o mu

Megane

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yüksek devir ve sürat çabuk bitiriyor bu tip motorları bence . Bakım da çok özenli değilse olan oluyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Yüksek devir ve sürat çabuk bitiriyor bu tip motorları bence . Bakım da çok özenli değilse olan oluyor. 

Tork var diye çok düşük devir motoru sıkmak da sanırım ömründen yer. 6.vites 90 la şapçıyı çıkabiliyor aslında ama devir 1700 falan oluyor. Sesi bile değişiyor motorun. Az yakacak diye fazla strese sokmamak lazım sanki.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ama bu neden valfleri bozsun?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Valfleri uygunsuz sıcaklık yakar bence başka sebebi yok. Bunun da çoğu kez sebebi fakir karışım. Onun da sebebi az yaksın diye ayar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Doğan Arşiray yazdı:

ama bu neden valfleri bozsun?

Valf için yazmamıştım, genel.

Mehmet Göktürk yazdı:

Valfleri uygunsuz sıcaklık yakar bence başka sebebi yok. Bunun da çoğu kez sebebi fakir karışım. Onun da sebebi az yaksın diye ayar

Hocam enjeksiyonlu arabada nasıl bir ayar yapılacak ki? Lpg de yok?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

araba enjektörlü, chiptunign filan yoksa olacak şey de değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Çağlar Bayur yazdı:

açılınca subap fotosu varsa bir bakalım ufkumuz açılsın, aslında söküldükten sonra arkalı önlü

Cekeceğim abi buradan sizlerle paylaşırım benimde arşivimde olur satarken de sybarun 

Metin Akbal yazdı:

Aslında paylaşılan supap markaları hepsi de iyi bir tek Supar yeni duydum. Kendi aracım Astra J onda Supsan kullandık.

Benimde sorduklarım ilk kez duydum dediler

 Supsan olacak sanırım tercihim

 

Cihat Küçükay yazdı:

Supsan iyidir diye biliyorum.

 

Fatih Keskin yazdı:

supsan iyidir

Sanırım supsan olacak benimde tercihim . 

Murat Öngür yazdı:

Geçmiş olsun sıkıntılı durum.

Her zaman ne olur ise olsun 1,0 1,2 1,3 motorlardan uzak durdum duruyorum :)  motor küçük neredeyse yarı yük turboya biniyor.

bence supap olarak supsan tercih edilebilir.

Haklısınız sanırım küçük motor fazla güç için de dayanan ılıktan ödün veriyorlar 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Doğan Arşiray yazdı:

araba enjektörlü, chiptunign filan yoksa olacak şey de değil.

valla abi sık görünen bir arıza imiş sanırım tasarımsal bir hata genel bir arıza olduğu için pek kafama takmıyorum zaten 80 bin ben almadan önce kullanılmış

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

araba enjektörlü, chiptunign filan yoksa olacak şey de değil.

olur bazen böyle şeyler bağzı motorlarda, bmw lerde zamanlama zinciri kopardı mesela..... toplum hazır artık yazabiliyoruz

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
(düzenlendi)

Yaklaşık 2 senedir bu motoru kullanıyorum, yağ eksiltme dediler bende öyle bir durum yok,ama benim araç daha 49k km de.Şimdi korktum başımıza iş açmasın:)

tarihinde Yasin Çelik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...