Cafer Celik 9 Mayıs Paylaş 9 Mayıs Benim araçta klima bazen o kadar güzel soğutuyor ki elimi önünde tutamıyorum neredeyse. Bazen de eh işte denecek kadar. Ama genelde soğutma düşük kalıyor. Gazını değiştirdim ama sonuç yine aynı. Sizce problem ne olabilir? Teşekkürler Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren 9 Mayıs Paylaş 9 Mayıs (düzenlendi) Kompresör bozuk. Klima gazı kapalı devre çalışan bi sistemdir.Aslında hiçbir klimaya sorun yoksa gaz basılmaz zaten.Bi kere basılması yeterli olacaktır. Örneğin buzdolabıda gazla çalışır ama gaz basmayız sürekli bu şekilde yani. Ya kaçak vardır,yada kompresör mefta olmuş 9 Mayıs tarihinde Mehmet Dagdeviren tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mayıs Paylaş 9 Mayıs Cafer Celik yazdı: Bazen de eh işte denecek kadar. ilk açılınca iyi sonra ılık mı üflüyor yoksa en baştan ılıkk mı üflüyor hiç soğuk olamadan Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 9 Mayıs Paylaş 9 Mayıs Benim ilk arabamda da benzer bir sorun vardı. Sorun ne gazdan ne de kompresördendi. Önde bir yerde bir müşür idi sorun , temassızlık yapıyordu.. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 9 Mayıs Paylaş 9 Mayıs Emre Şimşek yazdı: Benim ilk arabamda da benzer bir sorun vardı. Sorun ne gazdan ne de kompresördendi. Önde bir yerde bir müşür idi sorun , temassızlık yapıyordu.. Yüksek basınç müşürü sorun yapıyor. Benimde sürekli olarak kompresör devreye gir çık yapıyordu yakın aralıkta soğutma çok zayıftı mecburen. Yüksek basınç müşürü gitmiş bypass ettik şu an sorun kalmadı. Gaz çekip tam gramaj geri basıldı düzelme olmamıştı. 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 9 Mayıs Paylaş 9 Mayıs Mehmet Dagdeviren yazdı: Kompresör bozuk. Klima gazı kapalı devre çalışan bi sistemdir.Aslında hiçbir klimaya sorun yoksa gaz basılmaz zaten.Bi kere basılması yeterli olacaktır. Örneğin buzdolabıda gazla çalışır ama gaz basmayız sürekli bu şekilde yani. Ya kaçak vardır,yada kompresör mefta olmuş Aynı şey değil 🙂 Neden değil? Buzdolabı sürekli çalışıyor, kompresör sık sık çalışıyor duruyor vs. İçerisindeki keçe conta gibi aksamlar soğutucu gaz ve içerisindeki yağ ile sürekli yağlanıyor. Araçta o kısımlar kurursa kaçak mutlaka olur. Ayrıca ısınan ve soğuyan bileşiklerin fiziksel ve kimyasal özellikleri zamanla değişir. Daha az ısı ileten şey haliyle daha verimsiz olur. Sonsuz ömür gibi bir şey olsaydı klima gazları mutlaka tekrar tekrar kullanılırdı. Sistemden çekip eksik kısımı tamamlamak vs tamamen maliyet kaygısından. 1 Yorum bağlantısı
Cafer Celik 9 Mayıs Yazar Paylaş 9 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: ilk açılınca iyi sonra ılık mı üflüyor yoksa en baştan ılıkk mı üflüyor hiç soğuk olamadan İlk açıldığında nasıl üflüyorsa aynı şekilde devam ediyor. Bazen yolda giderken benzinlikte durup 5-10 dk mola verip sonra aracı tekrar çalıştırıp gittiğimde çok güzel soğutmaya başlayabiliyor. Mesela bugün iş çıkışı aracı çalıştırıp klimayı açtım buz gibi üflüyordu ve hep anı performansla devam etti. Yani başlangıçta ne seviyede soğutuyorsa aynı şekilde devam ediyor. Eren Gökmen yazdı: iç sicaklik sensorunde de problem olabilir Benim klima manuel o sensör var mıdır acaba Ömer Sarıgül yazdı: Yüksek basınç müşürü sorun yapıyor. Benimde sürekli olarak kompresör devreye gir çık yapıyordu yakın aralıkta soğutma çok zayıftı mecburen. Yüksek basınç müşürü gitmiş bypass ettik şu an sorun kalmadı. Gaz çekip tam gramaj geri basıldı düzelme olmamıştı. Bunu değiştirsek bypass etmeden sorun çözülür mü acaba Ömer Sarıgül yazdı: Yüksek basınç müşürü sorun yapıyor. Benimde sürekli olarak kompresör devreye gir çık yapıyordu yakın aralıkta soğutma çok zayıftı mecburen. Yüksek basınç müşürü gitmiş bypass ettik şu an sorun kalmadı. Gaz çekip tam gramaj geri basıldı düzelme olmamıştı. Bunu değiştirsek bypass etmeden sorun çözülür mü acaba Ankara’da bu işin ehli tavsiye edebileceğiniz yerler varsa yazarsanız sevinirim Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 10 Mayıs Paylaş 10 Mayıs Klima ılık üflediğinde motor kaputu içindeki radyatör fanı çalışıyor mu kontrol edin. 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Mayıs Paylaş 10 Mayıs Cafer Celik yazdı: hep anı performansla devam etti. Yani başlangıçta ne seviyede soğutuyorsa aynı şekilde devam ediyor. ben olsam ilk olarak ılık üflerken yani soğutma yetersiz anda radyatör fanı açmış mı ona bakardım Ersen Tapan yazdı: Klima ılık üflediğinde motor kaputu içindeki radyatör fanı çalışıyor mu kontrol edin. klima denince akla gelen ilk sektör tıp 1 Yorum bağlantısı
Cafer Celik 10 Mayıs Yazar Paylaş 10 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: ben olsam ilk olarak ılık üflerken yani soğutma yetersiz anda radyatör fanı açmış mı ona bakardım klima denince akla gelen ilk sektör tıp Bunu kontrol edeceğim teşekkürler Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya 15 Mayıs Paylaş 15 Mayıs 2006 da aldığım focus 2 yi 2023 sonunda sattım. Kullandığım 17 yıl 250000 km boyunca, kışın 3-4 haftalık periyotlarla 10-15dk çalıştırdım, sistem devir daim etsin diye, yaz aylarında ise koku yapmaması için mahalleye girince klimayı kapatıp havalandırma ile park edene kadar kullandım. Hiç sorun yaşamadım, hiç gaz bastırmadım, koku problemi yaşamadım. Her zamanda güzel soğuttu. 3 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 15 Mayıs Paylaş 15 Mayıs Süleyman Kaya yazdı: 2006 da aldığım focus 2 yi 2023 sonunda sattım. Kullandığım 17 yıl 250000 km boyunca, kışın 3-4 haftalık periyotlarla 10-15dk çalıştırdım, sistem devir daim etsin diye, yaz aylarında ise koku yapmaması için mahalleye girince klimayı kapatıp havalandırma ile park edene kadar kullandım. Hiç sorun yaşamadım, hiç gaz bastırmadım, koku problemi yaşamadım. Her zamanda güzel soğuttu. Focus 2 de eve gelmeden klimayi kapatmiyordum ben. Koku yapmiyordu.diger araclarim az veya cok koku yamistir hep Yorum bağlantısı
Cafer Celik 16 Mayıs Yazar Paylaş 16 Mayıs Ben aracı ikinci el aldığım için o koku var malesef. Würth’ün köpük temizleyicisini aldım ama klimanın su tahliye hortumundan sıkılması gerekiyormuş. Ama tahliye çıkışını lifte kaldırdık bir türlü bulamadık. Klima ızgarasını da söküp temizlemek pek mümkün olmadığı için o kokuya katlanıyoruz mecburen. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 17 Mayıs Paylaş 17 Mayıs Cafer Celik yazdı: lifte kaldırdık bir türlü bulamadık Klimayı çalıştırın suyun geldiği yeri görebilirsiniz. Cafer Celik yazdı: Klima ızgarasını da söküp temizlemek pek mümkün olmadığı Köpük temizleyiciyi polen filtresini söküp oraya sıkabilirsiniz. Klima radyatörü oradan gözükür. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Mayıs Paylaş 18 Mayıs Cafer Celik yazdı: o koku var malesef. Würth’ün köpük temizleyicisini aldım ama klimanın su tahliye hortumundan sıkılması gerekiyormuş. ilginç zira koku varsa havalandırma borularından gelir, su tahliyesi ise, havalandırma borusu dışındaki bir yerdir. hangi ürün bu kullanım kılavuzu linki var mı? Yorum bağlantısı
Cafer Celik 25 Mayıs Yazar Paylaş 25 Mayıs (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: ilginç zira koku varsa havalandırma borularından gelir, su tahliyesi ise, havalandırma borusu dışındaki bir yerdir. hangi ürün bu kullanım kılavuzu linki var mı? Ürün linki: https://eshop.wurth.com.tr/tam-katalog/Klima-temizleme-spreyi-biyosit-icermez/31313009041209.cyid/3131.cgid/tr/TR/TRY/ Şu videodaki gibi kullanılması gerekiyormuş. Ama videodaki araçta tahliye hortumu çok net görülebilir bir yerde. Benim poloda lifte kaldırdık bulamadık. 25 Mayıs tarihinde Cafer Celik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Mayıs Paylaş 25 Mayıs videodaki ilk ürün evaparatör temizleyici, soğutma kabiliyetini artırır, ikinci temizleyici koku gidermek için kullandığı hava emişine sıkıyor 19:50 de Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 25 Mayıs Paylaş 25 Mayıs Cafer Celik yazdı: Ürün linki: https://eshop.wurth.com.tr/tam-katalog/Klima-temizleme-spreyi-biyosit-icermez/31313009041209.cyid/3131.cgid/tr/TR/TRY/ Şu videodaki gibi kullanılması gerekiyormuş. Ama videodaki araçta tahliye hortumu çok net görülebilir bir yerde. Benim poloda lifte kaldırdık bulamadık. würth'ün bu ürünü köpük değil ki, polen filtresi sökülüp uygulanabilen bir ürün ayrıca. geçen hafta kullandım, polen filtresini söküp radyatöre uyguladım, klimayla gelen koku artık yok. polen filtresi de değişti tabi. köpük şeklinde motip'in güzel bir ürünü vardı, bayağıdır denk gelmedim. bunlar dışında koçtaş genelde ucuza selsil marka koku bombası satıyor, birkaç ay idare edebilir o da. Yorum bağlantısı
Cafer Celik 26 Mayıs Yazar Paylaş 26 Mayıs Umut Taşlı yazdı: würth'ün bu ürünü köpük değil ki, polen filtresi sökülüp uygulanabilen bir ürün ayrıca. geçen hafta kullandım, polen filtresini söküp radyatöre uyguladım, klimayla gelen koku artık yok. polen filtresi de değişti tabi. köpük şeklinde motip'in güzel bir ürünü vardı, bayağıdır denk gelmedim. bunlar dışında koçtaş genelde ucuza selsil marka koku bombası satıyor, birkaç ay idare edebilir o da. Ürün açıklmasında bu şekilde yazıyor: ”Klima ünitesini ve fanları kapatın. Sprey sensörünü klima ünitesindeki yoğuşma çıkışına yerleştirin ve kutu içeriğinin yaklaşık çeyreğini püskürtün (yaklaşık 10 saniye). 5 dakika etki etmesini bekledikten sonra kalıntıların giderilmesi için işlemi tekrarlayın. Kutu içeriğini bitirene kadar işlemi aynı şekilde tekrarlayın.” dediğiniz gibi polen filtresini söktüm ama evapotorü göremedim. O yüzden sıkmadım Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 26 Mayıs Paylaş 26 Mayıs (düzenlendi) koku kaynağı genelde evaperatördür, hava kanallarının koku yapması zordur zira anca toz olur oralar oda çok bakımsız pis araçlarda sorun çıkarır.... sistemin sağlıklı kalması için mutlaka yaz-kış ayda en az 1 kez 15 dk. klima çalışmalıdır temizlik için polen filtresi zamanıda mutlaka değişmelidir klima açık kullanım sonrası durma noktasına yaklaşınca klima kapatılıp fan yüksek hızda tutulmalı oluşabilecek buzun erimesi ve sistemin kuruması için zaman verilmelidir uzun yolda yazın giderken baktınız klima soğutma gücü düşmeye başladı, büyük ihtimal buzlanma olmuş hava akışı azalmıştır, klimayı kapatın fanı açık bırakın, hemen nemli hava kokusunu yoğun olarak alırsınız, koku geçene dek bekleyin ve klimayı açın, tekrar kuvvetli soğutma olur, nemli memlekette buzlanma çok daha çabuk olur.... 26 Mayıs tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Mayıs Paylaş 26 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: ilginç zira koku varsa havalandırma borularından gelir, su tahliyesi ise, havalandırma borusu dışındaki bir yerdir. hangi ürün bu kullanım kılavuzu linki var mı? amerikalılar da tahliye ucundan içeri köpük sıkıyor. Toyota koku konusunda sıkıntılıdır. Çokça usta böyle yaparak kokuyu gideriyor. bomba denen şeyi aracın içinde sıkmıyorlar. Klima dış döngüde çalışırken kaput altı hava alma mazgalından sıkıp, iç döngüye alıyorlar. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Mayıs Paylaş 26 Mayıs amerikalı , ne yapsa yeridir, bomboş çöle dünyanın en pahalı otellerini de yapar. satar da.. Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 26 Mayıs Paylaş 26 Mayıs Cafer Celik yazdı: Ürün açıklmasında bu şekilde yazıyor: ”Klima ünitesini ve fanları kapatın. Sprey sensörünü klima ünitesindeki yoğuşma çıkışına yerleştirin ve kutu içeriğinin yaklaşık çeyreğini püskürtün (yaklaşık 10 saniye). 5 dakika etki etmesini bekledikten sonra kalıntıların giderilmesi için işlemi tekrarlayın. Kutu içeriğini bitirene kadar işlemi aynı şekilde tekrarlayın.” dediğiniz gibi polen filtresini söktüm ama evapotorü göremedim. O yüzden sıkmadım kutusunda polen filtresini söküp uygulayın da diyor, araca göre evaporatöre ulaşım olmayabilir tabi ama borusuyla falan yakınlaşılabilir belki. 1 Yorum bağlantısı
Cafer Celik 27 Mayıs Yazar Paylaş 27 Mayıs Konuyu würth’e yazdım. Verilen cevabı paylaşıyorum. İşine yarayan olur diye. “Aşağıdaki sorunuza istinaden, Terleme yapan yani suyun damla olarak çıkış sağladığı yerin adı kondens çıkışıdır. Diğer yöntemlerden birisi de polen filtresini sökülerek evap sistemine ulaşılabilir durumda İşlem yapabilir ve kötü kokuya sebep veren bakterileri nötr edebilirsiniz. Bir yöntem de hava üfleme kanalları içerisinden işlem yapılır ancak araçta sensörler fazla olur ise ve (hava üfleme kanal arkasında) bazen sıvı etkisi ile reaksiyon oluşturabilir. Tercihen en kolay yolu uygulama şekilleridir. Gerekli durumda telefon numaramdan arayarak ayrıca bilgi alabilirsiniz. Bilginize önemle sunarım. Saygılarımla” Yorum bağlantısı
Recommended Posts