İçeriğe Yönlendir

Ep3c 1.4 Vti Motorda İlk Çalıştırmada 20 Saniye Süren Rölantide Düzensizlik


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba dostlar

Citroeni restore etme çabalarımın bir parçası olarak bunuda çözmeyi kafaya koydum. Araba bir gece çalışmasın ilk çalıştırma sekansında 20 saniye kadar rölantide dalgalanma oluyor. Özelikle ilk çalıştırma sonrasını takriben alternatör şarja başladığı anda dahada belirginleşiyor. 15 -20 saniye sonra ise herşey normalleşiyor.  arabada benzin var, lpg yok. Yaptığım araştırmalarda şunları belirtmişler. Hepsi ayrı bir çözüm önerisi. Fakat yine bunu onarmazsanızda sıkıtı yaratmadan yıllarca kullanan insanlar var. 

*Hidrolik iticilere yağ geç ulaştığı için VVL sisteminin bir yan etkisi olarak bu dalgalanma oluşuyor. 

*Gaz kelebeği ve boğazında kirlilik 

*Ateşleme sistemi bobin ve Buji. 

*Subab zamanlamasını değiştiren VVT sisteminin faz ayarlayıcıların yağın geç ulaşması. 

*Zayıf Akü. 

*Lambda sensörleri. Ön ısıtmalı lambda sensörleri ısınana kadar hatalı veri gönderiyor olabilir. 

Bir çok kişi motor yağının 0w30 yaptığında sorunun geçebildiğini iletiyor. 

 

Birde size danışayım burda arşivlik olsun diye paylaşmak istedim. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Birde size danışayım burda arşivlik olsun diye paylaşmak istedim. 

 

Gaz kelebeği ve boğaz temizliği kolay iş oradan başla. Carbon Clean iyi olur.

 

 

0w30 ile düzeliyorsa aşağıdakilerle ilgili. Yağ pompası mekanik mi elektronik mi?

*Hidrolik iticilere yağ geç ulaştığı için VVL sisteminin bir yan etkisi olarak bu dalgalanma oluşuyor. 

*Subab zamanlamasını değiştiren VVT sisteminin faz ayarlayıcıların yağın geç ulaşması. 

 

Bobin ve buji rolentti harici diğer devirlerde de kendini belli eder.

 

Aküyü değiştir :rofl:.

Lambda sensörlerini de değiştir :crazy:.

Yeni alternatör al :dance3:

 

Sonuç

300 :nargile: veririm.

tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

 

0w30 ile düzeliyorsa aşağıdakilerle ilgili. Yağ pompası mekanik mi elektronik mi?

*Hidrolik iticilere yağ geç ulaştığı için VVL sisteminin bir yan etkisi olarak bu dalgalanma oluşuyor. 

*Subab zamanlamasını değiştiren VVT sisteminin faz ayarlayıcıların yağın geç ulaşması. 

 

300


kendime oyuncak bulmuşum . Zamanım daha eğlenceli geçiyor. Kendime bunu meslek edincem sanırım. 
 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Ali Darbaz yazdı:

0w30

Yağ değişim zamanı gelince bakımda bu viskozite kullan, Total yada elf marka olursa daha iyi, fransız yağını da fransız istiyor ve seviyor. Dediğim gibi arabada sorun arama bişeyi yok bence, yağ değişiminden sonra da problem devam ederse o zaman bakarsın

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

contada oluşan ufak bir hasar sonucu araba piston tepesine su alıyor bekledikçe, ve uzun süre bekledikten sonra çalışmada bu su silindirlerden çıkana kadar düzensiz çalışma yapıyor :exc1: 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

Lambda sensörlerini de değiştir :crazy:.

 

Service geri çağırmada bunu yapacaklar sanırım. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Mehmet Cihat yazdı:

contada oluşan ufak bir hasar sonucu araba piston tepesine su alıyor bekledikçe, ve uzun süre bekledikten sonra çalışmada bu su silindirlerden çıkana kadar düzensiz çalışma yapıyor :exc1: 

Ufffffffffffff. Arabaya bak. Bozuk diyorum işte bozuk.

300

Ali Darbaz yazdı:

 

Service geri çağırmada bunu yapacaklar sanırım. 

Yaptır yaptır.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabayı bir gün beklettim

rölanti dalgalanması olmadı.

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Cihat yazdı:

contada oluşan ufak bir hasar sonucu araba piston tepesine su alıyor bekledikçe, ve uzun süre bekledikten sonra çalışmada bu su silindirlerden çıkana kadar düzensiz çalışma yapıyor :exc1: 

 

Su  eksilmiyor takip ediyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Citroeni restore etme

2cv mı aldın?

Sani Gerşon yazdı:

formatla düzelir

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Benim Fiesta mükemmel arabaymış. Bundan 3 yaş eskiydi.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Sorunu çözümü ile ilgili bir rus kaynağından çok güzel bir yazı buldum .

 

 

 

Sorunun özü: Soğuk bir motorda, aracı çalıştırdıktan hemen sonra devirler yaklaşık 5 saniye boyunca atlıyor. Araç dinleniyor gibi görünüyor. Bir çeşit sabah sosisi. Daha sonra devirler ısınma hızlarına ulaşır ve her şey normal şekilde çalışır.

Şöyle görünüyordu:

 

 

Çözüm ilk olarak ubivashkin tarafından bu sorunun ilk tartışılmasında önerildi . Sadece motorun yanıp sönmesini veya Fransızların teleboot dediği şeyi yapmanız yeterli . Ama çünkü Bu seçeneğe ek olarak daha birçok varsayım vardı, hala sorunun çözümünün onaylanmasını bekliyordum. Ve işte burada! Bu bir hafta önce lalekss tarafından doğrulandı . Bu nedenle kendisine ayrıca teşekkür ediyorum.

Hiç tereddüt etmeden motor donanım yazılımı ve bir şey ve vites kutusu için OD'ye kaydoldum. Deney yapmamaya ve laleksss'in gittiği aynı OD'ye gitmeye karar verdim . Burası Moskova Çevre Yolunun 47 km uzağındaki Aves Peugeot.

OD'den anlaşıldığı üzere kutum için yeni bir donanım yazılımı yok; arabanın önceki sahibi tarafından güncellendi. ancak içten yanmalı motor için onu yüklediler.

Fotoğraftaki yedek parçalar: 20022016, 78268S. Peugeot 308 (1G) seyir defterindeki fotoğraf

Fotoğraftaki yedek parçalar: 20022016 , 78268S

Fotoğraftaki yedek parçalar: 20022016. Peugeot 308 (1G) seyir defterindeki fotoğraf

Fotoğraftaki yedek parçalar: 20022016

Fotoğraftaki yedek parçalar: 95145A, 20022016, SS617, 5SB17. Peugeot 308 (1G) seyir defterindeki fotoğraf

Fotoğraftaki yedek parçalar: 95145A , 20022016 , SS617 , 5SB17

EP6'nın teleload edilmesinin sonucu, soğukta hız dalgalanması sorununun çözülmesidir.
Ertesi sabah arabayı çalıştırıyorum ve...

 

 

Şimdi arabayı çalıştırdığımda yüzüm kulaktan kulağa uçuyor)… Ve araba daha neşeli hale geldi. Manuel modda, otomatik şanzıman farklı şekilde daha iyi çalışmaya başladı.

Bu sorunla ilgili incelemelere göre, bu tür sabah sosisleri 308'lerin ön-restrasyonunda bir sorundur. Bazı insanlar arabayı kullanmaya başladıkları andan itibaren buna sahipler. Anladığım kadarıyla sorun yaygın ve garanti süresi boyunca bu konuda çok sayıda talep vardı, bu nedenle PSA bu sorunun nasıl çözüleceğini çözememiş olsa da, ısınmanın özelliklerine ilişkin resmi bir mektup yazdılar. Peugeot 308'in katalitik konvertörü.

Mektubun metni şöyle:
Katalitik konvertör sıcaklık artış algoritması, EURO 4 çevre koruma standartlarının belirlediği emisyon sınırlarına uymanıza olanak tanır.
Katalitik konvertörün sıcaklığı, çalışmanın ilk dakikalarından itibaren verimliliğini sağlamak için hızlı bir şekilde yükselir. Bu algoritma, -11 °C ila 0 °C ve 15 °C ila 30 °C arasındaki dış sıcaklıklarda soğuk bir motoru çalıştırırken kullanılır, kullanım süresi yaklaşık 1 dakikadır. Krank mili hızı yaklaşık 1200 rpm'ye ayarlanmıştır, motor dengesizdir. Koltuk ve direksiyon simidinde titreşim, kabinde eşit olmayan gürültü ve bazı durumlarda takometre ibresinin hafif bir sapması (yaklaşık 100 rpm) hissedilebilir.
Bunun nedeni EP6 VVT motorların teknik özellikleridir (değişken valf zamanlaması kontrollü emme sistemi). Normal iş. Yeniden yükleme veya yedek parça değişimi gerekmez.

Sonra görünüşe göre dikkatlice düşündüler ve yeni bir ürün yazılımı yüklediler.
Yani, benim gibi sorunları olan herkes, yeni aygıt yazılımı için OD'ye koşuyor.

Geçtiğimiz gün SportBek kuruluş yıldönümünü kutladı. 55555 km'yi planlı bakımla kutladık.

Peugeot 308 (1G) seyir defterindeki fotoğraf

Bakım çalışmaları şu şekildedir:
1. Yağ değişimi. Yağı değiştirmek için özellikle başka bir servis merkezine gitmedim, bunu OD'de bir yığın halinde yaptım. Gerisini kendim yaptım.

2. Bujilerin değiştirilmesi
3. Motor hava filtresinin değiştirilmesi
4. Klima filtresinin değiştirilmesi
Talimatlar bu girişte yer almaktadır: Bakım: Kendiniz yapın . İş çok basit, aletler minimum düzeyde, çok fazla zamana ihtiyacınız yok, ancak binlerce ruble tasarruf edebilir ve bunu kendi başınıza yapmanın keyfini yaşayabilirsiniz;)

5. Bağlantı kayışının (alternatör kayışı) değiştirilmesi - tamamlanmadı =))

Peugeot 308 (1G) seyir defterindeki fotoğraf

Kemeri serbest bırakmak için bu şeyi çıkaramadım. Teorik olarak yaklaşık 10 santimetre çekmeniz gerekiyor. Peki neden daha sert çekeyim? Plastiktir, kırılır... Belki birisi bana ne söyleyebilir?

Bakım için yedek parçalar:

Peugeot 308 (1G) seyir defterindeki fotoğraf Fotoğraftaki yedek parçalar: K1093A, 1444XG, AGA048Z, L358A, 1070Q. Peugeot 308 (1G) seyir defterindeki fotoğraf

Fotoğraftaki yedek parçalar: K1093A , 1444XG , AGA048Z , L358A , 1070Q

Yakın zamanda EP6'ya hangi yağ dökülmeli diye bir yazı yayınladığımı hatırlatmama izin verin . Benim için kaydın sonucu şu: dolu kül dökün. Kayıt kesinlikle harika çıktı. Ama petrol konuşulmaya başlarsa bu konunun sonu gelmez. Ancak yine de yağın bahsetmeye değer bir özelliği daha var. Bu yağın viskozitesidir.

EP6'nın bilinen bir sorunu var: yağ israfı. Bunun iki nedeni var. Fabrikadan gelen valf gövdesi contaları pek kaliteli değildir. Önerilen OD yağı çok incedir. Zamanla valf gövdesi contalarında çatlaklar oluşur ve silindirlere yağ sızmaya başlar. ve yağ ne kadar ince olursa silindirlere o kadar çok girer ve buna göre yanar. Ineo ECS 5w30 ve Ineo First 0w30 - düşük küllü olmalarının yanı sıra oldukça sıvı yağlardır.

Çünkü Motorumda henüz atık yok (veya minimum düzeyde), yağ keçeleri hala tutuyor, bu yüzden şimdilik yağ denememeye ve Total Quartz Energy 9000 0w30 - tam kül ve daha viskoz dökmeye devam etmeye karar verdim. Ancak daha sık değiştirin (7000-7500 km). Belki bir sonraki vardiyada işin laboratuvar analizini yaparım.

Bu arada OD'de Total Quartz Energy 9000 0w30 yağı yok. Yalnızca düşük küle sahiptirler: Ineo ECS 5w30 ve Ineo FIRST 0w30.

Bujileri kilometreye göre değil, nasıl olduklarını görmek için değiştirdim))).

Peugeot 308 (1G) seyir defterindeki fotoğraf

Elektrotlarda siyah kurum, dişlerde pişmiş yağ ve izolatörlerin üzerinde kırmızı bir hale. Bosch platin bujiler.

Bu bujilerin kilometresi 18 bin. Benzin - Gazpromneft. Son 3 bin ise BP'ye gitti. Her 9 binde bir yağ değişimi.
Sizce mumlar nasıl? Onlar hakkında ne söyleyebiliriz?

 

Yazılım Güncellemesi yapılarak bu sorunun ortadan kalktığını belirtmişler. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu ruslar bir de dünyaya kafa mı tutuyor bu kafa ile :rofl:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu arkadaş N12 yani ep6 motorda Pvc valfi değiştirerek sorunların çoğunu çözmüş... 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gagıldan gelenlere not: gün geçmiyor ki cevher gibi videolara stft yi basınç olarak tarif eden bir video izlemeyelim, o valfin kapaı da kırmadan çıkmaz %99.9 kırılır yapısı gereği. zaten kutudan kapak diyafram ve yay çıkması da bu yüzden olsa gerek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

gagıldan gelenlere not: gün geçmiyor ki cevher gibi videolara stft yi basınç olarak tarif eden bir video izlemeyelim, o valfin kapaı da kırmadan çıkmaz %99.9 kırılır yapısı gereği. zaten kutudan kapak diyafram ve yay çıkması da bu yüzden olsa gerek.

 

Abi zaten kapakla satılıyor. ben bunu cumartesi değiştireyim. 300 - 500 arası bir parça. N12 motor için olanı benim arabaya doğrudan uyuyor gibi. 

 

https://www.amazon.com.tr/Knadgbft-11127646554-Membranlı-Kapağı-Takımı/dp/B0CMCBM195/ref=sr_1_3?__mk_tr_TR=ÅMÅŽÕÑ&crid=1RQCC8I2KPIBB&dib=eyJ2IjoiMSJ9.rSDumLNU-Thp1IbgzKl29IJVoOkbruzpAzv3uNySXkELQVMY5tJt3G3xk9uQyL-rMWBoRKOL3lXy6Rq94gxz1RyRaQTi3nV6GtLq5N6Py4aHjyPCC0SHliv1vre_4n2yH1rTZBOSCST6PFnyG6gyzC0wgkVQWGBLpsGTfdR2-Fxtz5A0SXFWJFgUn3m-grHxQOKfK8rw6zxbLN0grWukNuqc09dcBra9cjL_KXpsveABGpklZTlj6dy9QUYWllJjFyBYglf029OMcbn31Nn0gAkMhXQebINee2VTyw1Nxho.GQclF6hz9PegH4epRFt54kbdIoE7VDc1RFSfFLc0pBk&dib_tag=se&keywords=Ep6+pcv+valfi&qid=1715280070&sprefix=ep6+pcv+valfi%2Caps%2C116&sr=8-3

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Benim Fiesta mükemmel arabaymış. Bundan 3 yaş eskiydi.

Ali'ye satmadan yorum yapmayalım. :D

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlkay Başaran yazdı:

Ali'ye satmadan yorum yapmayalım. :D


Evet bana satılırsa sorunları çıkar. 

Yolda yağ yakan c3 1.4 benzinli modele denk geldim. Abiye pcv valfini değiştir diyecektim ama malesef bastığı gibi gitti. 

Akşam pcv valfi ne durumda onu inceleyeceğim.. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
İlkay Başaran yazdı:

Ali'ye satmadan yorum yapmayalım. :D

2-3 ay arabayı ona verip sonra geri alsak?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Akşam pcv valfi ne durumda onu inceleyeceğim.. 

imkansız, incelemk için kapağını kırman lazım, kırmışsan zaten sıfır takacan, kırıkken de yürütemezsin araba stop eder

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tamer Topaç yazdı:

2-3 ay arabayı ona verip sonra geri alsak?

değişen airbagli aracın olsun istermisin?

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Benim Fiesta mükemmel arabaymış. Bundan 3 yaş eskiydi.

Bu arada ist deki 10 bin balıkesirdeki 50 bine eşdeğerdir belki de daha fazlası

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

imkansız, incelemk için kapağını kırman lazım, kırmışsan zaten sıfır takacan, kırıkken de yürütemezsin araba stop eder

 

Ben kapağı sökmeyecektim, Pvc valfine giren yağ hortumunu söküp içine bakmayı düşündüm. Ama aşırı rüzgarlı havada uğraşmak istemedim. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben kapağı sökmeyecektim, Pvc valfine giren yağ hortumunu söküp içine bakmayı düşündüm. Ama aşırı rüzgarlı havada uğraşmak istemedim. 

çalışıyorsa elleme der portekizli

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...