İçeriğe Yönlendir

Land Rover Defender Hangi Motor (2018 öncesi modeller)


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Konu enteresandır orjinal Defender lego gibi olduğundan sök tak çok oynanır. 

Sonran başa gidersek:

 

2.4 / 2.2 Puma (244DT)  2400CC 2200CC 122HP

Ford tabanlı olan bu motor son kullanılan  motordur. Güçlü olmakla beraber eğimli arazide yağlama yapmadığı ile ilgili söylenti vardır. Ford minibüslerden çıkma takılabilmektedir. 2.4 ve 2.2 diye iki ayrı modeli vardır.  2.4 sıkıştırma oranı daha yüksektir. her ikisi de aynı beygir.

 

image.png.602a89cd43e107268a8960dd0eabb05e.png

 

TD5 (10P, 15P, 16P) 2500CC 122HP/136HP(Discovery)

Oldukça lüks sayılan, Pumaya göre daha çok sevilen ama nazı da fazla olan bir motordur. 5 silindirlidir. BMW ile ortak geliştrildiği söylenir ama motor geliştirildiğinde bmw almıştır aslında land roveri. Pahalıdır. Range rover discovery vb araçlarda da görülür.

 

image.png.797d882c41afedca6a4e139b4bf28fd0.png

 

 

300TDI  (16L, 20L, 21L, & 25L)    2500CC 111HP/122HP(otomatik şanz Discovery)

En yaygın bilinen land rover turbo motordur. Parça problemi az tamamen mekaniktir. TD5 gibi elektronik olmadığı için sahada yahut uzak kentlerde müdahale daha kolaydır. Ama üst kapak hararet yapmaya meyillidir. 120 HP civarında olup range rover discovery vb araçlarda da görülür Piyasada tutulan bir motordur. Turbosu gecikmeli de gelse üst hızlarda avantajlıdır yakıtı ortalamadır.

image.png.bcaa9812fc892dbd2342318d193dac4a.png

 

 

200TDI  (11L, 12L, 13L and 14L)    2500CC 109HP  (113hp Discovery)

Bu motor land roverin turboya ilk düzgün geçip yaptığı sağlam motordur. Discovery ve defender da kullanılmıştır. 300TDI dan daha sağlamdır ancak yaygınlığı azaldığı için parça problemi daha fazladır. Çok uzun ülkelere 300tdi değil 200tdi ile git diyenler vardır. Kayışları V kayıştır. Discovery de beygirgücü ve bazı ufak farkları vardır. 

 

image.png.c585c0500a4c3283aa367af262487d8a.png

 

 

 

2.5 TD (19J) 2500CC 85HP

Bu motor ilk kez yapılan turbo motordur. Turbosuz motorun pistonlar vs değiştirilmiş turbolanmış halidir. Isınma ve piston bozma sorunları olduğu söylenir. Kimisi de çok sever.

 

 

image.png.6c73d4ea8b28b632578a80351bcd944f.png

 

2.5 N/A (12J 11J, 13J, 14J ve 15J) 2500CC 68HP

Atmosferik dizel motordur. Çok sağlam ama bir o kadar da güçsüzdür. Ağır off road cular 21:1 sıkıştırma var diye kalkışlarda daha iyi olduğunu iddia ederler turbo gecikmesi olmadan kavrayıp kalktığı söylenir. İngiliz ordusunda çok kullanılmıştır. Türk ordusunda da yaygındır. Düz dizel diye anılır. Dizel pompası triger ile döner. Endirek enjeksiyondur. 

 

 

image.png.93cd6e175c09f0f73897810e6e2fd38b.png

2.5 PETROL(17H) 2500 CC 83HP

Bu motor yakıtı görece yüksek ama basit ve yolda kalmaz bir Bunmotordur. Daha önceki land rover 2.25 series motorlarının geliştirilmiş versiyonudur. Arabanız eski ise uzun seneler binilebilecek bir motordur ancak lpg ve yetersiz bakım ve hor kullanma nedeniyle kapak çatlatanlar olabilmektedir. Yeni kapak yedek bulundurmak faydalıdır. 

 

image.png.0e220a77d6b6d53b827b3c5bea61d14d.png

 

2.25 PETROL (10H, 11H and 13H) 2286CC 74HP

1958-1985 yılları arasında üretilen muazzam motordur. Ülkemizde 7:1 sıkıştırma oranı ile her türlü benzini yakar. ingiliterede 8:1 versiyonu da vardır. Rahat bir motordur. Triger zincirlidir. Bu motordan sonrakiler kayışlıdır. 

 

image.png.b894e2c380442dec7f35462599621f8e.png

 

2.25 DİZEL (10J) 2286CC 62 HP

1962-1984 arası üretilmiş ve yerini 2.5 12J e bırakmıştır. Benzinli motorun dizele dönüştürülmüş halidir. Sıkıştırma oranı 23:1 yüksektir. Distribütör olan yere dizel pompası konmuştur. 

image.png.7cd702cb706ccb71e1cfb106c3755c54.png

 

 

Bunların dışında 2.0 dizel ve 2.0 benzinli daha eski motorlar da vardır. 

 

 

  • Beğen 9
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bu arada benim mevcut motorum 12J zavallı 68Hp düz dizel. ama memnunum. eski rıfkının motoru 2.25 benzindi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

TD5 severiz. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Askeriyede 1 yıl 300 tdi defenderları tamir ettim, zevkli makinaydı, yazdığı gibi turbo gecikmesi çoktu, ama devriyelerde bitanesi saplanıp kalmazdı, arazi kabiliyetini deneyimleyince çok şaşırmıştım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

düz diesel iyidir o habitat da

Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz

Bizde de 95 model 68beygirlik motora sahip bir tenteli Defender vardı.Ordu'da yaşadığımız için fındık,odun taşıma gibi işler için aldık fakat motor cidden yüklüyken seride yetersiz kalıyor,sürekli ağır devirde kullanmak gerekiyordu.Araştırmalar sonucu motoru Nissan'ın kullandığı 3.0 110 beygirdi yanılmıyorsam Bd30 diye bilinen motorla değiştirdik.Bu motorun çöl için yapıldığı ve çok uzun ömürlü olduğu söyleniyor.1 yıldır kullanıyoruz aracı ve cidden performans diğer motora göre değer olarak 3 katı olmasa da hissiyat öyle.Yüklü ağır devire düştüğümüz yerlerin çoğunu seri 2. vitesle sıyırıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bmc Levend de ki motor sanırım aynısı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Çağlar Bayur yazdı:

bmc Levend de ki motor sanırım aynısı

Evet Çağlar abi onlar da kullanıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

bmc Levend de ki motor sanırım aynısı

tabi nissan BD30. namı diğer daş. turbolu turbosuz sonradan turbolu vs olabilir. tek sorunu biraz sesli çalışması denir. 

Bunun üstüne yapıştırmak için land rover plakası bile satılıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bmc de olunca 3.0d hanta derlerl, ford da olunca puma motoru tutolmaz, defender a takılırsa bi milyon tl fiyata konur :rofl:

tam tersi de bmw motorları için, freelander da olunca yaramz, udm de olunca premium :f1:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ford'un su puma motoru da neymiş arkadaş Ford hariç her markada var

Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Mehmet Göktürk yazdı:

tabi nissan BD30. namı diğer daş. turbolu turbosuz sonradan turbolu vs olabilir. tek sorunu biraz sesli çalışması denir. 

Bunun üstüne yapıştırmak için land rover plakası bile satılıyor.

Doğrudur hocam,motoru ruhsata işletmediği için muayeneden geçme konusunda sıkıntı yaşayanlar olmuş galiba forumlardan öğrendiğimiz kadarıyla.Bu sebepten böyle bi formül geliştirmiş olmalılar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Emrah Korkmazz yazdı:

Doğrudur hocam,motoru ruhsata işletmediği için muayeneden geçme konusunda sıkıntı yaşayanlar olmuş galiba forumlardan öğrendiğimiz kadarıyla.Bu sebepten böyle bi formül geliştirmiş olmalılar.

ruhsata işletmek için fatura bilmemne bir sürü şey lazım olmuyor değil oluyor ama yapanlar çoğusu para harcamaktan çok çok sakınan topla sat esnaf ya da idare eden tipler olduğundan pek uğraşmıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ve bir gün tüv yeniden motor no okumaya başlayınca al çekirdeği izle piyasası 50 bine bmw ler :rofl:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

ve bir gün tüv yeniden motor no okumaya başlayınca al çekirdeği izle piyasası 50 bine bmw ler :rofl:

yapamazlar artık aynen cam filmi gibi cumhurbaşkanı karar açıklar olay biter.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

yapamazlar artık aynen cam filmi gibi cumhurbaşkanı karar açıklar olay biter.

lakin tam tersine şu anda film gibi bakılmıyor, bi gece ansızın bi imza ile bakmaya başlarlar yine, aslında olması gereken de bakılması gerektiği. şaseye de bakmasınlar?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

lakin tam tersine şu anda film gibi bakılmıyor, bi gece ansızın bi imza ile bakmaya başlarlar yine, aslında olması gereken de bakılması gerektiği. şaseye de bakmasınlar?

20 sene sonra evet.

Ben  şahsen memnun olurum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

20 seneye motoru swaplı bmw kalmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...