Anıl Görkem Polat 1 Mayıs Paylaş 1 Mayıs Selamlar, sahibi olduğum 2005 9N Polo'yu sattım. Hatta birkaç sorununu çözerek otomobili aldığımdan çok daha iyi bir halde teslim ettim. Bunun getirisi olarak bütçem şuan için 2008 model bir CVT şanzımanlı 200bin km'deki Honda City'e yetiyor. Aracı yerinde gördük, test sürüşü de yaptık. Gerek sahibinin iletişimi olsun gerek bakım belgeleri ve raporları olsun araç şuan için kafamıza yatıyor gibi. Bir aksilik çıkmazsa birkaç gün içinde almış olacağız. Sizlere danışmak istediğim konu şu: Bir mekaniker olarak CVT şanzımanın çalışma prensibi açıkçası bana mantıklı geliyor fakat araştırdığım kadarıyla insanlar bu konuda kutuplaşmış durumda. Çok iyi diyenler ve çok kötü diyenler var. Benim için bu ürünün mühendisliğinden kaynaklanan sürüş hissiyatı önemli değil. Şuanki sahibini 6 senedir hiç yolda bırakmamış. Sizin tecrübeleriniz nelerdir? Dediğim gibi City'nin piyasasını veya CVT sürüş hissiyatını sormuyorum. Bunu zaten deneyerek gördüm. Sorum tamamen teknik ve sağlamlık üzerine... Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 1 Mayıs Paylaş 1 Mayıs ben cvt nin biraz narin olduğunu düşünüyorum. yağ bakımı özellikle cvt şanzımanda çok önemli ortalama 40 bin kmde bir yağının doğru yağ ile değişmesi gerekli. genellikle zinciri hasar görüyor veya ileri vites dişlisi denen dişlide kırılma yaşanıyor. ve bunun bir belirtisi yok kullanırken bir anda oluyor o yüzden cvt alacak olsam ikinci el bir miktar para kalacak şekilde araç bakardım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Mayıs Paylaş 1 Mayıs cvt her markada ayrı kalitede, mesela fordu kazıklamıştı bir firma o hariç, honda sağlamdır derler, motoru da şanzımana aşırı yük bindiren bir model değil bu , o medel city nin ilk kalkışı çok ilginç 2.0 lt motor gibi fırlıyor sonrası normal tabii 1 Yorum bağlantısı
Anıl Görkem Polat 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs Mehmet Cihat yazdı: ben cvt nin biraz narin olduğunu düşünüyorum. yağ bakımı özellikle cvt şanzımanda çok önemli ortalama 40 bin kmde bir yağının doğru yağ ile değişmesi gerekli. genellikle zinciri hasar görüyor veya ileri vites dişlisi denen dişlide kırılma yaşanıyor. ve bunun bir belirtisi yok kullanırken bir anda oluyor o yüzden cvt alacak olsam ikinci el bir miktar para kalacak şekilde araç bakardım. Yorum için teşekkürler. Zaten şanzıman yağ değişim zamanı gelmiş. Herhangi bir vuruntusu vs yok fakat ben riske etmemek için ve yağ seçiminde herhangi bir yanlışlık olmaması için yetkili serviste şanzıman yağını değiştireceğim. Çağlar Bayur yazdı: cvt her markada ayrı kalitede, mesela fordu kazıklamıştı bir firma o hariç, honda sağlamdır derler, motoru da şanzımana aşırı yük bindiren bir model değil bu , o medel city nin ilk kalkışı çok ilginç 2.0 lt motor gibi fırlıyor sonrası normal tabii Çağlar abi model özelinde bilgi verdiğin için teşekkür ederim. Ben de zaten aracı yorarak kullanan bir sürücü değilim. Ayrıca evet haklısın ilk kalkışı seri. Test sürüşünde görmüş olduk. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Mayıs Paylaş 1 Mayıs Otomatik şanzımanlar için CVT en uzun ömürlüsü derler. Düzenli bakımı yapılan bir araçsa, bir bu kadar daha sizi sorunsuz götürmeli. 1 Yorum bağlantısı
Anıl Görkem Polat 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs Sani Gerşon yazdı: Otomatik şanzımanlar için CVT en uzun ömürlüsü derler. Düzenli bakımı yapılan bir araçsa, bir bu kadar daha sizi sorunsuz götürmeli. Bilgi için teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 Mayıs Paylaş 1 Mayıs Geçmişinde sert kullanılmamışsa cvt sorun çıkarmaz ama sonuçta yaş ve km ortada. Araç sizinliyken birkaç sene sonra cvt arıza çıkarabilir. Diğerleri de çıkarabilir. Hepsi çıkarabilir ama honda düşük motor torku olan bir arabada bu ihtimal elbette azdır. Sadece zinciri değil o yaştaki şanzıman içinde başka parçalar da var sonuçta. içiniz rahat etmesi için honda tamir yapan yerlere o aracın cvt tamiri oluyor mu? Ne kadara patlıyor veya komple değişim ne kadar öğrenin isterseniz. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 2 Mayıs Paylaş 2 Mayıs 2012 yılındaki jazzları cvt ile çıkardılar yağ bakımı düzgün yapılmış olsa bile şanzıman içindeki rulman uğultu yapmaya başladı 2 sene önce sadece rulman 5500 tl idi şanzıman komple sökülmesi gerekti masraf oldukça yüksek oldu cvt uzun ömürlü denir ama verimsiz gücü törpüler zaten tork fakiri olan araçlar rampada iyice hantallaşıyor şehir içinde mantıklı ama uzun yolda keyifsiz bir şanzımandır Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Mayıs Paylaş 2 Mayıs Ali Gülmez yazdı: 2012 yılındaki jazzları cvt ile çıkardılar yağ bakımı düzgün yapılmış olsa bile şanzıman içindeki rulman uğultu yapmaya başladı 2 sene önce sadece rulman 5500 tl idi şanzıman komple sökülmesi gerekti masraf oldukça yüksek oldu cvt uzun ömürlü denir ama verimsiz gücü törpüler zaten tork fakiri olan araçlar rampada iyice hantallaşıyor şehir içinde mantıklı ama uzun yolda keyifsiz bir şanzımandır cvt’nin güç kaybı tork konvertöründe olur. Bu diğer tam otomatik denen şanzımanlarda da var aslında 1 Yorum bağlantısı
Anıl Görkem Polat 2 Mayıs Yazar Paylaş 2 Mayıs İlgilenen herkese teşekkür ederim. Ben aracı aldım. Zaman içerisinde bakımlarını yaptıkça paylaşacağım. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts